کار دانشجویی در بلاروس

کار دانشجویی در بلاروس یکی از روش های تامین بودجه برای هزینه تحصیل و زندگی در این کشور است ، تقریبا  استانداردی برای همه کشور ها است که به دانشجویان اجازه کار و تحصیل می دهد ، اما شما بایستی با آشنایی از قوانین کار دانشگاهی  محل تحصیل خود و رعایت این قوانین فضایی مناسب برای تحصیل و کار خود فراهم آورید.

برای تحصیل و کار در کشور بلاروس ، قانون جمهوری بلاروس “درباره مهاجرت نیروی کار” بر موضوع اشتغال حاکم است ؛ برای آشنایی با شرایط تحصیل در بلاروس با شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ )  تماس بگیرید.

هیچ مشکل بزرگی برای یافتن کار در کشور بلاروس به عنوان یک دانشجو وجود ندارد شما واقعاً یک فرصت بزرگ برای کار در این کشور را دارا هستید ، اما مطمئناً در ابتدا نمی‌ توانید درآمد زیادی کسب کنید ، باید تصمیم بگیرید که در چه زمینه ‌ای می‌خواهید کار کنید.

 شانس دستیابی به مشاغل پاره وقت نسبتاً خوب است ، بیشتر دانشجویان در مراکز تماس بین المللی و مدارس آموزش زبان انگلیسی کار می کنند ، اما این محدود به این نیست که برخی از آنها در رستوران / کافه کار می کنند ؛ بنارین اگر تمایل به کار در حین تحصیل در این کشور را دارید ، به راحتی به آن دست خواهید یافت ، با اشتغال در حین تحصیل در بلاروس می توانید منبعی برای تامین بخشی از هزینه های خود فراهم کرده و تجربه کاری خود را افزایش داده با شرایط کار در این کشور آشنا شوید.

فهرست مطالب
کار دانشجویی در بلاروس

اجازه کار حین تحصیل در بلاروس

مطابق قسمت 2 ماده 11 قانون جمهوری بلاروس “درباره وضعیت حقوقی اتباع خارجی و افراد بدون تابعیت در جمهوری بلاروس” ، روش کار برای اتباع خارجی ، اقامت موقت در جمهوری بلاروس توسط قوانین ویژه قانونی جمهوری بلاروس تعیین می شود ، بر اساس این قوانین دانشجویان محصل در دانشگاه های بلاروس برای اشتغال در حین تحصیل خود نیازی به مجوز کار ندارند و می توانند در همان سطح با دانشجویان بلاروس کار کنند ، همچنین اگر دانشجو 18 سال یا بیشتر دارید دانشجو می تواند کسب و کار خود را راه اندازی کند.

به اتباع خارجی این آزادی داده می شود که در تخصص خود بدون کسب مجوز ، نه تنها در طول تحصیل ، بلکه در مدت یک سال پس از دریافت مدرک تحصیلی از دانشگاه های بلاروس کار کنند.

 دانشجویان تا 20 ساعت در هفته اجازه کار حین تحصیل در بلاروس را دارند.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

اطلاع از آخرین تغییرات قوانین مهاجرتی با دریافت مشاوره های شرکت رجبی.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

 Student labor income 

میزان درآمد کار دانشجویی بلاروس

میزان درآمد کار دانشجویی بلاروس 17 روبل بلاروس است ، این بدان معناست که یک دانشجو در بلاروس برای 20 ساعت کار خود در هفته 340 روبل و در هر ماه 1360 روبل بلاروس دریافت می کند ، بر اساس نوع شغل دانشجویی خود دانشجویان ملزم به پرداخت مالیات می باشند ، درصد مخالیات در مشاغل مختلف متفاوت است برای آشنایی با نحوه دریافت مالیات در این کشور مقاله کار در بلاروس را مطالعه نمایید.

میزان درآمد کار دانشجویی بلاروس

انواع کار های دانشجویی در بازار کار بلاروس

دانشجویان محصل در دانشگاه های بلاروس می توانند فرصت های شغلی پاره وقت را در محل کالج خود جستجو کنند ، گزینه هایی مانند کار در کافه تریا ، کتابخانه ، پشتیبانی از بخش اداری در دسترس دانشجویان است.

علاوه بر این ، دانشجویان می توانند برای صرفه جویی در زمان سفر به دنبال شغل در نزدیکی کالج ها یا محل سکونت خود باشند ؛ چند گزینه که دانشجویان می توانند در خارج از محل کالج خود از آنها استفاده کنند عبارتند از کار در شهربازی ، فروشگاه مواد غذایی ، مرکز خرید ، نمایشگاه ها ، رستوران ها ، پمپ های سوخت ، یا حتی کار در خانه و غیره.

کارفرما های محبوب دانشجویان در بلاروس

Popular employers / Belarus

کارفرما های محبوب دانشجویان در بلاروس

صاحبان فروشگاه های زنجیره ای ، پمپ بنزین ها ، نمایشگاه های اتومبیل و رستوران ها می توانند جزو کارفرما های محبوب دانشجویان در بلاروس​ باشند ، چرا که این مشاغل نیاز به مهارت و دانش تخصصی ندارد ، البته دانشجویان محصل در رشته های IT و کامپیوتر در سال های دوم به بالا می توانند به صورت پاره وقت در شرکت های IT موجود در بلاروس مشغول به کار شوند ، چرا که این کشور دارای شرکت های مهم در زمینه IT است.

نحوه پیدا کردن کار دانشجویی

نحوه پیدا کردن کار دانشجویی چگونه است؟ یکی از بهترین روش ها برای یافتن کار دانشجویی در بلاروس در میان گذاشتن با دوستان بلاروسی و یا خارجی خود است ، چرا که اغلب این دانشجویان خود در مکانی مشغول به کار هستند و می توانند فضایی برای آشنا شما با صاحبان مشاغل فراهم کنند ، علاوه بر این شما می توانید با بررسی وب سایت های کاریابی ، مطالعه روزنامه های محلی و با کمک بخش دانشجویی دانشگاه محل تحصیل خود شغل مناسبی برای خود پیدا کنید.

یکی دیگر از راه های کم کردن هزینه تحصیل ، دریافت بورسیه ها و مشوق های تحصیلی است مقاله بورسیه های تحصیلی در بلاروس را حتما بخوانید و اطلاعات مفیدی کسب کنید.

مزایای کاردانشجویی بلاروس
دریافت درآمد بالا با اشتغال همزمان با تحصیل در بلاروس
تامین بخشی از هزینه های تحصیل و زندگی در بلاروس
آشنایی با نحوه و قوانین کار در بلاروس
آشنایی با روابط کاری بین کارگر و کارفرما در بلاروس
آشنایی با بازار کار بلاروس
کسب تجربه در زمینه مرتبط با شغل مورد نظر خود

 مزایای انجام کار دانشجویی

 مزایای انجام کار دانشجویی چیست؟ یکی از مزایا های مهاجرت به بلاروس از طریق تحصیل در موسسات آموزش عالی این کشور امکان اشتغال در حین تحصیل بدون نیاز به مجوز است کار است ، این اشتغال می تواند به مزایای متعددی ختم شود که در ادامه با آن ها آشنا می شویم.

حال که با کار دانشجویی در بلاروس آشنا شدید و می خواهید هزینه های تحصیل خود را مدیریت کنید ، خوب است مقاله خوابگاه های دانشجویی در بلاروس را نیز بخوانید و با هزینه های خوابگاه و ارزان ترین راه سکونت دانشجویی در این کشور هم آشنا شوید.

تیم مشاوره هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی در کنار مدیران این مجموعه برای شفاف سازی اطلاعات و ارائه مشاوره به دور از تبلیغات تلاش می کنند.

ویدئو ارائه شده تصاویر پذیرش های دریافت شده از برترین دانشگاه های جهان برای مراجعین عزیز ماست.

نمایش ویدیو درباره ویزای کشورهای مختلف
منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

شما هم می توانید با درج شما تماس خود از سرویس رایگان مشاوره مهاجرتی برخوردار شوید

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

سوالات پر تکرار کار دانشجویی در بلاروس

 دانشجویان می توانند تا 20 ساعت در هفته به صورت پاره وقت یا تمام وقت در تعطیلات و دوره های مرخصی در بازار کار بلاروس کار کنند.

متوسط دستمزد ساعتی در بلاروس 17 روبل بلاروس است ، این بدان معناست که یک دانشجو در بلاروس برای 20 ساعت کار خود در هفته 340 روبل و در هر ماه 1360 روبل بلاروس دریافت می کند.

کار در شهربازی ، فروشگاه مواد غذایی ، مرکز خرید ، نمایشگاه ها ، رستوران ها ، پمپ های سوخت ، یا حتی کار در خانه و غیره.

یکی از بهترین روش ها برای یافتن کار دانشجویی در بلاروس در میان گذاشتن با دوستان بلاروسی و یا خارجی خود است ، چرا که اغلب این دانشجویان خود در مکانی مشغول به کار هستند و می توانند فضایی برای آشنا شما با صاحبان مشاغل فراهم کنند ، علاوه بر این شما می توانید با بررسی وب سایت های کاریابی ، مطالعه روزنامه های محلی و با کمک بخش دانشجویی دانشگاه محل تحصیل خود شغل مناسبی برای خود پیدا کنید.

به طور قطع بهترین گزینه برای تحصیل و کار همزمان با تحصیل در این کشور شهر مینسک است چرا که به عنوان پایتخت بلاروس اغلب شرکت ها و فرصت های شغلی و اقتصادی بلاروس در آن گنجانده شده است و دانشجویان می توانند در مشاغل پاره وقت موجود در این شهر مشغول به کار شوند ، دومین گزینه شهر گرودنو است.

در این مقاله مشاوران موسسه مهاجرتی رجبی با توجه به جذابیت تحصیل در کشور های خارجی و نحوه تامین هزینه های تحصیل در خارج از کشور ویژگی های کار دانشجویی در بلاروس را بررسی و به علاقمندان معرفی کردند ، در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با دفاتر موسسه در شیراز و تهران تماس بگیرید ، همچنین می توانید با مطالعه مقاله ویزای تحصیلی بلاروس اطلاعات مفیدی در این زمینه کسب کنید ؛ در مقاله لینک شده مدارک مورد نیاز دریافت ویزا و راه های ارتباطی با سفارت بلاروس را شرح داده ایم.

کار دانشجویی در بلاروسی را با برخی دیگر از کشورها مقایسه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه