تحصیل رشته معماری در بلژیک

تحصیل رشته معماری در بلژیک یکی ازگزینه های محبوب برای تحصیل در خارج از کشور در زمینه مهندسی است ، معماری به دانشجویان می آموزد که چگونه ساختمان ها را طراحی کنند و آنها را هم از نظر عملکردی و هم از نظر زیبایی شناختی سالم بسازند.

دانشکده های معماری بلژیک دانشجویان را برای ترکیب اصول سودمندی ، دوام و زیبایی آماده می کنند ، مطالعات معماری به مشاغلی مانند معمار ، طراح شهری ، مهندس سازه و غیره ختم می شود ، برای آشنایی با جزئیات تحصیل در این رشته با موسسه شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) تماس بگیرید ، همچنین می توانید با مطالعه مقاله تحصیل در بلژیک بسیاری از سوالات ذهنی خود را پاسخ دهید ، چگونگی اخذ ویزای تحصیلی ، هزینه های تحصیل و بهترین دانشگاه های این کشور.

معماری یک حوزه مهم تحصیلی در بسیاری از کالج ها و دانشگاه های بلژیک است  و برنامه سنگ بنای مدرسه معماری سینت لوکاس در شهر گنت ، بزرگترین مدرسه معماری در بلژیک است  ، دانشکده معماری سینت لوکاس مانند بسیاری از دانشگاه‌ های کشور، برنامه ‌هایی را در رشته‌ های معماری ، معماری داخلی و طراحی شهری و برنامه ‌ریزی فضایی ارائه می‌دهد که منجر به اخذ مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد می‌شود.

مدرک کارشناسی  معماری در دانشگاه های بلژیک 3 سال طول می کشد ، در طول تحصیل در این مقطع شما با پایه و اساس دانش آشنا می شوید و مفاهیم اساسی معماری را پوشش خواهید داد ، ماژول های مورد مطالعه می تواند شامل علم طراحی ، طراحی ساختمان ها ، طراحی سازه ها و همچنین یادگیری نحوه استفاده از فناوری معماری در کار طراحی شما باشد.

فهرست مطالب
تحصیل رشته معماری در بلژیک

مدارک پذیرش رشته معماری در بلژیک

برای تحصیل در دانشگاه های معماری بلژیک در اولین مقطع تحصیلی اتمام دوره دبیرستان در رشته ریاضی مورد نیاز است ، ملاک پذیرش در این رشته معدل دبیرستان فرد متقاضی می باشد ، البته علاوه بر این ها فرد ملزم به ارائه مدارکی است که در ادامه با آن ها آشنا می شویم.

  • دیپلم دبیرستان و پیش دانشگاهی در رشته های علوم (برای تحصیل در مقطع کارشناسی )
  • مدرک کارشناسی ( برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد )
  • ریز نمرات دبیرستان
  • گواهی تسلط به زبان انگلیسی ( در صورت تمایل به تحصیل به زبان انگلیسی )
  • گواهی تسلط به زبان هلندی ( در صورت تمایل به تحصیل به زبان هلندی )
  • گواهی تمکن مالی برای تامین هزینه تحصیل و زندگی
  • گواهی عدم پیشیینه
  • پاسپورت معتبر
  • عکس پاسپورتی
  • کپی شناسنامه
منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

تحصیل به روز ترین رشته های جهان در معتبر ترین دانشگاه ها با مشاوره کارشناسان خبره رجبی.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

بهترین دانشگاه های معماری  بلژیک

بلژیک دارای دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی متعددی است که هر ساله تعدادی از آن ها در بین برترین دانشگاه های جهان معرفی می شوند ، برخی از این دانشگاه ها در تمامی زمینه و برخی دیگر بر اساس یک رشته تحصیلی در بین برترین ها قرار می گیرند ، در ادامه با بهترین دانشگاه های معماری بلژیک آشنا شوید.

همچنین توصیه می کنیم دانشگاه وریج بروکسل بلژیک را در این کشور بیشتر و بهتر بشناسید.

دانشگاه کی یو لون

دانشگاه کی یو لون یک دانشگاه تحقیقاتی کاتولیک در شهر لوون ، بلژیک است ؛  این دانشگاه تدریس ، تحقیق و خدمات را در علوم کامپیوتر ، مهندسی ، علوم طبیعی ، الهیات ، علوم انسانی ، پزشکی ، حقوق ، قانون ، تجارت و علوم اجتماعی انجام می دهد ، این دانشگاه بر اساس رشته معماری در رتبه 45 در جهان در رتبه بندی QS قرار گرفته است.

این دانشگاه تقریباً در همه زمینه ها به آموزش و تحقیق اختصاص دارد ،  پانزده دانشکده آن کلاس ها و برنامه های آکادمیک اعطای مدرک را ارائه می دهند ، در حالی که فعالیت های تحقیقاتی توسط گروه ها و گروه های تحقیقاتی سازماندهی می شود ؛ این دانشکده ها و گروه ها در سه گروه موضوعی علوم انسانی و اجتماعی ، علوم ، مهندسی و فناوری (SET) ، و علوم زیست پزشکی دسته بندی می شوند ، در دانشکده معماری دانشگاه کی یو لون رشته معماری در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری  ارائه می شود.

دانشگاه گنت

دانشگاه گنت یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی واقع در گنت ، بلژیک است ؛ این دانشگاه که قبل از خود بلژیک توسط پادشاه هلند ویلیام اول در سال 1817 تأسیس شد ، در همان سال ، او دو دانشگاه دیگر را برای استان های جنوبی نیز در کنار دانشگاه گنت دانشگاه لیژ و دانشگاه ایالتی لوون تأسیس کرد.

 دانشگاه گنت به طور مداوم در بین 100 دانشگاه برتر جهان رتبه بندی می شود ،  این یکی از بزرگترین ذینفعان بودجه شورای تحقیقات فلاندری است ، این دانشگاه دارای 11 دانشکده و 85 دپارتمان است ، رشته معماری در دانشکده معماری و مهندسی این دانشگاه در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به زبان های انگلیسی و هلندی ارائه می شوند ، این دانشگاه بر اساس رشته معماری در رتبه بین 101 تا 150 بر اساس QS رتبه بندی شده است.

هزینه تحصیل معماری در بلژیک

Cost studying architecture /Belgium

هزینه تحصیل معماری در بلژیک

هزینه تحصیل در دانشگاه های بلژیک مقرون به صرفه است ، این هزینه تحصیلی بر اساس رشته و مقطع تحصیلی تعیین می شود ، هزینه تحصیل معماری در بلژیک​ بین 3000 تا 9000 یورو در سال می باشد.

زبان تحصیل معماری در بلژیک

زبان تحصیل معماری در بلژیک چیست؟ زبان رسمی کشور بلژیک زبان هلندی است ، بنابراین در دانشگاه های این کشور به ویژه در مقطع کارشناسی دروس به زبان هلندی ارائه می شود ، البته اغلب دانشگاه های این کشور امکان تحصیل در رشته معماری به زبان انگلیسی را در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری فراهم کرده اند ، برای تحصیل به زبان هلندی تسلط به این زبان در سطح B2  و برای تحصیل به زبان انگلیسی مدرک آیلتس 6 به بالا مورد نیاز است.

چارت درسی معماری در دانشگاه های بلژیک

تحصیل رشته معماری در بلژیک در مقطع کارشناسی 3 سال طول می کشد که دانشجو ملزم به گذراندن 180 واحد درسی است ، در طول این 3 سال دانشجویان دروس عملی و تئوری را در دانشگاه های معماری می گذرانند.

چارت درسی معماری در دانشگاه های بلژیک را در جدول مقابل بخوانید.

سال اول سال دوم سال سوم
حساب دیفرانسیل و انتگرال ، فیزیک 1 ، جنبه هخای واقعی معماری ، آمار ساختارها ، تئوری طراحی 1 ، هندسه ، تاریخ معماری ، طراحی دیجیتال ، معرفی فلسفه و تاریخ ایده ها ، رسانه های ادراک و ارائه 1 ، معرفی طراحی ساختاری ، طراحی معماری 1 معرفی قوت های مواد ، طراحی دیجیتال 2 ، فیزیک 2 ، تئوری معماری 1 ، تجزیه وتحلیل ریاضی ، تئوری طراحی 2 ، ساختار ساختمان ، علم مواد ، تاریخ معماری 2 ، تاریخ برنامه ریزی شهری ، طراحی معماری 2 فیزیک ساختمان ، معرفی تجزیه و تحلیل شهری و طراحی ، درک و ارائه رسانه 2 ، آمار و اطلاعات ، تئوری معماری ، هنر و معماری ، فناوری بتن ، خدمات ساختمان سازی ، روش های تجزیه و تحلیل شهری ، ساخت جنبه های ساختمان سازی ، طراحی معماری 3
هزینه خرید ابزار معماری در بلژیک

Cost architectural tools /Belgium

هزینه خرید ابزار معماری در بلژیک

هزینه خرید ابزار معماری در بلژیک​ چقدر است؟ یک معمار می تواند به طور روزانه از چهار نوع ابزار اصلی استفاده کند که شامل ابزار ترسیم ، ابزار اندازه گیری ، ابزار برش و نرم افزار کامپیوتر است ، هر معمار بایستی وسایل مورد نیاز برای کار خود را داشته باشد ، هزینه میز طراحی در بلژیک بسته به اندازه آن بین 100 تا 1200 یورو می باشد ، هزینه ابزار نقاشی 110 یورو  و هزینه ابزار های اندازه گیری 40 یورو می باشد.

گرایش های رشته معماری در بلژیک

رشته معماری در دانشگاه های بلژیک در گرایش های مختلف در مقطع کارشناسی ارشد ارائه می شود که گرایش های رشته معماری در بلژیک شامل معماری داخلی ، معماری منظر ، بازسازی و مرمت ، تکنولوژی معماری و غیره می باشد ، این دوره های تحصیلی 2 سال طول می کشد و دانشجو ملزم به گذراندن 120 واحد درسی می باشد.

گرایش های مختلف معماری در کشورهای مختلف چیست؟ خوب است مقاله تحصیل رشته معماری در خارج از کشور را بخوانید و اطلاعات بسیار مفیدی دراین زمینه کسب کنید.

مقالات زیر می تواند در جمع آوری اطلاعات صحیح در خصوص تحصیل رشته های مختلف در بلژیک و سایر کشورها به شما کمک کند.

تحصیل دکترا معماری در بلژیک

بالاترین مقطع تحصیلی در رشته معماری در دانشگاه های بلژیک مقطع دکترا است که مدت زمان آن  4 تا 6 سال طول می کشد ، برای پذیرش و تحصیل دکترا معماری در بلژیک  اتمام موفقیت آمیز مقطع کارشناسی ارشد در رشته معماری مورد نیاز است.

ملاک پذیرش در این مقطع نمونه کار متقاضی ، معدل کارشناسی ارشد و پرپوزال پایان نامه دکترا است ، افراد متقاضی تحصیل دکتری معماری در دانشگاه های بلژیک بایستی پرپوزال خود را نگارش کرده و به تعدادی از اساتید عضور هیت علمی دانشگاه های مورد نظر  ایمیل کنند  اساتیدی که در رشته مرتبط با رشته معماری سابقه علمی و پژوهشی دارند ، پس از بررسی توسط استاد راهنما و در صورت پذیرش پرپوزال فرد می تواند برای دریافت پذیرش از دانشگاه اقدام کند.

مدارک دکترا در بلژیک به طور کلی مقرون به صرفه با شهریه پایین است ، با این حال ، این هزینه می تواند به طور قابل توجهی برای برخی از دانشجویان بین المللی و برای برخی از حوزه های تحقیقاتی افزایش یابد. خوشبختانه ، منابع مالی زیادی برای اعطای بورسیه به دانشجویان دکتری در بلژیک وجود دارد ، شما برای دکترای معماری به ایتالیا هم که مهد معماری جهان است می توانید بروید ؛ سری بزنید به عنوان تحصیل رشته معماری در ایتالیا .

تحصیل رشته معماری در بلژیک

مزایا و معایب تحصیل معماری در بلژیک

اگرچه  بلژیک یک مکان عالی برای بازدید یا زندگی نیست ، به لطف سیستم آموزش عالی قوی و بسیاری از دانشگاه های برتر ، یک مقصد فوق العاده برای دانشجویان بین المللی به شمار میب آید ، اما تحصیل در دانشگاه های این کشور با چالش هایی رو به رو است ، در ادامه با مزایا و معایب تحصیل معماری در بلژیک آشنا می شویم.

مزایای تحصیل معماری در بلژیک

  • هزینه تحصیل مقرون به صرفه
  • امکان تحصیل به زبان انگلیسی
  • سیستم آموزشی عالی در دانشگاه هایب بلژیک
  • دانشگاه های معماری معتبر در سطح جهان

معایب تحصیل معماری در بلژیک

  • تحصیل به زبان هلندی در مقطع کارشناسی
  • دشواری فراگیری زبان هلندی
  • هزینه زندگی بالا

ویدئو ارائه شده تصاویر ویزاهای تحصیلی اخذ شده از کشورهای مختلف و البته برای مراجعین عزیزم ما در هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی در دوره کوتاهی از زمان است. 

شما هم می توانید در هر سن و شرایطی هستید با دریافت مشاوره های تخصصی بصورت حضوری و غیر حضوری قدم در راه مهاجرت بگذارید و در سریع ترین و ارزان ترین شرایط به هدف خود برسید.

شماره تماستان را در باکس زیر وارد کنید تا قدم اول را برداشته باشید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

تحصیل رشته های مهندسی در برترین دانشگاه های جهان ، بدون آزمون ! مشاوره رایگان بگیرید.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

بازار کار بلژیک پس از تحصیل رشته معماری

بازار کار بلژیک پس از تحصیل رشته معماری چگونه است؟ اگر دارای مدرک معماری هستید ، طیف وسیعی از مهارت ‌های خلاقانه ، بصری ، عملی و مبتنی بر طراحی بسیار مطلوب را برای ارائه به کارفرمایان در بلژیک ایجاد خواهید کرد ، اگرچه اکثر فارغ التحصیلان معماری به دنبال تبدیل شدن به معماران مجاز برای تمرین حرفه ای هستند ، گزینه های زیادی وجود دارد که می توانند در نظر بگیرند.

این مشاغل شامل معمار ، تکنولوژیست معماری ، طراحی داخلی ،  نقشه بردار ساختمان ، برنامه ریزی شهری  ، طراح تولید و غیره می باشد ؛ فردی که در رشته معماری در بلژیک کار می کند معمولاً حدود 5740 یورو در ماه درآمد دارد ،  دستمزد ها از 2990 یورو تا 10600 یورو متغیر است.

خوب است سری به مقاله کار در بلژیک بزنید و با برترین موقعیت های شغلی در این کشور و حقوق و دستمزدها آشنا شوید.

سوالات پر تکرار تحصیل رشته معماری در بلژیک

فردی که در رشته معماری در بلژیک کار می کند معمولاً حدود 5740 یورو در ماه درآمد دارد ، دستمزد ها از 2990 یورو تا 10600 یورو متغیر است.

  • هزینه تحصیل مقرون به صرفه
  • امکان تحصیل به زبان انگلیسی
  • سیستم آموزشی عالی در دانشگاه هایب بلژیک
  • دانشگاه های معماری معتبر در سطح جهان

رشته معماری در دانشگاه های بلژیک در گرایش های مختلف در مقطع کارشناسی ارشد ارائه می شود که شامل معماری داخلی ، معماری منظر ، بازسازی و مرمت ، تکنولوژی معماری و غیره می باشد ، این دوره های تحصیلی 2 سال طول می کشد و دانشجو ملزم به گذراندن 120 واحد درسی می باشد.

یک معمار می تواند به طور روزانه از چهار نوع ابزار اصلی استفاده کند که شامل ابزار ترسیم ، ابزار اندازه گیری ، ابزار برش و نرم افزار کامپیوتر است ، هر معمار بایستی وسایل مورد نیاز برای کار خود را داشته باشد ، هزینه میز طراحی در بلژیک بسته به اندازه آن بین 100 تا 1200 یورو می باشد ، هزینه ابزار نقاشی 110 یورو و هزینه ابزار های اندازه گیری 40 یورو می باشد.

هزینه تحصیل در دانشگاه های بلژیک مقرون به صرفه است ، این هزینه تحصیلی بر اساس رشته و مقطع تحصیلی تعیین می شود ، شهریه تحصیلی در رشته معماری در دانشگاه های بلژیک بین 3000 تا 9000 یورو در سال می باشد.

در این مقاله مشاوران موسسه مهاجرتی رجبی با توجه به جذابیت رشته های فنی در دنیای امروز تحصیل رشته معماری در بلژیک را بررسی کردند ، در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر با دفاتر موسسه در شیراز و تهران تماس بگیرید ، همچنین اگر در سن تحصیل نیستید و یا تحصیلات خود را در حال حاضر تکمیل کرده اید ، مقاله مهاجرت به بلژیک را بخوانید و با سایر روش های مهاجرت آشنا شوید.

رشته معماری در چه کشورهایی ارائه می شود ؟ مقالات زیر را برای مقایسه شرایط تحصیل این رشته در کشورهای مختلف بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه