تحصیل رشته معماری در ایتالیا

تحصیل رشته معماری در ایتالیا در بین انتخاب های جذاب برای تحصیل در خارج از کشور در زمینه های مهندسی قرار دارد ، ایتالیا مهد جنبش های بسیاری در تاریخ معماری جهان است ، با آموزش معماری توجهات جهانیان را به خود جلب کرده است.

برای تحصیل رشته معماری در ایتالیا شرایط و الزاماتی وجود دارد که بایستی برای پذیرش در دانشگاه های این کشور را برآورده کرد ، اگر قصد تحصیل در رشته معماری در ایتالیا را دارید ، علاوه بر مطالعه این مقاله با شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) تماس بگیرید  ،همچنین دعوت می کنیم مقاله تحصیل در ایتالیا را در کنار محتوای پیش رو مطالعه کنید تا با کلیات اخذ پذیرش و بسیاری اطلاعات دیگر در زمینه مهاجرت تحصیلی به این کشور هم آشنا شوید.

تحصیل رشته معماری در ایتالیا یعنی هر روز مجذوب یک ساختمان متفاوت باشید ، با کاوش عمیق در هنر معماری و علم ، متوجه خواهید شد که تحصیل معماری در ایتالیا نقطه عطفی در حرفه معماری شماست ، بنا های تاریخی را که در هر شهر ایتالیا می بینید ، که هر کدام درس جداگانه ای هستند و شما از منظری متفاوت شروع خواهید کرد.

رشته معماری در دانشگاه های ایتالیا در مقاطع تحصیلی مختلف ارائه می شود ، اولین مقطع تحصیلی در این رشته مقطع کارشناسی است که 3 سال طول می کشد ، برای پذیرش در این رشته علاوه بر اتمام دوره دبیرستان شرکت در دوره آمادگی و قبولی در یک آزمون ورودی در موضوعات علمی و فنی الزامی است ، در صورتی که فرد به ادامه تحصیل علاقمند باشد می تواند در مقطع کارشناسی ارشد به مدت 2 سال و پس از آن در مقطع دکتری به مدت 4 سال تحصیل کند.

نکته : از بخش : فهرست مطالب برای مرور راحت تر  این مقاله بهره مند شوید ، با کلیک بر روی هر عنوان ، مطالب همان عنوان برای شما نمایش داده می شود.

فهرست مطالب
تحصیل رشته معماری در ایتالیا

مدارک پذیرش رشته معماری در ایتالیا

برای پذیرش در مقطع کارشناسی در رشته معماری در دانشگاه های ایتالیا اتمام دیپلم دبیرستان در رشته ریاضی ، شرکت در دوره پیش نیاز ، قبولی در آزمون ورودی و ارائه نمونه کار الزامی است ، علاوه بر این ارائه مدارک پذیرش رشته معماری در ایتالیا نیز الزامی است.

  • دیپلم دبیرستان و پیش دانشگاهی در رشته های علوم (برای تحصیل در مقطع کارشناسی )
  • مدرک کارشناسی ( برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد )
  •  ریز نمرات دبیرستان
  •  گواهی تسلط به زبان انگلیسی ( در صورت تمایل به تحصیل به زبان انگلیسی )
  •  گواهی تسلط به زبان ایتالیایی ( در صورت تمایل به تحصیل به زبان ایتالیایی )
  • گواهی تمکن مالی برای تامین هزینه تحصیل و زندگی
  • گواهی عدم پیشیینه
  • پاسپورت معتبر
  • عکس پاسپورتی
  • کپی شناسنامه
بهترین دانشگاه های معماری ایتالیا ​

Best Architecture Universities / Italy

بهترین دانشگاه های معماری ایتالیا

دانشگاه ها و کالج های مختلفی در ایتالیا وجود دارند که از نظر یادگیری تجربی و کیفیت آموزش به خوبی شناخته شده اند ، این موسسات آموزش عالی ارائه دهنده رشته های مختلف در زمینه های علوم ، پزشکی و مهندسی هستند ، در زیر ما تعدادی از بهترین دانشگاه های معماری ایتالیا  را که برای شما به عنوان یک دانشجوی معماری مناسب هستند ، انتخاب کرده ایم.

پلی تکنیک دی میلانو

دانشگاه پلی تکنیک دی میلانو که در سال 1863 تأسیس شد ، یکی از برجسته ترین دانشگاه های فنی در ایتالیا است که هدف آن ارائه بهترین استاندارد های آموزشی برای دانشجویان است ، این دانشگاه برای تعدادی از برنامه های درجه معماری پذیرش ارائه می دهد که به دانشجویان در مورد طراحی معماری ، معماری معاصر ، طراحی سازه ، طراحی ساخت و ساز و پایداری ، طراحی شهری و استودیو حفاظت از معماری و غیره به دانشجویان آموزش می دهد ، این دانشگاه در رتبه 142 جهان بر اساس رتبه بندی QS قرار دارد.

دانشگاه پلی تکنیک دی میلانو با بیش از 45000 دانشجو ، دانشگاه پیشرو ایتالیا در زمینه های مهندسی ، معماری و طراحی است ، تحقیق و نوآوری نقش کلیدی در ماموریت دانشگاه ایفا می کند ؛ به همین دلیل است که این دانشگاه بر اساس رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS توسط موضوع ، در سال 2021 در رتبه اول ایتالیا و رتبه 10 در جهان برای مطالعات معماری خود قرار گرفت.

برنامه های ارائه شده در این دانشگاه در رشته معماری شامل کارشناسی ارشد در طراحی معماری و تاریخ ، کارشناسی ارشد معماری – معماری ساختمان ، کارشناسی ارشد در معماری – محیط داخلی ، کارشناسی ارشد معماری و طراحی شهری و کارشناسی ارشد مهندسی ساختمان و معماری است.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

اخذ پذیرش رشته معماری در مهد معماری جهان با راهنمایی مشاوران حرفه ای رجبی!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

دانشگاه ساپینزا رم

پذیرش در تعدادی از برنامه‌ های معماری را فراهم می‌کند که دانشجویان را برای تثبیت و حفظ محیط‌ های معماری و میراث موجود و توسعه پروژه ‌های با کیفیت بالا را آموزش می دهد که ارتباط بین پروژه ‌های معماری جدید ، محیط و جنبه ‌های تاریخی را در نظر می‌گیرد ، این برنامه دانشجویان را برای کار به عنوان معمار با شایستگی های خاص در فرآیند ساخت و ساز و حفاظت از سازه های موجود آماده می کند.

دانشگاه ساپینزا بزرگترین دانشگاه در اروپا است که در مجموع بیش از 115000 دانشجو دارد که 5500 نفر از آنها بین المللی هستند ، این دانشگاه به همراه دانشگاه IUAV و نیز رتبه سوم را در ایتالیا و رتبه ۵۱ را در جهان برای برنامه های درسی معماری خود دارد ، این دانشگاه در برنامه تبادل اراسموس شرکت می کند و با بیش از 400 دانشگاه شریک است.

برنامه های ارائه شده در این دانشگاه در زمینه معماری شامل کارشناسی ارشد در حفاظت از معماری ،کارشناسی ارشد در معماری منظر و کارشناسی ارشد در معماری بازآفرینی شهری می باشد.

پیش از نهایی کردن تصمیم به تحصیل در ایتالیا چه اطلاعاتی می خواهید؟ مقالات زیر ، درصد بالایی از سوالات شما را پاسخ می دهد.

پلی تکنیک دی تورینو

پلی تکنیک دی تورینو که در سال 1859 تأسیس شد ، قدیمی ترین دانشگاه فنی در ایتالیا است که به عنوان یکی از معتبرترین موسسات در سطح ایتالیا و بین المللی شناخته شده است ، همچنین به دلیل آموزش ، تحقیقات ، انتقال فناوری و خدمات در هر بخش از جمله معماری به خوبی شناخته شده است ؛ پذیرش در برنامه های کارشناسی ارشد در مقاطع مختلف معماری را فراهم می کند.

این دانشگاه دومین دانشگاه برتر برای معماری در ایتالیا است و رتبه 34 را برای تحصیل در معماری در جهان کسب کرده است و برنامه های کارشناسی ارشد در معماری شهر ساخت و ساز ،کارشناسی ارشد در معماری میراث و کارشناسی ارشد در معماری پایداری را ارائه می دهد.

دانشگاه فلورانس

دانشگاه فلورانس برای برنامه های کارشناسی ارشد در پایداری معماری با علاقه به محیط ساخته شده از جمله معماران ، مهندسان و طراحان شهری پذیرش می کند ، این دیدگاه کل نگر تأکید می کند که بسیاری از عبارات و امکانات معماری در طراحی محیطی و راه حل های مبتنی بر طبیعت برای بازآفرینی شهری گنجانده شده است ، این دانشگاه کارشناسی ارشد در معماری پایدار را ارائه می دهد.

Cost study Architecture / Italy

هزینه تحصیل معماری در ایتالیا

هزینه تحصیل در دانشگاه های ایتالیا بر اساس رشته ، مقطع تحصیلی و دانشگاه محل تحصیل تعیین می شود ، هزینه تحصیل رشته معماری در ایتالیا در دانشگاه های دولتی این کشور بین 500 تا 3000 یورو و در دانشگاه های خصوصی بین 7000 تا 25000 یورو برای هر سال تحصیلی است.

هزینه تحصیل معماری در ایتالیا ​

زبان تحصیل معماری در ایتالیا

زبان تحصیل معماری در ایتالیا چیست؟ زبان رسمی رایج در بین ساکنان کشور ایتالیا زبان ایتالیایی است بنابراین دروس در دانشگاه های این کشور به این زبان ارائه می شوند ، البته دانشگاه های این کشور برای سهولت تحصیل دانشجویان بین المللی امکان تحصیل به زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری دردانشگاه های ارائه دهنده رشته معماری را فراهم آورده اند ، برای تحصیل به زبان انگلیسی نمره آیلتس 6 به بالا مورد نیاز است.

چارت درسی معماری در دانشگاه های ایتالیا

چارت درسی معماری در دانشگاه های ایتالیا

همان گونه که پیش از این بیان شد مدت زمان تحصیل در مقطع کارشناسی در رشته معماری در دانشگاه های ایتالیا 3 سال است و دانشجویان ملزم به گذراندن 180 واحد درسی شامل دروس عمومی و تخصصی می باشند.

برنامه این مدرک با مفاد فرمان 270/2004 قانون ایتالیا مطابقت دارد ، بنابراین به فارغ التحصیلان سه ساله معماری در ایتالیا این امکان را می دهد که حداقل اعتبار مورد نیاز برای دسترسی به برنامه های کارشناسی ارشد را داشته باشند ، هدف آموزش معماران و معماران مهندسی ساخت و ساز مطابق با دستورالعمل 85/384 / EEC است. علاوه بر این، پس از قبولی در آزمون دولتی، فارغ التحصیلان مدرک می توانند در انجمن حرفه ای معماران ، بخش B ، منطقه A (معمار جوان) ثبت نام کرده و شروع به مشاوره کنند.

چارت درسی معماری در دانشگاه های ایتالیا شامل تاریخ معماری معاصر ، آزمایشگاه نقشه کشی و نقشه برداری معماری ، مورفولوژی و مفهوم سازه ها ، فناوری معماری - فرهنگ و مبانی ، استودیو طراحی معماری ، برنامه ریزی شهری ، شهر و قلمرو استودیو A ، تاریخچه معماری مدرن اولیه ، آزمایشگاه ژئوماتیک برای مدلسازی معماری ، طراحی معماری و شهری ، تکنولوژی معماری ، تئوری طراحی معماری A، جغرافیای شهری ، علم و فناوری مواد و غیره می باشد.

هزینه خرید ابزار معماری در ایتالیا

معماران باید از چندین ابزار مختلف برای اندازه گیری خطوط مستقیم ، خطوط کامل و زوایای دقیق استفاده کنند ، در تکمیل یک پروژه ، یک معمار می تواند به طور روزانه از چهار نوع ابزار اصلی استفاده کند که شامل ابزار ترسیم ، ابزار اندازه گیری ، ابزار برش و نرم افزار کامپیوتر است اما هزینه خرید ابزار معماری در ایتالیا چقدر است؟ هزینه خرید میز طراحی 38500 یورو ، ابزار ترسیم 109.22 یورو ، ابزار اندازه گیری 300.50 یورو می باشد.

گرایش های رشته معماری در ایتالیا

گرایش های رشته معماری در ایتالیا چیست؟ رشته معماری در دانشگاه های ایتالیا در مقطع کارشناسی ارشد در گرایش های مختلف ارائه می شود که شامل معماری شهر ساخت و ساز ، معماری میراث ، معماری پایداری ، معماری بازآفرینی شهری ، معماری ساختمان ، معماری محیط داخلی ، معماری و طراحی شهری و مهندسی ساختمان و معماری می باشد.

تحصیل دکترا معماری در ایتالیا

بالاترین مقطع تحصیلی در رشته معماری در دانشگاه های ایتالیا مقطع دکتری است ، مدت زمان تحصیل در این مقطع تحصیلی 3 تا 4 سال است.

تحصیل دکترا معماری در ایتالیا می تواند از دانشگاهی به دانشگاه دیگر و از دوره ای به دوره دیگر متفاوت باشد ، به طور معمول ، تحصیل برای دکترا در ایتالیا ، این فرآیند عمدتاً شامل کارهای تحقیقاتی اصلی است که برخی از دوره ‌ها در سال اول تدریس می‌شوند ، در پایان دوره تحصیل دانشجو ملزم به ارائه و دفاع از پایان نامه دکتری است.

برای پذیرش در مقطع دکتری در رشته معماری بایستی پرپوزال خود را به چندین استاد راهنما از دانشگاه مورد نظر خود ارسال کنید ، پس از بررسی پرپوزال توسط اساتید در صورت تمایل یک استاد راهنما برای همکاری با شما می توانید برای تحصیل در دانشگاه مورد نظر خود درخواست دهید.

لازم به ذکر است که در رشته معماری رزومه کاری و نمونه کار نقش مهمی ایفا می کند.

تحصیل دکترا معماری در ایتالیا

مزایا و معایب تحصیل معماری در ایتالیا

ایتالیا کشوری جذاب برای تحصیل در خارج از کشور است ، به طور قطع معماری جذاب و سابقه دیرینه این کشور در طراحی و ساخت ساختمان های جذاب نکته مثبتی برای جذب دانشجویان معماری در این کشور است ، البته بایستی با مزایا و معایب تحصیل معماری در ایتالیا  آشنا بود تا دشواری تحصیل در خارج از کشور را کاهش داد.

مزایای تحصیل معماری در ایتالیا

  • تحصیل در دانشگاه های معتبر و برتر در زمینه معماری
  • هزینه تحصیل مقرون به صرفه در دانشگاه های دولتی
  •  امکان تحصیل به زبان انگلیسی
  • بازار کار عالی پس از فارغ التحصیلی
  • دشواری پذیرش در دانشگاه های دولتی

از دیگر مزایاس تحصیل در دانشگاه های ایتالیا ارائه خدمات بیمه به دانشجویان است ؛ اطلاعات کامل و به روز در مقاله بیمه دانشجویی در ایتالیا .

معایب تحصیل معماری در ایتالیا

  •  رشته معماری در مقطع کارشناسی در دانشگاه های ایتالیا به زبان ایتالیایی تدریس می شود
  • دشواری فراگیری زبان ایتالیایی
  •  هزینه بالا تحصیل در دانشگاه های خصوصی

بازار کار ایتالیا پس از تحصیل رشته معماری

بازار کار ایتالیا پس از تحصیل رشته معماری چگونه است؟ فارغ التحصیلان رشته معماری در ایتالیا گزینه های شغلی متعددی برای انتخاب دارند ، فارغ التحصیلان برنامه معماری در ایتالیا می توانند کلیه فعالیت های مربوط به حرفه معماری اروپایی را انجام دهند ف فارغ التحصیلان دوره معماری در ایتالیا می توانند در چندین شرکت در داخل کشور مشغول به کار شوند.

میانگین حقوق یک معمار 56998 یورو در سال و 27 یورو در ساعت در ایتالیا است ، میانگین دستمزد یک معمار بین 40033 یورو تا 70681 یورو در سال متغیر است.

برای آشنایی هر چه بیشتر با قوانین حاکم بر بازار کار در ایتالیا و شناخت بهتر مشاغل مورد نیاز این کشور ، مقاله کار در ایتالیا را بخوانید.

تحصیل رشته معماری در ایتالیا در مقایسه با سایر کشور ها چه مزایا و معایبی دارد ؟ مقالات زیر تقدیم به شما!

سوالات پر تکرار تحصیل رشته معماری در ایتالیا

در دانشگاه های دولتی بین 500 تا 3000 یورو و در دانشگاه های خصوصی بین 7000 تا 25000 یورو

هزینه خرید میز طراحی 38500 یورو ، ابزار ترسیم 109.22 یورو ، ابزار اندازه گیری 300.50 یورو 

تحصیل در دانشگاه های معتبر و برتر جهان با هزینه های مقرون به صرفه ، امگان تحصیل این رشته به زبان انگلیسی و بازار کا رمناسب بعد ازاتمام تحصیل

میانگین حقوق یک معمار 56998 یورو در سال و 27 یورو در ساعت در ایتالیا می باشد ، میانگین دستمزد یک معمار بین 40033 یورو تا 70681 یورو در سال اعلام شده.

پلی تکنیک دی میلانو ، دانشگاه ساپینزا رم ، پلی تکنیک دی تورینو و دانشگاه فلورانس

مشاوران هولدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی با توجه به محبوبیت رشته های فنی در دنیای امروز ، تحصیل رشته معماری در ایتالیا را بررسی کردند ؛ برای کسب اطلاعات بیشتر با دفاتر موسسه در شیراز و تهران تماس بگیرید ، همچنین شما می توانید به جز تحصیل راه های دیگری برای مهاجرت به ایتالیا را بررسی و انتخاب کنید ، علاوه بر مشاوره با کارشناسان خبره ما ، مقالات سایت هم همیشه در دسترس شماست ؛ پیشنهاد می کنیم مقاله مهاجرت به ایتالیا را بخوانید ؛ شاید فکر کنید تمام راه های مهاجرت را میشناسید اما با مطالعه مقاله لینک شده درخواهید یافت که راه های دیگری هم برای مهاجرت قانونی وجود دارد که شاید شما از آن ها بی اطلاع بودید!

24 دیدگاه در “تحصیل رشته معماری در ایتالیا

  1. تحصیل رشته معماری در ایتالیا سامان گفت:

    سلام برای تحصیل در مقطع ارشد معماری به زبان انگلیسی ودریافت بورسیه ایا به غیر از زبان انگلیسی نیازه که مدرک زبان ایتالیایی هم داتشته باشیم؟

    1. تحصیل رشته معماری در ایتالیا مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      در صورتی که جزو Requirements دانشگاه نباشد نیازی نیست .

      با تشکر از سوال شما

  2. تحصیل رشته معماری در ایتالیا سامان گفت:

    سلام برای پذیرش ارشد معماری در دانشگاه های دولتی ایتالیا ایا به نمره ازمون GRE نیازه؟

    1. تحصیل رشته معماری در ایتالیا مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      بستگی به دانشگاه مورد نظر دارد و معمولا خیر و gre بیشتر برای آمریکا و کانادا مورد نیاز است .

      با تشکر از سوال شما

  3. تحصیل رشته معماری در ایتالیا نگار گفت:

    سلام وقتتون بخیر. برای پذیرش معماری در مقطع لیسانس ازمون sat هم باید داد؟

    1. تحصیل رشته معماری در ایتالیا مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      خیر آزمون sat نیاز نیست . آزمون های دیگری مورد نیاز است.

      با تشکر از سوال شما

  4. تحصیل رشته معماری در ایتالیا ساسان گفت:

    با سلام برای پذیرش در دانشگاه های دولتی ایتالیا برای مقطع ارشد معماری به نمره ازمون GRE نیازه . ایا برای پذیرش نمره این ازمون الزامی است ؟

    1. تحصیل رشته معماری در ایتالیا مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      بستگی به دانشگاه مورد نظر دارد و معمولا خیر و gre بیشتر برای آمریکا و کانادا مورد نیاز است .

      با تشکر از سوال شما

  5. تحصیل رشته معماری در ایتالیا نگین گفت:

    سلام برای شرکت در آزمون ورودی معماری حتما باید برم ایتالیا؟

    1. تحصیل رشته معماری در ایتالیا مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام و درود بله.

  6. تحصیل رشته معماری در ایتالیا زهرا گفت:

    سلام
    من کارشناسی زیست شناسی دارم آیا میتونم برای کارشناسی رشته طراحی داخلی یکی از دانشگاه های ایتالیا اقدام کنم؟ یا حتما باید مدرک مرتبط داشت؟

    1. تحصیل رشته معماری در ایتالیا مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      با ارایه مدرک دیپلم ١٢ ساله و پرتفلیو می‌توانید پذیرش بگیرید.

      با تشکر از سوال شما

  7. تحصیل رشته معماری در ایتالیا مبینا گفت:

    سلام من کنکوری هستم و 18 سالمه..
    خواستم بدونم میتونم بورسیه تحصیلی بگیرم و برای لیسانس رشته معماری به یه دانشگاه دولتی تو ایتالیا برم، چون پشتوانه مالی ندارم چقدر احتمال قبولیم کم میشه؟

    1. تحصیل رشته معماری در ایتالیا مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      سلام

      در صورت تسلط به زبان ایتالیایی و داشتن پورتفولیو می توانید در ازمون ورودی رشته معماری در ایتالیا شرکت کنید و با دریافت بورسیه استانی تحصیل رایگان داشته باشید.

      با تشکر از سوال شما

  8. تحصیل رشته معماری در ایتالیا یاسی گفت:

    سلام آیا برای مقطع کارشناسی ارشد معماری هم باید آزمون ورودی بدهیم؟

    1. تحصیل رشته معماری در ایتالیا مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      خیر آزمون ندارند و برای پذیرش مدرک تحصیلی و مدرک زبان کافیست.

      با تشکر از سوال شما

  9. تحصیل رشته معماری در ایتالیا فرزانه گفت:

    سلام
    من 29 سالمه کارشناسی کامپیوتر دارم . میتونم برای رشته معماری اقدام کنم ؟ دیپلمم هم فنی حرفه ای هست

    1. تحصیل رشته معماری در ایتالیا Hamid گفت:

      با سلام

      بله کشور ایتالیا دانشگاه ها و شرایط تحصیل فوق العاده ای داره،از جمله امکان گرفته بورسیه ک امکان پوشش هزینه تحصیل را دارد. برای رشته معماری برای مقطع کارشناسی امکان اقدام دارید ولی به دلیل شرایط سنیتون ریسک ویزا دارید ک باید شرایطتون دقیق تر مورد بررسی قرار بگیرد.پیشنهاد میشه که برای مقطع ارشد رشته خودتون اقدام بفرمایید یا کشور هایی نظیر ترکیه،روسیه،مجارستان ،گرجستان و… که محدودیت سنی ندارند را انتخاب نمایید.

      با تشکر از سوال شما

  10. تحصیل رشته معماری در ایتالیا bb گفت:

    سلام اگر امکان داره بفرمایید کسی که برای مقطع دکتری میخواهد اقدام کند. پرتفلیو اش شامل چه مواردی باید باشد؟ چند مقاله ؟ ایا مقالات کنفرانسی هم امتیاز دارد؟ و آیا شرط سن برای پذیرش و فاند یا بورسیه تحصیلی مطرح است؟

    1. تحصیل رشته معماری در ایتالیا Hamid گفت:

      با سلام

      بله بهتره سن شما زیر ۳۸ سال باشد. داشتن هر نوع مقاله و کار مرتبط و فعالیتهای مشابه تاثیر گذار خواهد بود.

      با تشکر از سوال شما

  11. تحصیل رشته معماری در ایتالیا me گفت:

    سلام و عرض خسته نباشید
    بنده دانشجوی کارشناسی معماری در دانشگاه ازاد تبریز هستم.معدلم نزدیک 17 هست که در ترم های پایانی برای الف شدن تلاش خواهم کرد.برای اقدام به گرفتن فاند از دانشگاه های ایتالیا(نه صرفا دانشگاه های رتبه بالا)چه اقداماتی باید انجام بدم؟به نظرتون لازمه که زبان ایتالیا یاد بگیرم یا انگلیسی کافیه؟

    1. تحصیل رشته معماری در ایتالیا Hamid گفت:

      با سلام

      اگر شما منظورتان از فاند بورسیه استانی است که بعد از رفتن باید برای آن اقدام کنید و شرایط دریافت این بورسیه درآمد سالانه شما کمتر از 10 هزار یورو باشد ، و اگر منظورتان فاند دانشگاه است که اصلا در مقطع ارشد قابل پیش بینی نیست .

      با تشکر از سوال شما

  12. تحصیل رشته معماری در ایتالیا سهراب همتی کریم خانی گفت:

    سلام آیا کلاسهای غیر حضوری
    آنلاین دارید ممکنه آدرس دسترسی شو بهم بدهید

    1. تحصیل رشته معماری در ایتالیا Hamid گفت:

      با سلام

      سوال شما بسيار نامفهوم است و به هيچ موضوع و مقطع و كشور خاصى اشاره نشده است در نتيجه پاسخى نميتوان به ان داد .

      با تشکر از سوال شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4.8/5 - (59 امتیاز)

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه