بهترین شهرهای بلغارستان برای تحصیل

بهترین شهرهای بلغارستان برای تحصیل سالانه پذیرای دانشجویان بین المللی از سراسر جهان بوده که به منظور تحصیل و کار به این کشور مهاجرت می کنند.

از آنجایی که در سال های اخیر کشور بلغارستان به عنوان مقصد مهاجرتی محبوب و به صرفه شناخته شده آشنایی با این شهرها برای هر فرد علاقمند به تحصیل در این کشور، ضروری است ، در همین راستا دعوت می کنیم مقاله تحصیل در بلغارستان را که پیش تر به شما تقدیم شده است را بخوانید و اطلاعات خود را کامل کنید.

به صورت کلی 51 دانشگاه در بلغارستان وجود داشته که در سطح بین المللی از اعتبار و اهمیت برخودار هستند، تمامی این دانشگاه ها در شهرهای مختلف این کشور قرار داشته و محیطی آموزشی را برای دانشجویان ایجاد کرده اند؛ مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) جزئیات بیشتر در مورد انتخاب بهترین شهرها این کشور برای زندگی ، کار و یا تحصیل را در اختیار شما قرار می دهند.  

به صورت کلی انتخاب شهر مورد نظر از بین بهترین شهرهای بلغارستان برای تحصیل تا حد زیادی به هدف شما از زندگی در این کشور بستگی داشته و هر فرد می تواند با توجه به علاقه خود یکی از این شهرها را انتخاب کند ؛ برخی از شهرهای این کشور علاوه بر دارا بودن موسسات آموزشی با کیفیت ، فرصت های شغلی فراوانی را نیز در اختیار دانشجویان قرار می دهند.

فهرست مطالب
بهترین شهرهای بلغارستان برای تحصیل

بهترین شهرهای بلغارستان برای تحصیل​ را در این مقاله می خوانید در این بخش هم روناک همکار ما در هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی به طور خلاصه محتوای این مقاله را ارائه داده است تا در مدت زمان کمتری بتوانید اهم موضوعات این مقاله را دریافت کنید.

پادکست بهترین شهرهای بلغارستان برای تحصیل​

نمایش ویدیو درباره بهترین شهر بلغارستان برای تحصیل

صوفیه پایتخت بلغارستان

صوفیه پایتخت بلغارستان و در واقع بزرگ ترین شهر این کشور بوده که یکی از بهترین مکان ها برای مهاجرت تحصیلی به شمار می رود ؛ این شهر نسبت به دیگر پایتخت های اروپایی دارای هزینه های بسیار کم تری بوده ، برای مثال اجاره یک استودیو در مرکز صوفیه به طور متوسط ​​335 دلار در ماه هزینه دارد.

اکثر بهترین مدارس و دانشگاه های این کشور در صوفیه واقع شده و دانش آموزان این شهر معمولا بالاترین میانگین موفقیت را در امتحانات کارشناسی ارشد را کسب می کنند ، همچنین دانشگاه صوفیه سنت کلیمنت اهریدسکی تنها دانشگاه بلغارستانی بوده که که در رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS قرار گرفته است ؛ این دانشگاه که به عنوان دانشگاه صوفیه شناخته شده در سال 1888 تأسیس شده و قدیمی ترین و بزرگترین دانشگاه بلغارستان بوده و محل تحصیل دانشجویان بسیار زیادی می باشد.

صوفیه بازار کار بسیار توسعه یافته ای داشته و یافتن شغل در این شهر در مقایسه با دیگر شهرهای بلغارستان آسان است ، از همین رو صوفیه گزینه مناسبی برای دانشجویانی بوده که به دنبال کار حین تحصیل می باشند ، همچنین حقوق و دستمزد کارگران در این شهر نیز نسبتا بالا بوده و به عنوان بهترین شهر در کشور برای انجام تجارت در نظر گرفته می شود.

صوفیه دارای بیشترین بازدید از سینما و تئاتر بوده و از همین رو رتبه اول کشور را در توسعه زندگی فرهنگی داشته و در واقع این کشور برای دانشجویانی که به قصد تحصیل و تفریح به این کشور مهاجرت کرده اند ، بهترین گزینه می باشد.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

انتخاب برترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی با سنجش رایگان شرایط شما!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

شهر دانشجویی بورگاس

شهر دانشجویی بورگاس

شهر دانشجویی بورگاس یکی دیگر از بهترین شهرهای بلغارستان برای تحصیل بوده که مرکز مهم صنعتی ، حمل و نقل ، فرهنگی ، توریستی و مکانی عالی برای زندگی در این کشور بوده و به دلیل زیرساخت های آموزشی بسیار توسعه یافته ، شهری دانشجویی محسوب می شود.

بازار کار بورگاس یکی از قوی ترین ها در کشور بوده و بیش از 71.1 درصد ساکنین این شهر در فعالیت های اقتصادی اشتغال دارند ؛ از همین رو این شهر نیز برای کار حین تحصیل مناسب بوده و فرصت های شغلی زیادی را برای دانشجویان در خود جای داده است ؛ همچنین متوسط حقوق سالانه یک کارمند در این شهر حدود 10276 لو بلغارستان است.

هزینه های زندگی در بورگاس نسبت به دیگر شهرهای این کشور کمی بالا تر بوده که این موضوع بخاطر الا بودن سطح خدمات ارائه شده این شهر می باشد ؛ متوسط ​​بودجه ماهانه یک خانواده چهار نفره بین 1511 دلار و برای یک فرد مجرد حدود483 دلار بدون اجاره است ؛ همچنین اجاره یک استودیو در مرکز بورگاس به طور متوسط ​​400 دلار در ماه هزینه دارد.

هرچند بورگاس کوچکتر از وارنا بوده ، اما طیف خوبی از مراکز خرید ملی و بین المللی را ارائه می دهد ، به صورت کلی همیشه کمی رقابت دوستانه بین مردم محلی وارنا و بورگاس برای دستیابی به بهترین شهر وجود داشته است.

پلوودیو شهری فرهنگی

پلوودیو شهری فرهنگی و سومین شهر در لیست بهترین شهرهای بلغارستان برای تحصیل می باشد ، این شهر ین کلانشهر جمعیت کشور پس از پایتخت ، با جمعیتی حدود 347 هزار نفر بوده و شهر باستانی بسیار زیبا با تاریخ و فرهنگ عالی و همچنین مهم ترین مرکز حمل و نقل بلغارستان است.

تعداد معلمان در آموزش متوسطه این شهر کم بوده و به طور متوسط 78 معلم در هر 1000 دانش آموز در مقایسه با 84 معلم در هر 1000 در کل کشور است با این حال میانگین نمرات امتحانات کارشناسی ارشد دولتی در این شهر سومین رتبه در کشور می باشد.

از آنجایی که پلوودیو دارای 8 دانشگاه بوده به عنوان شهری دانشجوی محسوب شده و 51 نفر در هر 1000 نفر در این کشور دانشجو هستند ؛ نام دانشگاه های این شهر را در لیست زیر مشاهده می کنیم:

نام دانشگاه نام دانشگاه
دانشگاه فناوری های غذایی دانشگاه پلوودیو
دانشگاه کشاورزی پلوودیو دانشگاه پزشکی پلوودیو
آکادمی موسیقی ، رقص و هنر های زیبا مدرسه عالی اقتصادی و مدیریت اروپا
دانشگاه امنیت و اقتصاد دانشگاه امنیت و اقتصاد

بازار کار در پلوودیو برخی از بهترین شرایط را در این کشور فراهم کرده و این منطقه دارای بیکاری کم و اشتغال بالا است ؛ اجاره ملک در پلوودیو در مقایسه با صوفیه مقرون به صرفه تر بوده و یک آپارتمان 1 خوابه در منطقه مرکزی حدود 272 دلار و اجاره آپارتمان در مناطق خارج از مرکز شهر حدود 181 دلار قیمت دارد ؛ همچنین اجاره یک استودیو در مرکز پلوودیو به طور متوسط 225 دلار در ماه هزینه دارد.

شهر بین المللی وارنا

شهر بین المللی وارنا مرکز مهم فرهنگی ، مالی و حمل و نقل بوده و مکانی زیبا با کیفیت زندگی بسیار بالا است ، ساختار آموزشی در این شهر خوب بوده و 29.5٪ از جمعیت دارای تحصیلات عالی هستند ، وارنا یکی از پیشروها در کشور با توسعه اقتصادی بسیار خوب بوده ، بازار کار پویا و سطح فعالیت اقتصادی بالاست ؛ ساختار آموزشی این شهر به توسعه بازار کار کمک کرده و تنها 19.1 درصد از جمعیت دارای تحصیلات ابتدایی و پایین هستند ، شهرداری وارنا دارای موارد زیر است:

  • دبیرستان 17
  • دبیرستان حرفه ای 12
  • دانشگاه دولتی 4
  • دانشگاه خصوصی 2

به صورت کلی وارنا یکی از بزرگترین مراکز دانشگاهی در بلغارستان بوده و در هر 1000 نفر جمعیت 51 دانش آموز وجود دارد ؛ تعداد زیادی از دانشگاه ها در این منطقه دانشجویان را از سایر نقاط کشور و همچنین سایر کشورها جذب می کنند ، برای مثال مدرسه عالی مدیریت وارنا مرکز دانشجویان خارجی از بیش از 40 کشور جهان بوده و بسیاری از برنامه ‌های آموزش انگلیسی را ارائه می ‌دهد.

به صورت کلی هزینه های زندگی در این شهر نسبتا مشابه پلوودیو بوده و اجاره یک استودیو در مرکز وارنا به طور متوسط ​​225 دلار در ماه هزینه دارد ؛ همچنین وارنا از لحاظ فرهنگی با 5 سینما ، 3 تئاتر ، 6 موزه ، 2 کتابخانه و برگزاری کنسرت ، اپرا ، جشنواره ها و نمایش های تئاتر گزینه خوبی برای تفریح حین تحصیل به شمار می رود.

شهر قدیمی ولیکو تارنوو

یکی دیگر از بهترین شهرهای بلغارستان برای تحصیل ، شهر قدیمی ولیکو تارنوو بوده که تاریخ و غنای فرهنگی فوق العاده دارد ؛ ولیکو تارنوو که یک مقصد توریستی محبوب بوده و در واقع شهر قدیمی خانه های جذاب با معماری سنتی بلغاری به سبک قدیمی است.

شهر ولیکو ترنوو یک مرکز تاسیس شده برای آموزش پرسنل با تحصیلات متوسطه و عالی بوده و دارای یک سیستم آموزشی خوب است که دارای معلمان ، مربیان و متخصصان واجد شرایط و حرفه ای می باشد ؛ در قلمرو شهرداری ولیکو ترنوو موارد زیر وجود دارد:

موسسه آموزشی تعداد
مهدکودک 22
مدرسه ابتدایی 13
مدرسه متوسطه 4
دبیرستان 3
دبیرستان حرفه ای دولتی 5
دبیرستان خصوصی 1
مدرسه استثنایی 2

همچنین در زمینه آموزش عالی سیریل و متدیوس در این شهر دومین دانشگاه بزرگ بلغارستان بوده ؛ دانشگاه سنت سیریل و سنت متدیوس ولیکو تارنوو عمدتاً در زمینه علوم انسانی شناخته شده و تعداد دانشجویان شاغل به تحصیل در این دانشگاه ها بیش از 10000 نفر در بیش از 60 رشته تخصصی می باشد.

به صورت کلی هزینه های زندگی در این شهر مقرون به صرغفه بوده و یک خانواده چهار نفره می توانند به راحتی در ولیکو تارنوو با حدود 1692 دلار بدون اجاره بها زندگی کنند ، همچنین برای یک فرد مجرد ، بودجه ماهانه حدود 453 دلار خواهد بود ؛ فرهنگ در این شهر دارای اهمیت بالایی بوده و بازدید از موزه های این منطقه تقریباً پنج برابر بیشتر از میانگین کشوری است ؛ تئاترهای محلی نیز توجه قابل توجهی را به خود جلب می کنند.

شهر امن استارا زاگورا

شهر امن استارا زاگورا

ششمین مورد در بین بهترین شهرهای بلغارستان برای تحصیل ، شهر امن استارا زاگورا بوده که عنوان امن ترین مکان برای زندگی در بلغارستان شناخته می شود ؛ زیر ساخت های تحصیل در این شهر بسیار بالای بوده و در استارا زاگورا حدود 121 مدرسه وجود داشته که برخی از بهترین آنها عبارتند از:

  • دبیرستان رومن رولان برای آموزش زبان های خارجی
  • دبیرستان بازرگانی کنیاز سیمئون تارنوفسکی
  • دبیرستان علوم طبیعی و ریاضیات Geo Milev

آمادگی دانش آموزان و عملکرد موفق آنها در امتحانات بالاتر از میانگین کشوری می باشد ، همچنین دانشگاه تراکیا در شهر استارا زاگورا واقع شده و این دانشگاه معتبرترین دانشگاه دامپزشکی کشور است ؛ دانشگاه تراکیا هر ساله پذیرای حدود 8200 دانشجو از بلغارستان و خارج بوده و زندگی فرهنگی در منطقه در حال توسعه بوده و حدود 10 موزه با تعداد زیادی بازدیدکننده ، 5 تئاتر و بسیاری از تولیدات تئاتر و اپرا ، 3 سینما و 2 کتابخانه در این شهر وجود دارد.

هزینه های زندگی در این مورد از لیست بهترین شهرهای بلغارستان برای تحصیل ، پایین بوده و اجاره ماهانه یک استودیو یک اتاقه در استارا زاگورا حدود 200 دلار است ؛ همچنین متوسط ​​حقوق سالانه حدود 13190 لو بلغارستان می باشد و به صورت کلی توسعه بازار کار در استارا زاگورا چشمگیر بوده و نرخ بیکاری تنها 2.3 درصد و فعالیت اقتصادی در این شهر به 72.7 درصد می رسد.

اگر هنوز در انتخاب مقصد تحصیلی مردد هستید مقالات زیر می توانید برای شما بسیار مفید باشد.

شهر کوهستانی بانسکو

شهر کوهستانی بانسکو یکی از محبوب ترین شهرها در این کشور برای تحصیل و زندگی بوده که بهشت اسکی بازان به شمار می رود ؛ این شهر مکان عالی برای کشف طبیعت بوده و بانسکو یک مقصد عالی برای مهاجرانی است که به دنبال لذت بردن از پیاده روی ، اسکی ، دوچرخه سواری و به طور کلی طبیعت هستند.

علاوه بر داشتن طبیعتی بسیار بکر و جذاب ، سرعت اینترنت نیز در این منطقه بسیار بالا بوده و همچنین این شهر برای دانشجویان به صرفه می باشد ؛ به صورت کلی باسکو بهترین مورد برای تفریح بوده و دانشجویان می توانند حین تحصیل در دانشگاه های این شهر از مناظر طبیعی آن لذت ببرند ؛ برای کسب اطلاعات کامل تر در مورد شرایط زندگی در این شهر از طریق راه های ارتباطی با مشاورین هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی با سال های سابقه درخشان همراه باشید ،

از آنجایی که باسکو جزو شهرهای توریستی این کشور محسوب شده ، دارای موقعیت و فرصت های شغلی بسیاری زیادی برای دانشجویان می باشد ، در نتیجه افراد می توانند حین تحصیل در دانشگاه های این کشور همراه با تفریح شغل دانشجویی مورد علاقه خود را نیز به دست آروند.

شهر محبوب هاسکوو بلغارستان​

شهر محبوب هاسکوو بلغارستان

آخرین مورد برای بهترین شهرهای بلغارستان برای تحصیل شهر محبوب هاسکوو بوده که شهری کوچک و با طبیعتی بکر در این کشور می باشد ؛ به صورت کلی برای رفت و آمد در شهر به هیچ نوع وسیله نقلیه ای نیاز ندارید زیرا می توانید با پیاده روی به هر نقطه ای از شهر برسید.

به صورت کلی هاسکوو یک شهر بسیار امن برای زندگی بوده و نیازی نیست نگران باشید که مورد سرقت ، دزدی و جیب بری قرار گیرد ؛ شما می‌توانید ساعت 3 صبح به راحتی و بدون نگرانی در خیابان ‌های شهر قدم بزنید ؛ این شهر کوچک و آرام گزینه خوبی برای دانشجویانی بوده که علاقه ای به شلوغی و شهرهای پر جنب و جوش ندارند ؛ این شهر بسیار نزدیک به پلوودیو بوده و افراد می توانند به سرعت خود را به آن برسانند.

سوالات پر تکرار بهترین شهرهای بلغارستان برای تحصیل

صوفیه پایتخت بلغارستان و در واقع بزرگ ترین شهر این کشور بوده که یکی از بهترین مکان ها برای مهاجرت تحصیلی به شمار می رود ؛ این شهر نسبت به دیگر پایتخت های اروپایی دارای هزینه های بسیار کم تری بوده ، برای مثال اجاره یک استودیو در مرکز صوفیه به طور متوسط ​​335 دلار در ماه هزینه دارد.

شهر دانشجویی بورگاس یکی دیگر از بهترین شهرهای بلغارستان برای تحصیل بوده که مرکز مهم صنعتی ، حمل و نقل ، فرهنگی ، توریستی و مکانی عالی برای زندگی در این کشور بوده و به دلیل زیرساخت های آموزشی بسیار توسعه یافته ، شهری دانشجویی محسوب می شود.

  • دانشگاه فناوری های غذایی
  • دانشگاه کشاورزی پلوودیو
  • آکادمی موسیقی ، رقص و هنر های زیبا
  • دانشگاه امنیت و اقتصاد

به صورت کلی هزینه های زندگی در این شهر نسبتا مشابه پلوودیو بوده و اجاره یک استودیو در مرکز وارنا به طور متوسط ​​225 دلار در ماه هزینه دارد.

شهر کوهستانی بانسکو یکی از محبوب ترین شهرها در این کشور برای تحصیل و زندگی بوده که بهشت اسکی بازان به شمار می رود ؛ این شهر مکان عالی برای کشف طبیعت بوده و بانسکو یک مقصد عالی برای مهاجرانی است که به دنبال لذت بردن از پیاده روی ، اسکی ، دوچرخه سواری و به طور کلی طبیعت هستند.

به صورت کلی اگر قصد زندگی بهترین شهرهای بلغارستان برای تحصیل را داشته اما از روند مهاجرت تحصیلی اطلاعات زیادی ندارید ، توصیه می کنیم همین حالا از طریق راه های ارتباطی با مشاورین موسسه مهاجرتی رجبی در دو شعبه تهران و شیراز همراه باشید ، همچنین از آنجایی که داشتن اطلاعات جزئی در مورد نحوه ورود به بهترین دانشگاه های این کشور از اهمیت بالایی برخودار بوده برای کسب اطلاعات جزئی تر در مورد نحوه کسب اقامت تحصیلی حتما عنوان مهاجرت به بلغارستان را مطالعه کنید ،

با برخی از محبوب ترین رشته ها که دانشجویان برای تحصیل در دانشگاه های بلغارستان انتخاب می کنند آشنا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه