تحصیل دکترا در بلغارستان

تحصیل دکترا در بلغارستان که با نام PhD بلغارستان نیز شناخته شده در واقع بالاترین سطح تحصیلات در این کشور بوده و تحصیل این مقطع هدف بسیاری از دانشجویان بین المللی در سراسر جهان است.

دکترا دوره ای بر پایه آموزش و تجربیات عملی بوده که کسب آن تاثیر بسیار زیادی بر آینده شغلی شما می گذارد.

تحصیل در مقطع دکترا در بلغارستان سومین مدرک تحصیلی عالی پس از مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد بوده و هر ساله حدود 1000 دانشجوی دکترا ، در دانشگاه های این کشور آموزش می بینند.

اگر شما نیز دوست دارید امسال با ورود به دانشگاه های  این کشور تحصیل دکترا در بلغارستان را آغاز کنید ، حتما از طریق تلفن های تماس با مشاورین موسسه مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ (موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱) همراه باشید ، همچنین توصیه می کنیم مقاله تحصیل در بلغارستان را در کنار این محتوا بخوانید و با نحوه اخذ پذیرش و مزایا و معایب این انتخاب آشنا شوید.

تحصیل در مقطع دکترا بلغارستان در همه رشته ‌های علمی ارائه شده و دانشجویان می توانند از طیف وسیعی از دانشگاه ها و رشته های مختلف مورد علاقه خود را پیدا کنند.

فهرست مطالب

با توجه به هزینه های بالای تحصیل و زندگی در کشورهای اروپایی ، در سال های اخیر تحصیل کشور بلغارستان مورد توجه تعداد زیادی از دانشجویان قرار گرفته است ؛ تحصیل دکترا در این کشور حدود 3 تا 4 سال به طول می انجامد و افراد می توانند حین تحصیل به انجام شغل مورد علاقه خود بپردازند ؛ ورود به دانشگاه های این کشور هم نسبتا آسان است.

تحصیل دکترا در بلغارستان

شرایط تحصیل مقطع دکترا بلغارستان

به صورت کلی برای تحصیل دکترا در بلغارستان داشتن رزومه تحصیلی قوی بسیار ضروری است ، اولین مورد از شرایط تحصیل مقطع دکترا بلغارستان کسب مدرک کارشناسی ارشد از دانشگاه معتبر بوده و در این مورد بالا بودن نمرات مقطع ارشد می تواند در قبولی شما برای دکترا تاثیر گذار باشد.

سیستم قبولی در دانشگاه های این کشور بر اساس رتبه بندی و امتیاز بوده و حداقل تعداد امتیازی وجود داشته که داوطلب باید با توجه به امتیازات فردی خود در این شاخص ها کسب کند ؛ به صورت کلی پذیرش دانشجویان دوره دکترا به صورت تمام وقت و پاره وقت از طریق آزمون رقابتی انجام شده و متقاضیان موفق بر اساس تصمیم شورای دانشکده یا شورای علمی موسسه آموزش عالی یا سازمان دانشگاهی پذیرش می شوند ؛ همچنین متقاضیان تحصیل دکترا در بلغارستان باید مدارک زیر را ارسال کنند:

  • درخواستی برای رئیس یا معاون تحقیقات علمی ، حاوی اطلاعات مختصر بیوگرافی و مشخص کردن سطح مهارت های زبانی و همچنین زمینه علمی و تحقیقاتی پایان نامه
  • یک کپی محضری از مدرک آموزش عالی که تأیید کننده مدرک کارشناسی ارشد
  • گواهی پزشکی صادر شده حداکثر یک ماه قبل از تاریخ درخواست برای VFU ، و تایید شده توسط موسسه مربوطه در کشور متقاضی
  • فهرستی از انتشارات (در صورت وجود)؛
  • گواهی تحصیلات عالی ، مشروط بر اینکه مدرک تحصیلی متقاضی توسط یک موسسه آموزش عالی غیر بلغارستانی صادر شده
  • 2 عکس
منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

تحصیل ارزان و حتی رایگان با هر شرایطی که شما دارید ؛ البته با دریافت مشاوره صحیح !

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

روش های تحصیل دکتری در بلغارستان

تحصیل دکترا در بلغارستان شامل  برنامه های دکتری تمام وقت ، پاره وقت و مستقل شده که مدت تحصیل تمام وقت و تحصیل مستقل حداکثر 3 سال و مدت زمان تحصیل پاره وقت و آموزش از راه دور تا 4 سال است.

این زمان در موارد در موارد استثنایی که در اساسنامه مؤسسه آموزش عالی یا مؤسسه دانشگاهی مربوط تنظیم شده است ، مدت آن حداکثر تا یک سال قابل تمدید می باشد ؛ روش های تحصیل دکتری در بلغارستان شامل آموزش ویژه انفرادی بوده که توسط مربی دانشجوی دکترا برنامه ریزی می شود.

روش فردی به این معناست که متقاضی باید حین تحصیلات خود در بلغارستان پایان نامه خود را زیر نظر استاد راهنما و به صورت کاملا مستقل انجام داده و در نهایت پایان نامه دکتری خود را ارائه دهید ؛ استاد راهنما دانشجوی دکتری تنها مجاز به راهنمایی متقاضی است ؛ کارشناسان هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی با چندین سال سابقه درخشان در بخش مهاجرت به شما کمک می کنند تا از اتلاف وقت و زمان جلوگیری کرده و به آسانی رویای تحصیل دکترا در بلغارستان را به واقعیت تبدیل کنید.

دعوت می کنیم مقاله 10 تا از کم هزینه ترین کشورها برای تحصیل را هم بخوانید و با بررسی شرایط خود و گزینه های پیشنهاد شده در آن مقاله بهترین مشاور خود باشید.

شروع ترم تحصیلی دکترا بلغارستان

شروع ترم تحصیلی دکترا بلغارستان برای اکثر دانشگاه های این کشور در حدود اول اکتبر آغاز شده و شامل ترم های پاییز و بهار است ، همچنین سال تحصیلی در بلغارستان حداکثر 30 هفته را شامل شده و شامل دو ترم امتحانی بوده که در پایان هر ترم برگزار می شود.

به صورت کلی شرایط و زمان های امتحانات مطابق با برنامه سالانه امتحانات هر دانشکده سازماندهی می شود و برنامه امتحانی در ابتدای هر سال تحصیلی تنظیم می شود ، به صورت کلی ترم دانشگاه های این کشور برای تحصیل دکترا در بلغارستان شامل موارد زیر می شود:

مدت تحصیل شروع پایان زمان امتحان
ترم پاییز اکتبر دسامبر فوریه ژانویه
ترم تابستانی فوریه می ژوئن - سپتامبر
استاد راهنما برای دکتری بلغارستان

استاد راهنما برای دکتری بلغارستان

نظارت بر دانشجویان دکتری توسط اساتید یا استاد مرتبط موسسه انجام شده استاد راهنما برای دکتری بلغارستان در واقع استاد شناخته شده ای بوده که در حال تدریس دوره هایی در زمینه روش های نوین و نتایج اخیر در علم یا علوم بین رشته ای است که با پایان نامه دکتری دانشجو مرتبط می باشد ؛ استاد راهنما می تواند از دانشگاه متقاضی و یا دیگر دانشگاه ها باشد.

استاد راهنما نقش مهمی در تحصیل دکترا در بلغارستان فرد متقاضی ایفا کرده و راهنمایی ، بازخورد و پشتیبانی لازم برای موفقیت را در اختیار فرد قرار می دهد ؛ نقش اصلی استاد راهنما این بوده که از تجربه و تخصص خود برای حمایت از دانشجو در طول پروژه استفاده کند.

نحوه یافتن استاد راهنما به دانشگاه شما بستگی داشته ، به صورت کلی برخی از دانشگاه ها تعدادی استاد را به همین منظور در اختیار دانشجویان قرار داده و افراد متقاضی می توانند رزومه های تحصیلی خود را به استاد مورد نظر ارسال کرده و پس از قبول درخواست از طرف استاد ، راهنمای خود را مشخص کنند ، باید حتما قبل از یافتن استاد راهنمای مورد نظر طرحی نهایی از موضوع دکتری خود داشته باشید و سپس جستجوی استاد راهنما را شروع کنید.

برای یافتن استاد راهنما در ادامه چند روش را نام می بریم.

  • مرور بخش کارکنان دانشگاهی در وب سایت یک بخش دانشگاه
  • کمک خواستن از افراد فارغ التحصیل شده در رشته تحصیلی شما
  • بررسی افراد درخشان در زمینه تحقیقاتی شما
  • پایگاه‌ های اطلاعاتی علمی

مقالات زیر ، بهترین منبع اطلاعاتی برای مهاجرت تحصیلی به بلغارستان است ؛ تمام مقالات را مرور کرده و آگاهی خود را بیشتر کنید.

شرایط ویزای همراه دانشجو دکترا

به صورت کلی هنگام تحصیل دکترا در بلغارستان در صورت درخواست ویزای شینگن توریستی ، می توانید اعضای خانواده خود را برای اقامت تا 90 روز بیاورید ، اما برای اقامت بیش از 90 روز ، اعضای خانواده باید برای اجازه اقامت اقدام کنند ؛ اجازه اقامت که به عنوان ویزا همراه یا ویزای خانوادگی نیز نامیده می شود راهی برای مهاجرت اعضای خانواده حین تحصیل در این کشور می باشد.

شرایط ویزای همراه دانشجو دکترا مواردی مانند اثبات تمکن مالی ، فراهم کردن مسکن مناسب ، گواهی پزشکی ، گواهی ازدواج و/یا گواهی تولد ، شده و پس از فراهم کردن این موارد ، متقاضی می تواند برای ویزای همراه درخواست دهد ، در این روش متقاضی می تواند اقامت را برای اعضای خانواده تحت تکلف مانند همسر ، فرزندان زیر سن قانونی و یا والدین کسب کند.

شهروندان غیر اتحادیه اروپا مانند ایران ، که مایلند یکی از اعضای خانواده خود را حین تحصیل دکترا در بلغارستان بیاورند باید طبق روش عمومی اتحاد مجدد درخواست دهند ؛ این رویه از متقاضی اصلی که در بلغارستان اقامت دارد می ‌خواهد درخواست اتحاد مجدد را به اداره مهاجرت محلی ارائه کند و اداره مهاجرت درخواست اتحاد مجدد را ظرف 1 ماه تایید می کند ؛ پس از آن ، خانواده فرد می تواند برای ویزای خانواده D در نزدیکترین سفارت یا کنسولگری بلغارستان درخواست دهد ؛ مدارک لازم برای ویزا همراه دانشجو شامل موارد زیر می شود:

  • گواهی ازدواج
  • شناسنامه فرزندان
  • گواهی تولد متقاضی اصلی (برای ویزا مجدد والدین)
  • شناسنامه همسر

میزان حقوق و درآمد مقطع دکترا بلغارستان

دانشجویان دکترا در بلغارستان می توانند در طول تحصیل با قرارداد کار مشغول به کار شده و در این کشور کسب درآمد کنند ؛ مطالعات دکترا همچنین فرصت ‌هایی را برای طیف وسیع ‌تری از فعالیت ‌های آموزشی ، مانند تدریس در مدارس ، کالج ‌ها ، سازمان‌ های تحقیقاتی ، پروژه ‌های آموزشی (ملی و بین ‌المللی) ، برنامه ‌های پسا دکتری ، کار کارشناسی فراهم می‌ کند.

از همین رو یکی از بهترین روش ها برای کسب درآمد در مقطع دکترا بلغارستان ، انجام کارهایی مانند دستار آموزشی و تحقیقاتی است ، این مشاغل که با عنوان RA و TA شناخته می شود راه بسیار خوبی برای کسب تجربه علمی و درآمد در طول تحصیل است ؛ برای اطلاع از نحوه یافتن شغل و شرایط کار حین تحصیل در این کشور حتما مقاله کار در بلغارستان را مطالعه کنید.  

به صورت کلی فردی که به عنوان دستیار معلم در بلغارستان مشغول به کار بوده معمولاً حدود 2300 لو بلغارستان در ماه درآمد دارد ؛ دستمزد ها در این مقطع از 1130 لو تا 3590 لو متغیر است ؛ این میانگین حقوق ماهانه شامل مسکن ، حمل و نقل و سایر مزایا بوده و همچنین میزان حقوق و درآمد مقطع دکترا بلغارستان بر اساس تجربه ، مهارت ، جنسیت یا موقعیت مکانی بسیار متفاوت می باشد.

میزان حقوق و درآمد مقطع دکترا بلغارستان

کار و اقامت بعد از دکتری بلغارستان

اگر قصد داشته که پس از اتمام تحصیل دکترا در بلغارستان در این کشور بمانید و زندگی ای جدید را در این کشور شروع کنید می توانید تا 9 ماه پس از تمام شدن دوره تحصیل دکترا با یافتن شغل و کسب مجوز کار ، ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کرده و با اجازه اقامت شغلی در کشور بلغارستان به صورت کاملا قانونی زندگی کنید.

کار و اقامت بعد از دکتری بلغارستان بسیار آسان بوده شما باید پس از اتمام تحصیلات جستجو برای شغل آینده را شروع کنید و هنگامی که شغلی پیدا کردید ، کارفرمای آینده شما باید درخواست مجوز کار را از طرف شما به آژانس ملی کار ارائه کند.

پروسه درخواست تا 1 ماه طول کشیده و پس از اعطا ، مجوز بیش از یک سال اعتبار ندارد ، اما تا زمانی که شما همچنان شرایط یکسانی را داشته باشید این مجوز قابلیت تمدید دارد ، مجوز کار شما فقط برای شما در شرکت و موقعیت مشخص شده معتبر بوده ، بنابراین اگر کارفرما را تغییر دهید ، باید برای مجوز کار دیگری درخواست دهید.

تحصیل دکترا یکی از بهترین تصمیماتی است که می تواند کامل کننده تمام تلاش های شما برای علم اندوزی باشد ، ما در کنار شما هستیم تا برترین دانشگاه های دنیا را انتخاب کرده و براحتی از آن ها پذیرش بگیرید.

بنابراین اگر به دنبال اخذ مدارک معتبر در سطح جهان هستید می توانید با تماس با مشاوران مهاجرت تحصیلی موسسه مهاجرتی رجبی تصمیم درست و دقیقی اتخاذ کنید.

فیلم ارائه شده گویای توانایی مدیران و کارشناسان مجموعه بزرگ رجبی در اخذ ویزای تحصیلی از اقصی نقاط جهان است ؛ گرچه این فیلم تنها مربوط به تعداد اندکی از ویزاهای اخذ شده است اما می تواند اعتماد شما را به ما بیشتر کند.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

تحصیل رایگان دکترا در بسیاری از کشورها میسر است ؛ با مشاوران رجبی در این خصوص مشورت کنید.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

مزایای اخذ مدرک دکترا از بلغارستان

امروزه تحصیل دکترا در بلغارستان مزایای بسیار زیادی داشته و تعداد روزافزون دانشجویان بین المللی در این کشور شاهدی بر این بیانیه است ؛ دانشگاه های کشور بلغارستان با ارائه برنامه های تحصیلی به زبان انگلیسی و سطح علمی بالا هر ساله دانشجویان زیادی را به خود جذب می کنند ، از دیگر مزایای اخذ مدرک دکترا از بلغارستان می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • آموزش و پرورش مقرون به صرفه و ارزان قیمت
  • کیفیت بالای آموزش عالی در بلغارستان
  • محیط و فضای تحصیل بین المللی
  • امکان تحصیل به زبان انگلیسی
  • بازار کار قوی و فرصت های شغلی فراوان
  • آسان بودن روند قبولی در دانشگاه های این کشور

سوالات پر تکرار تحصیل دکترا در بلغارستان

تحصیل دکترا در این کشور حدود 3 تا 4 سال به طول می انجامد و افراد می توانند حین تحصیل به انجام شغل مورد علاقه خود بپردازند؛ ورود به دانشگاه های این کشور نسبتا آسان است.

به صورت کلی برای تحصیل دکترا در بلغارستان داشتن رزومه تحصیلی قوی بسیار ضروری است، اولین مورد از شرایط تحصیل مقطع دکترا بلغارستان کسب مدرک کارشناسی ارشد از دانشگاه معتبر بوده و در این مورد بالا بودن نمرات مقطع ارشد می تواند در قبولی شما برای دکترا تاثیر گذار باشد.

نحوه یافتن استاد راهنما به دانشگاه شما بستگی داشته، به صورت کلی برخی از دانشگاه ها تعدادی استاد را به همین منظور در اختیار دانشجویان قرار داده و افراد متقاضی می توانند رزومه های تحصیلی خود را به استاد مورد نظر ارسال کرده و پس از قبول درخواست از طرف استاد، راهنمای خود را مشخص کنند.

مدارک لازم برای ویزا همراه دانشجو شامل موارد زیر می شود:

  • گواهی ازدواج
  • شناسنامه فرزندان
  • گواهی تولد متقاضی اصلی (برای ویزا مجدد والدین)
  • شناسنامه همسر

به صورت کلی فردی که به عنوان دستیار معلم در بلغارستان مشغول به کار بوده معمولاً حدود 2300 لو بلغارستان در ماه درآمد دارد؛ دستمزد ها در این مقطع از 1130 لو تا 3590 لو متغیر است.

بلغارستان یکی از ارزان ترین کشورها و بهترین ها برای تحصیل در خارج از کشور به شمار رفته و توصیه می کنیم برای اطلاع از نحوه و راه های مهاجرت تحصیلی حتما با لمس عنوان مهاجرت به بلغارستان این مقاله را مطالعه کنید ، همچنین امروزه در میان مقاطع تحصیلی در این کشور ما بهترین گزینه را تحصیل دکترا در بلغارستان می دانیم از همین رو برای کسب اطلاعات تخصصی تر و شروع روند تحصیل در این کشور همین حالا با مراجعه به شرکت مهاجرتی رجبی در یکی از شعبه تهران و شیراز ، با مشاورین متخصص این مجموعه در تماس بوده و اولین قدم به سمت رویای خود را بردارید.

شرایط تحصیل بالاترین مقطع تحصیلی در برخی از کشورها را با مطالعه مقالات زیر بررسی و مقایسه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه