خوابگاه های دانشجویی بلغارستان

خوابگاه های دانشجویی بلغارستان از مهم ترین امکانات ارائه شده توسط دانشگاه های این کشور است که برای دانشجویان بسیار مهم و تعیین کننده می باشد ، خوشبختانه اکثر دانشگاه های بلغارستان ، امکانات مربوط به خوابگاه را در اختیار دانشجویان قرار می دهند و تلاش می کنند تا آن ها از نظر اسکان مشکلی نداشته باشند و تنها دغدغه شان ، پرداختن به امور تحصیلی شان باشد.

بنابراین ، می توان آسوده خاطر بود که با حضور در این کشور و ثبت نام در دانشگاه ، مشکل اقامت برای دانشجو وجود ندارد و او می تواند از انواع مختلف خوابگاه های دانشجویی بلغارستان که شامل خوابگاه های ارائه شده توسط دانشگاه ، اقامتگاه های خارج از دانشگاه مانند هوم استی و اجاره آپارتمان ها است ، بهره ببرد.

با توجه به اهمیت و نقشی که خوابگاه های دانشجویی بلغارستان در تصمیم گیری افراد برای تحصیل در این کشور دارند ، ما در شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) ، بر آن شدیم تا این مقاله را به موضوع خوابگاه های دانشجویی بلغارستان اختصاص دهیم و جنبه های مختلف آن را بررسی و خدمت شما ارائه دهیم تا گامی در جهت تصمیم گیری راحت تر و انتخاب درست تر شما برداشته باشیم.

چنانچه تمایل دارید در این کشور به تحصیل بپردازید و از بهترین دانشگاه های آن بهره مند شوید ، پیشنهاد ما این است که مقاله تحصیل در بلغارستان که توسط کارشناسان همین مجموعه تهیه شده است را از دست ندهید ، در این مقاله نکات کاربردی ارائه شده است که می تواند مسیر مهاجرت شما را هموار کند.

فهرست مطالب

این مقاله که توسط شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) گردآوری شده است ، همه چیزهایی را که باید در مورد دسترسی به بهداشت و درمان عمومی در فرانسه لازم است بدانید را در اختیارتان قرار می دهد ، همچنین پیشتر مقاله مهاجرت به فرانسه را تقدیم شما کردیم تا با تمامی راه های امن و قانونی مهاجرت به این کشور آشنا شوید.

خوابگاه های دانشجویی بلغارستان

انواع اقامتگاه و خوابگاه های دانشجویی در بلغارستان

مسئله اسکان نه تنها برای دانشجویان بلکه برای همه افراد یکی از چالش برانگیزترین مسائل پیش روی زندگی است ، حال اگر دانشجو باشید و آن هم در یک کشور دیگر ، این چالش سنگین تر می شود و لازم است پیش از اقدام برای رفتن به آن کشور ، از اسکان خود اطمینان حاصل پیدا کنید تا پس از ثبت نام در دانشگاه دغدغه ای از این بابت نداشته باشید و خاطری آسوده ، مشغول به تحصیل شوید ، انواع اقامتگاه و خوابگاه های دانشجویی در بلغارستان شامل موارد زیر هستند:

  • خوابگاه های دانشجویی بلغارستان؛که توسط دانشگاه ها ارائه می شوند ، معمولا به دانشجوهای شهرهای مختلف آن کشور تعلق می گیرد و به سرعت ظرفیت آن تکمیل می شود ، این خوابگاه ها معمولا 2 تخته هستند ، بنابراین ، اگر قصد اسکان در این خوابگاه ها را دارید ، باید خیلی سریع اقدام کنید وگرنه مجبور هستید گزینه های دیگر را امتحان کنید ، خوبی این نوع خوابگاه ها ، فاصله نزدیکی است که تا دانشگاه دارند.
  • اجاره آپارتمان های خصوصی ؛ روشی دیگر است که دانشجویان از این طریق می توانند در کشور بلغارستان اسکان داشته باشند و به تحصیل بپردازند ، آپارتمان های خصوصی ؛ مستقل از دانشگاه هستند و دانشجو لازم است زمان و هزینه بیش تری برای پیمودن تا دانشگاه صرف کند و اینگونه اقامتگاه ها ممکن است تک نفره باشند یا چند نفره ، بستگی به صاحب ملک و همچنین ظرفیت ملک دارد ، گاهی پیش می آید که دانشجو مجبور است با 5-4 نفر دیگر (Share Flat) از فرهنگ های دیگر زندگی کند.
منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

بررسی امکانات و هزینه های تحصیلی کشور مقصد با دریافت مشاوره رایگان از شرکت رجبی.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

امکان زندگی با خانواده بلغارستانی

یکی از روش هایی که دانشجویان می توانند در بلغارستان اسکان داشته باشند ، روش هوم استی (HomeStay) است که به معنی زندگی دانشجویان خارج از این کشور با خانوداه های بومی کشور مقصد است ، هوم استی در این کشور که معادل امکان زندگی با خانواده بلغارستانی است ، یکی از بهترین روش های جایگزین خوابگاه های دانشجویی بلغارستان است که دانشجو می تواند با پرداخت هزینه ای جزئی ، قسمتی از محل اسکان خانواده بلغارستانی را اجاره و در آن زندگی کند.

هزینه لازم برای اجاره چنین اقامتگاهی ، بستگی به عواملی مانند شهر محل قرارگیری خانه ، موقعیت و امکانات آن و همچنین نظر صاحب ملک دارد ، اما به طور معمول شرایط دانشجو را در نظر می گیرند و مبلغی کمتر از هزینه اجازه از یک فرد شاغل را طلب می کنند.

این روش که از نظر تامین امنیت و تنها نبودن و همچنین هزینه مقرون به صرفه ، یکی از بهترین روش ها به عنوان خوابگاه های دانشجویی بلغارستان است اما در صورتی که آن خانواده قوانین رفت و آمدی برای شما تعیین کند ، ممکن است کمی شرایط برایتان دشوار شود و همچنین با توجه به تفاوت های فرهنگی موجود ، تحمل پذیرش یکدیگر و در یک مکان زندگی کردن را نداشته باشید ، در این صورت به ناچار باید تغییر مکان دهید.

امکان زندگی با خانواده بلغارستانی

هزینه های خوابگاه و اقامت در بلغارستان

پس از پیدا کردن خوابگاه و محل اقامت ، دغدغه ی بعدی برای دانشجویان ، هزینه های خوابگاه و اقامت در بلغارستان است که باید به طور ماهیانه پرداخت کنند ، خوابگاه های دانشجویی بلغارستان که توسط دانشگاه ها در دسترس دانشجویان قرار می گیرند ، ضمن داشتن امکانات و رفاهیات ضروری برای زندگی ، هزینه کمتری نیز دارند و دانشجو به راحتی می تواند از پس آن بر آید ، این هزینه با توجه به عواملی مانند شهر قرار گیری دانشگاه ، چند تخته بودن و متراژ آن متفاوت است.

اما به طور کلی می توان گفت هزینه خوابگاه های دانشجویی بلغارستان ارزان و مقرون به صرفه است ، اما مسئله این است که همه دانشجویان بین الملل ، نمی توانند از این خوابگاه ها استفاده کنند و در نتیجه مجبور به پرداخت هزینه بیش تری برای اجاره اقامتگاه در خارج از دانشگاه هستند.

همانطور که گفته شد ، اقامتگاه های خارج از دانشگاه شامل اجاره آپارتمان و هوم استی است که اجاره آن ها متفاوت است و بستگی به فاکتورهایی مانند فاصله از مرکز شهر ، امکانات محل اسکان ، متراژ و همچنین شهری آن دارد.

و اما دانشجوهای خوش شانس ، آن دسته ای هستند که در کشور بلغارستان آشنایانی دارند یا با خانوداه شان به این کشور وارد شده اند ، در این صورت نه دغدغه محل اسکان و خوابگاه های دانشجویی بلغارستان را دارند و نه هزینه های آن. هزینه های خوابگاه و اقامت در بلغارستان در جدول زیر آمده است:

نوع اقامتگاه اجاره (یورو)
خوابگاه دانشجویی 70-35
آپارتمان مشترک 400-200
آپارتمان یک خوابه 499
آپارتمان سه خوابه 1152

پیدا کردن اقامتگاه دانشجویی در بلغارستان

در ادامه مقاله خوابگاه های دانشجویی بلغارستان ، به این سوال می پردازیم که دانشجویان چگونه می توانند در کشور بلغارستان ، محل اقامت پیدا کنند؟ اول از هر چیزی یه شما توصیه می کنیم که پس از قطعی شدن ثبت نام در دانشگاه کشور بلغارستان ، نسبت به اجاره محل اقامت خود اقدام نمایید تا بخش زیادی از نگرانی و مشکلات شما پس از ورود به این کشور برطرف شود ، روش های پیدا کردن اقامتگاه دانشجویی در بلغارستان به شرح زیر است:

  1. از طریق مشاور املاک در بلغارستان ؛ آژانس های املاک می توانند کمک خوبی به شما در راستای پیدا کردن آپارتمان و اقامتگاه مناسب شما با توجه به بودجه و امکاناتی که مد نظرتان است بکنند ، ضمن اینکه با عقد قرار داد ، خیالتان تا پایان موعد قرار داد راحت خواهد بود ، همچینی برخی از مشاور املاک ها ، به شما در پیدا کردن هم خانه ای نیز کمک می کنند و همین موجب تعدیل هزینه اجاره می شود.
  2. از طریق دوستان و آشنایانی که ممکن است در کشور بلغارستان داشته باشید.
  3. از طریق سایت هایی مانند موارد زیر:
پیدا کردن اقامتگاه دانشجویی در بلغارستان
  • https://www.bulgarianproperties.com/Student_accommodation_in_Bulgaria/index.html
  • https://erasmusplay.com/en/sofia.html
  • https://www.rocapply.com/study-in-bulgaria/about-bulgaria/accommodation-in-bulgaria.html
  • https://www.rocapply.com/study-in-bulgaria/find-accommodation/off-campus-private-apartments-in-sofia/standard-single-bed-room.html
  • https://www.forsofialovers.com/en/best/student-accommodation-sofia

تفاوت گرفتن خانه با خوابگاه در بلغارستان

در این مقاله ضمن پرداختن به خوابگاه های دانشجویی بلغارستان ، خوب است اشاره نیز به تفاوت گرفتن خانه با خوابگاه در بلغارستان داشته باشیم ، همانطور که پیش تر توضیح داده شد ، هزینه خوابگاه های دانشجویی بلغارستان در مقایسه با سایر اقامتگاه ها کمتر و اقتصادی تر است که همین قضیه سبب می شود دانشجو با خیال راحت روی تحصیل خود متمرکز شود ، ضمن اینکه ، برای رفتن به دانشگاه نیاز به صرف زمان زیادی ندارد و نیاز نیست برای حمل و نقل خود هزینه زیادی بپردازد.

این در حالی است که برای اجاره خانه در بلغارستان ، لازم است هزینه بیش تری پرداخت شود و علاوه بر اجاره ، با توجه به اینکه محل خانه ممکن است از دانشگاه دور باشد ، باید برای حمل و نقل خود هزینه بیش تر ی پرداخت کند و زمان بیش تری برای رفت و آمدش به دانشگاه صرف می شود ، در عین حال ، اجاره خانه مستقل ، مشکل کنار آمدن با فرهنگ ها و اخلاق های متفاوت را حل می کند و مانند خوابگاه های دانشجویی بلغارستان نیاز به تحمل دانشجوهای دیگر نیست.

چنانچه قصد دارید در این کشور به دنبال کار باشید و از این طریق به خاک بلغارستان وارد شوید ، شما را به خواندن مقاله کار در بلغارستان که توسط کارشناسان مجموعه رجبی تدوین شده است ، دعوت می کنیم ، این مقاله جامع و سودمند است و کمک می کند پاسخ بسیاری از سوال هایی که ذهن شما را درگیر کرده است را بیابید و ممکن است گشایش خوبی در زمینه مهاجرتی برای شما ایجاد کند.

مقالات زیر ، بهترین منبع اطلاعاتی برای مهاجرت تحصیلی به بلغارستان است ؛ مقالات را مرور کرده و آگاهی خود را بیشتر کنید.

محله های مناسب اسکان دانشجویی در صوفیا

خوب است ضمن معرفی انواع خوابگاه های دانشجویی بلغارستان به بررسی محله های مناسب اسکان دانشجویی در صوفیا نیز بپردازیم ، صوفیا که بزرگترین و پر جمعیت ترین شهر بلغارستان است ، با در بر داشتن دانشگاه های عالی رتبه سالانه میزبان تعداد زیادی از دانشجویان از سراسر کشورها از جمله ایران است ، بنابراین لازم است از محله های مناسب اسکان دانشجویی در صوفیا آشنایی داشته باشید.

 این مکان ها ضمن داشتن امنیت بالا و امکانات عالی ، جاذبه های تفریحی زیادی هم دارند که مناسب دانشجویان هستند و برای آن ها از جذابیت زیادی برخوردار است ، ضمن اینکه از نظر پرداخت هزینه نیز مناسبند به همین دلیل در این محله ها تعداد بیش تری دانشجو ساکن است ، نام برخی از آن ها عبارتند از:

  • مرکز شهر صوفیا (Sofia City Center)
  • ویتوشا دیستریکت (Vitosha District)
  • لوزنتس (Lozenets)
  • استودنتستی گراد (Studentski grad)
  • اوبوریشته (Oborishte)
  • لیبون کاراولوف (Lyuben Karavelov)
  • منطقه فرودگاه صوفیه ( Sofia Airport District)
  • ژنسکی پازار (Zhenshki Pazar)

محله های مناسب اسکان دانشجویی در وارنا

وارنا از دیگر شهرهای محبوب دانشجویی در بلغارستان است که هزینه های زندگی در برخی محله های آن کمتر و مناسب دانشجویان است به همین دلیل دانشجویان تمایل دارند در این محله ها اقامت داشته باشند ، در ادامه بررسی خوابگاه های دانشجویی بلغارستان ، برخی از محله های آن را به شما عزیزان معرفی می کنیم ، محله های مناسب اسکان دانشجویی در وارنا شامل چایکا (Chayka) ، هلنا (Helena) و سنت کنستانتین (Saint Constantine) می باشد.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

برای رسیدن به هدف متناسب با شرایط خود، مشاوره مجانی دریافت کنید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

مزایای زندگی در خوابگاه های دانشجویی کشور بلغارستان

زندگی در خوابگاه های دانشجویی بلغارستان با توجه به نزدیک بودن به دانشگاه خالی از لطف نیست ، از مزایای زندگی در خوابگاه های دانشجویی کشور بلغارستان به موارد زیر می توان اشاره داشت:

  • ارتباطات بیش تر
  • کسب تجربه جدید
  • صرفه جویی در هزینه اسکان
  • آشنایی با فرهنگ های مختلف
  • صرفه جویی در زمان رفت و آمد
  • امکان آشنایی با زبان های مختلف
  • صرفه جویی در هزینه های حمل و نقل
  • دسترسی راحت به رستوران و کافه ها
  • دسترسی به امکانات بهتر وسایل زندگی و برق

سوالات پر تکرار خوابگاه های دانشجویی بلغارستان

خوابگاه های دانشجویی بلغارستان که توسط دانشگاه ها ارائه می شوند ، معمولا به دانشجوهای شهرهای مختلف آن کشور تعلق می گیرد و به سرعت ظرفیت آن تکمیل می شود ، این خوابگاه ها معمولا 2 تخته هستند ، بنابراین ، اگر قصد اسکان در این خوابگاه ها را دارید ، باید خیلی سریع اقدام کنید وگرنه مجبور هستید گزینه های دیگر را امتحان کنید ، خوبی این نوع خوابگاه ها ، فاصله نزدیکی است که تا دانشگاه دارند.

هوم استی در این کشور که معادل امکان زندگی با خانواده بلغارستانی است ، یکی از بهترین روش های جایگزین خوابگاه های دانشجویی بلغارستان است که دانشجو می تواند با پرداخت هزینه ای جزئی ، قسمتی از محل اسکان خانواده بلغارستانی را اجاره و در آن زندگی کند.

  • خوابگاه دانشجویی 70-35
  • آپارتمان مشترک 400-200
  • آپارتمان یک خوابه 499

 هزینه خوابگاه های دانشجویی بلغارستان در مقایسه با سایر اقامتگاه ها کمتر و اقتصادی تر است که همین قضیه سبب می شود دانشجو با خیال راحت روی تحصیل خود متمرکز شود ، ضمن اینکه ، برای رفتن به دانشگاه نیاز به صرف زمان زیادی ندارد و نیاز نیست برای حمل و نقل خود هزینه زیادی بپردازد.

  • مرکز شهر صوفیا (Sofia City Center)
  • ویتوشا دیستریکت (Vitosha District)
  • لوزنتس (Lozenets)
  • استودنتستی گراد (Studentski grad)
  • اوبوریشته (Oborishte)
  • لیبون کاراولوف (Lyuben Karavelov)
  • منطقه فرودگاه صوفیه ( Sofia Airport District)
  • ژنسکی پازار (Zhenshki Pazar)

در این مقاله به بررسی خوابگاه های دانشجویی بلغارستان پرداخته شد ، اگر تمایل دارید به این کشور مناسب تحصیل سفر کنید ، ما در شرکت رجبی ، مقاله مهاجرت به بلغارستان را برای شما خوبان تهیه کرده ایم ، با مطالعه این مقاله به بسیاری از سوال های شما در زمینه وارد شدن به خاک این کشور ، پاسخ داده می شود و شما را از سردرگمی نجات می دهد ، ضمن اینکه می توانید جهت کسب اطلاعات بیش تر در زمینه روش های مهاجرتی با دفاتر تهران و یا شیراز تماس حاصل نمایید. کارشناسان ما در این دفاتر آماده پاسخگویی به شما هستند.

امکانات خوابگاه های دانشجویی در کشورهای مختلف را مقایسه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه