تحصیل در شهر ووهان چین

تحصیل در شهر ووهان چین امروزه یکی از گزینه های مناسب و شناخته شده ای است که از سوی علاقمندان و متقاضیان تحصیل در قاره آسیا و حتی جهان مورد بررسی و انتخاب قرار می گیرد که دلیل آن مزایای زیادی است که این شهر برای دانشجویان بین المللی به ارمغان می آورد.

تحصیل در شهر ووهان چین به عنوان یکی از مهم ترین شهرها و نماینده ای از شناخته شده از تحصیل در کشور چین می باشد ، که دانشگاه های با کیفیت و سرشناسی در خود جای داده است که دارای رتبه های بسیار مناسب و بالایی در میان دانشگاه های جهان بوده و هر ساله دانشجویان زیادی برای تحصیل به آن مهاجرت می کنند.

مقاله تحصیل در چین اطلاعات بیش تری در رابطه با تحصیل در مدارس ، کالج ها و دانشگاه های این کشور در اختیار شما خواهد گذاشت.

در این مطلب کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) در رابطه با تحصیل در شهر ووهان چین و همچنین شرایط زندگی و اقامت در این شهر اطلاعات خلاصه و مفیدی را در اختیار شما قرار خواهند داد و شما را با دانشگاه های برتر آن و مزای و معایب تحصیل در آن آشنا خواهند نمود.

فهرست مطالب
تحصیل در شهر ووهان چین

ووهان کجاست؟

ووهان کجاست؟ نام «ووهان» از منشأ تاریخی شهر از مجموعه ووچانگ ، هانکو و هانیانگ گرفته شده است که در مجموع به عنوان «سه شهر ووهان» شناخته می شوند ، ووهان در شرق دشت جیانگ‌هان و در محل تلاقی رودخانه یانگ تسه و بزرگترین شاخه آن رودخانه هان قرار دارد و به عنوان «گذرگاه نه استان» شناخته می‌شود ، این شهر در طول تاریخ همواره به عنوان یک بندر شلوغ شهری برای تجارت و روادید با سایر نقاط جهان خدمت کرده است.

ووهان مرکز سیاسی ، اقتصادی ، مالی ، تجاری ، فرهنگی و آموزشی چین مرکزی محسوب می شود که البته یک مرکز حمل و نقل اصلی نیز می باشد که با ده ها راه آهن ، جاده و بزرگراه که از داخل شهر می گذرد ، به شهرهای بزرگ دیگر متصل می شود ، این شهر به دلیل نقش کلیدی و مهمش در حمل و نقل داخلی ، گاهی اوقات توسط منابع خارجی به عنوان شیکاگوی چین نیز معرفی می شود.

ووهان یک شهر بزرگ در جهان از نظر خروجی های تحقیقاتی علمی است و از این لحاظ در رتبه چهاردهم جهانی و پنجمین در چین قرار دارد ، همچنین در سال 2017 ووهان به عنوان یک شهر خلاق توسط یونسکو در زمینه طراحی تعیین شد.

علاوه بر این بر اساس شاخص مراکز مالی جهانی ، این شهر یکی از 100 مرکز مالی برتر جهان نیز می باشد ، این موارد تنها خلاصه ای از مناسب بودن تحصیل در شهر ووهان چین می باشد.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

تحصیل در بهترین شهرها و دانشگاه های چین حتی به رایگان با دریافت مشاوره تخصصی از کارشناسان آگاه رجبی!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

کیفیت زندگی در ووهان چین

اما کیفیت زندگی در ووهان چین چگونه است؟ ووهان مرکز مهمی برای اقتصاد ، تجارت ، امور مالی ، حمل و نقل ، فناوری اطلاعات و آموزش در چین است و  صنایع متعددی همچون : الکترونیک ، خودروسازی ، تولید آهن و فولاد ، بخش داروسازی ، صنایع مواد جدید و غیره در آن فعالیت دارند که حسابی این شهر را پر رونق ساخته است.

به همین خاطر سطح درآمد و کیفیت زندگی در ووهان از جمله برترین شهرهای چین معرفی می شود که از سایر شهرهای کوچک و روستاها برای کار و زندگی نیز به آنجا مهاجرت می کنند ، این شهر هر ساله میزان بسیار زیادی جهانگرد و توریست را هم پذیرا می باشد و صنعت گردشگری در آن رونق خوبی دارد و درآمد قشر قابل توجهی از مردم را تامین می نماید.

البته باید بگوییم که همه گیری ویروس کرونا تاثیر بسیار زیادی بر تمام شاخص های رفاه ، کار و درآمد در این شهر داشت و آن را با سقوط زیادی مواجه ساخت ، اما باید گفت که ووهان بسیار خوب و سریع توانست خود را از این منجلاب بیرون آورده و با اینکه به عنوان منبع و پایه این همه گیری شناخته می شد ؛ همه چیز را در سریع ترین حالت ممکن به بهترین شرایط ممکن برگرداند.

کیفیت زندگی در ووهان چین

آب و هوای شهر ووهان

آب و هوای شهر ووهان نیمه گرمسیری مرطوب با بارندگی فراوان در تابستان و چهار فصل متمایز است ، ووهان به‌خاطر تابستان‌های مرطوبش معروف است و از نظر تاریخی همراه با چونگ کینگ و نانجینگ به عنوان یکی از «سه شهر کوره مانند» در امتداد رودخانه یانگ تسه برای تابستان های گرم خود نامیده می شود.

با این حال داده‌های اقلیمی سال‌های اخیر نشان می‌دهد که ووهان دیگر در میان گرم‌ترین شهرهای در تابستان  در چین قرار ندارد و چهار شهر جدید کوره مانند چونگ‌کینگ، فوژو، هانگژو و نانچانگ در حال حاضر به عنوان «چهار شهر کوره مانند» در چین معرفی می شوند.

اما به طور کلی بهار و پاییز در این شهر معتدل است و بهترین آب و هوای ووهان را باید در این دو فصل تجربه کنید ، ضمن اینکه زمستان خنک با بارندگی بسیار کم و گاهی اوقات برف همراه است ، میانگین دمای 24 ساعته ماهانه از 4.0 درجه سانتیگراد (39.2 درجه فارنهایت) در ژانویه تا 29.1 درجه سانتیگراد (84.4 درجه فارنهایت) در جولای نیز متغیر می باشد.

دانشگاه های شهر ووهان

35 موسسه آموزش عالی در ووهان در حال آموزش و تعلیم به دانشجویان هستند که این شهر را به مرکز آموزشی پیشرو در چین مبدل می کند ، موسسات برجسته ای که سالانه کارشناسان و افراد با سواد و خبره زیادی را به دنیا تحویل می دهند ، ووهان از نظر قدرت کلی علم و فناوری رتبه سوم را در چین دارد و به نوعی شما با تحصیل و زندگی در این شهر به یکی از قطب های اصلی کشور چین قدم گذاشته اید.

دانشگاه های شهر ووهان​

اگر بخواهیم از برترین دانشگاه های شهر ووهان نام ببریم می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دانشگاه ووهان رتبه هشتم در چین
  • دانشگاه علم و صنعت هواژونگ رتبه پانزدهم در چین
  • دانشگاه علوم زمین چین رتبه 40 در چین
  • دانشگاه صنعتی ووهان رتبه 46 در چین
  • دانشگاه کشاورزی هواژونگ رتبه 59 در چین
  • دانشگاه جیانگ هان رتبه 78 در چین
  • دانشگاه معمولی چین رتبه 105 در چین
  • دانشگاه علم و صنعت ووهان رتبه 110 در چین

اگر فکر تحصیل در دانشگاه های چین را در سر می پرورانید حتما مقالات زیر را مرور کرده و آگاهی خود را ارتقا دهید.

هزینه تحصیل در ووهان

تحصیل در شهر ووهان چین مزایای بسیاری برای دانشجویان به خصوص دانشجویان کشورمان دارد که اگر بخواهیم از یکی از مهم ترین آن ها نام ببریم باید مناسب و مقرون به صرفه بودن هزینه تحصیل در ووهان را بگوییم که یکی از جوانب مهمی است که برای تمامی دانشجویان بین المللی امری مهم تلقی می شود.

در این شهر دانشگاه های خصوصی و دولتی در حال فعالیت هستند که تفاوت های زیادی با یکدیگر دارند ، اما یکی از مهم ترین و اصلی ترین تفاوت آن ها فرق میان شهریه تحصیل در هرکدام است که مراکز غیر دولتی و خصوصی از شهریه هایی بسیار گران تر ایز مراکز دولتی برخوردار هستند ؛ که باید حتما مورد توجه قرار بگیرد.

البته باید بگوییم که تحصیل در شهر ووهان چین به صورت رایگان نیز امکان پذیر است ؛ اما در صورتی که بتوانید در یکی از دانشگاه های آن موفق به کسب بورسیه تحصیلی و یا کمک هزینه تحصیلی شوید که این امر برای دانشجویان خارجی وجود دارد ولی باید رزومه قابل توجه و قوی را به دانشگاه ارائه نمایید تا مجاز به دریافت بورسیه شوید.

اما به طور کلی شهریه دانشگاه های دولتی در ووهان سالانه از 2500 دلار تا حداکثر 11 هزار دلار بوده ، اما دانشگاه های خصوص از 5 هزار دلار تا 28 هزار دلار شهریه از دانشجویان اخذ می نمایند که در رشته های پزشکی  و تخصص می تواند به 40 هزار دلار هم برسد.

ما در هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی ابتدا به اهداف و شرایط شما توجه کرده و سپس بهترین پیشنهادات را با توجه به تجربه و آگاهی ارائه می دهیم ، تصاویر ویزاهای کشور چین که در این ویدئو ارائه شده ، تنها برخی از ویزاهای اخذ شده از دانشگاههای مختلف چین برای کلاینت های محترم موسسه رجبی است.

شما هم با درج نام و شماره تماس خود از سرویس دریافت مشاوره رایگان موسسه رجبی بهره مند شوید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

آیا تحصیل در دانشگاه های چین به زبان انگلیسی یا بصورت رایگان امکان پذیر است؟ چرا از مشاوران ما نمیپرسید؟!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

هزینه اجاره در ووهان

خوشبختانه اکثر دانشگاه های شهر ووهان دارای خوابگاه و محل اقامت برای دانشجویان خارجی هستند و حتی در صورت اختصاص ندادن مکان اقامت از ابتدای تحصیل ، از ترم دوم و یا ابتدای سال دوم به دانشجویان خود محلی را برای اقامت و زندگی اختصاص می دهند که می تواند بسیار در مخارج آنان صرفه جویی نماید ، همچنین قیمت خوابگاه ها با توجه شرایط آن ها می تواند ماهانه از 150 دلار تا 400 دلار هزینه را در بگیرد.

همچنین جالب است بدانید که هزینه اجاره در شهر ووهان به طور متوسط نزدیک به 50 درصد از تهران پایتخت کشورمان ارزان می باشد ، اما چنانچه قصد اجاره آپارتمان به صورت شخصی و مستقل داشته باشید و یا بخواهید با دوستان خود در خارج از خوابگاه به صورت مستقل اقامت داشته باشید ، هزینه اجاره در ووهان به طور متوسط به شرح زیر می باشد:

اجاره ماهانه آپارتمان 1 خواب - مرکز شهر اجاره ماهانه آپارتمان 1 خواب - حومه شهر اجاره ماهانه آپارتمان 3 خواب - مرکز شهر اجاره ماهانه آپارتمان 3 خواب - حومه شهر
554.53 دلار 189.25 دلار 709.68 دلار 331.19 دلار

هزینه حمل و نقل در ووهان

هزینه حمل و نقل در ووهان نیز از دیگر موارد مهم و تاثیر گذار در مخارج دانشجویان ساکن در این شهر است که باید گفت هزینه حمل و نقل در این شهر مناسب و مقرون به صرفه است و دانشجویان می توانند با مبالغ مناسب و معقولانه ای میان منزل و دانشگاه و یا به طور کل در نواحی مختلف شهر جا به جا شوند ، به طور مثال هزینه جا به جایی به فاصله هر کیلومتر با تاکسی در این شهر 0.28 دلار و یا مبلغ بلیط وسائل نقلیه 0.43 دلار می باشد.

البته باید اشاره کنیم که تمامی دانشگاه های این شهر برای جا به جایی دانشجویان میان پردیس های خود و یا برای جابه جایی آنان به قسمت های مختلف شهر سرویس هایی را قرار داده اند که آنان می توانند با هزینه هایی بسیار کمتر و یا به صورت رایگان از آن ها استفاده نمایند.

هزینه خوراک در ووهان

هزینه خوراک در ووهان نیز از جمله قسمت های مهم هزینه های اقامتی دانشجویان است که این مورد هم چنان چه دانشجویان غذای خود را در دانشگاه و از سلف سرویس دانشگاه دریافت نمایند ؛ بسیار مناسب تر و ارزان تر از خرید غذا از بیروت و به صورت شخصی است ، همچنین در صورتی که افراد غذای خود را در آشپزخانه تهیه کنند باز هم ارزان تر و مقرون به صرفه تر از میل کردن در رستوران و خارج از منزل است.

برای تحصیل در شهر ووهان چین باید این موضوع را از زوایا و جنبه های مختلفی مورد بررسی قرار دهید و اطلاعات لازم را کسب کنید که کارشناسان هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی همواره آماده ارائه بهترین راه کارها و راهنمایی ها به شما عزیزان هستند ، در جدول قیمت برخی از اقلام خوراکی را در ووهان مشاهده می کنید:

خوراک قیمت
1 کیلو برنج 0.97 دلار
1 کیلو پنیر 12.06دلار
1 کیلو موز 1.32 دلار
1 کیلو گوشت قرمز 13.84 دلار
1 لیتر شیر 1.76 دلار

مزایا و معایب تحصیل در شهر ووهان

شاید بهتر است بگوییم که مزایا و معایب تحصیل در شهر ووهان را اگر بخواهیم با توجه به شرایط هر دانشجو و یا هر دانشگاه در نظر بگیریم بسیار بیش تر و فراگیر تر از مواردی است که در این مطلب به آن تا این قسمت اشاره کرده ایم ، در ادامه برخی از مهم ترین مزایا و معایبی که دانشجویان خارجی به خصوص متقاضیان کشورمان با تحصیل در شهر ووهان چین با آن ها رو به رو خواهند بود اشاره ای می کنیم.

مزایا و معایب تحصیل در شهر ووهان

مزایا

  • تحصیل در دانشگاه های معتبر و رده بالا در آسیا و جهان
  • تحصیل و آموزش توسط اساتید برتر چین و آسیا در دانشگاه های ووهان
  • امکان تحصیل به زبان انگلیسی و چینی در دانشگاه های این شهر
  • زندگی و اقامت در یکی مدرن ترین و پیشرفته ترین شهرهای چین
  • امکان لذت بردن از اوقات فراغت و سرگرمی های فراوان در این شهر
  • هزینه های اقامت و زندگی ارزان در ووهان
  • شهریه های مناسب و مقرون به صرفه نسبت به کشورهای اروپایی
  • وجود بورسیه و کمک هزینه تحصیل در دانشگاه های ووهان
  • دسترسی به حمل و نقل و وسائل نقلیه ارزان و با کیفیت
  • وجود مناظر و تاریخی قوی در این شهر

معایب

  • نیاز به یادگیری زبان چینی که کمی مشکل می باشد
  • دسترسی محدود به اینترنت در این شهر و کلا در چین
  • آلودگی شهر ووهان از بسیاری شهرهای چین کمتر اما هنوز هم بالا است
  • بازار کار نه چندان مناسب

با برخی از برترین دانشگاه های چین از طریق مطالعه مقالات زیر آشنا شوید ؛ رشته مورد علاقه تان را در بخش دیدگاه بنویسید.

سوالات پر تکرار تحصیل در شهر ووهان چین

ووهان مرکز مهمی برای اقتصاد ، تجارت ، امور مالی ، حمل و نقل ، فناوری اطلاعات و آموزش در چین است و  صنایع متعددی همچون : الکترونیک ، خودروسازی ، تولید آهن و فولاد ، بخش داروسازی ، صنایع مواد جدید و غیره در آن فعالیت دارند که حسابی این شهر را پر رونق ساخته است.

  • دانشگاه کشاورزی هواژونگ رتبه 59 در چین
  • دانشگاه جیانگ هان رتبه 78 در چین
  • دانشگاه معمولی چین رتبه 105 در چین
  • دانشگاه علم و صنعت ووهان رتبه 110 در چین

شهریه دانشگاه های دولتی در ووهان سالانه از 2500 دلار تا حداکثر 11 هزار دلار بوده ، اما دانشگاه های خصوص از 5 هزار دلار تا 28 هزار دلار شهریه از دانشجویان اخذ می نمایند که در رشته های پزشکی  و تخصص می تواند به 40 هزار دلار هم برسد.

قیمت خوابگاه ها با توجه به شرایط آن ها می تواند ماهانه از 150 دلار تا 400 دلار باشد.

هزینه جا به جایی به فاصله هر کیلومتر با تاکسی در این شهر 0.28 دلار و یا مبلغ بلیط وسائل نقلیه 0.43 دلار می باشد.

در این مطلب کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی اطلاعات لازم در رابطه با تحصیل در شهر ووهان چین را برای شما عزیزان تهیه کرده اند ، اما یقینا مهاجرت به چین و تحصیل در آن نیاز به کسب اطلاعاتی جامع تر در رابطه با قوانین و شرایط مهاجرتی به این کشور دارد که در مقاله لینک شده ما اطلاعات بسیار کامل و جامعی را برای شما قرار دادیم ، همچنین شما می توانید با تماس با مشاورین ما در دفاتر تهران و شیراز از اطلاعات و راهنمایی های آنان به طور رایگان بهره مند گردید.

تجربه دو نفر از مراجعین ما که موفق به دریافت ویزای تحصیلی چین شده اند را در ویدئو های زیر می بینید و می شنوید.

نمایش ویدیو درباره فرحزاد کلاینت موسسه رجبی
نمایش ویدیو درباره فرحزاد کلاینت موسسه رجبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه