خوابگاه های دانشجویی چین

خوابگاه های دانشجویی چین یکی از گزینه های اسکان مناسب برای دانجشویان در این کشور بوده که می تواند دغدغه یافتن محل اقامت را از بین ببرد؛ دانشگاه های این کشور خوابگاه های دانشجویی با امکانات بالا را به تمامی دانشجویان محلی و بین المللی ارائه می دهند.

به صورت کلی خوابگاه های دانشجویی در کشور چین برای تمامی دانشجویان علاقه مند در دسترس بوده ، دانشگاه های این کشور معمولا یک منطقه مسکونی در محوطه دانشگاه داشته که برای اسکان دانشجویان و اساتید استفاده می شود.

برای کسب اطلاعات کامل در مورد نحوه و روند ثبت نام برای این خوابگاه ها، حتما با کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ (موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱) در تماس باشید.

خوابگاه های این کشور با استانداردهای بین المللی ساخته شده و قیمت می تواند بر اساس دانشگاه متفاوت باشد.

از آنجایی که چین دانشگاه های متنوعی داشته و شراط تحصیل و کسب خوابگاه در هر کدام متفاوت است ، برای کسب اطلاعات کامل تر حتما با انتخاب عنوان تحصیل در چین این مقاله را مطالعه فرمایید. 

فهرست مطالب
خوابگاه های دانشجویی چین

انواع اقامتگاه و خوابگاه های دانشجویی چین

انواع اقامتگاه و خوابگاه های دانشجویی چین وجود داشته که دانشجویان می توانند از طیف وسیع گزینه های اقامتی یک مورد را انتخاب کنند ؛ به صورت کلی مهم ترین انوع مسکن دانشجویی شامل خوابگاه های دانشجویی چین ، اجاره یا خرید خانه و اقامت با خانواده چینی می شود.

  • خوابگاه دانشجویی چین

خوابگاه های دانشجویی چین اغلب ارزان ترین و راحت ترین گزینه برای دانشجویان بوده و بسیاری از دانشگاه ها دارای خوابگاه های مخصوص دانشجویان بین المللی هستند ، شما می توانید بین یک اتاق تک نفره یا مشترک با دو یا چند نفر در بسیاری از دانشگاه ها یکی را انتخاب کنید ،

این خوابگاه ها ممکن است دوش و حمام خصوصی متصل به یک اتاق یا حمام مشترک با سایر افراد ساکن در آپارتمان شما داشته باشند ؛ با این حال ، بیشتر اتاق خواب ها در اتاق ها آشپزخانه نداشته ، اما یک کافه تریا بزرگتر در ساختمان وجود دارد که دانش آموزان می توانند از آنجا غذا بخرند.

  • گزینه های اقامت خصوصی

گزینه های اقامت خصوصی راهی پر هزینه تر اما راحت تر ، برای اسکان دانشجویی در چین می باشد ؛ شما می توانید به تنهایی یا با فردی دیگر اقدام به اجاره خانه کنید ؛ همچنین می توانید با انتخاب یک هم خانه و اجاره مشترک تا حد زیادی هزینه های اجاره خود را کاهش دهید ، برای کسب اطلاعات کامل در مورد نحوه اجاره خانه در این کشور حتما با کارشناسان هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی از طریق تلفن های تماس همراه باشید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

کسب اطلاعات درخصوص خوابگاه های دانشجویی در کشورها با دریافت مشاوره از شرکت رجبی.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

هزینه های خوابگاه و اقامت در چین

اکثر دانشجویان به دلیل قیمت مناسب ، امکانات کامل و محیط امن ، خوابگاه های دانشجویی کشور چین را برای زندگی انتخاب می کنند ، اکثر دانشگاه های این کشور خوابگاه های دانشجویان بین المللی را برای دانشجویان خارجی فراهم می کنند ؛ به صورت کلی هر دانشجو باید سالانه حدود 800 دلار برای اقامت بپردازد.

معمولا خوابگاه های یک اتاقه ، دو اتاقه و سه اتاقه برای دانشجویان خارجی وجود داشته و هزینه خوابگاه و اقامت در چین با توجه به نوع خوابگاه متفاوت خواهد بود ، اما قیمت ها از 20 یوان در روز تا 100 یوان در روز که توسط دانشگاه های مختلف و انواع مختلف خوابگاه تعیین می شود ، متغییر می باشد.

همچنین می توانید اتاقی در نزدیکی محوطه دانشگاه اجاره کرده یا به یک خانواده محلی بپیوندید ، هزینه های اجاره و خرید خانه با توجه به مشخصات آپارتمان و همچنین منطقه متفاوت است ؛ هزینه اجاره آپارتمان در پکن حدود 2000 دلار در سال باشد ، در جدول زیر متوسط هزینه های اجاره خانه در کشور چین آورده شده است.

متوسط اجاره برای زندگی خارج از دانشگاه
آپارتمان یک خوابه 800-2500 یوان در ماه
آپارتمان دو خوابه 1000-4500 یوان در ماه
آپارتمان سه خوابه 1500-8000 یوان در ماه

همچنین گزینه زندگی با خانواده چینی یکی دیگر از موارد ارزان قیمت برای اسکان دانشجویی در چین بوده قیمت های زندگی در یک خانواده میزبان بر اساس وضعیت خانه و خدمات مربوطه متفاوت بوده اما به صورت کلی هزینه یک دانشجو حدود 50 تا 150 یوان در روز می باشد.

پیدا کردن اقامتگاه دانشجویی در چین

اولین مورد برای پیدا کردن اقامتگاه دانشجویی در چین مشورت با دانشگاه می باشد ؛ معمولا کارکنان دانشگاه پاسخگوی تمامی سوالات شما در مورد محل اقامت می باشند ، به احتمال زیاد آنها می توانند به شما کمک کنند مکانی را در محوطه دانشگاه یا اطراف آن پیدا کنید ، یا ممکن است برخی از مشاوران املاک را توصیه کنند که می توانید با آنها صحبت کنید.

مشاورین املاک افرادی حرفه ای بوده که با دریافت کمی پول به شما کمک می کنند در کم ترین زمان ممکن خانه مورد نظر خود را پیدا کنید ؛ از دیگر روش های یافتن خانه دانشجویی در این کشور جستجوی آنلاین می باشد ؛ در وب سایت های مختلف در مورد گزینه های اجاره آپارتمان جستجو کرده تا در نهایت مورد مناسب خود را پیدا کنید ؛ از مهم ترین وب سایت ها برای یافتن خوابگاه های دانشجویی چین می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • پکن
  • گوچنگدو
  • GabinoHome

تفاوت گرفتن خانه با خوابگاه در چین

مهم ترین تفاوت گرفتن خانه با خوابگاه در چین در هزینه ها می باشد ، به صورت کلی هزینه اجاره خانه نسب به خوابگاه بالا تر بوده ، همچنین با زندگی در خوابگاه در فرهنگ و زبان چینی غوطه ور شده و خیلی آسان تر می توانید با این کشور ارتباط برقرار کنید.

یکی دیگر از تفاوت های اجاره خانه با خوابگاه های دانشجویی چین این بوده که حین اقامت در خوابگاه باید به صورت مشترک با دیگر در یک اتاق یا طبقه زندگی کنید ، اما هنگام اجاره خانه می توانید فضای خصوصی بیشتری داشته باشید.

همچنین باید گفت گزینه های خوابگاه های دانشجویی چین نسبت به اجاره خانه امن تر بوده و از آنجایی که این خوابگاه ها توسط دانشگاه ارائه می شود مشکلاتی نظیر کلاه برداری و. ، دامن گیر شما نخواهد بود ؛ مهم است که حتما قبل از هرگونه امضای قرارداد اجاره ، از برخی از هزینه های هزینه های اقامت مانند برق ، آب ، اتصال به اینترنت و سایر هزینه ها مطلع شوید و تمامی بندهای قرار داد را به خوبی بررسی کرده و اگر به زبان چینی مسلط نیستید همراه دوست چینی خود رفته و از جنبه های مختلف خانه اطمینان حاصل کنید.

تفاوت گرفتن خانه با خوابگاه در چین

در حال جمع آوری اطلاعات برای تحصیل در دانشگاه های چین هستید؟ مقالات زیر بسیاری از ابهامات شما را رفع می کند.

امکان زندگی با خانواده چینی

امکان زندگی با خانواده چینی یکی از راه های بسیار عالی برای زندگی در این کشور بوده که به شما کمک می کند حین تحصیل ، فرهنگ و رسوم چینی را از نزدیک بشناسید و با شرایط زندگی خانواده های چینی آشنا شوید ، همچنین این گزینه به شما کمک می کند دوستان بسیار خوبی پیدا کنید.

دانشجویان بالای 18 سال می توانند اتاق خصوصی خود را با تمام وسایل مورد نیاز مانند دسترسی به اینترنت ، تلفن ، اتو و غیره در یک خانواده میزبان داشته باشند ؛ شما می توانید یک اتاق از خانه را اجاره کرده و به راحتی در کنار خانواده چینی مورد نظر زندگی کنید ؛ قیمت های زندگی با خانواده چینی حدودا 50 تا 150 یوان در روز می باشد.

شما می توانید با زندگی با یک خانواده ساکن در چین سریعاً زبان چینی خود را بهبود ببخشید و با روش زندگی چینی ها در فعالیت ها ، غذا خوردن و … ، آشنا شوید ، همچنین با اقامت در خانه هرگز تنها نخواهید بود زیرا خانواده میزبان مطمئن می شوند که اوقات خوبی را سپری می کنید و احساس می کنید که در خانه هستید ، محل اقامت در یک خانه چینی دارای موارد زیر خواهد بود:

  • اتاق خصوصی
  • كمد لباس
  • تهویه هوا
  • حمام به سبک غربی
  • وای فای

محله های مناسب اسکان دانشجویی در شیان

شیان یکی از محبوب ترین شهرهای توریسی و دانشجویی در کشور چین بوده و اقامتگاه های بسیار خوبی را در اختیار دانشجویان بین المللی قرار می دهد ؛ از محله های مناسب اسکان دانشجویی در شیان می توان به موارد زیر اشاره کرد.

محله های مناسب اسکان دانشجویی در شیان

منطقه مرکز شهر

مرکز شهر شلوغ ترین مناطق در این شهر می باشد ، دسترسی به مترو و حمل و نقل عموئمی در این محله بسیار خوب بوده و دسترسی به سایر نقاط شهر از این منطقه آسان است ؛ همچنین دانشجویان می توانند با زندگی در این محله امینت بالایی را تجربه کرده و به راحتی به فروشگاه های مختلف دسترسی داشته باشند.

منطقه Lianhu

این منطقه که در بخش غربی شهر شیان قرار داشته و دارای فضای آرام تری است ، لیانهو حدود 15 دقیقه با مرکز شهر فاصله داشته و گزینه اقتصادی و خوبی برای دانشجویانی بوده که به دنبال محیطی آرام و ساکت برای زندگی می گردند.

منطقه Xincheng

این منطقه بهترین گزینه برای اقامت دانشجویی در چین بوده و افرادی که حین تحصیل به همراه خانوادشان به چین مهاجرت می کنند ، می توانند این محله را انتهاب کنند ؛ فروشگاه های زیادی در این منطقه وجود داشته و استفاده از مترو برای حمل و نقل در دسترس است.

منطقه Yanta

یانتا حدود 29 دقیقه تا مرکز شهر فاصله داشته و بسیاری از دانشگاه های این شهر مانند دانشگاه شیان جیائوتنگ ، دانشگاه سیاست و حقوق شمال غرب و دانشگاه چانگان در این محله واقع شده اند ؛ از همین رو یانتا بهترین محله برای اسکان دانشجویی در چین می باشد.

محله های مناسب اسکان دانشجویی در پکن

پکن یکی از مهم ترین شهر های این کشور بوده که دارای محله های بسیار زیادی برای خوابگاه دانشجویی در چین می باشد ، این شهر از مراکز شلوغ شهر گرفته تا کوچه ‌های آرام تر ، ساختمان ‌های آپارتمانی گرفته تا خوابگاه ها ، این شهر به طرق مختلف ساکنان خود را در خود جای می‌دهد ؛ در ادامه به بررسی برخی از محله های مناسب اسکان دانشجویی در پکن می پردازیم ،

محله های مناسب اسکان دانشجویی در شیان

محله دونگ چنگ

محله دونگ چنگ یک منطقه مسکونی گسترده بوده که در بخش شرقی شهر قرار دارد ، این منطقه دارای برخی از بهترین جاذبه های گردشگری پکن بوده و یکی از محبوب ترین محله ها برای مهاجرین می باشد ، مهاجرانی که در این محله زندگی کنند برای کاهش هزینه‌ها هم اتاقی دارند ، هر چند به صورت اکثر آپارتمان های این منطقه قیمت مناسبی داشته و از همین رو یکی از گزینه ها محبوب برای اسکان دانشجویی در چین به شمار می رود.

محله دونگژیمن

محله دونگژیمن یک منطقه مسکونی مناسب برای افراد با درآمد بالاتر بوده ؛ این محله دارای آسمان خراش های رویایی ، چندین مجموعه خرید و رستوران ‌های بی ‌شمار است ، به صورت کلی این محله دارای گزینه های اجاره خانه متفاوتی بوده و قیمت ها هم می تواند با توجه به نوع خانه متفاوت باشد.

محله بیکسینچیائو

محله بیکسینچیائو در بین مهاجران بسیار محبوب بوده و خیابان های این منطقه مملو از رستوران ها و مغازه ها می باشد ؛ این محله در مقایسه با محله های اطراف بسیار کوچک و مملو از جمعیت بوده ، به صورت کلی بیکسینچیائو یکی از محله های مقرون به صرفه و مناسب برای دانشجویان به شمار می رود.

محله چائویانگ

محله چائویانگ محله ای ثرومتمند بوده که ترکیبی برابر از سبک زندگی شهری و حومه ‌شهری را در خود جای داده است ، این محله بیشتر به‌ خاطر سفارت ‌خانه ‌ها و پارک ‌های وسیع خود معروف شده ، ساکنین این منطقه می توانند به راحتی به هر چیزی که می خواهند دسترسی داشته باشند.

در این بخش تصاویری از ویزاهای تحصیلی چین که برای مراجعین موسسه مهاجرتی رجبی اخذ شده است را میبینید.

ما همیشه سعی کرده ایم بهترین گزینه را با شرایط افراد به آن ها پیشنهاد دهیم ، دلیل آن حرفه ای بودن تیم مشاوره هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی در کنار دغدغه مدیران این مجموعه برای شفاف بودن اطلاعات و ارائه مشاوره به دور از فرهنگ بازاریابی می باشد.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

تحصیل در برترین دانشگاه های چین با راهنمایی گام به گام مشاوران خبره رجبی.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

مزایای زندگی در خوابگاه های دانشجویی کشور چین

یکی از مهم ترین مزایای زندگی در خوابگاه های دانشجویی کشور چین نزدیکی به دانشگاه و دسترسی آسان به کلاس ها می باشد ؛ از همین رو می توانید به طرز قابل توجهی در زمان خود صرفه جویی کنید ؛ همچنین گزینه بعدی هزینه های بسیار پایین می باشد.

به صورت کلی هزینه های خوابگاه دانشگاهی چین در مقایسه با اجاره خانه بسیار پایین تر بوده ، همچنین با زندگی در محوطه دانشگاه هزینه های حمل و نقل شما کاهی می باشد ؛ پس زندگی در خوابگاه می تواند گزینه بسیار خوبی برای کاهش هزینه ها حین تحصیل در این کشور باشد.

یکی دیگر از مزایای خوابگاه های دانشجویی چین امکان آشنایی با افراد جدید بوده ، به صورت کلی اشتراک گذاری یک فضا با دیگران به ساکنین این امکان را داده که چیزهای جدید یاد گرفته و در کنار هم رشد کنند و این در حالی است که دایره ای محکم از دوستان و آشنایان ایجاد می کنند ؛ همچنین با حضور در خوابگاه می توانید تمامی سوالات درسی را از دوستان هم اتاقی هایتان پرسیده و در محیطی کاملا علمی قرار بگیرید.

شرایط و هزینه های خوابگاه های دانشجویی برخی از کشورهای محبوب ایرانیان برای تحصیل را با هم مقایسه کنید.

سوالات پر تکرار خوابگاه های دانشجویی چین

خوابگاه های دانشجویی چین اغلب ارزان ترین و راحت ترین گزینه برای دانشجویان بوده و بسیاری از دانشگاه ها دارای خوابگاه های مخصوص دانشجویان بین المللی هستند، شما می توانید بین یک اتاق تک نفره یا مشترک با دو یا چند نفر در بسیاری از دانشگاه ها یکی را انتخاب کنید.

گزینه های اقامت خصوصی راهی پر هزینه تر اما راحت تر، برای اسکان دانشجویی در چین می باشد؛ شما می توانید به تنهایی یا با فردی دیگر اقدام به اجاره خانه کنید؛ همچنین می توانید با انتخاب یک هم خانه و اجاره مشترک تا حد زیادی هزینه های اجاره خود را کاهش دهید.

قیمت ها از 20 یوان در روز تا 100 یوان در روز که توسط دانشگاه های مختلف و انواع مختلف خوابگاه تعیین می شود، متغییر می باشد.

  • آپارتمان یک خوابه 800-2500 یوان در ماه
  • آپارتمان دو خوابه 1000-4500 یوان در ماه
  • آپارتمان سه خوابه 1500-8000 یوان در ماه

در صورتی که قصد دارید حین تحصیل در این کشور با زندگی در خوابگاه های دانشجویی چین تجربه ای شگفت انگیز و جدید داشته باشید ؛ حتما به صورت حضوری و غیر حضوری از طریق دو شعبه تهران و شیراز با کارشناسان موسسه مهاجرتی رجبی در تماس باشید ؛ همچنین از آنجایی که مهاجرت تحصیلی روندی پیچیده و طولانی می باشد ، پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات کامل حتما مقاله مهاجرت به چین را مطالعه فرمایید.

در انتها تجربه دوستانی که برای کشور چین اقدام کرده اند را با شما به اشتراک می گذاریم.

نمایش ویدیو درباره فرحزاد کلاینت موسسه رجبی
نمایش ویدیو درباره فرحزاد کلاینت موسسه رجبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه