بورسیه های تحصیلی چین

بورسیه های تحصیلی چین یکی از کمک هزینه هایی است که می تواند به شما کمک کند در بهترین دانشگاه های چین تحصیل کنید.

در دهه گذشته ، چین یکی از بزرگترین سیستم های آموزش عالی را در جهان ایجاد کرده است ، اگر شما هم می خواهید شناس تحصیل در کشور چین به صورت رایگان را داشته باشید با مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) در ادامه این مطلب همراه باشید ، همچنین می توانید با مطالعه مقاله تحصیل در چین اطلاعات بسیار مفید و به روزی در زمینه هزینه های تحصیل ، نحوه اخذ پذیرش ، مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی و بسیاری مسایل مهم دیگر را دریافت کنید.

فارغ التحصیلان دانشگاه های چین سالانه بیشترین تعداد فارغ التحصیلان در سراسر جهان را به خود اختصاص می دهند و بسیاری از آنها در صنایع و زمینه های مختلف برتری دارند در دهه گذشته ، چین یکی از بزرگترین سیستم های آموزش عالی را در جهان ایجاد کرده است.

از فهرست ارائه شده می توانید برای مرور راحت تر این محتوا بهره مند شوید.

 

فهرست مطالب
بورسیه های تحصیلی چین

در ویدئو و پادکست ارائه شده در این بخش ، روناک همکار ما در هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی با شما در خصوص بورسیه های تحصیلی چین صحبت می کند ، در حدود دو دقیقه اطلاعات جامع و جالبی را دریافت خواهید کرد.

پادکست بورسیه های تحصیلی چین ​

نمایش ویدیو درباره بورسیه های تحصیلی چین

انواع بورسیه ها در چین

فارغ التحصیلان چینی سالانه بیشترین تعداد فارغ التحصیلان در سراسر جهان را به خود اختصاص می دهند و بسیاری از آنها در صنایع و زمینه های مختلف برتری دارند ، چین همچنین دارای دانشگاه‌های سطح بالایی است که در جدول‌های رتبه‌بندی دانشگاه ‌های بزرگ جهانی همچنان به سمت بالا حرکت کرده‌اند.

چین همچنین میزبان دانشگاه‌های سطح بالایی است که در جدول‌های رتبه‌ بندی دانشگاه‌های بزرگ جهانی همچنان به سمت بالا حرکت کرده‌اند.

امروزه دولت چین بورسیه های تحصیلی متعددی را برای دانشجویان مقیم و بین المللی ارائه می دهد.

در واقع ، چین یکی از سخاوتمندانه ترین کشورهایی است که به دانشجویان خارجی بورسیه می دهد و در حال حاضر بیش از 50000 دانشجوی بین المللی در چین دارای بورسیه تحصیلی هستند.

اکثر دانشگاه ها در چین برای دانشجویان بورسیه های تحصیلی چین ارائه می دهند ، این بورسیه ها می توانند هزینه های تحصیل و همچنین هزینه های اقامت شما را پوشش دهند.

بیشتر اوقات ، این بورسیه ها به دانشجویانی ارائه می شود که زودتر درخواست می دهند ، نمرات بالایی دارند یا دارای دیگر مهارت های خاص هستند ، شما می توانید با کسب نمرات بالا در کلاس های خود ، داشتن تجربه کاری مرتبط یا انجام فعالیت های دیگر مانند داوطلبی در برخی برنامه های خاص ، شانس خود را برای برنده شدن در بورس تحصیلی دانشگاه افزایش دهید.

گاهی اوقات ، ممکن است از شما خواسته شود که یک درخواست رسمی ارسال کنید ، در مواقع دیگر ، دانشگاه به طور خودکار شما را برای چنین بورسیه ای در نظر می گیرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد برخی از انواع بورسیه ها در چین برای دانشجویان بین المللی که مایل به کسب بورسیه های تحصیلی چین هستند ، که برخی از آنها توسط دولت چین ، برخی دیگر توسط دانشگاه های چینی و تعدادی دیگر توسط سازمان های خارجی تامین می شود ، به ادامه مطلب مراجعه کنید ، همچنین توصیه می کنیم برای آشنایی با خدمات بیمه دانشجویان در چین که موضوع بسیار مهمی برای تحصیل در این کشور است ، مقاله لینک شده را نیز بخوانید.

بورسیه های دولتی چین

بورسیه های شورای بورس تحصیلی چین : (CSC) بورسیه های تحصیلی CSC برای همه دانشجویان بین المللی که مایل به تحصیل در چین هستند مناسب است.

بورسیه های استانی هوبی : این بورسیه برای دانشجویانی که مایل به تحصیل در مقطع لیسانس ، دکترا یا کارشناسی ارشد ، آزاد است.

بورسیه دولتی جیانگ سو : دولت استانی جیانگ سو بورسیه دولتی جیانگ سو را برای تشویق دانشجویان بین المللی به تحصیل در جیانگ سو راه اندازی کرد ، این بورسیه هزینه کامل شهریه ، ثبت نام ، آزمایش آزمایشگاهی ، کارآموزی ، خوابگاه ، بیمه پزشکی و کتاب های درسی پایه را به شما اعطا می کند.

بورسیه دولتی پکن : دولت شهرداری پکن به دانشجویان بین المللی که به دنبال تحصیل در دانشگاه های پکن هستند بورسیه ارائه می دهد ، این بورسیه هزینه های تحصیل را به طور کامل یا جزئی پوشش می دهد و برای دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد آزاد است.

بورسیه های دولتی چین

بورسیه دولتی Guanxi برای دانشجویان : این بورسیه توسط دولت مردم منطقه خودمختار Guangxi Zhuang در سال 2010 برای تأمین مالی دانشجویان بین المللی از کشورهای ASEAN که مایل به تحصیل در یکی از دانشگاه های Guangxi برای لیسانس ، فوق لیسانس یا دکترا هستند ، ایجاد شد ، این بورسیه شامل هزینه های شهریه ، کتاب های درسی و سایر مواد آموزشی ، خوابگاه و بیمه درمانی و همچنین هزینه های زندگی برای یک ماه می باشد.

بورسیه های تحصیلی غیر دولتی​

Non-Governmental Scholarships

بورسیه های تحصیلی غیر دولتی

• بورسیه تحصیلی مؤسسه کنفوسیوس : هفت نوع بورسیه از سوی مقر مؤسسه کنفوسیوس برای دانشجویان بین المللی بین سنین 16 تا 35 سال که به دنبال تحصیل در دانشگاه های چین هستند ، ارائه می شود ، گزینه هایی برای دانشجویان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد وجود دارد و این بورسیه هزینه های تحصیل ، هزینه های اقامت را پوشش می دهد و کمک هزینه زندگی ماهانه و بیمه درمانی جامع را ارائه می دهد.

بورسیه تحصیلی شورای بریتانیا در چین : شورای بریتانیا در چین هفت بورسیه برای دانشجویان بریتانیایی ارائه می دهد که در حال حاضر در یک موسسه بریتانیایی ثبت نام کرده اند و مایل به تحصیل در یک دانشگاه چینی در جمهوری خلق چین هستند ، این بورسیه ها هزینه های تحصیل ، خوابگاه و کمک هزینه زندگی ماهانه را پوشش می دهد.

دریافت بورسیه در کشور های مختلف ، شرایط متفاوت دارد ، با تحقیق و مقایسه ، نتایج درخشانی حاصل می شود ؛ مقالات زیر را بخوانید.

بورسیه های دانشگاه خاص برای تحصیل در چین

  •  برنامه Scholars Schwarzman – این یک بورسیه برای دانشجویان بین المللی است که مایل به تحصیل در کارشناسی ارشد خود در امور جهانی در دانشگاه Tsinghua در پکن هستند ، این دوره به زبان انگلیسی تدریس می شود و بر سیاست های عمومی ، اقتصاد ، تجارت و مطالعات بین المللی تمرکز دارد ، این بورسیه های تحصیلی چین شامل هزینه های تحصیل ، اقامت ، رفت و آمد به پکن در آغاز و پایان سال تحصیلی ، کتاب های دوره مورد نیاز 4000 دلار آمریکا برای هزینه های شخصی و بیمه درمانی می باشد ؛ متقاضیان باید بین 18 تا 28 سال سن داشته باشند تسلط قوی به زبان انگلیسی داشته باشند و دارای مدرک کارشناسی از یک دانشگاه معتبر یا معادل آن باشند.
  •  بورسیه های علوم زیست پزشکی – بورسیه های علوم زیست پزشکی برای دانشجویانی که به دنبال تحصیل در مقطع لیسانس در علوم زیست پزشکی هستند ، در دسترس است ، این بورسیه تمام یا نیمی از هزینه های تحصیل ، هزینه های اقامت و بیمه پزشکی دانشجویان بین المللی را پوشش می دهد ؛ همچنین کمک هزینه زندگی تا 17000 ین در سال (2438 دلار آمریکا) دریافت خواهید کرد.
  •  بورسیه های دانشگاه ژنگژو – این بورسیه برای دانشجویان بین المللی در مقطع کارشناسی است که مایل به ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد یا دکترا در دانشگاه ژنگژو هستند ، این بورسیه شامل پوشش کامل یا جزئی شهریه برای دانشجویان کارشناسی ارشد و شهریه و خوابگاه کامل برای دانشجویان دکترا است.

شرایط دریافت بورسیه های دانشجویی چین

بورسیه های تحصیلی چین می تواند بسیار متفاوت باشد اما برای دریافت این بورسیه ها باید چه کارهایی انجام دهیم؟ برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید ، بورسیه کامل معمولاً شامل تمام هزینه های تحصیل ، هزینه های زندگی ، اقامت و برخی سفرهای بین شهری می شود ، هزینه های زندگی بستگی به این دارد که شما دانشجوی زبان چینی ، کارشناسی ، کارشناسی ارشد یا دکترا هستید.

تهیه مدارک مورد نیاز گام مهمی برای اخذ بورسیه های تحصیلی چین است ، علاوه بر ارائه نسخه‌های نرم‌افزاری از اسناد ، ممکن است از شما خواسته شود که نسخه‌های چاپی را نیز برای ارسال پست ارائه کنید برای اطلاع از شرایط دریافت بورسیه های دانشجویی چین با ما همراه باشید.

متقاضیان باید مطالب درخواستی زیر را به طور صادقانه پر و ارسال کنند (مجموعه ای از مواد کاغذی باید به سفارت ارسال شود که باید به ترتیب زیر تنظیم و صحافی شود).

برخی از اساسی ترین الزامات عبارتند از:

  • فرم “درخواست بورسیه دولت چین”

متقاضیان باید اطلاعات الکترونیکی درخواست را به صورت آنلاین از طریق “سیستم درخواست آنلاین برای تحصیل در چین” شورای بورس تحصیلی چین تکمیل و ارسال کنند ، پس از ارسال اطلاعات ، لطفاً فرم درخواست بورسیه های تحصیلی چین را که به طور خودکار توسط سیستم ایجاد می شود چاپ کنید.

  • صفحه اصلی پاسپورت

متقاضیان باید یک کپی اسکن شده واضح از صفحه اول یک پاسپورت معمولی ژاپنی با مدت اعتبار بعد از 1 مارس 2022 ارسال کنند ، اگر مدت اعتبار گذرنامه فعلی شرایط لازم را ندارد ، لطفاً گذرنامه جدید را به موقع تمدید کنید ؛ برای متقاضیانی که به دلایل عینی قادر به درخواست گذرنامه قبل از ارائه درخواست نیستند ، با مجوز آژانس پذیرش ، می توانند گواهینامه یا مدارک گواهی معتبر حاوی “نام ، جنسیت ، ملیت ، تاریخ تولد” و اطلاعات دیگر

  •  کپی محضری آخرین مدرک تحصیلی (گواهی فارغ التحصیلی)

اگر متقاضی دانشجو باشد ، باید گواهی پیش از فارغ التحصیلی یا گواهی حضور (همچنین محضری) صادر شده توسط مدرسه ای که در آن تحصیل می کند ، ارائه دهد ؛ متون غیر از چینی و انگلیسی باید با ترجمه چینی یا انگلیسی محضری همراه باشد.

  • کپی کارنامه تحصیلی

متون غیر از چینی و انگلیسی باید با ترجمه چینی یا انگلیسی محضری همراه باشد.

  • طرح مطالعه یا تحقیق به زبان چین (چینی/انگلیسی)

برای دانشجویان پیشرفته ، حداقل 500 کلمه ، به زبان چینی یا انگلیسی.

  • توصیه نامه (چینی/انگلیسی)

متقاضیان دریافت بورسیه باید حداقل یک توصیه نامه ارائه دهند ؛ متقاضیان مطالعات پیشرفته باید دو توصیه نامه از اساتید یا دانشیاران ، به زبان چینی یا انگلیسی ارسال کنند.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

مشاوره با کارشناسان حرفه ای رجبی ، راهگشای دریافت بورسیه برای تحصیل در چین!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

  • آثار دانشجویان هنر 

دانشجویان متقاضی بورسیه های تحصیلی چین رشته موسیقی باید آثار خود را ارسال کنند ؛ دانشجویان متقاضی رشته هنرهای زیبا باید 2 طرح ، 2 نقاشی رنگی و 2 اثر دیگر ارسال کنند.

  • اسناد قانونی

متقاضیان زیر 18 سال باید مدارک قانونی مربوط به قیم قانونی خود را در چین ارائه دهند.

  •  کپی “فرم معاینه بدنی اتباع خارجی”

متقاضیانی که بیش از 6 ماه در چین تحصیل کرده اند ، باید یک نسخه از “فرم معاینه فیزیکی برای خارجی ها” را ارسال کنند (نسخه اصلی باید توسط خود شما نگهداری شود ، این فرم به طور یکسان توسط بخش بهداشت و قرنطینه چین چاپ می شود و باید حتما به زبان انگلیسی پر شده است).

متقاضیان باید موارد مورد نیاز در “فرم معاینه فیزیکی اتباع خارجی” را به شدت رعایت کنند ، برگه معاینه فیزیکی اتباع خارجی در صورتی که اقلام مفقود شده باشد ، عکس شخص نداشته باشد و یا مهر سواری بر روی عکس نداشته باشد و دارای امضا و مهر پزشک و بیمارستان نباشد ، فاقد اعتبار است ؛ نتایج بررسی به مدت 6 ماه معتبر است.

  • نداشتن گواهی سوء پیشینه

متقاضی بورسیه های تحصیلی چین باید یک گواهی سابقه کیفری معتبر صادر شده توسط ارگان امنیت عمومی محلی ، معمولاً ظرف 6 ماه قبل از تاریخ ارسال درخواست ، ارائه دهد.

  • سایر گواهینامه های مهارت زبان

اگر ریز نمرات آیلتس یا تافل (معتبر برای دو سال) دارید ، لطفاً آن را به مطالب درخواست پیوست کنید.

  •  اطلاعیه قبل از پذیرش

اگر اعلامیه پیش پذیرش صادر شده توسط مؤسسه دریافت کننده بورسیه تحصیلی دولت چین را دریافت کرده اید ، لطفاً آن را به مواد درخواست پیوست کنید.

کلیه مطالب بارگذاری شده از طریق سیستم باید واضح ، معتبر و معتبر باشند ، به متقاضیان توصیه می شود از تجهیزات حرفه ای برای اسکن مدارک مربوطه استفاده کنند و مسئولیت عواقب ناشی از مطالب بارگذاری نامشخص یا غیرقابل تشخیص بر عهده متقاضی است.

بورسیه های لیسانس در چین

بورسیه های لیسانس در چین

بورسیه های لیسانس در چین به دانشجویان داخلی و بین المللی تعلق می گیرد ، دوره ها بین 4 تا 5 سال طول می کشد ، پس از قبولی در بورسیه این دوره باید به مدت یک سال در این کشور زبان چینی را بياموزيد.

در پایان دوره از شما یک آزمون گرفته می شود که با قبولی در این آزمون می توانید شروع به تحصیل کنید اما اگر آزمون زبان چینی را به خوبی به پایان نرسانید بورسیه چین را از دست می دهید.

خبر خوب این است که اگر تحصیلات دبیرستان را در چین گذرانده باشید نیازی به گذراندن دوره زبان چینی ندارید.

برای قبولی بورسیه های تحصیلی چین در مقطع لیسانس باید حداکثر 23 سال سن داشته باشید و همانطور که قبل از این نیز گفتیم داشتن معدل بالا و فارغ التحصیلی از دبیرستان های معتبر ملاک است ، البته بسته به دانشگاه ، باید شرایط مورد نیاز را تامین کنید ، مقاله بهترین دانشگاه های چین را بخوانید تا با شرایط تحصیل در برترین دانشگاههای چین آشنا شوید.

China Master Scholarships

بورسیه های مقطع ارشد چین

برای قبولی بورسیه های مقطع ارشد چین باید ابتدا دانشگاه مورد نظرتان در چین که دوره های ارشد را ارائه می دهد پیدا کنید و سپس ببینید که آیا دانشگاه مورد نظر بورسیه می دهد یا خیر ، در چین دانشگاه های زیادی وجود دارد که برخی از آنها ممکن است تنها برنامه های مقطع کارشناسی را ارائه دهد ، برای قبولی بورسیه تحصیلی چین در مقطع کارشناسی نیز لازم است که یک دوره یک ساله آموزش زبان چینی را بگذرانید ؛ دوره های ارشد دو تا سه ساله است و متقاضی باید نهایتا 35 سال سن داشته باشد و همچنین مقطع کارشناسی را در یک دانشگاه معتبر گذرانده باشد.

بورسیه های مقطع ارشد چین

بورسیه های دکترا در چین

برای بهرمندی از بورسیه های دکترا در چین باید حتما به زبان چینی و یا انگلیسی تسلط داشته باشید ، در یک دانشگاه معتبر مقطع کارشناسی ارشد خود را گذرانده باشید و همچنین باید دارای انگیزه نامه و توصیه نامه باشید.

سن مجاز برای قبولی بورسیه تحصیلی در چین و در مقطع دکترا 40 سال است ، لازم به ذکر است که تحصیل در این مقطع 4 سال به طول می انجامد.

با برخی از رشته های ارائه شده در برترین دانشگاه های چین در مقالات زیر آشنا می شوید ، هزینه های تحصیل و شرایط پذیرش را بخوانید.

پوشش دهی بورسیه های تحصیلی چین در هزینه ها

همانطور که می دانید هزینه مقطع و رشته بورسیه های تحصیلی چین متفاوت است ، به همین دلیل در ادامه جدولی را در اختیار شما قرار می دهیم که به صورت کلی هزینه هر بورسیه را در هر مقطع و رشته بیان می کند و در ادامه به بررسی پوشش دهی بورسیه های تحصیلی چین در هزینه ها می پردازیم پس با ما همراه باشید.

مقطع رشته هزینه به یوآن
کارشناسی فلسفه ، اقتصاد ، مطالعات حقوقی ، آموزش و پرورش ، ادبیات ، تاریخ و مدیریت 59200
کارشناسی مهندسی و کشاورزی 62200
کارشناسی هنرهای زیبا و پزشکی 66200
ارشد فلسفه ، اقتصاد ، مطالعات حقوقی ، آموزش و پرورش ، ادبیات ، تاریخ و مدیریت 70200
ارشد مهندسی و کشاورزی 74200
ارشد هنرهای زیبا و پزشکی 79200
دکترا فلسفه ، اقتصاد ، مطالعات حقوقی ، آموزش و پرورش ، ادبیات ، تاریخ و مدیریت 87800
دکترا مهندسی و کشاورزی 92800
دکترا هنرهای زیبا و پزشکی 99800

از آن جایی که تقریبا هزینه های زندگی در کشور چین 400 تا 600 دلار در ماه است با بهرمندی از بورسیه می توانید تحصیلات خود را در این کشور تکمیل کنید ، همچنین با کار در چین می توانید بخشی از هزینه های خود را پرداخت کنید ، شرایط کار در چین را در مقاله بسیار کاملی که لینک آن را به شما تقدیم کرده ایم بخوانید ، مشاغل پر درآمد و حرفه های مورد نیاز کشور چین ، بهترین روشهای کاریابی و بسیاری موارد به روز دیگر.

سوالات پر تکرار بورسیه های تحصیلی در چین

سن مجاز برای قبولی بورسیه تحصیلی در چین و در مقطع دکترا 40 سال است.

رشته های هنرهای زیبا و پزشکی که 66200 یوان پوشش دهی بورسیه ارائه می شود.

برای قبولی بورسیه های تحصیلی چین در مقطع لیسانس بمحدودیت سنی وجود دارد باید زیر 23 سال سن داشته باشید  و داشتن معدل بالا و فارغ التحصیلی از دبیرستان های معتبر بسیار مهم است.

بورسیه کامل معمولاً شامل تمام هزینه های تحصیل ، هزینه های زندگی ، اقامت و برخی سفرهای بین شهری می شود.

ما در این مقاله که توسط مشاورین موسسه مهاجرتی رجبی ارائه شده نحوه بهرمندی از بورسیه های تحصیلی چین را شرح دادیم اگر شما نیز می خواهید با تحصیل و مهاجرت به چین زندگی ای جدید را شروع کنید با ما در دو شعبه تهران و شیراز همراه باشید ، همچنین تمامی راه های مهاجرت به کشور پهناور چین را در مقاله مهاجرت به چین بخوانید ؛ روش هایی که قطعا برخی از آن ها نمی شناسید و شاید بهترین راه مهاجرت شما باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه