خوابگاه های دانشجویی کرواسی

خوابگاه های دانشجویی کرواسی یکی از مهم ترین دغدغه های دانشجویان خارجی است که به قصد تحصیل و اخذ مدرک وارد این کشور می شوند.

هر دانشجویی برای تحصیل در خارج از کشور پس از پذیرش و قبولی به دنبال جای اقامت و اسکان خود می باشد این موضوع بیش ترین اهمیت را دارد ، وضعیت خوابگاه های دانشجویی کرواسی نیز دارای شرایط مختلفی است که در ادامه این مطلب کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت 562051 ( موسسه حقوقی رجبی ثبت 40451 ) به شما ارائه خواهند کرد.

توصیه می کنیم در کنار این نوشتار حتما مقاله تحصیل در کرواسی را بخوانید تا با کلیات هزینه های تحصیل و اخذ پذیرش تحصیلی و همچنین برترین دانشگاه های این کشور بخوبی آشنا شوید.

دانشگاههای کشور کرواسی چه دولتی و چه خصوصی دارای خوابگاه هایی برای دانشجویان خود می باشند که هر دانشگاه دارای شرایط و تعداد اتاق های خاص و محدودی می باشد که تمامی دانشجویان متقاضی را پوشش نمی دهد. به همین خاطر اگر قصد دستیابی به خوابگاه در دانشگاه مد نظر خود دارید ؛ از همان ابتدای پذیرش جهت دریافت خوابگاه نیز اقدام کنید که در صورت موجود بودن ظرفیت خالی به شما اختصاص داده شود.

فهرست مطالب

البته اخذ خوابگاه های دانشجویی کرواسی تنها مورد مهم و دغدغه پیش روی دانشجویان نیست ؛ شما برای مهاجرت و نقل مکان به این کشور باید شرایط و موارد بسیاری را مورد بررسی قرار دهید و اطلاعات بسیاری جمع آوری کنید ؛ که خوشبختانه تمامی آن ها برای شما عزیزان در مطلب مهاجرت به کرواسی جمع آوری و قرار داده شده است. در ادامه با ما باشید تا خوابگاه های دانشجویی کرواسی را بهتر بشناسید.

خوابگاه های دانشجویی کرواسی

 انواع اقامتگاه و خوابگاه های دانشجویی در کرواسی

دانشجویان خارجی علاقمند به تحصیل و اخذ مدرک در کرواسی باید دقت داشته باشند که دانشگاه های این کشور با تعداد محدودی خوابگاه مواجه هستند و به احتمال خیلی زیاد از همان شروع تحصیل خود قادر به اقامت در خوابگاه های دولتی نباشد و باید درخواست خود را ثبت کرده تا حداقل پس از 2 ترم به آنان اتاقی داده شود. پس در این مدت باید مکانی را برای اقامت خود در نظر داشته باشند. اما به طور کلی انواع اقامتگاه و خوابگاه های دانشجویی در کرواسی به شرح زیر هستند:

  • خوابگاه های دانشجویی دولتی
  • خوابگاه های خصوصی یا همان خودگردان
  • منزل یا آپارتمان شخصی

خوابگاه های دولتی همانطور که گفتیم مربوطه به دانشگاه های می باشند و فقط به دانشجویان همان دانشگاه ارائه می شود و تعداد کم و محدودی دارند ، اما خوابگاه های خصوصی مرتبط با دانشگاه خاصی نیستند و تمامی دانشجویان از دانشگاه های مختلف می توانند در آن اقامت داشته باشند و به صورت شخصی مدیریت شده و هزینه بالاتری نیز دارند.

البته برخی از خوابگاه های خصوصی هستند که نرخ گرانی دارند اما امکانات و تجهیزات در آن به بهترین نحو و شکل به دانشجویان ارائه می شود. در نهایت افرادی که به طور کل قصد اقامت در خوابگاه را ندارند می توانند به اجاره یک آپارتمان در شهرهای مختلف این کشور اقدام کنند که یقینا هزینه آن بالاترین مقدار در میان این 3 مورد می باشد که بازهم معمولا مشترکا با دانشجویان دیگر اجاره می شود.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

دریافت اطلاعات دقیق از کارشناسان رجبی برای ثبت نام خوابگاه در کشور مقصد تحصیلی!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

هزینه های خوابگاه و اقامت در کرواسی

حال با این تفاسیر و حالی که از انواع خوابگاه های دانشجویی کرواسی داریم ، باید یقینا متوجه این امر نیز باشیم که اقامت و اجاره هرکدام از این موارد با توجه نوع خدمات و امکانات اتاق ، محل خانه یا خوابگاه و همچنین شرایط داشتن هم خانه ای می تواند تفاوت کند. البته کرواسی یک از کشورهای مقرون به صرفه اروپا از لحاظ قیمت اجاره ملک شناخته می شود.

در اینجا باید توجه داشته باشید که اگر قصد اجاره یک آپارتمان را دارید ؛ بهترین حالت این است که با توجه به نوع آپارتمان و ابعاد آن با دانشجویان دیگر به صورت مشترک این کار را انجام دهید ؛ زیرا در این صورت شاید هزینه هر فرد برابر با همان خوابگاه و حتی ارزان تر نیز محاسبه می شود ،  جدول هزینه های خوابگاه و اقامت در کرواسی برای سلا 2023 را نشان می دهد.

درهمین زمینه بخوانید : قیمت خانه برای زندگی در کرواسی

نوع خوابگاه اجاره ماهانه
خوابگاه های دولتی 100 یورو تا 300 یورو
خوابگاه های خصوصی 200 یورو تا 400 یورو
آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر 265 یورو تا 600 یورو
آپارتمان یک خوابه در حومه شهر 198 یورو تا 500 یورو
آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر 460 یورو تا 1060 یورو
آپارتمان 3 خوابه در حومه شهر 350 یورو تا 795 یورو

پیدا کردن اقامتگاه دانشجویی در کرواسی

اولین جایی که برای پیدا کردن اقامتگاه دانشجویی در کرواسی باید به آن مراجعه کنیم امور دانشجویان در دانشگاه های این کشور که امور خوابگاه ها را در اختیار دارند ، البته بسیاری از خوابگاه های خصوصی ، مالکان آپارتمان ها و یا خانواده هایی که به دنبال اجاره اتاقی از ملک خود به دانشجویان هستند ؛ نیز اطلاعات خود را به امور دانشجویی می سپرند و دانشجویان به راحتی می توانند به آنان دسترسی داشته باشند.

اما در غیر این صورت مراجعه به مشاورین املاک در سطح شهرهای مختلف این کشور و یا بررسی بخش آگهی املاک در روزنامه های محلی نیز می تواند بسیار راه گشا باید و گزینه های بسیار مختلف با شرایط گوناگونی را در اختیار شما قرار دهند ، یکی دیگر از روش های بسیار پرطرفدار این روزها مراجعه به سایت های آنلاین آگهی املاک در کرواسی هستند که بسیار کارآمد بوده و در وقت و هزینه شما را نیز بسیار کاهش می دهند ، برخی از معتبرترین این بنگاه های آنلاین به شرح زیر هستند:

  • hr
  • Airbnb
  • HomeinZagreb
  • grabAhome
  • Erasmusu
  • Trawerk
تفاوت گرفتن خانه با خوابگاه در کرواسی

تفاوت گرفتن خانه با خوابگاه در کرواسی

ممکن است برای برخی از افراد این سوال پیش بیاید که تفاوت گرفتن خانه با خوابگاه در کرواسی چیست و کدام یک مناسب تر است؟! باید بگوییم که انتخاب میان خانه یا آپارتمان شخصی با خوابگاه در موارد گوناگون و متعددی است و این به خود دانشجو بستگی دارد که کدامیک را پسندیده و با شرایط وی سازگار تر است.

خوابگاه ها یقینا این مزیت را دارند که شما یک زندگی بسیار اجتماعی تر را تجربه خواهید کرد و یقینا برخی از فروشگاه ها و امکانات مناسب دانشجویان در نزدیکی خوابگاه ها بیش تر و بهتر یافت می شوند ، همچنین هزینه اجاره آنان ارزان تر و هزینه های قبوض و شارژ نیز بسیار با صرفه تر خواهد بود ، ضمن اینکه زندگی در خوابگاه یقینا در تقویت زبان خارجه شما تاثیر بالایی خواهد گذاشت.

خوابگاه های دانشجویی کرواسی در فاصله نزدیکی به دانشگاه قرار دارند یا حتما سرویس جهت ایاب و ذهاب برای آنان در نظر گرفته شده است ، اما مزیت منازل خصوصی این است که شما از حریم خصوصی و آرامش بسیار بیش تری برخوردار هستید که یقینا با هزینه گران تر اجاره و قبوض و شارژ همراه است ، برای جبران برخی هزینه های دانشجویی می توانید کار کنید که مقاله کار دانشجویی در کرواسی در همین زمینه به شما تقدیم شده است  ؛ اطلاعات خود را تکمیل کنید.

امکان زندگی با خانواده کروات

یکی از گروه های خاصی از خوابگاه های دانشجویی کرواسی که البته خوابگاه نبوده و به نوعی در دسته اجاره منزل یا آپارتمان قرار می گیرد ؛ امکان زندگی با خانواده کروات و در منازل آنان است ، بله در اکثر کشورهای جهان و همچنین در کرواسی برخی از خانواده هایی که در منزل خود دارای اتاق اضافه ای هستند آن را به دانشجویان اجاره می دهند که قیمت آن از یک آپارتمان ارزان تر است.

البته برخی از آن ها در قبال دریافت مبلغی بیش تر وعده های غذایی را هم برای دانشجوی مورد نظر تهیه می کنند ، این گزینه معمولا مورد پسند کسانی است که نیاز به تقویت زبان خود دارند و بیش تر علاقه دارند که زمان خارج از دانشگاه خود و یا استراحت خود را در منازل خصوصی و در یک محیط خانوادگی به سر کنند تا با آداب و رسوم آنان نیز بهتر و کامل تر آشنا شوند.

البته به صورت قانونی برای اینکه قادر به این کار باشید و خانواده ای بتوانند قسمتی از ملک خود را به شما اجاره دهند ؛ باید به سن 18 سال یا همان سن قانونی درکرواسی رسیده باشد.

حتما برایتان سوال است که هزینه های زندگی در کرواسی به طور دقیق چقدر است ، ما پاسخ این سوال را در مقاله لینک شده داده ایم.

برای انتخاب کرواسی به عنوان مقصد تحصیلی به اطلاعات به روز و صحیح نیاز دارید ؛ مقالات زیر را مطالعه کنید!

محله های مناسب اسکان دانشجویی در زاگرب

زاگرب به عنوان پایتخت و یکی از مهم ترین شهرهای کرواسی تعداد دانشگاه های زیادی را نیز در خود دارد که در نتیجه آن دانشجویان خارجی و داخلی بسیاری در این شهر تحصیل و زندگی می کنند ، شاید برای شما سوال باشد که محله های مناسب اسکان دانشجویی در زاگرب کدام نواحی و قسمت های شهر است؟! باید بگوییم که در وهله اول بهترین مکان نزدیک ترین مکان به دانشگاه محل تحصیل خودتان است.

ضمن این که اکثر مناطق شهر برای اقامت و زندگی دانشجویان مناسب است ، اما به طور معمول چون دانشگاه ها اکثرا به سمت نواحی مرکزی شهر متمایل هستند ؛ دانشجویان نیز برای اقامت و اسکان خود به سمت همین مناطق یعنی بیش تر به مناطق واقع در مرکز شهر و نقاط پر تردد تمایل دارند ، اگر بخواهیم از این محلات یا مناطق نام ببریم باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • Donji Grad
  • Trešnjevka – Sjever
  • Gornji Grad – Medveščak
محله های مناسب اسکان دانشجویی در زاگرب

مزایای زندگی در خوابگاه های دانشجویی کشور کرواسی

در این مطلب با موارد و جزئیات مفید و متفاوتی از خوابگاه های دانشجویی کرواسی آشنا شدیم و یقینا از ابتدای مطلب تا به اینجا خودتان متوجه مزایای بسیاری که اقامت در این مراکز می تواند برای دانشجویان داشته باشد ؛ شده اید ، اما در ادامه مطلب به طور مفید و خلاصه برخی از مهم ترین مزایای زندگی درخوابگاه های دانشجویی کشور کرواسی را بیان خواهیم کرد:

  • هزینه های ارزان اقامت و اجاره
  • محیط صمیمانه و بسیار اجتماعی
  • امکانات و تجهیزات کافی و مناسب در اختیار دانشجویان
  • غذای سلف سرویس و آماده
  • امکان تحصیل و درس خواندن گروهی جهت رفع اشکال
  • آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم مختلف و گوناگون
  • فاصله کوتاه و نزدیک با دانشگاه و کلاس درس
  • کاهش هزینه های حمل و نقل و جابه جایی

در مقاله ارزان ترین شهر کرواسی برای کار و زندگی اطلاعات مناسب دیگری در این زمینه کسب کنید.

سوالات پر تکرار خوابگاه های دانشجویی کرواسی

  • هزینه های ارزان اقامت و اجاره
  • محیط صمیمانه و بسیار اجتماعی
  • امکانات و تجهیزات کافی و مناسب در اختیار دانشجویان
  • غذای سلف سرویس و آماده
  • امکان تحصیل و درس خواندن گروهی جهت رفع اشکال
  • خوابگاه های دولتی 100 یورو تا 300 یورو
  • خوابگاه های خصوصی 200 یورو تا 400 یورو
  • آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر 265 یورو تا 600 یورو
  • آپارتمان یک خوابه در حومه شهر 198 یورو تا 500 یورو
  • خوابگاه های دانشجویی دولتی
  • خوابگاه های خصوصی یا همان خودگردان
  • منزل یا آپارتمان شخصی

خیر ، دانشجویان به احتمال خیلی زیاد از همان شروع تحصیل خود قادر به اقامت در خوابگاه های دولتی نباشد و باید درخواست خود را ثبت کرده تا حداقل پس از 2 ترم به آنان اتاقی داده شود.

در این مطلب با تلاش مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی با خوابگاه های دانشجویی کرواسی آشنا شدیم ، جهت دریافت اطلاعات و جزئیات بیش تر با ما در تماس باشید و یا به صورت حضوری در دفاتر تهران یا شیراز ما از مشاوره های کارشناسان خبره موسسه بهره مند شوید ، همچنین مقاله مهاجرت به کرواسی را بخوانید تا بدانید چه روش های دیگری به جز تحصیل وجود دارد که شما را به اقامت دائم کرواسی خواهد رساند

یکی از راه های درک کامل یک موضوع ، مقایسه است ؛ خوابگاه های برخی کشورها را با هم مقایسه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه