ارزان ترین شهر کرواسی برای کار و زندگی

مشاوران مهاجرت
مشاوران مهاجرت
ارزان ترین شهر کرواسی برای کار و زندگی
فهرست مطلب

مشاور مهاجرتی

کرواسی، که اغلب به عنوان جوان ترین کشور اروپای شرقی از آن نام برده می شود ، در سال 1991 خود را از یوگسلاوی جدا ساخت . از آن به بعد ، مهاجران از سراسر جهان به این کشور از لحاظ جغرافیایی متنوع جذب شده اند . تحصیل در کرواسی برای دانشجویان بین المللی بسیار جذاب است و آنها می توانند در بهترین دانشگاه های کرواسی به تحصیل بپردازند . اگر شما نیز قصد مهاجرت به کرواسی را دارید بهتر است تحقیقات خود را کامل کنید تا بعدا دچار چالش نشوید . چنانچه در جستجوی ارزان ترین شهر کرواسی برای کار و زندگی هستید ، این مطلب از وب سایت موسسه حقوقی وکلای مهر آفرین رجبی را دنبال کنید تا اطلاعات خوبی در این زمینه بدست آورید .

نگاهی به ارزان ترین شهر کرواسی برای کار و زندگی

کشور کرواسی در درجه اول به دلیل آب و هوای مدیترانه ای آن و خط ساحلی دریای آدریاتیک مورد توجه قرار گرفته است . این کشور با مجارستان ، اسلوونی ، بوسنی و هرزگوین ، صربستان و مونته نگرو هم مرز است .

نزدیکی آن به مکان هایی مانند پاریس ، لندن ، برلین نیز مزیت دیگر آن به شمار می آید . وجود 1100 جزیره و صخره های پراکنده در سراسر ساحل دالماتیان نیز محبوبیت آن را به عنوان مقصد بازنشستگی برای دیگر اروپایی ها افزون ساخته است . تحصیل در کرواسی هم برای دانشجویان لذت بخش است .

به دلیل افزایش تعداد گردشگران و مهاجران ، هزینه زندگی در کرواسی در حال افزایش است . هزینه ها هر روز در این کشور نسبت به دیگر کشورهای اروپای شرقی بیشتر می شود . با این حال ، هزینه های زندگی در کرواسی هنوز پایین تر از غرب اروپا و ایالات متحده است .

هزینه زندگی در شهر های مختلف کرواسی بسیار متفاوتند ( بسته به موقعیت مکانی ) و مناطق توریستی برتر مانند ایتریا و دوبرونیک جزء شهر های گران برای زندگی در کرواسی می باشند و ارزان ترین شهر کرواسی برای کار و زندگی ، شهر های کوچکتر مانند دالماتیان را می توان نام برد . چهار شهر مهم کرواسی برای کار و زندگی عبارتند از رییکا ، زاگرب ، اوسییک ، اسپلیت . برای بررسی ارزان ترین شهر کرواسی برای کار و زندگی ، هزینه های ماهانه را در این چند شهر بررسی کرده ایم .

هزینه های زندگی در شهرهای زاگرب و اسپیلت کرواسی

زاگرب : طبق برآوردهای منتشر شده در وبسایت numbeo.com، هزینه زندگی یک خانواده چهار نفره در پایتخت کشور کرواسی یعنی شهر زاگرب 14،600 کونا (واحد پول کرواسی ) در هر ماه بدون هزینه اجاره و فقط برای هزینه های عمومی زندگی است . هزینه های ماهانه برای یک نفر 4300 کونا است .

هزینه زندگی در زاگرب 43.27 درصد کمتر از نیویورک است . زاگرب با توجه به رتبه بندی 525 شهر در جهان در وب سایت فوق در رتبه 316 از نظر هزینه زندگی قرار دارد . اگر دانشجو هستید هزینه های تحصیل در کرواسی هم به مبالغ فوق افزوده می شود .

اسپلیت : در مورد شهر اسپلیت ، به نظر می رسد که این شهر گرانقیمت تر از نظر هزینه های زندگی است ، که ممکن است بسیاری از کسانی را که در مورد قیمت های دوبروونیک شکایت می کنند ، شگفت زده کند .

میانگین دستمزد خالص در اسپلیت حدود 660 یورو یا حدود 6000 کونا است . یک خانواده چهار نفره برای زندگی در اسپلیت نیاز به 14،470 در هر ماه برای زندگی راحت بدون هزینه اجاره دارند . هزینه های زندگی یک نفر در اسپلیت 4190 کونا است .

با توجه به numbeo.com ، هزینه کلی زندگی در اسپلیت 1.33 درصد بالاتر از زاگرب است و شهر را در شماره 314 در مقیاس شهرهای جهان قرار داده است . باز هم به بررسی ارزان ترین شهر کرواسی برای کار و زندگی ادامه می دهیم .

هزینه های زندگی در شهرهای رییکا و اوسییک کرواسی

رییکا : متوسط دستمزد ماهانه خالص ساکنان رییکا 4600 کونا است . یک خانواده چهار نفره باید 14،130 کونا در ماه داشته باشند و یک نفر 4160 کونا برای مخارج زندگی ، بدون هزینه اجاره نیاز دارد . رییکا دارای شاخص هزینه 56.30 است و به همین ترتیب هزینه زندگی در آن 0.75 درصد کمتر از زاگرب است و این شهر شمالی در جایگاه 318 از نظر هزینه زندگی در میان 525 شهر جهان قرار دارد .

اوسییک : ساکنان شهر اوسییک کرواسی به طور میانگین ماهانه 564 یورو یا حدود 4300 کونا درآمد دارند . ارزان ترین شهر کرواسی برای کار و زندگی را بررسی می کنیم . اوسییک به مراتب ارزان تر از سه شهر بزرگ دیگر کرواسی است . یک خانواده چهار نفره دارای هزینه زندگی ماهانه 11،483 کونا است ،

در حالی که یک نفر نیاز به 3430 کونا بدون اجاره برای زندگی عادی دارد . هزینه زندگی شاخص در اوسییک به طور قابل توجهی 16.64 درصد پایین تر از هزینه زندگی در زاگرب است . اوسییک با شاخص 47.29 ، در این رتبه بندی از نظر هزینه زندگی در 525 شهر جهان در رتبه 375 قرار دارد . بنابراین می توانیم بگوییم که قطعا ارزان ترین شهر کرواسی برای کار و زندگی ، شهر اوسییک می باشد .

زندگی در کرواسی

در بررسی ارزان ترین شهر کرواسی برای کار و زندگی و یک مقایسه دقیق بین شهرها نشان می دهد که هزینه زندگی در کرواسی از نظر مصرف کننده ها ، اجاره ، سرگرمی ، مواد غذایی ، و آموزش بسیار پایین تر از ایالات متحده و بریتانیا است . با این وجود ، قدرت خرید مردم نیز بسیار پایین تر از آن است که در ایالات متحده و انگلستان است .

بسیاری از مهاجرانی که مدتهاست در کرواسی زندگی می کنند ، معتقدند مشکل اصلی هزینه های زندگی نیست ، بلکه این واقعیت است که کشور بحران اقتصادی را تجربه می کند .

کرواسی عضو اتحادیه اروپا است ، اما عضو منطقه شنگن نیست . 81 درصد از کرواسی ها به زبان انگلیسی صحبت می کنند ، بنابراین دسترسی به اطراف و ارتباط آنها برای خارجی ها ، به ویژه در مناطق گردشگری ساده تر است . زبان دیگر آنها البته کرواسی است . این زبان Slavic است که بسیار شبیه به صرب ها ، بوسنی ها و مونته نگرو است .

آب و هوای مدیترانه ای در امتداد ساحل دریای آدریاتیک ، باعث ایجاد آب و هوای گرم و خشک در تابستان و زمستان های خفیف می شود . فرهنگ کرواسی تحت تاثیر اعتقادات کاتولیک و تاریخ طولانی اروپایی قرار گرفته است ، اما تفاوت های منطقه ای قابل توجهی نیز وجود دارد .

اسلوونی ، ایسترو ، دالماتیا ، و مناطق مرکزی هر یک از تاریخ خود ، غذا و گویش منحصر به فرد خود برخوردار هستند . دوبرونیک ، این شهر ساحلی محبوب ترین نقطه توریستی در کرواسی است که هر ساله از میلیون ها نفر گردشگر استقبال می کند .

مهاجرت به کرواسی

دلایل بی شماری وجود دارد که چرا متقاضیان علاقه مند به مهاجرت به کرواسی هستند و یکی از اصلی ترین دلایل تساوی های ملی و وجود جزایر زیاد در آن است . کرواسی 1،185 جزیره باور نکردنی دارد که 66 آن قابل سکونت هستند . بزرگترین آن ها Krk است ، طولانی ترین آن ها جزیره Hvar است ، مرتفع ترین آن ها جزیره Brac است ، و جزیره Mljet پوشیده از جنگل است  و در نهایت انتخاب مقصد مناسب برای زندگی در کرواسی ، مقدار زیادی بستگی به بودجه و دلایل شما برای مهاجرت دارد .

در این راستا کارشناسان موسسه مهر آفرین رجبی ، کلیه اطلاعات لازم در خصوص روش های مختلف مهاجرت به کرواسی و ارزان ترین شهر کرواسی برای کار و زندگی را در اختیارتان قرار خواهند داد .

کارشناسان مهاجرت موسسه مهر آفرین رجبی از ابتدا تا انتها پروسه مهاجرت شما را همراهی خواهند نمود و تجربیات خود را در اختیارتان قرار می دهند . تیم  های ما در دفاتر شیراز و تهران درک عمیقی از شرایط انواع ویزا های کرواسی دارند و می توانند این پروسه را برای شما ساده و بدون استرس توضیح دهند . سوالات خود در خصوص مهاجرت تحصیلی به کرواسی را از ما بپرسید .

Rate this post

2 دیدگاه در “ارزان ترین شهر کرواسی برای کار و زندگی

  1. Maryam گفت:

    درود بر شما یه سوال داشتم برای خرید یه خانه دو خوابه در کشور کرواسی شهر زاگرب به چه صورت هستش و قیمتش چقدر هستش؟ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. Hamid گفت:

      با سلام

      بسته به منطقه ای که میخواید بخرید داره ولی حدودا 23770 یوورو یا 18000 کونا هست

      با تشکر از سوال شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه