تحصیل در قبرس

تحصیل در قبرس کلیدی برای دستیابی به برنامه های آموزشی باکیفیت و مقرون به صرفه است که می تواند با کم ترین هزینه ممکن امکان زندگی در کشوری اروپایی را برای شما به همراه داشته باشد. چنانچه شما نیز به تحصیل در این کشور علاقه دارید، در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

قبرس برنامه های آموزشی متنوعی در زمینه های مختلف مانند مالی، هنر، موسیقی و رشته های پزشکی و پیراپزشکی ارائه می دهد که تمامی دانشجویان بین المللی می توانند با توجه به علاقه و شرایط خود از بین این رشته گزینه ی مد نظر خود را انتخاب کنند. 

به طور کلی شرایط و الزامات تحصیل در دانشگاه های قبرس با توجه به مقطع تحصیلی، رشته و دانشگاه متفاوت است اما شما می توانید از طریق راه های ارتباطی از مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت 562051 (موسسه حقوقی رجبی ثبت 40451) در مورد شرایط و ترجیحات خود مشاوره بگیرید.

قبرس برنامه های تحصیلی بسیار باکیفیتی را ارائه داده که همگی در سطح بین المللی معتبر و شناخته شده هستند و از طرفی با توجه به اینکه این کشور جزو اتحادیه اروپا است دانشجویان می توانند با اخذ مدرک تحصیلی در دیگر کشورهای اروپایی نیز مشغول به کار شوند و به طیف وسیعی از فرصت های شغلی دسترسی داشته باشند. 

شما همچنین می توانید اطلاعات کامل تر در مورد انواع شیوه های مهاجرت قانونی به این کشور را در مقاله مهاجرت به قبرس بخوانید.

فهرست مطالب
تحصیل در قبرس

سیستم آموزشی کشور قبرس

سیستم آموزشی کشور قبرس تحت نظارت وزارت آموزش، ورزش و نوجوانان این کشور است و به چهار سطح آموزش پیش دبستانی، آموزش ابتدایی، آموزش متوسطه و آموزش عالی تقسیم می شود. امروزه شرکت در سیستم آموزشی قبرس برای تمامی افراد بین 5 تا 15 سال در کشور قبرس اجباری است و دانش آموزانی که از مدارس دولتی این کشور استفاده می کنند می توانند از 5 تا 18 سال به آموزش رایگان دسترسی داشته باشند.

آموزش پیش دبستانی از 3 تا 6 سال در دسترس است و هدف آن توسعه مهارت های جسمی، عاطفی، اجتماعی و شناختی کودکان از طریق بازی و فعالیت های خلاقانه می باشد. پس از این مقطع کودکان 6 تا 12 سال باید تحصیلات خود را در مقطع ابتدایی ادامه دهند. مقطع ابتدایی تحصیل در قبرس حدودا شش سال به طول انجامیده و دانش آموزان در این مقطع دروسی مانند زبان، ریاضی، علوم، مطالعات اجتماعی، هنر، موسیقی، تربیت بدنی و تربیت دینی را مطالعه می کنند.

طبق نظام آموزشی قبرس دوره متوسط برای دانش آموزان 12 تا 18 ساله طراحی شده و به دو بخش متوسطه اول یا متوسطه دوم تقسیم می شود. دانش آموزان در این مقطع دروسی مانند زبان، ریاضی، تاریخ، جغرافیا، زیست شناسی، فیزیک، شیمی و… را فرا می گیرند. دانش آموزان  15 تا 18 ساله باید به متوسطه دوم وارد شوند و می توانند از بین دبیرستان های آکادمیک یا فنی حرفه ای یک مورد را انتخاب کنند و پس از اتمام آن می توانند ساختار آموزش عالی قبرس را دنبال کنند.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

مهاجرت تحصیلی، سریع ترین و آسان ترین شیوه مهاجرت قانونی با دریافت مشاوره حرفه ای و به روز!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

روند اخذ پذیرش از دانشگاه های قبرس

آخرین مرحله از سیستم تحصیل در قبرس آموزش عالی است که به چندین بخش مقطع لیسانس، مقطع فوق لیسانس و دکترا تقسیم می شود. روند اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور بر اساس مقطع تحصیلی و سیستم خاص دانشگاه تقسیم می شود و بدین ترتیب تمامی دانشجویان باید در وب سایت دانشگاه مد نظرشان روند تحصیلی را مشاهده فرمایند.

طبق روند اخذ پذیرش از دانشگاه های قبرس اولین مرحله بررسی دانشگاه های مختلف و برنامه های تحصیلی در این دانشگاه ها است که با علاقه و اهداف شما مطابقت دارد. شما می توانید از طریق پایگاه های اطلاعاتی آنلاین وب سایت های مختلف را مشاهده کرده و از این طریق دانشگاه مد نظر خود را انتخاب کنید.

در گام بعدی باید شرایط و مهلت های پذیرش دانشگاه مورد نظرتان را بررسی کرده و برخی مدارک و فرم درخواست را برای دانشگاه ارسال فرمایید. در مرحله بعدی باید در صورت وجود در آزمون های ورودی یا مصاحبه دانشگاه مد نظرتان شرکت کرده و این مراحل را با موفقیت پشت سر بگذارید.

در گام بعد دانشگاه درخواست های مختلف را بررسی کرده و طی چند هفته تا چند ماه نتیجه درخواست را به اطلاع دانشجو می رسانند و در صورت قبولی نامه پذیرش و فاکتور شهریه را برای دانشجو ارسال می کنند. دانشجو پس از پرداخت هزینه ها باید در نزدیک ترین سفارت یا کنسولگری کشور قبرس برای ویزای دانشجویی در خواست داده و با اخذ ویزای دانشجویی مراحل آخر مانند یافتن محل اقامت، رزرو بلیط هواپیما و… را انجام دهند.

روند اخذ پذیرش از دانشگاه های قبرس

مدارک لازم برای تحصیل در دانشگاه های قبرس

جمع آوری مدارک لازم برای تحصیل در دانشگاه های قبرس مرحله ای بسیار مهم برای اخذ دانشگاه های این کشور است که می تواند حتی بر قبولی شما در دانشگاه هم تاثیر داشته باشد. هر چند این مدارک در دانشگاه های مختلف متفاوت است اما ما در ادامه برخی از مهم ترین مدارک برای تحصیل در قبرس که در اکثر دانشگاه ها یکسان است را در ادامه بررسی می کنیم.

  • فرم درخواست پر شده این فرم اطلاعات شخصی، سابقه تحصیلی و برنامه تحصیلی مورد نظر شما را نشان می دهد.
  • ریز نمرات تحصیلی: ریز نمرات تحصیلی شما یک رکورد جامع از دستاوردهای آموزشی قبلی شما ارائه می دهد.
  • بیانیه هدف: ایجاد یک بیانیه فرصتی برای بیان اهداف تحصیلی و شغلی شماست.
  • توصیه نامه ها: نامه ها هستند که توسط معلمان، اساتید یا متخصصانی که از نزدیک با شما در تعامل بوده اند نوشته شده و توانایی های تحصیلی و ویژگی های شخصی شما را تضمین می کند.
  • فتوکپی پاسپورت
  • عکس‌ هایی با اندازه پاسپورت
  • اسکن دیپلم شما (دبیرستان یا لیسانس)
  • نمرات تست و آزمون ورودی در صورت وجود
  • تعهد نامه

زبان مورد نیاز تحصیل در قبرس 2024

زبان مورد نیاز تحصیل در قبرس 2024 یکی از اطلاعات بسیار مهم است که دانستن آن برای تمامی دانشجویان و علاقمندان به تحصیل در این کشور الزامی می باشد. زبان تدریس یونانی است اما انگلیسی نیز از کلاس اول به عنوان زبان دوم تدریس می شود و بسیاری از مدارس خصوصی از زبان انگلیسی به عنوان زبان اصلی آموزش استفاده می کنند.

از طرفی دانش آموزان در سال های متوسطه اول و دوم می توانند برخی زبان های دیگری را به عنوان دروس اختیاری مطالعه کنند.

زبان مورد نیاز تحصیل در قبرس 2024

 از مهم ترین این زبان ها می توان به فرانسوی، آلمانی، اسپانیایی، ایتالیایی، ترکی، روسی و عربی اشاره کرد. زبان تحصیل در قبرس در مقطع لیسانس بسته به موسسه و منطقه معمولا یونانی یا ترکی است اما برخی از برنامه ها ممکن به زبان انگلیسی تدریس شوند.

فارغ از نوع برنامه ی تحصیلی که انتخاب می کنید باید به آن زبان مهارت و تسلط کافی داشته و از طریق شرکت در آزمون های زبان مدرک زبان دانشگاه های قبرس را به دست آورید. این مدرک زبان لازم تحصیل در قبرس در دانشگاه های مختلف و برای زبان های مختلف متفاوت می باشد.  

  • توصیه نامه ها: نامه ها هستند که توسط معلمان، اساتید یا متخصصانی که از نزدیک با شما در تعامل بوده اند نوشته شده و توانایی های تحصیلی و ویژگی های شخصی شما را تضمین می کند.
  • فتوکپی پاسپورت
  • عکس‌ هایی با اندازه پاسپورت
  • اسکن دیپلم شما (دبیرستان یا لیسانس)
  • نمرات تست و آزمون ورودی در صورت وجود
  • تعهد نامه

تحصیل به زبان انگلیسی در قبرس

تحصیل به زبان انگلیسی در قبرس یکی از فرصت های عالی برای دانشجویان بین المللی است که باعث شده تا دانشجویان بدون نیاز به یادگیری زبان جدید و موانع زبانی مختلف تحصیلات خود را در این کشور انجام داده و از طریق تحصیل به زبان انگلیسی در قبرس مدارک تحصیلی بسیار معتبری به دست آورند.

با این حال امروزه امکان تحصیل در قبرس به زبان انگلیسی بیشتر در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا و همچنین در دانشگاه های خصوصی وجود دارد. همچنین ممکن است تحصیل در دانشگاه های انگلیسی زبان قبرس برای دانشجویان هزینه های بیشتری را به همراه داشته باشد. امروزه دانشگاه های زیادی مانند دانشگاه قبرس، دانشگاه نیکوزیا، دانشگاه اروپایی قبرس و دانشگاه صنعتی قبرس برنامه های انگلیسی زبان را به دانشجویان ارائه می دهند.

امروزه تمامی دانشجویان علاقمند به تحصیل در قبرس به زبان انگلیسی باید مهارت های زبان انگلیسی خود را با ارائه مدارک زبان معتبر نشان دهند. به طور کلی میزان سطح تسلط به زبان و نمره های زبان لازم در دانشگاه های مختلف این کشور متفاوت است اما شامل حداقل نمره 5.5 در آیلتس، 61 در تافل، B2 در زبان انگلیسی کمبریج، یا 51 در آزمون پیرسون می شود.

تحصیل در کدام کشور برای شما جذاب تر است؟ مقالات زیر را برای مقایسه شرایط تحصیلی بخوانید.

شرط معدل تحصیل در قبرس 2024

شرط معدل تحصیل در قبرس 2024 تا حد زیادی به رشته تحصیلی مد نظر، مقطع تحصیلی و همچنین دانشگاه مورد نظر شما بستگی دارد. امروزه دانشجویانی که قصد تحصیل مقطع لیسانس در دانشگاه های این کشور را دارند باید حداقل معدل ورود به کارشناسی قبرس که معدل 2.5 تا 3 است و معادل معدل 13 ایران می باشد را داشته باشند. با این حال این معدل می تواند در رشته های تحصیلی برتر و پر تقاضا مانند پزشکی یا پرستاری بسیار بالا تر باشد.

از طرفی دانشجویانی که علاقمند به تحصیل در مقطع فوق لیسانس این کشور هستند باید شرط معدل مقطع ارشد کشور قبرس که 13.5 است را در مقطع لیسانس به دست آورند باشند. در نهایت دانشجویان علاقمند به تحصیل در قبرس در مقطع دکترا هستند باید حداقل معدل 3.0 (معادل معدل 14) را در مدرک کارشناسی ارشد را ارائه دهند.

ممکن است برخی دانشگاه ها یا رشته ها به معدل ها بالاتر یا پیشنهادات پژوهشی، انتشارات یا مصاحبه نیز نیاز داشته باشند. شما می توانید در جدول زیر مقایسه سیستم معدل و امتیاز دهی GPA را در مقایسه با سیستم نمره دهی ایران را مشاهده کنید و از این طریق به بینش بهتری در مورد حداقل معدل تحصیل در قبرس برسید.

معدل GPA معدل از 20
1 10
2 12
3 14
3.6 17
4 20

محبوب ترین دوره ها برای تحصیل در قبرس

قبرس یکی از بهترین کشورها برای تحصیل است که می تواند فرصت های شغلی بسیار زیاد و باکیفیت را به شما ارائه دهد. هر چند تمامی دوره های آموزشی در این کشور مطابق با استانداردهای بین المللی طراحی شده اند، اما برخی از دوره ها بین دانشجویان پرتقاضا تر می باشند. برخی از محبوب ترین دوره ها برای تحصیل در قبرس شامل موارد زیر می شود.

محبوب ترین دوره ها برای تحصیل در قبرس
  • پزشکی: قبرس به دلیل برنامه های پزشکی خود در سراسر دنیا مشهور است و آموزش عملی و فرصت های تحقیقاتی پیشرفته را در این زمینه ارائه می دهد.
  • مدیریت بازرگانی: دوره های مدیریت کسب و کار این کشور با تمرکز بر نوآوری و کارآفرینی، دانشجویان را برای نقش های پویا در دنیای تجارت آماده می کند.
  • علوم دریایی: با توجه به موقعیت ساحلی قبرس، جای تعجب نیست که مطالعات علوم دریایی این کشور جزو بهترین گزینه ها باشند. این برنامه ها بینش و دانشگاه دانشجویان را در مورد اکوسیستم های آبی و حفاظت از آن ها گسترش می دهند.
  • گردشگری و توریسم: قبرس برنامه های آموزشی بسیار باکیفیت را در این زمینه ارائه می دهد که دانشجویان را برای ورود به مشاغل مدیریت هتل و گردشگری آماده می کند.
  • فناوری اطلاعات: این کشور بر فناوری تاکید بسیار زیادی داشته و برنامه های بسیار باکیفیتی را در زمینه های توسعه نرم افزار و تجزیه و تحلیل داده ها ارائه می دهد.
  • مهندسی عمران و معماری: دانشجویان در این برنامه ها حین تحصیل در قبرس برای کمک به توسعه زیرساخت های کشور آماده می شوند.

بهترین دانشگاه ها و کالج ها برای تحصیل در قبرس

آشنایی با بهترین دانشگاه ها و کالج ها برای تحصیل در قبرس برای دانشجویان علاقمند به تحصیل در این کشور بسیار ضروری می باشد. امروزه قبرس برخی از دانشگاه های مهم و برتر اروپایی را در خود جای داده و این برنامه ها گزینه ای عالی برای تحصیل به شمار می روند.

هر چند تحصیل در قبرس فرصتی تکرار نشدنی است اما در این بین دانشجویانی که برترین دانشگاه ها را برای تحصیل انتخاب می کنند می توانند به طبق وسیع تری از فرصت های تحصیلی دسترسی داشته و پس از اتمام تحصیلات نیز فرصت های شغلی بیشتری به دست آورند. تحصیل در بهترین دانشگاه های این کشور به شما کمک کرده تا دروس مختلف را زیر نظر بهترین اساتید فرا گرفته و با اساتید و دانشجویانی از سراسر جهان تعامل داشته باشید.

از بهترین دانشگاه ها می توان به دانشگاه نیکوزیا، دانشگاه اروپایی قبرس، دانشگاه خاور نزدیک و…. اشاره کرد. شما می توانید در جدول زیر لیستی از بهترین دانشگاه ها به همراه رتبه آن ها در امتیاز بندی های مختلف را مشاهده فرمایید. 

نام دانشگاه رتبه در قبرس رتبه در اروپا رتبه در جهان دلیل محبوبیت
دانشگاه قبرس 1 363 951 تحقیقات جامع
دانشگاه نیکوزیا 2 669 2019 پزشکی و روابط بین الملل
دانشگاه مدیترانه شرقی 3 725 2213 برنامه های انگلیسی زبان باکیفیت
دانشگاه اروپایی قبرس 4 844 2793 کسب و کار و علوم بهداشتی
دانشگاه خاور نزدیک 5 847 2810 برنامه های ورزشی و شنا
دانشگاه صنعتی قبرس 6 883 2973 فناوری مهندسی

هزینه تحصیل در دانشگاه های قبرس

هزینه تحصیل در دانشگاه های قبرس به ملیت دانشجو، نوع دانشگاه، رشته تحصیلی و مقطع بستگی دارد و بدین ترتیب افراد با شرایط مختلف باید برای تحصیل در این کشور هزینه های متفاوتی پرداخت کنند. طبق اطلاعات به دست آمده امروزه دانشجویان اهل اتحادیه اروپا می توانند در دانشگاه های دولتی در مقطع لیسانس به صورت رایگان به تحصیل در قبرس بپردازند، اما در این مقطع دانشجویان بین المللی غیر اتحادیه اروپا باید 7000 یورو در سال هزینه پرداخت کنند.

از طرفی هزینه های تحصیل در قبرس در مقطع کارشناسی ارشد بین 4000 تا 6000 می باشد اما طبق اطلاعات به دست آمده برخی رشته های تحصیلی مانند مهندسی یا مدیریت بازرگانی ممکن است هزینه های بیش از 8000 یورو داشته باشند. شما می توانید در جدول زیر برخی از مقاطع به همراه هزینه های تحصیل را مشاهده فرمایید.

مقطع تحصیلی هزینه های تحصیل
مدرک لیسانس 9360 یورو در سال
مدرک کارشناسی ارشد 10080 یورو در سال
دکترا 12600 یورو در سال

شهریه دانشگاه های قبرس در دانشگاه های مختلف متفاوت است برای مثال امروزه هزینه های تحصیلی در دانشگاه بین المللی قبرس بسته به برنامه 4500 تا 9000 یورو در سال، دانشگاه خاور نزدیک 5000 یورو در سال و دانشگاه نیکوزیا بسته به برنامه از 4500 تا 9000 یورو در سال می باشد.

موسسات اعزام دانشجو به قبرس

شاید شما هم تا به حال نام موسسات اعزام دانشجو به قبرس را شنیده باشید و در مورد تفاوت این موسسات با شرکت های مهاجرتی سوالاتی داشته باشید. موسسات اعزام دانشجو موسساتی هستند که از وزارت علوم ایران مجوز اخذ کرده و زیر نظر این موسسه به دانشجویان کمک می کنند تا از دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت پذیرش بگیرند و تحصیلات خود را در این دانشگاه ها انجام دهند.

بدین ترتیب دانشجویان حین مراجعه به موسسات اعزام دانشجو برای تحصیل در قبرس ممکن است گزینه های محدودی برای انتخاب رشته، موسسه یا محل اقامت خود داشته باشند. همچنین این موسسات گاهاً پشتیبانی یا راهنمایی کافی به دانشجویان ارائه نمی دهند اما در این شرایط شرکت های مهاجرتی معتبر مانند شرکت مهاجرتی رجبی از اولین گام مهاجرت همراه مراجعین خود است و افراد را در تمامی طول روند مهاجرت تحصیلی همراهی می کند.

شرکت های مهاجرتی هیچ گونه محدودیتی در مورد رشته و دانشگاه ندارند و می توانند برای شما از دانشگاه مد نظرتان پذیرش به دست آورند. شرکت های مهاجرتی بر خلاف موسسات اعزام دانشجو روند کاری بسیار شفافی دارند و از همان اولین تمامی مراحل مهاجرت تحصیلی را برای شما توضیح می دهند.

این شرکت ها همچنین تنها در زمینه مهاجرت تحصیلی فعالیت نکرده و می توانند روش های قانونی مهاجرت دیگر را برای شما یا خانوادتان انجام دهند.

با ما در هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی همراه باشید و از علم و تجربه مشاوران و کارشناسان خبره ما بهره مند شوید.

در ویدئوی ارائه شده پذیرش کشورهای مختلف را میبینید که برای مراجعین شرکت رجبی اخذ شده است. 

شما هم می توانید با تکمیل فرم زیر در لیست مشاوران ما برای دریافت مشاوره رایگان مهاجرتی قرار بگیرید.

نمایش ویدیو درباره پذیرش کشورهای مختلف
منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

شاید شما به تحصیل در برخی کشورها حتی فکر هم نکنید اما بهترین گزینه برای شما باشند ، مشاوره بگیرید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

مزایا و معایب تحصیل در قبرس

آشنایی با مزایا و معایب تحصیل در قبرس راهی عالی برای اطلاع از شرایط تحصیلی و دستیابی به بینش گسترده تری در زمینه تحصیل در این کشور می باشد. هزینه های تحصیلی در این کشور نسبت به بریتانیا، ایالات متحده، کانادا، استرالیا یا چین بسیار مقرون به صرفه تر است.

از طرفی تحصیل در قبرس شما را در معرض جامعه ای بین المللی و چند زبانه قرار می دهد و به شما کمک می کند که با افراد مختلف از سراسر جهان آشنا شده و روابط دوستانه خود را گسترش دهید. یکی دیگر از مزایای مهم تحصیل در کشور قبرس امکان تحصیل به زبان انگلیسی و دستیابی به برنامه های تحصیلی بسیار متنوع و معتبر می باشد.

تحصیل در قبرس معایبی نیز دارد برای مثال این کشور وضعیت سیاسی مناسبی ندارد و امروزه برخی تنش ها و درگیری ها در آن ورود دارد که ممکن است امنیت و ثبات دانشجویان را تحت تأثیر قرار دهد. همچنین این کشور نرخ بیکاری بالایی دارد که ممکن است یافتن شغل پس از فارغ التحصیلی را دشوار کند.

اگر به فکر مهاجرت تحصیلی هستید برای انتخاب مقصد مناسب مقالات زیر را بخوانید.

سوالات پر تکرار تحصیل در قبرس

طبق اطلاعات به دست آمده امروزه دانشجویان اهل اتحادیه اروپا می توانند در دانشگاه های دولتی در مقطع لیسانس به صورت رایگان به تحصیل در قبرس بپردازند، اما در این مقطع دانشجویان بین المللی غیر اتحادیه اروپا باید 7000 یورو در سال هزینه پرداخت کنند.

از بهترین دانشگاه ها می توان به دانشگاه نیکوزیا، دانشگاه اروپایی قبرس، دانشگاه خاور نزدیک و…. اشاره کرد.

امروزه دانشجویانی که قصد تحصیل مقطع لیسانس در دانشگاه های این کشور را دارند باید حداقل معدل ورود به کارشناسی قبرس که معدل 2.5 تا 3 است و معادل معدل 13 ایران می باشد را داشته باشند.

بله، امروزه برنامه های تحصیلی بسیار متنوعی در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا برای تحصیل در قبرس به زبان انگلیسی وجود دارند.

زبان تدریس یونانی است اما انگلیسی نیز از کلاس اول به عنوان زبان دوم تدریس می شود و بسیاری از مدارس خصوصی از زبان انگلیسی به عنوان زبان اصلی آموزش استفاده می کنند.

اکنون که با شرایط و الزامات تحصیل در قبرس آشنا شدید، توصیه می کنیم از طریق دفتر غرب و دفتر مرکزی تهران یا دفتر شیراز با مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی در تماس باشید و اولین گام خود را به سوی زندگی و تحصیل در این کشور بردارید. شما همچنین می توانید با مطالعه مقاله تحصیل در خارج از کشور مقاصد مهم و محبوب مهاجرتی را بهتر بشناسید.

5/5 - (1 امتیاز)

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه