کار دانشجویی در دانمارک

کار دانشجویی در دانمارک امکان پذیر است؟ برای دانشجویان بومی و بین المللی در دانمارک ، کار در حین تحصیل یا کارآموزی در کنار تحصیل بسیار متداول است ؛ اما آیا برای کار دانشجویی در دانمارک شرایط خاصی وجود دارد؟

با این که دانشجویان بین المللی و بومی در دانمارک امکان کار حین تحصیل را دارند ، اما شرایط و تعداد ساعات کار دانشجویی در دانمارک با توجه به این که دانشجو از کشوری عضو اتحادیه اروپا باشد یا خیر ، می تواند متفاوت باشد.

اطلاعات بیش تر در این خصوص را می توانید از کارشناسان مطلع شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ )  بخواهید ؛ همچنین ، در مقاله تحصیل در دانمارک کی توانید هزینه های تحصیل و زندگی دانشجویی را درک کرده تا بدانید کار دانشجویی چقدر از هزینه های شما را تامین خواهد کرد.

همچنین ، برای داشتن شغل مناسب و پاره وقت در دانمارک ، نیازی به دانستن زبان دانمارکی نیست و به طور کلی ، انگلیسی در سراسر کشور دانمارک کاربرد دارد ؛ اما دقت داشته باشید که دانستن زبان دانمارکی حتی در سطح مبتدی ، می تواند شما را از سایرین متمایز سازد و فرصت های شغلی بیش تری را به شما ارائه دهد.

فهرست مطالب

دانشجویان خارجی که قصد کار دانشجویی در دانمارک را دارند ، نیاز به مجوز کار خواهند داشت که این مجوز کار توسط اداره مهاجرت دانمارک پیش از ورود و یا زمانی که دانشجو ساکن این کشور شد ، صادر می شود  اما آیا کار کردن ، زمانی که باید بر روی تحصیلات خود تمرکز داشت ، می تواند ایده خوبی باشد؟

کار دانشجویی در دانمارک

اجازه کار حین تحصیل در دانمارک

اجازه کار حین تحصیل در دانمارک از چه شرایطی برخوردار است؟ به طور کلی ، دانشجویان خارجی معمولا بین 10 – 20 ساعت در هفته اجازه کار دارند ؛ کارآموزی نیز می تواند به صورت پاره وقت یا تمام وقت و یا با حقوق یا بدون حقوق باشد ؛ اما تفاوتی در شرایط کار دانشجویی در دانمارک برای دانشجویان بین المللی کشورهای مختلف وجود دارد.

شهروندان شمال اروپا ، اتحادیه اروپا / EEA یا سوئیس می توانند در دانمارک تحت قوانین اتحادیه اروپا در مورد رفت و آمدهای آزادانه افراد ، بدون هیچ گونه محدودیتی مشغول به کار شوند ؛ شهروندان غیر اتحادیه اروپا / EEA یا سوئیس ، می توانند حداکثر 20 ساعت در هفته و تمام وقت در ماه هایی چون ژوئن ، ژوئیه و آگوست و یا در طول تعطیلات در این کشور مشغول به کار باشند.

اما ، کار دانشجویی در دانمارک برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا ، نیازمند یک برچسب مجوز کار در پاسپورت دانشجو می باشد که اگر شخص در زمان درخواست اجازه اقامت جهت تحصیل در کشور مذکور ، برای اجازه کار درخواست نداده باشد ، می تواند برای اخذ مجوز کار از طریق اداره مهاجرت کشور دانمارک اقدام نماید.

اگر می خواهید بدانید چه مشاغلی فرصت بیشتری در بازارهای کاری دانمارک را دارند حتما مقاله کار در دانمارک را نیز بخوانید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

برای یافتن برترین کارهای دانشجویی از مشاوران رجبی مشاوره رایگان بگیرید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

انجام کار غیرقانونی در دانمارک

اگر شخص زیر 18 سال سن داشته باشد ، در صورت داشتن پیشنهاد کتبی یا قراداد جهت موقعیت شغلی خاص ، تنها واجد شرایط دریافت مجوز کار می باشد ؛ همچنین ، کارفرما باید به سرویس مهاجرت دانمارک متعهد شود که وی از قانون محیط کار حمایت می کند.

در صورت انجام کار غیرقانونی در دانمارک ، برای مثال داشتن بیش از 20 ساعت کار در هفته به عنوان دانشجوی غیر اتحادیه اروپا / EEA ، ممکن است سرویس مهاجرت مجوز اقامت دانشجو را لغو کند و یا این که از تمدید آن امتناع ورزد ؛ لذا ، خطر اخراج وجود دارد ؛ همچنین ، هم دانشجو و هم کارفرما ممکن است با حکم زندان و یا جریمه روبه رو شوند.

میزان درآمد کار دانشجویی دانمارک

میزان درآمد کار دانشجویی دانمارک چگونه است؟ داشتن شغلی پاره وقت در حین تحصیل ، علاوه بر این که می تواند لذت بخش باشد ، می تواند تا حدودی بخشی از هزینه های زندگی را هر ماه تامین نماید ؛ از آن جا که مشاغل مختلفی در کشور دانمارک برای دانشجویان وجود دارد ، پس می توان گفت که با توجه به ساعات کار و نوع کار ، حقوق های دریافتی نیز می تواند متفاوت باشد.

علاوه بر این ، حداقل حقوق در هر ساعت در کشور دانمارک به طور مشخص اعلام نشده ، اما با این حال ، دانشجویان در حدود 75 – 90 کرون در هر ساعت حقوق دریافتی دارند.

دولت دانمارک با هدف ارائه خدمات رفاهی برابر برای تمامی شهروندان ، پرداخت مالیات را یکی از ضروریات دانسته است ؛ لذا تمامی ساکنین دانمارک و هر کسی که در این کشور حقوق دریافت می کند ، مشمول مالیات خواهد بود.

با کارشناسان هلدینگ مهاجرتی رجبی در تماس باشید تا اطلاعاتی کامل در رابطه با مسائل مهاجرتی در اختیارتان قرار گیرد ، همچنین مقاله تحصیل دکترا در دانمارک را بخوانید چراکه کار دانشجویی دانشجویان دکترا بسیار متفاوت از سایر مقاطع تحصیلی است!

میزان درآمد کار دانشجویی دانمارک

مالیات ها

میزان مالیاتی که باید پرداخت شود به میزان درآمد گزارش شده بستگی دارد و از آن جا که مالیات ها افزایشی هستند ، بنابراین ، درآمد بیش تر به منزله پرداخت مالیات بیش تر نیز خواهد بود ؛ اما با این وجود ، درصد مالیات ها بری اکثر مردم کم تر از 40 درصد (معمولا 37 – 38 درصد) می باشد ؛ اما باز هم بخشی از درآمدها معاف از مالیات هستند.

پس ، در صورت داشتن درآمد در دانمارک می بایست جهت دریافت کارت مالیاتی از طریق اداره مالیات محلی اقدام نمود ؛ کارت مالیاتی سندی رسمی است که مشخص می کند که میزان مالیاتی که باید پرداخت شود به چه میزان است..

لذا ، جهت دریافت کارت مالیاتی می بایست فرم درخواست ویژه ای به نام درخواست کسر مالیات برای دانشجویان خارجی یا کارآموزان تجاری در دانمارک تکمیل شود.

انواع کارهای دانشجویی در بازار کار دانمارک

انواع کارهای دانشجویی در بازار کار دانمارک

اگر تمایل به کار دانشجویی در دانمارک دارید ، آشنایی با انواع کارهای دانشجویی در بازار کار دانمارک می تواند در پیدا کردن یک شغل مناسب پاره وقت بسیار مفید باشد ؛ به طور کلی ، مشاغل دانشجویی در دانمارک می تواند در داخل و یا خارج از دانشگاه باشد ، برخی از مشاغل پاره وقت برای دانشجویان شامل کار در بارها ، هتل ها و رستوران ها می باشد ؛ کارکنان آشپزخانه ، آشپزها و پیشخدمت ها از فعالیت هایی هستند که در شهرهای بزرگ دانمارک با تقاضای زیادی رویرو می باشند.

همچنین ، خانه داری و تحویل روزنامه از جمله مشاغل در دسترس برای دانشجویان می باشند ؛ اما دامنه مشاغل در دانمارک برای دانشجویان به این چند گزینه محدود نخواهد شد ، دوره های کارآموزی دانشجویی که مرتبط با برنامه های دانشجویی هستند نیز در این کشور وجود دارد ؛ زمینه برخی از این دوره ها توسط دانشگاه فراهم می شود.

دانشجویان کارشناسی ارشد می توانند با مدرک تحصیلی خود ، در حالی که هنوز در حال تحصیل هستند ، در مشاغل یقه سفید مشغول به فعالیت شوند ؛ از دیگر مشاغلی که دانشجویان به آن مشغولند ، کار ترجمه است ؛ همچنین ، زمانی که صحبت از اشتغال قوی در دانمارک می شود ، برخی از موضوعات در STEM (علم ، فناوری ، مهندسی ، پزشکی) مورد توجه قرار خواهند گرفت.

کارفرماهای محبوب دانشجویان در دانمارک

از آن جا که دانمارک کشوری امن برای سرمایه گذاری است ، لذا در این کشور شرکت های مختلف بین المللی و دانمارکی مشغول به فعالیت هستند که این امر خود به اشتغال زایی در سطح جامعه کمک زیادی خواهد کرد ؛ همچنین ، بسیاری از دانشجویان برای کار دانشجویی در دانمارک کار در این شرکت ها را انتخاب می کنند ؛ حال کارفرماهای محبوب دانشجویان در دانمارک کدام است؟

ما در ادامه به معرفی چند کارفرمای معتبر و مشهور در دانمارک پرداخته ایم اما توصیه می کنیم ابتدا مقاله هزینه های زندگی در دانمارک را بخوانید تا دید بهتری در این زمینه داشته باشید و بدانید با کار دانشجویی چقدر از هزینه های زندگی تان را می توانید تامین کنید.

گروه  A.P. Møller-Maersk

گروه A.P. Møller-Maersk به عنوان بزرگترین شرکت دانمارکی و یکی از بزرگترین شرکت های حمل و نقل در جهان ، در 130 کشور در حال فعالیت است ؛ همچنین ، این گروه در بخش های انرژی ، لجستیک ، خرده فروشی و صنایع تولیدی فعال می باشد.

نوو نوردیسک (Novo Nordisk)

نوو نوردیسک (Novo Nordisk) یک شرکت داروسازی است و دارای امکانات تولید در 8 کشور جهان و همچنین ، دارای شعبه هایی در تقریبا 75 کشور جهان می باشد ؛ در این شرکت جهانی بیش از 40000 کارمند مشغول به فعالیتند و محصولات و خدمات این شرکت به بیش از 180 کشور جهان عرضه می شود.

تحصیل در دانشگاه های معتبر و مقرون به صرفه دانمارک را با اطلاعات کامل انتخاب کنید!

دانسک بانک (Danske Bank)

گروه دانسک بانک (Danske Bank) ، خدمات بانکی ، بیمه ، امور مالی ، وام مسکن ، خدمات املاک ، خدمات لیزینگ ، مدیریت دارایی و دیگر خدمات مالی را ارائه می دهد ؛ دانسک بانک ، بزرگترین شرکت مالی در دانمارک و از جمله بزرگترین شرکت ها در منطقه نوردیک می باشد.

دانسک بانک دارای چندین شعبه در استونی ، فنلاند ، هند ، لتونی ، ایرلند ، لیتوانی و روسیه می باشد و در سال 2013 با درآمد 20 میلیارد دلاری ، در رتبه 498 جهان در فهرست فوربس جهانی 2000 قرار گرفت.

نام شرکت نوع فعالیت
Vestas تولید ، فروش ، نصب و خدمات توربین های بادی
Arla Foods هفتمین شرکت بزرگ لبنیات جهان
TDC خدمات مخابراتی
Danfoss صنعت گرمایش
Danish Crown تولید و عرضه گوشت
DONG Energy تامین کننده انرژی

پالایشگاه استات اویل دانمارک

پالایشگاه استات اویل دانمارک (Statoil Refining Denmark) بخشی از Statoil ASA نروژی است و 67 درصد از سهام Statoil ASA متعلق به دولت نروژ می باشد ؛ پالایشگاه استات اویل دانمارک که به عنوان بزرگترین پالایشگاه نفت دانمارک شناخته می شود و نفت خام و میعانات را به سوخت جت ، بنزین ، نفت کوره ، روغن دیزل ، روغن گرمایشی و پروپان پالایش می کند.

کوپ دانمارک (Coop Danmark)

کوپ دانمارک (Coop Danmark) به عنوان شرکتی پیشرو در خرده فروشی کالاهای مصرفی در دانمارک شناخته می شود و مالک خرده فروشی های زنجیره ای SuperBrugsen ، Dagli’Brugsen ، Kvickly ، Fakta و Irma می باشد ؛ این فروشگاه های زنجیره ای در سراسر دانمارک یافت می شوند و تقریبا دارای 35000 کارمند هستند.

نحوه پیدا کردن کار دانشجویی در دانمارک

فرصت های شغلی و کسب و کار در دانمارک در داشتن یک سبک زندگی خوب نقش موثری دارد ؛ لذا ، دانمارک کشوری است که می توان در آن کار کرد ، چرا که این کشور تعادل کار و زندگی را خیلی عالی ارائه می دهد ؛ به گونه ای که به فرد امکان می دهد تا اولویت هایی را ، از فرصت های شغلی گرفته تا اوقات فراغت و خانواده ، تعیین نماید ؛ بنابراین ، برای بسیاری در این کشور یافتن شغلی مناسب ، مساله ای جدی خواهد بود.

حال نحوه پیدا کردن کار دانشجویی در دانمارک چگونه است؟ برای پیدا کردن کار دانشجویی در دانمارک به چند طریق می توان اقدام نمود:

  • برخی از موسسات دانشگاهی دارای بانک شغلی آنلاین و یا مراکز شغلی هستند که از طریق آن می توان به دنبال مشاغل پاره وقت دانشجویی بود ؛ لذا در این مورد لازم است که از مرکز آموزشی خود پرس و جو کنید.
  • علاوه بر این ، وبسایت رسمی دانمارک برای استخدام های بین المللی (dk) ، وبسایت مفیدی است که اطلاعاتی را در خصوص نحوه یافتن شغل دانشجویی مرتبط ، نحوه نوشتن درخواست کار ، نحوه مصاحبه شغلی و ... ارائه می دهد ؛ همچنین این سایت دارای یک بانک کار و بانک رزومه می باشد.
نحوه پیدا کردن کار دانشجویی در دانمارک

سایر وبسایت های شغلی

از سایر وبسایت های شغلی می توان به موارد جدول اشاره نمود.

از دیگر روش ها برای یافتن کار دانشجویی در دانمارک بررسی روزنامه ها است ؛ همچنین ، فیس بوک و لینکدین ابزارهای مناسبی برای یافتن کار هستند.

به طور کلی ، جهت یافتن کار دانشجویی در دانمارک و موفقیت در آن بهتر است ارتباطات خود را قوی سازید و با دیگران معاشرت داشته باشید که لازمه آن یادگیری زبان دانمارکی می باشد.

پورتال های شغلی
https://www.jobindex.dk/?lang=en
https://www.stepstone.dk/?lang=en
www.graduateland.com
www.randstad.dk (فقط به زبان دانمارکی)
https://www.it-jobbank.dk/?lang=en
www.adecco.dk (مشاغل موقت)
www.erasmusintern.org/ (کارآموزی)
www.studenterguiden.dk/en/studiejob
www.statum.dk/en/candidate/vacant-positions/

شهرهای دانمارک مناسب کار دانشجویی

شهرهای دانمارک مناسب کار دانشجویی کدامند؟ شناخت شهرهای مناسب برای کار دانشجویی و یا طور کلی کار به دلایل مختلف از جمله وجود فرصت های کاری زیاد در این شهرها و نیز بالا بودن درآمد ماهیانه ، از اهمیت زیادی برخوردار است ؛ از جمله شهرهای مناسب برای کار دانشجویی دانمارک می توان به شهرهای کوپنهاگ ، اودنسه ، آلبرگ ، فردریکسبرگ ، روسکیلد ، اسکاگن ، اسبیرگ و آرهوس اشاره نمود. 

مزایای انجام کار دانشجویی

داشتن کار دانشجویی در دانمارک علاوه بر این که کمک هزینه ای خواهد بود تا تحصیل و زندگی در این کشور راحت تر شود ؛ دلایل مختلف دیگری نیز دارد ؛ برخی از مزایای انجام کار دانشجویی دانمارک شامل موارد زیر می باشد:

  • تجربیات نشان داده که کار دانشجویی در دانمارک باعث می شود تا شانس شما در داشتن شغلی مناسب پس از فارغ التحصیلی بیش تر شود.
  • طبیعتا ، کار دانشجویی در دانمارک بر رزومه کاری دانشجو تاثیر مثبت خواهد گذاشت.
  • کار دانشجویی باعث گسترش شبکه حرفه ای و اجتماعی دانشجو می شود و شخص بیش تر در معرض فرهنگ و زبان دانمارکی قرار می گیرد ؛ در واقع ، اکثر کارفرمایان دانمارکی به داشتن تجربه کاری بیش تر از نمرات توجه دارند.
  • داشتن کار دانشجویی در دانمارک باعث می شود تا تجربیات زیادی کسب نمایید که این خود منجر به موفقیت شما در شغل آینده تان خواهد شد.

سوالات پر تکرار کار دانشجویی در دانمارک

خیر ، برای داشتن شغل مناسب و پاره وقت در دانمارک ، نیازی به دانستن زبان دانمارکی نیست و به طور کلی ، انگلیسی در سراسر کشور دانمارک کاربرد دارد.

دانشجویان خارجی معمولا بین 10 – 20 ساعت در هفته اجازه کار دارند ؛ کارآموزی نیز می تواند به صورت پاره وقت یا تمام وقت و یا با حقوق یا بدون حقوق باشد.

در صورت انجام کار غیرقانونی در دانمارک ، برای مثال داشتن بیش از 20 ساعت کار در هفته به عنوان دانشجوی غیر اتحادیه اروپا / EEA ، ممکن است سرویس مهاجرت مجوز اقامت دانشجو را لغو کند و یا این که از تمدید آن امتناع ورزد ؛ لذا ، خطر اخراج وجود دارد ؛ همچنین ، هم دانشجو و هم کارفرما ممکن است با حکم زندان و یا جریمه روبه رو شوند.

حداقل حقوق در هر ساعت در کشور دانمارک به طور مشخص اعلام نشده ، اما با این حال ، دانشجویان در حدود 75 – 90 کرون در هر ساعت حقوق دریافتی دارند.

وبسایت رسمی دانمارک برای استخدام های بین المللی (workindenmark.dk) ، وبسایت مفیدی است.

کار دانشجویی در دانمارک ، کشوری که دارای سطح رفاه بالایی است و مردمانی شاد دارد ؛ به دلایل مختلف دارای طرفداران زیادی می باشد ؛ لذا ، با توجه به این که شرایط کار در این کشور مناسب است ، دانشجویان بین المللی می توانند در فعالیت های مختلفی مشغول به کار شوند ؛ اگر قصد مهاجرت به یک کشور اروپایی را دارید ، در مقاله مهاجرت به دانمارک ، شرایط و روش های مهاجرت به این کشور توضیح داده شده است ؛ همچنین ، مشاوران موسسه مهاجرتی رجبی در دفاتر تهران و شیراز اطلاعات بسیار کاربردی را در اختیار متقاضیان قرار خواهند داد.

شرایط کار دانشجویی در کشورها و دانشگاه های مختلف یکسان نیست ؛ حتما قبل از هر تصمیمی مطالعه و تحقیق کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه