تحصیل در اکوادور

تحصیل در اکوادور، کلیدی برای دستیابی به فرصت های شغلی و تحصیلی عالی در آینده ای نه چندان دور است. این کشور در مقایسه با سایر مقاصد بین المللی هزینه های تحصیلی بسیار مقرون به صرفه تری داشته و تجربه ای فراموش نشدنی از تحصیل را به دانشجویان هدیه می دهد.

جالب است بدانید کشور اکوادور خانه بیش از 70 دانشگاه است که امروزه میزبان بیش از 61000 دانشجو از سراسر جهان می باشند.

 این کشور سابقه ای طولانی در زمینه آموزش عالی داشته و امروزه برنامه های تحصیلی بسیار متنوع با کیفیت را در مقاطع تحصیلی مختلف ارائه می دهد.

 چنانچه شما نیز قصد تحصیل در کشور زیبای اکوادور را دارید، توصیه می کنیم از طریق راه های ارتباطی با کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت 562051 (موسسه حقوقی رجبی ثبت 40451) در تماس باشید و اولین گام را به سوی پیشرفت و توسعه بردارید.

اکوادور به عنوان یکی از کشورهای مقرون به صرفه و عالی برای تحصیل در خارج از کشور شناخته شده و هر ساله از سراسر دنیا افراد زیادی بهترین دانشگاه های این کشور را برای تحصیل انتخاب می کنند. 

طبق اطلاعات به دست آمده سال تحصیلی در کشور اکوادور سپتامبر آغاز شده و دانشجویان می توانند پیش از این زمان برای دانشگاه های مختلف درخواست دهند. دعوت می کنیم مقاله تحصیل در خارج از کشور را بخوانید و با مقاصد مهم مهاجرت تحصیلی آشنا شوید.

فهرست مطالب
تحصیل در اکوادور

روند اخذ پذیرش دانشگاه های اکوادور

روند اخذ پذیرش دانشگاه های اکوادور روندی بسیار ساده است و دانشجویان برای اخذ پذیرش دانشگاه های این کشور باید تنها چندین مرحله را با موفقیت پشت سر بگذارند. در اولین قدم دانشجویان باید رشته و دانشگاه مد نظر خود را انتخاب کرده و به بررسی ضوابط و شرایط پذیرش دانشگاه و رشته مورد نظر خود بپردازند.

در گام دوم تحصیل در اکوادور دانشجویان باید از طریق سایت دانشگاه درخواست خود را برای دانشگاه مد نظرشان ارسال کرده و هزینه درخواست را پرداخت کنند. در مرحله سوم اخذ پذیرش دانشجویان باید در آزمون ENES (امتحان ملی آموزش عالی) شرکت کرده و در آن از خود عملکرد خوبی نشان دهند.

سپس دانشجویان بر اساس امتیاز آزمون و سوابق تحصیلی، توسط دانشگاه ارزیابی می شوند. در گام بعدی دانشجویان باید منتظر نتایج آزمون باشند که در ماه های ژانویه تا فوریه و از طریق، ایمیل، پیامک یا دیگر راه های ارتباطی اعلام می شود.

دانشجویانی که در دانشگاه قبول شدند باید شهریه دانشگاه را پرداخت کرده و اصل مدارک و گواهینامه خود را به دانشگاه تحویل دهند. داوطلبان باید برای اخذ ویزای دانشجویی خود اقدام کنند و خود را برای ورود به این کشور آماده کنند. در نهایت دانشجویان باید بلیط پرواز خود را رزرو کنند، چمدان خود را ببندند و محل اقامت خود را هماهنگ کنند.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

تحصیل در برترین دانشگاه های جهان حق شماست، ما شما را به هدفتان می رسانیم!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

مدارک لازم برای تحصیل در اکوادور

یکی از مراحل بسیار مهم برای اخذ پذیرش دانشگاه و شروع روند تحصیل در اکوادور، ارائه برخی از مدارک به دانشگاه های این کشور می باشد. با توجه به اهمیت این مرحله، در ادامه لیستی از مهم ترین مدارک لازم برای تحصیل در اکوادور که در اکثر دانشگاه ها یکسان است را برای شما آماده کرده ایم.

  • پاسپورت معتبر با حداقل شش ماه اعتبار پس از تاریخ اتمام دوره تحصیلی
  • بیمه نامه درمانی با پوشش دهی کافی
  • گواهی واکسیناسیون و پزشکی
  • گواهی مهارت زبان
  • ریز نمرات سوابق تحصیلی و دیپلم یا گواهی پایان تحصیلات قبلی
  • سابقه کیفری شما
  • یک بلیط رفت و برگشت یا مدرکی دال بر سفر آینده
  • دو قطعه عکس در اندازه پاسپورت
  • فرم درخواست
  • یک یا چند نامه مرجع و توصیه نامه از اساتید قبلی (در صورت وجود)
  • تعهد نامه
  • رزومه تحصیلی
  • گواهی شرکت در آزمون ورودی دانشگاه

در نهایت باید به این نکته اشاره کنیم که توجه به دانشگاه، رشته تحصیلی و مقطع ممکن است مجبور باشید مدارک دیگری را ارائه دهید بدین ترتیب بهتر است لیست مدارک کامل را در سایت دانشگاه مطالعه فرمایید. همچنین باید تمامی این اسناد را توسط یک مقام رسمی قانونی و به اسپانیایی یا انگلیسی ترجمه کنید.

زبان تحصیل در دانشگاه های اکوادور

آشنایی با زبان تحصیل در دانشگاه های اکوادور یکی از مهم ترین اطلاعات برای دانشجویان بین المللی است. طبق اطلاعات به دست آمده زبان تحصیلی در مدارس ابتدایی، متوسطه اول و دبیرستان اکوادور اسپانیایی است که در واقع زبان رسمی این کشور می باشد و دانش آموزان و دانشجویان برای تحصیل به این زبان نیاز به مدارک زبان اسپانیایی معتبر مانند DELE یا SIELE دارند.

زبان انگلیسی از سال هشتم تا سال سوم دبیرستان به عنوان یک زبان خارجی با پیروی از دستورالعمل های برنامه درسی ملی بر اساس چارچوب مشترک اروپایی مرجع برای زبان ها تدریس می شود. هدف کلی تدریس زبان در مدارس این کشور توسعه شایستگی های ارتباطی دانش آموزان در چهار مهارت زبانی (گوش دادن، صحبت کردن، خواندن و نوشتن) می باشد. دانش آموزان تا رسیدن به سال آخر دبیرستان به سطح B1 زبان انگلیسی می رسند.

زبان تحصیل در اکوادور در مقاطع بالاتر و حین آموزش عالی با توجه به موسسه، رشته و سطح تحصیل متفاوت می باشد. برخی از دانشگاه های این کشور برنامه های درسی را به صورت دو زبان یا چند زبان ارائه می دهند و دانشجویان در این دانشگاه ها می توانند دروس را به زبان های اسپانیایی، انگلیسی، فرانسوی و… مطالعه کنند.

زبان تحصیل در دانشگاه های اکوادور

با این حال اکثر دانشگاه های این کشور به خصوص در رشته های پزشکی، فناوری، مهندسی و ریاضیات، دوره های زیادی را به زبان انگلیسی ارائه می دهند و بدین ترتیب دانشجویان می توانند بدون رویارویی با موانع زبان در این دانشگاه ها تحصیلات خود را انجام دهند.

تحصیل به زبان انگلیسی در اکوادور

شاید شما نیز به فکر تحصیل رشته تحصیلی مورد علاقیتان در اکوادور باشید اما موانع زبان و عدم تسلط به زبان اسپانیایی برای شما به معضلی جدی تبدیل شده باشد. خبر خوب این است که دانشجویان بدون یادگیری زبان اسپانیایی و تنها با تحصیل به زبان انگلیسی می توانند برای بهترین دانشگاه های این کشور درخواست داده و روند تحصیل در اکوادور را انجام دهند. چندین دانشگاه مانند دانشگاه سان فرانسیسکو د کیتو، دانشگاه د لاس آمریکا و دانشگاه بین المللی اکوادور، در این کشور وجود دارند که برنامه های خود را به زبان انگلیسی ارائه می دهند.

هر چند تحصیل به زبان انگلیسی در اکوادور می تواند برای دانشجویان بین المللی تصمیم بسیار خوبی باشد اما آنها با یادگیری زبان اسپانیایی می توانند به طیف بیشتری از فرصت های تحصیلی دست پیدا کنند. انتخاب زبان انگلیسی می تواند انتخاب های شما را برای رشته تحصیلی محدود کند. از طرفی این تحصیل در دانشگاه های انگلیسی زبان اکوادور می تواند برای شما هزینه های تحصیلی بیشتری را به همراه داشته باشد.

از بهترین رشته ها برای تحصیل در اکوادور به زبان انگلیسی می توان به تجارت، گردشگری، مهندسی و آموزش اشاره کرد. دانشجویان برای تحصیل در اکوادور انگلیسی به مدارک زبان معتبر نیاز دارند. مدرک زبان و نمره لازم با توجه به دانشگاه مورد نظرتان در این کشور متفاوت است اما اصولا تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه های اکوادور نیازمند نمره ۸۰ در تافل iBT، ۶.۰ در آیلتس آکادمیک یا B2 در مدرک کمبریج می باشد.

حداقل معدل دانشگاه های اکوادور

حداقل معدل دانشگاه های اکوادور

حداقل معدل دانشگاه های اکوادور با توجه به مقطع تحصیلی، رشته مورد نظر و دانشگاه متفاوت می باشد. در حال حاضر دانشجویان برای تحصیل در اکوادور در مقطع لیسانس به حداقل معدل 7 از 10 یا 14 از 20 نیاز دارند. از طرفی در این مقطع شرکت در آزمون ورودی دانشگاه نیز جزو واجبات است و دانشجویان با معدل بالا و نمرات عالی در آزمون می توانند برای مدارک تحصیلی پرتقاضا مانند پزشکی درخواست دهند.

از طرفی شرط معدل برای ورود به دانشگاه های اکوادور در مقطع فوق لیسانس حدودا معدل 8 از 10 یا 16 از 20 در مقطع لیسانس می باشد. در این مقطع نیز دانشجویان باید در آزمون پذیرش مقطع کارشناسی ارشد شرکت کرده و در این آزمون نیز از خود عملکرد خوبی نشان دهند.

در نهایت باید گفت حداقل معدل برای تحصیل در اکوادور در مقطع دکترا 8.5 از 10 یا 17 از 20 نمره می باشد. در این مقطع تحصیلی برخی از دانشگاه های این کشور ممکن است معیار پذیرش دیگری مانند مصاحبه، آزمون و… داشته و به تحقیقات منتشر شده، رزومه تحصیلی و دیگر مدارک نیاز داشته باشند.

برترین دوره ها برای تحصیل در اکوادور

امروزه دانشگاه های مختلف کشور اکوادور برنامه های تحصیلی بسیار متنوعی را ارائه می دهند که گاهاً انتخاب بهترین دوره برای برخی از دانشجویان می تواند گیج کننده و مشکل باشد. به همین دلیل در ادامه لیستی از برترین دوره ها برای تحصیل در اکوادور که اغلب بین دانشجویان بسیار محبوب هستند را جمع آوری کرده ایم.

  • مهندسی نرم افزار: این دوره تحصیل در اکوادور آموزشی جامع در زمینه طراحی، توسعه و نگهداری سیستم های نرم افزاری با تاکید بر کیفیت، نوآوری و امنیت ارائه داده و دانشجویان را برای ورود به بخش های مختلف بازار کار مانند آموزش، بهداشت، صنعت و… آماده می کند.
  • مدیریت بازرگانی: این دوره تحصیلی دانش و مهارت های لازم برای مدیریت کارآمد منابع انسانی، مالی و مادی یک سازمان و هدایت پروژه ها را در اختیار دانشجویان قرار می دهد.
  • روانشناسی: این دوره دید جامعی از فرآیندهای روانشناختی که بر رفتار انسان تأثیر می گذارد به دانشجویان ارائه داده و آن ها را برای اشتغال به عنوان روانشناس بالینی، آموزشی، سازمانی یا اجتماعی و…. آماده می کند.
  • پزشکی: بدون شک پزشکی جزو رشته های بسیار محبوب و پر تقاضا در کشور اکوادور است و تحصیل این دوره به شما کمک می کند که پس از فارغ التحصیلی در سیستم بهداشت و درمان اکوادور یا دیگر کشورهای دنیا مشغول به کار شوید.

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در اکوادور

یکی از دغدغه های اکثر دانشجویان علاقمند به تحصیل در اکوادور انتخاب صحیح دانشگاه می باشد. طبق اطلاعات به دست آمده این کشور طبق وسیعی از دانشگاه ها را در خود را جای داده و بدین ترتیب گاهاً انتخاب دانشگاه مناسب کاری دشوار می باشد.

جالب است بدانید انتخاب صحیح دانشگاه برای تحصیل به شما کمک می کند که به آموزش با کیفیت، در سطح ملی و بین المللی دسترسی پیدا کنید و زیر نظر بهترین اساتید تحصیلات خود را انجام دهید. شما می توانید در این دانشگاه ها به امکانات عالی دسترسی داشته و مهارت ها و شایستگی های خود را در زمینه مورد علاقه خود توسعه دهید.

شما با تحصیل در بهترین دانشگاه های می توانید مدارک تحصیلی بسیار معتبری به دست آورید و پس از تحصیل نیز با استفاده از این مدارک تحصیلات خود را در کشورهای بهتری ادامه داده یا به بازار کار وارد شوید. توصیه می کنیم برای آشنایی با بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در اکوادور به جدول مراجعه فرمایید.

نام دانشگاه رتبه در اکوادور رتبه در آمریکای لاتین رتبه در جهان
دانشگاه سانفرانسیسکو دی کیتو 1 110 2076
دانشگاه پاپی کاتولیک اکوادور 2 112 2097
دانشگاه پلی تکنیکESPOL 3 133 2410
دانشگاه کوئنکا 4 136 2453
دانشگاه مرکزی اکوادور، کیتو 5 174 2953
دانشگاه فنی لوجا 6 189 3112
دانشگاه گوایاکیل 7 214 3397
مدرسه ملی پلی تکنیک، اکوادور 8 255 3889

حداقل هزینه های تحصیل در اکوادور

حداقل هزینه های تحصیل در اکوادور با توجه به عوامل مختلفی نظیر ملیت دانشجو، دانشگاه، رشته تحصیلی و… تعیین می شود. خبر خوب این است که امروزه تحصیل در دانشگاه های دولتی این کشور برای تمامی دانشجویان بدون توجه به ملیت رایگان است و بدین ترتیب دانشجویانی که از دانشگاه های دولتی این کشور پذیرش گرفته اند می توانند به صورت رایگان تحصیلات خود را انجام دهند.

دانشجویان در دانشگاه های خصوصی برای تحصیل در اکوادور باید هزینه پرداخت کنند. این هزینه برای دوره های لیسانس با توجه به رشته تحصیلی حدودا 2000 تا 6000 دلار آمریکا و برای مقاطع بالاتر بین 8500 تا 11500 دلار در سال در نظر گرفته می شود.

با این حال هزینه های تحصیل در دانشگاه های اکوادور بسیار می تواند متفاوت باشد. برای مثال امروزه دانشجویان علاقمند به تحصیل در دانشگاه سانفرانسیسکو دی کیتو برای تحصیل 16 واحد تحصیلی یا بیشتر باید هزینه ای بین 1900 تا 5589 دلار پرداخت کنند.

 از طرفی شهریه دانشگاه های اکوادور در دیگر دانشگاه ها مانند دانشگاه خصوصی پاپی کاتولیک اکوادور بسته به برنامه و تعداد واحدها بین 1200 تا 4000 دلار در هر ترم می باشد. شما می توانید برخی از هزینه های تحصیلی کشور اکوادور بر مبنای رشته های برتر را در جدول زیر مشاهده فرمایید.

رشته تحصیلی هزینه تحصیل به دلار در سال کل هزینه های تحصیلی (هزینه پذیرش، هزینه ثبت نام، هزینه آزمایشگاه و....)
پزشکی 6000 دلار 7500 دلار
دندانپزشکی 4800 دلار 6000 دلار
پرستاری 3600 دلار 4500 دلار

بهترین شهرها برای تحصیل در اکوادور

کشور اکوادور از شهرهای بسیار مختلفی تشکیل شده که هر کدام زیبایی های منحصر به فرد خود را داشته و دارای دانشگاه ها، موسسات آموزشی و فضای متفاوتی هستند. با این حال برخی از شهرهای این کشور بین دانشجویان بین المللی محبوب تر هستند و هر ساله طیف وسیعی از دانشجویان را به خود جذب می کنند.

بدون شک یکی از بهترین شهرها برای تحصیل در اکوادور شهر کیتو پایتخت و بزرگترین شهر است که برخی از دانشگاه های مهم را در خود جای داده است. امروزه این شهر مکانی عالی برای تحصیل در اکوادور در زمینه های هنر، علوم انسانی، علوم اجتماعی، مهندسی و تجارت می باشد.

پس از آن شهر زیبای گوایاکیل قرار دارد که در واقع مرکز اقتصادی و تجاری اکوادور می باشد. این شهر مقر بسیاری از دانشگاه ها و کالج های معتبر است که در زمینه هایی مانند پزشکی، حقوق، معماری و طراحی تخصص دارند. نکته بسیار مهم در مورد تحصیل در این شهر دسترسی راحت به فرصت های شغلی حین یا پس از تحصیل می باشد.

در نهایت شهر کوئنکا قرار دارد که تعدادی موسسه آموزش عالی داشته و به عنوان یکی از شهرهای مهم دانشجویی این کشور شناخته شده و آموزش با کیفیتی را در زمینه هایی مانند آموزش، گردشگری، بهداشت و علوم زیست محیطی ارائه می دهند.

بهترین شهرها برای تحصیل در اکوادور

مزایای تحصیل در اکوادور

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که مزایای تحصیل در اکوادور چیست؟ چرا باید این کشور را برای تحصیل انتخاب کرد؟ اکوادور یک کشور متنوع و چند فرهنگی است و بدین ترتیب تحصیل در آن می تواند تجربه ای شگفت انگیز و عالی برای دانشجویان بین المللی باشد.  

مدارک تحصیلی ارائه شده در اکوادور در سایر کشورهای آمریکای لاتین و همچنین اسپانیا و پرتغال بسیار معتبر هستند و به رسمیت شناخته می شوند. شما با تحصیل در این کشور می توانید مدارکی معتبری به دست آورید و نه تنها از فرصت های شغلی و تحصیلی اکوادور، بلکه دیگر کشورهای لاتین نیز استفاده کنید.

تحصیل در اکوادور نسبت به دیگر کشورهای آمریکای لاتین بسیار مقرون به صرفه است و شما می توانید با انتخاب این کشور به برنامه های باکیفیت در زمینه های مختلف تحصیلی مانند مهندسی، پزشکی، تجارت، هنر و علوم اجتماعی با کم ترین هزینه دسترسی داشته باشند.

با شرایط تحصیل در جای جای جهان آشنا شوید.

سوالات پر تکرار تحصیل در اکوادور

دانشجویان در دانشگاه های خصوصی برای تحصیل در اکوادور باید هزینه پرداخت کنند. این هزینه برای دوره های لیسانس با توجه به رشته تحصیلی حدودا 2000 تا 6000 دلار آمریکا و برای مقاطع بالاتر بین 8500 تا 11500 دلار در سال در نظر گرفته می شود.

تحصیل در اکوادور نسبت به دیگر کشورهای آمریکای لاتین بسیار مقرون به صرفه است و شما می توانید با انتخاب این کشور به برنامه های باکیفیت در زمینه های مختلف تحصیلی مانند مهندسی، پزشکی، تجارت، هنر و علوم اجتماعی با کم ترین هزینه دسترسی داشته باشند.

یکی از بهترین شهرها کیتو پایتخت و بزرگترین شهر  است که برخی از دانشگاه های مهم را در خود جای داده است. امروزه این شهر مکانی عالی برای تحصیل در اکوادور در زمینه های هنر، علوم انسانی، علوم اجتماعی، مهندسی و تجارت می باشد.

در حال حاضر دانشجویان برای تحصیل در اکوادور در مقطع لیسانس به حداقل معدل 7 از 10 یا 14 از 20 نیاز دارند. از طرفی در این مقطع شرکت در آزمون ورودی دانشگاه نیز جزو واجبات است و دانشجویان با معدل بالا و نمرات عالی در آزمون می توانند برای مدارک تحصیلی پرتقاضا مانند پزشکی درخواست دهند.

طبق اطلاعات به دست آمده زبان تحصیلی در مدارس ابتدایی، متوسطه اول و دبیرستان اکوادور اسپانیایی است که در واقع زبان رسمی این کشور می باشد و دانش آموزان و دانشجویان برای تحصیل به این زبان نیاز به مدارک زبان اسپانیایی معتبر مانند DELE یا SIELE دارند.

اکوادور بورسیه و کمک هزینه های مالی بسیار زیادی را به دانشجویان بین المللی به ویژه آنهایی که از کشورهای در حال توسعه هستند، ارائه می دهد. توصیه می کنیم برای شروع روند تحصیل در اکوادور از طریق دفتر غرب و دفتر مرکزی تهران یا دفتر شیراز با مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی در تماس باشید. شما همچنین می توانید برای آشنایی با تحصیل رشته های علوم پزشکی در این کشور به مقاله تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اکوادور مراجعه کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
منو
خانه