بورسیه های تحصیلی در انگلستان

بورسیه های تحصیلی در انگلستان توسط دانشگاه ها ، سازمان ها و دولت این کشور به دانشجویان واجد شرایط و دارای صلاحیت اعطا می شود تا از فشار های مالی در حین تحصیل به آنان کاسته و آنان بتوانند بیش تر و کامل تر به تحصیل خود پرداخته و بر آن متمرکز شوند.

در برخی موارد نیز این بورسیه ها امکان ادامه تحصیل را هم برای برخی از افراد که قادر به پوشش هزینه ها نیستند فراهم می آورد.

با کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) همراه شوید تا بورسیه های تحصیلی در انگلستان را بهتر بشناسید ، همچنین می توانید با مطالعه مقاله تحصیل در انگلستان با سایر مسایل مهاجرت تحصیلی به این کشور هم آشنا شوید.

بورسیه های تحصیلی در انگلستان در نقاطع مختلف و در رشته ها و دانشگاه های گوناگون در دسترس متقاضیان قرار می گیرد که باید با کمی تحقیق در این رابطه اطلاعات لازم و کافی را برای رسیدن به آن در مقطع و رشته مد نظرتان به دست آورید و ببینید رشته مورد علاقه شما توسط کدام دانشگاه های ها و یا مراکز توسط بورسیه یا کمک هزینه های تحصیلی پوشش داده می شود.

فهرست مطالب

بورسیه های تحصیلی در انگلستان در انواع گوناگونی در دسترس دانشجویان قرار دارد و می تواند از بخشی از شهریه دانشگاه را در برگرفته و یا حتی تا تمام شهریه دانشگاه و هزینه زندگی شخص را نیز در این کشور متقبل شود که به عوامل بسیار گوناگونی بستگی دارد ، معمولا بورسیه ها و کمک هزینه های تحصیلی برای مقاطع تحصیلات تکمیلی بیش تر و کامل تر در دسترس متقاضیان قرار می گیرد تا مقطع لیسانس در این کشور.

بورسیه های تحصیلی در انگلستان

 انواع بورسیه ها در انگلستان

انواع بورسیه ها در انگلستان در اختیار دانشجویان متقاضی و واجد شرایط قرار می گیرد که راه را برای ترقی و دسترسی آنان به تحصیلات دانشگاهی و تکمیلی فراهم می آورد ، این بورسیه های تحصیلی توسط دولت ، دانشگاه ها و یا سازمان ها و انجمن های خیریه گوناگونی در این کشور به متقاضیان ارائه می شود که هرکدام به نحوی و تا حد خاصی از مبالغ هزینه دانشجویان را متقبل شده و یا در پرداخت آن به دانشجویان کمک می نمایند.

توجه داشته باشید که در سال 2021 بیش از هزار نوع بورسیه و کمک هزینه تحصیلی به دانشجویان خارجی از سوی مراکز مربوطه به دانشجویان خارجی در انگلستان اعطا شده است که هرکدام مبلغ خاصی را به آنان پرداخت کرده و یا بخش های مختلفی از هزینه های آنان را تحت پوشش قرار داده است ، به همین خاطر نمی توان رقم دقیقی را برای بورسیه ها اعلام کرد.

اما می توان گفت که معمولا بورسیه ها یا بخشی از شهریه دانشگاه را پوشش داده و یا به طور کل شهریه دانشگاه متقاضی را پرداخت می نمایند ، همچنین برخی دیگر نیز علاوه بر این مبلغی را به عنوان کمک هزینه زندگی به دانشجویان پرداخت می کنند که با توجه به مقطع ، دانشگاه و نوع بورسیه متفاوت است ، به طور کلی بورسیه های تحصیلی در انگلستان دارای انواع مختلفی هستند که به طور کلی در یکی از دسته های زیر قرار داده می شوند:

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

تحصیل ارزان و حتی رایگان در برترین دانشگاه های جهان با دریافت مشاوره های تحصیلی از کارشناسان رجبی.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

بورسیه های تحصیلی با شرایط شخصی

این نوع بورسیه تحصیلی بر اساس شرایط خاصی که برخی از افراد دچار و یا درگیر آن هستند به آنان اعطا می شود که معمولا از سوی دولت و یا موسسه های خاصی به اشخاص اعطا می شود ، شرایط خاصی مانند : ملیت ، مذهب ، شرایط پدر یا مادر ، شرایط خاص جسمانی و یا بیماری های خاص و به طور کلی شرایط خاصی که این افراد را از افراد معمول جامعه جدا ساخته است.

بورسیه های خیرخواهانه

این نوع بورسیه و یا کمک هزینه تحصیلی در انگلستان معمولا توسط سازمان های خیریه و یا خیرین این کشور به برخی از دانشجویان با اهداف گوناگون اعطا می شود که سازمان ها و اشخاص بسیاری در این کشور وجود دارند که همه ساله دانشجویان فراوانی را تحت پوشش این نوع بورسیه در می آورند.

بورسیه های صنعتی

این نوع از بورسیه ها توسط صنایع و یا شرکت های فعال در این حوزه به افرادی اعطا می شود که دارای استعداد خاصی در آن حوزه بوده و یا دارای یک طرح مهم و پیشرو در آن هستند ، البته در برخی مواقع این بورسیه ها به فارغ التحصیلان نمونه و ممتاز نیز برای ادامه تحصیل در حوزه و زمینه مورد نیاز آن صنایع نیز اعطا می گردد.

بورسیه اعطایی توسط دانشگاه های انگلستان​

بورسیه اعطایی توسط دانشگاه های انگلستان

اغلب دانشگاه های انگلستان بورسیه ها ، فاندها و کمک هزینه های تحصیلی گوناگونی را برای دانشجویان بین‌المللی از سراسر جهان در نظر می‌گیرند که می تواند در پرداخت هزینه های تحصیل به آنان کمک نماید ، این موارد در مقاطع مختلف و با سقف مبلغ پرداختی متفاوتی با توجه به شرایط هر مرکز یا دانشجو در اختیار دانشجویان قرار می گیرد.

این بورسیه ها معمولا با توجه به رزومه تحصیلی دانشجویان در اختیار آنان قرار می گیرد و یا پس از پذیرش و پس از طی یک یا دو ترم به دانشجویان برتر و ممتاز اعطا می گردد که بستگی به نوع بورسیه و دانشگاه آن دارد ، البته معمولا مقاطع تحصیلات تکمیلی به دلیل کوتاه تر بودن زمان تحصیل ، در همان ابتدای پذیرش و شروع تحصیل بورسیه ها را به دانشجویان اعطا می نمایند.

کمک هزینه مالی

این نوع از بورس های تحصیلی به کسانی تعلق می گیرد که دارای استعداد و سوابق تحصیلی قابل قبولی هستند و فقط به دلیل مشکلات مالی قادر به ادامه تحصیل نمی باشند که برای دریافت آن ، شما باید ثابت کنید که از سطح مالی بسیار ضعیفی برخوردار هستید و کسی از بستگان شما قادر به پوشش هزینه های تحصیل شما نمی باشد.

بورسیه های ورزشی

بورسیه های تحصیلی در انگلستان فقط مختص افراد درس خوان با نمرات و رزومه قوی نیست ، شما می توانید با ارائه هرگونه سوابق درخشان ورزشی و دستاوردهای خود در عرصه های کشوری و یا جهانی به این امتیاز مهم دست پیدا کنید ، دانشگاه های بسیاری در انگلستان وجود دارند که به جذب استعدادهای ورزشی پرداخته و زمینه را برای تحصیل آنان در رشته های مختلف فراهم می آورند.

 شرایط دریافت بورسیه های دانشجویی انگلستان

دانشجویان و متقاضیان خارجی برای دریافت بورسیه های تحصیلی در انگلستان باید شرایطی را دارا بوده و مدارک خاصی را برای مرکز ارائه دهنده بورسیه فراهم آورند تا مجاز به دریافت بورس یا کمک هزینه تحصیلی شناخته شوند ، به طور معمول شرایط دریافت بورسیه های دانشجویی انگلستان با توجه به نوع بورسیه و دانشگاه با یکدیگر تفاوت هایی را دارا است و هر مرکز خود شرایط مورد نیاز خود را تعیین می نماید.

اما در این میان ، برخی از شرایط و مدارک در اکثر کمک هزینه ها و بورسیه های تحصیلی در انگلستان مشترک بوده و تاثیر قابل توجهی بر دریافت بورسیه مد نظر دارد ، توجه داشته باشید که به طور کل تحصیل در انگلستان چه با بورسیه و چه بدون آن نیاز به دریافت اطلاعات کامل و دقیقی از مراکز آموزشی دارد تا بتوان در سریع ترین زمان و با کم ترین هزینه به موفقیت دست پیدا کرد ، با مراجعه به مقاله مربوطه و یا تماس با مشاورین موسسه رجبی به اطلاعات دقیق و به روزی دست پیدا خواهید کرد.

اما به طور کلی اصلی ترین شرایط و مواردی که می تواند بر دریافت بورسیه های تحصیلی در انگلستان تاثیر گذار باشد به شرح زیر می باشند :

شرایط دریافت بورسیه های دانشجویی انگلستان

معدل و اعتبار آخرین مدرک دریافتی

یکی از مهم ترین عواملی که می تواند تاثیر بسیاری در موفقیت شما بر دریافت بورسیه های تحصیلی در انگلستان شود معدل و نمراتی است که در آخرین مقطع تحصیلی خود به دست آورده اید ، علاوه بر این محل تحصیل شما نیز نقش بسیار به سزایی را ایفا خواهد کرد ، به طور مثال مدرک دریافتی از مدارس و یا دانشگاه های انگلستان یا کشورهایی چون آلمان و فرانسه بسیار قابل قبول تر از کشورهایی دیگری همچون پاکستان ، عراق و یا دیگر کشورهای آسیایی است.

مدرک زبان

اگر قصد دارید که به بورسیه های تحصیلی در انگلستان دست پیدا کنید ، داشتن آشنایی به زبان انگلیسی کافی نیست ، بلکه شما باید علاوه بر داشتن تسلط لازم و کافی به این زبان یک مدرک معتبر و قابل قبول را با سطح یا نمره ای بسیار بالا و عالی به مرکز ارائه دهنده بورسیه و یا دانشگاه خود ارائه نمایید.

رزومه پژوهشی و تحقیقاتی بورسیه انگلستان​

Scholarships / Research

رزومه پژوهشی و تحقیقاتی بورسیه انگلستان

اگر شما توانسته باشید در مقاطع تحصیلی پیشین خود در یک پروژه تحقیقاتی و یا پژوهشی فعالیت کرده و نتیجه ای ایده آل را به دست آورده باشید و یا توانسته باشید مقاله ای در زمینه تحصیلات خود به صورت بین المللی به چاپ و انتشار رسانده باشید ، یک قدم بسیار بزرگ را برای رسیدن به بورسیه مد نظرتان برداشته اید.

سن متقاضی بورسیه

دانشگاه ها و مراکز اعطای بورسیه نه تنها در انگلستان بلکه در اکثر کشورهای جهان معمولا کمک ها و بورسیه های تحصیلی خود را به افراد شایسته و با حداقل سن اعطا می کنند ، پس بهتر است که بعد از دریافت مدرک در هر مقطعی به صورت فوری برای ادامه تحصیل در مقطع بالاتر و دریافت بورسیه اقدام کنید که در کم ترین سن ممکن قرار دارید.

معمولا برای بورسیه در هر مقطع دانشگاه ها حداقل و حداکثر سنی را در نظر میگیرند که هرچه شما به آن حداقل سن نزدیکتر باشید شانس بالاتری را برای دریافت بورسیه به دست خواهید آورد ، علاوه بر این سن متقاضی تاثیر بسیاری در مهاجرت به انگلستان و دریافت ویزای شخص نیز دارا می باشد که می توانید با مراجعه به مقاله مشخصه اطلاعات کاملی را در رابطه با شرایط سنی تحصیل و دریافت ویزا در انگلستان به دست آورید. 

بورسیه های لیسانس در انگلستان

در این بخش از معرفی بورسیه های تحصیلی در انگلستان باید بگوییم که کشورهای برتر جهان مانند انگلستان ، فرصت های بسیار محدود و خاصی را برای ارائه بورسیه و کمک هزینه های تحصیلی  به دانشجویان مقطع کارشناسی در نظر می گیرند و تلاش دارند تا اکثر بورسیه های خود را به دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی ارائه کنند و این افراد را برای تحصیل به مراکز تحصیلی خود جذب نمایند.

البته این بدان معنا نیست که هیچ فرصتی برای دریافت بورسیه های لیسانس در انگلستان وجود ندارد ، اما به مراتب تعداد آن ها از تعداد بورسیه هایی که برای تحصیلات تکمیلی در نظر گرفته شده است کمتر است و نکته مهم تر این که باید برای دست یابی به آن ها با تعداد متقاضیان زیادی رقابت کنید و نیاز به ارائه یک رزومه و سوابق بسیار درخشان و ممتاز دارید.

توصیه می کنیم که اگر قصد بهره بردن از تحصیلات رایگان در مقطع لیسانس در خارج از ایران را دارید به دیگر کشورهای برتر اروپا مانند آلمان ، اتریش ، نروژ و غیره نیز نگاهی داشته باشید و با مشاوره با کارشناسان و مشاورین هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی به یک انتخاب ایده آل و مناسب با شرایط خود برسید.

بورسیه های لیسانس در انگلستان

 بورسیه های مقطع ارشد انگلستان

همانطور که در بالا گفتیم بورسیه های مقطع ارشد انگلستان بیش تر و در دسترس تر از بورسیه های مقطع لیسانس می باشند که این بسیار خبری خوبی برای متقاضیان تحصیل در این دوره است ، شاید یکی از دلایل آن کوتاه تر بودن مدت تحصیل در این دوره است و دولت و سازمان ها نیاز به پوشش مالی کمتری را نسبت به دوره کارشناسی دارند.

اما باید گفت که دلیل اصلی آنان جذب دانشجویان برای تحصیل در مقاطع بالاتر و در نهایت استفاده از دانشجویان با سوادتر و با تجربه تر در داخل کشور است ، چنان که بسیاری از افراد متقاضی به ورود به مقطع کارشناسی ارشد در انگلستان علاقه مند به ادامه تحصیل در مقطع دکترا نیز می باشند و بدین صورت سرمایه ای که برای تحصیل دانشجویان صرف می شود باعث پرورش متخصصینی باسوادتر و با دانش تر خواهد شد.

همچنین باید گفت که شرایط دریافت بورسیه های مقطع ارشد انگلستان ساده تر از دوره کارشناسی بوده و شانس رسیدن به آن نیز بالاتر است و اکثر متقاضیان دریافت بورسیه های تحصیلی در انگلستان برای این دوره و دوره دکترا تقاضا ارسال می کنند ، لازم به ذکر است که یکی از بهترین بورسیه های این دوره ، بورسیه تحصیلی چونینگ می باشد که می توانید با تماس با مشاورین موسسه رجبی اطلاعات کافی در رابطه با این بورسیه را دریافت نمایید ، همچنین می توانید با مطالعه مقاله اخذ اقامت دائم انگلستان از طریق تحصیل اطلاعات مفیدی در این باره کسب کنید.

اگر به تحصیل در برترین دانشگاه های جهان در انگلستان فکر می کنید ، مقالات زیر اطلاعات با ارزشی به شما خواهد داد.

بورسیه های دکترا در انگلستان

بورسیه های دکترا در انگلستان در تمامی رشته ها و در اکثر دانشگاه های ارائه دهنده این مقطع برای دانشجویان علاقمند در دسترس است ، باید بگوییم که فرصت تحصیل مقطع دکترا در انگلستان به صورت تحقیق و انجام پژوهش است و حال این که اساتید راهنما در دانشگاه بابت انجام این تحقیقات و به نتیجه رساندن این پروژه از دانشگاه بودجه ای را دریافت خواهند کرد و در صورتی که شما موفق به جلب نظر استاد مربوطه شوید ، در انجام این پروژه و تحقیق با استاد خود شریک و همگام هستید.

 به همین خاطر جهت انجام این پروژه تحقیقاتی و دریافت مدرک دکتری بورسیه ای از طرف استاد مربوطه به شما اعطا می شود که در اکثر مواقع علاوه بر پوشش شهریه دانشگاه ، حقوقی را نیز به شما پرداخت خواهند کرد ، باید بگوییم که اکثر فرصت های تحصیل در مقطع دکترا در انگلستان همراه با بورس و کمک هزینه تحصیل می باشد.

به نوعی باید گفت که بورسیه های تحصیلی در انگلستان در مقطع دکترا مربوط به بورس های اساتید هستند ، اما در برخی موارد نیز بورس هایی توسط دولت به دانشجویان اختصاص داده می شود که برای کسب اطلاعات بیش تر در این رابطه با کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی تماس حاصل کنید.

بورسیه های دکترا در انگلستان

 پوشش دهی بورسیه های انگلستان در هزینه ها

توجه داشته باشید که دریافت بورسیه های تحصیلی در انگلستان الزاما به معنی پوشش تمام و کمال شهریه دانشگاه و هزینه های زندگی نخواهد بود ، به همین خاطر بسیاری از دانشجویان به کار در انگلستان در اوقات فراغت خود برای کسب کمک مخارج می پردازند که آن هم نیازمند داشتن شرایط و مدارکی خاص است ، در همین راستا مقاله هزینه های زندگی درانگلستان را بخوانید.

باید دقت داشته باشید که بورسیه دریافتی شما تا چه حد و سقفی از شهریه دانشگاه و مخارج زندگی شما را پوشش می دهد ، به طور مثال اگر بورسیه دریافتی تمام شهریه دانشگاه را پوشش دهد ، آن وقت شما باید ماهانه 700 تا 1000 یورو را برای زندگی در این کشور هزینه نمایید ، حال اگر بورسیه تمام شهریه را پرداخت نکند ، مابقی را باید به این مبلغ اضافه کنید.

پوشش دهی بورسیه های انگلستان در هزینه ها

اما برخی از کمک هزینه ها علاوه بر شهریه مبلغی را نیز به عنوان حقوق و یا کمک هزینه اقامتی به دانشجو پرداخت می کنند ، باید گفت که میزان هزینه شما برای تحصیل و زندگی در انگلستان بستگی بسیاری به بورسیه دریافتی و شهر و دانشگاه محل تحصیل شما دارد و باید بدانید که انگلستان یکی از کشورهای گران جهان برای تحصیل است ، زیرا یکی از بهترین کشورها نیز در این زمینه شناخته می شود.

اگر نمیدانید کدام دانشگاه انگلستان را برای تحصیل انتخاب کنید ، مقاله بهترین دانشگاه های انگلستان را با دقت مرور کنید تا بتوانید انتخابی آگاهانه داشته باشید.

سوالات پر تکرار بورسیه های تحصیلی در انگلستان

اگر بورسیه دریافتی تمام شهریه دانشگاه را پوشش دهد ، آن وقت شما باید ماهانه 700 تا 1000 یورو را برای زندگی در این کشور هزینه نمایید ، حال اگر بورسیه تمام شهریه را پرداخت نکند ، مابقی را باید به این مبلغ اضافه کنید.

بورسیه های دکترا در انگلستان در تمامی رشته ها و در اکثر دانشگاه های ارائه دهنده این مقطع برای دانشجویان علاقمند در دسترس است.

این بورسیه ها معمولا با توجه به رزومه تحصیلی دانشجویان در اختیار آنان قرار می گیرد و یا پس از پذیرش و پس از طی یک یا دو ترم به دانشجویان برتر و ممتاز اعطا می گردد که بستگی به نوع بورسیه و دانشگاه آن دارد.

بورسیه های تحصیلی در انگلستان فقط مختص افراد درس خوان با نمرات و رزومه قوی نیست ، شما می توانید با ارائه هرگونه سوابق درخشان ورزشی و دستاوردهای خود در عرصه های کشوری و یا جهانی به این امتیاز مهم دست پیدا کنید ، دانشگاه های بسیاری در انگلستان وجود دارند که به جذب استعدادهای ورزشی پرداخته و زمینه را برای تحصیل آنان در رشته های مختلف فراهم می آورند.

اگر قصد دارید که به بورسیه های تحصیلی در انگلستان دست پیدا کنید ، داشتن آشنایی به زبان انگلیسی کافی نیست ، بلکه شما باید علاوه بر داشتن تسلط لازم و کافی به این زبان یک مدرک معتبر و قابل قبول را با سطح یا نمره ای بسیار بالا و عالی به مرکز ارائه دهنده بورسیه و یا دانشگاه خود ارائه نمایید.

 برای کسب اطلاعات بیش تر و جزئیات دقیق و خاص در رابطه با بورسیه های تحصیلی در انگلستان با مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی در شیراز یا تهران ارتباط داشته باشید ، توصیه می کنیم مقاله مهاجرت به انگلستان را بخوانید تا به جز روش تحصیل با شرایط دیگر مهاجرت به این کشور آگاه شوید.

برای مقایسه شرایط بورسیه های تحصیلی در انگلستان و سایر کشورهای اروپایی مقالات زیر را بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه