تحصیل رشته های مهندسی در انگلستان

تحصیل رشته های مهندسی در انگلستان می تواند زمینه ساز آینده ای موفق و روشن برای فارغ التحصیلان این حوزه از دانشگاه های این کشور باشد که نه تنها در انگلستان بلکه در تمامی نقاط جهان به راحتی قادر به اشتغال در زمینه های مورد علاقه خود و یا ادامه تحصیل در بهترین و معتبرترین دانشگاه ها نیز می باشند .

کارشناسان ما در شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) در ادامه این مطلب شما را با اهمیت تحصیل رشته های مهندسی در انگلستان بیش تر و کامل تر آشنا خواهند کرد ، توصیه می کنیم در کنار این محتوا ، مقاله تحصیل در انگلستان را نیز بخوانید تا با سیستم آموزشی این کشور بهتر و بیشتر آشنا شوید.

دقت داشته باشید که پیش از شروع به اقدام جهت تحصیل رشته های مهندسی در انگلستان ، باید دانشگاه های این کشور را به طور دقیق شناخته و از اعتبار ، جایگاه و رتبه آنان در ارائه رشته های مهندسی مطلع شوید.

همچنین باید از میزان شهریه ها ، مدارک و شرایط مورد نیاز برای تحصیل در هر مرکز اطلاعات دقیقی کسب کنید ، که کارشناسان ما این امور را به طور کامل و دقیق برای شما عزیزان به انجام رسانده اند.

فهرست مطالب
تحصیل رشته های مهندسی در انگلستان

انگلستان ، برترین دانشگاه های مهندسی جهان را در اختیار دارد ، روناک ، همکار ما در هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی در ویدئو و پادکست ارائه شده در این خصوص با شما صحبت می کند.

پادکست تحصیل رشته های مهندسی در انگلستان

لیسانس رشته های مهندسی در انگلستان

امروزه رشته های مهندسی یکی از مهم ترین و پرکاربردترین رشته های مورد نیاز در زندگی انسان ها هستند که در تمام کشورهای جهان همواره نیاز به متخصصینی با دانش و تجربه بالا در زمینه های مختلف آن حس می شود ، به یقین تحصیل رشته های مهندسی در انگلستان آرزوی هر دانشجوی علاقمند به این زمینه است که تجربه تحصیل در یکی از برترین سیستم های آموزشی جهان را برای افراد رقم می زند.

لیسانس رشته های مهندسی در انگلستان یکی از پر مخاطب ترین و معتبرترین رشته های تحصیلی در جهان است که به طور معمول 3 سال به طول می انجامد ، اما در برخی رشته ها تا 4 سال زمان نیز لازم است ، برای ورود به این دوره باید مدرک دیپلم 12 ساله و پایان دوره دبیرستان را اخذ نموده و به زبان انگلیسی تسلط لازم را داشته باشید و یقینا داشتن رزومه و سابقه تحصیلی قوی و درخشان شانس شما را برای ورود به دانشگاه های برتر بالا می برد.

لازم است بدانید که شما می توانید با گذراندن یکی از دوره های foundation ( 1 سال ) و یا A-LEVEL ( 2 سال ) به دانشگاه های این کشور برای  تحصیل رشته های مهندسی در انگلستان در مقطع کارشناسی راه پیدا کنید ، گذراندن این دوره ها برای متقاضیان کشورمان لازم و اجباری است و دروسی که به آموزش آنان پرداخته و میزان نمرات و سطحی که در این دوره ها کسب می کنید تعیین کننده رشته و دانشگاه محل تحصیل شما می باشد.

شما می توانید در رشته هایی همچون مهندسی برق ، مهندسی شیمی ، مهندسی عمران ، مهندسی مکانیک و غیره در انگلستان در دوره لیسانس مشغول به تحصیل شوید و پس از دریافت مدرک خود وارد بازار کار شده و یا به ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد بپردازید ، همچنین توجه داشته باشید که هزینه تحصیل رشته های مهندسی در انگلستان با توجه به دانشگاه و رشته انتخابی با یکدیگر تفاوت خواهند داشت.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

تحصیل در برترین دانشگاه های مهندسی جهان در انگلستان با راهنمایی کارشناسان آگاه رجبی.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

 شرایط مهندسی در مقطع ارشد انگلستان

 تحصیل رشته های مهندسی در انگلستان فقط در مقطع کارشناسی دارای اعتبار نیست ، بلکه دوره های کارشناسی ارشد آن نیز بسیار معتبر و دارای متقاضیان بسیاری از سراسر جهان است ، این دوره در تکمیل مقطع کارشناسی ارائه شده و دانشجویان با پشت سر گذاشتن دوره های فوق لیسانس مهندسی به یک مهندس کامل و متخصص در زمینه تحصیلی و فعالیتی خود تبدیل می شوند.

برای ورود به این دوره باید مدرک کارشناسی خود را از دانشگاه های معتبری در انگلستان یا خارج از این کشور اخذ کرده باشید و از مدرک و تسلط کافی در زبان انگلیسی برای آموزش و یادگیری مفاهیم درسی برخوردار باشید ، دوره فوق لیسانس مهندسی در انگلستان با آموزش و یادگیری مفاهیم درسی آغاز و با ارائه پروژه و تز نهایی این دوره پایان می پذیرد و با توجه به رشته و دانشگاه انتخابی 1 تا 2 سال به طول می انجامد.

 داشتن شرایط مهندسی در مقطع ارشد انگلستان زمینه تحصیل در مقطع دکترای این حوزه را فراهم می آورد و زمینه اشتغال در مشاغل مناسب تر و پردرآمدتر را برای فارغ التحصیلان این دوره نسبت به دوره کارشناسی مهیا می سازد ، همچنین لازم است بدانید که دوره های فوق لیسانس مهندسی در انگلستان از تعداد بورسیه های بیش تر و شانس بالاتری برای دریافت آن برخوردار می باشد ،  همچنین دانشجویان این مقطع بر خلاف دوره کارشناسی قادر به همراه بردن همسر و فرزندان زیر 18 سال خود به انگلستان هستند.

شرایط مهندسی ها در مقطع ارشد انگلستان

زبان تحصیل رشته های مهندسی انگلستان

زبان تحصیل رشته های مهندسی در انگلستان در تمامی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی به زبان انگلیسی است و داشتن تسلط کافی برای تحصیل و درک مفاهیم درسی در هر رشته از اعم واجبات می باشد ، همچنین دانشگاه های این کشور از دانشجویان غیر انگلیسی زبان مدارک زبان معتبری را درخواست می کنند که در مقاطع مختلف و گاها در رشته های گوناگون ، سطح متفاوتی را در نظر گرفته اند.

یکی از معتبرترین مدارکی که برای تحصیل رشته های مهندسی در انگلستان در تمامی دانشگاه ها قابل قبول است ، مدرک IELTS می باشد که معمولا برای دوره کارشناسی نمره 5.5 تا 6 ، برای دوره کارشناسی ارشد نمره 6 تا 6.5 و برای مقطع دکترا نمره 6.5 تا 7 را از متقاضیان درخواست می نمایند ، حال هر متقاضی که سطح و نمره بالاتری را برای پذیرش در هر مقطع ارائه کند یقینا از امتیاز بالاتری جهت پذیرش برخوردار خواهد شد.

اما لازم به ذکر است که تحصیل رشته های مهندسی در انگلستان در برخی از دانشگاه ها و در برخی از رشته های خاص به زبان های دیگری همچون فرانسوی و آلمانی نیز امکان پذیر است که معمولا توسط دانشگاه های غیر دولتی ارائه می شوند و از هزینه های بالا و گرانی برخوردار هستند و مورد استقبال افراد خاصی و محدودی قرار می گیرند.

دکترا رشته های مهندسی در انگلستان

دکترا رشته های مهندسی در انگلستان

دکترا رشته های مهندسی در انگلستان بالاترین مدرکی است که دانشگاه های این کشور در رشته های مهندسی به دانشجویان اعطا می نمایند که تحصیل در آن به صورت تمام وقت 3 سال و به صورت پاره وقت 6 سال به طول می انجامد ، برای ورود به این دوره داشتن مدرک کارشناسی ارشد در رشته مربوطه ، مدرک زبان معتبر با سطح یا نمره بالا و ارائه مقالات ، پژوهش ها و یا هرگونه افتخارات بین المللی مورد نیاز است.

 تحصیل رشته های مهندسی در انگلستان در مقطع دکتری نیازمند ارائه یک طرح و پروژه تحقیقاتی به دانشگاه یا استاد راهنمای مورد نظر است تا توسط هیئت علمی متخصص مورد بررسی قرار گیرد و در صورت مناسب بودن شما را برای تحصیل این دوره پذیرش خواهند نمود ، تحصیل در انگلستان به خصوص در مقطع PHD نیازمند تحقیق و کسب اطلاعات دقیق و به روزی است که توسط کارشناسان موسسه رجبی در مقاله مشخصه گردآوری شده است.

هچنین می توان گفت که اکثریت دوره های دکترا رشته های مهندسی در انگلستان به صورت فاند و یا بورسیه به دانشجویان ارائه می شود و شرایط سنی در آن بسیار کمتر لحاظ می شود و معمولا محدودیتی از این لحاظ برای شرکت و تحصیل در آن مورد از سوی دانشگاه ها صادر نمی شود ، همچنین برای تحصیل در PHD مهندسی در انگلستان ، می توان همسر و فرزندان زیر 18 سال خود را به عنوان همراه به این کشور آورد.

بهترین دانشگاه های مهندسی انگلستان

مهاجرت به انگلستان به هر هدفی که باشد چه تحصیل و چه کار در انگلستان ، نیازمند جمع آوری اطلاعات دقیق و به روز و مشورت با متخصصین و افراد با تجربه در این زمینه ها دارد که می توانید با مشاوره با کارشناسان ما و یا مراجعه به مقاله های مربوطه کاملا در این باره اطلاعات جامع و روشنی را به دست آورده و بهترین انتخاب را با توجه به شرایط خود انجام دهید.

انتخاب دانشگاه نیز یکی از مواری است که نقش بسیار پر رنگی در آینده شما و همچنین شرایط تحصیل دانشجو در حین تحصیل در این کشور را دارد ، یقینا تحصیل در بهترین دانشگاه های مهندسی انگلستان افراد را از مدارک بسیار معتبرتر و با ارزش تری برخوردار می سازد و حتی می تواند گزینه های بورسیه بهتری را هم در اختیار آنان قرار دهد.

بدون شک انتخاب یک کشور برای تحصیل باید از جنبه های مختلف ارزیابی شود ، مقالات زیر برای کمک به شما نگارش شده اند.

رتبه برترین دانشگاه های مهندسی انگلستان

این رتبه بندی فقط مختص رشته های مهندسی می باشد و ممکن است دانشگاه ها به طور کلی در جایگاه های بالاتر و یا پایین تر از این مقدار در رتبه بندی کلی درجهان قرار گرفته باشند ، اما موضوعی که واضح و مشخص است اینکه تحصیل رشته های مهندسی در انگلستان یکی از بهترین گزینه های تحصیل این رشته ها در جهان است.

تحصیل در این دانشگاه های برتر افراد را از بار علمی بیش تر و دانشی کامل تر برخوردار می سازد که یقینا در آینده شغلی و کاری آنان تاثیر به سزایی خواهد گذاشت ، پس اگر خواهان تحصیل رشته های مهندسی در انگلستان می باشید ، هرچه در مراکز معتبرتر و دارای رتبه بالاتر به تحصیل مشغول شوید ، یقینا قادر به رقم زدن آینده ای بهتر برای خود خواهید شد.

نام دانشگاه رتبه جهانی در ارائه رشته های مهندسی نام دانشگاه رتبه جهانی در ارائه رشته های مهندسی
دانشگاه کمبریج 2 دانشگاه آکسفورد 3
ایمپریال کالج لندن 8 دانشگاه منچستر 21
کالج دانشگاهی لندن 37 دانشگاه ادینبروگ 66
دانشگاه ساوت‌همپتون 85 دانشگاه لیدز 108
دانشگاه شفیلد 110 دانشگاه بریستول 110

برای مهاجرت تحصیلی به کشورهای مختلف پیش نیاز ها و شرایطی لازم است تا بتوان بهترین و سریع ترین نتیجه را گرفت ، مراجعین ما در دریافت مشاوره های اولیه رایگان و سپس شرکت در جلسات مشاوره های تخصصی بهترین مسیر را برای مهاجرت تحصیلی خود انتخاب می کنند ، تصاویر ارائه شده در این ویدئوی کوتاه گویای موفقیت ما در هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی برای اخذ ویزا از برترین دانشگاه های سراسر دنیاست ، شما هم می توانید با درج شماره تماس خود در باکس مشاوره رایگان ، این مسیر را آغاز کنید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

تحصیل در دانشگاه های مهندسی انگلستان با رتبه های کمتر از ده در جهان! با همراهی مشاوران خبره رجبی.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

سوالات پر تکرار تحصیل رشته های مهندسی در انگلستان

دانشگاه کمبریج
دانشگاه آکسفورد
ایمپریال کالج لندن

تحصیل دکترا در مهندسی به صورت تمام وقت 3 سال و به صورت پاره وقت 6 سال به طول می انجامد ، برای ورود به این دوره داشتن مدرک کارشناسی ارشد در رشته مربوطه ، مدرک زبان معتبر با سطح یا نمره بالا و ارائه مقالات ، پژوهش ها و یا هرگونه افتخارات بین المللی مورد نیاز است.
تحصیل رشته های مهندسی در انگلستان در مقطع دکتری نیازمند ارائه یک طرح و پروژه تحقیقاتی به دانشگاه یا استاد راهنمای مورد نظر است تا توسط هیئت علمی متخصص مورد بررسی قرار گیرد و در صورت مناسب بودن شما را برای تحصیل این دوره پذیرش خواهند نمود

یکی از معتبرترین مدارکی که برای تحصیل رشته های مهندسی در انگلستان در تمامی دانشگاه ها قابل قبول است ، مدرک IELTS می باشد که معمولا برای دوره کارشناسی نمره 5.5 تا 6 ، برای دوره کارشناسی ارشد نمره 6 تا 6.5 و برای مقطع دکترا نمره 6.5 تا 7 را از متقاضیان درخواست می نمایند.

برای ورود به این دوره باید مدرک کارشناسی خود را از دانشگاه های معتبری در انگلستان یا خارج از این کشور اخذ کرده باشید و از مدرک و تسلط کافی در زبان انگلیسی برای آموزش و یادگیری مفاهیم درسی برخوردار باشید.

برای ورود به این دوره باید مدرک دیپلم 12 ساله و پایان دوره دبیرستان را اخذ نموده و به زبان انگلیسی تسلط لازم را داشته باشید و یقینا داشتن رزومه و سابقه تحصیلی قوی و درخشان شانس شما را برای ورود به دانشگاه های برتر بالا می برد ، شما می توانید با گذراندن یکی از دوره های foundation ( 1 سال ) و یا A-LEVEL ( 2 سال ) به دانشگاه های این کشور برای  تحصیل رشته های مهندسی در انگلستان در مقطع کارشناسی راه پیدا کنید.

چنان چه نیاز به اطلاعاتی کامل تر و یا دریافت جزئیاتی بیش تر در زمینه تحصیل رشته های مهندسی در انگلستان دارید می توانید با کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی تماس حاصل کرده و یا به صورت حضوری در دفاتر تهران و شیراز از راهنمایی های رایگان مشاورین ما بهره مند گردید ، همچنین توصیه می کنیم مقاله مهاجرت به انگلستان را بخوانید و با روشهای امن مهاجرت به این کشور بیشتر آشنا شوید.

اگر به تحصیل رشته های مهندسی علاقه مندید مطالعه مقالات زیر می تواند برایتان جالب و مفید باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
منو
خانه