کار دانشجویی در انگلستان

کار دانشجویی در انگلستان می تواند پشتیبانه خوبی حین تحصیل در این کشور باشد ، کشور انگلستان یکی از گران ترین هزینه های تحصیل در جهان را دارد و یکی از گران ترین کشورها برای زندگی است.

هنگام تحصیل در این کشور کار کردن می تواند بسیار کمک کننده باشد ، مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) علاوه بر مقالاتی که در خصوص تحصیل در کشور انگلستان ارائه داده اند مقاله کار در انگلستان را نیز در همین سایت به شما تقدیم کرده اند تا شرایط کار و دستمزد های دریافتی در این کشور را بدرستی درک کنید.

در بین کشور های دنیا کشور انگلستان در جذب دانشجویان بین المللی رتبه دو را به دست آورده است. این کشور بر خلاف هزینه های بالای زندگی هر ساله مقصد بسیاری از دانشجویان از سراسر دنیا می باشد ، خوشبختانه به عنوان یک دانشجو موقعیت های مختلفی برای انجام کار دانشجویی در انگلستان دارید.

در بریتانیا ، مانند بسیاری از مقاصد برتر تحصیلی بین‌المللی ، دانشجویان خارجی مجاز به کار پاره وقت هستند ، ما در این مقاله قصد داریم به صورت تخصصی و کامل به تمامی جنبه های مختلف کار دانشجویی در انگلستان بپردازیم لذا برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

فهرست مطالب
کار دانشجویی در انگلستان

اجازه کار حین تحصیل در انگلستان

اجازه کار حین تحصیل در انگلستان به محدودیت هایی که توسط دانشگاه شما تعیین می شود و محدودیت هایی که توسط موسسات رسمی دولتی تعیین می شود ، بستگی دارد. اول ، شما باید مطمئن شوید که دانشگاه شما هیچ محدودیتی جلوگیری شما برای کار دانشجویی در انگلستان ندارد. به عنوان مثال ، بسته به دوره تحصیلی شما ، دانشگاه شما ممکن است ساعات کاری را به جز محدودیت های دولتی محدود کند.

برخی از دانشگاه ها ممکن است فقط به شما اجازه کار در محوطه دانشگاه را بدهند ، با این حال قبل از اینکه جستجوی مشاغل پاره وقت را شروع کنید باید بررسی کنید که آیا واجد شرایط چنین کاری هستید یا خیر.

اولین معیاری که باید بررسی کنید سن شماست ، اگر زیر 16 سال دارید صلاحیت کار در کشور انگلستان را ندارید.

همه شرایط و محدودیت ‌ها بر روی برچسب ردیف 4 (وینیت) شما چاپ شده است ، از جمله تعداد ساعاتی که می ‌توانید در هفته در طول ترم کار کنید ، هنگام دریافت مدارک اجازه اقامت ، نامه ای ارسال می شود که همه اطلاعات را به شما ارائه می دهد.

اگر یکی از موارد زیر در آن نامه ذکر شده باشد ، می توانید در انگلستان کار کنید:

  • قادر به کار طبق مجوز وزیر امور خارجه
  • مانند قوانین ردیف 4 کار کنید
  • کار پاره وقت
  • کار محدود به حداکثر 20 ساعت در هفته در طول ترم
  • کار محدود به حداکثر 10 ساعت در هفته در طول ترم
مشاوران ما تمامی اطلاعات لازم در مورد تحصیل در انگلستان را در مقاله مربوطه و در سایت رجبی قرار داده اند پس برای کسب اطلاعات کامل و تخصصی به این مقاله مراجعه کنید.
منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

تحصیل در برترین دانشگاه های جهان با دریافت مشاوره صحیح و به روز!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

میزان درآمد دانشجویی انگلستان

میزان درآمد دانشجويی انگلستان حداقل مبلغی است که کارفرمایان باید به طور قانونی به کارمندان خود در بریتانیا بپردازند ، این برای یک بریتانیا و غیر مقیم این کشور یکسان است ، همچنین برای دانشجویانی که به صورت پاره وقت مشغول کار دانشجویی در انگلستان هستند یا تمام وقت کار می کنند نیز همین گونه است.

هر دانشجو در سال 2021 برای هر ساعت 5 پوند و در ماه حدودا 200 تا 300 دلار در ماه است.

زمانی که تصمیم می گیرید در حین تحصیل در انگلستان کار کنید ، به یاد داشته باشید که بیش از حد توان خود را بر عهده نگیرید ، تعادل کار ، مطالعه و زندگی سالم را حفظ کنید تا بهترین استفاده را از زمان خود در بریتانیا ببرید.

از بهترین و مطمئن ترین شیوه ها سرمایه گذاری در یک کشور با اقتصاد خوب است ، اگر می خواهید از شرایط سرمایه گذاری در کشور انگلستان اطلاع پیدا کنید با ما در مقاله سرمایه گذاری و ثبت شرکت در انگلستان همراه باشید.

همچنین می توانید برای کسب اطلاعات در مورد کسب اقامت کشور های خارجی کاملا رایگان گروه مشاورین شرکت رجبی را در اینستاگرام همراهی کنید.

انواع کارهای دانشجویی در بازار کار انگلستان

به طور کلی ، هدف اولیه از ویزای دانشجویی در انگلستان این است که به عنوان مسیری برای شما برای تحصیل بدون مانع عمل کند ، علیرغم اینکه ویزای دانشجویی شما فقط برای اجازه حضور در دانشگاه طراحی شده است ، اما می تواند به شما اجازه دهد تا در محدوده زمانی خاصی کار کنید.

به عنوان یک خارجی و به عنوان فردی که ممکن است سابقه کاری از نحوه عملکرد بازار کار نداشته باشید ، ممکن است حدس زدن اینکه چه نوع مشاغلی را می توانید انجام دهید و همچنان قانون را نقض نکنید ، سخت باشد. مطمئناً چنین مشاغل زیادی وجود دارد ، اما اگر حداقل برخی از آنها را از ابتدا نمی ‌دانید،  ممکن است گزینه ‌های کمتری در دسترس داشته باشید.

در زیر لیستی از کار دانشجویی در انگلستان را به شما ارائه می دهیم که به شما ایده می دهد که به عنوان یک دانشجوی خارجی در انگلستان به دنبال چه شغلی باشید.

انواع کار دانشجویی انواع کار دانشجویی انواع کار دانشجویی انواع کار دانشجویی
مسئول پشتیبانی دانشجویی دستیار فروش درایور تحویل داروخانه راننده تحویل پیتزا
دستیار مراقبت های دامپزشکی دستیار مراقبت های دامپزشکی دستیار شخصی دستیار فیزیوتراپی
افسر پذیرش کارگر تاسیسات ورزشی باغبان دستیار مشتری
مترجم آزاد پیشخدمت توزیع کننده روزنامه عکاس
معلم خصوصی اسکوپ بستنی میزبان در یک رستوران اسموتی ساز
متصدی بار صندوقدار وبلاگ نویس طراح گرافیک
کارآموز توسعه دهنده نرم افزار کتاب فروش راهنمای تور معاون پژوهشی
پیشخدمت در کافه تریا دانشگاه نگهبان حیوانات خانگی نظافت منزل پرستار بچه
سفیر نام تجاری دستیار فناوری اطلاعات گارد امنیت مربی بدن سازی

دوره های A-Level در انگلستان

دوره های A-Level در انگلستان را می توان یک دوره پیشرفته تر از تحصیلات دوره متوسطه دانست که توسط موسسات آموزشی در این کشور برای تایید صلاحیت دانش آموز جهت ورود به آموزش عالی برگزار می شود و در کلیه کشورهای جهان دارای اعتبار است.

این دوره معمولا طی یک تا دو سال انجام شده و تعداد زیادی از دانشجویان داخلی و بین المللی A-Levels را در یک کالج آموزش عالی اختصاصی می خوانند تا بتوانند به دروس موردنیاز خود جهت تحصیل پزشکی در انگلستان به خوبی مسلط شوند . دقت داشته باشید که برای شرکت در این دوره باید حداقل 16 و حداکثر 21 سال سن داشته باشید تا بتوانید به پذیرش برسید .

 هزینه تحصیل در این دوره در حدود 5700 پوند در هر سال است که البته با شرایط و رزومه تحصیلی شما می تواند شامل تغییراتی نیز باشد . 

از جمله بهترین کالج های ارائه دهنده دوره A-Level می توان به کالج های Abbey DLD ، کالج بلربیز ، کالج مدرسین کمبریج ، کالج CATS ، کالج مستقل چلسی ، کالج دیوید بازی ، مدرسه بین المللی هنرهای خلاق ، کالج امپریال ، و کالج لاگبورو اشاره کرد.

کار دانشجویی در انگلستان

کارفرماهای محبوب دانشجویان در انگلستان

به صورت کلی برخی از کارفرمایان راحت تر دانشجویان را استخدام می کنند ، ما در ادامه چند مورد کارفرماهای محبوب دانشجویان در انگلستان را معرفی می کنین پس با مشاورین موسسه مهاجرتی رجبی همراه باید.

کارفرماهای محبوب دانشجویان در انگلستان

گوگل

گوگل به خاطر مزایای فراوانش مشهور است ، کارمندان می توانند از غذای رایگان لذیذ ، پشتیبانی فنی 24 ساعته ، ماساژ در محل ، کلاس های تناسب اندام رایگان و عضویت در باشگاه و کمک هزینه تعطیلات سخاوتمندانه استفاده کنند.

این غول فناوری همچنین در ماه اکتبر در صدر رده بندی اروپا قرار گرفت ، در آن زمان ژوآئو توضیح داد: “گوگل به این نکته توجه کرده است که هیچ دانشجویی را برای یافتن استعداد نادیده نگیرد. این آخرین رویکرد جذب استعداد ، که متنوع تر و فراگیرتر از بسیاری از شرکت ها است ، به گوگل این امکان را می دهد که مجموعه های متنوعی از افراد جدید را به دست آورد ، با دیدگاه ‌ها و ایده ‌های متفاوت که به ‌شدت توسط سایر شرکت ‌های هم ‌اندازه نادیده گرفته می ‌شود.”

گلدمن ساکس

گلدمن ساکس و جی پی مورگان ، دو بانک سرمایه گذاری پیشرو در جهان ، در کنار هم در رتبه بندی قرار دارند ، گلدمن در بانکداری سرمایه گذاری جهانی و سایر خدمات مالی تخصص دارد ، دفتر مرکزی آن در منهتن پایین قرار دارد اما در سراسر جهان شعبه دارد ، این بانک در سراسر جهان تقریباً 34000 کارمند دارد که تعدادی از آنها دانشجو هستند.

 PwC

پرایس واترهاوس کوپر بالاترین رتبه را در بین چهار شرکت بزرگ داشت ، دفتر مرکزی آن در لندن است و دومین شبکه خدمات حرفه ای بزرگ در جهان است. این شرکت نیز به دانشجویان به صورت پاره وقت شغل می دهد.

نحوه پیدا کردن کار دانشجویی در انگلستان

در ادامه نحوه پیدا کردن کار دانشجویی در انگلستان را بیان می کنیم ، راه های مختلفی برای یافتن کار دانشجویی در انگلستان وجود دارد ، توصیه می کنیم ابتدا با تیم حرفه ای دانشگاه خود صحبت کنید ، این افراد ممکن است در محیط دانشگاه کار مناسبی برای شما در نظر داشته باشند ،  همچنین می توانید کارهای پاره وقت را در وب سایت های استخدامی جستجو کنید ، مانند:

  • StudentJob مشاغل دانشجویی از همه نوع اما عمدتاً پاره وقت تخصص دارد
  • جواهرات دانشجویی برای کار آزاد کوتاه مدت در زمینه هایی مانند عکاسی
  • comبرای تعطیلات و سایر نقش های فصلی

علاوه بر این وبسایت ها گزینه های دیگری نیز وجود دارند که می توانید به آنها مراجعه کنید ،  یکی دیگر از راه های پیدا کردن کار دانشجویی در انگلستان پرس و جو از دیگران است ، می توانید از دوستان و آشنایانتان در مورد کار بپرسید چون ممکن است در محل کار آنها به نیروی کار احتیاج داشته باشند.

شهر های انگلستان مناسب کار دانشجویی

همانطور که می دانید تحصیل در کشور انگلستان می تواند گزینه بسیار خوبی باشد اما سوال اینجاست که کدام شهر را برای تحصیلات عالی و کار دانشجویی در انگلستان بهترین گزینه است؟ در زیر بهترین شهر های انگلستان مناسب کار دانشجویی را ذکر می کنیم.

شهر های انگلستان مناسب کار دانشجویی

لندن

برخی از دانشگاه‌های معروف برای تحصیلات عالی در لندن واقع شده‌اند که آن را به یکی از بهترین مکان‌ها برای تحصیل در بریتانیا تبدیل می‌ ‌کند ، لندن با فرصت های شغلی متعدد و بورسیه های تحصیلی مختلف برای دانشجویان بین المللی دارد ، لندن یکی از بهترین شهرهای دانشجویی در انگلستان برای دانشجویان بین المللی است ، شما می توانید فعالیت های زیر را در این شهر انجام دهید.

  • به صورت رایگان از موزه بریتانیا دیدن کنید.
  • کاخ معروف جهانی باکینگهام را کاوش کنید.
  • برای سرگرمی ، از منطقه تئاتر وست اند دیدن کنید.
  • در آخر هفته ‌ها طیف وسیعی از غذاها را در بازار کمدن کاوش کنید.

ادینبورگ

ادینبورگ که با نام های دوندین و شهر تپه ها نیز شناخته می شود ، دارای زیبایی های طبیعی است ، به عنوان یک دانشجو ، اگر دوست دارید در محاصره زیبایی های طبیعی بمانید ، ادینبورگ به بهترین شهر انگلستان برای دانشجویان تبدیل شده است ، قلعه ادینبورگ که شهرت جهانی دارد ، مهمتر از همه ادینبورگ یکی از مقرون به صرفه ترین شهرهای انگلستان برای دانشجویان است ، شما می توانید فعالیت های زیر را در این شهر انجام دهید.

  • رقص ceilidh را یاد بگیرید
  • در Grassmarket، نیپ، تاتی و هاگی را امتحان کنید.
  • از بالای بنای یادبود اسکات صعود کنید.
  • از رویال مایل دیدن کنید و ویسکی های مختلف اسکاتلندی را امتحان کنی.

منچستر

منچستر ، که به عنوان دومین شهر انگلستان نیز شناخته می‌شود ، به‌خاطر فرهنگ متنوع ، هنر خیابانی پر جنب و جوش ، زندگی شبانه هیجان‌انگیز و سازه‌های دوران ویکتوریا شهرت دارد ، مردم منچستر بسیار دوستانه هستند و عاشق تعامل با دانشجویان بین المللی هستند ، بدون شک منچستر یکی از بهترین شهرهای انگلستان برای دانشجویان بین المللی برای تحصیلات عالی و پیشرفت شغلی است ، شما می توانید فعالیت های زیر را در این شهر انجام دهید.

  • کاوش در رستوران ها و سوپرمارکت های آسیایی در محله چینی ها
  • تماشای زنده مسابقات فوتبال در اولدترافورد
  • مشاهده نادرترین اسکلت دایناسورها در موزه منچستر
  • خرید و تفریح ​​با دوستان در مرکز ترافورد.

گلاسکو

گلاسکو که به عنوان دوستانه ترین شهرهای جهان نیز شناخته می شود ، مملو از ساختمان های معماری چشمگیر است ، علاوه بر اینکه یک مقصد تحصیلی عالی هستند ، دانش‌آموزانی که اینستاگرامرهای مشتاق و اینفلوئنسرهای رسانه‌های اجتماعی هستند ، محتوای خوبی برای گرفتن در شهر گلاسکو پیدا خواهند کرد ، شما می توانید فعالیت های زیر را در این شهر انجام دهید.

  • باغ‌ های گیاه‌ شناسی گلاسکو را کاوش کنید.
  • سوار چکمه های یک گلاسوئی شوید و آبجوسازی درای گیت را امتحان کنید.
  • لب های خود را در تقطیر کلایدساید با ویسکی تک مالت خیس کنید.
  • از گالری و موزه هنر کلوینگروو دیدن کنید.
  • تحقیقات در مرکز علوم گلاسکو را ببینید.

جمع آوری اطلاعات صحیح از طریق مطالعه یکی از بهترین راهکارهای کسب دانش مهاجرت است ؛ مقالات زیر را بخوانید.

کاونتری

راستش را بخواهید ، کاونتری در واقع یکی از دست کم گرفته‌ شده‌ ترین یا نادیده گرفته‌ شده ‌ترین شهرهای بریتانیا است ، این حرف ممکن است تعجب آور باشد ، اما کاونتری خانه فضاهای سبز سرسبز ، گالری های هنری رومی و موزه ها است.

اگر دوست دارید اطراف خود را با مردم دوستانه و فضاهای سبز احاطه کنید ، کاونتری یک انتخاب ایده آل است ، دانشگاه کاونتری بزرگترین و مشهورترین دانشگاه کاونتری در رتبه 601-650 در رتبه بندی جهانی QS 2022 است ، در نتیجه ، کاونتری همچنین به یکی از بهترین مقاصد تحصیلی در بریتانیا برای دانشجویان بین المللی تبدیل شده است.

کاونتری یکی از بهترین شهرها برای دانشجویان در انگلستان است که علاقه مند به داشتن یک زندگی پرماجرا هستند ، به عبارت ساده تر ، دانشجویان خارج از کشور هنگام تحصیل در کاونتری خسته نخواهند شد ، می توانید:

  • از پیک نیک آخر هفته با دوستان در پارک کومبه ابی لذت ببرید
  • از گالری و موزه هنر هربرت الهام بگیرید
  • پرنده نگری را از منطقه حفاظت شده براندون مارش انجام دهید
  • نگاهی به قدیمی ترین و کمیاب ترین هواپیماهای موزه هوایی میدلند داشته باشید.
شاید بخواهید بدانید که آیا دانشگاه های برتر انگلستان خوابگاه در اختیار دانشجویان قرار میدهند و یا خوابگاه های دانشجویی در کدام محله ها امن تر و بهتر است ، مقاله خوابگاه های دانشجویی انگلستان را بخوانید.
مزایای انجام کار دانشجویی

Benefits student work

مزایای انجام کار دانشجویی

در دنیای امروز ، دانشگاه چیزی فراتر از کسب مدرک است ، چیزی که بسیاری از دانش‌آموزان به آن فکر می‌کنند ، یا حتی با آن دست و پنجه نرم می‌کنند ، این است که تصمیم بگیرند که آیا باید در کنار تحصیل کار کنند یا نه ، دلایل مختلفی وجود دارد که چرا یک دانشجوی شاغل می تواند هم در زندگی دانشگاهی و هم در شغل بعدی به شما کمک کند ، برخی از آنها از جمله کسب تجربه و شبکه سازی و همچنین کسب درآمد اضافی. آیا می خواهید بدانید که مزایای انجام کار دانشجویی چیست؟ به خواندن ادامه دهید.

کسب تجربه

یکی از مهمترین جنبه های کار دانشجویی در انگلستان این است که شما فرصت کسب تجربه دارید ، اگر تصمیم دارید که کار پاره وقت در زمینه تحصیل یا شغل احتمالی آینده خود را شروع کنید ، عالی است! شاید بخواهید به عنوان یک کارآموز یا به عنوان یک دانشجوی کارگر پاره وقت درخواست دهید ، که به شما امکان می دهد ساعات کمتری در هفته کار کنید اما همچنان تجربه خود را به حداکثر برسانید.

بعلاوه، تجربه چیزی است که کارفرمایان هنگام درخواست برای اولین شغل سطح مقدماتی خود به دنبال آن می گردند ، این موضوع دلیل بیشتری برای تقویت رزومه خود با تجربه دوران دانشجویی شماست.

ایجاد شبکه اجتماعی

طی انجام کار دانشجویی در انگلستان نه تنها می توانید تجربه کاری ارزشمندی کسب کنید ، بلکه کار پاره وقت می تواند فرصت های شبکه ای متعددی از دوستان و همکاران را برای شما به ارمغان بیاورد.

شبکه سازی برای ایجاد دوستی و روابط تجاری با سایر کارآموزان ، به عنوان مثال ، یا مربیان شما در دوره های کارآموزی ، کلیدی است ، مخاطبین شبکه شما می توانند بعداً در حرفه تان ، زمانی که بخواهید به صورت تمام وقت در آنجا یا در مکان های مشابه شروع به کار کنید ، نقاط مرجع شما باشند.

یک مکان عالی برای شبکه نیز رویدادهایی هستند که در آن می توانید مهارت ها و توانایی های خود را ثابت کنید.

دانشجویان درآمد اضافی کسب می کنند

اگر کار دانشجویی در انگلستان را برای تجربه انجام نمی دهید ، آن را برای پول اضافی انجام دهید! لازم نیست تا زمانی که فارغ التحصیل شوید ، بازپرداخت مالی دانشجویی خود را شروع کنید ، اما اگر انگیزه کافی دارید ، می توانید مقداری از پول را برای بازپرداخت وام خود پس انداز کنید.

یا ممکن است برای اجاره یا قبوض خود پول در بیاورید و در نهایت ، شاید شما فقط می خواهید در تعطیلات آخر هفته در آخرین لحظه پرواز کنید ، در هر یک از این شرایط کمی پول اضافی ضرری ندارد ، اینطور نیست؟ به زودی خواهید فهمید که مدیریت پول خود نظم و انضباط زیادی می خواهد و دیگر هرگز نخواهید توانست از یک قهوه 3.90 یورویی لذت ببرید.

مهاجرت چالش های بسیاری دارد که اسکان تنها یکی از آنهاست ، خصوصا برای دانشجویان که معمولا جوانتر و بی تجربه تر هستند ، در این وبینار ، محسن مهدوی از هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی به بررسی تمامی چالش های مهاجرت پرداخته و برای هر یک راه کاری عملی ارائه داده تا شاید از دغدغه های شما بکاهد ، با ما در این وبینار دو ساعته همراه باشید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

اگر از شرایط خود برای مهاجرت تحصیلی مطمئن نیستید با درج شماره تماس ، ابهامات خود را رفع کنید.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

سوالات پر تکرار کار دانشجویی در انگلستان

اگر زیر 16 سال دارید صلاحیت کار در کشور انگلستان را ندارید.

هر دانشجو در سال 2021 برای هر ساعت 5 پوند و در ماه حدودا 200 تا 300 دلار در ماه است.

گوگل به خاطر مزایای فراوانش مشهور است ، کارمندان می توانند از غذای رایگان لذیذ ، پشتیبانی فنی 24 ساعته ، ماساژ در محل ، کلاس های تناسب اندام رایگان و عضویت در باشگاه و کمک هزینه تعطیلات سخاوتمندانه استفاده کنند.

  • StudentJob مشاغل دانشجویی از همه نوع اما عمدتاً پاره وقت تخصص دارد
  • جواهرات دانشجویی برای کار آزاد کوتاه مدت در زمینه هایی مانند عکاسی
  • comبرای تعطیلات و سایر نقش های فصلی

برخی از دانشگاه‌های معروف برای تحصیلات عالی در لندن واقع شده‌اند که آن را به یکی از بهترین مکان‌ها برای تحصیل در بریتانیا تبدیل می‌ ‌کند ، لندن با فرصت های شغلی متعدد و بورسیه های تحصیلی مختلف برای دانشجویان بین المللی دارد ، لندن یکی از بهترین شهرهای دانشجویی در انگلستان برای دانشجویان بین المللی است ، شما می توانید فعالیت های زیر را در این شهر انجام دهید.

در این مقاله راه های کار دانشجویی در انگلستان را توضیح دادیم ، برای کسب اطلاعات مختلف در مورد مهاجرت به این کشور و راه های کسب اقامت انگلستان به مقاله مهاجرت به انگلستان مراجعه کنید T گروه مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی در دو شعبه تهران و شیراز آماده کمک به شما عزیزان در مورد کسب اقامت کشور های مختلف هستند برای کسب اطلاعات بیشتر به صورت حضوری و یا از طریق تلفن های تماس با ما همراه باشید.

برای مقایسه شرایط خوابگاه های سایر کشورهای اروپایی مقالات زیر را بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
منو
خانه