تحصیل و اعزام دانشجو به کشور های اروپای شرقی

مشاور مهاجرت تحصیلی
مشاور مهاجرت تحصیلی
تحصیل و اعزام دانشجو به کشور های اروپای شرقی
فهرست مطلب

مشاور مهاجرتی

 یکی از روش های مطمئن که سالانه مورد استقبال هزاران نفر از سراسر جهان قرار می گیرد ، مهاجرت تحصیلی است . در این مقاله مشاورین ارشد موسسه حقوقی وکلای مهر آفرین رجبی تحصیل و اعزام دانشجو به کشور های اروپای شرقی را مورد بررسی قرار داده ، شرایط ویزای تحصیلی اروپا را بیان می کنند .

در طول چند دهه گذشته آمار مهاجرت در سراسر جهان افزایش چشمگیری داشته است که کشور های اروپایی شرقی از این امر مستثنی نیستند . بلکه می توان بیان کرد که به دلیل سختی ها و دشواری های مهاجرت به اروپای غربی و کشور های توسعه یافته دیگر مانند آمریکا و کانادا ، کشوری های اروپای شرقی بیش از پیش مورد توجه علاقمندان مهاجرت قرار گرفته است .

بررسی تحصیل و اعزام دانشجو به کشور های اروپای شرقی

سیستم آموزشی اروپا به دو بخش کالج ها و دانشگاه ها تقسیم می شوند . این موسسات یا به صورت دولتی و یا غیر دولتی تامین بودجه می شوند .

زبان تحصیل در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی هر یک از کشور های اروپای شرقی به زبان رسمی آن کشور است ، البته در اغلب کشور های اروپای شرقی دروس به دیگر زبان ها مخصوصا زبان انگلیسی و آلمانی تدریس می شوند .

هر یک از کشور ها دارای شرایط خاص خود برای پذیرش دانشجو است ، البته مشترکات بسیاری بین آن ها وجود دارد ، مثلا برای ورود و پذیرش در دانشگاه های کشور های اروپای شرقی اتمام دوره دبیرستان و مدرک دیپلم دبیرستان ضروری است و برای تحصیل در اروپا به زبان انگلیسی ارائه مدرک تافل و یا آیلتس الزامی است .

مدارک ویزای تحصیلی کشور های اروپای شرقی

  • نامه پذیرش از یکی از دانشگاه ها و یا موسسات آموزش عالی کشور مورد نظر
  • تکمیل فرم درخواست ویزا
  • دو قطعه عکس پاسپورتی
  • کپی شناسنامه
  • پاسپورت معتبر
  • گواهی تمکن مالی
  • پرداخت هزینه ویزا

پذیرش از دانشگاه های کشور های اروپای شرقی

همان گونه که پیش از این بیان گردید ، تحصیل در هر کشور الزامات خاص خود را داراست . با این وجود مشترکاتی برای پذیرش در دانشگاه های کشورهای اروپای شرقی وجود دارد ، که به آن ها اشاره خواهیم نمود

  • تکمیل فرم درخواست پذیرش
  • مدرک دیپلم دبیرستان و پیش دانشگاهی
  • کپی شناسنامه
  • ریز نمرات دبیرستان و پیش دانشگاهی
  • گواهی تمکن مالی
  • پاسپورت معتبر
  • گواهی تسلط به زبان انگلیسی ( در صورت تمایل به تحصیل به زبان انگلیسی )
  • پرداخت هزینه پذیرش

استونی در اروپای شرقی

استونی در اروپای شرقی

استونی یکی از کشور های اروپای شرقی است که دارای موسسات آموزش عالی معتبری در سطح جهان است . نظام آموزش عالی این کشور از فرایند بولونیا پیروی می کند .

دروس در اغلب دانشگاه های این کشور به زبان انگلیسی ارائه می شوند و برای پذیرش در دانشگاه های این کشور تسلط به زبان انگلیسی و ارائه مدرک تافل یا آیلتس است .

حداقل نمره آیلتس قابل قبول برای پذیرش در دانشگاه های این کشور 5.5 است . دانشجویان بین المللی محصل در دانشگاه های این کشور می توانند بدون هیچ گونه محدودیت زمانی در این کشور کار کنند .

هزینه زندگی در این کشور مانند دیگر کشور های اروپای شرقی نسبتا پایین است و حدود 300 تا 500 یورو برای زندگی در این کشور کافی است .

شهریه دانشگاه های استونی بر اساس رشته و مقطع تحصیلی و دولتی و غیر دولتی بودن دانشگاه محل تحصیل متفاوت است . تحصیل و اعزام دانشجو به کشور های اروپای شرقی را بررسی می کنیم .

لیتوانی در اروپای شرقی

موسسات آموزش عالی این کشور به دانشگاه ها و کالج های دولتی و غیر دولتی تقسیمی شوند . نظام آموزش عالی این کشور از فرایند بولونیا پیروی می کند و دوره های کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی در دانشگاه های این کشور برای متقاضیان تحصیل و اعزام دانشجو به کشور های اروپای شرقی ارائه می شوند .

دروس در دانشگاه های لیتوانی به دو زبان لیتوانی و انگلیسی تدریس می شوند . برای تحصیل در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی این کشور تسلط به زبان انگلیسی و ارائه مدرک آیلتس و یا تافل ضروری است .

البته در بعضی از موسسات آموزش عالی این کشور آزمون هایی برای ارزیابی و سنجش مهارت های زبان انگلیسی فرد متقاضی برگزار می گردد ، که قبولی در آن ها برای پذیرش در دانشگاه الزامی است .

هزینه زندگی در این کشور حدود 500 یورو برای هر ماه می باشد . شهریه تحصیل در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی لیتوانی بسته به رشته و مقطع تحصیلی بین 1000 تا 8000 متغیر می باشد .

لیتوانی در اروپای شرقی

گرجستان در اروپای شرقی

هنگام مرور تحصیل و اعزام دانشجو به کشور های اروپای شرقی به کشور گرجستان محبوب می رسیم . موسسات آموزش عالی گرجستان به دانشگاه ها ، آکادمیک ها و کالج های دولتی و غیر دولتی تقسیم می شوند .

تمامی دوره های تحصیلی شامل کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی این کشور ارائه می شوند .

برای ورود به دانشگاه های این کشور قبولی در آزمون ورودی ضروری است . دروس در دانشگاه های گرجستان به زبان گرجی ارائه می شوند ، البته اغلب دانشگاه های این کشور امکان تحصیل به زبان انگلیسی را برای دانشجویان بین المللی محصل در این کشور فراهم کرده اند .

برای پذیرش در دانشگاه های این کشور ارائه مدرک تافل و یا آیلتس الزامی نیست . هزینه زندگی در این کشور پایین است و حدود 250 دلار برای هر ماه می باشد .

روسیه در اروپای شرقی

برای پذیرش تحصیل و اعزام دانشجو به کشور های اروپای شرقی ، موسسات آموزش عالی روسیه شامل دانشگاه های دولتی و غیر دولتی است .

این کشور دارای مراکز آموزش عالی معتبری در سطح جهان است . به گونه ای که 24 دانشگاه این کشور بر اساس رتبه بندی دانشگاه های برتر جهان بر اساس QS در میان 100 دانشگاه برتر جهان قرار دارند .

نظام آموزش عالی این کشور از فراآیند بولونیا پیروی می کند ، دروس در بهترین دانشگاه های روسیه به زبان روسی و انگلیسی ارائه می شوند .

هزینه زندگی در این کشور حدود 600 دلار برای هر ماه می باشد . شهریه دانشگاه های این کشور بسته به رشته و مقطع تحصیلی و دولتی و غیر بودن دانشگاه انتخابی متغیر است . برای تحصیل در دانشگاه های این کشور مدرک آیلتس و یا تافل مورد نیاز نیست .

موقعیت مکانی و کشورهای اروپای شرقی

اروپای شرقی بخش شرقی قاره اروپا است که هیچ توافقی در مورد حوزه دقیق آن وجود ندارد ، بخشی از آن به این دلیل است که این اصطلاح طیف گسترده ای از متون مربوط به ژئوپلیتیک ، جغرافیایی ، فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی را پوشش می دهد .

این منطقه جغرافیایی از بخش های مختلفی مانند بالتیک ، قفقاز ، جماهیر شوروی ، اروپای مرکزی و جنوب شرقی اروپا تشکیل شده است .

کشور هایی نظیر استونی ، لتونی ، لیتوانی ، گرجستان ، ارمنستان ، آذربایجان ، بلاروس ، مولداوی ،روسیه ، اوکراین ، اتریش ، لهستان ، مجارستان ، اسلواکی ، بلغارستان ، رومانی ، یونان ، کرواسی و غیره در این بخش از اروپا قرار دارند .

ثروتمند ترین کشور در این بخش از اروپا روسیه است ، روسیه و لهستان دارای بالاترین ارزش خالص در اروپای شرقی هستند . اکثر کشور های اروپای شرقی انگلیسی زبان نیستند .

هدف از نگارش مقاله فوق معرفی کشور های اروپای شرقی به علاقمندان تحصیل در خارج از کشور و بررسی تحصیل و اعزام دانشجو به کشور های اروپای شرقی است . در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر با دفاتر موسسه مهر آفرین رجبی در شهر های تهران و شیراز تماس حاصل نمایید تا از شرایط تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در کشورهای اروپای شرقی هم مطلع شوید .

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه