تحصیل رشته فیزیوتراپی در فرانسه

تحصیل رشته فیزیوتراپی در فرانسه در واقع دریچه ای به روی فرصت های شغلی و تحصیلی فراوان است که می تواند تاثیرات بسیار مثبتی بر آینده شما داشته باشد. فرانسه یکی از محبوب ترین مقاصد تحصیلی برای دانشجویان بین المللی است و اغلب به خاطر آموزش های با کیفیت بالا شناخته می شود.

فیزیوتراپان در واقع به افراد آسیب دیده یا افراد ناتوان از طریق آموزش و مشاوره کمک می کنند تا سلامت خود را به دست آورند. مهم ترین هدف این زمینه شغلی بازیابی، حفظ و بهبود تحرک، عملکرد و رفاه می باشد. با توجه به اینکه فیزیوتراپیست ها بخش بسیار مهمی از تیم بهداشت و درمان هر بیمارستان هستند، تقاضا برای این زمینه شغلی در سراسر جهان بسیار بالاست. 

توصیه می کنیم اطلاعات بیشتر در مورد این رشته را از طریق تماس با کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت 562051 (موسسه حقوقی رجبی ثبت 40451) به دست آورید.

فارغ التحصیلان پس از اینکه توانستند دوره تحصیلی فیزیوتراپی خود را در دانشگاه های کشور فرانسه به پایان برسانند می توانند مدرک بسیار معتبری به دست آورند و نه تنها در فرانسه بلکه در سایر کشورهای اروپایی نیز به اشتغال بپردازند. 

چنانچه قصد دارید پس از تحصیل در این کشور بمانید و با اشتغال، اقامت تحصیلی خود را به اقامت شغلی تغییر دهید، توصیه می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شرایط و قوانین اشتغال پس از تحصیل مطالعه مقاله کار در فرانسه را از دست ندهید.

فهرست مطالب
تحصیل رشته فیزیوتراپی در فرانسه

دوره پریمدیکال جهت تحصیل فیزیوتراپی در فرانسه

دانشجویانی که قصد تحصیل رشته فیزیوتراپی در فرانسه را دارند باید دیپلم دبیرستان یا معادل آن را از یک کالج یا دبیرستان معتبر اخذ کرده و همچنین باید در زمینه های زیست شناسی، فیزیک، شیمی و ریاضی مهارت های بسیار خوبی داشته باشند.

دانشجویان باید حتما در دوره پریمدیکال جهت تحصیل فیزیوتراپی در فرانسه شرکت کنند که در واقع یک دوره یک ساله در یکی از رشته های حوزه علم، فناوری، بهداشت (دوره های PASS یا LAS) یا رشته علوم و فنون فعالیت های بدنی و ورزشی (STAPS) می باشد.

دوره پیش پزشکی یک سال طول کشیده و متقاضیان را برای آزمون های ورودی دانشکده فیزیوتراپی آماده می کند. در این دوره موضوعاتی مانند ریاضیات، فیزیک، شیمی و زیست شناسی، روانشناسی و جامعه شناسی و همچنین فرهنگ عمومی و مهارت های ارتباطی به بهترین نحو به متقاضیان آموزش داده می شود.

دوره PACES یا اولین سال مطالعات ترکیبی سلامت توسط دانشگاه و موسسات آموزشی معتبری مانند دانشگاه پاریس، دانشگاه لیون، دانشگاه بوردو و دانشگاه مونپلیه در این کشور ارائه می شود. این دوره بسیار رقابتی است و دانشجویان باید برای گذراندن آن و اخذ پذیرش از دانشگاه مد نظرشان به زبان فرانسوی تسلط داشته باشند و همچنین مهارت های خود را در زمینه دروس پایه فیزیوتراپی گسترش دهند.

شما می تواند با شرکت در دوره پریمدیکال PACES دروس مختلف و پایه های علم فیزیوتراپی را از طریق شرکت در جلسات آموزشی بسیار باکیفیت و همچنین سخنرانی های مختلف فرا خواهید گرفت و در نهایت مدرک معتبری به دست می آورید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

تحصیل رشته های پیراپزشکی در بهترین دانشگاه های جهان ؛ مشاوره های تخصصی دریافت کنید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

زبان تحصیل رشته علوم فیزیوتراپی در فرانسه

در حال حاضر زبان تحصیل رشته علوم فیزیوتراپی در فرانسه فرانسوی است اما برخی از برنامه های محدود نیز به زبان انگلیسی تدریس می شوند. با این حال لازم به ذکر است که امروزه زبان فرانسوی برای برقراری ارتباط با بیماران و مردم ضروری است بدین ترتیب دانشجویان باید حتما مهارت های زبان فرانسوی خود را در طول زمان بهبود بخشند.

دانشجویان باید به زبان فرانسوی تسلط کامل داشته باشند و این مهارت های زبانی را با شرکت در آزمون هایی مانند DELF یا DALF اثبات کنند. همچنین دانشجویانی که قصد دارند تا به زبان انگلیسی به تحصیل رشته فیزیوتراپی در فرانسه بپردازند باید حتما مدارک آیلتس با حداقل نمره 6.5 یا تافل با حداقل نمره 80 ارائه دهند.

در نهایت باید به این نکته اشاره کنیم که دانشجویانی که سطح لازم زبان فرانسه را ندارند می توانند قبل یا در حین آموزش فیزیوتراپی دوره های فشرده زبان فرانسه را بگذرانند. اما این موضوع ممکن است باعث طولانی شدن مدت تحصیل و افزایش شهریه شود. بدین ترتیب توصیه می کنیم پیش از شروع روند تحصیل رشته فیزیوتراپی در فرانسه مطالعه زبان فرانسوی را آغاز کنید.

کارشناسی رشته فیزیوتراپی در فرانسه

تحصیل مقطع کارشناسی رشته فیزیوتراپی در فرانسه حدودا سه سال به طول انجامیده و به دو دوره اصلی تقسیم می شود. در طول دوره اول دانشجویان این رشته دروس مربوط به علوم پایه را فرا گرفته و در دوره دوم بر روی کار بالینی و تخصصی تمرکز می کنند.

در طول تحصیل رشته فیزیوتراپی در فرانسه دانشجویان با آناتومی، فیزیولوژی، بیومکانیک، آسیب شناسی، ارزیابی، تشخیص، درمان و پیشگیری از بیماری های مختلف اسکلتی- عضلانی، عصبی و قلبی ریوی آشنا شده و همچنین مهارت های ارتباطی و کار گروهی خود را توسعه می بخشند. مطالعات این رشته در کشور فرانسه شامل دروس تئوری و عملی و همچنین کارآموزی بالینی در بخش های مختلف ارتوپدی، مغز و اعصاب، اطفال، سالمندان و … می باشد. جهت اخذ پذیرش در این مقطع تحصیلی دانشجویان باید مدرک دیپلم خود را با نمرات عالی به دست آورند و همچنین به زبان فرانسوی یا انگلیسی نیز تسلط داشته باشند.

جالب است بدانید در گذشته برای قبولی در این رشته دانشجویان باید حتما در دوره پریمدیکال شرکت کرده و در پایان آن نیز در آزمون PACES حضور پیدا می گردند. با توجه به اینکه این آزمون بسیار رقابتی بود و پذیرش آن نیز بسیار کم بود از سال 2020 به بعد با توجه به اصلاحاتی که انجام شده شرکت و قبولی در این آزمون، برای قبولی در رشته فیزیوتراپی ضروری نیست و دانشگاه های مختلف شرایط پذیرش متفاوت دارند.

کارشناسی رشته فیزیوتراپی در فرانسه

تحصیلات تکمیلی رشته فیزیوتراپی در فرانسه

دانشجویانی که با موفقیت مدرک لیسانس خود را از بهترین دانشگاه های این کشور اخذ کرده اند می توانند برای تحصیلات تکمیلی رشته فیزیوتراپی در فرانسه درخواست دهند. تحصیل فیزیوتراپی در این مقطع مستلزم داشتن پیشینه قوی در زیست شناسی، شیمی و ریاضیات و همچنین تسلط خوب به زبان های فرانسوی و انگلیسی می باشد. دوره کارشناسی ارشد فیزیوتراپی حدودا دو سال طول می کشد و از دو دوره نظری و عملی و همچنین یک پروژه تحقیقاتی و دفاع از پایان نامه تشکیل شده است.

جهت تحصیل فیزیوتراپی در مقطع کارشناسی ارشد دانشجویان باید مدرک لیسانس فیزیوتراپی یا رشته مرتبط از یک موسسه معتبر به دست آورند و همچنین مهارت های زبانی بسیار خوبی داشته باشند. تمامی دانشجویان باید از طریق پلتفرم آنلاین Campus France برای دانشگاه مورد نظر خود درخواست دهند و مدارکی مانند ریز نمرات تحصیلی، رزومه، انگیزه نامه و توصیه نامه ها را به همراه درخواست خود ارسال فرمایند. برخی دانشگاه های در این کشور دارای آزمون ورودی یا مصاحبه می باشند.

رشته مورد علاقه شما برای تحصیل در دانشگاه های برتر فرانسه چیست؟

گرایش های رشته فیزیوتراپی در فرانسه

در حال حاضر گرایش های و شاخه های مختلفی برای تحصیل رشته فیزیوتراپی در فرانسه وجود دارد و دانشجویان می توانند از بین گزینه های متنوع، با توجه به ترجیحات و علاقه خود گزینه ی مورد نظرشان را انتخاب کنند. برخی از مهم ترین گرایش های رشته فیزیوتراپی در فرانسه شامل موارد زیر می شود.

  • توانبخشی: برخی از فیزیوتراپ ها در زمینه توانبخشی افراد فعالیت می کنند و با بیماران در هر سنی و با شرایط مختلف پزشکی، هم به صورت دستی و هم با تجهیزات پزشکی کار می کنند.
  • استئوپاتی و کایروپراکتیک: این مورد درمان های دستی هستند و بر روی سیستم اسکلتی عضلانی و سیستم عصبی تمرکز دارند.
  • ورزش: برخی از فیزیوتراپیست ها بر روی پیشگیری، تشخیص، درمان و توانبخشی آسیب های ورزشی و افزایش عملکرد ورزشی متمرکز هستند.
  • اطفال: این گرایش بر روی کار با کودکان از بدو تولد تا نوجوانی با اختلالات یا بیماری های مختلف رشدی، مادرزادی، عصبی-عضلانی، اسکلتی یا اکتسابی تمرکز دارد.
  • تنفسی: فیزیوتراپیست ها می توانند در زمینه تنفس تخصص داشته باشند و به بیماران تنفسی حاد یا مزمن مانند آسم، بیماری انسدادی مزمن ریه و…. کمک کنند.
  • سالمندان: برخی از افراد نیز در زمینه کار با افراد مسن با شرایط مختلف مرتبط با سن، مانند آرتریت، پوکی استخوان، زوال عقل یا زمین خوردن تحصیل کرده و خود را برای این زمینه شغلی آماده می کنند.
گرایش های رشته فیزیوتراپی در فرانسه

چارت درسی رشته فیزیوتراپی در فرانسه

دوره تحصیل رشته فیزیوتراپی در فرانسه حدودا چهار سال به طول می انجامد و شامل هشت ترم می شود که طی آن دانشجویان باید طی این دوره 180 واحد درسی را با موفقیت پشت سر بگذارند. جالب است بدانید سال اول این دوره در واقع همان دوره پریمدیکال است که با سایر رشته های بهداشتی مانند پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و مامایی مشترک می باشد و سه سال بعدی به شش ترم تقسیم می شود و در آن دانشجویان به صورت تخصصی دروس مربوط به فیزیوتراپی را فرا می گیرند.

در سال دوم تحصیل فیزیوتراپی در کشور فرانسه دانشجویان با مفاهیم و مهارت های فیزیوتراپی آشنا می شوند و در سال سوم و چهارم شایستگی های فیزیوتراپی در زمینه های مختلف را از طریق شرکت در بیمارستان ها و کلینیک ها و با تمرین بر روی بیماران واقعی زیر نظیر اساتید فرا می گیرند. شما می توانید چارت درسی رشته فیزیوتراپی در فرانسه را در جدول زیر مشاهده فرمایید.

ترم تحصیلی دروس ارائه شده
ترم اول آناتومی، فیزیولوژی، بیومکانیک، ماسوفیزیوتراپی، ارزیابی بالینی
ترم دوم آسیب شناسی عمومی، مغز و اعصاب، ارتوپدی، تروماتولوژی، توانبخشی عملکردی
ترم سوم روماتولوژی، سالمندان، اطفال، روانشناسی، اخلاق
ترم چهارم قلب، پنومولوژی، آنژیولوژی، پزشکی ورزشی، فیزیوتراپی تنفسی
ترم پنجم پوست، غدد، اورولوژی، زنان، فیزیوتراپی لگن
ترم ششم کارآموزی بالینی، پایان نامه، آمادگی برای اخذ دیپلم

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل رشته فیزیوتراپی در فرانسه

سوالی که امروزه ذهن بسیاری از متقاضیان را مشغول خود کرده این است که چرا باید در بهترین دانشگاه ها به تحصیل رشته فیزیوتراپی در فرانسه بپردازیم؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که بهترین دانشگاه ها معمولا استانداردهای آموزشی بسیار بالایی دارند و همچنین دروس خود را بر اساس آخرین متد روز دنیا آموزش می دهند.

این دانشگاه ها از اساتید برجسته استفاده کرده و در نهایت مدارک تحصیلی بسیار معتبری ارائه می دهند که در سراسر جهان معتبر است و فرصت های شغلی بی نظیری را برای فارغ التحصیلان به همراه دارد. امروزه تعداد بهترین دانشگاه ها برای تحصیل رشته فیزیوتراپی در فرانسه بسیار زیاد است بدین ترتیب دانشجویان بین المللی گاهاً هنگام انتخاب دانشگاه مناسب دچار سردرگمی می شوند.

از مهم ترین دانشگاه های این کشور که مدارک تحصیلی معتبری ارائه داده و هر ساله جزو رتبه بندی بهترین دانشگاه های جهان قرار می گیرند می توان به دانشگاه اکس مارسی، دانشگاه مونپلیه، دانشگاه کلود برنارد لیون، دانشگاه بورگوندی، دانشگاه لیل و… اشاره کرد. شما می توانید برخی از این دانشگاه ها به همراه رتبه بندی آن ها در زمینه تدریس فیزیوتراپی را در جدول زیر مشاهده فرمایید.

نام دانشگاه رتبه در اروپا رتبه در جهان
دانشگاه اکس مارسی 113 315
دانشگاه مونپلیه 174 457
دانشگاه کلود برنارد لیون 1 177 460
دانشگاه بورگوندی 180 470
دانشگاه لیل 185 481
دانشگاه پیر و ماری کوری 198 505
دانشگاه پاریس-سود 202 513
دانشگاه پاریس دکارت 209 526
دانشگاه بوردو 218 553
دانشگاه گرنوبل آلپ 260 678

تحصیل فیزیوتراپی در دانشگاه اکس مارسی فرانسه

تحصیل فیزیوتراپی در دانشگاه اکس مارسی فرانسه بدون شک یکی از بهترین گزینه ها است که می تواند مدارک تحصیلی بسیار معتبر را برای شما به ارمغان بیاورد. اکس مارسی در واقع دانشگاهی دولتی است که برای فیزیوتراپی رتبه 315 در جهان را دارد و مدارک کارشناسی ارشد در علوم فیزیوتراپی و توانبخشی را با تمرکز بر تحقیق و نوآوری ارائه می دهد.

همچنین امروزه دانشکده علوم پزشکی و پیراپزشکی دانشگاه اکس مارسی مدرک لیسانس فیزیوتراپی را ارائه می دهند که دوره ای سه ساله است و ترکیبی از دوره های نظری و عملی، کارآموزی بالینی و پروژه های تحقیقاتی می باشد.

دانشجویان برای تحصیل رشته فیزیوتراپی در فرانسه در این دانشگاه باید در آزمون ورودی که در واقع دانش داوطلبان را در رشته های زیست شناسی، فیزیک، شیمی و ریاضی محک می زند، شرکت کنند و در این آزمون از خود عملکرد خوبی نشان دهند. از مهم ترین اساتید نیز می توان به ژان میشل گریسیس (متخصص شناخته شده جهانی در اسپاستیسیتی و توانبخشی عصبی)، فیلیپ تومی (رئیس بخش طب فیزیکی و توانبخشی)، فرانسوا رانو و.. اشاره کرد.

تحصیل فیزیوتراپی در دانشگاه اکس مارسی فرانسه

تحصیل فیزیوتراپی در دانشگاه مونپلیه فرانسه

تحصیل فیزیوتراپی در دانشگاه مونپلیه فرانسه در واقع تحصیل در یکی از قدیمی ترین و بهترین دانشگاه های اروپا می باشد. امروزه این دانشگاه از نظر فیزیوتراپی رتبه 457 در جهان را دارد و مدارک لیسانس و فوق لیسانس فیزیوتراپی را با گرایش ورزش و سلامت ارائه می دهد.

پذیرش در مقطع کارشناسی فیزیوتراپی به صورت نمونه کار و مصاحبه انجام می شود و داوطلبان باید دارای مدرک دیپلم متوسطه یا معادل آن باشند. شما می توانید برخی از مهم ترین اساتید موجود در این دانشگاه را در ادامه مشاهده فرمایید.

  • پروفسور ژان میشل گریسیس: رئیس بخش توانبخشی اعصاب و مدیر آزمایشگاه نوروفیزیولوژی بالینی و تجربی
  • پروفسور کریستین پرادات دیهل: رئیس گروه طب فیزیکی و توانبخشی و مدیر آزمایشگاه علوم اعصاب شناختی
  • پروفسور آلن دلارک: رئیس گروه توانبخشی اسکلتی عضلانی و مدیر آزمایشگاه بیومکانیک و ارگونومی کاربردی

 تیم مشاوره هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی همواره با ارائه وبینارهای کاربردی در تلاشند تا به سوالات و ابهامات مهاجرتی شما پاسخ دهند و مسیر مهاجرت به روشن و هموار سازند.

در وبینار ارائه شده مرجان دارایی با شما در خصوص شیوه های اخذ ویزای تحصیلی فرانسه صحبت می کند.

اکر به تحصیل در رشته های محبوب در فرانسه علاقه مندید این وبینار را از دست ندهید.

پخش ویدیو
منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

گذشتن از سد کنکور ایران در رشته های علوم پزشکی با دریافت مشاوره های مهاجرتی به روز!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

مدارک پذیرش رشته فیزیوتراپی در فرانسه

جمع آوری و ارسال مدارک پذیرش رشته فیزیوتراپی در فرانسه بخش بسیار مهمی از روند درخواست برای دانشگاه های این کشور می باشد. با توجه به اهمیت این موضوع در ادامه لیستی از مهم ترین مدارک برای تحصیل رشته فیزیوتراپی در فرانسه را جمع آوری کرده ایم.

  • کپی مدرک تحصیلی مقطع قبلی
  • یک رزومه تحصیلی دقیق از تمامی مدارک تحصیلی و دستاوردهای مهم
  • نامه پوششی با ارائه دلایل انتخاب فیزیوتراپی و اهداف حرفه ای
  • گواهی کار یا کارآموزی در رشته فیزیوتراپی
  • گواهی پزشکی مبنی بر آمادگی جسمانی و روانی برای انجام فیزیوتراپی
  • نمونه سوابق قوه قضائیه
  • کپی شناسنامه
  • کپی پاسپورت یا اجازه اقامت برای داوطلبان خارجی
  • گواهی پرداخت هزینه های ثبت نام
هزینه تحصیل رشته فیزیوتراپی در فرانسه

هزینه تحصیل رشته فیزیوتراپی در فرانسه

طبق اطلاعات به دست آمده امروزه هزینه تحصیل رشته فیزیوتراپی در فرانسه با توجه به مقطع تحصیلی، شهر دانشگاه و… تعیین می شود. در حال حاضر هزینه های تحصیلی مقطع لیسانس این رشته در کشور فرانسه حدود 8500 یورو در سال است و این هزینه برای مقطع کارشناسی ارشد حدودا 10000 یورو در سال می باشد. برخی از دانشگاه های خصوصی موجود در این کشور هزینه های بسیاری بیشتری دریافت می کنند و شهریه آن ها برای تحصیل رشته فیزیوتراپی در فرانسه ممکن است به 15000 یورو در سال یا بیشتر برسد.

 امروزه هزینه های تحصیلی در دانشگاه مونپلیه فرانسه در مقطع لیسانس فیزیوتراپی برای دانشجویان اتحادیه اروپا 170 یورو در سال و برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا 2770 یورو در سال می باشد. هزینه های تحصیل رشته فیزیوتراپی در فرانسه مقطع کارشناسی ارشد برای دانشجویان اتحادیه اروپا 243 یورو در سال و برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا 3770 یورو در سال می باشد.

همچنین لازم به ذکر است که بسیاری از با توجه به هزینه های تحصیلی بسیار بالا امروزه دانشگاه های موجود در این کشور برخی بورسیه های تحصیلی را برای پوشش هزینه های تحصیلی در نظر گرفته اند. دانشجویان می توانند با مطالعه مقاله تحصیل در فرانسه با انواع این بورسیه ها و نحوه اخذ هر کدام آشنا شوند. همچنین این مقاله مهم ترین روش ها برای اخذ پذیرش دانشگاه های فرانسه را مورد بررسی قرار می دهند. لذا مطالعه آن را به هیچ عنوان از دست ندهید.

بازار کار فرانسه پس از تحصیل رشته فیزیوتراپی 

بازار کار فرانسه پس از تحصیل رشته فیزیوتراپی بسیار پویا و متنوع است و فرصت های شغلی بی نظیری را به دانشجویان ارائه می دهد. به طور کلی چشم انداز های توسعه شغلی متعددی برای فیزیوتراپیست ها در کشور فرانسه وجود دارد و آن ها می توانند از بین فرصت های شغلی متنوع یک مورد را انتخاب کنند. امروزه فراغ التحصیلان می توانند در بخش های مختلف مانند بیمارستان، کلینیک، مطب خصوصی، خانه سالمندان، مرکز توانبخشی و… مشغول به کار شوند و از این طریق درآمدهای بسیار خوبی به دست آورند.

بازار کار فیزیوتراپی در فرانسه به دلیل پیری جمعیت، افزایش بیماری های مزمن و توجه بیشتر به پیشگیری رو به رشد است و پیش بینی می شود که این تخصص در آینده تقاضای بسیار زیادی داشته باشد. در نهایت باید به این نکته اشاره کنیم که امروزه درآمد یک فیزیوتراپ در فرانسه در سال 2023 39037 یورو می باشد و این مقدار نسبتا بالا می باشد. با این حال درآمد افراد پس از تحصیل رشته فیزیوتراپی در فرانسه به عوامل دیگری نظیر جنسیت، تجربه کاری، تحصیلات و... نیز بستگی دارد و در طول زمان درآمدها بیشتر می شود.

بازار کار فرانسه پس از تحصیل رشته فیزیوتراپی

مزایا و معایب تحصیل رشته فیزیوتراپی در فرانسه

مزایا و معایب تحصیل رشته فیزیوتراپی در فرانسه می تواند به شما کمک کند که بهتر در مورد تحصیلات این رشته تصمیم بگیرید و با آگاهی از هر دو جنبه این کشور را برای تحصیل انتخاب کنید. به طور کلی کشور فرانسه سیستم مراقبت بهداشتی با کیفیت بالایی دارد و در زمینه تحقیقات و عمل فیزیوتراپی پیشینه ای بسیار قوی دارد.

از طرفی فرانسه انواع برنامه های فیزیوتراپی، از لیسانس گرفته تا فوق لیسانس و دکترا را با تخصص ها و فرصت های مختلف ارائه می دهد و بدین ترتیب دانشجویان می توانند از بین گزینه های متنوع مورد مد نظرشان را انتخاب کنند.

از معایب تحصیل رشته فیزیوتراپی در فرانسه می تواند به شرایط بسیار رقابتی و سخت برای اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور اشاره کرد. امروزه اکثر دانشگاه های معتبر برای قبولی به عملکرد تحصیلی بالا، مهارت زبان و امتحانات ورودی نیاز دارند. همچنین این کشور دارای فرآیند بوروکراسی و اداری پیچیده ای است و برخی دانشجویان بین المللی برای اخذ پذیرش نیاز به مدارک و تشریفات زیادی دارند.

فیزیوتراپی در فرانسه را با سایر کشورها مقایسه کنید.

سوالات پر تکرار تحصیل در رشته فیزیوتراپی در فرانسه

امروزه هزینه های تحصیلی در دانشگاه مونپلیه فرانسه در مقطع لیسانس فیزیوتراپی برای دانشجویان اتحادیه اروپا 170 یورو در سال و برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا 2770 یورو در سال می باشد.

هزینه های تحصیل رشته فیزیوتراپی در فرانسه مقطع کارشناسی ارشد برای دانشجویان اتحادیه اروپا 243 یورو در سال و برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا 3770 یورو در سال می باشد.

از مهم ترین دانشگاه های این کشور که مدارک تحصیلی معتبری ارائه داده و هر ساله جزو رتبه بندی بهترین دانشگاه های جهان قرار می گیرند می توان به دانشگاه اکسی مارسی، دانشگاه مونپلیه، دانشگاه کلود برنارد لیون، دانشگاه بورگوندی، دانشگاه لیل و… اشاره کرد.

جهت اخذ پذیرش باید به زبان فرانسوی تسلط کامل داشته باشید و این مهارت های زبانی را با شرکت در آزمون هایی مانند DELF یا DALF اثبات کنید. همچنین دانشجویان که قصد دارند تا به زبان انگلیسی به تحصیل رشته فیزیوتراپی در فرانسه بپردازند باید حتما مدارک آیلتس با حداقل نمره 6.5 یا تافل با حداقل نمره 80 ارائه دهند.

فرانسه انواع برنامه های فیزیوتراپی، از لیسانس گرفته تا فوق لیسانس و دکترا را با تخصص ها و فرصت های مختلف ارائه می دهد و بدین ترتیب دانشجویان می توانند از بین گزینه های متنوع مورد مد نظرشان را انتخاب کنند.

اکنون که با جنبه های متنوع تحصیل رشته فیزیوتراپی در فرانسه آشنا شده اید، توصیه می کنیم از طریق دفتر غرب و دفتر مرکزی تهران یا دفتر شیراز با مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی تماس بگیرید و اولین گام را به سوی تحصیل این رشته بردارید. شما همچنین می توانید با مراجعه به مقاله جذاب و به روز مهاجرت به فرانسه بهترین روش های مهاجرت به این کشور به همراه شرایط و الزامات را مشاهده فرمایید.

با تجارب سه نفر از مراجعین ما که موفق به اخذ ویزای تحصیلی فرانسه شده اند آشنا شوید.

پخش ویدیو
پخش ویدیو
نمایش ویدیو درباره آیدا-دلپسند-فرانسه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1/5 - (1 امتیاز)
منو
خانه