تحصیل رشته مهندسی نفت در روسیه

تحصیل رشته مهندسی نفت در روسیه می تواند شما را از یک مدرک تحصیلی معتبر و ارزشمند در سراسر جهان برخوردار سازد که از طریق آن فرصت های شغلی مناسبی را در روسیه یا سایر کشورهای جهان به دست آورید. این کشور سابقه بسیار زیادی در ارائه و تدریس این رشته داشته و دانشگاه های معتبری را در خود جای داده است که تحصیل آن ها یک فرصت بسیار خوب برای ورود به این حوزه را پیش روی شما می گذارد.

کشور روسیه با داشتن دانشگاه هایی صنعتی و فنی که قدمت بعضی به صد سال نیز می رسد توانسته است که دانشجویان بسیاری را از اکثر کشورهای دنیا برای تحصیل در رشته مهندسی نفت به خود جذب نماید. این دانشگاه به صورتی پویا همواره در حال رشد و اکتشاف علوم و تجهیزات جدید و مدرن ترین در دنیا نفت و گاز هستند و برخی نیز به عنوان دانشگاه های تحقیقاتی این حوزه نیز فعالیت های گسترده ای داشته و با بزرگ ترین دانشگاه های جهان در مراوده هستند.

اگر علاقمند به حوزه شیمی به خصوص نفت و پالایش هستید، حتما در ادامه این مطلب تیم مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) را با معرفی تحصیل رشته مهندسی نفت در روسیه همراه نمایید. ضمنا مقاله تحصیل در روسیه نیز اطلاعات بسیار مهم و مورد نیازی جهت ورود به دانشگاه های این کشور و اخذ ویزای تحصیلی را در اختیار شما می گذارد.

فهرست مطالب
تحصیل رشته مهندسی نفت در روسیه

مدارک پذیرش  مهندسی نفت در روسیه

تحصیل رشته مهندسی نفت در روسیه برای علاقمندان به این حوزه در مقاطع کارشناسی 4 سال، کارشناسی ارشد 2 سال و دکترا 4 سال به طول می انجامد که برخلاف مقطع کارشناسی، مقاطع تحصیلات تکمیلی فرصت های انگلیسی زبان بیش تری را در دانشگاه های مختلف به خود اختصاص می دهد.

اما دوره کارشناسی در اکثر مراکز به زبان روسی ارائه می شوند. ارائه مدرک دیپلم معتبر برای پذیرش این مقطع الزامی می باشد و همچنین دانشجویان خارجی باید حتما در دوره های پادفک که معادل دوره پیش دانشگاهی کشورمان می باشد، شرکت نمایند تا برای تحصیل رشته مهندسی نفت در روسیه آماده شوند.

این دوره معمولا یکسال زمان نیاز دارد و در آن دروس پایه و موردنیاز این رشته در کنار زبان روسی به طور کل کامل به دانشجویان تدریس می شوند. البته علاوه بر زبان روسی عمومی، زبان تخصصی رشته نیز به افراد تدریس می شود. همچنین باید مطلع باشید که برخی از دانشگاه های پر متقاضی و معتبر ممکن است آزمون ورودی خود را نیز برای پذیرش برگزار کنند.

دوره پادفک شما را برای شرکت در آزمون ورودی نیز آماده می سازد، با اینکه برخی از مراکز نیز بدون آزمون ورودی و بر اساس سوابق تحصیلی و رزومه دانشجویان خود را پذیرش می کنند. دقت داشته باشید که باید حتما هنگام ارسال درخواست از آخرین و جدیدترین مدارک پذیرش  مهندسی نفت در روسیه طبق دانشگاه انتخابی خود از طریق مشاورین هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی اطلاع کسب نمایید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

تحصیل رشته های مهندسی در بهترین دانشگاه های جهان با دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان رجبی

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

مدارک موردنیاز

همانطور که اشاره کردیم شما باید از آخرین مدارک موردنیاز جهت تحصیل رشته مهندسی نفت در روسیه مطلع بوده و طبق آن درخواست و مدارک خود را ارسال نمایید. 

دقت داشته باشید که هر دانشگاه طبق قوانین، شرایط و ضوابط خود ممکن است مدارکی مازاد یا خاص را از متقاضیان درخواست کند، به همین خاطر باید حتما مدارک موردنیاز را از دانشگاه مدنظرتان استعلام نمایید.

اما برخی از آن ها همواره و از سوی تمامی دانشگاه مورد درخواست واقع می شوند که به شرح زیر می باشند:

  • دیپلم 12 ساله دبیرستان (معدل، ریز نمرات، کارنامه و مدرک تحصیلی)
  • مدرک لیسانس ( پذیرش مقطع فوق لیسانس )، مدرک فوق لیسانس ( پذیرش دکترا )
  • اصل و کپی پاسپورت معتبر
  • فرم تکمیل شده درخواست پذیرش
  • توصیه نامه از مراکز تحصیلی و اساتید پیشین
  • انگیزه نامه جذاب و قوی
  • گواهی دوره پادفک
  • ارائه مقالات بین‌المللی در حوزه پژوهشی مورد نظر برای مقاطع تکمیلی (در صورت وجود)

برای تحصیل در کشور روسیه دانستن اطلاعات زیر ضروری است.

بهترین دانشگاه های  مهندسی نفت روسیه

کشور روسیه دانشگاه های معتبر و سرشناسی را در خود جای داده است، به خصوص در رشته های مهندسی نفت و گاز دارای سابقه بالا و اعتباری بسیار خوب هستند. علاوه بر این این مراکز از حضور اساتیدی بسیار معتبر و با دانش در این حوزه برای آموزش و تدریس به دانشجویان بهره می گیرند.

در کنار این کیفیت آموزشی باید تجهیزات و امکانات مدرن را نیز جهت آموزش دانشجویان در محیط های آزمایشگاهی بسیار باکیفیت در نظر بگیرید که از هر نظر بر آموزش و تعلیم دانشجویان تاثیر بسیاری خواهند گذاشت. تمامی این موارد باعث شده که تحصیل رشته مهندسی نفت در روسیه یکی از مناسب ترین فرصت های تحصیل این رشته در جهان شناخته شود.

اما در این میان دانشگاه های این کشور با یکدیگر دارای تفاوت هایی هستند و اینکه شما بتوانید از مرکز معتبرتر مدرک خود را دریافت نمایید، بسیار بر آینده شغلی و مالی شما تاثیرگذار خواهد بود. به همین خاطر باید با مشورت با کارشناسان این حوزه طبق شرایط خود به بهترین گزینه ممکن دست پیدا کنید.

در ادامه اسامی و رتبه بهترین دانشگاه های  مهندسی نفت روسیه را جهت آشنایی بیشتر شما عزیزان ارائه خواهیم کرد:

نام دانشگاه رتبه رشته مهندسی نفت در جهان
دانشگاه تحقیقات ملی پلی تکنیک تومسک 14
دانشگاه فدرال کازان 40
دانشگاه ایالتی سن پترزبورگ 45
دانشگاه RUDN 47
موسسه فیزیک و فناوری مسکو (MIPT / فیزیک مسکو) 100 – 51
دانشگاه دولتی نووسیبیرسک 100 – 51
دانشگاه معدن سن پترزبورگ 100 – 51
دانشگاه ملی علم و صنعت MISIS 100 – 51

هزینه تحصیل  مهندسی نفت در روسیه 

یکی از عوامل بسیار مهم و تاثیر گذار بر جذب دانشجویان خارجی علاوه بر کیفیت و اعتبار آموزش، میزان هزینه ها و شهریه های تحصیل در خارج از کشور است که خوشبختانه روسیه در این حوزه بسیار سربلند است. شاید مطلع باشید که کشور روسیه یک از ارزان ترین مقاصد تحصیلی اروپا و جهان می باشد که در کنار اعتبار بالای آن گزینه بسیار خوبی برای تحصیل شناخته می شود.

در رابطه با تحصیل رشته مهندسی نفت در روسیه نیز باید بگوییم که این رشته از بسیاری از رشته های دیگر در این کشور گران تر است، اما از تمامی رشته های پزشکی و دندانپزشکی و حتی برخی از رشته های مهندسی نیز ارزان تر می باشد. البته لازم به ذکر است که دانشگاه های خصوصی قطعا شهریه بالاتری از دانشگاه های دولتی خواهند داشت.

به طور کل هزینه تحصیل  مهندسی نفت در روسیه باتوجه به دانشگاه، مقطع و زبان متفاوت خواهد بود می تواند سالانه مبلغی از 3500 دلار تا 7000 دلار را در بگیرد که در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی بسیار مقرون به صرفه است. در ادامه شهریه سالانه تحصیل این رشته در برخی دانشگاه های این کشور را مشاهده خواهید نمود:

نام دانشگاه شهریه سالانه
دانشگاه فدرال کازان کارشناسی 216180 روبل
کارشناسی ارشد 239460 روبل
کارشناسی ارشد انگلیسی 294120 روبل
دانشگاه RUDN 6300 دلار
دانشگاه سن پترزبورگ 6000 دلار

چارت درسی  مهندسی نفت در دانشگاه های روسی

سیستم آموزشی کشور روسیه کاملا براساس پیشرفته ترین و برترین نظام های آموزشی جهان طرح ریزی و اجرایی می شود. به خصوص در رشته های نظیر مهندسی نفت که خود این کشور می تواند به عنوان پیشگام و الگو نیز در برخی حوزه ها شناخته شود. همین باعث شده که تحصیل رشته مهندسی نفت در روسیه یک فرصت بسیار ایده آل به خصوص برای ایرانیان شناخته شود.

در رابطه با دروسی که در این رشته آموزش داده می شوند نیز اکثر دانشگاه ها از یک چارت معتبر و رسمی که برترین و معتبرترین مولفین این حوزه نگارش کرده و در اکثر کشورهای جهان مورد آموزش و تدریس قرار داده می شوند، بهره گیری می کنند. البته ممکن است در بخی از دروس با یکدیگر تفاوت هایی داشته باشند اما کلیت آموزش یکسان است.

دانشجویان در دانشگاه های این کشور مطالعات و فعالیت های خود را در برنامه های دانشگاهی متنوعی که به آنان ارائه می شود ادامه داده و به کسب علم می پردازند، برنامه های دانشگاهی این رشته عبارتند از: دروس تئوری، آزمایشگاه و مطالعات میدانی، مبانی های مهندسی، زمین شناسی و ترمودینامیک.

حال باتوجه به مقطع و گرایش در مقاطع تکمیلی این حوزه ها در دروس تخصصی به دانشجویان ارائه می شوند. اما برخی از مهم ترین دروسی که در چارت درسی مهندسی نفت در دانشگاه های روسی تدریس می شوند بدین شرح هستند:

چارت درسی مهندسی نفت در دانشگاه های روسی
  • ژئودینامیک
  • پتروفیزیک
  • نقشه برداری
  • زمین شناسی ساختاری
  • ژئوفیزیک
  • زمین شناسی ایزوتوپ
  • سنگ شناسی
  • هیدروژئولوژی نفت
  • مبانی بازاریابی
  • ژئوشیمی نفت و گاز
  • توسعه میادین نفتی
نمایش ویدیو درباره پذیرش روسیه

ویدئوی ارائه شده در این بخش تصاویری از پذیرش های کشور روسیه است که برای کلاینت ها هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی اخذ شده است.

کشور روسیه در رشته های نفت ، هوافضا ، شیمی و بسیاری از رشته های مهندسی در سطح جهان نامی است.

شما هم می توانید با تکمیل فرم زیر شرایط خود را برای تحصیل در این رشته ها بسنجید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

تحصیل رشته های مهندسی در روسیه با مشاوره گام به گام حرفه ای های رجبی!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

زبان تحصیل مهندسی نفت در روسیه

دانشجویان متقاضی برای تحصیل رشته مهندسی نفت در روسیه و گرایشات مختلف آن باید در نظر داشته باشند که دروس این رشته در هر سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری به دو زبان روسی و انگلیسی در دانشگاه های این کشور تدریس می شود و متقاضیان در هنگام ثبت نام باید مدرکی را به دانشگاه ارائه کنند که در یکی از این زبان ها تسلط کافی برای تحصیل در دانشگاه را دارا می باشند.

البته متقاضیان تحصیل رشته مهندسی نفت در روسیه باید این نکته را نیز در نظر داشته باشند که بعضی دانشگاه ها از دانشجویان مدرک دوره پادفک را طلب می کنند و بعضی خود دوره هایی یک ساله را به صورت اجباری جهت آموزش زبان روسی برای دانشجویان در نظر می گیرند.

اما اگر دانشگاهی مدرکی دال بر تسلط بر زبان روسی از شما طلب نکند باید دوره پادفک و یا دوره های زبان آن ها را پشت سر بگذارید. ذکر این نکته قابل توجه است که با گرفتن مدرک پادفک دیگر نیازی به شرکت در آزمون ورودی برخی دانشگاه ها و قبولی در آن برای تحصیل در این رشته لازم نمی باشد و همچنین داشتن این مدرک امتیازی برای شما هنگام ثبت نام به حساب می آید، پس توصیه میگردد که اگر قصد تحصیل رشته مهندسی نفت در روسیه را دارید نسبت به اخذ این مدرک اقدام نمایید.

بازار کار روسیه پس از تحصیل رشته مهندسی نفت

بازار کار روسیه پس از تحصیل رشته مهندسی نفت

از مهم ترین دغدغه های افرادی که قصد تحصیل رشته مهندسی نفت در روسیه را دارند، یافتن شغل مناسب و کسب درآمد کافی پس از اخذ مدرک تحصیلی می باشد. به همین خاطر بررسی و شناخت بازار کار کشور روسیه می تواند کمک شایانی در این امر نماید. در عنوان کار در روسیه کارشناسان ما تمامی شرایط و جزئیات لازم در رابطه با این حوزه و چگونگی یافتن شغلی مناسب را برای شما عزیزان شرح داده اند.

به طور کل روسیه نرخ بیکاری بالایی ندارد و اقتصاد آن با سرعت بالایی در حال رشد بوده و نرخ بیکاری در حال کاهش می باشد. علاوه بر این خوشبختانه بازار کار روسیه پس از تحصیل رشته مهندسی نفت نیز مناسب و خوب است و این کشور در این حوزه همواره به نیروهای متخصص و با دانش نیازمند است.

البته باید خاطر نشان کرد که داشتن مدارک تحصیلی بالاتر در یافتن شغل بسیار تاثیر گذار خواهند بود و می توانند درآمد بالاتری را نیز برای شما به ارمغان آورند. طبق آخرین آمار از شاغلین این حوزه میزان درآمد مهندسین نفت در روسیه می تواند از 51 هزار روبل آغاز و تا 167 هزار روبل نیز برسد، اما به طور متووسط درآمدی که برای شاغلین این حوزه وجود دارد 106 هزار روبل می باشد.

با شرایط تحصیل برخی رشته های مهندسی در دانشگاه های روسیه آشنا شوید.

تاثیر سابقه کار بر میزان درآمد مهندسین نفت در روسیه

نکته مهمی که باید به آن توجه داشت این است که علاوه بر میزان تحصیلات، میزان تجربه و سابقه کاری نیز تاثیر قابل توجهی بر میزان درآمد مهندسین نفت در این کشور می گذارد. به یقین مهندسی نفت یک حوزه عملی می باشد که بر اساس گرایش حتی می تواند به یک رشته کاملا عملی نیز مبدل شود.

به همین خاطر بسیایری از دانش و تجربه افراد با کار کردن به دست می آید که این خود یک دستاورد بسیار گران بهایی است که فقط باید با گذر زمان به آن رسید. به همین خاطر قطعا افرادی که در این حوزه کاری دارای سابقه و تجربه بیش تری باشند می توانند درآمد بالاتری نیز به دست آورند.

پس اگر قصد تحصیل رشته مهندسی نفت در روسیه را دارید، نباید از همان ابتدا تصور درآمدهای بالا را داشته باشید، بلکه به مرور زمان می توانید به درآمدهای بالا و بسیار خوبی برسید. در ادامه میزان تاثیر سابقه کار بر میزان درآمد مهندسین نفت در روسیه را مشاهده می کنید:

درآمد ماهانه مهندسین نفت در روسیه طبق سابقه کاری

No Data Found

سوالات پر تکرار تحصیل رشته مهندسی نفت در روسیه

 بله، ایرانیان نیز مانند دیگر دانشجویان خارجی به راحتی و بدون هیچ گونه محدودیتی می توانند جهت تحصیل رشته مهندسی نفت در روسیه اقدام نمایند.

 باید بدانید تحصیل رشته مهندسی نفت در روسیه به زبان های روسی و انگلیسی امکان پذیر است که مقطع کارشناسی به زبان روسی و مقاطع تکمیلی به زبان های روسی و انگلیسی در دسترس هستند.

 برای تحصیل رشته مهندسی نفت در روسیهدر مقطع کارشناسی 4 سال، کارشناسی ارشد 2 سال و دکترا 3 سال نیاز می باشد.

 میزان درآمد مهندسین نفت در روسیه به مدرک تحصیلی و سابقه کاری بستگی دارد و می تواند از 51 هزار روبل آغاز و تا 167 هزار روبل نیز برسد.

به طور کل برای تحصیل رشته مهندسی نفت در روسیه به زبان روسی مدرک زبان نیاز نمی باشد ولی باید دوره های پادفک را پشت سر بگذارید، اما برای تحصیل به زبان انگلیسی برخی از دانشگاه های معتبر از دانشجویان مدرک زبانی معتبر درخواست می کنند.

کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی در این مقاله تلاش نموده تا تحصیل رشته مهندسی نفت در روسیه را به نحوی گویا و خلاصه برای شما شرح دهند. جهت کسب اطلاعات بیش تر و مشاوره خصوصی با مشاورین ما در دفاتر غرب و مرکزی تهران و همچنین دفتر شیراز در ارتباط باشید. ضمنا مقاله مهاجرت به روسیه نیز هرآنچیزی که در اینباره نیاز خواهید داشت را در اختیار شما می گذارد، مطالعه آن را از دست ندهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4.7/5 - (15 امتیاز)

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه