تحصیل رشته هوانوردی در روسیه

تحصیل رشته هوانوردی در روسیه همواره با تقاضای بالایی از طرف دانشجویان خارجی و داخلی روبه رو می شود که دست یابی به این موضوع را یک موفقیت بزرگ می دانند.

این کشور یکی از بزرگان و پیشگامان علوم فضایی و هوانوردی در جهان است که تنها رقیب آن ایالات متحده آمریکا است و حتی کشورهای اروپایی هم قادر به رقابت با این کشور در این زمینه نیستند ، با کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) همراه شوید تا تحصیل رشته هوانوردی در روسیه را کامل تر بشناسید.

تحصیل رشته هوانوردی در روسیه را می توان یکی از برترین رشته های تحصیلی دانست که می تواند آینده ای تضمین شده را در هر کجای جهان برای فارغ التحصیلان آن رقم بزند ، این رشته نه تنها کیفیت و کارایی خود را در آینده در زندگی انسان از دست نخواهد داد بلکه به یکی از اصلی ترین ، مهم ترین و کارآمدترین تخصص های مورد نیاز انسان آینده نیز تبدیل خواهد شد ، پس جای تعجب نیست اگر تحصیل رشته هوانوردی در روسیه را یک موفقیت بزرگ در نظر بگیریم.

تحصیل رشته هوانوردی در روسیه مزایای بسیاری دارد که در ادامه شما را با آن ها آشنا خواهیم کرد ، همچنین جهت پذیرش و ورود به این رشته باید شرایط و مدارکی خاص را داشته و فراهم آورید که در ادامه این مطلب به طور کامل این موارد را به شما شرح خواهیم داد ، همچنین توصیه می کنیم مقاله تحصیل در روسیه را حتما در کنار این مطلب بخوانید تا با هزینه های تحصیل ، آزمون های ورودی و مزایا و معایب تحصیل در دانشگاه های روسیه بخوبی آشنا شوید.

فهرست مطالب
تحصیل رشته هوانوردی در روسیه

مدارک پذیرش رشته هوانوردی در روسیه

جهت پذیرش و تحصیل رشته هوانوردی در روسیه شما باید مدارک خاصی را در هر مقطع برای دانشگاه مد نظرتان تهیه نموده و به آن ها ارائه نمایید که این موارد دارای مدارکی کلی و مشترک در همه مراکز و شاید برخی مدارک خاص باشد که هر دانشگاه با توجه به ضوابط و قوانین خود از متقاضیان طلب می نماید.

اولین و مهم ترین مدارک پذیرش رشته هوانوردی در روسیه داشتن مدرک دیپلم پایان دوره دبیرستان جهت ورود به دوره کارشناسی این رشته است که باید در رشته ریاضی و فیزیک و یا رشته تجربی کسب کرده باشید و به همین ترتیب برای ورود به مقاطع بالاتر باید مدرک تحصیلی مقطع قبل در رشته هوانوردی و یا یکی از رشته های مرتبط با هوا و فضا را داشته باشید.

حتما پیش از ارسال مدارک با دانشگاه خود مکاتبه نمایید و از مدارک مورد نیاز به طور دقیق مطلع گردید ، زیرا گاهی با توجه به شرایط مدارک درخواستی نسبت به ترم یا سال پیش تغییراتی کرده و هرگونه نقص یا ایراد در هنگام ارسال آن ها شما را با مشکلاتی مواجه خواهد کرد.

همچنین می توانید با ارتباط با مشاورین ما در موسسه مهاجرتی رجبی از شرایط پذیرش و مدارک درخواستی هریک از دانشگاه های روسیه جهت تحصیل رشته هوانوردی در روسیه اطلاعات دقیق و به روزی را به دست آورید و از راهنمایی های آنان برای پذیرش و ثبت نام بهره مند شوید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

تحصیل رشته های خاص مورد علاقه شما با تکیه به تجربه و دانش متخصصان هلدینگ بزرگ رجبی.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

مدارک لازم

از مهم ترین مدارک پذیرش رشته هوانوردی در روسیه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. فرم درخواست پذیرش به همراه نامه قبولی و یا دعوت نامه دانشگاه
  2. مدرک دیپلم دوره دبیرستان به همراه ترجمه کامل به روسی یا انگلیسی
  3. مدرک لیسانس یا فوق لیسانس در رشته های هوانوردی ( جهت پذیرش در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا )
  4. ریز نمرات تمامی مقاطع مورد نیاز با ترجمه
  5. ارائه پاسپورت معتبر به همراه مدارک شناسایی با ترجمه
  6. ارائه 1 یا 2 توصیه نامه از اساتید دوره های پیشین ( برای پذیرش در دوره کارشناسی ارشد و دکتری )
  7. ارائه انگیزه نامه قوی به همراه پروپوزال معتبر ( برای پذیرش در دوره کارشناسی ارشد و دکتری )
  8. ارائه مقالات ، پژوهش ، تحقیقات و هرگونه افتخارات در صورت وجود

بهترین دانشگاه های هوانوردی روسیه

همانطور که گفتیم تحصیل رشته هوانوردی در روسیه یکی از بهترین گزینه های موجود جهت تحصیل این رشته در خارج از کشور است که مزایای بسیاری را برای دانشجویان به همراه دارد ، یکی از این مزایا تحصیل در دانشگاه های برتر این رشته و بسیار با کیفیت در جهان است که همگی پیشرو در زمینه های تحقیقاتی و پژوهشی این رشته نیز می باشند.

رشته هوانوردی ، رشته ای خاص است که در همه کشورها و همه دانشگاه ها ارائه نمی شود و فقط برخی از مراکز برگزیده و مناسب در برخی از کشورها این رشته را ارائه می دهند که آمریکا و روسیه و برخی از کشورهای اروپایی در صدر ارائه و آموزش این رشته و گرایش های گوناگون آن هستند.

تحصیل رشته هوانوردی در روسیه در چندین دانشگاه این کشور در دسترس متقاضیان و دانشجویان علاقمند قرار دارد که در این بین این مراکز از لحاظ کیفیت و اعتبار با یکدیگر تفاوت هایی را دارا هستند ، در ادامه چندی از بهترین دانشگاه های هوانوردی روسیه را به شما به طور خلاصه معرفی خواهیم کرد.

بهترین دانشگاه های هوانوردی روسیه

موسسه هوانوردی مسکو ( MAI )

موسسه هوانوردی مسکو در سال 1930 در شهر موسکو تاسیس شد و در حال حاضر یکی از محبوب ترین دانشگاه ها در زمینه آموزش هوافضا و یکی از بزرگترین دانشگاه های فنی روسیه است ، این دانشگاه در زمینه های تحقیقاتی مهمی همچون هواپیما ، سیستم های فضایی و انرژی ، فناوری اطلاعات ، مواد جدید و فناوری های تولید ، استفاده چند وجهی از هوافضا و فناوری های دیجیتال در حال فعالیت است و تاکنون موفق به دست یابی به ابداعات بسیاری شده است.

از زمان تاسیس این دانشگاه بیش از 175 هزار دانشجو تاکنون از این مرکز فارغ التحصیل شده اند که از این تعداد فقط 23 نفر فضانورد ، 57 نفر رئیس موسات آموزش عالی و بیش از 250 نفر طراحان ارشد سازمان های صنعتی شده اند ، طبق آمار بیش از 75% از فارغ التحصیلان این مرکز موفق به استخدام و کاریابی در سازمان ها ، شرکت ها و مراکز مرتبط به رشته خود در سراسر جهان شده اند.

این مرکز در حال حاضر بیش از 21 هزار دانشجو داشته که 1500 نفر از آنان دانشجویان خارجی و 60 نفر از آنان دانشجوی مقطع دکترا هستند ، دانشجویان می توانند در این مرکز از مقطع کارشناسی تا دکترای رشته هوانوردی را در گرایش های مختلف و به زبان های انگلیسی و روسی به تحصیل مشغول شوند و مدرک خود را دریافت نمایند.

دانشگاه ایالتی سنت پترزبورگ

دانشگاه ایالتی سنت پترزبورگ در سال 1955 در شهر سنت پترزبورگ تاسیس شد که حالا پذیرای بیش از 7500 دانشجو است که 880 نفر آز آنان از دانشجویان بین المللی هستند که از 25 کشور جهان به روسیه و این دانشگاه آمده اند ، این دانشگاه یکی از معدود دانشگاه های جهان است که برای آموزش ها و تعلیمات هوانوردی خود از جدیدترین شبیه سازهای پرواز موجود بهره می برد ، همچنین این دانشگاه دارای یک ناوگان هواپیمای مدرن جدید برای انجام تمرینات پروازی است.

این مرکز در نیم قرن فعالیت خود بیش از 25 هزار مدیر و متخصص بسیار ماهر را برای هوانوردی غیرنظامی آموزش داده است که سهم قابل توجهی در این صنعت به شمار می آید ، همچنین  بیش از 5000 فارغ التحصیل از این مرکز به مدیران ارشد بزرگترین شرکت های هوانوردی ، شرکت های هواپیمایی و فرودگاه ها تبدیل شده و بیش از 1000 فارغ التحصیل دیگر رهبران بخش ها و خدمات کنترل ترافیک هوایی هستند.

این دانشگاه نیز دوره کارشناسی تا دکترای هوانوردی را در گرایش های مختلفی به دانشجویان علاقمند ارائه می نماید که جهت کسب اطلاعات کامل تر در رابطه با این مرکز می توانید با کارشناسان موسسه رجبی تماس حاصل کنید.

شنیده ها و دانسته های خود درباره تحصیل در دانشگاه های روسیه را با مطالعه مقالات به روز زیر تصحیح و تکمیل کنید.

دانشگاه فنی هوانوردی دولتی اوفا ( USATU )

دانشگاه فنی هوانوردی دولتی اوفا در سال 1932 تأسیس شد که در حال حاضر یکی از بزرگترین مؤسسات آموزش عالی در روسیه است و 16000 دانشجوی بین المللی را از 27 کشور در سراسر جهان در پردیس 500 هکتاری خو در اوفا جای داده است ، USATU تنها دانشگاه در منطقه است که پارک هوانوردی اختصاصی خود را داشته و یک مرکز آموزشی و تحقیقاتی علمی بزرگ محسوب می شود که دارنده  هواپیماهای نظامی معروف روسیه ازجمله سوخوی Su-27 (Flanker) و چندین هواپیمای سبک و سنگین دیگر است.

این مرکز از 7 دانشکده و 64 دپارتمان تشکیل شده که بیش از 16 هزار دانشجو در آن در حال تحصیل می باشند ، در دانشگاه فنی هوانوردی دولتی اوفا بیش از 40 برنامه آموزشی به زبان روسی و 2 برنامه آموزشی به زبان انگلیسی را برای دوره لیسانس ارائه می شود که برای ورود به این رشته ها باید در آزمون ورودی این مرکز شرکت نمایید و در صورت قبولی ثبت نام نمایید.

این دانشگاه از مقاطع کارشناسی ، تخصص ، کارشناسی ارشد و دکترای رشته های مختلف هوانوردی را زیر نظر 1000 استاد و استادیار باسواد و باتجربه به دانشجویان ارائه می نماید ، علاوه بر این 3 دانشگاه که به شما معرفی نمودیم ، دانشگاه های زیر نیز از برترین مراکز ارائه رشته هوانوردی در روسیه هستند:

  • دانشگاه دولتی مسکو
  • دانشگاه الکتروتکنیک سنت پترزبورگ
  • دانشگاه فنی باومن مسکو
  • انشگاه فنی نووسیبیرسک
  • دانشگاه هواپیمایی فنی ایالتی مسکو

هزینه تحصیل هوانوردی در روسیه

همواره یکی از مهم ترین دغدغه های دانشجویان جهت تحصیل در خارج از کشور ، مبحث هزینه و شهریه دانشگاه های کشور مقصدشان می باشد ، باید بگوییم که تحصیل رشته هوانوردی در روسیه را می توان جز تحصیلات مقرون به صرفه در خارج از کشور در نظر گرفت چون دانشگاه های روسیه از شهریه های بسیار مناسب و گاها ارزانی برخوردار می باشند.

اما در این میان باید دقت کنید که شهریه دانشگاه های خصوصی گران تر از دانشگاه های دولتی بوده و هزینه تحصیل رشته هوانوردی در روسیه به زبان روسی بسیار ارزان تر از تحصیل به زبان انگلیسی می باشد ، نکته قابل توجه این است که رشته هوانوردی به دلیل خاص بودن و عدم تدریس و ارائه در همه جای جهان ، معمولا رشته ارزانی در نظر گرفته نمی شود ، اما تحصیل رشته هوانوردی در روسیه خوشبختانه مقرون به صرفه است.

اگر شما بخواهید این رشته را در دانشگاه های آمریکا یا اروپا تحصیل کنید ، یقینا باید شهریه های بسیار گران تری را پرداخت نمایید ، در ادامه این بخش شهریه برخی از دانشگاه های روسیه را جهت تحصیل رشته هوانوردی مشاهده خواهید کرد:

نام دانشگاه شهریه
موسسه هوانوردی مسکو ( MAI ) کارشناسی و کارشناسی ارشد هوانوردی 6 هزار دلا و دکترا 7 هزار دلار
دانشگاه ایالتی سنت پترزبورگ کارشناسی 5500 دلار و کارشناسی ارشد 4200 دلار
دانشگاه فنی هوانوردی دولتی اوفا کارشناسی 5529 دلار و تخصص 5 ساله 6081 دلار
دانشگاه دولتی مسکو کارشناسی 4500 دلار
زبان تحصیل هوانوردی در روسیه

زبان تحصیل هوانوردی در روسیه

زبان تحصیل هوانوردی در روسیه چیست؟ علاقمندان به تحصیل رشته هوانوردی در روسیه برای ورود به دانشگاه های روسیه در مقطع کارشناسی این رشته باید به زبان روسی تسلط لازم و کافی را به دست آورند البته برخی از گرایش های خاص در برخی از مراکز در این مقطع به زبان انگلیسی نیز ارائه می شوند ، باید گفت زبان اکثریت رشته های کارشناسی هوانوردی در روسیه به زبان روسی است.

اما در ادامه در مقاطع تکمیلی گرایش های بیش تری به زبان انگلیسی در دسترس است به خصوص مقطع دکترا که اکثریت به زبان انگلیسی برگزار می شوند ، البته دقت داشته باشید که هوانوردی رشته ای بین المللی بوده و برای تحصیل در آن در هر جای دنیا حتی اگر به زبانی غیر از انگلیسی نیز تدریس شود بازهم دانشجو باید تا حد قابل قبولی به زبان انگلیسی تسلط داشته باشد.

پس بهتر است بگوییم که تحصیل رشته هوانوردی در روسیه نیازمند تسلط داشتن به زبان روسی و انگلیسی است و هر دانشگاه با توجه به شرایط و ضوابط خود مدارکی خاص را از دانشجویان درخواست می کند که در جهت اثبات زبان انگلیسی ، مدارک تافل و آیلتس مورد تایید می باشند و نمره آن در هر دانشگاه متفاوت است.

چارت درسی هوانوردی در دانشگاه های روسیه

رشته هوانوردی یکی از رشته های جذاب دانشگاهی است که تحصیل در آن نیازمند به تلاش و پشت کار بالا دارد و علاوه بر آن باید علاقه زیادی نیز به پرواز و هوانوردی داشته باشید تا تحصیل در این رشته شما را به هدفهایتان برساند ، همچنین دانشجویان رشته هوانوردی باید دارای توانایی مدیریتی نیز باشند ، چراکه در بسیاری از موارد و مشاغل این رشته وظیفه مدیریت را برعهده دارند ، برای مثال یک خلبان باید هواپیما را هدایت و مدیریت کند.

تحصیل رشته هوانوردی در روسیه در مقطع کارشناسی 4 سال ، در مقطع کارشناسی ارشد 2 سال ، به طور تخصصی 5 سال و در نهایت در مقطع دکترا 4 سال به طول می انجامد و مبنای اصلی دروس این رشته مرتبط با ریاضیات ، فیزیک و مکانیک است ، اگر بخواهیم به مهم ترین دروس مشترک در تمامی گرایش های این رشته اشاره کنیم دروس زیر را می توانیم در چارت درسی هوانوردی در دانشگاه های روسیه نام ببریم :

  • تجزیه و تحلیل ریاضی
  • جبر خطی و هندسه تحلیلی
  • مهندسی و گرافیک کامپیوتری
  • زبان های الگوریتم و برنامه نویسی
  • مکانیسم و ​​نظریه ماشین
  • ترمودینامیک
  • انتقال حرارت
  • مقدمه ای بر مهندسی هوافضا
  • قطعات ماشین آلات و مبانی مهندسی
  • آیرودینامیک‌ سیالات‌ تراکم پذیر
  • پرواز پیشرفته‌ نظامی‌
  • پرواز تخصصی‌ نظامی‌
  • طراحی‌ دستورالعمل های ‌پرواز
  • اتوماسیون و کنترل نیروگاه هواپیما
  • روش‌ تدریس‌ هواپیمایی‌
  • طراحی سیستم های نیروگاهی هواپیما
  • طراحی و مهندسی هواپیما

Aviation trends in Russia

گرایش های رشته هوانوردی در روسیه

گرایش های رشته هوانوردی در روسیه به طور کلی به دسته نظامی و غیر نظامی دسته بندی می شود که در دانشگاه های این کشور فقط گرایش غیر نظامی به دانشجویان ارائه می شود و فقط شهروندان روسیه و افرادی که به عضویت ارتش این کشور درآمده و در دانشگاه های نظامی به تحصیل مشغول می شوند قادر به تحصیل در گرایش نظامی هوانوردی می باشند.

تحصیل رشته هوانوردی در روسیه در گرایش غیر نظامی به سه دسته اصلی خلبانی ، مدیریت و کنترل پرواز و ناوبری هوایی دسته بندی می شوند ، که در ادامه هریک از دانشگاه های هوانوردی این کشور بر اساس اساتید و هیئت علمی و همچنین امکانات و تجهیزات خود رشته های گوناگونی که همه آن ها در یکی از این 3 دسته جای می گیرند را ارائه می کنند.

گرایش های رشته هوانوردی در روسیه​

برخی از مهم ترین رشته های هوانوردی دانشگاه های روسیه به شرح زیر هستند ، اما شما می توانید برای کسب اطلاعات دقیق در رابطه با رشته های موجود در هریک از دانشگاه های این کشور با کارشناسان موسسه مهاجرتی رجبی تماس حاصل کرده و اطلاعات لازم را به دست آورید.

  • مهندسی هواپیما
  • مهندسی فضاپیما
  • سیستم های کنترل و علوم کامپیوتر در مهندسی
  • مهندسی نیرو محرکه
  • عملیات فنی هواپیما و موتور
  • الکترونیک داخلی و سایبرنتیک فنی
  • رادیونیک و سیستم های ارتباطی
  • خلبانی هواپیمای غیر نظامی
  • هندسی حرارت هوانوردی و مهندسی برق حرارتی
  • طراحی موتورهای هواپیما و موشک

از علاقه مندان رشته های مهندسی هستید؟ با برخی از برترین رشته های مهندسی ارائه شده در دانشگاه های روسیه آشنا شوید.

 تحصیل دکترا هوانوردی در روسیه

همانطور که گفتیم تحصیل رشته هوانوردی در روسیه در مقطع دکترا 4 سال به طور پیوسته به طول خواهد انجامید و اولین شرط لازم برای ورود به آن داشتن مدرک کارشناسی ارشد در یکی از رشته های هوانوردی و گرایش های مرتبط می باشد و یقینا داشتن مدرک از مراکز و دانشگاه های معتبر تر شرایط پذیرش و قبولی شما را راحت تر خواهد کرد.

تحصیل دکترا هوانوردی در روسیه در نهایت مناسب کسانی است که قصد دارند به آموزش و تعلیم دانشجویان در دانشگاه ها پرداخته و یا این که علاقمند به طراحی و ساخت تجهیزات و لوازم مورد نیاز در هواپیما و به طور کل علم هوانوردی می باشند ، زیرا با تحصیل در مقطع دکترای این رشته شما بیش تر به سمت طراحی ، تحقیق و پژوهش در این علم قدم خواهید برداشت و در این رابطه کسب دانش خواهید کرد.

یقینا تسلط به هر دو زبان انگلیسی و روسی لازم بوده و باید مدارک خود را به اساتید دانشگاه های این کشور به همراه توصیه نامه ها ، تحقیقات و پژوهش های بین المللی و به طور کل رزومه خود ارسال نموده و موضوع پروپوزال خود را نیز با اساتید در میان گذاشته و آنان را ترغیب به پذیرش خود نمایید تا یکی از آنان شما را پذیرفته و بتوانید در دانشگاه مقصد به تحصیل دکترا هوانوردی در روسیه مشغول شوید.

مزایا و معایب تحصیل هوانوردی در روسیه

حتما خودتان تا این قسمت از مقاله با مزایای بسیاری از تحصیل رشته هوانوردی در روسیه آشنا شده اید و یقینا می دانید که دریافت مدرک در این رشته می تواند آینده شغلی بسیار مناسبی را در کجای جهان برایتان به ارمغان آورد ، البته نباید فراموش کنید که کشور روسیه یکی از برترین کشورهای جهان در علم هوانوردی می باشد و تحصیل در دانشگاه های هوانوردی آن چندان ساده و راحت نبوده و باید تلاش زیادی کرده تا بتوانید به مدرک نهایی دست پیدا کنید.

ضمن اینکه پذیرش و ثبت نام در دانشگاه های آن نیز نیازمند ارائه یک رزومه قوی و مناسب است که در این زمینه می توانید با کارشناسان موسسه رجبی مشورت نموده و راهنمایی های لازم را دریافت کنید ، در ادامه این قسمت برخی از مزایا و معایب تحصیل هوانوردی در روسیه را مشاهده خواهید کرد.

مزایا و معایب تحصیل هوانوردی در روسیه

مزایا

  • تحصیل در دانشگاه هایی بسیار معتبر و سرشناس در جهان
  • اعتبار بالای مدارک دریافتی از دانشگاه های این کشور در تمامی کشورهای جهان
  • امکان تحصیل به زبان انگلیسی و روسی
  • امکان شرکت در دوره های پادفک و تقویت زبان روسی دانشجویان
  • هزینه های مناسب زندگی در روسیه
  • امکان دریافت بورسیه های تحصیلی برای دانشجویان ممتاز و دارای شرایط
  • درآمد بالای متخصصین و کارشناسان حوزه هوانوردی و هوافضا
  • عدم نیاز به ارائه مدرک زبان در اکثر دانشگاه های این کشور
  • بازار کار و شغل فراهم برای فارغ اتحصیلان این رشته در روسیه و در جهان
  • شهریه های ارزان و مقرون به صرفه دانشگاه های هوانوردی روسیه

معایب

  • نیاز به یادگیری زبان روسی برای اکثر افراد مشکل و سخت است.
  • تحصیل در رشته های هوانوردی نیاز به تلاش بیش تری نسبت به سایر رشته ها دارد.
  • ارائه خدمات و امکانات در خارج از دانشگاه کمتر از کشورهای اروپایی است.

در ویدئوی ارائه شده ، تصاویر برخی از ویزاهای کشور روسیه که توسط هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی برای مراجعین عزیز اخذ شده را میبینید ، تعداد ویزاهای اخذ شده تا کنون بسیار فرا تر از این تصاویر است.

برای اشنایی با برخی از مراجعین ما می توانید به بخش ” ما تا حالا چیکار کردیم؟ ” بروید و با تجارب کلاینت های ما آشنا شوید.

نکته : باکس زیر برای درج شماره تماس شما جهات دریافت مشاوره رایگان در نظر گرفته شده ، درصورتیکه میخواهید با کارشناسان رجبی مستقیما در تماس باشید کافیست شماره تماس خود را درج نمایید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

به دنبال تحصیل رشته مورد علاقه تان به زبان انگلیسی در برترین دانشگاه ها هستید، مشاوره رایگان بگیرید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

بازارکار روسیه پس از تحصیل رشته هوانوردی

بازارکار روسیه پس از تحصیل رشته هوانوردی در این کشور از مهم ترین دغدغه های دانشجویان پس از دریافت مدرک است که خوشبختانه باید بگوییم که روسیه در زمینه هوانوردی و هوافضا پس از آمریکا قوی ترین کشور دنیا می باشد و شرکت ها و موسسات تحقیقاتی پژوهشی بسیاری در این کشور در این زمینه در حال فعالیت هستند که همواره به متخصصین این حوزه نیاز خواهند داشت.

همچنین شما پس از دریافت مدرک خود می توانید در کشورهای جهان نیز به راحتی کار مناسب و مورد علاقه خود را بیابید زیرا دانشگاه های هوانوردی روسیه در جهان از اعتبار بالایی برخوردار می باشند ، اما اگر قصد دارید که به تحصیل رشته هوانوردی در روسیه مشغول شوید باید بدانید که فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی این رشته به طور متوسط ماهانه 126 هزار روبل درآمد دارند که با تجربه و سابقه کاری آنان ارتباط مستقیم دارد.

این مقدار می تواند از ماهانه حداقل 53300 روبل آغاز و به حداکثر 257 هزار روبل در ماه برسد.

سوالات پر تکرار تحصیل رشته هوانوردی در روسیه

بله ، روسیه از بزرگان و پیشگامان علوم فضایی و هوانوردی در جهان به شمار می رود که تنها رقیب آن ایالات متحده آمریکا می باشد و حتی کشورهای اروپایی هم قادر به رقابت با این کشور در این زمینه نیستند.

  • موسسه هوانوردی مسکو ( MAI )
  • دانشگاه ایالتی سنت پترزبورگ
  • دانشگاه فنی هوانوردی دولتی اوفا ( USATU )

این دانشگاه یکی از معدود دانشگاه های جهان بوده که برای آموزش ها و تعلیمات هوانوردی خود از جدیدترین شبیه سازهای پرواز موجود استفاده  می کند ، همچنین این دانشگاه دارای یک ناوگان هواپیمای مدرن جدید برای انجام تمرینات پروازی است.

  • موسسه هوانوردی مسکو ( MAI ) کارشناسی و کارشناسی ارشد هوانوردی 6 هزار دلا و دکترا 7 هزار دلار
  • دانشگاه ایالتی سنت پترزبورگ کارشناسی 5500 دلار و کارشناسی ارشد 4200 دلار
  • دانشگاه فنی هوانوردی دولتی اوفا کارشناسی 5529 دلار و تخصص 5 ساله 6081 دلار

در مقطع کارشناسی این رشته به زبان روسی ارائه می شود ، اما در ادامه در مقاطع تکمیلی گرایش های بیش تری به زبان انگلیسی در دسترس است.

تحصیل رشته هوانوردی در روسیه در مقطع دکترا 4 سال بزمان می برد و اولین شرط لازم برای ورود به آن داشتن مدرک کارشناسی ارشد از مراکز و دانشگاه های معتبر و دانستن زبان روسی و انگلیسی به طور کامل است.

درآمد این رشته از ماهانه حداقل 53300 روبل آغاز و به حداکثر 257 هزار روبل در ماه می رسد.

شما عزیزان می توانید جهت کسب اطلاعات بیش تر و یا رفع ابهام و طرح سوالات خود در زمینه تحصیل رشته هوانوردی در روسیه با کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی تماس حاصل نموده و یا به دفاتر تهران و شیراز موسسه مراجعه کرده و با مشاورین ما دیدار کنید ، همچنین توصیه میکنیم مقاله مهاجرت به روسیه را بخوانید و با سایر روشهای مهاجرت قانونی به جز تحصیل هم آشنا شوید ، مهاجرت از طریق خرید ملک ، سرمایه گذاری ، کارآفرینی و بسیاری روش های امن و سریع دیگر.

 

4 دیدگاه در “تحصیل رشته هوانوردی در روسیه

  1. تحصیل رشته هوانوردی در روسیه لیام گفت:

    سلام خسته نباشید.. ببخشید در دانشگاه سن پترزبورگ خود رشته خلبانی هواپیما هم تدریس میشه؟؟؟یا فقط گرایش های مربوط به خلبانی مثل تعمیرات و…؟؟بعد گرفتن بورسیه این دانشگاه به چه صورت هستش

    1. تحصیل رشته هوانوردی در روسیه مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

      با سلام و درود
      بررسی رشته های هر دانشگاه توسط تیم اجرایی برای کلاینت های مجموعه انجام می شود .
      بورسیه بیشتر برای مقاطع تکمیلی به خصوص دکترا است .
      با تشکر از سوال شما

  2. تحصیل رشته هوانوردی در روسیه محمد رضا امینی فر گفت:

    سلام ایرانیانی که در این دانشگاه تحصیل کرده اند را معرفی کنید

    1. تحصیل رشته هوانوردی در روسیه Hamid گفت:

      با سلام

      متاسفانه دادن اطلاعات شخصی متقاضیانی که قبلا مهاجرت کردن کار پسندیده ای نیست.

      با تشکر از سوال شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه