تحصیل رشته آمار در آلمان

تحصیل رشته آمار در آلمان یکی از گزینه های موجود برای افراد علاقمند به تحصیل در رشته ریاضیات و تجزیه و تحلیل اطلاعات است که به توسعه و مطالعه روش هایی جهت جمع آوری، تجزیه و تحلیل، تفسیر و ارائه داده های تجربی می پردازد. این رشته تحصیلی یک موضوع بین رشته ای است و از ریاضیات برای حل و تجزیه تحلیل استفاده می نماید و در زمینه های مختلفی کاربرد دارد.

تحصیل رشته آمار در آلمان

مشاور مهاجرتی

بله، دانشگاه های کشور آلمان مقصدی بسیار مناسب جهت تحصیل رشته آمار می باشند.

 دانشجویان بین المللی می توانند به زبان های آلمانی و انگلیسی به تحصیل رشته آمار در آلمان بپردازند.

 باید توجه کنید که تحصیل رشته آمار در آلمان فقط در دانشگاه های دولتی این کشور رایگان است.

 بله، امکان تحصیل این رشته به زبان انگلیسی وجود دارد، اما بیش تر در دوره های فوق لیسانس و دکترا.

 درآمد آماردانان در آلمان ماهانه به طور متوسط 5550 یورو می باشد.

علم آمار بر مبنای اعداد و به طور کلی بر اساس ریاضی به پیش بینی امور می‌پردازد. متخصصان رشته آمار نمونه‌های مرتبط را جمع آورده کرده و پس از تهیه گزارش و فرم‌های تحقیقاتی، داده‌های جمع آورده شده را مورد تحلیل و تفسیر قرار داده و آن‌ها را جمع بندی می‌کنند. تحصیل رشته آمار در آلمان در مقاطع مختلفی برای دانشجویان خارجی امکان پذیر است.

فهرست مطالب

برای موفقیت در این رشته باید به دنیای ریاضیات علاقه بسیاری داشته باشید، چون در اینجا تمامی سر و کار شما با اعداد و داده ها خواهد بود و با دیگر رشته های مهندسی یا پزشکی تفاوت بسیاری دارد. چون شما این رشته را به مانند سایر رشته ها چندان ملموس و آشنا در زندگی روزمره خود احساس نخواهید نکرد.

ضمنا عنوان تحصیل در آلمان را نیز حتما مطالعه نموه تا نظام آموزشی این کشور را دقیق بشناسید.

شرایط پذیرش رشته آمار در آلمان

تحصیل رشته آمار در آلمان در مقاطع کارشناسی (3.5 سال)، کارشناسی ارشد (2سال) و دکترا (3 سال) برای دانشجویان در دانشگاه های مختلف این کشور امکان پذیر است. اولین دوره آموزش عالی این رشته دوره کارشناسی آمار است که در آن اطلاعات پایه ای در مورد احتمال و آمار و ریاضی، روش های جمع آوری و استنباطی داده ها و مهارت های محاسباتی عملی برای تجزیه و تحلیل آماری را در مورد حل بسیاری از مشکلات در اختیار افراد قرار می دهد.

دقت داشته باشید که شرایط پذیرش رشته آمار در آلمان در هریک از دانشگاه ها متفاوت است، اما اصلی ترین آن در تمامی مراکز ارائه مدرک دیپلم دوره دبیرستان و مدرک زبان معتبر می باشد. همچنین دانشجویان باید نمرات مناسب و بالایی در دروس ریاضیات به دست آورده باشند.

دقت داشته باشید که متقاضیان خارج از اتحادیه اروپا نظیر ایرانیان باید پیش از شروع تحصیل در دانشگاه حتما در دوره های پیش از دانشگاه یا همان دوره های کالج آلمان شرکت نموده و دروس پایه و اصلی این رشته را در کنار زبان آلمانی فرا گرفته و آماده تحصیل در دانشگاه های این کشور شوند.

بسیار مهم است بدانید که رشته آمار یک مبحث میان رشته ای است و بیشتر در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می شود و معدود دانشگاهی این رشته را در دوره کارشناسی ارائه می دهد. به همین خاطر اگر قصد ادامه تحصیل این رشته را دارید، باید آن را بیش تر برای دوره های تحصیلات تکمیلی در نظر بگیرید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

برای کسب اطلاعات به روز در خصوص ویزا های تحصیلی آلمان، حتماً مشاوره بگیرید.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

مشاوره تلفنی تحصیل در دانشگاه های آلمان

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

گرایش های رشته آمار در آلمان

اگر قصد ادامه تحصیل رشته آمار در آلمان را دارید، باید توجه داشته باشید که رشته آمار یکی از شاخه های ریاضی و یک رشته میان رشته ای است که با سایر رشته ها به واسطه امر پژوهشی مرتبط است. رشته آمار عملا در تمام رشته های علمی مانند علوم فیزیک و اجتماعی، بازرگانی، علوم انسانی، مشاغل دولتی و همچنین در تولید و فروش محصولات مورد استفاده قرار می گیرد.

رشته آمار یکی از رشته های متنوع در زمینه ریاضیات است که در زمینه های مختلف در علوم و پژوهش تا بررسی های انسانی و جمعیت شناسی کاربرد دارد. دقت داشته باشید که تمامی گرایش های این رشته در یک دانشگاه ارائه نخواهند نشد و هر مرکز آموزشی باتوجه به تیم اساتید و هیئت علمی خود یکی یا برخی از این شاخه ها را ارائه و تدریس می نماید.

در حال حاضر گرایش های رشته آمار در آلمان که در دسترس دانشجویان قرار دار شامل: آمار جمعیت شناسی، آمار زیستی، آمار تحلیلی، آمار محاسباتی، آمار اقتصادی، آمار علوم اجتماعی و روش شناسی آماری می شود. پیش از اقدام جهت پذیرش حتما از شرایط شاخه مدنظر خود در دانشگاه انتخابی تان اطلاعات کامل را به دست آورید.

گرایش های رشته آمار در آلمان

زبان تحصیل آمار در دانشگاه های آلمان

همان طور که می دانید زبان رسمی مردم کشور آلمان زبان آلمانی می باشد که در مدارس و دانشگاه های این کشور زبان آلمانی به عنوان زبان اصلی آموزش و تدریس تلقی می شود. پس اگر قصد تحصیل رشته آمار در آلمان را دارید، حتما باید زبان المانی خود را تقویت نمایید و به تسلط مناسبی در آن برسید.

البته لازم به ذکر است که زبان تحصیل آمار در دانشگاه های آلمان علاوه بر زبان آلمانی می تواند به زبان انگلیسی نیز قابل دسترسی باشد، اما نه به صورت گسترده و فراوان. باید توجه کنید که معدود دوره های کارشناسی این رشته به زبان آلمانی ارائه می شوند، اما دوره های تحصیلات تکمیلی به خصوص دوره دکترا به زبان انگلیسی نیز به دانشجویان ارائه می شود.

لازم به تذکر است که پذیرش در دانشگاه های آلمان نیاز به ارائه مدرک معتبر زبان دارد، حال اگر قصد تحصیل به زبان آلمانی رششته آمار را داشته باشید، مدارک آزمون TestDaf و آزمون DSH می تواند در اکثر دانشگاه ها معتبر بوده و قابل ارائه باشند.

اما اگر قصد تحصیل به زبان انگلیسی را داشته باشید، باید مدارکی نظیر آیلتس یا تافل را به دانشگاه مربوطه ارائه نمایید. توجه کنید که دانشگاه ها ممکن است در نوع مدرک و یا سطوح و نمرات درخواستی با یکدیگر تفاوت داشته باشند، پس حتما مدرک زبان موردنیاز را از دانشگاه مدنظرتان استعلام نمایید.

مقاله آمادگی آزمون TestDaf آلمانی را حتما مرور کنید.

تحصیل ارشد آمار در آلمان

تحصیل ارشد آمار در آلمان

تحصیل ارشد آمار در آلمان با تحصیل کارشناسی بسیار تفاوت داشته و تخصصی تر می باشد. سیستم آموزشی کشور آلمان به صورتی بوده که مدرک دریافتی از آن دارای مقدار اعتبار بسیار بالایی بوده که حتی در سایر کشورها نیز دارای امتیاز بسیار بالایی است و می تواند مقدار فرصت های شغلی بیش تری را نسبت به مدرک کارشناسی برای شما به ارمغان آورد.

تحصیل در دوره فوق لیسانس رشته آمار در آلمان می تواند از دوره کارشناسی از رشته های تحصیلی دیگری در حوزه ریاضیات نیز به این رشته امکان پذیر باشد. اما به طور کلی تحصیل در این دوره در دانشگاه های آلمان نیازمند 2 سال زمان خواهد بود و دریافت مدرک این دوره زمینه را برای تحصیل دوره دکترا فراهم می آورد.

در این دوره دانشجویان علاوه بر اینکه در حوزه های تئوری رشد و دانش لازمه را کسب می کنند، در حوزه نرم افزار نیز به اطلاعات و دانش بالایی دست پیدا خواهند کرد. 

به طور کلی هرچه دانشجویی بتواند در این دوره خود را از لحاظ دانش و علم نرم افزارهای مختلف غنی سازد، یک آماردان مفیدتر و لایق تر خواهد بود.

تحصیل دکترا آمار در آلمان

تحصیل دکترا آمار در آلمان آخرین مقطع و دوره تحصیلی این رشته در دانشگاه های این کشور است که معمولا 3 سال به طول می انجامد و افراد با تحصیل این مقطع علاوه بر مبدل شدن به یک متخصص حرفه ای به یک صاحب نظر و ایده پرداز نیز مبدل می شوند. دقت داشته باشید که ظرفیت دکترای این رشته بسیار محدود و پائین است.

دکترای آمار دیگر به راحتی خواهند توانست با یاری اطلاعات گذشته، نحوه رفتار یک فرآیند را پیش بینی نموده و از جز به کل برسند. دوره دکتری آمار در آلمان به صورت دکترای سنتی یا همان پژوهش محور است  که دانشجو باید با همراهی استاد راهنمای خود بر روی موضوع تحقیق و پروژه خود فعالیت نموده و در آخر از آن دفاع نماید.

دقت داشته باشید که تحصیل رشته آمار در آلمان و در دوره دکترا با بورسیه تحصیلی نیز در دسترس می باشد. البته شاید بگویید که تحصیل در دانشگاه های دولتی آلمان رایگان است، اما اخذ بورسیه می تواند هزینه های اقامت و زندگی را نیز برای شما پوشش داده و تحصیلی کاملا رایگان را برایتان فراهم سازد.

در ویدئو ، ویزاهای کشور آلمان مربوط به چند نفر از کلاینت های هلدینگ حقوقی مهاجرتی مهاجرتی رجبی را ملاحظه می کنید.

شما هم می توانید با تکمیل فرم مشاوره رایگان و دریافت مشاوره اولیه قدم در مسیر مهاجرت تحصیلی بگذارید.

ما برترین شیوه های قانونی مهاجرت که دقیقا بهترین روش برای شماست را به شما نشان می دهیم و تا رسیدن به مقصد همراه شما هستیم.

نمایش ویدیو درباره ویزاهای کشور آلمان

شهریه دانشکده های آمار در آلمان

یکی از مباحث بسیار مهمی که برای تحصیل رشته آمار در آلمان باید حتما مورد بررسی و شناخت از سوی دانشجویان خارجی قرار بگیرد، مبحث هزینه تحصیل رشته آمار در آلمان است. باید بگوییم که هزینه ها شما برای تحصیل در این کشور به دو بخش هزینه های اقامتی و زندگی و شهریه دانشکده های آمار در آلمان تقسیم می شود.

در رابطه با مخارج زندگی باید بدانید که کشور آلمان مقصدی بسیار مناسب و مقرون به صرفه است، البته مخارج افراد با یکدیگر متفاوت خواهد بود. طبق آماری که از دانشجویان خارجی به دست آمده است، هزینه ماهانه زندگی دانشجویان می تواند از 600 تا 1100 یورو را شامل شود. مقاله هزینه های زندگی در آلمان آخرین اطلاعات و جزئیات در این زمینه را در اختیار شما قرار خواهد داد.

اما در رابطه با هزینه دانشگاه های آمار آلمان باید بدانید که این امر باتوجه به دانشگاه های دولتی و خصوصی کاملا متفاوت خواهد بود. بدین صورت که هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی رایگان بوده و هر ترم مبلغی حدود 250 یورو بابت هزینه ثبت نام و امور دانشجویی از افراد دریافت می شود، اما دیگر شهریه تحصیلی اخذ نخواهد شد.

اما دانشگاه های خصوصی شهریه تحصیلی را تمام و کمال از دانشجویان دریافت می کنند که باتوجه به دانشگاه های مختلف می تواند سالانه از 1500 یورو تا 15 هزار یورو متفاوت باشد. اطلاعات لازم در این زمینه را از کارشناسان هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی درخواست کنید.

شهریه دانشکده های آمار در آلمان

بهترین دانشگاه های آمار آلمان

تحصیل رشته آمار در آلمان به تنهایی خود یک موفقیت بزرگ برای افراد علاقمند به این رشته می باشد که زمینه را برای دریافت یک مدرک تحصیلی معتبر و همچنین دسترسی به بازار کل اروپا فراهم آورده است. اما قطعا این که شما در کدام یکی از دانشگاه های این کشور مشغول به تحصیل شده و مدرک خود را کسب نمایید نیز تاثیر بسیار بالایی بر آینده شغلی و مالی شما خواهد داشت.

البته تمامی دانشگاه های آلمان دارای کیفیت آموزشی بسیار مناسب و بالایی هستند، اما همواره این مراکز دارای تفاوت هایی از لحاظ کیفیت آموزش، اعتبار مدرک، خدمات و امکانات و بسیاری موارد دیگر با یکدیگر هستند و قطعا تحصیل در مراکز بهتر و معتبرتر شما را از دانش بهتر و بالاتر و همچنین مدرک معتبرتر برخوردار خواهد ساخت.

به همین خاطر همواره بررسی های دقیقی انجام دهید و طبق شرایط و رزومه خود برای برترین گزینه ممکن اقدام نموده و تلاش نمایید. در ادامه لیست اسامی بهترین دانشگاه های آمار آلمان را مشاهده خواهید نمود. توصیه می کنیم مقاله بهترین دانشگاه های آلمان را بخوانید و با رتبه بندی دانشگاه های این کشور آشنا شوید.

نام دانشگاه رتبه جهانی در ارائه رشته آمار
دانشگاه فنی مونیخ 28
دانشگاه هامبولت برلین 100 – 51
دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ 100 – 51
دانشگاه صنعتی برلین 100 – 51
دانشگاه RWTH آخن 150 – 101
دانشگاه گوتینگن 150 – 101
دانشگاه دورتموند 200 – 151
منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

برای تحصیل هر رشته به شما می گوییم بهترین دانشگاه ها کدامند!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

مشاوره تلفنی مهاجرت تحصیلی به آلمان

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

بازار کار رشته آمار در آلمان برای ایرانی ها

بازار کار رشته آمار در آلمان برای ایرانی ها 

قطعا یکی از دغدغه های علاقمندان به تحصیل رشته آمار در آلمان، شرایط کاری و وجود بازار کار مناسب در این کشور است. به طور کل شما باید بدانید که کشور آلمان یکی از بهترین بازارهای کاری اروپا و جهان را داشته و جزو 5 اقتصاد بزرگ و قوی جهان است که در حال حاضر در بسیاری از حوزه ها با کمبود نیروی کار نیز مواجه شده است.

کشور آلمان سرشار از شرکت ها بزرگ و کوچک خارجی و داخلی است که می توان محلی برای اشتغال آماردانان باشد. این رشته از جمله رشته هایی است که هر سازمانی در آلمان به آن نیاز دارد. در هر سازمان دولتی یا خصوصی در آلمان معمولا یک یا چند کارشناس آمار برای ارائه آمار و ارقام های مختلف مشغول به کار هستند.

البته باید بگوییم که این رشته روز به روز در حال نشان دادن تاثیر گذاری خود بر بیزنس ها و راندمان شرکت ها می باشد و توقع می رود که روز به روز تقاضا برای استخدام متخصصین این حوزه به خصوص در کشورهای پیشرفته افزایش یابد. پس اگر نگران بازار کار این رشته هستید، نگرانی را کنار گذاشته و بر روی تحصیلات خود متمرکز شوید.

چون در زمانی که یک فرصت شغلی برای شما پیدا شده و یا به شما پیشنهاد داده شود،  در آن جا تخصص، دانش و علم شما است که می تواند کارگشا واقع شده و باعث رشد و ترقی شما در این کشور شود.

درآمد رشته آمار در آلمان

البته نباید از میزان درآمد رشته آمار در آلمان نیز غافل شد و این مبحث نیز موضوعی است که قطعا مورد توجه افراد بسیاری جهت انتخاب تحصیل رشته آمار در آلمان قرار خواهد گرفت. باید توجه داشته باشید که آماردانان می توانند در تمامی حوزه ها و بخش ها و برای تمامی کارفرمایان کار کنند که این خود دامنه درآمدی آنان را بسیار وسیع می کند.

اولین موضوع تاثیر گذار بر درآمد آماردانان و آمار خوانان در آلمان کارفرمای مربوطه آنان می باشد. پس از آن نیز باید میزان تحصیلات و میزان تجربه و سابقه کار افراد را بر میزان درآمد آنان بسیار موثر خواند. طبق آماری که از افراد فعال در این حوزه در آلمان به دست آمده حداقل درآمد که افراد تازه کار می توانند به دست آورند ماهانه 2550 یور می باشد.

همچنین افراد باتجربه و دارای تحصیلات عالی نیز حداکثر درامدی در حدود 8820 یورو در ماه را اعلام کرده اند. اما به طور متوسط باید ماهانه درآمدی در حدود 5550 یورو را برای اکثر افراد متصور شد. در ادامه میزان تاثیر تجربه و سابقه کار بر درآمد افراد در این حوزه را نیز مشاهده خواهید کرد:

تاثیر میزان تجربه و سابقه کار بر درآمد آماردانان در آلمان به یورو

No Data Found

اگر قصد دارید مهاجرت تحصیلی به آلمان را تجربه کنید، مقالات زیر را هم مرو کنید.

در انتها تجربه چند نفر از کلاینت های رجبی را مشاهده می کنید که موفق به دریافت ویزای تحصیلی آلمان شده اند.
نمایش ویدیو درباره حمید رضا خوشوقتی آلمان
نمایش ویدیو درباره زهرا شعاعی آلمان
نمایش ویدیو درباره میلاد مهدیان آلمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه