تحصیل رشته طراحی مد در انگلستان

تحصیل رشته طراحی مد در انگلستان در دانشگاه های مختلف و معتبری صورت می پذیرد و افراد می توانند با تحصیل در این رشته در دانشگاه هایی انگلستان به یکی از معتبرترین و قابل قبول ترین مدارک اعطایی این رشته دست پیدا کنند.

 این رشته مانند سایر رشته های تحصیلی از مقطع کارشناسی تا دوره دکترای آن را در بر می گیرد که امکان تحصیل در گرایش های تخصصی تر آن در مقاطع تکمیلی امکان پذیر است.

برای مثال دانشجویان می توانند این رشته را در گرایش هایی نظیر طراحی لباس برای صحنه نمایش، طراحی لباس در صنعت مد، طراحی انواع لباس آقایان و بانوان و موارد دیگر تا بازاریابی طراحی لباس و مد را به مطالعه بپردازند. در این مقاله تیم کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) بیش از پیش شما را با این رشته و تحصیل آن در انگلستان آشنا خواهند ساخت.

تحصیل رشته طراحی مد در انگلستان به معنای ترکیب تئوری و عمل برای درک چگونگی ارتباط منسوجات و محصولات پوشاک با رفتار انسان و فرآیندهای طراحی است. در مقطع کارشناسی شما قادر خواهید بود بر روی طراحی عملی و توسعه عملی محصولات پوشاک منحصر به فرد تمرکز کنید. تمرکز تحقیقات در مقطع تحصیلات تکمیلی شامل موضوعات پایداری، زیبایی شناسی، فناوری پوشیدنی، تاریخچه و فرهنگ پوشاک، رفتار مصرف کننده و موارد دیگر است.

فهرست مطالب

البته مقاله تحصیل در انگلستان را نیز مطالعه کرده تا با قوانین، شرایط و چگونگی پذیرش در دانشگاه های این کشور آشنا شوید.

تحصیل رشته طراحی مد در انگلستان

مدارک پذیرش رشته  طراحی مد در انگلستان

تحصیل رشته طراحی مد در انگلستان همان طور که گفتیم در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می شود و هرکدام از آن ها به ترتیب نیازمند 4 سال، 2 سال و 4 سال زمان برای تحصیل و اخذ مدرک هستند. طراحی مد یک رشته نیمه عملی است، بدین صورت که دانشجویان هم باید به صورت تئوری برخی از مطالب و اطلاعات را بیاموزند و آن ها در کارها و طراحی های اجرا نمایند.

البته باید بگوییم که برای پذیرش و تحصیل رشته طراحی مد در انگلستان باید دوره های کارآموزی این رشته یا همان پیش دانشگاهی را در دوره های فاندیشن یا A-Level نیز پشت سر بگذارید تا با محیط و شرایط این رشته و تحصیل و آموزش در انگلستان و همچنین محیط عملی این رشته آشنا شوید.

با گذراندن دوره های پیش از دانشگاه دانشجویان کاملا مهیای گذراندن تحصیل رشته طراحی مد در انگلستان خواهند شد. همچنین باید یک مدرک معتبر زبان نظیر آیلتس، PTE و غیره را نیز به دانشگاه ارائه نمایید. از جایی که این رشته یک رشته عملی است، ممکن می باشد مدارک موردنیاز برای دانشگاه ها مختلف با یکدیگر تفاوت هایی داشته باشند و باتوجه به شرایط متقاضیان مدارکی مازاد از آنان درخواست شود.

به همین خاطر توصیه می کنیم که هنگام اقدام از طریق مشاورین هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی از آخرین و جدیدیترین مدارک مورد نیاز دانشگاه انتخابی خود مطلع شده و سپس اقدام نمایید. در ادامه مدارک پذیرش رشته  طراحی مد در انگلستان را خواهیم گفت.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

تحصیل در کشور انگلستان رویا نیست ، در کمترین زمان ممکن به تحصیل در برترین دانشگاه های انگلستان برسید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

مدارک مورد نیاز رشته طراحی مد در انگلستان

با اینکه باید از هر دانشگاه جداگانه مدارک مورد درخواست را استعلام نمایید، اما همواره برخی از مدارک مورد نیاز رشته طراحی مد در انگلستان در میان تمامی مراکز مشترک بوده و حتما باید آن ها را ارائه کرد. این مدارک به شرح زیر هستند:

  • فرم درخواست تکمیل شده
  • ارائه مدرک دوره کارآموزی و پیش دانشگاهی دو دوره های فاندیشن یا A-Level
  • مدرک دیپلم جهت پذیرش دوره کارشناسی
  • مدرک مقطع کارشناسی (پذیرش در مقطع ارشد) و کارشناسی ارشد (پذیرش در مقطع دکترا)
  • ریز نمرات و سوابق تحصیلی آخرین مقطع تحصیلی
  • مقاله، پژوهش، نمونه کار یا طراحی و هرنوع سابقه مرتبط
  • پاسپورت معتبر
  • توصیه نامه از اساتید و مرکز تحصیلی پیشین
  • انگیزه نامه جذاب و قوی

بهترین دانشگاه های  طراحی مد انگلستان

همانطور که گفتیم تحصیل رشته طراحی مد در انگلستان بسیار معتبر بوده و اساتید و افراد بسیار معتبر و سرشناسی در این حوزه به آموزش دانشجویان مشغول هستند. البته نباید فراموش کنیم که رشته طراحی مد و لباس به استعداد، علاقه و خلاقیت شخصی نیز بستگی بسیاری دارد و این شما هستید که باید از تخیل و خلاقیت خود طرحی را ابداع کنید.

همچنین باید بدانید که دانشگاه های انگلستان در ارائه و آموزش این رشته جز برترین و معتبرترین مراکز شناخته می شوند. به نحوی شما در هریک از این مراکز بتوانید پذیرفته شده و تحصیل کنید، می توانید از داشتن مدرکی معتبر و همچنین سطح آموزشی بالا مطمئن باشید.

ولی بازهم این مراکز در زمینه های مختلفی نظیر کیفیت آموزش، اساتید، هزینه و شهریه، رتبه و اعتبار و بسیاری جهات دیگر بایکدیگر دارای تفاوت هستند. قطعا هرچه در مرکزی معتبرتر تحصیل کنید، می توانید آینده مالی و شغلی بهتری را هم برای خود متصور باشید. پس حتما در انتخاب دانشگاه خود با تیم مشاورین موسسه رجبی مشورت نمایید.

در جدول زیر اسامی بهترین دانشگاه های  طراحی مد انگلستان را مشاهده خواهید کرد:

نام دانشگاه رتبه جهانی در رشته طراحی مد
طراحی مد کالج سلطنتی هنر 1
طراحی مد دانشگاه هنر لندن 2
طراحی مد مدرسه هنر گلاسکو 12
طراحی مد دانشگاه گلداسمیتز لندن 22
طراحی مد دانشگاه آکسفورد 28
طراحی مد دانشگاه لافبورو 32
طراحی مد دانشگاه UCL 42

هزینه تحصیل طراحی مد در انگلستان 

طبق باور عموم مردم هزینه تحصیل رشته طراحی مد در انگلستان گران می باشد، که باید بگوییم این می تواند درست باشد اما نه در همه موارد. در وهله اول باید بگوییم که تحصیل در کشوری مانند انگلستان به طور کل گران بوده و این کشور از دسته کشورهای گران جهان شناخته می شود.

اما شهریه تحصیلی این رشته در دانشگاه های خصوصی با مبلغ بالایی روبه رو است، ولی برخی از دانشگاه ها و کالج های دولتی شهریه های تقریبا مناسبی در مقایسه با سایر مراکز دریافت می کنند. جدای از این موضوع، طراحی مد یک رشته عملی نیز می باشد که علاوه بر آموزش های تئوری نیاز به برخی فعالیت های عملی دارد، که تهیه ابزار و لوازم آن هزینه بر می باشد.

اگر بخواهیم بازه ای را برای میزان شهریه دانشگاهی رشته طراحی مدر در انگلستان در نظر بگیریم، شهریه می تواند باتوجه به دانشگاه، مقطع و گرایش از سالانه 9 هزار پوند تا 30 هزار پوند را در بر بگیرد. که باید به آن باید هزینه های اقامت و زندگی را نیز اضافه نمود که کارشناسان ما در مقاله هزینه زندگی در انگلستان آ« را طبق جدیدترین قیمت ها و با جزئیات دقیق شرح داده اند.

در ادامه هزینه تحصیل طراحی مد در انگلستان در برخی دانشگاه ها را مشاهده می کنید:

نام دانشگاه شهریه سالانه
دانشگاه هنر لندن 20940 تا 23610 پوند
کالج سلطنتی هنر 32 هزار پوند
کالج فشن لندن 23610 پوند

چارت درسی طراحی مد در دانشگاه های انگلستان

تحصیل رشته طراحی مد در انگلستان به گونه ای طراحی شده که مهارت های لازم برای ورود به صنعت مد و لباس را به دانشجویان آموزش داده و آنان را جهت ورود به این صنعت و چگونگی رقابت با دیگر رقبا آشنا نماید. هدف اصلی از ارائه این رشته پرورش یک نسل جدید از طراحانی می باشد که قادر به تحول و نوآوری در طراحی لباس و دنیای مد و فشن باشند.

به همین خاطر علاوه بر آموزش هایی که به دانشجویان داده می شود، به آنان یاد می دهند که بتوانند از قدرت خلاقیت و استعداد خود نیز استفاده نموده و نهایت بهره را ببرند. اما بازهم دانشجویان باید دروسی در این راستا و آموزش هایی جهت یادگیری اصول طراحی را در دنیای مد و لباس فرا بگیرند. ضمن اینکه در مقاطع تکمیلی دانشجویان می توانند گرایش های خاص و تخصصی تری را انتخاب نموده و تحصیل نمایند.

اگر بخواهیم از مهم ترین چارت درسی طراحی مد در دانشگاه های انگلستان نام ببریم:

  • مطالعه طراحی در خارج از کشور
  • پروژه طراحی مد
  • مکان صنعتی مد
  • گزینه قرارگیری صنعتی
  • مطالعات انتقادی در مد و منسوجات
  • روش های ارتباط و ارائه مد
  • آماده سازی برای صنعت
  • توسعه طرح های تجاری
  • مطالعات انتقادی در مد و منسوجات
  • پروژه سازمانی تجاری

برای تحصیل در دانشگاه های انگلستان دانستن اطلاعات زیر ضروری است!

مزایا و معایب تحصیل  طراحی مد در انگلستان

شاید این سوال برای شما به وجود آمده باشد که تحصیل رشته طراحی مد در انگلستان چه تفاوتی با دیگر کشورها دارد؟ یا اینکه تحصیل رشته طراحی مد در انگلستان چه امتیازات و مزایای برای یک دانشجویی خارجی می تواند به همراه داشته باشد؟!

این سوال یکی از بهترین سوالاتی که در راستای انتخاب این هدف می توانید داشته باشید. زیرا شما را بسیار سریع می تواند به نتیجه رسانده و انتظاراتی که می توانید از آین عمل داشته را باشید را جلوی شما بگذارد. کشور انگلستان یکی از پر متقاضی ترین مقاصد تحصیلی جهان است و دستیابی به آن به تنهایی یک موفقیت بزرگ شناخته می شود.

برخورداری از یک سیستم آموزشی نوین و برتر که خود الگوی بسیاری از کشورهای دیگر در جهان می باشد و حتی بسیاری از شهروندان اروپایی نیز تحصیل در دانشگاه های آن را برای خود یک رویا می بینند. می توان گفت که مزایای تحصیل رشته طراحی مد در انگلستان بسیار هستند، یافتن معایب آن سخت است.

اما برای شناخت بهتر این هدف در ادامه مهم ترین مزایا و معایب تحصیل  طراحی مد در انگلستان را برای شما شرح خواهیم داد. ضمنا مقاله مهاجرت به انگلستان را نیز مطالعه کنید، با شرایط و چگونگی مهاجرت و نقل مکان به این کشور اشنا شوید، این مقاله اطلاعات بسیار مهمی را به شما ارائه می کند.

مزایا و معایب تحصیل طراحی مد در انگلستان

مزایا

  • دسترسی به یکی از معتبرترین و برترین نظام های آموزشی جهان
  • تحصیل در دانشگاه های بسیار معتبر با رتبه های بالا
  • آموزش توسط اساتید خبره و سرشناس این رشته
  • امکانات و تجهیزات کافی و مدرن برای تحصیل
  • ابزار کار فراهم و با کیفیت برای تحصیل این رشته
  • امکان دسترسی به بورسیه های تحصیلی
  • بازار کار فراهم و متنوع در این کشور
  • درآمد مناسب و قابل قبول متخصصین این حوزه در انگلستان
  • امکان زندگی در انگلستان و اخذ اقامت دائم این کشور

معایب

اگر بگوییم که تحصیل رشته طراحی مد در انگلستان بدون عیب می باشد، اغراق کرده ایم زیرا حتی باتوجه به شرایط شخصی و متفاوت هر فردی می تواند برای هر شخص یک عیب یا سختی برای تحصیل این رشته وجود داشته باشد. 

اما این معایب معمولا از طریقی قابل حذف و یا کاهش اثر می باشند. برخی از معایب این امر بدین شرح هستند:

 

  • شهریه های نسبتا گران دانشگاه های این کشور
  • نیاز به ارائه مدرک معتبر زبان
  • پذیرش رقابتی در دانشگاه های انگلستان

ما در هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی می توانیم از برترین دانشگاه های جهان برای شما پذیرش بگیریم.

تصاویر ارائه شده در این بخش می تواند دلیلی بر صحت این ادعا باشد.

همچنین شما می توانید به بخش ” ما تا حالا چیکار کردیم” بروید و با تجارب مراجعین ما آشنا شوید.

نمایش ویدیو درباره پذیرش کشورهای مختلف
منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

تحصیل رشته های مورد علاقه شما و پیشرفت شغلی با دریافت مشاوره های تخصصی و به روز!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

بازار کار انگلستان پس از تحصیل رشته  طراحی مد

قطعا هر فردی پس از پایان تحصیلات خود در هرکجای جهان درگیر یافتن شغلی مناسب می شود و در امر مهاجرت انتخاب مقصدی که دارای بازار کاری مناسب باشد، بسیار دارای اهمیت است. به طور کلی اقتصاد انگلستان بسیار بزرگ و پر رونق بوده و نرخ بیکاری در آن پائین می باشد.

همچنین در رابطه با بازار کار انگلستان پس از تحصیل رشته  طراحی مد نیز می توان گفت این کشور یکی از بزرگان حوزه مد در جهان در کنار کشورهای بزرگ دیگری همچون فرانسه و ایتالیا است. این موضوع مصداق از وجود فرصت های شغلی خوبی در این حوزه است که تا حدی می تواند امنیت شغلی را برای فارغ التحصیلان این رشته فراهم آورد.

از لحاظ درآمد نیز طبق آماری که از افراد شاغل این حوزه به دست آمده، افراد باتوجه به میزان تحصیلات، تجربه و سابقه و مهم تر از همه نمونه کار و فعالیت درآمدهای متفاوتی دارند. اما بازه درآمدی آنان سالانه از 35 هزار پوند تا 65 هزار پوند بوده است. بسیار مهم است بدانید که موفقیت در رشته طراحی مد در انگلستان بسیار وابسته به خلاقیت شخص بوده و بسته به توانایی های وی میزان درآمد نیز متفاوت خواهد بود.

برای درک بهتر شرایط کار در انگلستان و بازارهای کاری آن مقاله لینک شده را بخوانید.

طراحی مد را در برترین کشورهای جهان در این صنعت بخوانید!

سوالات پر تکرار تحصیل رشته طراحی مد در انگلستان

این رشته نیز مانند دیگر رشته های آکادمیک در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا به دانشجویان علاقمند ارائه می شود.

 در حال حاضر و در ابتدای سال 2024 برترین دانشگاه جهت تحصیل رشته طراحی مد در انگلستان، کالج سلطنتی هنر می باشد.

 این موضوع باتوجه به دانشگاه، مقطع و گرایش با یکدیگر تفاوت دارد، اما بازه ای در حدود 9 هزار تا 30 هزار پوند را در بر می گیرد. همچنین شهریه دانشجویان بین المللی متفاوت از شهروندان و مقیمان این کشور است.

 افراد تحصیل کرده در این حوزه می توانند سالانه درآمدی ما بین 1 هزار تا 2 هزار پوند را به دست آورند که به تجربه، تحصیلات و بسیار به خلاقیت شخص وابسته می باشد.

 بله این رشته مقاطع دکترا را نیز در انگلستان دارد.

برای کسب اطلاعات بیش تر در رابطه با تحصیل رشته طراحی مد در انگلستان می توانید با کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی در دفاتر غرب و مرکزی تهران و یا دفتر شیراز در ارتباط بوده و از تجارب آنان بهره مند شوید. همچنین پیشنهاد می کنیم مقاله مهاجرت به انگلستان را بخوانید تا بدانید به جز تحصیل چه شیوه های قانونی دیگری برای مهاجرت به این کشور وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
منو
خانه