تحصیل رشته علوم سیاسی در فرانسه

تحصیل رشته علوم سیاسی  در فرانسه تجربه ای بسیار ارزشمند برای دانشجویان علاقمند به حقوق و مسئولیت افراد در جامعه و درک سیاست های بین المللی می باشد.

با توجه به اینکه کشور فرانسه برخی از بهترین و معتبر ترین دانشکده های علوم سیاسی را در خود جای داده است تحصیل در این کشور به شما کمک می کند که زیر نظر بهترین اساتید این درس را فرا بگیرید.

علوم سیاسی در واقع یک علم اجتماعی است که افراد در آن به مطالعه سیاست، نظریه، نهادها، فرآیندها و رفتار بازیگران سیاسی می پردازند. این رشته با سیستم های حکومتی، تجزیه و تحلیل فعالیت های سیاسی، رفتار سیاسی، قوانین اساسی و… سر و کار دارد. چنانچه شما نیز به این زمینه شغلی علاقمند هستید توصیه می کنیم برای آشنایی با شرایط تحصیل آن در کشور فرانسه از طریق راه های ارتباطی با کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت 562051 (موسسه حقوقی رجبی ثبت 40451) در تماس باشید.

دانشجویانی که فرانسه را برای تحصیل علوم سیاسی انتخاب می کنند می توانند از بین برنامه ها و رشته های مختلف و همچنین دانشگاه های متفاوت با سطح علمی بالا گزینه ی مد نظر خود را انتخاب کنند و در طی زمان کوتاهی مدارک تحصیلی بسیار معتبری به دست آورند. چنانچه شما نیز علاقه دارید که در یکی از بهترین دانشگاه های این کشور تحصیلات تکمیلی خود را انجام دهید، توصیه می کنیم برای آشنایی با روش های اخذ پذیرش و همچنین الزامات تحصیلی، به مقاله جذاب تحصیل در فرانسه مراجعه فرمایید.

فهرست مطالب
تحصیل رشته علوم سیاسی در فرانسه

در همین ابتدا دعوت می کنیم ویدئو و پادکست ارائه شده توسط روناک از همکاران ما در هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی را ببینید و بشنوید ، اگر وقت کافی برای مطالعه این مقاله را ندارید مشاهده این ویدئو و یا دانلود پادکست آن بهترین راه دریافت اطلاعات است.

پادکست تحصیل رشته علوم سیاسی  در فرانسه

پخش ویدیو

گرایش های رشته علوم سیاسی در فرانسه

یکی از مهم ترین اطلاعات برای تحصیل رشته علوم سیاسی  در فرانسه آشنایی با گرایش های مختلف این رشته در این کشور می باشد. گرایش های رشته علوم سیاسی در فرانسه به شاخه های مختلف این رشته در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا اشاره دارد و دانشجویان می توانند حین انجام تحصیلات تکمیلی با توجه به علاقه و ترجیحات خود بین شاخه های مختلف علوم سیاسی یک مورد را انتخاب کرده و به مطالعه آن بپردازند.

برخی از مهم ترین گرایش های رشته علوم سیاسی در دانشگاه های کشور فرانسه شامل سیاست تطبیقی، روابط بین الملل، سیاست عمومی، نظریه سیاسی، جامعه شناسی سیاسی، اقتصاد سیاسی، مطالعات اروپایی می شوند و جالب است بدانید در مقطع کارشناسی ارشد نیز گزینه های تخصصی حقوق بشر، نظریه و فلسفه سیاسی، سیستم های سیاسی، امنیت ملی، خدمات عمومی و…. تدریس می شود. شما می توانید برخی از مهم ترین این گرایش ها برای تحصیل رشته علوم سیاسی  در فرانسه، به همراه توضیحات آن را در ادامه مشاهده فرمایید.

  • جامعه شناسی سیاسی: این شاخه از سیاست بر جنبه های اجتماعی و فرهنگی مانند رفتار سیاسی، نگرش ها، نظرات، جنبش ها و.. تمرکز دارد.
  • روابط بین الملل: به بررسی رابط بین دولت ها و سایر بازیگران نظام بین الملل مانند سازمان های بین المللی و سازمان های غیردولتی می پردازد و علل و پیامدهای صلح، جنگ، امنیت و… را بررسی می کند.
  • حقوق عمومی و نهادهای سیاسی: به تحلیل مبانی حقوقی و قانون اساسی نظام های سیاسی مانند اصول دموکراسی، حقوق بشر، حاکمیت قانون، می پردازد.
منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

تحصیل ارزان و حتی رایگان در بهترین دانشگاه های فرانسه با اقدام به موقع و صحیح! مشاوره بگیرید.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

زبان تحصیل رشته علوم سیاسی در فرانسه

طبق اطلاعات به دست آمده زبان تحصیل رشته علوم سیاسی در فرانسه در اکثر دانشگاه ها و موسسات آموزشی این کشور فرانسوی است و بدین ترتیب دانشجویان پیش از ورود به دانشگاه های فرانسه باید سطح کافی از دانش زبان فرانسه (کتبی و شفاهی) را به دست آورند.

سطح زبان مورد نیاز برای تحصیل رشته علوم سیاسی  در فرانسه با توجه به دانشگاه و همچنین مقطع تحصیلی شما متفاوت است با این حال در اکثر دانشگاه ها شما باید مدرک معتبری مبنی بر سطح زبان خود را به پرونده درخواست پیوست کنید و در برخی از دانشگاه ها در صورت عدم ارائه این مدرک درخواست تحصیلی دانشجو رد می شود.

بر اساس اطلاعات به دست آمده الزامات تسلط به زبان فرانسوی به طور کلی و در اکثر دانشگاه ها سطح B2 می باشد و شما می توانید این با گذراندن یک دوره زبان در فرانسه یا در کشور خودتان به این سطح برسید. همچنین در نهایت لازم به ذکر است که برخی دانشگاه های این کشور برنامه های تحصیل رشته علوم سیاسی  در فرانسه دو زبانه فرانسه و انگلیسی یا کاملا انگلیسی را ارائه می دهند و دانشجویان بین المللی می توانند با ارائه مدرک زبان معتبر مانند آیلتس یا تافل برای این دوره ها درخواست دهند.

زبان تحصیل رشته علوم سیاسی در فرانسه

چارت درسی رشته علوم سیاسی در دانشگاه های فرانسه

چارت درسی رشته علوم سیاسی در دانشگاه های فرانسه اصولا با توجه به نوع تخصص و مقطع تحصیلی و همچنین موسسه آموزشی انتخابی دانشجویان متفاوت است. ما در ادامه به بررسی چارت درسی تحصیل رشته علوم سیاسی در فرانسه در مقطع کارشناسی ارشد می پردازیم.

  • ترم اول: این ترم در واقع مقدمه ای بر علوم سیاسی، تاریخ سیاسی فرانسه معاصر، قانون اساسی، اقتصاد سیاسی می باشد.
  • ترم دوم: در این ترم دانشجویان به مطالعه نظریه های سیاسی، تاریخ اندیشه های سیاسی، حقوق اداری، جامعه شناسی سیاسی، می پردازند.
  • ترم سوم: این ترم شامل مطالعه نهادهای سیاسی تطبیقی، تاریخ روابط بین الملل، حقوق اروپا، تجزیه و تحلیل داده ها در علوم اجتماعی می شود.
  • ترم چهارم: این ترم بر مطالعه نظام سیاسی فرانسه، سیاست خارجی فرانسه، اقتصاد بین الملل، روش تحقیق در علوم سیاسی تمرکز دارد.
کارشناسی رشته علوم سیاسی در فرانسه

کارشناسی رشته علوم سیاسی در فرانسه

مدرک کارشناسی رشته علوم سیاسی در فرانسه معمولا سه تا چهار سال طول کشیده و طی این سال ها دانشجویان باید 180 واحد درسی را تکمیل کنند. برنامه درسی و دروس ارائه شده در این رشته با توجه به دانشگاه و تخصص انتخابی متفاوت است اما برخی از مهم ترین دروس تدریس شده شامل نظریه سیاسی، سیاست تطبیقی، روابط بین الملل، حقوق عمومی، جامعه شناسی، تاریخ، اقتصاد و زبان می شوند.

امروزه دانشگاه های مختلفی برای های متنوعی را برای مقطع لیسانس علوم سیاسی ارائه می دهند و دانشجویان می توانند از بین گزینه های متنوع مورد مد نظر خود را انتخاب فرمایند. لازم به ذکر است که هر کدام از این دانشگاه ها برای پذیرش مراحل و الزامات خاص خود را دارند اما اصولا در تمامی موسسات دانشجویان باید مدرک دیپلم خود را از یک کالج معتبر به دست آورده باشند که توسط وزارت آموزش ملی فرانسه به رسمیت شناخته شده باشد.

از طرفی دانشجویان برای تحصیل رشته علوم سیاسی در فرانسه باید دانش پایه ای از علوم اجتماعی، تاریخ و جغرافیا داشته باشند و همچنین به مسائل سیاسی، اقتصادی و اجتماعی معاصر و همچنین روابط بین الملل علاقمند باشند. دانشجویان علاقمند به تحصیل این رشته باید ظرفیت تجزیه و تحلیل و تفکر انتقادی داشته باشند.

کارشناسی ارشد رشته علوم سیاسی در فرانسه

مدت دوره کارشناسی ارشد رشته علوم سیاسی در فرانسه با توجه به برنامه، مسیر انتخابی و ظرفیت علمی دانشجویان متفاوت است اما این مقطع معمولا دو سال طول کشیده و به چهار ترم تقسیم می شود. مدرک لیسانس علوم سیاسی در فرانسه دوره ای سطح بالا است و دانشجویان طی تحصیل این دوره باید 120 احد درسی را با موفقیت پشت سر بگذارند.

برنامه های کارشناسی ارشد علوم سیاسی در فرانسه اغلب با تحقیق و پژوهش همراه است و دانشجویان حین این دوره ها رویه ها و روش های مرتبط با علوم سیاسی را مطالعه می کنند. دانشجویان باید زیر نظر یک استاد راهنما، پایان نامه ای را بنویسند و از آن پایان نامه دفاع کنند.

دانشجویان برای تحصیل رشته علوم سیاسی در فرانسه در مقطع فوق لیسانس باید مدرک لیسانس خود را در رشته علوم سیاسی یا یک رشته مربوط در زمینه علوم انسانی و اجتماعی به دست آورند و برخی از دانشگاه های موجود در این کشور شرط معدل دارند و اکثرا این شرط معدل حدودا 12 می باشد. همچنین دانشجویان باید یک نامه پوششی ارائه دهند و درآن  دلایل درخواست، علایق تحقیقاتی و اهداف حرفه ای خود را برای ورود به این رشته توضیح دهند.

دانشجویان باید رزومه تحصیلی دقیق از تجربیات علمی و حرفه ای مرتبط به این رشته را ارسال فرمایند و باید از پس مصاحبه شفاهی با رئیس مقطع کارشناسی ارشد یا یکی از اعضای کمیته گزینش برآیند و طی این مصاحبه شایستگی خود را برای برنامه و سطح زبان فرانسه نشان دهند.

برای تحصیل رشته علوم سیاسی در اقصی نقاط جهان می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

دکترا رشته علوم سیاسی در فرانسه

مدت زمان دکترا رشته علوم سیاسی در فرانسه با توجه به موضوع تحقیق، استاد راهنما، شرایط دانشجو و دیگر عوامل ممکن است بین افراد مختلف متفاوت باشد اما به طور کلی این دوره بین سه تا چهار سال به طول می انجامد.

در طول این سه سال دانشجویان باید یک پایان نامه بنویسند که توسط مدیر پایان نامه یا همان استاد راهنما نظارت می شود. دانشجویان می توانند در طول این دوره از سه آزمایشگاه علوم سیاسی به نام های مرکز تحقیقات سیاسی، مرکز تحقیقات بین المللی و مرکز اروپا استفاده کنند و همچنین دانشجویان باید حین تحصیل رشته علوم سیاسی در فرانسه در مقطع دکترا، سه سمینار دکتری را در زمینه روش شناسی تحقیق، معرفت شناسی و موضوعات مرتبط با علایق پژوهشی دانشجو بگذرانند.

در پایان این سه سال و پس از دفاع پایان نامه در مقابل هیئت منصفه متشکل از پنج عضو، شامل دو داور خارجی و یک رئیس، مدرک دکترا علوم سیاسی اعطا می شود. به طور کل روند اخذ پذیرش دانشگاه های فرانسه در این مقطع خیلی آسان نیست و دانشجویان باید مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته علوم سیاسی یا یک رشته مرتبط از یک دانشگاه معتبر به دست آورند. فرآیند پذیرش به طور کل شامل درخواست آنلاین، مصاحبه با استاد راهنما و انتخاب نهایی توسط هیئت منصفه بر اساس کیفیت پروپوزال تحقیق و سوابق تحصیلی داوطلب می شود.

دکترا رشته علوم سیاسی در فرانسه

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل رشته علوم سیاسی در فرانسه

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل رشته علوم سیاسی در فرانسه شامل دانشگاه پاریس، دانشگاه اکس مارسی، دانشگاه پاریس 1 پانتئون سوربن، دانشگاه بوردو، دانشگاه مونپلیه و دانشگاه استراسبورگ می شود. این دانشگاه سطح علمی بسیار بالایی دارند و در طول زمان افراد موفق بسیار زیادی در زمینه سیاست در این دانشگاه تحصیلات خود را به پایان رسانده اند.

دانشگاه پاریس 1 یکی از بهترین دانشگاه ها برای تحصیل علوم سیاسی است که توانسته رتبه 127 در اروپا و رتبه 330 در جهان را برای این رشته به دست آورد. دانشکده علوم سیاسی دانشگاه پاریس 1 جزو قدیمی ترین دانشکده ها در زمینه این علم است و امروزه 14 مرکز تحقیقاتی و موسسه در علوم سیاسی دارد

یکی دیگر از بهترین دانشکده ها برای تحصیل رشته علوم سیاسی در فرانسه دانشکده اکس مارسی است که دارای چندین مرکز تحقیقاتی و تیم های علوم سیاسی مختلفی است. دانشکده علوم سیاسی دانشگاه بردو فرانسه نیز جزو محبوب ترین دانشکده ها برای این رشته است که دارای یک محیط تحقیقاتی با کیفیت بالا، با بیش از 70 واحد تحقیقاتی و آزمایشگاه در علوم سیاسی، مانند مرکز امیل دورکیم می باشد. شما می توانید دیگر دانشگاه ها به همراه رتبه آن ها را در جدول زیر مشاهده فرمایید.

نام دانشگاه رتبه برای علوم سیاسی در اروپا رتبه برای علوم سیاسی در جهان
موسسه مطالعات سیاسی پاریس 67 201
دانشگاه اکس مارسی 89 252
دانشگاه پاریس 1 پانتئون-سوربن 127 330
دانشگاه بوردو 147 370
دانشگاه مونپلیه 191 471
دانشگاه استراسبورگ 224 533
دانشگاه پاریس دوفین 232 568

تحصیل علوم سیاسی در دانشگاه پاریس

تحصیل علوم سیاسی در دانشگاه پاریس می تواند مدارک تحصیلی بسیار معتبری را برای دانشجویان به همراه داشته باشد. دانشگاه پاریس در واقع دانشگاه دولتی است که دارای بیش از 20 دانشکده می باشد و برخی دانشکده های این دانشگاه مانند دانشکده حقوق و علوم سیاسی، دانشکده علوم انسانی و اجتماعی، و مؤسسه مطالعات سیاسی، برنامه های مرتبط برای تحصیل رشته علوم سیاسی در فرانسه را ارائه می دهند.

دانشکده  علوم سیاسی دانشگاه پاریس فرانسه دارای برخی از بهترین اساتید در زمینه علوم سیاسی می باشد و کادر علمی بسیار معتبری دارد. برخی از بهترین مهم ترین اساتید موجود در این دانشگاه شامل برونو لاتور (یک چهره برجسته در مطالعات علم و فناوری)، دومینیک رینیه (مفسر برجسته سیاست فرانسه)، نونا مایر (متخصص جامعه شناسی سیاسی) و… می شوند.

به کسانی که قصد تحصیل در دانشگاه های فرانسه را دارند مطالعه مقاله زیر را پیشنهاد می کنیم .

مدارک پذیرش رشته علوم سیاسی در فرانسه

در حال حاضر دانشگاه های بسیار زیادی در کشور فرانسه وجود دارند که برنامه های تحصیل رشته علوم سیاسی در فرانسه ارائه می دهند. به طور معمول این دانشگاه ها دارای شرایط و الزامات ورود و همچنین مدارک مورد نظر متفاوت هستند. برخی از مهم ترین مدارک پذیرش رشته علوم سیاسی در فرانسه که اکثر دانشگاه های این کشور مشترک هستند، شامل موارد زیر می شوند.

  • فرم درخواست
  • رزومه تحصیلی
  • نامه پوششی
  • توصیه نامه
  • مدارک مربوط به آخرین مدرک اخذ شده و ریز نمرات
  • مدرک زبان معتبر فرانسه مانند TCF، DELF یا DALF
  • در صورت لزوم آزمون استعداد خاص مانند TAGE MAGE، GMAT یا GRE
  • مدارک پشتیبان مانند کپی پاسپورت یا شناسنامه، گواهی اقامت، گواهی بیمه درمانی، اثبات منابع مالی کافی

هزینه تحصیل رشته علوم سیاسی در فرانسه

سوالی که ممکن است ذهن بسیاری از متقاضیان را به خود مشغول کند این است که هزینه تحصیل رشته علوم سیاسی در فرانسه چقدر است؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که هزینه های تحصیلی اصولا با توجه به مقطع تحصیلی، ملیت دانشجو و نوع دانشگاه متفاوت است و دانشجویان با شرایط مختلف برای تحصیل علوم سیاسی باید هزینه های متفاوتی بپردازند.

امروزه دانشجویان اتحادیه اروپا منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس که در مقطع کارشناسی به تحصیل رشته علوم سیاسی در فرانسه می پردازند کاملا رایگان است. این هزینه برای مقطع کارشناسی ارشد به سالانه حدود 243 یورو و برای مقطع دکترا به حدود 380 یورو (454 دلار) می رسد.

دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا برای تحصیل علوم سیاسی در دانشگاه های فرانسه باید هزینه های بیشتری پرداخت کنند. امروزه هزینه تحصیلی برای مقطع کارشناسی 10570 یورو تا 14100 یورو می باشد. این هزینه برای مقطع کارشناسی ارشد 3770 یورو می باشد.

در نهایت باید به این نکته اشاره کنیم که موسسات خصوصی یا مدارس تخصصی ممکن است شهریه های بالاتری دریافت کنند که از چند هزار تا ده ها هزار یورو در سال متغیر است. همچنین دانشجویان حین تحصیل رشته علوم سیاسی در فرانسه باید هزینه هایی مانند هزینه کتاب، اقامت، حمل و نقل، غذا، بیمه درمانی، کتاب را هم پرداخت کنند.

هزینه تحصیل رشته علوم سیاسی در فرانسه

بازار کار فرانسه پس از تحصیل رشته علوم سیاسی   

امروزه فرصت های شغلی در بازار کار فرانسه پس از تحصیل رشته علوم سیاسی بسیار فراوان است و فارغ التحصیلان این رشته می تواند در نهاد های دولتی عنوان افسران دولتی یا به عنوان سیاستمداران کار کنند. آن ها همچنین می توانند مشاغلی مانند تحلیلگر سیاسی، متخصص روابط عمومی، مدیر رسانه، مشاور سیاسی، کارمند کمپین سیاسی، نویسنده سیاسی، حقوقی را پیدا کنند و از این طریق به درآمدهای بسیار بالا دست پیدا کنند.

فارغ التحصیلان تحصیل رشته علوم سیاسی در فرانسه می توانند از بین فرصت های شغلی متنوع در بخش دولتی و خصوصی گزینه ی مورد نظر خود را انتخاب کنند. جالب است بدانید مدرک علوم سیاسی از نظر اشتغال یکی از متنوع ترین گزینه ها است و طیف فرصت های شغلی فارغ التحصیلان این رشته بسیار زیاد است. برخی از مهم ترین زمینه های شغلی شامل استاد دانشگاه، افسر خدمات خارجی، مشاور سیاسی، سیاستمدار، کارگر اجتماعی، کارشناس منابع انسانی، کارشناس روابط عمومی می شود.

درآمد یک فارغ التحصیل علوم سیاسی در فرانسه از 43000 یورو (53321 دلار) (برای کسانی که 1 تا 3 سال تجربه دارند) تا 76000 یورو (90707 دلار) (برای افرادی که بیش از 8 سال تجربه دارند) متغیر می باشد. چنانچه قصد اشتغال پس از تحصیل را دارید، می توانید اطلاعات بیشتر در مورد درآمد مشاغل مختلف، قوانین کاری و همچنین نحوه یافتن شغل در این کشور را با مطالعه مقاله جذاب کار در فرانسه به دست آورید. لذا مطالعه این مقاله را به هیچ عنوان از دست ندهید.

 تیم مشاوره هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی در کنار دغدغه مدیران این مجموعه برای شفاف بودن اطلاعات و ارائه مشاوره به دور از فرهنگ بازاریابی در تلاشند.

در فیلم تصاویر برخی از ویزاهای کشور فرانسه که برای کلاینت های موسسه رجبی اخذ شده اند را می بینید.

شما هم می توانید با تکمیل فرم زیر در این راه قدم بردارید.

پخش ویدیو
منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

ما برای تحصیل شما در رشته مورد علاقه تان راه حل های بی نظیری داریم ؛ مشاوره بگیرید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

مزایا و معایب تحصیل رشته علوم سیاسی در فرانسه

مزایا و معایب تحصیل رشته علوم سیاسی در فرانسه دو بخش مهم هستند که دلایل انتخاب و عدم انتخاب این رشته و این کشور را بررسی می کنند. کشور فرانسه تنوع گسترده ای از فرصت های آموزشی و شغلی را در زمینه علوم سیاسی به علاقمندان این رشته ارائه می دهد.

این کشور دارای شبکه متراکم و معتبری از موسسات دانشگاهی، مراکز تحقیقاتی و اندیشکده های متخصص در علوم سیاسی می باشد و دانشجویان می توانند با آزادی بیان به همکاری و تبادل اطلاعات و تفکرات خود بپردازند. همچنین فرانسه یک بازیگر اصلی در صحنه بین المللی است و همواره به صورت فعال در بحث ها و تصمیمات سیاسی جهانی شرکت می کند.

از معایب تحصیل رشته علوم سیاسی در فرانسه می توان به روند بسیار سخت برای اخذ پذیرش دانشگاه ها این کشور در زمینه علوم سیاسی اشاره کرد. همچنین این کشور جامعه ای پیچیده و قطبی داشته و در آن هنوز هم تنش ها و درگیری های اجتماعی، سیاسی و هویتی وجود دارند.

هزینه تحصیل رشته علوم سیاسی در فرانسه

سوالات پر تکرار تحصیل رشته علوم سیاسی در فرانسه

دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا برای تحصیل علوم سیاسی در دانشگاه های فرانسه باید هزینه های بیشتری پرداخت کنند. امروزه هزینه تحصیلی برای مقطع کارشناسی 10570 یورو تا14100 یورو می باشد.

این هزینه برای مقطع کارشناسی ارشد 3770 یورو می باشد.

دانشجویان باید مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته علوم سیاسی یا یک رشته مرتبط از یک دانشگاه معتبر به دست آورند. فرآیند پذیرش به طور کل شامل درخواست آنلاین، مصاحبه با استاد راهنما و انتخاب نهایی توسط هیئت منصفه بر اساس کیفیت پروپوزال تحقیق و سوابق تحصیلی داوطلب می شود.

برخی از مهم ترین زمینه های شغلی شامل تحلیلگر سیاست، استاد دانشگاه، افسر خدمات خارجی، مشاور سیاسی، سیاستمدار، کارگر اجتماعی، کارشناس منابع انسانی، کارشناس روابط عمومی می شود.

این کشور دارای شبکه متراکم و معتبری از موسسات دانشگاهی، مراکز تحقیقاتی و اندیشکده های متخصص در علوم سیاسی می باشد و دانشجویان می توانند با آزادی بیان به همکاری و تبادل اطلاعات و تفکرات خود بپردازند. همچنین فرانسه یک بازیگر اصلی در صحنه بین المللی است و همواره به صورت فعال در بحث ها و تصمیمات سیاسی جهانی شرکت می کند.

اکنون که با شرایط مختلف تحصیل رشته علوم سیاسی در فرانسه آشنا شده اید، توصیه می کنیم به مقاله مهاجرت به فرانسه مراجعه کرده تا با بهترین روش های مهاجرتی این کشور آشنا شوید. شما همچنین می توانید این اطلاعات را از طریق تماس با مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی در دفتر غرب و دفتر مرکزی تهران یا دفتر شیراز به دست آورید و بدین ترتیب اولین گام خود را به سوی تحصیل و مهاجرت به این کشور بردارید.

در انتها تجربه دوستانی که برای کشور فرانسه اقدام کرده اند را با شما به اشتراک می گذاریم.

پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه