تحصیل رشته های مهندسی در نیوزلند

تحصیل رشته های مهندسی در نیوزلند یکی از بهترین روش های مهاجرتی برای افراد دانشجو بوده که مزایای زیادی را به همراه دارد، کیفیت بالای آموزشی و دریافت مدرک با اعتباری بالا فقط بخشی از آن می باشد.

 در ادامه این مقاله با کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت 562051 (موسسه حقوقی رجبی ثبت 40451) همراه شده تا با تمامی جزئیات این راه مهاجرتی آشنا شوید. 

برای دریافت پذیرش در دوره های تحصیل رشته های مهندسی در نیوزلند باید شرایط و مدارک مختلفی را نیاز دارد. خوشبختانه این شرایط تعیین شده دارای سختی نبوده و بسیار ساده می باشند، اما از آن جایی که عمل مهاجرت بسیار حساس است باید به مشاور و متخصص این زمینه که دارای تجربه در آن هستند مراجعه کرد تا شانس پذیرش خود را به حداکثر رساند.

تحصیل رشته های مهندسی در نیوزلند در گرایش های مختلفی ممکن بوده که از اولین مقطع یعنی لیسانس تا بالاترین سطح تحصیلات یعنی دکترا ارائه می شوند. قبل از این که به بررسی شرایط تحصیل رشته های مهندسی در نیوزلند بپردازیم، مقاله تحصیل در نیوزلند را مطالعه کرده تا با شرایط کلی نقل مکان از طریق مهاجرت تحصیلی به این کشور اطلاع یابید.

فهرست مطالب
تحصیل رشته های مهندسی در نیوزلند

رشته های مهندسی در لیسانس نیوزلند

برای تحصیل رشته های مهندسی در نیوزلند باید از اولین مقطع، یعنی کارشناسی شروع کرد. مدرک لیسانس مهندسی در اکثر دانشگاه ها به عنوان مدرک لیسانس علوم (B.Sc.) اعطا شده و در طول این دوره دانشجویان می آموزند که چگونه مسائل مهندسی را با استفاده از ریاضیات، اصول علمی و فن آوری های جدید حل کنند.

این مقطع به طور کلی 3 الی 4 سال زمان برده و کار عملی نیز از موارد ضروری برای دریافت مدرک می باشد، مقدار تعیین شده حدود 40 ساعت دوره تمرینی و 800 ساعت تجربه کار عملی می باشد. خوشبختاه دانشگاه های این کشور دارای تمامی تجهیزات و کارگاه های مورد نیاز بوده و دانشجویان می توانند به تمامی آن ا دسترسی داشته باشند.

رشته های مهندسی در لیسانس نیوزلند شامل سه دوره اصلی و دوره هایی است که دانشجو باید با توجه به تخصص مورد نظر خود آن ها را انتخاب کرده و با توجه به آن برنامه دوره های تحصیلی خود را مشخص کند. اکثر دانشجویان دوره های آموزشی عمومی را برای خود انتخاب می نمایند. 

لیست زیر شامل برخی از برنامه های موجود برای تحصیل رشته های مهندسی لیسانس در نیوزلند می باشد:

  • لیسانس مهندسی زیست پزشکی
  • لیسانس مهندسی شیمی و مواد
  • لیسانس مهندسی عمران
  • لیسانس مهندسی برق و الکترونیک
  • لیسانس مهندسی عمومی
  • لیسانس علوم مهندسی
  • لیسانس مهندسی مکانیک
  • لیسانس مهندسی مکاترونیک
  • لیسانس مهندسی سازه
منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

با تحصیل مهندسی در دانشگاه های خارج از کشور آینده کاری خود را تضمین کنید! 

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

برنامه های لیسانس مهندسی در نیوزلند

همان طور که اشاره کردیم برنامه های لیسانس مهندسی در نیوزلند به دو بخش دوره های اصلی و دوره های انتخابی تقسیم می شوند. یا وجود این که نوع دوره می تواند با توجه به هر رشته متفاوت باشد اما برنامه های درسی این مقطع شباهت بسیاری به یکدیگر دارند.

دوره های تحصیل رشته های مهندسی در نیوزلند برای مقطع کارشناسی در لیت زیر شرح داده شده است:

  • سال اول: مطالعه پایه وسیعی از اصول مهندسی و حرفه ای در کنار انتخاب یک مقاله آموزشی عمومی و دوره یکپارچگی آکادمیک.
  • سال دوم و سوم: دوره های پیشرفته تر از تخصص انتخاب شده و دوره های اصلی مانند مدل سازی ریاضی و ارتباطات فنی و توسعه حرفه ای.
  • سال چهارم و آخر: تکمیل پروژه تحقیقاتی به همراه استادان دانشگاه.

از ویژی های مثبت تحصیل در این کشور می توان به اجازه کار در حین تحصیل اشاره کرد، حتی می توان اشتغال به کار را به عنوان یک روش مهاجرتی در نظر داشت، در صورت تمایل مقاله کار در نیوزلند را مطالعه کرده و به کمک کارشناسان هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی اقدام نمایید.

برنامه های لیسانس مهندسی در نیوزلند

شرایط پذیرش در کارشناسی رشته های مهندسی نیوزلند

برای تحصیل رشته های مهندسی در نیوزلند نیاز به برآورده ساختن شرایط تعیین شده از سوی سیستم آموزشی و دانشگاه های ارائه دهنده آن ها می باشد. البته شرایط پذیرش در هر دانشگاه ممکن است که با دیگری تفاوت داشته باشد و شما باید قبل از درخواست خود تمامی آن ها را به طور دقیق در سایت دانشگاه مورد نظر بررسی نمایید.

شرایط پذیرش در کارشناسی رشته های مهندسی نیوزلند به طور کلی شامل موارد زیر می شوند:

  • مدرک زبان انگلیسی با حداقل نمره 6 در آیلتس و 80 در تافل
  • ریز نمرات تحصیلی با نمره های بالا در دروس ریاضیات، فیزیک و شیمی

در صورتی که مدرک تحصیلی شما مورد پذیرش دانشگاه های نیوزلند نباشد باید دوره های قبل از لیانس را گذرانده و پس از قبولی در آن ها برای لیسانس مهندسی اقدام نمایید.

همچنین توصیه می کنیم مقاله تحصیل رشته های مهندسی در خارج از کشور را نیز بخوانید و با کشورهای اروپایی ارائه دهنده رشته های جذاب مهندسی آشنا شوید.

احتمالا نیوزلند را نسبت به سایر کشورها کمتر می شناسید ، مقالات زیر را مرور کرده و اطلاعات خود را تکمیل کنید.

شرایط مهندسی ها در مقطع ارشد نیوزلند

از آن جایی که با ورود به مقطع بالاتر مدرک، سطح تحصیلات نیز تخصصی تر می شود، شرایط آن نیز با سطح قبل خود بسیار تفاوت دارد. مدرک کارشناسی ارشد مهندسی در زمینه های تخصصی اعطا شده و دوره های آن معمولا حدود 12 ماه می شود. انتخاب از میان دو برنامه موجود با توجه به تحصیلات قبل می تواند متغیر باشد که عبارت اند از:

  • برنامه کارشناسی ارشد 120 امتیازی
  • برنامه کارشناسی ارشد 180 امتیازی برای متقاضیان دارای مدرک سه ساله لیسانس

طبق شرایط مهندسی ها در مقطع ارشد نیوزلند در پایان هر دوی این برنامه باید یک پایان نامه تحقیقاتی را تکمیل و ارائه کرد. با ثبت نام در دانشگاه های این کشور می توانید به طیف گسترده ای از زمینه های تحصیلی مانند مهندسی شیمی و بیولوژیکی، عمران، برق و الکترونیک، زیست و غیره دست یابید.

برای تحصیل رشته های مهندسی در نیوزلند و در مقطع فوق لیسانس باید نمرات قبولی را در لیسانس مهندسی، فوق دیپلم مهندسی و سطح پیشرفته از حساب دیفرانسیل و انتگرال داشته و یک پروپوزال تحقیقات تکمیلی را ارائه دهید. برای اطلاع از تمامی برنامه ها و مقررات مربوط به ورود، ثبت نام، هزینه های و موارد دیگر به سایت دانشگاه مراجعه کرده و یا از مشاوران و کارشناسان هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی کمک بگیرید.

دکترا رشته های مهندسی در نیوزلند

دکترا رشته های مهندسی در نیوزلند

دریافت بالاترین مدرک ارائه شده توسط دانشگاه ها، یعنی دکترا رشته های مهندسی در نیوزلند فرصت هایی را برای گسترش و ارتقای مهارت های شخصی حرفه ای و آکادمیک به دنبال دارد. حداقل مدت دوره های این مقطع سه سال و حداکثر چهار سال می باشد که توسط یک ناظر منصوب و یا یک کمیته بالقوه هدایت شده و می توان آن را به صورت تمام وقت یا پاره وقت تحصیل کرد.

دروه های این برنامه همراه با تهیه مقالات تحقیقاتی و یا مطالعات موردی بوده که باید توسط فرد دانشجو تهیه شوند دامنه و تمرکز مطالب باید با طور یکپارچه بر فصل های مقدماتی و پایانی مطابقت کامل داشته باشند. مهم ترین بخش در تحصیل رشته های مهندسی در نیوزلند و دست یابی به مدرک دکترا، پایان نامه ارائه شده است که باید از 100 هزار کلمه تشکیل شده  باشد.

این پایان نامه بخش اصلی تحقیقات بوده که توانایی شما را در انجام آن ها به صورت مستقل نشان می دهد و کمکی مهم به دانش و یا درک زمینه تحصیلی است. تهیه این پایان نامه به هوش و استعداد نیازی نداشته بلکه با تحقیق، فداکاری و سرختی قابل توجهی بوده تا بتوان آن را به شکل موفق و قابل تایید ساخته و ارائه کرد.

با شرایط تحصیل رشته های مهندسی در جای جای جهان آشنا شوید.

شرایط پذیرش دکترای مهندسی نیوزلند

از آن جایی که این مدرک به عنوان بالاترین سطح تحصیلات شناخته می شود، شرایط به خصوصی برای پذیرش دانشجو در آن ها در نظر گرفته شده که داشتن همه آن ها کاملا ضروری می باشد. برخی از شرایط پذیرش دکترای مهندسی نیوزلند شامل موارد زیر است:

  • پروپوزال تحقیق
  • توصیه نامه
  • مدرک زبان
  • 1 الی 2 سال تجربه (تعیین شده توسط برخی از دانشگاه ها)
  • نمرات GRE یا GMAT برای تحصیل در کسب و کار یا مدیریت

توجه داشته باشید که دانشگاه های نیوزلند درخواست های مستقیم را در نظر نگرفته و باید حتما با داشتن پذیرش یکی از استادان آن مکان اقدام کرد. 

برای یافتن استاد راهنما کافی است که به لیست در سایت دانشگاه سری زده و برای استادان از طریق یک ایمیل معرفی کرده و هدف پژوهشی خود را به صورت خلاصه برای تحصیل رشته های مهندسی در نیوزلند بیان کنید.

مشاوران و کارشناسان هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی در کنار شما هستند تا بتوانید از دانشگاه مورد علاقه خود پذیرش بگیرید و این را در اسرع وقت و با کمترین هزینه و البته از راه های امن و قانونی انجام می دهند.

تصاویر ارائه شده در این ویدئو تنها بخشی از پذیرش های اخذ شده برای مراجعین عزیز ماست.

شما هم می توانید با تحقیق و سپس اعتماد به تیم رجبی به پذیرش در دانشگاه و رشته مورد علاقه تان دست یابید.

نمایش ویدیو درباره پذیرش کشورهای مختلف
منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

برای رسیدن به هدف متناسب با شرایط خود، مشاوره مجانی دریافت کنید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

مزایا و معایب تحصیل مهندسی در نیوزلند

همان طور که در ابتدا گفتیم تحصیل رشته های مهندسی در نیوزلند یکی از بهترین روش های مهاجرتی بوده زیرا از مزایای زیادی برخوردار است. اکنون می خواهیم به مزایا و معایب تحصیل مهندسی در نیوزلند بپردازیم تا علت تعداد زیاد داوطلبان برای مهاجرت به این کشور را متوجه شده و خود نیز اقدام نمایید. لیست زیر شامل مزایای تحصیل رشته های مهندسی در نیوزلند می باشد:

  • برخورداری از کیفیت بالای آموزش
  • امکان تحصیل به زبان انگلیسی
  • دریافت مدرکی معتبر در سراسر جهان
  • هزینه تحصیلی به صرفه
  • امکان کار در حین تحصیل
  • بازار کار مناسب پس از تحصیل
  • جایگاه اجتماعی مناسب

اما هر کشور دارای معایبی بوده که اطلاع از آن ها به اندازه مزایا ضروری است. نیوزلند از محدود کشورهایی بوده که تعداد معایب آن بسیار کم می باشد. این معایب عبارت اند از:

  • با وجود کم بودن هزینه ها، مقدار آن ممکن است برای برخی از افراد گران باشد.
  • اعتبار دانشگاه ها از برخی از دانشگاه های گرانتر کمتر است.
  • فاصله دور این جزیره با سایر کشورها و رفت و آمد دشوار.

هزینه های تحصیل مهندسی در نیوزلند

بزرگترین مسئله برای افرادی که قصد تحصیل رشته های مهندسی در نیوزلند را دارند، مقدار هزینه های پیش رو بوده و باید با توجه به شرایط مالی خود مقصدی را انتخاب نمایند که مناسب و به صرفه باشد. خوشبختانه هزینه های تحصیل مهندسی در نیوزلند به قدری نسبت به سایر کشورهای اروپایی به صرفه بوده که به مقدار هزینه های کم خود در جهان مشهور می باشد.

بزرگترین بخش از هزینه های تحصیل مهندسی در نیوزلند مقدار شهریه های دانشگاه است که مقدار آن برای هر دوره و در هر مرکز آموزشی با دیگری متفاوت بوده و نمی توان مقدار دقیقی را برای آن ها مشخص کرد. جدول زیر شامل مقدار متوسط شهریه در دانشگاه اصلی این کشور یعنی دانشگاه اوکلند می باشد:

نام دوره مقدار شهریه سالانه
لیسانس مهندسی زیست پزشکی 31.691 دلار
لیسانس مهندسی شیمی و مواد 31.691 دلار
لیسانس مهندسی عمران 31.691 دلار
کارشناسی ارشد مهندسی عمران 30.312 دلار
کارشناسی ارشد مهندسی زیست 29.006 دلار
کارشناسی ارشد مهندسی برق و الکترونیک 29.006 دلار

البته مقدار هزینه های پیش رو فقط شامل شهریه نشده و مخارج تحصیلی دیگری مانند خرید کتاب و جزوه، مکان اقامت، رفت و آمد و غیره نیز هستند. با دریافت بورسیه های تحصیلی و یا اشتغال به کار به راحتی می توان این هزینه ها را پوشش داده و آن ها را پرداخت کرد.

بهترین دانشگاه های مهندسی نیوزلند

یکی از ویژگی های کشور نیوزلند داشتن دانشگاه هایی است که همه آن ها در رتبه های برتر جهان قرار دارند. هزینه تحصیل در این دانشگاه ها بسیار به صرفه بوده و کیفیت بالای آموزشی و امکانات فراوان برای دانشجویان از مواردی بوده که این دانشگاه ها را به یکی از مهم ترین مقصدهای دانشجویان تبدیل کرده است.

شرایط پذیرش در این دانشگاه ها نسبت به سایر کشورهای اروپایی آسان تر است اما دانشگاه هایی که دارای اعتبار بیشتری هستند شرایط سخت تری را نسبت به سایر برای پذیرش دانشجو تعیین کرده و سطح بالایی از رزومه و سابقه تحصیلی را درخواست می کنند و مقدار رقابت بین متقاضیان برای پذیرش نیز بیشتر خواهد بود.

لیست زیر شامل اسامی بهترین دانشگاه های مهندسی نیوزلند می باشد:

نام دانشگاه تعداد برنامه های مهندسی رتبه در جهان
دانشگاه فناوری اوکلند 14 دوره 251
دانشگاه اوکلند 77 دوره 139
دانشگاه کانتربری 25 دوره 601
دانشگاه اوتاگو 7 دوره 301
دانشگاه وایکاتو 29 برنامه 401
دانشگاه ویکتوریا ولینگتون 7 دوره 401

سوالات پر تکرار تحصیل رشته های مهندسی در نیوزلند

رشته های مهندسی در این کشور از کارشناسی تا دکترا توسط دانشگاه های برتر آن ارائه می شوند.

 تحصیل رشته های مهندسی در نیوزلند در مقطع کارشناسی به مدت 3 الی 4 سال است.

 مقدار شهریه برای تحصیل در هر مقطع در هر دانشگاه با یکدیگر تفاوت داشته و نمی توان مقدار دقیقی برای آن ها تعیین کرد و باید از مشاورین این زمینه کمک گرفت.

شرایط تعیین شده از سوی هر  دانشگاه با دیگری متفاوت بوده اما مهم ترین آن ها سابقه تحصیلی و مدرک زبان می باشد.

همه دانشگاه های این کشور دارای اعتبار بسیاری هستند که می توان به دانشگاه اوکلند، اوتاگو، وایکاتو از آن ها هستند

در این مقاله کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شرح تمامی جزئیات تحصیل رشته های مهندسی در نیوزلند پرداخته اند. برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین با تجربه ما در دفاتر مرکزی و غرب تهران و یا دفتر شیراز تماس حاصل نمایید. پیشنهاد می کنیم مقاله مهاجرت به نیوزلند را برای آشنایی بیشتر با حمل و نقل به این کشور مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه