تحصیل علوم سیاسی در خارج از کشور

تحصیل علوم سیاسی در خارج از کشور می تواند شما را با جنبه های مختلف سیاست و امور دیپلماتیک در تمامی حوزه های دولتی ، اقتصادی و فرهنگی آشنا کرده و در پی آن مدارکی معتبر از سوی دانشگاه های مختلف جهان را برایتان به ارمغان آورد.

این رشته در تمامی کشورهای دنیا از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و در دانشگاه های برخی از کشورها همانند کانادا ، انگلستان و آمریکا اعتبار بالایی دارد ، با کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ )  همراه شوید تا تحصیل علوم سیاسی در خارج از کشور را به شما معرفی نمایند ، همچنین توصیه می کنیم مقاله بسیار کامل و جذاب تحصیل در خارج از کشور را بخوانید و با بهترین ، امن ترین و کم هزینه ترین کشورها برای تحصیل آشنا شوید.

در تمامی کشورهای جهان رشته علوم سیاسی به عنوان رشته ای کاملا مرتبط با امور سیاسی و دیپلماسی کشورها شناخته شده و افرادی که به تحصیل تخصصی این رشته می پردازند به جایگاه های سیاسی مهمی دست پیدا می کنند ، در رشته سیاست دانشجویان با مفاهیمی همچون آزادی ، برابری ، حقوق بشر ، مدل های حکومت ، جوانب مختلف زندگی بشری و برخی از مباحث فلسفی آشنا شده و همچنین تمامی مفاهیم تاریخی تاثیر گذار در کشور و جهان را فرا می گیرند.

فهرست مطالب

در تمامی رشته های تحصیلی گرایش های متعددی وجود دارد که رشته علوم سیاسی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و دانشجویان می توانند در گرایش هایی همچون علم سیاسی ، جامعه شناسی ، روابط بین الملل و روابط خارجه ، تاریخ روابط بین الملل و غیره به تحصیل مشغول شوند که معمولا گرایش های اصلی و مهم این رشته از دوره کارشناسی ارشد آغاز خواهد شد.

تحصیل علوم سیاسی در خارج از کشور

مقاطع رشته علوم سیاسی در خارج کشور

مقاطع رشته علوم سیاسی در خارج کشور ، دوره های مختلفی را در آموزش عالی در بر می گیرد و همانگونه که اغلب شما می دانید از دوره کارشناسی آغاز و تا دکترا ادامه می یابد ، دوره کارشناسی سه تا چهار سال زمان برده و دانشجو را با علوم پایه آشنا ساخته و در نهایت با مدرک لیسانس فارغ التحصیل می نماید.

معمولا هر دانشگاه شرایط خاص خود را در پذیرش دانشجو دارد اما سابقه تحصیلی دانشجویان مانند معدل ، مدرک زبان ، مقالات و پژوهش های جهانی و غیره نیز بسیار مورد توجه دانشگاه می باشد ، باید دقت داشته باشید که فرصت تحصیل علوم سیاسی در خارج از کشور برای دانشجویان بین المللی هم در مراکز دولتی و هم خصوصی وجود دارد که در بسیاری ازشرایط و ضوابط با یکدیگر متفاوت هستند.

در ادامه بدانید که دومین مقطع تحصیلی برای این رشته کارشناسی ارشد است که شامل چهار ترم تحصیلی شده و دانشجویان با انجام یک تحقیق به عنوان پایان نامه موفق به دریافت مدرک تحصیلی خود پس از دو سال تحصیل می شوند ، کسب تخصص نیز در دوره دکترا امکان پذیر بوده و دانشجویان با توجه به گرایش انتخابی شان در حدود سه تا پنج سال به تحصیل مشغول شده و دانشجویان کل دوره را به تحقیق و پژوهش پرداخته و جزئی ترین مسائل مرتبط با سیاست را فرا خواهند گرفت.

مقاطع رشته علوم سیاسی در خارج کشور

بهترین دانشگاه جهان در رشته علوم سیاسی

چنان چه قصد دارید به تحصیل علوم سیاسی در خارج از کشور بپردازید ، یکی از شرایط مهم این امر شناخت بهترین دانشگاه های ارائه دهنده رشته علوم سیاسی در جهان می باشد ، روش های متفاوتی برای شناخت این مراکز وجود دارند که بهترین روش آن مراجعه به موسسات معتبر ارائه کننده این موضوع می باشد.

دقت داشته باشید که شناخت برترین دانشگاه های ارائه دهنده این رشته و تحصیل در آنان از این لحاظ دارای اهمیت است که هرچه در دانشگاهی معتبرتر و شناخته شده تر به تحصیل بپردازید و مدرک خود را دریافت نمایید ، یقینا در آینده از تضمین بالاتری برای یافتن شغل مناسب با درآمدی مناسب برخوردار خواهید بود.

در حال حاضر موسساتی نظیر QS ، تایمز و شانگهای در جهان وجود دارند که سالانه با بررسی تمامی نقاط قوت و ضعف هریک از دانشگاه های جهان اسامی برترین مراکز را به طور کلی و به طور خاص و مرتبط با هر رشته تحصیلی اعلام می نمایند که در این مشان موسسه QS از اعتبار بالاتری در میان تمامی مراکز و موسسه های اعتبار سنجی قرار دارد ، در ادامه اسامی بهترین دانشگاه جهان در رشته علوم سیاسی را مشاهده خواهید نمود.

البته کارشناسان هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی نیز می توانند علاوه بر این مراکز دیگر دانشگاه های برتر جهان را برای تحصیل علوم سیاسی در خارج از کشور به شما عزیزان معرفی نمایند.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

شناخت برترین دانشگاه های هر رشته با دریافت مشاوره از کارشناسان آگاه و کاردان رجبی!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

اسامی بهترین دانشگاه جهان در رشته علوم سیاسی

دانشگاه های جهان بر اساس فاکتورهای مختلف رتبه بندی می شوند و در هر رشته نیز هیئت علمی ، مقالات چاپ شده ، دستاوردها و سایر فاکتورها به بالا بردن رتبه دانشگاه کمک می نمایند.

به همین خاطر سالانه بر اساس فعالیت ها و دستاوردهای گوناگون هر دانشگاه ، هر مرکز موفق به کسب امتیاز و جایگاهی خاص در جهان می شود که می تواند بر میزان جذب دانشجویان آن نیز تاثیر بسیاری بگذارد.

در رشته علوم سیاسی نیز مانند دیگر رشته های تحصیلی با درنظر گرفتن تمامی معیارها اسامی زیر توانسته اند در رتبه های نخست این رشته قرار گرفته و شاهد رقابت گسترده متقاضیان از سراسر جهان برای رسیدن به خود باشند.

چنانکه در جدول میبینید برترین دانشگاه های علوم سیاسی در کشور انگلستان قرار دارند ؛ قطعا می خواهید مقاله تحصیل رشته علوم سیاسی در انگلستان که به طور کامل هزینه ها ، آزمون ها ، بورسیه های تحصیلی و سایر موارد مهم را برای شما شرح داده را بخوانید.

نام دانشگاه کشور رتبه جهانی نام دانشگاه کشور رتبه جهانی
دانشگاه هاروارد انگلستان 1 دانشگاه ملی استرالیا استرالیا 11
دانشگاه آکسفورلد انگلستان 2 دانشگاه کلمبیا آمریکا 12
دانشگاه علوم سیاسی پاریس فرانسه 3 دانشگاه جورج تاون آمریکا 13
مدرسه اقتصاد و علوم سیاسی لندن انگلستان 4 کینگز کالج لندن انگلستان 14
دانشگاه پرینستون آمریکا 5 دانشگاه SOAS لندن انگلستان 15
دانشگاه استنفورد آمریکا 6 دانشگاه شیکاگو انگلستان 16
دانشگاه کمبریج انگلستان 7 دانشگاه نیویورک آمریکا 17
دانشگاه ییل آمریکا 8 دانشگاه آمستردام هلند 18
دانشگاه ملی سنگاپور سنگاپور 9 دانشگاه آزاد برلین آلمان 19
دانشگاه بریکلی کالیفرنیا آمریکا 10 دانشگاه لیدن هلند 20
هزینه تحصیل رشته علوم سیاسی در جهان

هزینه تحصیل رشته علوم سیاسی در جهان

یکی از مهم ترین فاکتورهای تحصیل علوم سیاسی در خارج از کشور هزینه تحصیل و مخارجی است که دانشجو باید پرداخت نماید ، رشته علوم سیاسی را می توان از جمله رشته های محبوب در علوم انسانی دانست که در هر دانشگاه و کشور دارای شهریه مخصوص به خود است و در تمامی کشورهای جهان ارائه و تدریس می شود و خوشبختانه جز رشته های تحصیلی گران قیمت به حساب نمی آید.

به عنوان مثال در کشور آمریکا که می توان گفت جز 3 کشور برتر ارائه دهنده این رشته است ، میانگین شهریه ای در حدود 5000 دلار در هر ترم تحصیلی دوره کارشناسی برای دانشجویان وجود دارد و باید هزینه های سکونت را هم در حدود 2000 دلار در ماه در نظر گرفت ؛ مقاله تحصیل رشته علوم سیاسی در آمریکا را حتما بخوانید و با جزئیات هزینه ها بیشتر آشنا شوید.

 اما در دانشگاه های کشور انگلستان تحصیل در دانشگاه های دولتی هزینه چندانی نداشته و دانشجویان باید بابت هر ترم نهایتا 300 دلار پرداخت کنند که البته رسیدن به پذیرش در این دانشگاه ها بسیار دشوار می باشد ، اما هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی چندین برابر شهریه دانشگاه های دولتی این کشور است.

اما چنانچه تحصیل در کشورهای مقرون به صرفه تر مانند تحصیل در مجارستان را انتخاب کنید در حدود 4000 دلار را در مقطع کارشناسی و 9000 دلار را در مقاطع تحصیلات تکمیلی پرداخت خواهید نمود که معمولا شهریه یک سال تحصیلی در ابتدا دریافت شده و در برخی موارد امکان پرداخت به صورت ترمی هم وجود دارد.

با تحصیل برخی از محبوب ترین رشته ها در برترین دانشگاه های خارج از کشور آشنا شوید.

بازار کار رشته علوم سیاسی در جهان

کار یکی از مهم ترین مواردی است که فارغ التحصیلان این رشته در سراسر جهان به خود درگیر می نماید و هرکس تلاش می کند تا بتواند بهترین نمرات و رزومه تحصیلی را برای رسیدن به یه کار خوب ارائه نماید ، بازار کار رشته علوم سیاسی در جهان نیز به عوامل مختلفی بستگی دارد که روابط دیپلماتیک و سیاسی هر کشور یکی از اصلی ترین شرایط آن است.

مشاغل مرتبط با رشته علوم سیاسی بسیار متفاوت بوده و افراد می توانند در هر دو بخش خصوصی و دولتی به کار مشغول شوند از جمله مشاغل می توان به معاون یا دستیار سیاسی ، حوزه خدمات اجتماعی ، سازمان های بین المللی و حقوق بشری ، موسسات خیریه ، روزنامه نگاری و غیره اشاره کرد ، البته مشاغل مرتبط به این رشته فقط ب همین چند مورد ختم نمی شود و زمینه های بسیار بیش تری برای استغال وجود دارد.

کشورهای مناسب تحصیل علوم سیاسی در خارج از کشور و کار در رشته علوم سیاسی معمولا کشورهایی هستند که از آزادی کامل برخوردار بوده و افراد می توانند بدون هیچ گونه محدودیتی به فعالیت در حوزه های سیاسی بپردازند ، کشورهایی همچون آمریکا ، انگلستان ، آلمان ، اتریش ، سوئد ، لهستان و فرانسه از گزینه ای مناسبی هستند که می توانید با پذیرش در دانشگاه ها به مدرکی معتبر رسیده و سپس در بازار کاری خوب نیز استخدام شوید.

بازار کار رشته علوم سیاسی در جهان
نام کشور متوسط درآمد سالانه
آمریکا 120 هزار دلار
آلمان 85 هزار دلار
انگلستان 98 هزار دلار
فرانسه 80 هزار دلار
ایتالیا 74 هزار دلاز
سوئد 115 هزار دلار
اسپانیا 78 هزار دلار
کانادا 102 هزار دلار
هلند 99 هزار دلار
نروژ 110 هزار دلار

متوسط درآمد فارغ التحصیلان رشته علوم سیاسی در جهان

همانطور که گفتیم زمینه های اشتغال برای فارغ التحصیلان رشته علوم سیاسی بسیار است و یقینا هرکدام درآمدی خاص را برای افراد به ارمغان می آورد ، همچنین کشورهای مختلف از لحاظ بازار کار و درآمد با یکدیگر تفاوت های بسیاری دارند و شما هرچه در کشورهای آزاد تر به تحصیل و در نهایت به کار مشغول شوید یقینا به درآمد بالاتری دست پیدا خواهید کرد.

علاوه بر تمام این موارد ، کار در خارج از کشور نیاز به اطلاع از قوانین و ضوابط کشورهای خارجی دارد تا بتوانید به راحتی شغل مناسب با تخصص و زمینه فعالیت خود را یافته و در آن با درآمدی بالا و کافی مشغول به کار شوید که کارشناسان موسسه رجبی در مقاله مربوط به آن این موارد را به طور دقیق و تخصصی برای شما جمع آوری و به شما عزیزان ارائه کرده اند.

در ادامه متوسط درآمد فارغ التحصیلان رشته علوم سیاسی در جهان را برای شما تهیه کرده ایم که آن را مشاهده خواهید کرد :

همیشه سعی کرده ایم بهترین گزینه را با شرایط افراد به آن ها پیشنهاد دهیم، دلیل آن حرفه ای بودن تیم مشاوره هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی در کنار دغدغه مدیران این مجموعه برای شفاف بودن اطلاعات و ارائه مشاوره به دور از فرهنگ بازاریابی می باشد؛ تعداد کمی از ویزاهایی که کلاینت های موسسه رجبی توانسته اند اخذ کنند را برای شما در فیلم زیر به نمایش گذاشته ایم.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

برترین دانشگاه در رشته مورد علاقه شما کدام است؟ از مشاوران رجبی بپرسید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

سوالات پر تکرار تحصیل علوم سیاسی در خارج از کشور

  • آمریکا 120 هزار دلار
  • آلمان 85 هزار دلار
  • انگلستان 98 هزار دلار
  • فرانسه 80 هزار دلار

کشورهایی همچون آمریکا ، انگلستان ، آلمان ، اتریش ، سوئد ، لهستان و فرانسه از گزینه ای مناسبی هستند که می توانید با پذیرش در دانشگاه ها به مدرکی معتبر رسیده و سپس در بازار کاری خوب نیز استخدام شوید.

اما در دانشگاه های کشور انگلستان تحصیل در دانشگاه های دولتی هزینه چندانی نداشته و دانشجویان باید بابت هر ترم نهایتا 300 دلار پرداخت کنند که البته رسیدن به پذیرش در این دانشگاه ها بسیار دشوار می باشد ، اما هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی چندین برابر شهریه دانشگاه های دولتی این کشور است.

  1. دانشگاه هاروارد
  2. دانشگاه آکسفورلد
  3. دانشگاه علوم سیاسی پاریس
  4. مدرسه اقتصاد و علوم سیاسی لندن
  5. دانشگاه پرینستون

تحصیل علوم سیاسی در خارج از کشور علاوه بر شرایط که در این مطلب به آن ها اشاره کردیم نیاز به کسب اطلاعات کافی تر و کامل تر دارد که می توانید با مراجعه به مقالات مربوطه در سایت و یا تماس با کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی در دفاتر تهران و شیراز از آن ها مطلع شوید ، توصیه می کنیم اگر به دنبال تحصیل در کشورهای اروپایی هستید مقاله تحصیل دراروپا را نیز در کنار این محتوا بخوانید و با برترین دانشگاه های اروپا در رشته های مختلف هم آشنا شوید.

با تحصیل در دانشگاه های مختلف در کشورها و قاره های متفاوت آشنا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه