تحصیل در اروپا

تحصیل در اروپا از محبوب ترین انتخاب ها برای دانشجویان بین المللی است ، بیش از ۱۲ درصد دانشجویان دانشگاه ها و کالج های اروپا از کشورهای دیگر هستند ؛ اروپا مکان بی نظیری برای تحصیل و تجربه یک زندگی منحصر به فرد دانشجویی است.

در این مقاله از شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) شرایطو چگونگی تحصیل در اروپا را بررسی کرده و سپس به سوالات شما پاسخ می دهیم.

دانشگاه ها و کالج های اروپا به خاطر برتری در زیرساخت ها و به روزترین دوره ها شناخته شده اند و اگر به دنبال بهترین کیفیت آموزش عالی ، زیرساخت های تحقیقاتی ، روش تدریس ، تحصیل کم هزینه و برتری شغلی هستید ، پس انتخاب تحصیل در اروپا تصمیم صحیحی برای شماست.

کشور های اروپایی از سیستم حمل و نقل عالی برخوردار هستید و به دلیل نزدیک بودن مسافت بین آن ها به راحتی با ویزای تحصیلی خود می توانید به سراسر اتحادیه اروپا با هزینه های بسیار کمی سفر کنید.

در بعضی از دانشگاههای اروپا امکان تحصیل رایگان وجود دارد و خیلی از دانشگاه ها نیز بورسیه تحصیلی به دانشجویان خارجی ارائه می دهند و همین امر تحصیل در اروپا را جذاب می سازد یکی از این کشور ها آلمان است ، در مقاله تحصیل در آلمان گفتیم که راه صحیح تحصیل واقعا رایگان در آلمان چیست.

فهرست مطالب
تحصیل در اروپا

سیستم آموزشی اروپا

دانشگاه های اروپا تحت اصلاحات بولونیا کار می کنند ، که تضمین کننده یکپارچگی و شناخت بین المللی صلاحیت دانشجویان است ، بیشتر دوره ها و برنامه ها به زبان انگلیسی تدریس می شود ، که به طور گسترده در سطح بین المللی صحبت می شود و به عنوان دومین زبان اصلی در اکثر دانشگاه های سراسر جهان تدریس می شود.

به طور سنتی در سیستم آموزشی اروپا ، دانش آموزان معمولا تحصیلات خود را در سن ۱۸ سالگی در مقطع ابتدایی و متوسطه به پایان می رسانند و برای پذیرش در موسسات آموزش عالی ، دانشجویان مجبور به گذراندن امتحانات هستند و خود امتحانات و همچنین روش پذیرش از کشوری به کشور دیگر متفاوت است و تا حدودی هنوز هم متفاوت است و سیستم آموزش عالی نیز در هر کشور متفاوت است.

روند بولونیا

روند بولونیا برای هماهنگی آموزش عالی در اروپا معرفی شد.، این فرآیند به نام دانشگاه بولونیا در ایتالیا ، جایی که اعلامیه بولونیا توسط وزرای آموزش ۲۹ کشور اروپایی در سال ۱۹۹۹ امضا شد ، نامگذاری شد.

فرآیند بولونیا یک سیستم سه سطحه از آموزش عالی را در بیشتر کشورهای اروپایی ارائه می دهد :

  • اولین سطح لیسانس است که به طور معمول سه تا چهار سال طول می کشد.
  • سطح دوم مدرک کارشناسی ارشد است که به طور معمول یک تا دو سال طول می کشد.
  • سطح نهایی نیز مدرک دکترا ( PhD ) است که معمولا کاملا تخصصی است و ممکن است بین دو تا پنج سال طول بکشد.

از مزایای این سیستم این است که اکنون استفاده از مدارک تحصیلی از یک کشور اروپایی برای درخواست کار یا دوره در کشور دیگر آسان تر است و سازگاری بیشتری بین سیستم های آموزشی ، حرکت دانشجویان در اروپا وجود دارد و از همان زمان اصلاحات بولونیا کمک کرد تا دانشگاه ها و کالج های اروپایی برای سایر کشورهای جهان از رقابت و جذابیت بیشتری برخوردار شوند.

روند بولونیا

سیستم ECTS

این سیستم همچنین یک سیستم درجه بندی به نام سیستم انتقال اعتبار و انباشت اعتبار یا ECTS را به رسمیت می شناسد که یک سال تحصیلی مربوط به ۶۰ واحد ECTS است که به طور معمول معادل ۱۵۰۰ تا ۱۸۰۰ ساعت از کل کار است که انتقال و پیشرفت را در سراسر اتحادیه اروپا امکان پذیر می کند.

سیستم آموزشی آلمان

آموزش عالی آلمان قبلا در برنامه های ” طولانی ” یکپارچه منتهی به مدارک Diplom یا Magister Artium یا توسط Staatsprüfung تکمیل می شد.

آموزش عالی آلمان در حال حاضر با سیستم منطقه آموزش عالی اروپا سازگار است و به استثنای اکثر برنامه های تحصیلی در حقوق و پزشکی ، برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد اکنون در اکثر موسسات به جای برنامه های یکپارچه ” طولانی ” ارائه می شود.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

کدام کشور اروپایی و کدام دانشگاه دقیقا مناسب خواست و شرایط شماست؟ مشاوران ما به شما خواهند گفت!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

سیستم آموزشی اتریش

در اتریش دانشجویان می توانند از بین موسسات آموزش عالی زیر یکی را انتخاب کنند :

  • دانشگاه ها ، دولتی و خصوصی
  • دانشگاه های علمی کاربردی
  • دانشکده های آموزش معلم

برنامه های کارشناسی به سطح ۶ ISCED ، دوره های کارشناسی ارشد و دوره های تحصیلات تکمیلی دانشگاه به سطح ISCED 7 و برنامه های دکترا به سطح ۸ ISCED اختصاص یافته است.

در اتریش اگرچه هنوز دانشگاه ها بیشترین میزان تحصیلات عالی را به خود اختصاص می دهند ، دانشگاه های علمی کاربردی که در اوایل دهه ۱۹۹۰ معرفی شدند ، در دهه گذشته به طور قابل توجهی در بهبود نرخ ورود به دوره عالی و فارغ التحصیلی کمک کرده اند.

سیستم آموزشی ایتالیا

بر اساس فرایند بولونیا ، سیستم آموزشی در ایتالیا در سال ۱۹۹۹ اصلاح شد تا یک سیستم منسجم آموزش در سراسر اروپا ایجاد شود و از آن زمان ، ایتالیا یک سیستم ۳ چرخه را اجرا می کند که شامل موارد زیر است :

  • چرخه اول : مدارک کارشناسی ( ۳ سال ) و مدارک تک دوره ای
  • چرخه دوم : مدارک کارشناسی ارشد ( ۲ سال ) و کارشناسی ارشد سطح ۱
  • چرخه سوم : دکترا ( ۵ – ۶ سال ) دانشکده تخصصی و کارشناسی ارشد سطح ۲

از نظر انواع موسسات ، دو مقوله گسترده نهادی وجود دارد که بخش آموزش عالی را در ایتالیا تشکیل می دهد : موسسات دانشگاهی و موسسات غیر دانشگاهی که شامل آموزش عالی در هنر و موسیقی هستند (Alta formazione Artistica e Musicale یا AFAM )

با مطالعه مقالات زیر با جزئیات بیشتری از تحصیل در کشورهای اروپایی آشنا می شوید ؛ اطلاعات خود راتکمیل کنید.

سیستم آموزشی هلند

در هلند دانشگاه ها سه سطح اصلی تحصیلات را در مقطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می دهند:

علاوه بر این ، دانشگاه های فناوری PDEng ( دکترای حرفه ای مهندسی ) و دانشگاه های علوم کاربردی نیز مدرک کاردانی ارائه می دهند.

دانشگاه های هلند از سیستم انتقال اعتبار اروپا ( ECTS ) برای مقایسه آسان کار بین مدارک در سراسر اروپا استفاده می کنند.

در دانشگاه های هلند دانشجویان در طول تحصیل خود اعتبار کسب خواهند کرد و یک اعتبار حدود ۲۵ – ۳۰ ساعت کار را نشان می دهد و هر سال تحصیل ۶۰ اعتبار دارد.

سیستم آموزشی مجارستان

مدارکی که از تحصیلات عالی در مجارستان به دست می آید از استانداردهای بین المللی تعیین شده توسط فرآیند بولونیا پیروی می کنند و این بدان معناست که فارغ از برخی مدارک شغلی اعطا شده توسط موسسات غیر دانشگاهی در مجارستان ، مدارک مطابق با استاندارد مدارک کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا هستند و این باعث می شود مدارک تحصیلی دانشگاه های مجارستان به طور گسترده ای در بازار بین المللی قابل مقایسه باشد و دانشجویان این امکان را دارند که در مقطع کارشناسی ارشد متفاوتی از رشته کارشناسی خود ادامه تحصیل دهند.

در دوره های خاص و بیشتر هدایت شغلی در مجارستان مانند پزشکی ، دندانپزشکی و دامپزشکی ، اولین درجه اعطا شده یک مدرک کارشناسی ارشد پس از پنج تا شش سال تحصیل است ، عضویت مجارستان در اتحادیه اروپا همچنین به این معنی است که مدارک پزشکی ، مطالعات دامپزشکی و معماری به طور مستقیم برای اهداف حرفه ای در سایر کشورهای اتحادیه اروپا قابل انتقال است.

عضویت در سیستم آموزشی در مجارستان فرصتی پرماجرا خواهد بود و درهای زیادی را در آینده بروی متقاضیان می گشاید.

تحصیل رایگان در اروپا

همیشه تحصیل در خارج از کشور به معنای صرف پول زیاد نیست و در بعضی از کشور ها همچون کشور های اروپایی گزینه های تحصیل مقرون به صرفه زیادی برای دانشجویان بین المللی ارائه می شود و البته در بسیاری از کشورها تحصیل برای دانشجویان بین المللی حتی رایگان است.

در جدول نگاه اجمالی در خصوص تحصیل رایگان در اروپا پرداخته شده است.

تحصیل رایگان در اتریش

اتریش برای دانشجویان از کشورهای عضو اتحادیه اروپا یا EEA برای دو ترم شهریه رایگان ارائه می دهد و پس از آن دانشجویان باید هر ترم ۳۶۳٫۳۶ یورو بپردازند ، سایر دانشجویان بین المللی به طور کلی ۷۲۶٫۷۲ یورو برای هر ترم پرداخت می کنند.

همه دانشجویان باید هزینه عضویت اتحادیه دانشجویی ” ÖH-Beitrag ” و هزینه بیمه حوادث دانشجویی را که ۱۹٫۲۰ یورو در هر ترم است پرداخت کنند.

توجه داشته باشید که این سیاست های تحصیلی فقط در مورد دانشگاه های دولتی و دانشگاه های هنر اعمال می شود و دانشگاه های علمی کاربردی و موسسات خصوصی حق دارند شهریه بگیرند ، هزینه زندگی در اتریش نیز ماهانه ۹۵۰ یورو برآورد می شود.

کشور شهریه تحصیل برای دانشجویان اروپایی و منطقه اقتصادی اروپا شهریه تحصیل برای دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا ( در سال )
اتریش رایگان حدود ۱۵۰۰ یورو
دانمارک رایگان ( ۶۰۰۰ – ۱۶۰۰۰ یورو ) ۴۵۰۰۰ – ۱۲۰۰۰۰ DKK
فنلاند رایگان ۵۰۰۰ – ۲۰۰۰ یورو
فرانسه رایگان به زبان فرانسه رایگان
آلمان رایگان رایگان
یونان رایگان حدود ۱۵۰۰ یورو
مجارستان رایگان حدود ۱۵۰۰ یورو
نروژ رایگان رایگان
لهستان رایگان حدود 2000 یورو
اسلوونی رایگان حدود ۵۰۰۰ یورو
سوئد رایگان ( ۸۳۰۰ – ۲۰۸۰۰ ) یورو ۸۰۰۰۰ – ۲۰۰۰۰۰ کرون

تحصیل رایگان در فنلاند

تحصیل رایگان در فنلاند به سطح تحصیلات ، ملیت و همچنین برنامه مورد علاقه شما بستگی دارد و این بدان معنی است که برخی از دوره های تحصیلی ممکن است شهریه داشته باشند که از ۲۰۰۰ تا حدود ۵۰۰۰ یورو در سال متغیر است ، در کل دانشجویان بین المللی برای تحصیل در فنلاند برای دوره های آموزش انگلیسی مجبور به پرداخت شهریه هستند و برای تحصیل به زبان فنلاندی و سوئدی هیچ شهریه ای دریافت نمی شود ، حتی در دانشگاه های دارای رتبه بالا مانند دانشگاه هلسینکی ، بنابراین ، اگر مهارت کافی در هر یک از این زبان ها را داشته باشید ، دانشگاه های فنلاند به شما اجازه می دهند در اروپا به صورت رایگان تحصیل کنید تمام شرایط تحصیل در دانشگاه های این کشور در مقاله تحصیل در فنلاند به تفصیل بیان شده است.

با این حال ، برخی از برنامه های کارشناسی ارشد ممکن است هزینه های تحصیل را از دانشجویان غیر اتحادیه اروپا / EEA دریافت کنند.

اتحادیه دانشجویی برای هر دوره حق عضویت می گیرد و عضویت برای کسانی که برای مقاطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد تحصیل می کنند اجباری است ، افرادی که تحصیلات دکترا خود را دنبال می کنند در صورت تمایل می توانند به اتحادیه دانشجویی بپیوندند.

یکی از جنبه های مهم تحصیل در فنلاند ، در نظر گرفتن چگونگی تأمین هزینه تحصیل یا تحقیق است و شما باید بتوانید هزینه های زندگی روزمره ، سفر ، بیمه و غیره خود را تأمین کنید و باید بدانید تأمین هزینه اقامت و تحصیل در فنلاند با کار امکان پذیر نیست.

رنکینگ بهترین دانشگاه های اروپایی را می دانید ؟ معرفی و تحلیل برترین دانشگاه های اروپا توسط کاشناسان رجبی در مقالات زیر.

تحصیل رایگان در فرانسه

از آنجا که دولت فرانسه به آموزش عالی یارانه می دهد ، نرخ شهریه در موسسات دولتی بسیار پایین است ، دانشجویان ترمی ۱۷۰ یورو برای مقطع کارشناسی و ۲۴۳ یورو در ترم برای مقطع کارشناسی ارشد پرداخت می کنند.

برخی از دانشجویان غیر اتحادیه اروپا ، از جمله ساکنان کبک و دانشجویان بین المللی ثبت نام شده در یک دوره دکترا ، واجد شرایط پرداخت هزینه های مشابه با هزینه های پرداختی توسط دانشجویان فرانسوی و اتحادیه اروپا هستند ( شهریه برای دوره دکترا ۳۸۰ یورو در سال است ) ، هزینه زندگی در فرانسه برای تأمین هزینه های غذا ، حمل و نقل و مسکن ماهانه ۶۰۰ تا ۸۰۰ یورو تخمین زده می شود.

تحصیل رایگان در آلمان

همانطور که می دانیم ، دانشگاههای دولتی آلمان هیچ شهریه ای از دانشجو دریافت نمی کنند و با این حال ، برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در آلمان ، یا کارشناسی ، دانشجویان باید حداقل هزینه های ثبت نام در هر ترم را پرداخت کنند و علاوه بر این ، این دانشگاه ها برنامه های انگلیسی زیادی نیز دارند.

بنابراین ، دانشجویان بین المللی می توانند در آلمان به زبان انگلیسی به صورت رایگان تحصیل کنند و به خاطر داشته باشید که دانشگاه های خصوصی در آلمان شهریه دارند و در صورت عدم توانایی در ثبت نام در دانشگاه های دولتی ، دانشجویان می توانند با تحصیل در بورسیه های تحصیلی آلمان رقابت کنند.

تحصیل رایگان در نروژ

در نروژ ، موسسات دولتی که اکثر دانشگاه ها و کالج های دانشگاه های دولتی نروژ را تشکیل می دهند شهریه دریافت نمی کنند ،این سیاست برای همه دانشجویان صرف نظر از ملیت اعمال می شود ، موسسات خصوصی شهریه می گیرند اما این هزینه ها کمتر از شهریه سایر کشورها است و دانشجویان بین المللی همان نرخ دانشجویان نروژی را پرداخت می کنند.

با این حال ، این بدان معنا نیست که تحصیل در نروژ ارزان خواهد بود ، هزینه زندگی در نروژ که در حدود حدود ۱۳۰۰ دلار آمریکا در ماه تخمین زده می شود ، در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی زیاد است هزینه های اقامت ، چگونگی داشتن کار دانشجویی ومدارک موردنیاز برای اخذ ویزای تحصیلی را در مقاله تحصیل در نروژ بخوانید.

تحصیل به زبان انگلیسی در اروپا

Studying in English Europe

تحصیل به زبان انگلیسی در اروپا

در مواجهه با افزایش هزینه های ثبت نام در دانشگاه های انگلیس و آمریکا ، دانشجویان بیشتر و بیشتری به کشورهای دیگر مراجعه می کنند که دوره های کاملا انگلیسی ارائه می دهند ، در سطح کارشناسی ارشد دوره های انگلیسی زبان بیشترین تعداد را دارند و تقریبا در همه کشورها می توان آنها را مشاهده کرد و در سطح کارشناسی ، پیشنهاد آموزش در دوره های انگلیسی زبان از کشوری به کشور دیگر متفاوت است.

دسترسی به این دوره های مختلف که به زبان انگلیسی تدریس می شود ، البته نیاز به تسلط زبانی کافی دارد و در بیشتر اوقات ، باید توسط گواهی زبان ( به طور عمده TOEFL – Test of English as a Foreign Language – یا IELTS – سیستم بین المللی آزمون زبان انگلیسی ) تأیید شود.

شرایط نمره در این آزمونها از یک برنامه به برنامه دیگر و از یک دانشگاه به دانشگاه دیگر متفاوت است ، در این شرایط ، گزینه های اروپایی برای کسانی که می خواهند تحصیل به زبان انگلیسی را ادامه دهند مطلوب است ، اروپا به سرعت در حال تبدیل شدن به یک منطقه برتر برای یافتن برنامه های مطالعاتی به زبان انگلیسی است ، حتی در کشورهایی که انگلیسی زبان محلی نیست ، در اروپا دوره های تدریس انگلیسی تا سال ۲۰۰۹ بسیار کم بود ، به ویژه در سطح کارشناسی ، اما از آن زمان پنجاه برابر در تعداد دوره های کارشناسی آموزش داده شده انگلیسی افزایش یافته است.

برخی از کشورهای اروپای شرقی پیشنهاد ویژه دوره هایی را به زبان انگلیسی در زمینه پزشکی ( پزشکی انسانی ، دامپزشکی و دندانپزشکی ) ارائه داده اند ، به ویژه در مورد لهستان ، مجارستان و رومانی صدق می کند.

تحصیل به زبان انگلیسی در اسکاتلند و ایرلند

در ابتدای لیست تحصیل به زبان انگلیسی در اروپا می توان اسکاتلند و ایرلند را نام برد ، مقاصدی که حتی اگر شهریه دانشگاه ها رایگان نباشد ، بسیار پایین است و اگر به دنبال سنت هستید ، می توانید دانشگاه سنت آندروز را انتخاب کنید ، دانشگاهی که در سال ۲۰۱۳ ، ۶۰۰ ساله شد و به نظر بسیاری این گزینه جایگزینی برای آکسفورد و کمبریج است.

این موسسه تحقیقاتی بسیار فاخر در رشته های هنر و علوم و پزشکی است و شاهزاده ویلیام ، پادشاه انگلستان و همسرش کاترین از بزرگان فارغ التحصیل از این دانشگاه هستند.

در قلب پایتخت اسکاتلند ، دانشگاه ادینبورگ نیز غرق در سنت و شهرت آکادمیک است ، این دانشگاه دارای یک تیم مشاور شغلی است که به ۹۰۰۰ دانشجوی بین المللی خود اختصاص داده شده است و می تواند به کشف واکسن سل ، تراشه iPod و هری پاتر از کارهای فارغ التحصیلان خود افتخار کند.

در ایرلند ، به طور خاص در دوبلین ، کالج ترینیتی از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است و در میان بهترین ها در این کشور قرار دارد ، اگرچه دانشجویان می توانند طیف گسترده ای از رشته ها به زبان انگلیسی را در این شهر جوان و کارآفرین انتخاب کنند.

تحصیل به زبان انگلیسی در اسپانیا ، آلمان ، هلند و بلژیک

برای کسانی که می خواهند یک فضای دانشگاهی انگلیسی زبان را با فرهنگ اسپانیایی ترکیب کنند ، دانشگاه سگوویا برنامه های انگلیسی در سطح تحصیلات تکمیلی را در زمینه امور مالی ، حقوق ، روانشناسی ، ارتباطات ، معماری و روابط بین الملل ارائه می دهد ، پردیس این دانشگاه در یک صومعه سابق قرن سیزدهم واقع شده است و فقط سی دقیقه با قطار از مرکز جهان وطنی مادرید فاصله دارد.

در شمال اروپا ، آلمان و هلند دارای دانشگاه های بسیاری هستند که در رتبه بندی جهانی برجسته هستند و در رشته های مختلف از مهندسی و علوم گرفته تا فلسفه و جامعه شناسی بسیار عالی هستند و حدود ۵۶ درصد از جمعیت آلمان انگلیسی صحبت می کنند ( به ویژه در میان نسل جوان ) ، و برنامه های زیادی برای تحصیل به زبان انگلیسی ، به ویژه در مقطع تحصیلات تکمیلی وجود دارد و اگر می خواهید در مقطع کارشناسی تحصیل کنید ، یافتن دوره های آموزش زبان انگلیسی دشوارتر است.

اگر می خواهید در هلند به زبان انگلیسی تحصیل کنید ، برای برقراری ارتباط با مردم محلی مشکلی نخواهید داشت و ۹۰ درصد ساکنان هلند انگلیسی زبان هستند همچنین دوره های تدریس شده به زبان انگلیسی هیچ کمبودی ندارند و بیش از ۲۰۰۰ مورد در دسترس است که اکثر آنها دوره های کارشناسی ارشد هستند ، برترین دانشگاه های هلند را در مقاله تحصیل در هلند به شما معرفی کرده ایم و لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران را نیز به شما ارائه داده ایم.

در نهایت ، دانشگاه کاتولیک لوین بلژیک ، که به دلیل تحقیقات خود مشهور است برای تحصیل به زبان انگلیسی مشهور است( این مرکز نزدیک به ۴۵۰۰ دانشجوی دکترا دارد ).

تحصیل به زبان انگلیسی در فنلاند ، اتریش و یونان

فنلاند مقصد دیگری است که برای تحصیل در اروپا به زبان انگلیسی قابل توجه است ، موسسات فنلاندی بیش از ۴۰۰ دوره به زبان انگلیسی ارائه می دهند

تدریس در اتریش بیشتر به زبان رسمی کشور ، آلمانی انجام می شود ، اما حدود ۲۶۰ برنامه در سطوح مختلف تحصیلی به زبان انگلیسی وجود دارد ، اتریش کشوری است که درصد بالایی ( ۷۳ درصد ) انگلیسی زبان دارد.

حدود نیمی از شهروندان یونان می توانند انگلیسی صحبت کنند و در حالی که تدریس در دانشگاه ها به طور عمده به زبان یونانی است ، برنامه های تحصیلی تخصصی نیز در دو سطح کارشناسی و کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی در دسترس هستند.

تحصیل به زبان انگلیسی در روسیه ، دانمارک ، سوئد و نروژ

روسیه کشور دیگری است که طیف گسترده تری از برنامه های آموزش به زبان انگلیسی را ارائه می دهد ، با این وجود تعداد انگلیسی زبانان در این کشور تقریبا پنج درصد جمعیت و بسیار کمتر است ( اگرچه در مناطق مختلف متفاوت خواهد بود ، در شهرهایی مانند مسکو و سن پترزبورگ نسبت انگلیسی زبانان بیشتر است ).

اگرچه بیشتر تدریس ها در دانشگاه های دانمارک به زبان دانمارکی انجام می شود ، بیش از ۷۰۰ برنامه بین المللی شناخته شده به زبان انگلیسی وجود دارد و ۸۶ درصد از ساکنان این کشور می توانند انگلیسی صحبت کنند.

سوئد کشور دیگری با تعداد زیادی انگلیسی زبان است و بیش از ۸۶۰ برنامه در دانشگاه های سوئد به زبان انگلیسی تدریس می شود.

نروژ ، تنها کشور اسکاندیناوی است که همچنان به همه دانشجویان ( فارغ از ملیت ) شهریه رایگان ارائه می دهد و دارای طیف خوبی از برنامه های آموزش داده شده به زبان انگلیسی ، عمدتا در سطح کارشناسی ارشد است و و اکثر قریب به اتفاق ساکنان آن به زبان انگلیسی مسلط هستند.

در دانشگاه اسلو ( بالاترین رتبه دانشگاه های نروژ ) طیف گسترده ای از برنامه های آموزش زبان انگلیسی در تمام مقاطع تحصیلی وجود دارد.

Study Engineering Europe

تحصیل رشته های مهندسی در اروپا

اروپا از سال ۱۰۸۸ که اولین دانشگاه در بولگونا را تأسیس کرد ، دانشمندان زیادی را آموزش داده و از فرانسیس بیکن گرفته تا آلبرت انیشتین بزرگترین ذهن های دانش را ایجاد کرده و مرکز بسیاری از اکتشافات برجسته و اختراعات پیشگامانه بوده است ، امروزه چندین دانشگاه همچنان شهرت خود را در زمینه نوآوری ، پیشرفت در تحقیقات و شرکت ها حفظ کرده اند و جای تعجب نیست که بسیاری از موسسات اروپایی به عنوان برخی از مکانهای برتر برای تحصیل در رشته مهندسی مرتبا در میان همتایان جهانی خود رتبه بالایی دارند ، از دانشگاه های برجسته اروپایی برای تحصیل مهندسی می توان به دانشگاه صنعتی دلفت در هلند ، دانشگاه صنعتی مونیخ آلمان ، دانشگاه KU Leuven بلژیک ، Ecole Polytechnique در فرانسه ، KTH Royal در سوئد اشاره کرد.

تحصیل رشته های مهندسی در اروپا​

تحصیل مهندسی در آلمان

آلمان در تحقیقات ، علوم و فناوری رهبر جهانی است و این کشور با داشتن بیش از ۳۰۰ موسسه آموزش عالی ، بهترین مهندسان جهان را داشته است ، مهندسان آلمانی به دلیل آموزش عملی فشرده ای که می بینند ، در سراسر جهان تقاضای زیادی دارند. ، تحصیل رشته های مهندسی اغلب شامل تعاملات با شرکت هایی مانند SAP ، زیمنس ، دایملر ، بی ام و و بوش است ، بسیاری از دانشگاه های مهندسی آلمان این فرصت را به دانشجویان می دهند تا دوره های کارآموزی یا تحقیق در صنعت را انجام دهند.

نوآوری های جدید بخش مهمی از مطالعات مهندسی در آلمان است و رشته های های برتر مهندسی در آلمان شامل IT ، اتوماسیون و مهندسی مکانیک است و با این حال ، محبوب ترین برنامه مهندسی مکاترونیک است که رشته های علوم کامپیوتر ، مهندسی برق و مکانیک را با هم ترکیب می کند.

آلمان بهترین و مقرون به صرفه ترین گزینه های تحصیل را برای دانشجویان خارجی ارائه می دهد و علاوه بر این ، تحصیل در آلمان به معنای عضویت در یک جامعه آکادمیک بین المللی بسیار واجد شرایط است.

از سال ۲۰۱۴ ، مدارک مهندسی در آلمان به طور رایگان به کلیه دانشجویان داخلی و بین المللی ارائه می شود و تمام آنچه شما باید پرداخت کنید یک هزینه نمادین برای اتحادیه دانشجویی به مبلغ۲۵۰ یورو است ، اگر در آلمان رشته های مهندسی بخوانید می توانید در مشاغل بسیار سطح بالایی کار کرده و کسب درآمد کنید ، در مقاله کار در آلمان در خصوص حقوق مهندسین در المان با شما سخن گفته ایم و لیست مشغل مورد نیاز این کشور را نیز اعلام کرده ایم.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

کدام کشورها برای رشته های مهندسی بورسیه های بهتری دارند؟ مشاوران تخصصی رجبی در این امر تخصص دارند.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

تحصیل مهندسی در سوئد

سوئد مهد جایزه معتبر نوبل است و از سطح تحصیلات و تعالی علمی بسیار خوبی برخوردار است که دارای یک سیستم آموزشی بسیار کارآمد و موثر می باشد و این کشور را به مقصد بسیار خوبی برای گذراندن دوره مهندسی تبدیل کرده است.

سوئد در معرض هجوم دانشجویان بین المللی برای تحصیل مهندسی در اروپا قرار گرفته است و دانشگاه های مهندسی آن دارای برنامه های مختلف تبادل و همچنین تبادل بین المللی اساتید و محققان هستند و دانشگاه های آن یک فضای چند فرهنگی را فراهم می سازند که یک تجربه آموزشی ارزشمند را برای دانشجویان به همراه دارد.

مهندسی در صنایع سوئد حضور چشمگیری دارد و شرکت هایی مانند اریکسون و ایکیا ، صنایع معدنی و کارخانه های کشتی سازی ، همه ریشه در آموزش فنی پیشرفته ارائه شده در کشور دارند.

تحصیل مهندسی در نروژ

نروژ که چندین دهه در خط مقدم توسعه فناوری و تحقیقات بوده است ، بهترین آموزش مهندسی را در جهان ارائه می دهد.

بهترین دانشگاه مهندسی در نروژ ، دانشگاه علم و صنعت نروژ است که این دانشکده ، برای تحصیل مهندسی عمران و مهندسی نفت معروف است ، البته این رشته فقط به زبان نروژی تدریس می شود و بنابراین تسلط به زبان نروژی یک امر ضروری است.

تحصیل مهندسی در فرانسه

مهندسی از رشته های ممتاز در سیستم آموزش عالی فرانسه است و امروزه بیش از ۸۰۰۰۰۰ مهندس در فرانسه در طیف وسیعی از صنایع مختلف مانند مهندسی عمران ، فناوری اطلاعات ، هوانوردی ، زراعت ، الکترونیک ، حمل و نقل ، بهداشت ، انرژی ، هوش مصنوعی یا دفاع فعالیت می کنند.

برنامه های مهندسی فرانسه به دلیل برنامه های دقیق خود با هدف موقعیت یابی فارغ التحصیلان برای مشاغل موفق پس از فارغ التحصیلی به خوبی شناخته می شوند ، دانشگاه های مهندسی فرانسه مفاهیم نظری پیشرفته را با کاربردهای عملی مانند کارگاه های کوچک و کارآموزی های شغلی ادغام می کنند که همچنین شامل آموزش تجارت ، مطالعات زبان خارجی و مهارت های ارتباطی است و همه دارندگان مدرک مهندسی در آلمان برای ارائه راه حل های خلاقانه برای برخی از پیچیده ترین چالش های امروز موفق هستند.

در پشت مدارک مهندسی امروز فرانسه ، کمیته عنوان مهندسی ( CTI ) ، نهاد نظارتی مسئول تضمین ادامه تعالی سیستم آموزش مهندسی کشور قرار دارد.

تحصیل مقطع دکترا در اروپا

تحصیل مقطع دکترا در اروپا

برای تحصیل مقطع دکترا در اروپا ، گزینه های مختلفی وجود دارد و هر کشوری برای داوطلبان دکترا فرصت های مختلفی دارد.

برای به دست آوردن موقعیت دکترا در اروپا ، می توانید در یک تحقیق موجود درخواست موقعیت کنید ، یا برای برنامه تحقیقاتی خود اقدام کنید ، دانشگاه های اروپا اغلب تحقیقاتی را که در حال حاضر در آن انجام می شود ترجیح می دهند ، بنابراین خوب است که ببینید چه چیزی با علایق و سوابق تحصیلی شما متناسب است ، تحصیل مقطع دکترا در اروپا به طور معمول ۳ – ۵ سال طول می کشد و شما تحقیقات خود را با هدایت یک مدرس یا استاد انجام می دهید.

برای تأمین مالی دوره دکترا در اروپا ، دانشجویان اغلب به عنوان مدرس ( دستیار ) نیمه وقت در زمینه تخصص خود کار می کنند و علاوه بر این برای بورس تحصیلی نیز اقدام می کنند.

همچنین ، بسیاری از موقعیت های دکترا یک شغل واقعی است و در اینگونه موارد جای خالی در وب سایت های دانشگاه ارسال می شود ، غالبا این نوع مشاغل دکترا وقتی بوجود می آیند که دانشگاهها پس از دریافت کمک هزینه یا بودجه ، پروژه های تحقیقاتی بزرگی را شروع می کنند.

نحوه درخواست تحصیل دکترا در کشورهای مختلف اروپایی

برای دانشگاه های انگلستان ، به طور کلی دو روش درخواست وجود دارد ، شما می توانید مستقیما از طریق وب سایت دانشگاه اقدام کنید یا می توانید از طریق سیستم تحصیلات تکمیلی UCAS درخواست دهید.

در اسپانیا ، ایتالیا و آلمان ، قبل از اقدام به پذیرش دکترا ابتدا باید مراحل قبل از درخواست را بگذرانید که شامل بررسی مدارک لازک برای واجد شرایط بودن می شود و پس از درخواست دانشگاه آن را بررسی کرده و با شما تماس می گیرد و در بیشتر موسسات اتحادیه اروپا ، آنها شما را برای یک اسکایپ یا مصاحبه تلفنی با آنها دعوت می کنند.

اگر می خواهید برای Ph.D اقدام کنید ، در اکثر کشورهای اتحادیه اروپا ، مدرک کارشناسی ارشد یک شرط لازم است و تنها مواردی که می توانید از کارشناسی ارشد معاف شوید این است که دوره کارشناسی شما چهار سال یا بیشتر طول کشیده باشد.

محدودیت سنی تحصیل دکترا در اروپا

اگر می خواهید دکترای خود را در اروپا انجام دهید ، محدودیت سنی وجود دارد و حداکثر شرایط سنی دوره دکترا در اروپا ۳۶ سال است.

کشور های اروپایی با محدودیت سنی برای تحصیل دکترا در جدول زیر آورده شده اند.

دانشگاه کمبریج دانشگاه آکسفورد
دانشگاه پاریس-سود دانشگاه سوربن
دانشگاه فنی مونیخ LMU مونیخ
دانشگاه تحقیقاتی واگنینگن دانشگاه صنعتی دلفت
دانشگاه پادووا دانشگاه بولونیا

برای ادامه تحصیل در مقطع دکترا به دنبال بهترین شرایط هستید ؟ مقالات زیر راه را برایتان روشن می کند.

مزایا و معایب تحصیل در اروپا

میلیون ها نفر ( دانشجو ) به دنبال تحصیل در خارج از کشور و به ویژه در اروپا هستند و خیلی ها به دنبال این هستند که بعد از آموزش کار خوبی داشته باشند و خیلی از افراد حتی قصد دارند در اروپا زندگی کنند بدون اینکه تصوری از عواقب و خطرات احتمالی آن داشته باشند.

تحصیل در اروپا می تواند با جذابیت فرهنگ ها ، کشورها و تجارب مختلف ، یک تجربه غنی باشد ، تحصیل در اروپا قطعا مزایایی را تضمین می کند ( داشتن مدرک با کیفیت بالا ؛ امکان یافتن شغل و سفر به دیگر کشور های اروپایی ) اما ، به همین ترتیب ، دانشجویان می توانند از دیگر مشکلات ( همچون قربانی نژادپرستی ، فقدان توانایی مالی ) رنج ببرند که در ادامه مشاوران موسسه رجبی در این خصوص توضیح بیشتری ارائه داده اند.

استاندارد زندگی

با توجه به وضعیت اقتصادی کشورهای اروپایی ، بسیاری از دانشجویان ترجیح می دهند دوره دانشگاهی خود را در یکی از کشورهای اروپایی به پایان برسانند و تحصیل در اروپا این امکان را به دانشجو می دهد که از یک شبکه حمل و نقل عمومی کارآمد ، یک سیستم بهداشتی مناسب ، ایمن ، مجهز و کم هزینه بهره مند شوند و دانشجویان به دلیل وضعیت دانشجویی خود می توانند به راحتی به همه اینها دسترسی آزاد داشته باشند.

کیفیت مدارک تحصیلی اروپا

اکثر دانشگاههای اروپا مدارکی را اعطا می کنند که تقریبا در تمام قاره های دیگر معتبر هستند و بنابراین امکان یافتن شغل در سایر کشورها را تضمین می کند.

سفر به دیگر کشور های اروپایی

هنگام حضور در اروپا ، ویزای شینگن به شما داده می شود که امکان می دهد از ۲۶ کشور در اروپا بازدید کنید و قطعا مکان های زیادی برای بازدید با دوستان خود خواهید داشت و علاوه بر این ، دانشجویان کمتر از ۲۶ سال می توانند با کارت شناسایی خود به طور رایگان وارد موزه ها و سایر جاذبه های گردشگری شوند.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

به دنبال تحصیل رایگان در اروپا هستید؟ بعد از درج شماره تماس ، شرایط خود را با مشاوران رجبی در میان بگذارید.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

مانع زبان

طی چند سال گذشته تعداد دوره های تحصیلی به انگلیسی به طرز چشمگیری افزایش یافته است و با این حال ، بسیاری از دانشجویان در اروپا با مانع زبان روبرو هستند زیرا سوپرمارکت ها و ایستگاه های قطار دارای نمایشگرهایی هستند که در درجه اول به زبان محلی هستند و ارتباطات می تواند چالش برانگیز باشد زیرا بسیاری از افراد محلی در مکالمه به انگلیسی مهارت ندارند.

هزینه بالای زندگی

هزینه تحصیل در اروپا ، گرچه نسبت به کشور هایی مثل امریکا زیاد نیست ، اما گران است و تا زمانی که دانشجویان موفق به یافتن بورس تحصیلی مناسب نشوند ، این به معنای گرفتن وام های هنگفت از بانک ها یا از طریق دیگر است و به غیر از شهریه ، کشورهایی مانند هلند ، سوئد ، نروژ و غیره هزینه های زندگی بالایی دارند که به این معنی است که محل اقامت و خرید مواد غذایی نیز گران است.

نژاد پرستی

علی رغم کشمکشهای فراوان بی وقفه ، مشاهده این آفت در آینده برخی دانشجویان غیرمعمول نیست.

خطر بیکاری

ممکن است بتوان در اروپا تحصیل کرد و با وجود این ، در پایان دوره تحصیلات دانشگاهی بیکار بود که به دلیل تقاضا برای نیروی کار محدود و گاهی اوقات انتخاب شده است.

European study visa

ویزای تحصیلی اروپا

ویزای تحصیلی اروپا در واقع ویزای شینگن و مجوز ورود به منطقه شینگن است که به اتباع کشورهای ثالث مایل به ورود و اقامت کوتاه مدت در هر یک از کشورهای عضو ، با هدف تحصیل اعطا می شود ؛ این ویزا به دارنده خود اجازه می دهد تا حداکثر ۳ ماه در قلمرو شینگن اقامت داشته باشد و اگر دوره تحصیل یا دوره آموزشی دانشجو بیش از این مدت طول بکشد ، باید برای ویزای تحصیلی طولانی مدت در سفارت کشور مربوطه اقدام کند ، بنابراین فقط اتباعي كه از كشورهاي ثالث هستند و با كشورهاي عضو منطقه شینگن توافق نامه بدون رواديد امضا نكرده اند نياز به ويزاي تحصیلی شینگن دارند.

ویزای تحصیلی اروپا

مدارک لازم برای ویزای تحصیلی اروپا

اسناد مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی بلند مدت اروپا از نوع D عبارتند از :

  • گذرنامه معتبر ( صادر شده در ۱۰ سال گذشته با حداقل ۱۲ ماه اعتبار )
  • ۱ کپی از صفحه داده گذرنامه
  • ۳ قطعه عکس پاسپورتی با توجه به مشخصات بیومتریک
  • نامه جلدی متقاضی که هدف دقیق و مدت اقامت را توضیح می دهد
  • نامه پذیرش از دانشگاه
  • اثبات پرداخت هزینه تحصیل ، در صورت وجود
  • اثبات تسلط به زبان انگلیسی و یا زبان کشور میزبان
  • در صورت وجود مدارک تحصیلی دیگر
  • اثبات تمکن مالی برای تأمین هزینه های زمان تحصیل از طریث تأیید بورس و یا کمک هزینه تحصیلی
  • بیمه درمانی سفر از زمان سفر تا تاریخ ثبت نام در دانشگاه ( ذکر شده در نامه پذیرش ) ( تقریبا ۳ ماه )

البته ممکن است کشورهای مختلف اروپایی معیارهای ویزای تحصیلی خاصی نیز داشته باشند که اگر می خواهید در آنجا تحصیل کنید باید رعایت شود.

به عنوان مثال ، دانشجویان در ایتالیا باید ثابت کنند که برای مدت زمان تحصیل حداقل ۴۴۸ یورو در ماه پشتیبانی مالی دارند و افرادی که در ایتالیا تحصیل می کنند نیز باید اجازه اقامت بگیرند.

گرفتن ویزا برای تحصیل در آلمان نیز نیاز به اثبات داشتن بودجه دارد و یک دانشجو به طور متوسط برای هزینه های زندگی خود به ۸۵۳ یورو در ماه نیاز دارند ، برای تحصیل در آلمان نیز باید هزینه پردازش ۷۵ یورو را از طریق انتقال بانکی پرداخت کنید.

لازم به ذکر است اگر دانشجوی موسسه ای در کشور خود هستید و قصد دارید در دوره ای برای تحصیل به منطقه شینگن سفر کنید ، ممکن است لازم باشد نامه ای مبنی بر عدم اعتراض مقامات دانشگاه خود دریافت کنید ، این یک نامه کوتاه است که بیان می کند آنها ” هیچ اعتراضی ” به سفر شما ندارند زیرا انتظار دارند بعد از سفر به تحصیل برگردید و داشتن این نامه می تواند به درخواست ویزا شما کمک کند.

برای دریافت ویزای تحصیلی از کشور های اروپایی چه راهی را باید درپیش گرفت؟ مطالعه مقالات زیر پاسخ پرسش های شماست.

مدت زمان اخذ دریافت ویزای تحصیلی اروپا

رسیدگی به درخواست متقاضی شش تا هشت هفته طول خواهد کشید و به شما توصیه می کنیم که قبل از شروع تحصیلات خود ، درخواست خود را اعمال کنید.

ویزای دانشجویی شینگن فقط در برخی موارد بسیار خاص ، مانند تأخیر ورود ، دلایل بشردوستانه ، دلایل مهم شخصی یا نوعی از شرایط غیرقابل پیش بینی قابل تمدید است و دانشجو نمی تواند ویزای دانشجویی شینگن خود را با هدف ادامه تحصیل تمدید کنید.

اگر می خواهید تحصیلات خود را فراتر از دوره اولیه برنامه ریزی شده ادامه دهید ، باید به کشور خود یا کشور محل اقامت خود برگردید و برای ویزای تحصیلی طولانی مدت اقدام کنید.

موسسات اعزام دانشجو به اروپا

موسسه مهاجرتی رجبی نه به عنوان یک موسسه اعزام دانشجو به اروپا ، بلکه موسسه ای چند بعدی و مهاجرتی از یک سازمان مشاوره و بسیار حرفه ای برخوردار است که به عنوان دروازه مهاجرت تحصیلی با ارائه راهنمایی های معتبر به دانشجویان متقاضی تحصیلات عالی در خارج از کشور و اروپا عمل می کند.

شرکت مهاجرتی رجبی به عنوان یک شرکت راه حل گرا تاسیس شد که در مشاوره به متقاضیان تحصیل در خارج از کشور و والدین در زمینه برنامه ریزی آموزش عالی و متناسب سازی مسیرهای شغلی متناسب با مشخصات فردی در محدودیت هایی که ممکن است در هر مورد حاکم باشد ، تخصص دارد.

سوالات پر تکرار تحصیل در اروپا

بله ، برخی از کشورهای اروپای شرقی پیشنهاد ویژه دوره هایی را به زبان انگلیسی در زمینه پزشکی ( پزشکی انسانی ، دامپزشکی و دندانپزشکی ) ارائه داده اند ، به ویژه در مورد لهستان ، مجارستان و رومانی صدق می کند.

از دانشگاه های برجسته اروپایی برای تحصیل مهندسی می توان به دانشگاه صنعتی دلفت در هلند ، دانشگاه صنعتی مونیخ آلمان ، دانشگاه KU Leuven بلژیک ، Ecole Polytechnique در فرانسه ، KTH Royal در سوئد اشاره کرد.

اگر می خواهید برای Ph.D اقدام کنید ، در اکثر کشورهای اتحادیه اروپا ، مدرک کارشناسی ارشد یک شرط لازم است و تنها مواردی که می توانید از کارشناسی ارشد معاف شوید این است که دوره کارشناسی شما چهار سال یا بیشتر طول کشیده باشد.

فرآیند بولونیا یک سیستم سه سطحه از آموزش عالی را در بیشتر کشورهای اروپایی ارائه می دهد : اولین سطح لیسانس است که به طور معمول سه تا چهار سال طول می کشد. سطح دوم مدرک کارشناسی ارشد است که به طور معمول یک تا دو سال طول می کشد. سطح نهایی نیز مدرک دکترا ( PhD ) است که معمولا کاملا تخصصی است و ممکن است بین دو تا پنج سال طول بکشد.

اگر می خواهید دکترای خود را در اروپا انجام دهید ، محدودیت سنی وجود دارد و حداکثر شرایط سنی دوره دکترا در اروپا 36 سال است.

یک دانشجو به طور متوسط برای هزینه های زندگی خود در آلمان به 853 یورو در ماه نیاز دارد.

تحصیل رایگان در فنلاند به سطح تحصیلات ، ملیت و همچنین برنامه مورد علاقه شما بستگی دارد و این بدان معنی است که برخی از دوره های تحصیلی ممکن است شهریه داشته باشند که از 2000 تا حدود 5000 یورو در سال متغیر است ، در کل دانشجویان بین المللی برای تحصیل در فنلاند برای دوره های آموزش انگلیسی مجبور به پرداخت شهریه هستند و برای تحصیل به زبان فنلاندی و سوئدی هیچ شهریه ای دریافت نمی شود.

رسیدگی به درخواست متقاضی شش تا هشت هفته طول خواهد کشید و به شما توصیه می کنیم که قبل از شروع تحصیلات خود ، درخواست خود را اعمال کنید.

اگر به تحصیل در اروپا علاقه مندید همین مروز با دفاتر موسسه مهاجرتی رجبی در شهر های تهران و شیراز تماس گرفته و در خصوص شرایط سنی ، مالی و رشته های مورد علاقه خود صحبت کنید ، ما بهترین رشته ها را در برترین دانشگاه های جهان به شما پیشنهاد خواهیم داد و تا زمان رسیدن به هدف نهایی در کنار شما خواهیم ماند ، پیشنهاد می کنیم مقاله تحصیل در خارج از کشور را بخوانید تا با رشته های برتر جهان و دانشگاه های معتبر ارائه دهنده آن ها آشنا شوید.

4 دیدگاه در “تحصیل در اروپا

  1. تحصیل در اروپا mania .k گفت:

    سلام وقتتون بخیر. میخواستم بدونم برای تحصیل در مقطع کارشناسی هنر در آلمان با این شرایط امکان پذیرش هست؟ مثلاً اگر که سن مون ۲۶ باشه و مدرسه رشته ریاضی خونده باشی و دانشگاه مهندسی مکانیک تا فوق دیپلم خونده باشی و ول کرده باشی و بعد از اون شروع به کار تو حوزه هنری حدود ۳ سال کرده باشی.
    می‌خوام بدونم به مدرکی از سمت دانشگاه نیاز دارم؟ اگر نه گپ تحصیلی محسوب میشه؟ اگر فقط مدرک دیپلم بذارم تو sop برام شرایطم و دلیل ترک تحصیل رو بنویسید قابل قبوله؟ یا اصلا نباید اشاره بشه بهش؟ یا کلا مشکلی نداره؟

    1. تحصیل در اروپا مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      برای تحصیل در مقطع لیسانس باید در ابتدا در کالج G-kurs شرکت کنید و با توجه به شرایط سنی تان شانس ویزا برای شما پایین است بنابراین کشورهای دیگر را به شما پیشنهاد می کنیم.
      همچنین از طریق شرکت درکالج زبان آلمانی در کشورهای ارمنستان یا مجارستان و بعد از آن اپلای کردن برای المان شانس دریافت ویزا را دارید.

      با تشکر از سوال شما

  2. تحصیل در اروپا mania .k گفت:

    سلام وقتتون بخیر. میخواستم بدونم برای تحصیل در مقطع کارشناسی هنر در آلمان با این شرایط امکان پذیرش هست؟ مثلاً اگر که سن مون ۲۶ باشه و مدرسه رشته ریاضی خونده باشی و دانشگاه مهندسی مکانیک تا فوق دیپلم خونده باشی و ول کرده باشی و بعد از اون شروع به کار تو حوزه هنری کرده باشی.

    1. تحصیل در اروپا مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      برای تحصیل در مقطع لیسانس باید در ابتدا در کالج G-kurs شرکت کنید و با توجه به شرایط سنی تان شانس ویزا برای شما پایین است بنابراین کشورهای دیگر را به شما پیشنهاد می کنیم.
      همچنین از طریق شرکت درکالج زبان آلمانی در کشورهای ارمنستان یا مجارستان و بعد از آن اپلای کردن برای المان شانس دریافت ویزا را دارید.

      با تشکر از سوال شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه