تحصیل مدیریت MBA در خارج از کشور

تحصیل مدیریت MBA در خارج از کشور یکی از پر طرفدارترین رشته های دانشگاهی میان دانشجویان کشورمان است که همه ساله افراد بسیاری برای تحصیل در در دانشگاه های خارج از کشور درخواست خود را ارسال می نمایند.

رشته مدیریت افراد را برای برنامه ریزی ، سازماندهی و کنترل عملکرد و فرآیندهای یک گروه ، سازمان و یا ارگان تربیت می کند که به عنوان یک فعالیت هدفمند تلاش های مجموعه ای از افراد را هدایت می نماید ؛ با کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) همراه شوید تا تحصیل مدیریت MBA در خارج از کشور را کامل و دقیق بشناسید ، همچنین توصیه می کنیم مقاله کامل و به روز تحصیل در خارج از کشور را بخوانید و اطلاعات مفیدی در خصوص بهترین و امن ترین کشورها برای تحصیل بدست آورید.

تعریف سنتی رشته مدیریت این دیدگاه را از این رشته ارائه می داد که شما بتوانید با علم کافی از طریق تلاش دیگران هدفی را به ثمر برسانید ، در حالی که در تحصیلات امروزه مدیریت را حمایت و پیشتیبانی از تلاش های کارکنان یک گروه یا سازمان برای رسیدن به هدف می داند ، خوب است دقت داشته باشید که مدیریت با رشته هایی همچون روانشناسی و یا جامعه شناسی در ارتباط بوده و فرد مهارت های خود را در بخش های مختلفی ارتقا می بخشد.

فهرست مطالب

امروزه در دانشگاه های مطرح که اساتید صاحب نام این رشته را به علاقه مندان ارائه می دهند ، باور دارند که برخلاف تعریف های قبلی مهارت های رهبر و مدیر و تصویری که از هدف برای افراد خود ترسیم می کند نقش اصلی را در موفقیت و رسیدن به هدف داشته و راهنمایی های او نقش کلیدی را ایفا می کنند.

تحصیل مدیریت MBA در خارج از کشور

مقاطع رشته MBA در دانشگاه های خارج کشور

مقاطع رشته MBA در دانشگاه های خارج کشور مانند اغلب رشته های دانشگاهی از سه مقطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا تشکیل شده که انتخاب گرایش ها به صورت تخصصی تر در دوره کارشناسی ارشد صورت می پذیرد . دانشجویان با چهار سال تحصیل در مقطع کارشناسی دروس پایه ای همچون استراتژی‌ های رهبری ، سیستم ‌های مدیریت اطلاعات ، رفتار سازمانی ، بازاریابی و غیره را فرا می گیرند.

پس از چهار سال تحصیل در این دوره و دریافت مدرک دانشجویان می توانند به دوره کارشناسی ارشد وارد شده و یکی از گرایش ها همچون مدیریت سرمایه گذاری ، مدیریت املاک ، مدیریت بازرگانی و غیره را انتخاب کرده و به صورت تخصصی در زمینه ای خاص از رشته مدیریت به تحصیل پرداخته و دانش لازم را کسی نمایند.

گرایش های تحصیلی جهت تحصیل مدیریت MBA در خارج از کشور در هر دانشگاه متفاوت است و در صورتی که تمایل به اخذ پذیرش در مقاطع تحصیلات تکمیلی را دارید باید ابتدا تطبیق های لازم را انجام داده و سپس به تحصیل مشغول شوید ؛ تحقیقات عمیق تر و پژوهشی نیز در دوره دکترا صورت گرفته و تنها سال اول با تعدای واحد تخصصی سپری می شود و بقیه تحصیل کاملا به تلاش دانشجو و موضوع انتخابی او بستگی دارد.

شما به عنوان یک فرد متخصص در این رشته باید تمام توان خود را بکار گرفته و تا حد ممکن در تمامی سمینارهایی که توسط اساتید ارائه می شود شرکت نمایید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

تحصیل رشته های به روز دنیا در برترین دانشگاه ها با دریافت مشاوره صحیح از کارشناسان رجبی.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

الزامات اپلای رشته MBA در خارج از کشور

گرچه تحصیل مدیریت MBA در خارج از کشور می تواند در اکثر دانشگاه دارای محتوا و واحدهای یکسانی باشد اما نحوه و روند پذیرش در هر دانشگاه متفاوت بوده و حتی در یک کشور باید برای هر دانشگاه الزامات جداگانه ای را فراهم سازید ، اما در این میان برخی از فاکتورها به صورت مشترک وجود داشته و به عنوان یک دانشجوی بین المللی باید این موارد را سرلوحه کار خود قرار دهید.

یکی از الزامات اپلای رشته MBA در خارج از کشور داشتن تسلط به زبان رسمی آن کشور است ، داشتن مدرک زبان فاکتوری بسیار مهم بوده و در برخی از دانشگاه به عنوان یک امتیاز مثبت و در برخی دیگر به عنوان یک الزام درنظر گرفته می شود البته در دوره کارشناسی که معمولا تحصیل به زبان بومی کشور مقصد انجام می شود می توانید با پشت سر گذاشتن دوره های کالج به مهارت رسیده و سپس تحصیلات خود را آغاز کنید.

به عنوان مثال دانشگاه های کشور آلمان در صورتی که به زبان المانی تسلط لازم را نداشته باشید این فرصت را به دانشجو می دهند تا ابتدا به سطح مطلوبی از این زبان رسیده و سپس به تحصیل بپردازد ، داشتن معدل بالا و هم چنین رزومه تحقیقاتی در دوره تحصیلات تکمیلی را نیز فراموش نکنید چرا که شما با توجه به تلاشی که برای پیشرفت در رشته تحصیلی تان کرده اید سنجیده خواهید شد.

الزامات اپلای رشته MBA در خارج از کشور

مدارک لازم جهت تحصیل مدیریت MBA در خارج از کشور

دقت داشته باشید برای پذیرش در هر دانشگاه باید با آن مرکز مکاتبه کرده و از شرایط ، قوانین و مدارک لازم برای ثبت نام و پذیرش اطلاعات دقیقی به دست آورید ، زیرا با این که برخی از موارد در تمامی دانشگاه ها مشترک است اما امکان دارد که هر دانشگاه یک مدرک خاصی را نیز از متقاضیان درخواست نماید که عدم ارائه آن پذیرش شما را با مشکل مواجه خواهد کرد.

در ادامه مهم ترین مدارک لازم جهت تحصیل مدیریت MBA در خارج از کشور را مشاهده خواهید کرد.

  • ارائه مدرک تحصیلی مقطع پیشین با ترجمه کامل
  • ارائه ریز نمرات و کارنامه مقاطع پیشین با ترجمه
  • ارائه پاسپورت معتبر
  • ارائه نام درخواست پذیرش در دانشگاه مربوطه
  • ارائه توصیه نامه از اساتید و یا مرکز تحصیلی پیشین در صورت وجود
  • ارائه هرگونه مقاله ، پژوهش و یا تحقیقات رسمی و بین المللی
  • ارائه جوایز و یا هرگونه افتخارات علمی

دقت داشته باشید که مهاجرت  و تحصیل در خارج  نیازمند طی کردن مراحل و ارائه مدارک خاصی دارد که با توجه به روش های مهاجرت و شرایط خاص هر فرد متفاوت است ، شما می توانید با مراجعه به مقاله های مربوطه و یا تماس با کارشناسان هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی از این موارد اطلاعات دقیقی به دست آورید.

رشته های دیگر در دانشگاه های خارج از کشور چه شرایطی دارند؟ مقالات زیر را بخوانید و قیاس کنید.

بهترین دانشگاه های جهان برای تحصیل MBA

انتخاب مقصد تحصیلی به فاکتورهای متعددی وابسته است و به شما توصیه می کنیم تا با صبر و حوصله تمامی جوانب را سنجیده و سپس اقدام به پذیرش و دریافت ویزا نمایید ، یکی از این فاکتورها دانشگاه محل تحصیل می باشد که با توجه به رتبه و جایگاهی که در ارائهه و آموزش رشته مدیریت دارد ، بسیار بر اعتبار مدرکب که به فارغ التحصیلان اعطا می نماید و در نتیجه آن آینده شغلی آنان تاثیر گذار خواهد بود.

باید بگوییم که طبق آخرین آمار بهترین دانشگاه های جهان برای تحصیل MBA در اروپا و آمریکا واقع شده اند ، البته نباید از دانشگاه های کشورهایی چون چین ، روسیه و دیگر کشورهای برتر آسیایی نیز غافل شویم ، اما اگر قصد دارید که در بهترین مراکز ارائه دهنده این رشته به تحصیل مشغول شوید باید این دو قاره را به عنوان هدف خود انتخاب نمایید.

یقینا تحصیل مدیریت MBA در خارج از کشور چنان چه در دانشگاه های برتر صورت بپذیر می تواند آینده ای درخشان تر را برای دانشجویان رقم بزند که با توجه به همین موضوع باید بگوییم که رقابت برای ورود به این مراکز بیش تر و پذیرش در آنان سخت تر است و علاوه بر قبولی در آزمون ورودی درصورت درخواست دانشگاه ، باید از رزومه تحصیلی و سوابق قوی تر و درخشانی تری نیز برخوردار باشید.

اسامی بهترین دانشگاه های جهان برای تحصیل MBA

دانشگاه های زیر دارای برترین رتبه جهت تحصیل مدیریت MBA در خارج از کشور هستند ، اماعلاوه بر این مراکز ، دانشگاه های بسیار دیگری نیز در جهان وجود دارند که از اعتبار و جایگاه علمی بسیار بالایی برخوردار هستند که می توانید با مراجعه به کارشناسان موسسه رجبی از اسامی آنان و همچنین شرایط و ضوابط ورود به آنان مطلع گردید.

باید توجه داشته باشید که موسسات معتبری در جهان سالانه تمامی دانشگاه ها را مورد بررسی و نظارت قرار می دهند و هر سال اسامی برترین مراکز را در رشته های مختلف و همچنین به طور کلی به عموم مردم اعلام می نمایند ، لیست زیر اسامی 20 دانشگاه برتر جهت  تحصیل مدیریت MBA در خارج از کشور می باشند که در سال 2022 توسط این موسسات اعلام شده اند.

نام دانشگاه رتبه جهانی در رشته MBA
دانشگاه استنفورد آمریکا 1
مدرسه اقتصاد هاروارد انگلستان 2
مدرسه وارتون انگلستان 3
دانشگاه آکسفورد انگلستان 4
دانشگاه کمبریج انگلستان 5
دانشکده مدیریت اسلون MIT آمریکا 6
مدرسه اقتصاد لندن انگلستان 7
دانشگاه کالج لندن انگلستان 8
دانشگاه ادینبرگ اسکاتلند 9
مدرسه اقتصاد کلمبیا آمریکا 10
نام دانشگاه رتبه جهانی در رشته MBA
مدرسه اقتصاد هاس آمریکا 11
دانشگاه وین اتریش 12
دانشگاه ایالتی مسکو روسیه 13
دانشگاه بارسلونا اسپانیا 14
دانشکده مدیریت UCLA اندرسون آمریکا 15
دانشکده مدیریت ییل آمریکا 16
مدرسه اقتصاد لندن مدرسه بازرگانی میشیگان راس آمریکا 17
دانشگاه اسلو نروژ 18
دانشگاه گلاسگو اسکاتلند 19
مدرسه بازرگانی کالج امپریال انگلستان 20

بهترین کشورها جهت کار در رشته  MBA

برخی از تحصیل در رشته مدیریت قصد سپری کردن دوره تحصیلات تکمیلی و برخی دیگر دریافت اقامت یک کشور خارجی را در سر می پرورانند اما رسیدن به تمامی این هدف ها نیازمند یک انتخاب صحیح است به نحوی که نه تنها فرصت تحصیل بلکه امکان کار و ساختن آینده ای روشن را نیز برایتان فراهم سازد.

کار در رشته مدیریت MBA در کشورهایی که دارای اقتصاد پر رونق هستند و آمار بیکاری پایینی دارند به خوبی وجود داشته و چنانچه بتوانید از ابتدا در دانشگاه های یکی از همین کشورها به پذیرش تحصیلی برسید با یک تیر دو نشان زده اید و همزمان به مدرکی با ارزش و آینده ای تضمین شده دست پیدا خواهید کرد.

از جمله بهترین کشورها جهت کار در رشته  MBA که ما به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم کشور آلمان است که بازار کار عالی داشته و می توانید در مدتی کوتاه به ثبات شغلی قابل توجهی برسید ، البته کار در این کشور نیازمند تسلط کافی به زبان آلمانی و همچنین داشتن سابقه کار مرتبط نیز بوده و در هنگام انجام مصاحبه باید با استفاده از مهارت و توانایی های خود نظر کارفرما را به خود جلب نمایید.

برای کسب اطلاعات کافی به مقاله تحصیل در آلمان مراجعه کرده و یا با مشاورین موسسه رجبی تماس حاصل نمایید ، در نهایت از دیگر کشورهای دارای بازار کار مناسب در رشته MBA می توان به اتریش ، کانادا ، ایتالیا و در آسیا مجارستان ، سنگاپور و کره جنوبی اشاره کرد.

هزینه تحصیل رشته MBA در جهان

هزینه تحصیل رشته MBA در جهان

مدیریت از جمله رشته های تحصیلی می باشد که در دانشگاه های متعدد جهان دارای هزینه معقول تری نسبت به بسیاری از رشته های دانشگاهی از جمله پزشکی و یا مهندسی است و با داشتن بورسیه تحصیلی و یا کمک هزینه های تحصیلی نیز می توان از هزینه های آن بسیار کاهش داد ، هزینه تحصیل رشته MBA در جهان به دانشگاه و کشور محل تحصیل بستگی بسیار دارد ، به نوعی هرچه دانشگاه معتبر تر باشد شهریه آن نیز معمولا بیش تر است.

چنان چه جهت تحصیل مدیریت MBA در خارج از کشور موفق به کسب بورسیه و یا کمک هزینه تحصیل نشوید باید شهریه تحصیلی خود را به طور کامل پرداخت نمایید ، پس حتما در وحله اول تلاش خود را کرده تا بتوانید در یکی از دانشگاه ها بورسیه تحصیلی را به دست آورید که این موضوع باعث راحت تر شدن و دلچسب تر شدن تحصیل در این رشته در خارج از کشور نیز می شود.

اما به طور کلی برای دانشجویان بین المللی تحصیل مدیریت MBA در خارج از کشور در دانشگاه های خصوصی و دولتی در تمام کشورهای جهان امکان پذیر است که شهریه دانشگاه های خصوصی بسیار گران تر از مراکز دولتی است ، به طور کلی و به طور متوسط هزینه تحصیل MBA در مراکز دولتی از 4000 دلار تا 15 هزار دلار هزینه در بر می گیرد ، در صورتی که دانشگاه های خصوصی تا 30 هزار دلار نیز شهریه از دانشجویان دریافت می کنند.

در فیلم پذیرش های تحصیلی که از برترین دانشگاه های جهان برای مراجعین هلدینگ مهاجریت رجبی اخذ شده را میبینید ، شما هم می توانید بعد از تحقیق ، به ما اعتماد کرده و با دریافت اطلاعات صحیح و به روز قدم در راه مهاجرت بگذارید ؛ دغدغه مشاوران و مدیران مجموعه ما همراهی گام به گام با شماست تا به اهداف مهاجرتی تان با کمترین ریسک برسید.

خوب است بدانید سنجش اولیه شرایط شما برای مهاجرت در موسسه رجبی رایگان است ، پس همین حالا با درج نام و شماره تماس خود در لیست دریافت مشاوره رایگان ما قرار بگیرید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

شانس دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان خبره رجبی را از دست ندهید و شماره خود را وارد کنید.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

بازار کار و آینده شغلی مدیریت  MBAدر خارج از کشور

همان طور که در بالا اشاره کردیم چنان چه در کشورهای دارای اقتصاد قوی برای شغل در رشته MBA تلاش کنید ، یقینا شغل مناسب با درآمدی مناسب را به دست خواهید آورد ، اما در غیر این صورت نیز جای نگرانی نیست ، زیرا رشته مدیریت یکی از رشته های پر درخواست در تمامی کشورها است و در تمامی زمینه ها و حرفه ها امکان اشتغال برای متخصصین آن وجود دارد.

پس چنان چه قصد تحصیل مدیریت MBA در خارج از کشور را دارید ، نگران نباشید و برای رسیدن به آن تلاش نمایید زیرا بازار کار و شغل برای شما پس از اتمام تحصیلات در تمامی کشورها به صورت مناسب و قابل قبولی وجود خواهد داشت و با کسب تجربه و تحصیل در مقاطع بالاتر نیز شانس بیش تری برای به دست آوردن یک شغل مناسب با درآمدی بالا به شما روی خواهد کرد.

بازار کار و آینده شغلی مدیریت MBAدر خارج از کشور​

سوالات پر تکرار تحصیل مدیریت MBA در خارج از کشور

از جمله بهترین کشورها جهت کار در رشته MBA که ما به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم کشور آلمان است که بازار کار عالی داشته و می توانید در مدتی کوتاه به ثبات شغلی قابل توجهی برسید ، البته کار در این کشور نیازمند تسلط کافی به زبان آلمانی و همچنین داشتن سابقه کار مرتبط نیز بوده و در هنگام انجام مصاحبه باید با استفاده از مهارت و توانایی های خود نظر کارفرما را به خود جلب نمایید.

یکی از الزامات اپلای رشته MBA در خارج از کشور داشتن تسلط به زبان رسمی آن کشور است ، داشتن مدرک زبان فاکتوری بسیار مهم بوده و در برخی از دانشگاه به عنوان یک امتیاز مثبت و در برخی دیگر به عنوان یک الزام درنظر گرفته می شود ، البته در دوره کارشناسی که معمولا تحصیل به زبان بومی کشور مقصد انجام می شود می توانید با پشت سر گذاشتن دوره های کالج به مهارت رسیده و سپس تحصیلات خود را آغاز کنید.

  • دانشگاه استنفورد آمریکا
  • مدرسه اقتصاد هاروارد انگلستان
  • مدرسه وارتون انگلستان
  • دانشگاه آکسفورد انگلستان
  • دانشگاه کمبریج انگلستان

به طور کلی و به طور متوسط هزینه تحصیل MBA در مراکز دولتی از 4000 دلار تا 15 هزار دلار هزینه در بر می گیرد ، در صورتی که دانشگاه های خصوصی تا 30 هزار دلار نیز شهریه از دانشجویان دریافت می کنند.

بازار کار و شغل برای شما پس از اتمام تحصیلات در تمامی کشورها به صورت مناسب و قابل قبولی وجود خواهد داشت و با کسب تجربه و تحصیل در مقاطع بالاتر نیز شانس بیش تری برای به دست آوردن یک شغل مناسب با درآمدی بالا به شما روی خواهد کرد.

در صورت نیاز به کسب مشاوره بیش تر در زمینه تحصیل مدیریت MBA در خارج از کشور با کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی تماس حاصل کرده و یا به صورت حضوری و با مراجعه به دفاتر تهران و شیراز ما از راهنمایی های مشاورین ما برخوردار شوید ، توصیه می کنیم مقاله تحصیل در خارج به زبان انگلیسی را نیز بخوانید تا بدانید چگونه می توانید بدون آموختن زبان هایی غیر از انگلیسی در هر کجای جهان که بخواهید تحصیل کنید.

در مقالات زیر می توانید اطلاعات کلی و مفیدی در خصوص انتخاب هر قاره برای تحصیل بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه