بیمه دانشجویی در فرانسه

بیمه دانشجویی در فرانسه یا بیمه در فرانسه چه مزیت هایی دارد؟ بطور کلی ، بیمه ها تضمینی بر هزینه ها و رخدادهای پیش بینی نشده آینده می باشند ؛ بیمه در فرانسه شامل موارد مختلفی است و بیمه دانشجویی در فرانسه یکی از مباحث مهم در این کشور می باشد.

اگر علاقمند به تحصیل در یک کشور اروپایی هستید ، فرانسه می‌تواند مقصد مناسبی باشد ؛ در مقاله تحصیل در فرانسه شرایط تحصیل در این کشور بررسی شده ؛ همچنین ، از طریق تماس با کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) می‌توانید اطلاعات مفیدی در این رابطه دریافت نمایید.

فرانسه یکی از توسعه یافته‌ترین بازارهای بیمه در جهان است که رتبه پنجم را در جهان و رتبه دوم را در اروپا از آن خود کرده است ؛ در سال 2017 بخش بیمه فرانسه 293 میلیون درآمد داشته و 285 شرکت بیمه در این کشور مشغول به فعالیت هستند.

این کشور با معرفی یک سیستم جدید مراقبت های بهداشتی عمومی (PUMA) در سال 2016 ، تمامی مهاجران ، واجد شرایط بیمه درمانی دولتی فرانسه شدند ؛ بطور کلی ، داشتن بیمه درمانی جهت تحصیل در کشور فرانسه فرانسه اجباری است و این بیمه شما را در برابر بیماریها و حوادث بیمه می‌کند و در صورت نیاز به درمان ، امنیت شما را از لحاظ مالی تضمین می‌کند.

لذا ، با داشتن یک بیمه درمانی در فرانسه آرامش شما تضمین و نگرانیها راجع به هزینه‌های درمان از بین می‌رود و به شما اجازه می‌دهد تا انرژی‌تان را روی چیزهای مهمتر متمرکز کنید.

فهرست مطالب
بیمه دانشجویی در فرانسه

انواع بیمه های دانشجویی در فرانسه

انواع بیمه دانشجویی در فرانسه کدامند؟ بطور کلی ، بیمه در فرانسه بصورت بیمه عمومی و بیمه خصوصی می‌باشد ؛ لذا قانون فرانسه تصریح می‌کند که ساکنان فرانسه می‌بایست بیمه درمانی که از طریق سیستم مراقبت های بهداشتی عمومی یا یک طرح خصوصی امکانپذیر است را داشته باشند ، با هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی همراه باشید تا اطلاعاتی مفید در خصوص بیمه دانشجویی در فرانسه کسب نمایید.

بیمه سلامت عمومی در فرانسه

بیمه دانشجویی در فرانسه شامل چه هزینه‌هایی است؟

فرانسه یک سیستم پرداخت مشارکتی را برای مراقبت های بهداشتی عمومی در نظر گرفته است که اکثر هزینه های پزشکی از طریق بیمه درمانی دولتی بازپرداخت می شوند ؛ البته بازپرداخت ها بسته به خدمات متفاوت خواهند بود.
بعنوان مثال ، معمولا بازپرداخت ها جهت مراجعه به پزشک ، دندانپزشک و یا متخصص در حدود 70 درصد است ؛ بازپرداخت برای مراجعه به بیمارستان فرانسوی در حدود 80 درصد هزینه ها می باشد و برای داروهای تجویز شده نیز می‌تواند تا 100 درصد هزینه ها باشد.

در صورتی که دارای کارت سلامت (Carte vitale) باشید ، به پیش پرداخت نیازی نیست و بیماران بدون کارت می بایست هزینه‌ای درمانی را در محل ارائه خدمات بپردازند و بین 5 تا 10 روز کاری ، بازپرداخت از طریق حساب بانکی انجام خواهد شد.

از جمله کسانی که شامل بیمه درمانی عمومی در فرانسه می شوند ، دانشجویان هستند ؛ لذا دانشجویان خارجی لازم است تا بیمه اجتماعی مورد نیاز دانشجویان (Sécurité Sociale Etudiante) را که هزینه های بهداشتی را پوشش می دهد ، دریافت نمایند.

انواع بیمه های دانشجویی در فرانسه

البته در این زمینه استثنائاتی بین دانشجویان اتحادیه اروپا / منطقه اقتصادی اروپا با کارت EHIC ، دریافت کنندگان بورس تحصیلی ، شهروندان بیکار غیر اقتصادی بالای 28 سال و دانشجویانی که کمتر از سه ماه در فرانسه تحصیل می کنند ، وجود دارد.

با موسسه مهاجرتی رجبی در تماس باشید تا از بهترین راهکارها و اطلاعات در خصوص مهاجرت و یا بیمه دانشجویی در فرانسه مطلع شوید.

مراقبت های تخصصی

مراقبت های تخصصی چه بخشی از بیمه دانشجویی در فرانسه را شامل می شوند؟ هزینه مراقبت های تخصصی توسط متخصصین در فرانسه ممکن است شامل هزینه های بیشتری نسبت به پزشکان عمومی باشد ؛ اما این هزینه ها در چارچوب هزینه های استاندارد مراقبت های بهداشتی دولتی تعیین می شود ؛ جهت بازپرداخت ویزیت نزد یک متخصص می بایست توسط یک پزشک عمومی معرفی شده باشید.

داروخانه ها هم در این رابطه کمی متفاوت عمل می کنند ، لذا به جای پرداخت کل مبلغ و سپس درخواست بازپرداخت بخشی از هزینه ها ، در زمان خرید دارو از داروخانه لازم است تا فقط مبلغی که تحت پوشش دولت نیست را پرداخت نمایید.

سیستم مراقبت های بهداشتی دولتی فرانسه هزینه ویزیت دندانپزشک را پوشش می دهد ؛ اما با این وجود ، مراقبت از دندان تعرفه و نرخ بازپرداخت خاص خود را دارد ؛ درمان های عمومی دندان به مانند سایر مراقبت های تخصصی بازپرداخت می شود ، اما بازپرداخت ها برای روش های پیشرفته معمولا به خاطر هزینه های بالاتر کمتر می باشد.

اگر به دنبال کار در این کشور هستید ، مطالعه مقاله کار در فرانسه می تواند برای شما بسیار مفید باشد.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

اگر در فرانسه تحصیل کنم همراهان من هم بیمه خواهند بود ؟ بعد از درج شماره خود منتظر تماس ما باشید.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

بیمه درمانی خصوصی در فرانسه ​

France Private Insurance

بیمه درمانی خصوصی در فرانسه

آیا بیمه دانشجویی در فرانسه شامل بیمه درمانی خصوصی در فرانسه می شود؟ بسیاری از ساکنین فرانسه تحت پوشش یک بیمه درمانی خصوصی با عنوان mutuelle هستند ؛ این بیمه درمانی به کارگرانی با حرفه هایی خاص نیز پاسخ می دهد ؛ دانش آموزان و دانشجویان نیز می توانند تحت پوشش این بیمه قرار گیرند.
اکثر شرکت های بیمه فرانسه 30 درصد باقیمانده از هزینه های مراقبت های سلامت عمومی را از جمله درمان اورژانسی در بیمارستان بازپرداخت می کنند.

بسیاری از متخصصین مستقل هستند ، اما بودجه بهداشت را از دولت دریافت می کنند ؛ دولت هزینه خدمات را مشخص می کند ، اما با این وجود ، برخی از آن ها هزینه های مازادی به همراه دارند که در صورت عدم پوشش ، باید پرداخت شوند.

لذا ، برخی از شعارهایی که حاکی از پوشش 100 درصدی خدمات می باشد ، ممکن است گمراه کننده باشند.
بازپرداخت ها تنها به تعرفه های ثابت دولتی از جمله هزینه استاندارد برای مشاوره با پزشک اشاره می کند و مبلغ مازاد تحت پوشش قرار نمی گیرد ؛ در مورد نسخه ها ، بیمه خصوصی ممکن است بازپرداخت های کلی و یا جزئی ارائه دهد.

ویژگی های بیمه درمانی خصوصی در فرانسه

ویژگی های بیمه درمانی خصوصی در فرانسه شامل موارد زیر می باشد:

  •  معمولا بیمه دولتی مشاوره با روانشناس ، آسیب شناس استخوان و عضله ، طبیب مفصلی و متخصصین خاص را تحت پوشش قرار نمی دهد.
  •  در صورت نیاز به درمانی تخصصی ، بیمه خصوصی می تواند مناسب باشد.
  •  هزینه های مراقبت خصوصی به نوع پوشش مورد نیاز و عواملی چون سن متقاضی بستگی دارد ؛ با این وجود ، تعداد کمی از mutuelle ها پیش از تایید ، اطلاعات سلامت را درخواست می کنند.
  •  اکثر بیمه های خصوصی بیش تر بر مراقبت های بیمارستانی و پزشکی متمرکز هستند و ممکن است شامل پوشش دندانی محدودی باشند ؛ لذا ، پیش از دریافت یک بیمه خصوصی بهتر است تحقیق و مقایسه نمود و بهترین پوشش بیمه را انتخاب نمود.

اگر قصد دارید در فرانسه درس بخوانید مطالب زیر را لازم است بدانید.

تفاوت بیمه مسافرتی با بیمه دانشجویی فرانسه

تفاوت بیمه مسافرتی با بیمه دانشجویی فرانسه در چیست؟ کسانی که اقامتی کم تر از 90 روز در فرانسه دارند ، ویزای کوتاه مدتی با عنوان ویزای شینگن دریافت می کنند ؛ این افراد می بایست هزینه های مربوط به بیمه شینگن را در طی سفر به فرانسه پرداخت نمایند.

 شخص خارجی در صورت حادثه و یا بیماری ، دارای ضمانتی است که هزینه های مربوط به سلامتی وی را متقبل می شود.

لذا ، جهت سفر به کشور فرانسه به بیمه مسافرتی نیاز می باشد ؛ به عبارتی ، نمی توان بدون بیمه وارد فرانسه شد.

اما در صورتی که شخص سه ماه متوالی در فرانسه زندگی کرده باشد ، می تواند بیمه درمانی دولتی دریافت نماید و به مراقبت های بهداشتی بدون در نظر گرفتن سن ، سابقه پزشکی و سابقه کمک های تامین اجتماعی دسترسی داشته باشد.

تفاوت بیمه مسافرتی با بیمه دانشجویی فرانسه تفاوت بیمه مسافرتی با بیمه دانشجویی فرانسه در چیست؟ کسانی که اقامتی کم تر از 90 روز در فرانسه دارند ، ویزای کوتاه مدتی با عنوان ویزای شینگن دریافت می کنند ؛ این افراد می بایست هزینه های مربوط به بیمه شینگن را در طی سفر به فرانسه پرداخت نمایند ؛ لذا ، شخص خارجی در صورت حادثه و یا بیماری ، دارای ضمانتی است که هزینه های مربوط به سلامتی وی را متقبل می شود.
نام شرکت های بیمه در فرانسه

نام شرکت های بیمه در فرانسه

بانک ملی فرانسه ، به واسطه سازمان بازرسی و نظارت (ACPR) ، سیستم بیمه در کشور فرانسه را تنظیم می کند و بیش از 260 شرکت بیمه در این کشورمتعلق به فدراسیون بیمه کشور فرانسه می باشد.

از آن جا که افراد ساکن در فرانسه و از جمله دانشجویان ملزم به دریافت بیمه های مختلف هستند ، لذا شرکت ها و سیاست های زیادی در خصوص ارائه بیمه در فرانسه وجود دارد ؛ بدین صورت که شخص می تواند با بیمه گر به صورت آنلاین از طریق یک نماینده محلی و یا یک کارگزار تماس برقرار کند ، بانک ها نیز بیمه نامه ارائه می دهند.

به طور کلی ، در بین نام شرکت های بیمه در فرانسه می توان به آلیانز (Allianz) ، لیموناد (Lemonade) ، AXA ، GMF ، هومبرلا و لوکو (Luko) اشاره نمود.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

آیا هزینه های بیمه دانشجویی فرانسه را می توانم به صورت اقساط پرداخت کنم؟ پاسخ خود را از مشاوران ما بپرسید.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

شرایط بیمه مورد تایید اداره مهاجرت فرانسه

برای دریافت کارت درمانی فرانسه می بایست اجازه اقامت در این کشور را داشت ؛ لذا ، نخستین گام جهت دریافت بیمه درمانی فرانسه اقدام از طریق CPAM محلی خود می باشد ؛ در صورتی که واجد شرایط PUMA باشید ، می‌توانید از طریق CPAM محلی خود و یا از طریق ارسال پستی درخواست ، اقدام نمایید.

CPAM درآمد را مورد بررسی قرار می دهد و مرجع تامین اجتماعی مشخص می‌کند که آیا شخص باید در هزینه های مراقبت های بهداشتی خود مشارکت داشته باشد یا خیر ؛ در صورتی که درآمدها کم تر از آستانه ای مشخص باشد ، شخص واجد شرایط دریافت مراقبت های بهداشتی رایگان تحت CMU-C خواهد بود.

لذا ، نخست می‌بایست فرم CERFA ، مدرک هویت و محل اقامت ، گواهی تولد و ازدواج ترجمه شده ، مدرک اقامت سه ماهه در فرانسه جزئیات بانکی و مدرک درآمد و اظهارنامه doctor registration)) را ارائه داد ؛ همچنین ، در حین ثبت نام می‌توانید افراد ذی نفع را بیفزایید.

پس از فعال کردن بیمه درمانی ، ممکن است نیاز باشد که carte vitale را بطور رسمی درخواست نمایید که این مورد ممکن است مدت زیادی طول بکشد ، اما می‌توان در مدت انتظار درخواست یک بیمه موقت (attestation de couverture social) کرد.
دانشجویانی سال اولی که بالای 28 سال سن دارند ، می توانند بیمه عمومی و CMU را از طریق Assurance Maladie درخواست دهند ؛ اما دانشجویان زیر 28 سال می‌توانند بیمه های تکمیلی خاصی که هزینه‌های آن بسیار پایین است را انتخاب نمایند.

شرایط بیمه مورد تایید اداره مهاجرت فرانسه
تفاوت بیمه دانشجویی با سایر بیمه ها در فرانسه​

Student Insurance   or ... ?! 

تفاوت بیمه دانشجویی با سایر بیمه ها در فرانسه

تفاوت بیمه دانشجویی با سایر بیمه ها در چیست؟ در ادامه به بررسی بیمه دانشجویی فرانسه و بیمه های کاری و اقامتی این کشور می پردازیم.

بیمه کار در فرانسه

اگر در پی کسب و کاری در فرانسه هستید ، لازم است تا پوشش بیمه مناسبی را برای محافظت از دارایی خود برگزینید ، برخی از بیمه های تجاری در فرانسه اختیاری و برخی دیگر اجباری هستند که مهمترین آنها شامل بیمه مسئولیت شغلی ، بیمه اماکن ، تجهیزات و وسایل نقلیه ، بیمه وقفه در کسب و کار و بیمه 10 ساله می‌باشد.

بیمه مسئولیت شغلی ، برای کلیه مشاغل اجباری است و شخصی با شغل آزاد و یا تاجر ، ممکن است بتواند فعالیتهای تجاری خود را از طریق بیمه مسئولیت شخصی خود پوشش دهد ؛ اما می‌بایست مسئولیت خود را مشخص کرده و احتمالا برای پوشش ، هزینه‌های اضافی را پرداخت نماید.

برای بیمه اماکن ، تجهیزات و وسایل نقلیه ، می‌توان هر کدام را بصورت مجزا و یا در بیمه نامه‌ای چند مورده آنها را ترکیب نمود ؛ با اینکه هیچ کدام از این موارد اجباری نمی‌باشد ، اما در برابر آسیب ناشی از آتش‌سوزی ، طوفان ، آب و سرقت به شدت توصیه می‌شوند.

بیمه وقفه در کسب‌و کار در مقابل از دست دادن درآمدها ، در صورت عدم توانایی کسب و کار برای مدتی محافظت می‌کند ؛ بعضی از بیمه‌ها پکیج‌هایی را ارائه می‌دهند که می‌توان این موارد را با بیمه محل ، تجهیزات و وسایل نقلیه ترکیب نمود.

بیمه 10 ساله ، بیمه‌ای اجباری برای شغلهایی چون برقکار ، لوله‌کش ،وکارگران ساختمانی می‌باشد ؛ این بیمه ، کار را برای مدت 10 سال بر عیوب موثر بر کیفیت ، تحت پوشش قرار می‌دهد.

بیمه دانشجویی در فرانسه را با سایر کشور ها مقایسه کنید.

بیمه های مربوط به اقامت در فرانسه

برای افرادی که به دنبال اقامت در کشور فرانسه هستند ، بیمه هایی در خصوص بیمه خانه و ساختمان ، بیمه اسباب و اثاثیه منزل ، بیمه ساخت و ساز و بیمه وسایل نقلیه موتوری و غیره در نظر گرفته شده است.

همچنین ، بیمه اجتماعی برای افرادی که در فرانسه کار یا تحصیل می کنند طرح هایی چون بیمه حوادث ، بیماری ، بازنشستگی ، بیکاری و ... را فراهم آورده است ؛ بیمه عمر و بیمه حقوقی دو نوع بیمه اختیاری در فرانسه می باشند.

به طور کلی ، بیمه ها در نوع پوشش دهی و هزینه ها می توانند از یکدیگر متفاوت باشند که یکی از شناخته شده ترین سایتهای مقایسه بیمه در فرانسه سایت Assurland است که می توانید بیمه هی سلامت ، خانه وسایل نقلیه و سایر موارد را مقایسه نمایید ؛ Le Lynx نیز سایت دیگری است که می توانید بیمه ها و ارائه دهندگان را با هم مقایسه نمایید.

بیمه های مربوط به اقامت در فرانسه

سوالات پر تکرار بیمه دانشجویی در فرانسه

معمولا بازپرداخت ها جهت مراجعه به پزشک ، دندانپزشک و یا متخصص در حدود 70 درصد است ؛ بازپرداخت برای مراجعه به بیمارستان فرانسوی در حدود 80 درصد هزینه ها می باشد و برای داروهای تجویز شده نیز می‌تواند تا 100 درصد هزینه ها باشد.

• معمولا بیمه دولتی مشاوره با روانشناس ، آسیب شناس استخوان و عضله ، طبیب مفصلی و متخصصین خاص را تحت پوشش قرار نمی دهد.
• در صورت نیاز به درمانی تخصصی ، بیمه خصوصی می تواند مناسب باشد.
• هزینه های مراقبت خصوصی به نوع پوشش مورد نیاز و عواملی چون سن متقاضی بستگی دارد ؛ با این وجود ، تعداد کمی از mutuelle ها پیش از تایید ، اطلاعات سلامت را درخواست می کنند.
• اکثر بیمه های خصوصی بیش تر بر مراقبت های بیمارستانی و پزشکی متمرکز هستند و ممکن است شامل پوشش دندانی محدودی باشند ؛ لذا ، پیش از دریافت یک بیمه خصوصی بهتر است تحقیق و مقایسه نمود و بهترین پوشش بیمه را انتخاب نمود.

کسانی که اقامتی کم تر از 90 روز در فرانسه دارند ، ویزای کوتاه مدتی با عنوان ویزای شینگن دریافت می کنند ؛ این افراد می بایست هزینه های مربوط به بیمه شینگن را در طی سفر به فرانسه پرداخت نمایند اما در صورتی که شخص سه ماه متوالی در فرانسه زندگی کرده باشد ، می تواند بیمه درمانی دولتی دریافت نماید و به مراقبت های بهداشتی بدون در نظر گرفتن سن ، سابقه پزشکی و سابقه کمک های تامین اجتماعی دسترسی داشته باشد.

در بین نام شرکت های بیمه در فرانسه می توان به آلیانز (Allianz) ، لیموناد (Lemonade) ، AXA ، GMF ، هومبرلا و لوکو (Luko) اشاره نمود.

 یکی از شناخته شده ترین سایتهای مقایسه بیمه در فرانسه سایت Assurland است که می توانید بیمه های سلامت ، خانه وسایل نقلیه و سایر موارد را مقایسه نمایید ؛ Le Lynx نیز سایت دیگری است که می توانید بیمه ها و ارائه دهندگان را با هم مقایسه نمایید.

مهاجرت به کشوری دیگر و یا تحصیل در آن می تواند برای بسیاری امری پر ریسک باشد ؛ اما با برنامه ریزی هایی دقیق و اطلاعاتی کافی در این زمینه و نیز داشتن بیمه دانشجویی در فرانسه می توان از ریسک های مهاجرت کاست ؛ در مقاله مهاجرت به فرانسه سعی شده تا نگاهی دقیق به مساله مهاجرت به کشور زیبای فرانسه شود ؛ البته شما می توانید سوالاتتان را در خصوص بیمه دانشجویی در فرانسه و یا مهاجرت با کارشناسان موسسه مهاجرتی رجبی در میان بگذارد  ،همکاران ما در دفاتر تهران و شیراز در خدمت شما خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه