تحصیل در دانشگاه سوربن فرانسه

تحصیل در دانشگاه سوربن فرانسه ، تحصیل در یکی از معتبرترین دانشگاه های فرانسه و حتی دنیا به صورت دانشگاهی و تحقیق محور می باشد، در این نوشتار با ما باشید تا دانشگاه سوربن فرانسه را بیشتر بشناسید.

دانشگاه سوربن یک دانشگاه اروپایی و جهانی است که با موضوعات اجتماعی به پیشرفت دانش در بهترین سطح بین المللی کمک می کند ، این دانشگاه از طریق توسعه بین المللی آموزش ، از دانشجویان خود پشتیبانی می کند و در همکاری های طولانی مدت با موسسات بین المللی به پیشرفت تحقیقات علمی و ترویج گسترده انتشار آن کمک کرده است.

دانشگاه سوربن در مرکز شهر پاریس واقع شده و هم اکنون پنجاه و پنج هزار و ششصد دانشجو در این مرکز مشغول به تحصیل می باشند و حدود چهار هزار و هشتصد و هفتاد و نه عضو هیئت علمی نیز دارد. همچنین تعداد قابل توجهی دانشجوی بین المللی در این دانشگاه معتبر جهانی مشغول به تحصیل هستند ، این دانشگاه یک دانشگاه دولتی می باشد و می توان گفت یکی از دانشگاه های ارزان قیمت نیز می باشد.

دانشجویان برای تحصیل در دانشگاه سوربن می توانند از بورسیه های تحصیلی این دانشگاه نیز بهره مند شوند که در ادامه توضیحات بیشتری در این زمینه داده می شود.

دانشگاه سوربن فرانسه رشته های متعددی دارد که می توانید در این دانشگاه از مدرک لیسانس تا دکترا در رشته های مختلف هنری ، انسانی ، علوم و مهندسی تحصیل کنید.

در همین سایت مقاله کامل و جامعی ارائه شده که تمام جنبه های تحصیل در این کشور را به طور کاملا واضح برای شما توضیح داده است ؛ مقاله تحصیل در فرانسه را حتما مرور کنید.

مشاوران شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) تمام اطلاعات در خصوص رشته های تحصیلی و شرایط لازم برای تحصیل در این دانشگاه را ذکر نموده اند.

فهرست مطالب
تحصیل در دانشگاه سوربن فرانسه

دانشکده های دانشگاه سوربن فرانسه

دانشگاه سوربن فرانسه دارای سه دانشکده هنر و علوم انسانی ، دانشکده علوم و مهندسی و دانشکده پزشکی می باشد. در ادامه دانشکده های دانشگاه سوربن فرانسه را مرور می کنیم.

در دانشکده هنر و علوم انسانی دانشجویان می توانند در رشته های مختلفی همچون ادبیات ، تاریخ ، زبان ، هنر ، جغرافیا ، موسیقی ، روانشناسی ، علوم اجتماعی و انسانی ، علوم ارتباطی از مدرک لیسانس تا کارشناسی ارشد به تحصیل مشغول شوند.

در دانشکده علوم و مهندسی رشته هایی مانند ریاضی ، فیزیک ، شیمی ، زیست شناسی ، علوم کامپیوتر و الکترونیک وجود دارد و همچنین در این دانشکده بیش از صد و بیست و پنج آزمایشگاه مختلف برای این رشته ها وجود دارد ، در این رشته ها نیز می توانید از مدرک لیسانس تا دکترا به تحصیل مشغول شوید.

در دانشکده پزشکی دانشگاه سوربن دانشجویان می توانند به تحصیل رشته پزشکی و مامایی بپردازند ، رشته های پیراپزشکی که در این دانشگاه آموزش داده می شود نیز عبارتند از پرستاری ، گفتاردرمانی ، بینایی سنجی و درمان اختلال های فراگیر رشد.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

دریافت بورسیه های تحصیلی از برترین دانشگاه های فرانسه امکان پذیر است قبل از هر اقدامی مشاوره بگیرید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

تحصیل رشته های مهندسی در دانشگاه سوربن فرانسه

در دانشگاه سوربن رشته هایی مهندسی کامپیوتر ، الکترونیک ، شیمی ، مکانیک ، هوا فضا ، مدل سازی و بیوانفورماتیک ، علوم مواد و نانوبیولوژی سیستم ها ، ایمونولوژی ، محیط زیست دریایی به زبان فرانسه تدریس می شود.  برای تحصیل رشته های مهندسی در دانشگاه سوربن فرانسه اساتید مجربی وجود دارند ، همچنین این دانشگاه دارای سه ایستگاه دریایی می باشد و آزمایشگاه های پیشرفته و مدرن آن امکان انجام هر نوع کار آزمایشی و تحقیقاتی را برای دانشجویان این دانشگاه فراهم کرده است. تحصیل رشته های مهندسی در دانشگاه سوربن به زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی ارشد در رشته های مهندسی کامپیوتر ، مهندسی الکترونیک ، مهندسی مکانیک زمین شناسی ، مهندسی فیزیک و شیمی امکان دارد.

تحصیل رشته های مهندسی در دانشگاه سوربن فرانسه

تحصیل رشته بازاریابی در دانشگاه سوربن فرانسه

تحصیل رشته بازاریابی در دانشگاه سوربن فرانسه در مقطع کارشناسی ارشد در زمینه ترکیبی تحقیقات بازار ، بازاریابی دیجیتال ، با هدف آموزش مدیران محقق ، مدیران محصولات و متخصصان بازاریابی دیجیتال در شرکت های مشاوره ای ، تحقیقات بازار و شرکت ها و گروه های بزرگ انجام می شود.

برای پذیرش رشته بازاریابی در دانشگاه سوربن در مقطع ارشد ، دانشجویان متقاضی باید دارای مدرک کارشناسی مربوط به مدیریت بازرگانی یا مهندسی باشند و در نهایت دانشجویان واجد شرایط در مصاحبه با هیئت منصفه ( متشکل از اعضای دانشگاهی و حرفه ای ) شرکت کنند. پذیرش برای دانشجویان خارجی مشروط بر معادل سازی مدرک تحصیلی قبلی است و همچنین پذیرش داوطلبانی که از طریق اعتبار سنجی دانش حرفه ای ( VAP و یا اعتبار سنجی تجربه کسب شده ( VAE ) ) اقدام می کنند ، امکان پذیر است.  ظرفیت پذیرش اولیه ۱۶ دانشجو است که با ۹ نفر دانشجو خارجی ، ظرفیت نهایی با ۲۵ نفر تکمیل می شود.

تحصیل رشته اقتصاد در دانشگاه سوربن فرانسه

رشته اقتصاد نیز از دیگر رشته هایی است که در دانشگاه سوربن ارائه نمی شود و دانشجویان می توانند این رشته را در دانشگاه های دیگری همچون دانشگاه پاریس و یا در مقطع ارشد در دانشگاه پانتئون – سوربن دنبال کنند.

خوب است بدانید که از لحاظ رتبه در سال ۲۰۲۱ ، لیسانس اقتصاد کاربردی در دانشگاه پاریس – دوفین و لیسانس استراتژی و اقتصاد بازرگانی از دانشگاه پانتئون – سوربن رتبه های اول را به خود اختصاص داده اند و اقتصاد و مدیریت بین المللی دانشگاه پاریس – کریتیل با کسب رتبه ۲ ، ۳ دانشگاه برتر برای تحصیل اقتصاد در فرانسه هستند.

تحصیل رشته روابط بین الملل در دانشگاه سوربن فرانسه

باز هم رشته روابط بین الملل از دیگر رشته هایی است که در دانشگاه سوربن فرانسه آموزش داده نمی شود و دانشجویان باید به دنبال دانشگاه های دیگر برای ادامه تحصیل در این رشته باشند.

تحصیل علوم سیاسی در دانشگاه سوربن فرانسه

در دانشگاه سوربن فرانسه امکان تحصیل در رشته علوم سیاسی وجود ندارد و دانشجویان علاقه مند می توانند این رشته را در دانشگاه های دیگر فرانسه همچون دانشگاه پانتئون – سوربن دنبال کنند.

زبان تحصیل در دانشگاه سوربن فرانسه​

زبان تحصیل در دانشگاه سوربن فرانسه

زبان تحصیل در دانشگاه سوربن فرانسه زبان فرانسوی می باشد ، برای ورود به این دانشگاه باید حتما به این زبان مسلط بود و برای رشته های غیر پزشکی حداقل مدرک ب ۲ و چنانچه می خواهید در رشته های پزشکی و پیراپزشکی تحصیل کنید باید حداقل دارای مدرک زبان فرانسه سی ۱ باشید. با این حال دانشگاه سوربن مفتخر است که می تواند کلاس های تمام وقت به زبان انگلیسی نیز برگزار کند و در این مورد هیچ گونه مدرک زبان معتبری از دانشجویان نمی خواهد.

رشته هایی که در مقطع کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی تدریس می شوند ، عبارتند از کارشناسی ارشد فیزیک ، میکانیک محاسباتی ، علوم کامپیوتر در حوزه های مختلف و زیست اطلاعاتی. دانشجویانی که برای تکمیل تحصیلات خود نیاز به ارتقا مهارت های زبان فرانسه خود دارند ، می توانند در دوره های زبان فشرده در دانشگاه سوربن ثبت نام کنند.

دوره های زبان فرانسه در دانشکده علوم و مهندسی

دانشجویان غیر فرانسوی زبان پس از شرکت در یک آزمون اجباری تعیین موقعیت آنلاین ، می توانند یک یا دو ترم در کلاسها شرکت کنند و بسته به سطح خود ، می توانند بین ۲ تا ۶ ساعت مطالعه در هفته را انتخاب کنند.

کلاسها برای دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد که در دانشگاه سوربن یا یکی از موسسات عضو اتحاد سوربن ( MNHN ، UTC ، CNRS و غیره ) ثبت نام کرده اند رایگان است. برای دانشجویانی که در دانشگاه سوربن ثبت نام نکرده اند ، برای یک دوره ۳۰ ساعته ۴۰۰ یورو و برای یک دوره ۶۰ ساعته ، ۲۵۰ یورو هزینه در نظر گرفته شده است.

دانشجویان و پرسنل دانشگاه سوربن همچنین می توانند برای کارگاه های فشرده در ژانویه یا ژوئن ثبت نام کنند ( همان هزینه های فوق ). با این حال کارگاه ها اعتبار دوره ای در این دانشکده ارائه نمی شود و کارگاه های تابستانی و زمستانی به طور کلی ۳۰ ساعت طول می کشد. برای یک گزینه غیررسمی تر ، دانشجویان می توانند در کلاسهای مکالمه با دانشجویان فرانسوی در Espace Langues ثبت نام کنند.

دوره های زبان فرانسه در دانشکده هنر و علوم انسانی سوربن

دانشجویان غیرفرانسوی زبان می توانند در کلاسهای منظمی در طول سال و همچنین دوره های فشرده قبل از شروع سال دانشگاه شرکت کنند.

دانشکده هنر و علوم انسانی در اوایل سپتامبر از دوشنبه تا جمعه یک دوره فشرده ۳۰ ساعته را در دانشگاه سوربن – کلیگنکورت ارائه می دهد. برای دانشجویانی که دوره های FLE ( فرانسه به عنوان یک زبان خارجی ) در قرارداد آموزشی آنها برای گرفتن ECTS گنجانده شده است ، دوره های FLE رایگان است.

برای دانشجویان بورسیه نیز دوره های FLE رایگان است ( با ارائه مدرک ). برای سایر دانشجویان ، دانشجویان دکترا ، محققان یا متخصصان اتحاد دانشگاه سوربن هزینه دوره های زبان ۵۰ یورو در هر ترم است. ثبت نام این دوره ها به صورت حضوری در دفتر FLE-FOU یا بصورت آنلاین از طریق پرسشنامه انجام می شود.

هنگامی که دانشجو برای یک دوره FLE تأیید شد، باید ثبت نام خود را طبق تقویم آغازین IPWEB نهایی کند. برای کلیه متخصصین حقوق بگیر، ثبت نام نهایی توسط اداره آموزش مداوم انجام می شود.

دوره های زبان فرانسه در دانشکده هنر و علوم انسانی سوربن

هنگام ثبت نام ، از داوطلب خواسته می شود مدارکی را برای شناسایی سطح زبان فرانسه خود به عنوان یک زبان خارجی ارائه دهد ( به عنوان مثال آزمون SELFEE ، DELF ، DALF ، TEF ، TC F ، Erasmus ) اگر دانشجو هرگز دوره FLE را نگذرانده باشد ، برای تسلط به زبان فرانسه باید یک آزمون آنلاین بگذراند.

شهریه دوره های مختلف دانشگاه سوربن فرانسه

در دانشگاه های دولتی فرانسه هیچ شهریه ای وجود ندارد اما هزینه های ثبت نام را باید پرداخت زیرا دولت اکثر هزینه های این برنامه های آموزشی را که در مراکز عمومی ارائه می شود، تأمین می کند.

شهریه دوره های مختلف دانشگاه سوربن فرانسه به شرح زیر است:

دوره های دانشگاه سوربن فرانسه شهریه
دوره کارشناسی هر سال
دوره کارشناسی ارشد ۲۴۳ یورو برای یک سال
برنامه مهندسی ۶۰۱ یورو برای یک سال
رشته های دکترا ۳۸۰ یورو برای یک سال

بورسیه دانشگاه سوربن فرانسه

بورسیه دانشگاه سوربن فرانسه چه شرایطی دارد ؟ این دانشگاه بزرگ و بین المللی هزینه هایی را تحت عنوان بورسیه تحصیلی در اختیار برخی از دانشجویان خود قرار می دهد. بورسیه و کمک هزینه تنها به دانشجویان برتر این دانشگاه تعلق می گیرد و دانشجویانی که برای این هدف انتخاب می شوند بسته به مقطع تحصیلی شان بورسیه می شوند.

بورسیه مقطع کارشناسی دو سال و مقطع کارشناسی ارشد سه سال می باشد ، یعنی یک بورسیه پنج ساله را نیز دانشجویان برتر در دو مقطع می توانند دریافت کنند. علاوه بر این افرادی که از نظر مالی مشکل دارند ، حتی دانشجویان بین المللی می توانند در این بخش ثبت نام کنند و دانشگاه پس از بررسی وضعیت مالی دانشجو و والدین شان کمک هزینه هایی را برای این افراد در نظر خواهد گرفت.

تحصیل دکترا در دانشگاه سوربن فرانسه

متقاضیان به عنوان یک دانشجوی بین المللی این شانس را دارند که تحصیل دکترا در دانشگاه سوربن فرانسه را انتخاب کنند و به صورت دکترا پیوسته ، اقامت جهت تحقیق و یا به صورت کار آزاد وارد دانشگاه سوربن فرانسه شوند.

دانشجویانی که می خواهند به صورت پیوسته از دانشگاه دیگری وارد دانشگاه سوربن فرانسه شوند باید ابتدا برای هر دو دانشگاه مبدا و مقصد درخواست بنویسند و در صورت قبول هر دو دانشگاه ، باید موافقت نامه را به هر دو زبان فرانسه و زبان دانشگاه مبدا ترجمه کرد. از موافقت نامه باید سه کپی تهیه کرده و خود دانشجو ، استاد راهنمای فعلی و رییس دانشگاه فعلی دانشجو باید آن را امضا کنند.

در نهایت دانشجو ملزم به ارسال یک نمونه از پایان نامه به دانشگاه سوربن است تا پس از بررسی در بخش تحقیقات و تایید توسط این بخش به تایید ریاست دانشگاه سوربن فرانسه برسد ، توجه داشته باشید که انجام این کار بسیار زمان بر است. اگر دانشجو برای انجام تحقیقات مربوط به پایان نامه خود می خواهد وارد این دانشگاه شود ، ابتدا باید پروژه تحقیقاتی خود را به یکی از اساتید این دانشگاه که در این زمینه و رشته فعالیت دارد و توسط دانشگاه سوربن به دانشجو معرفی می شود ، نشان دهد.

در صورتی تایید استاد مربوطه در دانشگاه سوربن ، موافقت نامه ای به صورت نامه یا برگه به دانشجو ارائه می شود ، این برگه به عنوان دعوت نامه عمل می کتد که نشان می دهد استاد مربوطه تمایل به همکاری با دانشجو در این زمینه دارد.

شرایط و پروسه تحصیل در دانشگاه سوربن فرانسه

شرایط و پروسه تحصیل در دانشگاه سوربن فرانسه

شرایط و پروسه تحصیل در دانشگاه سوربن فرانسه چیست؟ تنها در صورتی می توان در دانشگاه سوربن فرانسه ثبت نام کرد که متقاضی در دانشگاه سوربن پذیرفته شده باشد. کمپین ثبت نام هر سال بین جولای تا سپتامبر برگزار می شود و ابتدا باید ثبت نام اداری و پس از آن ثبت نام دوره ها را انجام داد. بنابراین هرکسی که می خواهد به عنوان دانشجو در دانشگاه سوربن ثبت نام کند باید تشریفات ثبت نام ( ثبت نام اداری و ثبت نام آموزشی ) و پرداخت هزینه های ثبت نام را انجام داده باشد. مگر در مواردی که مشخص شده باشد ، هر گونه ثبت نام در دانشگاه سوربن طبق روال آنلاین و در شش مرحله لازم انجام می شود ( همه این مراحل را می توان از راه دور یا به صورت حضوری انجام داد ).

مرحله شماره ۱: درخواست تحصیل در دانشگاه سوربن

اولین درخواست پذیرش – سال اول لیسانس :

  • پیشنهادهای پاسخ و پذیرش دانشگاه ها قبل از ۱۵ ژوئن
  • پاسخ و تصمیم دانشجو : قبل از ۳۰ ژوئن

برای همه برنامه های دیگر برای دوره کارشناسی ، کارشناسی ارشد یا دکترا واجد شرایط دریافت بورس تحصیلی :

  • مهلت تصمیم گیری توسط موسسات : ۶ ژوئیه
  • مهلت کمیسیون بورس تحصیلی از سفارتخانه ها : ۱۳ ژوئیه

مرحله شماره ۲ : انتخاب رشته مورد نظر

هنگامی که مجوز ثبت نام در دوره انتخاب شده داده شد ، دانشجو باید تمایل خود را برای ثبت نام تأیید کند. این مرحله زمانی اهمیت بیشتری پیدا می کند که شما بین چندین دوره تحصیلی انتخاب داشته باشید. مراقب باشید در صورت عدم تأیید دانشجو ، درخواست لغو تلقی می شود و ثبت نام ممنوع است.

مرحله شماره ۳ : ارسال مدارک لازم

برای ثبت نام ، باید اسناد را یا به صورت کاغذی یا از طریق ایمیل ارسال کرد ، این لیست با مجوز ثبت نام در دوره تحصیلی به شما داده می شود. برای ثبت نام برای اولین بار ، جزئیات زیر از شما خواسته می شود:

  • اوراق هویت
  • گواهینامه های تحصیلی
  • بلیط دسترسی به فرانسه

مرحله شماره ۴ : رسید تأیید پرداخت CVEC

هر دانشجو در دوره آموزش اولیه در یک موسسه آموزش عالی باید قبل از ثبت نام ، با پرداخت هزینه یا معافیت ، گواهی دریافت سهم دانشجویی ( CVEC ) را دریافت کند. CVEC توسط قانون فرانسه ” جهت گیری و موفقیت دانشجویان ” که در ۸ مارس ۲۰۱۸ اعلام شد ، ایجاد شده است. مبلغ آن برای سال ۲۰۲۰ / ۲۰۲۱ ، ۹۲ یورو تعیین شده است و دانشجویان در شرایط خاص ممکن است مشمول این پرداخت نباشند یا از آن معاف شوند.

مرحله شماره ۵ : پرداخت هزینه های ثبت نام

هنگام ثبت نام ، می توانید مبالغی را که برای هزینه ثبت نام پرداخت می شود ، در سه قسط پرداخت کنید.

امکان پرداخت این اقساط منوط به رعایت مقررات توسط دانشگاه سوربن است ، یعنی :

میزان شهریه حداقل برابر یا بیشتر از ۱۰۰ یورو است.

سه قسط با مبلغی معادل یک سوم کل مبلغ بدهی دریافت می شود ، اولین قسط در هنگام ثبت نام و سپس دو قسط دیگر در طی دو ماه بعد.

اولین پرداخت باید توسط کارت بانکی انجام شود ( کارت بانکی مورد استفاده باید دو ماه پس از پرداخت اول معتبر باشد و باید از نوع زیر باشد : کارت اعتباری ، ویزا یا مستر کارت ).

مرحله شماره ۶ : ادامه ثبت نام آموزشی

ثبت نام آموزشی به شما امکان می دهد در صورت لزوم کلاس ها ، برنامه های آموزشی و عملی را انتخاب کنید.

یکی از فعالیت های مهم و موفق تیم مشاوره هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی در سالهای اخیر اخذ انواع ویزاهای تحصیلی کشور فرانسه برای متقاضیان دانشگاه های این کشور بوده است.

در ویدئوی ارائه شده در این بخش می توانید تصاویری از برخی ویزاهای کشور فرانسه را ببینید.

اگر میخواهید با تجارب کلاینت های ما آشنا شوید به بخش ما تا حالا چیکار کردیم از منو بالای صفحه بروید.

پخش ویدیو
منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

اخذ پذیرش از برترین دانشگاه های جهان ، گام به گام و به موقع با دریافت مشاوره حرفه ای!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

خوابگاه های دانشگاه سوربن فرانسه

از آنجا که یافتن محل اقامت در پاریس یا منطقه پاریس اغلب دشوار است ، دانشگاه سوربن از دانشجویان خود حمایت می کند. خوابگاه های دانشگاه سوربن فرانسه یکی از امن ترین مکان ها برای تحصیل در این دانشگاه است.

به لطف بستر اجاره ای دانشگاه سوربن برای خوابگاه های دانشجویی ، خانه های شخصی یا آپارتمان های مشترک ، می توان یک مکان را به صورت آنلاین در امنیت کامل رزرو کرد. برای این منظور دانشجویان می توانند بین ۱۵ ژانویه تا ۳۱ مه سال قبل از ثبت نام در دانشگاه سوربن اقدام کنند.

دسترسی فرودگاه ، قطار ، تاکسی به دانشگاه سوربن فرانسه

دسترسی فرودگاه ، قطار ، تاکسی به دانشگاه سوربن فرانسه

۴ راه برای رفتن از دانشگاه سوربن فرانسه به فرودگاه CDG پاریس با قطار ، اتوبوس ، تاکسی و شاتل فرودگاهی وجود دارد.

دسترسی با مترو به دانشگاه سوربن فرانسه : مدت زمان صرف شده در این گزینه به مقصد دانشگاه سوربن فرانسه ۴۶ دقیقه با هزینه ۹ یورو می باشد.

دسترسی با اتوبوس به دانشگاه سوربن فرانسه : با خط شماره ۲۷ می توان از فرودگاه به دانشگاه سوربن با هزینه ای در حدود ۶ یورو در مدت زمان یک ساعت و نیم دسترسی داشت.

دسترسی با تاکسی به دانشگاه سوربن فرانسه : از فرودگاه به مقصد دانشگاه سوربن با تاکسی حدود ۲۵ دقیقه است و قیمت تاکسی ها نیز در حدود ۵۵ الی ۶۵ یورو است.

دسترسی با شاتل فرودگاهی به دانشگاه سوربن فرانسه : مدت زمان سپری شده با این گزینه نیز ۲۵ دقیقه است و هزینه آن ۵۵ الی ۷۵ یورو می باشد.

دانشگاه سوربن در ابوظبی

یک توافق نامه انحصاری بین المللی بین پاریس – سوربن و دولت ابوظبی در ۱۹ فوریه ۲۰۰۶ امضا شد و دانشگاه ابوظبی پاریس – سوربن ( PSUAD ) در ۳۰ مه ۲۰۰۸ در جزیره ریم با حکم حاکم ابوظبی امارات متحده عربی تأسیس شد.

در دانشگاه سوربن در ابوظبی همه برنامه ها به زبان فرانسوی تدریس می شوند به جز لیسانس فیزیک که به زبان انگلیسی و در مقطع کارشناسی ارشد تدریس می شود. در این دانشگاه یک برنامه فشرده زبان فرانسه به مدت یک یا دو سال به دانشجویانی که شرایط ثبت نام زبان فرانسه را برآورده نمی کنند ارائه می شود.

لازم به ذکر است برنامه های دانشگاهی در مقطع کارشناسی فقط در علوم اجتماعی ، علوم انسانی و هنرهای زیبا ارائه می شود.

برای تحصیل در دانشگاه های فرانسه به چه اطلاعاتی نیاز دارید؟

سوالات پر تکرار تحصیل در دانشگاه سوربن فرانسه

زبان اصلی تحصیل در این دانشگاه زبان فرانسه می باشد ، برای ورود به این دانشگاه باید حتما به این زبان مسلط بود و برای رشته های غیر پزشکی حداقل مدرک ب 2 و چنانچه می خواهید در رشته های پزشکی و پیراپزشکی تحصیل کنید باید حداقل دارای مدرک زبان فرانسه سی 1 باشید.

 

رشته هایی که در مقطع کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی تدریس می شوند ، عبارتند از کارشناسی ارشد فیزیک ، میکانیک محاسباتی ، علوم کامپیوتر در حوزه های مختلف و زیست اطلاعاتی.

 

در دانشگاه های دولتی فرانسه هیچ شهریه ای وجود ندارد اما هزینه های ثبت نام را باید پرداخت زیرا دولت اکثر هزینه های این برنامه های آموزشی را که در مراکز عمومی ارائه می شود، تأمین می کند. هزینه های ثبت نام تعیین شده در دانشگاه سوربن برای سال 2020 – 2021 به شرح زیر است: 170 یورو برای یک سال در دوره کارشناسی 243 یورو برای یک سال در دوره کارشناسی ارشد 601 یورو برای یک سال برنامه مهندسی 380 یورو برای رشته های دکترا در هر سال تحصیلی

 

بورسیه مقطع کارشناسی دو سال و مقطع کارشناسی ارشد سه سال می باشد ، یعنی یک بورسیه پنج ساله را نیز دانشجویان برتر در دو مقطع می توانند دریافت کنند.

 

بله ، این دانشگاه معتبر و مفتخر جهانی به دانشجویان این امکان را می دهد که به طور هم زمان در دو رشته تحصیلی به تحصیل مشغول شوند ، برای مثال دانشجویان می توانند در صورت تمایل در رشته هایی مانند علوم و همزمان در رشته روزنامه نگاری و یا در رشته های علوم و موسیقی ، علوم کامپیوتر و ادبیات ، رشته های علوم و حقوق به تحصیل مشغول شوند.

 

در نهایت مشتاقان تحصیل در دانشگاه سوربن فرانسه برای هدایت تحصیلی و پذیرش از این دانشگاه می توانند با کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی در دفاتر مرکزی و غرب تهران و دفتر شیراز در تماس باشند ، همچنین مطالعه سایر مقالات سایت دید وسع تری برای انتخاب رشته و دانشگاه به شما خواهد داد ، پیشنهاد ما مطالعه مقاله لیست ۱۰ تایی بهترین دانشگاه های اروپا است.

 

در انتها تجربه دوستانی که برای کشور فرانسه اقدام کرده اند را با شما به اشتراک می گذاریم.

پخش ویدیو
پخش ویدیو
نمایش ویدیو درباره فاطمه غلامی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (2 امتیاز)
منو
خانه