تحصیل رشته های مهندسی در فرانسه

تحصیل رشته های مهندسی در فرانسه یکی از گزینه های جذاب برای تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور است.

کیفیت آموزش مهندسی ارائه شده در بیش از 250 کالج مهندسی فرانسه بسیار خوب و همچنین سخت تر و ظریف تر از سایر نقاط جهان در نظر گرفته می شود  ، این عمدتا به این دلیل است که این دانشکده های مهندسی فرانسه در مورد فرآیند انتخاب خود و پذیرش فقط بهترین دانشجویان بسیار سخت گیر هستند ، استاندارد برنامه درسی مهندسی در سراسر دانشکده های مهندسی فرانسه نیز درجه یک است برای آشنایی با شرایط تحصیل در فرانسه با شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) تماس بگیرید و یا مقاله لینک شده که بهترین منبع اطلاعاتی شما می تواند باشد را در کنار این محتوا مرور کنید.

برنامه‌ های مهندسی فرانسوی به دلیل برنامه ‌های درسی سخت ‌گیرانه ‌ای که هدفشان تعیین موقعیت فارغ‌ التحصیلان برای مشاغل موفق پس از فارغ‌ التحصیلی است ، شناخته شده است ،  دانشگاه های مهندسی در فرانسه مفاهیم نظری پیشرفته را با کاربردهای عملی  مانند جلسات کارگاهی کوچک و دوره های کارآموزی ترکیب می کند ، آنها همچنین آموزش های تجاری ، مطالعه زبان های خارجی و مهارت های ارتباطی را ادغام می کنند و همه به گیرندگان رشته های مهندسی آموزش می دهند تا راه حل های خلاقانه ای را برای برخی از پیچیده ترین چالش های امروزی ارائه دهند.

فهرست مطالب
تحصیل رشته های مهندسی در فرانسه

رشته های مهندسی در مقطع لیسانس در فرانسه

رشته های مهندسی در مقطع لیسانس در فرانسه چه پیش نیازهایی لازم دارد؟ هنگام درخواست برای یک موسسه آموزش عالی فرانسه در رشته های مهندسی به اتمام دبیرستان در رشته علوم ریاضی و نمرات عالی در دروس ریاضی ، فیزیک و در برخی موارد شیمی مورد نیاز است.

لیسانس علوم مهندسی یک دیپلم سطح bac+3 (سطح 6) است که بیش از همه در دانشگاه ها و همچنین در مدارس خاصی تهیه می شود ، مدت زمان تحصیل در این مقطع 3 تا 4 سال طول می کشد ؛ پس از یک هسته علمی مشترک ، دسترسی به تکنسین های ارشد یا پست های مدیر متوسط ​​در تخصص های مختلف مهندسی را فراهم می کند ،  از طریق پیگیری تحصیل می تواند به حرفه مهندس منجر شود.

این مجوز چند رشته ای طیف وسیعی از دوره ها را پوشش می دهد که نسبت آنها ممکن است بسته به موسسه متفاوت باشد ، در هسته مشترک ، علوم پایه ( ریاضی ، فیزیک ، شیمی ) ، علوم کامپیوتر و انگلیسی وجود دارد. از سال دوم رشته ها با توجه به دوره انتخاب شده متنوع می شوند  و دروس ارائه شده در این رشته بر اساس چارت درسی متفاوت می باشد ؛  الکترونیک ، انرژی الکتریکی ، خودکار ، مهندسی عمران ؛ مهندسی مواد ؛ مهندسی مکانیک ؛ مهندسی صنایع ؛ رباتیک و غیره دانشجویان همچنین در زمینه مدل سازی و همچنین در کار با نرم افزار های محاسباتی و شبیه سازی آموزش دیده اند ، کارشناسی علوم مهندسی در بیش از 130 موسسه در سراسر فرانسه عمدتا در دانشگاه ها ارائه می شود.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

شما لایق تحصیل در برترین دانشگاها های جهان هستید ؛ مشاوره بگیرید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

شرایط مهندسی ها در مقطع ارشد فرانسه

مدرک کارشناسی ارشد رشته های مهندسی در فرانسه یک مدرک دانشگاهی دوره دوم است ، سطح bac+5 را ارائه می دهد و 300 واحد را تأیید می کند.

فوق لیسانس مهندسی می تواند معادل دو سال آخر رشته مهندسی باشد که جزء bac+5 نیز می باشد ، این  مقطع تحصیلی به مدت دو سال ارائه می شود ، کارشناسی ارشد مهندسی به دانشجویان اجازه می دهد در زمینه هایی مانند مالی ، صنعت و غیره تخصص داشته باشند.

شرایط مهندسی ها در مقطع ارشد فرانسه مناسب است ، کارشناسی ارشد مهندسی به بسیاری از رشته ها و تخصص هایی می پردازد که دانشجو می تواند انتخاب کند ، از نظر تخصص  در این رشته ها مانند مهندسی صنایع ، مکانیکی ، انرژی ، مهندسی عمران ، علوم کامپیوتر ، فیزیک ، ریاضی ، اقتصاد ،  مهندسی فرایند و غیره ارائه می شود.

در طول دو سال آموزش، کارآموزی پایان تحصیل دوره مهندسی را تکمیل می کند ،  این  پایان نامه به دانشجویان اجازه می دهد تا تجربه حرفه ای را در یک شرکت به دست آورند و ادغام خود را در بازار کار ترویج دهند.

شرایط مهندسی ها در مقطع ارشد فرانسه

دکترا رشته های مهندسی در فرانسه

یکی از روش های جذاب و پر طرفدار برای مهاجرت به کشور فرانسه تحصیل دکترا رشته های مهندسی در فرانسه است ، برای پذیرش در مقطع دکترا در رشته های مهندسی ، داوطلب باید دارای مدرک کارشناسی ارشد ملی در رشته مرتبط یا مدرک معادل را داشته باشد  که در پایان دوره آموزشی که استعداد او برای تحقیق را مشخص می کند.

هدف اصلی برنامه دکترای مهندسی تربیت افراد متخصص با مهارت بالا با توانایی به کارگیری دانش و دانش به منظور حل مشکلات پیچیده ، موضوعی و پیشرفته صنعتی ، برای پیشرفت تحقیقات علمی و آموزش دانشگاهی است ،  این دکترا به داوطلبان آینده اجازه می دهد تا مهارت های بالایی را برای انجام یک برنامه تحقیقاتی نوآورانه به طور مستقل توسعه دهند و در عین حال به پیشرفت دانش در زمینه مهندسی کمک کنند ؛ مدت زمان تحصیل در مقطع phd در دانشگاه های فرانسه 3 تا 4 سال است.

در همین راستا برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله تحصیل دکترا در فرانسه را بخوانید ، حقوق دانشجویان دکترا و شرایط ویزای هماراهان را شرح داده ایم.

زبان تحصیل رشته های مهندسی فرانسه

language study engineering 

زبان تحصیل رشته های مهندسی فرانسه

 زبان تحصیل رشته های مهندسی فرانسه ​چیست؟ رشته های مهندسی در دانشگاه های فرانسه در مقطع کارشناسی اغلب به زبان فرانسوی ارائه می شود ، برای تحصیل به این زبان به تسلط به زبان فرانسوی در سطح b2 نیاز است ، البته تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری در رشته های مهندسی در این دانشگاه ها به زبان انگلیسی نیز ارائه می شود که برای تحصیل در این رشته ها به نمره آیلتس 6.5 به بالا نیاز است.

بهترین دانشگاه های مهندسی فرانسه

فرانسه دارای دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی متعددی است که در زمینه رشته های تحصیلی مختلف از سراسر جهان دانشجو می پذیرند ، ما از شما دعوت می کنیم تا در این مقاله 10 بهترین دانشکده مهندسی فرانسه در سال 2022 را برای دانشجویان فرانسوی، اروپایی و خارجی کشف کنید.

اگر می خواهید در فرانسه تحصیل کنید و در رشته مهندسی تحصیل کنید ، ابتدا باید ایده ای از بهترین دانشکده های مهندسی فرانسه در سال 2022 داشته باشید ، علاوه بر این ، فرانسه یکی از بهترین مقاصد اروپایی برای تحصیل در رشته مهندسی است.

دانشکده های مهندسی دیپلم سطح Bac+5 را صادر می کنند که توسط کمیسیون عناوین اینجنیه به رسمیت شناخته شده است و فرصتی عالی برای کار در کشور فرانسه ایجاد می کنند.

در ادامه با بهترین دانشگاه های مهندسی فرانسه آشنا شوید ، ضمنا در مقاله ای مجزا بهترین دانشگاه های فرانسه را بررسی و مقایسه کرده ایم که به مطالعه آن دعوتید.

بهترین دانشگاه های مهندسی فرانسه
موسسه ملی علوم کاربردی - لیون
مهندسی های دانشگاه پاریس-ساکلی
دانشگاه سوربن
دانشگاه گرنوبل آلپ

رشته های مهندسی موسسه ملی علوم کاربردی – لیون

اولین دانشگاهی که امروز در مورد آن صحبت خواهیم کرد ، موسسه ملی علوم کاربردی (INSA) است که در لیون یکی از بزرگترین شهر های جنوب شرقی فرانسه ، مستقر است ؛  INSA  یکی از بهترین دانشگاه های مهندسی در فرانسه است که با رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS این دانشگاه را در بین 200 دانشگاه برتر جهان در زمینه مهندسی قرار داده است.

دانشجویان آینده نگر ابتدا باید یک دوره دو تا سه ساله معادل مدرک لیسانس را بگذرانند تا مهارت های ریاضی و مدیریت پروژه خود را که برای هر مهندس لازم است  توسعه دهند ؛  پس از این، دانشجویان می توانند در زمینه هایی مانند مهندسی محیط زیست ، صنایع و مواد تخصص داشته باشند.

این دانشگاه به طور گسترده در فرانسه مورد احترام است و یکی از مقاصد برتر برای دانش آموزان دبیرستانی علاقه مند به تحصیل در رشته مهندسی و همچنین برای دانشجویان بین المللی است (نزدیک به 30 درصد از جمعیت دانشجویان خارج از کشور هستند).

بهترین دانشگاه های مهندسی فرانسه

مهندسی های دانشگاه پاریس-ساکلی

دانشگاه پاریس ساکلی به راحتی بالاترین رتبه را در کل فرانسه دارد و بر اساس رتبه بندی QS خود را در بین 100 دانشگاه برتر جهان می یابد.

دانشجویان آینده ‌نگر مهندسی در این دانشگاه مهندسی عالی ، گزینه ‌های زیادی برای انتخاب دارند که شامل مهندسی برق و مکانیک در سطح کارشناسی می باشد ، تعداد بیشتری از انتخاب ها در سطح کارشناسی ارشد در دسترس است.

این دانشگاه همچنین در شهر پاریس یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در جهان  موقعیت خوبی دارد ؛ میلیون‌ ها نفر سالانه از پاریس دیدن می‌کنند و دلیل خوبی هم دارد ، این شهر به دلیل فرهنگ منحصر به فرد و بنا های تاریخی خیره کننده بسیار مشهور است ، دانشجویانی که در دانشگاه پاریس – ساکلی تحصیل می کنند باید زمانی را برای غوطه ور شدن در شهر و بازدید از مکان های معروف بسیاری مانند برج ایفل ، لوور و طاق پیروزی در میان دیگران اختصاص دهند.

اگر می خواهید دانشگاه های فرانسه را با سایر دانشگاه های ارائه دهده رشته های مهندسی قیاس کنید حتما مقاله تحصیل رشته های مهندسی در خارج از کشور را بخوانید.

تحصیل در کشور فرانسه چه شرایط و ویژگی هایی دارد؟ مقالات زیر به روز هستند.

رشته های مهندسی در دانشگاه سوربن

یکی دیگر از دانشگاه های فرانسه که به عنوان یکی از بهترین دانشگاه های جهان شناخته می شود ، دانشگاه سوربن پاریس است ، این دانشگاه برنامه های کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا را برای همه رشته های غیر پزشکی ارائه می دهد که مهندسی یکی از مهم ترین دروس در دانشگاه است ؛ در مقطع کارشناسی رشته های مختلفی از جمله مهندسی مکانیک و الکترونیک تدریس می شود ؛ گزینه های بیشتری در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری موجود است ، در صورتی که دانشجویان علاقه مند به ادامه تحصیل باشند.

این دانشگاه که در سال 1257 تأسیس شد ، دارای تاریخچه گسترده و محیط پردیس متمایز است ؛ با توجه به تاریخ طولانی این دانشگاه  جای تعجب نیست که برخی از نادرترین آثار علمی در جهان را در خود جای دهد ، این شامل کتابخانه شارکو ، مجموعه معدنی و همچنین سایر مواردی است که برای عموم آزاد نیستند.

فراتر از این  پردیس دانشگاه هرگز کسل کننده نیست ، با بیش از 150 سازمان دانشجویی ، این کالج مملو از فرصت ‌هایی است که می‌توانید دوستان مادام ‌العمر پیدا کنید و مهارت ‌هایی را توسعه دهید که به نفع آینده شغلی شما باشد ، مقاله تحصیل در دانشگاه سوربن فرانسه را بخوانید و با هزینه ها ، بورسیه ها و رشته های متنوع ارائه شده در آن آشنا شوید.

در سالهای اخیر دانشجویان ایرانی علاقه بسیاری به تحصیل در دانشگاه های فرانسه نشان داده اند ، یکی از دلایل اشتیاق دانشجویان بورسیه های جذاب ارائه شده در برخی رشته خصوصا در مقاطع تحصیلات تکمیلی است ، با مشاوران ما در تماس باشید تا شما را برای شروع پروسه مهاجرت تحصیلی یاری کنند.

ویدئو ارائه شده تعدادیاز ویزاهای کشور فرانسه است که در مدت زمان کوتاهی برای مراجعین ما اخذ شده است.

مشاوران هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی تا رسیدن شما به مقصد نهایی در کنارتان خواهند بود.

نمایش ویدیو درباره ویدئو ویزاهای کشور فرانسه
منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

برای رسیدن به هدف متناسب با شرایط خود، مشاوره مجانی دریافت کنید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

دانشکده های مهندسی دانشگاه گرنوبل آلپ

دانشگاه بعدی که قابل ذکر است ، دانشگاه گرنوبل آلپ است ،  سومین دانشگاه بزرگ در کل کشور با بیش از 60000 دانشجو ، میزبان تعداد زیادی از برنامه های مهندسی است ، دوره های جدید در مهندسی برق ، مکانیک و حرارت برای تسهیل مبادلات بین المللی در دسترس است ؛ در سطح کارشناسی ارشد ، دوره های بیشتری از جمله مهندسی عمران ، مواد و مهندسی زیست پزشکی در دسترس هستند ؛ جای تعجب نیست که دانشگاه گرنوبل آلپ یکی از بهترین دانشگاه های مهندسی فرانسه است.

همانطور که قبلا ذکر شد ، این دانشگاه علاقه مند است تا دانشجویان بین المللی بیشتری را برای تحصیل با آن جذب کند ، اکثر برنامه های کارشناسی ارشد آن به زبان انگلیسی تدریس می شود و دانشگاه تعدادی دوره زبان را برای کمک به دانشجویان خارج از کشور ارائه می دهد تا با زبان فرانسه بیشتر آشنا شوند.

تحصیل رشته های مهندسی در برخی کشورهای جهان را با هم مقایسه کنید.

سوالات پر تکرار تحصیل رشته های مهندسی در فرانسه

هنگام درخواست برای یک موسسه آموزش عالی فرانسه در رشته های مهندسی به اتمام دبیرستان در رشته علوم ریاضی و نمرات عالی در دروس ریاضی ، فیزیک و در برخی موارد شیمی مورد نیاز است.

برای پذیرش در مقطع دکترا در رشته های مهندسی ، داوطلب باید دارای مدرک کارشناسی ارشد ملی در رشته مرتبط یا مدرک معادل را داشته باشد  که در پایان دوره آموزشی که استعداد او برای تحقیق را مشخص می کند.

رشته های مهندسی در دانشگاه های فرانسه در مقطع کارشناسی اغلب به زبان فرانسوی ارائه می شود ، برای تحصیل به این زبان به تسلط به زبان فرانسوی در سطح b2 نیاز است ، البته تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری در رشته های مهندسی در این دانشگاه ها به زبان انگلیسی نیز ارائه می شود که برای تحصیل در این رشته ها به نمره آیلتس 6.5 به بالا نیاز است.

دانشگاه پاریس ساکلی به راحتی بالاترین رتبه را در کل فرانسه دارد و بر اساس رتبه بندی QS خود را در بین 100 دانشگاه برتر جهان می یابد.

سوربن یکی از برترین دانشگاه های جهان است ؛ این دانشگاه که در سال 1257 تأسیس شد ، دارای تاریخچه گسترده و محیط پردیس متمایز است ؛ با توجه به تاریخ طولانی این دانشگاه  جای تعجب نیست که برخی از نادرترین آثار علمی در جهان را در خود جای دهد ، این شامل کتابخانه شارکو ، مجموعه معدنی و همچنین سایر مواردی است که برای عموم آزاد نیستند.

در این مقاله مشاوران موسسه مهاجرتی رجبی تحصیل رشته های مهندسی در فرانسه را بررسی و دانشگاه های برتر این رشته را معرفی کردند ، در صورت نیاز برای کسب اطلاعات بیشتر با دفاتر موسسه در شیراز و تهران تماس بگیرید همچنین می توانید با مطالعه مقاله مهاجرت به فرانسه اطلاعات خود را در زمینه انواع روش های قانونی برای مهاجرت به این کشور تکمیل کنید.

ویزای فرانسه در دستان مراجعین ماست ، شاید فیلم های بعدی را با شما ضبط کنیم!

نمایش ویدیو درباره آیدا دلپسند فرانسه
نمایش ویدیو درباره امین ره جوی فرانسه
نمایش ویدیو درباره حسین عبدلی فرانسه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه