خوابگاه های دانشجویی فرانسه

خوابگاه های دانشجویی فرانسه در انواع متفاوتی با امکانات مختلف در اکثر شهرهای این کشور دسترس دانشجویان خارجی قرار می گیرد که اقامت در آن ها می تواند مزایای بسیاری برای دانشجویان به همراه داشته باشد.

با مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت 562051 ( موسسه حقوقی رجبی ثبت 40451 ) همراه شوید تا از جزئیات خوابگاه های دانشجویی فرانسه مطلع شوید.

اکثر دانشجویان بین المللی برای اقامت خود در کشور فرانسه ترجیح می دهند تا در خوابگاه های دانشجویی اقامت داشته باشند تا در منزل خصوصی ؛ خوشبختانه می توان گفت که اکثر دانشگاه های این کشور نیز از امتیاز خوابگاه های دانشجویی مختص به دانشجویان خود برخوردار هستند ؛ که البته در تعداد ظرفیت ، کیفیت و امکانات با یکدیگر تفاوت های قابل توجهی دارند که در ادامه با آن ها اشنا می شوید.

 پیشنهاد می کنیم تا عنوان مهاجرت به فرانسه را در سایت هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی مطالعه فرمایید؛ چون مهاجرت به هر روش و هدفی که صورت پذیرد نیاز به داشتن اطلاعات بسیاری در رابطه با موضوعات مختلف و مهمی در این کشور دارد که اطلاع از آن ها می تواند در زمان و هزینه شما صرفه جویی بسیاری به عمل آورد ؛ مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

فهرست مطالب
خوابگاه های دانشجویی فرانسه

انواع اقامتگاه و خوابگاه های دانشجویی در فرانسه

دانشجویان خارجی قادر هستند تا در انواع اقامتگاه و خوابگاه های دانشجویی در فرانسه با توجه به شرایط و بودجه خود اقامت گزینند. هریک از این مکان ها دارای مزایا و معایب مرتبط با خود می باشد و دانشجویان می توانند بر اساس علاقه و سبک زندگی خود مکانی را برای اقامت برگزینند. در حال حاضر به طور کلی مسکن و خوابگاه های دانشجویی فرانسه در انواع زیر در دسترس می باشند:

  • خوابگاه های دانشجویی دولتی مشهور به CROUS
  • خوابگاه های دانشجویی خصوصی
  • هاسل ها و اقامت گاه ها
  • اجاره آپارتمان یا منزل به صورت شخصی یا مشترک
  • اجاره اتاقی از یک منزل در فرانسه

هریک از این خوابگاه ها و مکان های اقامتی ویژگی ها و هزینه های مختص به خود را دارا می باشد؛ بهتر است که این مکان ها را بررسی نموده و با توجه به بودجه خود هرکدام که مناسب تر با شرایط و سبک زندگیتان می باشد را برگزینید. در ادامه خلاصه ای از هریک از این مکان ها را خواهیم گفت.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

بهترین روش های قانونی مهاجرت متناسب با شرایط خود را از ما بخواهید.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

خوابگاه های دانشجویی دولتی

هریک از دانشگاه های دولتی فرانسه برای دانشجویان خود امکان اقامت در خوابگاه هایی وابسته و تحت نظارت خود را فراهم آورده اند که توسط امور دانشجویی دانشگاه ها مدیریت می شود. می توان گفت که اکثر دانشجویان متقاضی اقامت در خوابگاه های دانشجویی دولتی هستند ؛ اما ظرفیت همواره در مقابل تقاضا بسیار کمتر است؛ به همین خاطر همه دانشجویان نمی توانند در این خوابگاه ها فورا مستقر شوند.

یکی از اصلی ترین دلایل استقبال زیاد از این نوع خوابگاه، مناسب و ارزان بودن هزینه آن و نزدیک بودن به دانشگاه می باشد که هزینه رفت و آمد را نیز از میان بر می دارد. خوابگاه های دانشجویی فرانسه که به صورت دولتی و مرتبط با دانشگاه ها می باشد با نام CROUS نیز شناخته می شود. این خوابگاه ها از امکانات مناسبی برخوردار هستند که برای اقامت دانشجویان کافی است.

برای اینکه بتوانید در سریع ترین زمان ممکن به این گزینه دسترسی پیدا کنید؛ بهتر است فورا و هنگام ثبت نام در دانشگاه درخواست اخذ خوابگاه را نیز به ثبت برسانید؛ تا اسرع وقت و به محض وجود اتاق خالی در اختیار شما قرار داده شود.

خوابگاه های دانشجویی خصوصی در فرانسه​

خوابگاه های دانشجویی خصوصی در فرانسه

خوابگاه های دانشجویی خصوصی شباهت بسیاری به خوابگاه های دولتی دارند ؛ با این تفاوت که این مکان ها تحت نظارت و مدیریت بخش خصوصی هستند و دانشجویان از دانشگاه های مختلف می توانند در آن ها اقامت گزینند و مربوط به دانشگاهی خاص نمی باشد. همچنین این خوابگاه ها از اتاق هایی با ابعاد بزرگتر بهره برده و دارای امکانات مختلفی هستند.

معمولا در خوابگاه های خصوصی امکاناتی نظیر اینترنت پر سرعت ، استخر ، باشگاه بدنسازی ، خشکشویی ، سالن غذاخوری و غیره در دسترس دانشجویان قرار دارد که در خوابگاه های دولتی معمولا وجود ندارد ؛ حتی برخی خوابگاه های لوکس تر نیز وجود دارند که امکانات بسیاری بیشتری به دانشجویان ارائه می دهند و هزینه گران تری نیز اخذ می نمایند.

هاسل ها و اقامتگاه های کوچک

هاسل ها و اقامتگاه های کوچک معمولا به مجموعه های اقامتی کوچکی گفته می شود که دارای امکانات محدودی هستند و به صورت اشتراکی ارائه می شوند. این مکان ها معمولا مورد استفاده دانشجویان و توریست هایی واقع می شود که به دنبال مکان اقامتی ثابتی هستند و هنوز مکانی را نیافته و در حال حاضر در آن جا اقامت می کنند.

اکثر هاسل ها در فرانسه توسط بخش خصوصی و اغلب سازمان مذهبی مدیریت و نظارت می شوند. هزینه اقامتی در این مراکز نیز چندان گران نمی باشد و پیشنهاد می کنیم که چنان چه شما هم پس رسیدن به این کشور از مکان خاصی برای اقامت برخوردار نیستید ؛ تا زمان یافتن آن در این مکان ها اقامت گزینید.

هزینه های خوابگاه و اقامت در فرانسه

معمولا اولین موردی که بر انتخاب مکان اقامتی دانشجویان تاثیر می گذارد مربوط به هزینه های خوابگاه و اقامت در فرانسه می باشد. همانگونه که در بالا با انواع خوابگاه های دانشجویی فرانسه آشنا شدید ؛ باید این را هم مورد توجه قرار دهید که هریک از گزینه های در دسترس دانشجویان دارای هزینه و مبلغی متفاوت است که باید حتما مورد توجه و بررسی قرار بگیرد.

ارزان ترین گزینه در دسترس همواره خوابگاه های دانشجویی هستند که در میان آن ها نیز خوابگاه های دولتی از خوابگاه های خصوصی ارزان تر می باشند ؛ هاسل ها نیز باتوجه به شرایط و امکانات خود می توانند هزینه ای مابین خوابگاه های دولتی و خصوصی را داشته باشند. در حال حاضر هزینه خوابگاه های دانشجویی فرانسه به شرح جدول می باشند:

نوع اقامت هزینه
خوابگاه های دولتی 250 تا 400 یورو
خوابگاه های خصوصی 400 تا 700 یورو
هاسل ها 350 تا 600 یورو
اقامت در اتاق یک منزل فرانسوی 200 تا 800 یورو
اجاره آپارتمان 1 خواب مرکز شهر 500 تا 1200 یورو
اجاره آپارتمان 3 خواب مرکز شهر 800 تا 3000 یورو

پیدا کردن اقامتگاه دانشجویی در فرانسه

پیدا کردن اقامتگاه دانشجویی در فرانسه به روش های مختلفی امکان پذیر می باشد و با توجه به مکان انتخابی برای اقامت خود ، از روش های گوناگونی می توانید به گزینه ایده ال و مناسب خودتان دست پیدا کنید. چنان چه قصد اقامت در خوابگاه های دانشجویی فرانسه را دارید ؛ اقدام از طریق امور دانشجویان و یا امور خوابگاه ها در دانشگاه های مختلف این کشور بهترین روش برای دسترسی به گزینه خوابگاه های دولتی است.

همچنین شما می توانید از طریق همین امور دانشجویی از دیگر خوابگاه های خصوصی مناسب مطلع شوید و یا از مشاوره و راهنمایی های آنان برای انتخاب خوابگاه مناسب و نزدیک به دانشگاه که مقرون به صرفه نیز باشد اطلاعاتی را به دست آورید. البته تابلو اعلانات را فراموش نکنید بسیاری از آگهی های جستجو برای هم خانه ، مستاجر و غیره در تابلوی اعلانات دانشگاه قرار داده می شود.

همچنین این مراکز دانشگاهی اطلاعات مفیدی در رابطه با اجاره منزل و آپارتمان برای دانشجویان در اختیار دارند که می تواند بسیار کارگشا و راهنمای شما باشد. البته می توانید با مراجعه به مشاورین املاک و استفاده از بانک اطلاعاتی آنان گزینه های بسیاری را مورد بررسی قرار دهید که به عنوان اقامتگاه های دانشجویی معرفی شده و یا مناسب زندگی و اقامت دانشجویان است.

تحصیل در دانشگاه های فرانسه را با مطالعه مقالات زیر بهتر بشناسید.

جستجوی آنلاین

در دنیای امروز هر نیازی را می توان از طریق اینترنت بر طرف نمود که جهت یافتن خوابگاه های دانشجویی فرانسه و یا ملکی مناسب جهت اقامت نیز اینترنت بسیار ایده آل است. سایت ها آنلاین معتبر بسیار خوبی در حال حاضر در زمینه آگهی ملک ، آپارتمان و اقامتگاه در حال فعالیت هستند و گزینه های متعددی را در سرتاسر فرانسه و شهرهای مختلف آن در اختیار شما قرار می دهند.

برای اطلاع از شرایط و گزینه های مختلف خوابگاه ها ، هاسل ها و انواع اقامتگاه ها در کشور فرانسه برای دانشجویان می توانید به سایت های زیر مراجعه نمایید:

  • croustoulouse.fr
  • crouslyon.fr
  • crousmontpellier.fr
  • crouslille.fr
  • cnous.fr

رسیدن به هدفی همچون تحصیل در فرانسه نیازمند تلاش زیاد و شناخت کامل و دقیق شرایط ، روش ها و چگونگی رسیدن به این هدف می باشد تا بتوانید در سریع ترین زمان و با هزینه ای مناسب به این هدف بزرگ برسید. در مقاله مربوطه شما می توانید اطلاعات کامل به روز و شرایط موردنیاز آن را مسالعه نموده و از تجارب چندین ساله کارشناسان موسسه رجبی استفاده نمایید.

تفاوت گرفتن خانه با خوابگاه در فرانسه

مهم ترین تفاوت گرفتن خانه با خوابگاه در فرانسه را باید همان مبلغ اجاره ماهانه آنان درنظر گرفت که باعث تفاوت زیادی در مخارج زندگی دانشجویان می شود. علاوه بر این موضوع اجاره منزل نیاز به ثبت قرارداد سالانه با مالک خواهد داشت و در صورت تغییر قیمت ها و تورم دانشجویان باید مبالغ بیش تری را نیز سالانه پرداخت کنند ؛ اما با دریافت خوابگاه شما می توانید از وضعیت اقامت و اسکان خود برای مدت زمان تحصیل خود خاطر جمع باشید.

همچنین بحث مخارج انرژی مانند آب ، برق ، گاز ، تلفن و اینترنت در خوابگاه ها یا رایگان بوده و یا به دلیل تعداد بالای دانشجویان بسیار ارزان برای هر شخص تمام می شود ؛ اما با اقامت در خانه شخصی این هزینه بسیار گران تر خواهد شد حتی اگر به صورت چند نفره در یک خانه اقامت داشته باشید.

موضوع قوانین اقامتی نیز در خوابگاه ها بسیار بیش تر وجود خواهد داشت ولی در خانه های شخصی اینگونه نخواهد بود ؛ به طور مثال ساعت ورود و خروج در خوابگاه ، یا ساعت خاموشی و منع سر و صدا ، همچنین عدم امکان داشتن مهمان یا همراه یا برنامه ها و جداول نظافت های گروهی و غیره. البته نباید موضوع امنیت را هم فراموش کنیم ؛ یقینا امنیت در خوابگاه های دانشجویی فرانسه بسیار بالاتر از منازل شخصی می باشد.

تفاوت گرفتن خانه با خوابگاه در فرانسه

امکان زندگی با خانواده فرانسوی

یکی از روش های اقامتی برای دانشجویان خارجی و بین المللی ، امکان زندگی با خانواده فرانسوی می باشد. در این نوع اقامت شما می توانید یکی از اتاق های یک منزل خصوصی را از یک خانواده اجاره کرده و در آن اقامت داشته باشید. این روش معمولا مناسب افرادی است که نیاز به حضور در یک جمع یا مکانی خانوادگی را دارند.

این نوع اقامت معمولا به دو صورت بدون غذا و یا با غذا دی دسترس افراد می باشد و شما می توانید با پرداخت مبلغی بیش تر غذای خود را نیز در هر وعده از خانواده ساکن دریافت کرده و میل نمایید. این روش از اقامت مورد علاقه افراد کمی می باشد و اکثر مواقع کسانی که نیاز به تقویت زبان خود دارند و یا قادر به زندگی به صورت تنها نیستند و نیاز به حضور در جمع خانوادگی دارند ، این روش را انتخاب می کنند.

هزینه اجاره اتاق به این روش بستگی به مکان ملک مورد نظر و فاصله آن از دانشگاه دارد و معمولا از هزینه اقامت در خوابگاه های دانشجویی فرانسه گران تر است ؛ اما از اجاره آپارتمان خصوصی بسیار ارزان تر می باشد . همچنین قیمت اجاره در شهرهای مختلف فرانسه با یکدیگر تفاوت دارد و چنان چه شما نیاز به اطلاع دقیق از مبالغ فوق دارید می توانید با مشاورین ما در موسسه رجبی تماس حاصل نموده و اطلاعات مورد نیاز خود را کسب نمایید.

محله های مناسب اسکان دانشجویی در پاریس

محله های مناسب اسکان دانشجویی در پاریس

پاریس یکی از مهم ترین شهرهای فرانسه می باشد که دانشگاه های معتبر و بزرگی را در خود جای داده است و چندین هزار دانشجوی داخلی و خارجی را پذیرا می باشد. در اولین قدم باید بدانید که این شهر ارزان نیست و حتی جز شهرهای گران دنسا شناخته می شود ؛ پس هرچه بتوانید گزینه ارزان تری را بیابید می توانید هزینه های خود را کاهش دهید.

محل اقامت شما در پاریس تاثیر زیادی بر تجربه کلی شما خواهد داشت ؛ اینجا جایی است که با دوستان خود در خانه ملاقات می کنید ، تکالیف خود را انجام می دهید ، برای یک شب سرگرم کننده آماده می شوید ؛ استراحت می کنید و به کل بیش ترین زمان خود را سپری می کنید. پانتئون ، یکی از محبوب ترین محله ها برای زندگی دانشجویان و جوانان مهاجر است ؛ منطقه 5 یکی از قدیمی ترین مناطق پاریس و یکی از معدود محله هایی است که می توانید عناصر رومی باستان را در آن ببینید.

منطقه 11 که باستیل نیز نامیده می شود ، برای دانشجویان بین المللی در پاریس بسیار توصیه می شود. همچنین مونمارتر جواهر کوچک پاریس واقع در منطقه 19 ، در بالای تپه ای است که از آن چشم اندازهای باورنکردنی از شهر و کلیسای جامع مونتمارتر خواهید داشت. از دیگر محله های مناسب اسکان دانشجویی در پاریس می توان به مونپارناس و پانتئون نیز اشاره کرد که برای زندگی بسیار ایده آل هستند و به دانشگاه های شهر نزدیک می باشند.

محله های مناسب اسکان دانشجویی در استراسبورگ

استراسبورگ را یک شهر دانشجویی می دانند که سالانه دانشجویان زیادی برای تحصیل به این شهر نقل مکان می کنند. به همین خاطر دانشجویان در اکثر نقاط این شهر حضور دارند و یقینا مناسب ترین مکان برای هر دانشجویی در این شهر ، نزدیک ترین مکان به دانشگاه می باشد.

اما با این تفاسیر بازهم محله های مناسب اسکان دانشجویی در استراسبورگ وجود دارند که تعداد دانشجویان در آن ها بیش تر از نقاط دیگر شهر می باشد. در این مناطق هزینه های اجاره مقرون به صرفه برای دانشجویان در نظر گرفته شده است. به طور مثال دانشگاه استراسبورگ در فاصله کمی از مرکز شهر تاریخی قرار دارد ؛ به همین دلیل از جمله بهترین محله هایی که می توانید برای زندگی در نزدیکی این موسسه انتخاب کنید ؛ مرکز ویل ، اسپلاناد و اورنج هستند.

همچنین مناطقی مانند محله اروپایی ، کروت نو ، فرانسه کوچک و نواحی اطراف آن ها نیز از مناطقی بسیار امن این شهر هستند که مهاجران قدیمی شهر در آن ساکن شده اند و دارای آپارتمان های کوچک و مناسبی برای دانشجویان می باشد.

تمام تلاش ما در هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی این است که بتوانیم بهترین کیفیت را به مراجعین مان ارائه دهیم و در مدت زمان کوتاهی آن ها را به اهدافشان برسانیم . در این ویدیو نیز تلاش نموده ایم تا به طور دقیق به شرایط دریافت ویزای تحصیلی کشور فرانسه برای شما علاقه مندان بپردازیم . با ما در تماس باشید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

نگران اسکان خود هنگام تحصیل در دانشگاه های فرانسه هستید؟ شماره خود را درج کرده منتظر تماس ما باشید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

مزایای زندگی در خوابگاه های دانشجویی کشور فرانسه

می توان گفت اقامت در خوابگاه های دانشجویی فرانسه دارای مزیت ها و معایب خاص خود می باشد که حال با توجه به شرایط شخصی هر فرد این موارد ممکن افزایش یا کاهش یابد. اما با توجه به تجربه ای که طی این سال ها کسب کرده ایم ، زندگی در خوابگاه های دانشجویی مورد علاقه اکثر دانشجویان خارجی بوده است و همواره خواهان اقامت در آن ها بوده اند.

اما برخی از مزایای زندگی در خوابگاه های دانشجویی کشور فرانسه به شرح زیر می باشد:

  • بهره مندی از ارزان ترین هزینه اجاره و اقامت
  • دسترسی راحت و سریع به دانشگاه و بالعکس
  • امکان تحصیل و یادگیری گروهی در خوابگاه
  • آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم مردم دیگر کشورها
  • یادگیری بسیار سریع ، راحت تر و روان تر زبان فرانسوی
  • امنیت بالای مالی ، جانی و اجتماعی هنگام اقامت در آن ها
  • وجود امکانات مناسب و لازم در محیط خوابگاه

شرایط و هزینه های خوابگاه های دانشجویی فرانسه را با برخی از کشورها قیاس کنید.

سوالات پر تکرار خوابگاه های دانشجویی فرانسه

  • بهره مندی از ارزان ترین هزینه اجاره و اقامت
  • دسترسی راحت و سریع به دانشگاه و بالعکس
  • امکان تحصیل و یادگیری گروهی در خوابگاه
  • آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم مردم دیگر کشورها

منطقه 11 که باستیل نیز نامیده می شود ، برای دانشجویان بین المللی در پاریس بسیار توصیه می شود. همچنین مونمارتر جواهر کوچک پاریس واقع در منطقه 19 ، در بالای تپه ای است که از آن چشم اندازهای باورنکردنی از شهر و کلیسای جامع مونتمارتر خواهید داشت.

در این نوع اقامت شما می توانید یکی از اتاق های یک منزل خصوصی را از یک خانواده اجاره کرده و در آن اقامت داشته باشید. این روش معمولا مناسب افرادی است که نیاز به حضور در یک جمع یا مکانی خانوادگی را دارند.

این نوع اقامت معمولا به دو صورت بدون غذا و یا با غذا دی دسترس افراد می باشد و شما می توانید با پرداخت مبلغی بیش تر غذای خود را نیز در هر وعده از خانواده ساکن دریافت کرده و میل نمایید.

مهم ترین تفاوت گرفتن خانه با خوابگاه در فرانسه را باید همان مبلغ اجاره ماهانه آنان درنظر گرفت که باعث تفاوت زیادی در مخارج زندگی دانشجویان می شود. علاوه بر این موضوع اجاره منزل نیاز به ثبت قرارداد سالانه با مالک خواهد داشت و در صورت تغییر قیمت ها و تورم دانشجویان باید مبالغ بیش تری را نیز سالانه پرداخت کنند ؛ اما با دریافت خوابگاه شما می توانید از وضعیت اقامت و اسکان خود برای مدت زمان تحصیل خود خاطر جمع باشید.

  • خوابگاه های دولتی 250 تا 400 یورو
  • خوابگاه های خصوصی 400 تا 700 یورو

شما عزیزان جهت شناخت کامل خوابگاه های دانشجویی فرانسه به صورت خاص و اطلاع از شرایط آن ها می توانید با تیم مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی در دفاتر غرب و خیابان میرداماد تهران و یا دفتر شهر شیراز تماس حاصل نمایید و از اطلاعات آنان به رایگان بهره مند شوید ، همچنین اگر می خواهید بدانید چه مشاغلی در فرانسه مورد نیاز هستند تا در همان راستا به تحصیل بپردازید حتما سری به مقاله کار در فرانسه بزنید.

در این بخش با برخی از کلاینت های رجبی که موفق به دریافت ویزای تحصیلی فرانسه شده اند آشنا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه