تحصیل دکترا در گرجستان

تحصیل دکترا در گرجستان جزو مقاصد هزاران دانشجو بین المللی در سراسر دنیا است ، اگر شما نیز به تحصیل دکترا در یک کشور خارجه با هزینه های تحصیل و زندگی پایین فکر می کنید گرجستان می تواند بهترین گزینه باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تحصیل دکترا در گرجستان با مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) همراه باشید ، همچنین اگر می خواهید با شرایط کلی تحصیل در این کشور آشنا شوید و به صورت کاملا رایگان اطلاعات مختلف در مورد تحصیل در کشور گرجستان را به دست آورید همین حالا مقاله تحصیل در گرجستان را مقاله کنید.

گرجستان یکی از بهترین کشورها برای تحصیل می باشد ، هر ساله دانشگاه های این کشور پیشرفت چشم گیری دارند و سطح علمی دانشگاه های مختلف گرجستان بسیار بالا است ، در کنار این موارد پایین بودن هزینه های تحصیل نیز گزینه دیگری است که تعداد زیادی از دانشجویان را به این کشور سوق می دهد.

دکترا بالاترین سطح تحصیل برای یک فرد می باشد ، تحصیل دکترا در گرجستان تقریبا 3 تا 5 سال به طول می انجامد ، فرد برای تحصیل در این مقطع باید برای خود استاد راهنما انتخاب کند همچنین چندین مدرک را به دانشگاه ارسال کند ، مدارک شامل پاسپورت ، 6 عدد عکس رنگی ، ترجمه اصل دیپلم و ریز نمرات ، ترجمه رسمی مدرک کارشناسی و ترجمه رسمی مدرک کارشناسی ارشد می باشد ؛ در برخی دانشگاه های ممکن است مجبور به انجام آزمون ورودی و یا مصاحبه باشید.

فهرست مطالب
تحصیل دکترا در گرجستان

دانشجویان علاقه مند به تحصیل دکترا در گرجستان می توانند در این بخش از مقاله به ویدئو و پادکستی که روناک ، همکار ما در هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی ارائه داده است توجه کنند ، مهمترین موضوعات مقاله در این دو دقیقه مطرح می شود.

پادکست تحصیل دکترا در گرجستان​

نمایش ویدیو درباره تحصیل دکترا در گرجستان

شرایط تحصیل مقطع دکترا در گرجستان

اولین مورد از شرایط تحصیل مقطع دکترا در گرجستان داشتن مدرک کارشناسی ارشد از یک دانشگاه معتبر است ، زبان تدریس در دانشگاه های گرجستان انگلیسی و گرجی است ، هر چند در برخی از دانشگاه های زبان های دیگری مانند آلمانی و یا روسی نیز تدریس می شود.

برای تحصیل در دانشگاه های گرجستان ، دانشجویان خارجی بر اساس مصاحبه پذیرش می‌شوند و باید در این مصاحبه مهارت زبان انگلیسی خود را نشان دهند ، همچنین برخی از دانشگاه های به مدارکی مانند تافل و یا آیلتس نیز نیاز دارند.

حداکثر سن متقاضی برای تحصیل دکترا در گرجستان 35 سال می باشد ، برخی موارد مانند نشر مقاله های علمی نیز می تواند برای فرد متقاضی سودمند باشد ، برخی موارد دیگر مانند وجود توصیه نامه از استادان قبلی نیز می تواند گزینه خوبی در رزومه تحصیلی دانشجو باشد.

هر چند این موارد می تواند با توجه به دانشگاه شما متفاوت باشد پس حتما قبل از ارسال مدارک مورد نظر شرایط دانشگاه خود را در سایت دانشگاه مورد نظر مطالعه کنید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

تحصیل بالاترین مقاطع تحصیلی در برترین دانشگاه های گرجستان با مشاوره کارشناسان آگاه رجبی.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

روش های تحصیل دکتری در گرجستان

به صورت کلی روش های تحصیل دکتری در گرجستان به 2 روش عمده تقسیم می شود.

  • مدرک پژوهش محور
  • مدرک دکترای حرفه ای

مدرک دکتری پژوهش محور دارای کلای هاس کم تری است و ممکن است زمان تحصیل طولانی تری داشته باشد ،  به صورت کلی طول دوره تحصیل در مقطع دکتری کمتر از 3 سال نیست و آموزش آن بیش از 60 واحد درسی را شامل نمی شود.

شش ترم بعد از ثبت نام در مقطع دکتری ، شرط لازم برای ثبت نام در ترم بعد ، درخواست استاد راهنما و سرپرست رشته به دانشکده است که باید مصلحت ادامه تحصیل یا تحقیق را ثابت کند ، پس از پایان شش ترم ، موارد مربوط به ادامه تحصیل توسط آیین نامه دکتری دانشکده تنظیم می شود ، دانشجویان دکتری که شرایط برنامه را دارا باشند ، مدارک مورد نیاز برای دفاع از پایان نامه را به دانشکده ارائه می کنند و طبق ضوابط تعیین شده در دانشگاه از پایان نامه دفاع خواهند کرد.

روش های تحصیل دکتری در گرجستان

شروع ترم تحصیلی  دکترا گرجستان

باید بدانید که شروع ترم تحصیلی دکترا گرجستان در تمامی مقاطع مخصوصا دکترا در دو تایم سپتامبر و مارچ آغاز می شود ، شما می توانید قبل از این دو ماه تمامی مدارک خود را آماده کنید و برای دانشگاه ارسال کنید.

فراموش نکنید که اگر جزو اولین نفراتی باشید که رزومه تحصیلی خود را ارسال می کنید می توانید از دیگر دانشجویان جلو بزنید زیرا همانطور که می دانید قبولی در بهترین دانشگاه های گرجستان بسیار رقابتی است و زودتر فرستادن مدارک و رزومه تحصیلی می تواند تاثیر خوبی بر افراد تصمیم گیرنده بگذارد.

همانطور که می دانید راه های اخذ اقامت کشور گرجستان بسیار متفاوت است اگر می خواهید با تمامی این موارد به صورت کامل و رایگان آشنا شوید پیشنهاد ما این است که به مقاله مهاجرت به گرجستان که توسط مشاورین حرفه ای و با تجربه ما نوشته شده است مراجعه کنید.

استاد راهنما برای دکتری گرجستان

استاد راهنما برای دکتری گرجستان

مانند بسیاری از کشور های دنیا برای تحصیل دکترا در گرجستان باید حتما یک استاد راهنما و یا سرپرست انتخاب کنید ، استاد راهنما برای دکتری گرجستان استاد ، سرپرست و یا دانشیار یکی از بخش های دانشگاه است.

استاد راهنما باید از گرجستان و یا دیگر دانشگاه های معتبر دیگر کشور ها مدرک دکترا داشته باشد ، این فرد در طول تحصیل باید بر مطالعات و پژوهشتان شما نظارت کامل داشته باشد ، سوپروایزر در راستای تکمیل پایان نامه به شما کمک می کند و تاثیر بسیار زیادی بر تحصیل شما خواهد داشت لذا لازم است در انتخاب استاد راهنما دقت کنید.

در طول تحصیل دکترا در گرجستان می توانید از طریق ایمیل با استاد راهنما ارتباط برقرار کنید و از کمک این استاد در پایان نامه خود بهره ببرید.

یکی از بهترین راه ها برای کسب آخرین اطلاعات روز در مورد مهاجرت و کسب اقامت کشور های مختلف دنبال کردن پیج اینستاگرام هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی است ، ما در این صفحه اینستاگرام هر روز اطلاعات مفید را به صورت کاملا رایگان در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم.

شرایط ویزای همراه دانشجو دکترا

در هنگام تحصیل دکترا در گرجستان یکی از مهم ترین دغدغه های هر دانشجویی خانواده خود است ، خوشبختانه هنگام تحصیل دکترا در این کشور می توانید خانواده خود را همراه خود ببرید اما چه کسانی از خانواده شما این ویزا می شوند؟

ویزای همراه شامل همسر فرد متقاصی ، فرزندان زیر سن قانونی ، مادر و پدر از کار افتاده و همچنین خواهر و برادری که زیر سن قانونی می باشند و تحت سرپرستی متقاضی هستند می باشد.

با توجه به‌ شرایط ویزای همراه دانشجو دکترا هنگام تحصیل در گرجستان شانس زیادی دارید که بتوانید این افراد را همراه خود ببرید ، به این منظور اول باید در دانشگاهی معتبر قبول شوید و سپس به گرجستان بروید پس از آن می توانید برای اعضای خانواده خود دعوتنامه بفرستید.

این افراد نیز پس از آن با داشتن دعوت نامه و ارائه مدارک لازم می توانند به گرجستان سفر کنند.

اگر قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های گرجستان را دارید ، مقالات زیر برای شماست ، اطلاعاتتان را به روز کنید!

میزان حقوق و درآمد مقطع دکترا گرجستان

دانشجویان هنگام تحصیل دکترا در گرجستان می توانند با انجام برخی از کارها در دانشگاه درآمد کسب کنند ، واحدهای دانشگاهی ممکن است در چهار نوع دستیاری تحصیلات تکمیلی از دانشجویان فارغ التحصیل استفاده کنند: دستیاری تدریس ، دستیاری آزمایشگاهی ، دستیاری پژوهشی و دستیاری عمومی فارغ التحصیل ؛ میزان حقوق و درآمد مقطع دکترا گرجستان بیشتر به دانشگاهی که در آن قصد تحصیل دارید بستگی دارد.

در هر کدام از این کارها باید بتواند کارهای خاصی مانند امتحان گرفتن از دانشجویان ، انجام پژوهش ، توانایی تدریس ، تصحیح کردن برگه های امتحانی و ... را داشته باشید ، به صورت کلی باید بتوانید به استاد کمک کنید ؛ نوع دستیاری ارائه شده به دانشجو بستگی به نیازهای واحد دانشگاهی یا اداری و صلاحیت های هر دانشجو دارد ، در صورت امکان ، وظایف محول شده به دستیار فارغ التحصیل باید با برنامه تحصیلات تکمیلی و اهداف حرفه ای دانشجو مرتبط باشد.

دانشجویان تحصیلات تکمیلی ممکن است چندین نوع پست دستیاری داشته باشند ، دانشجوی دکترا نمی تواند بیش از 20 ساعت کار در هفته انجام دهد.

میزان حقوق و درآمد مقطع دکترا گرجستان

کار و اقامت بعد از دکتری گرجستان

جالب است بدانید بیشتر افراد پس از تحصیل دکترا در گرجستان علاقه دارند زندگی در این کشور را ادامه دهند ، اما با توجه به تمام شدن تحصیل و پایان ویزای تحصیلی فرد یا باید به کشور خود بازگردید و یا اینکه با ساز و کار هایی ویزای خود را تغییر دهد.

بهرین راه به این منظور پیدا کردن یک کار پس از اتمام تحصیلات در گرجستان است ، اما شرایط کار و اقامت بعد از دکتری گرجستان چیست؟

مدتی پس از تمامی شدن تحصیلات دانشجو می توانید در این کشور بماند ، شما باید بلافاصله پس از پایان تحصیلات شروع به جستجوی شغل کنید ، با پیدا کردن یک شغل مناسب و داشتن درآمد کافی می توانید ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کنید و از این طریق در گرجستان بمانید.

ما در هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی با سالها تجربه فعالیت در بخش مهاجرت در کنار شماییم تا با ارائه پیشنهادات صحیح شما را از پرداخت هزینه های اضافه ، دوباره کاری ها و اتلاف وقت در مسیر مهاجرت دور کنیم ، شما می توانید با اعتماد به ما در سریع ترین زمان ممکن به اهداف مهاجرتی خود برسید ؛ گواه این ادعا رضایت حداکثری مراجعین ماست که با تعداد کمی از آن ها در بخش ما تا حالا چیکار کردیم آشنا می شوید.

تصاویر ویدئوی ارائه شده هم گویای توانایی ما در اخذ ویزای تحصیلی از دانشگاه های معتبر کشورهای مختلف است ؛ شما هم نام و شماره تماستان را در باکس زیر درج کنید تا بتوانید با دریافت مشاوره رایگان این مسیر را آغاز کنید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

در رشته تخصصی خود در مقطع دکترا بورسیه تحصیلی بگیرید ، شرایط شما را رایگان بررسی می کنیم.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

مزایای اخذ مدرک دکترا از گرجستان

بدون شک کشور گرجستان یکی از بهترین کشور ها برای تحصیل دکترا می باشد اما مزایای اخذ مدرک دکترا از گرجستان چیست؟

  • نامه پذیرش در دانشگاه های گرجستان بسیار زود تر به دست شما می رسد ، این کشور برخلاف بسیاری از کشور ها روند بسیار طولانی و زمان بری برای قبولی در دانشگاه های خود ندارد.
  • همانطور که می دانید دوره دانشجویی یکی از سخت ترین دوره ها در زندگی هر فرد است ، هزینه اقتصادی زندگی بسیار مناسب می باشد.
  • بیش از 10000 دانشجوی بین المللی در گرجستان مشغول به تحصیل هستند و فضای تحصیل در این کشور بسیار بین المللی است ، این موضوع می تواند موقعیت خوبی را برای تحصیل ایجاد کند.
  • برای قبولی در بسیاری از دانشگاه های این کشور نیازی به داشتن مدرک زبان معتبر مانند آیلتس و یا تاقل ندارید و دانشجو یا دانستن زبان انگلیسی در حد خواندن و نوشتن می تواند به تحصیل مشغول شود.
  • شهریه دانشگاه های گرجستان بسیار مناسب است.

سوالات پر تکرار تحصیل دکترا در گرجستان

برای قبولی در بسیاری از دانشگاه های این کشور نیازی به داشتن مدرک زبان معتبر مانند آیلتس و یا تاقل ندارید و دانشجو یا دانستن زبان انگلیسی در حد خواندن و نوشتن می تواند به تحصیل مشغول شود.

شما باید بلافاصله پس از پایان تحصیلات شروع به جستجوی شغل کنید ، با پیدا کردن یک شغل مناسب و داشتن درآمد کافی می توانید ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کنید و از این طریق در گرجستان بمانید.

ویزای همراه شامل همسر فرد متقاصی ، فرزندان زیر سن قانونی ، مادر و پدر از کار افتاده و همچنین خواهر و برادری که زیر سن قانونی می باشند و تحت سرپرستی متقاضی هستند می باشد.

شروع ترم تحصیلی دکترا گرجستان در تمامی مقاطع مخصوصا دکترا در دو تایم سپتامبر و مارچ آغاز می شود ، شما می توانید قبل از این دو ماه تمامی مدارک خود را آماده کنید و برای دانشگاه ارسال کنید.

اولین مورد از شرایط تحصیل مقطع دکترا در گرجستان داشتن مدرک کارشناسی ارشد از یک دانشگاه معتبر است ، زبان تدریس در دانشگاه های گرجستان انگلیسی و گرجی است و باید در مصاحبه مهارت زبان انگلیسی خود را نشان دهید ، همچنین برخی از دانشگاه های به مدارکی مانند تافل و یا آیلتس نیز نیاز دارند ، حداکثر سن متقاضی برای تحصیل دکترا در گرجستان 35 سال می باشد.

حال که با شرایط تحصیل دکترا در گرجستان آشنا شده اید می توانید به راحتی این کشور زیبا را برای تحصیل انتخاب کنید ، اگر قصد تحصیل در یکی از معتبر و بهترین دانشگاه های گرجستان را دارید از طریق دو شعبه معتبر تهران و شیراز با مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی همراه باشید ، همچنین با مطالعه مقاله مهاجرت به گرجستان می توانید با سایر روش های مهاجرت به این کشور هم بخوبی آشنا شوید.

برای مقایسه تحصیل دکترا در برخی از کشورهای محبوب ایرانی ها برای تحصیل ، مقالات زیر را بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه