خوابگاه های دانشجویی گرجستان

خوابگاه های دانشجویی گرجستان گزینه خوبی برای اقامت در گرجستان هستند ، اگر قصد تحصیل در این کشور را دارید و به فکر محل اسکان خود هستید تا پایان این مقاله با مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) همراه باشید.

همچنین اگر می خواهید با شرایط تحصیل در کشور گرجستان آشنا شوید به مقاله تحصیل در گرجستان مراجعه کنید.

بسیاری از دانشگاه ‌های گرجستان محل اقامت دانشجویی خود را با خوابگاه ‌ها و اقامتگاه ‌های بسیار مساعد اداره می ‌کنند ، برخی دیگر برای اسکان دانشجویان راه حلی پیش بینی نکرده اند  و دانشجویان را آزاد می گذارند تا مسکن خصوصی خارج از دانشگاه را در اطراف شهری که در آن واقع شده ‌اند ، پیدا کنند.

گزینه های زیادی برای مسکن دانشجویی وجود دارد که انتخاب آنها به مکان ، شرایط ساختمان و امکاناتی که ارائه می دهند بستگی دارد ، به عنوان مثال ، خانه ‌های اطراف مرکز شهر در مقایسه با خانه ‌های حومه شهر گران ‌تر هستند و خانه ‌هایی با امکانات مدرن ‌تر یا ساختمان ‌های جدیدتر هزینه بیشتری برای نگهداری و نظافت دارند ، با توجه به موارد مورد علاقه شما ما در این مقاله سعی می کنیم مهم ترین ها را در مورد خوابگاه های دانشجویی گرجستان بررسی کنیم.

فهرست مطالب
خوابگاه های دانشجویی گرجستان

چنانچه قصد دارید در گرجستان تحصیل کنید و به دنبال کسب اطلاعات در خصصوص خوابگاه های دانشجویی گرجستان هستید ، توصیه می کنیم فایل های ویدئویی و پادکست ارائه شده در این بخش را ببینید و بشنوید ، همکار ما در هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی این اطلاعات را در مدت زمان دو دقیقه در اختیار شما قرار میدهد.

پادکست خوابگاه های دانشجویی گرجستان

انواع اقامتگاه و خوابگاه های دانشجویی در گرجستان

به عنوان یک دانشجو در گرجستان شما انتخاب های زیادی برای محل اسکان خود دارید ، انواع اقامتگاه و خوابگاه های دانشجویی در گرجستان به چندین مورد زیر تقسیم می شود.

  • خوابگاه دانشجویی
  • اجاره خانه
  • ماندن با یک خانواده گرجی

در این کشور شما می توانید خوابگاه هایی که توسط خود دانشگاه ارائه می شود را انتخاب کنید ، این خوابگاه ها معمولا مبله هستند و دارای امکانات مختلفی نظیر وای فای ، مبل ، تلویزیون ، یخچال ، کولر ، آشپزخانه ، دستشویی و … هستند.

گزینه بعدی اجاره خانه است ، این گزینه با توجه به محل انتخابی و شهر تحصیل شما می تواند زمینه های مختلفی داشته باشد ، اجاره خانه به صورت تک نفره و یا با استفاده از هم خانه انجام می شود.

از دیگر انتخاب های محل اقامت در گرجستان پیدا کردن یک خانواده گرجی است ، امکان زندگی با خانواده گرجی به این صورت است که شما یک اتاق را در خانه خانواده ای گرجی اجاره‌ می کنید.

ماندن با خانواده گرجی می تواند فواید بسیار زیادی داشته باشد که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

انتخاب بهترین اقامتگاه ها هنگام تحصیل در خارج با راهنمایی کارشناسان خبره رجبی.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

هزینه های خوابگاه و اقامت در گرجستان

اگر شما نیز به فکر ماندن در گرجستان هستید و می خواهید هزینه های خوابگاه و اقامت در گرجستان را با یکدیگر مقایسه کنید حتما در ادامه این مطلب با مشاورین موسسه مهاجرتی رجبی همراه باشید.

میانگین قیمت آپارتمان 40-60 متر مربعی از 300 دلار در ماه شروع می شود ، آپارتمان می تواند توسط چندین دانشجو اجاره شود ، اشتراک خانه در بسیاری از شهرهای دانشجویی کشور نیز یک پدیده رایج است ، دانشجویان در اجاره ، قبوض و سایر مسئولیت ها در یک آپارتمان 2 خوابه یا 3 خوابه سهیم هستند.

آپارتمان دو نفره ، قیمت 500 دلار در ماه ، ممکن است توسط دو دانشجو اجاره شود.

آپارتمان سه اتاق ه، قیمت 600 دلار در ماه ، ممکن است توسط 3-5 دانش آموز اجاره شود.

یکی از گزینه ‌های ارزان ‌تر برای مسکن در گرجستان ، اقامت در یک اتاق اجاره‌ ای در خانه یک بومی خانواده گرجی است ، قیمت یک اتاق اجاره ای در یک خانه خانوادگی از 70 دلار تا 100 دلار شروع می شود و در بسیاری از موارد با صبحانه و شام ارائه می شود.

هزینه های خوابگاه و اقامت در گرجستان

پیدا کردن اقامتگاه دانشجویی در گرجستان

پیدا کردن اقامتگاه دانشجویی در گرجستان می تواند برای افراد بسیار چالش برانگیز باشد ، هنگام مهاجرت به یک کشور خارجی بهتر است قبل از ورود به این کشور محل اقامت و اسکان خود را آماده کرده باشید تا در هنگام مهاجرت دچار سردرگمی نشوید.

قبل از نقل مکان به گرجستان از طریق وبسایت سایت دانشگاه خود را بررسی کنید و ببینید که آیا دانشگاه شما خوابگاه های دانشجویی گرجستان ارائه می دهد یا خیر. اگر نتوانستید در خود دانشگاه خوابگاه دانشجویی با هزینه و امکانات مورد نظر  پیدا کنید گزینه بعدی گشتن در سایت های مختلف است.

در سایت های مخصوص خوابگاه های دانشجویی گرجستان و اجاره مسکن جستجو کنید و سپس گزینه مورد نظر خود را پیدا کنید ، همچنین سایت هایی وجود دارد که به صورت اختصاصی برای خانواده های گرجی علاقمند به میزبانی دانشجویان بین المللی تعبیه شده است.

راه دیگر این است که از طریق real estate ها و یا همان مشاورین املاک خوابگاه و یا خانه دانشجویی مورد نظر خود را پیدا کنید ، استفاده از این مورد ممکن است برای شما کمی هزینه بر باشد اما می توانید رد زمان کم تری آپارتمان و یا خوابگاه مورد نظر خود را پیدا کنید ، همچنین اگر در گرجستان زندگی می کنید می توانید از طریق دوستان و آشنایان در مورد خانه اجاره ای و یا خوابگاه مناسب بپرسید.

مشاورین حرفه ای و با تجربه هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی تمامی آخرین اطلاعات مربوط به کشور های مختلف را در شبکه های اجتمایی مخصوص شرکت رجبی مانند اینستاگرام این شرکت قرار داده اند ، شما نیز می توان با دنبال کردن این شبکه ها اطلاعات را به صورت رایگان به دست آورید.

تفاوت گرفتن خانه با خوابگاه در گرجستان

تفاوت گرفتن خانه با خوابگاه در گرجستان

مهم ترین تفاوت گرفتن خانه با خوابگاه در گرجستان در هزینه ها است ، همانطور که پیش از این نیز گفتیم اجاره یک خانه در گرجستان حدود 300 دلار است در صورتی که با ماندن در خوابگاه های دانشجویی گرجستان حدودا هر ماه باید 100 دلار هزینه کنید.

هر چند این هزینه ها ممکن است در خوابگاه ها و شهر های مختلف متفاوت باشد اما به صورت کلی هزینه اجاره خانه از خوابگاه بیشتر است.

در خوابگاه های دانشجویی گرجستان شما یک اتاق را با چندین نفر به اشتراک می گذارید و در کنار دانشجویان دیگر زندگی می کنید در صورتی که با زندگی در یک خانه اجاره ای می توانید به تنهایی زندگی کنید و یا اینکه یک خانه را با حداکثر 5 نفر به اشتراک بگذارید.

خوابگاه های دانشجویی گرجستان به دانشگاه نزدیک تر هستند اما خانه های اجاره ای ممکن است در حومه شهر باشند ، در برخی خوابگاه های دانشجویی در پایان هر هفته فردی برای نظافت می آید اما در اجاره خانه تمامی مسئولیت ها با شماست.

امکان زندگی با خانواده گرجستانی

امکان زندگی با خانواده گرجستانی یکی از بهترین انتخاب ها برای اسکان دانشجویی است ، این گزینه فقط برای افرادی که بالای 18 سال سن دارند امکان پذیر است.

زندگی با خانواده گرجستانی مزایای بسیاری دارد ، این موارد شامل یادگیری بهتر زبان ، غوطه وری در فرهنگ گرجستان ، ایجاد حس مشارکت در محیط جدید و… است همچنین این کار معمولاً هزینه ارزان تری نسبت به اجاره آپارتمان دارد.

با این حال ، زندگی با یک خانواده میزبان محدودیت‌ هایی را نیز به همراه دارد که ذاتی اشتراک ‌گذاری فضای زندگی با غریبه ‌ها است و همیشه این احتمال وجود دارد که نظرات متفاوتی با خانه میزبان خود داشته باشید.

قبل از اینکه با یک خانواده میزبان زندگی کنید ، باید یک برنامه پیدا کنید و درخواست دهید ، نکات موجود در این بخش به شما کمک می کند تا روند درخواست شما به آرامی و خوبی پیش برود و تناسب بهتری بین شما و خانواده میزبانتان ایجاد کند.

امکان زندگی با خانواده گرجستانی

صادقانه درخواست خود را پر کنید

هنگامی که برای خانواده میزبان درخواست خود را ارسال می کنید ، ممکن است وسوسه شوید که ترجیحات یا خواسته های خود را به حداقل برسانید ، به این امید که درخواست شما موفقیت آمیزتر یا مطلوب تر شود ، این موضوع زمانی مشکلاتی را ایجاد می کند که خانواده میزبان خود را ملاقات کنید و متوجه شوید با شرایط زندگی آنها نمی توانید کنار بیایید ، هنگام پر کردن پرسشنامه های مربوط به سبک زندگی و عادات خود در مورد نظرات خود کاملا صادق باشید.

اطلاعاتی که در سایت وارد می کنید همان چیزی است که مشاورین از آن برای تطبیق شما با خانواده میزبان استفاده می کند ،  اگر در مورد سوال خاصی گیر کرده اید ، می توانید با یکی از اعضای خانواده یا هم اتاقی سابق خود مشورت کنید.

درباره فرهنگ خانواده میزبان خود بیاموزید

مهم نیست که قبل از سفر چقدر آماده باشید ، یادگیری در مورد فرهنگ میزبان شما می تواند به کاهش برخی از سوء ارتباط های مختلف بین خانواده های میزبان و دانشجویان در خارج از کشور کمک کند.

خواندن در مورد جامعه جدیدتان می تواند به شما کمک کند قبل از اینکه مرتکب اشتباه در محل انجام این کار شوید.

برای مثال پابرهنه بودن در خانه بی ادبی تلقی می شود ، بنابراین یک تحقیق کوچک از قبل می تواند به شما کمک کند تا از یک اتفاق ناراحت کننده با خانواده گرجی جلوگیری کنید.

عبارات اساسی را به زبان خانواده میزبان خود بیاموزید

اگر زبان گرجی را نمی دانید ، سعی کنید چند عبارت کلیدی را از قبل یاد بگیرید.

ملاقات با خانواده میزبان شما ممکن است کمی ناخوشایند باشد ، اما اینکه بتوانید عباراتی مانند “سلام” و “متشکرم” را به زبان مادری خانواده میزبان خود بگویید ، مطمئناً روزهای اول استرس شما را کمی کمتر می کند.

بعلاوه،  با این کار به خانواده میزبان خود نشان می دهد که شما در مورد فرهنگ آنها هیجان زده هستید و مشتاق کسب اطلاعات بیشتر در مورد آنها هستید.

بدون شک انتخاب یک کشور برای تحصیل ، باید از جنبه های مختلف ارزیابی شود ، مقالات زیر برای کمک به شما نگارش شده اند.

محله های مناسب اسکان دانشجویی در تفلیس

تفلیس یک شهر بسیار بزرگ است و تشخیص اینکه بهترین منطقه برای اقامت در کجاست ، می تواند دشوار باشد ، خوبی تفلیس این است که بیشتر مناطق شهر با وسایل حمل و نقل عمومی به خوبی به هم متصل هستند و به مغازه ها ، کافه ها و رستوران ها دسترسی دارند.

در ادامه برخی از بهترین محله های مناسب اسکان دانشجویی در تفلیس را معرفی می کنیم.

محله های مناسب اسکان دانشجویی در تفلیس

محله قدیمی تفلیس

نزدیکترین ایستگاه مترو: میدان آزادی

محله قدیمی تفلیس یکی از بهترین مکان ها برای اقامت در تفلیس است ، هتل های زیادی و بهترین هاستل ها برای اقامت در تفلیس وجود دارد.

این مرکز منطقه توریستی است و اگر زمان زیادی برای دیدن همه چیز ندارید یا می خواهید در طول روز به محل اقامت خود بروید ، پایگاه خوبی است ، خانه‌ های سنتی بازسازی ‌شده زیبایی وجود دارد و در هر گوشه ‌ای می ‌توانید خوابگاه های دانشجویی گرجستان ، هتل‌ ها ، مهمان ‌خانه ‌ها و… را پیدا کنید.

قیمت ها در این منطقه بسیار بالاتر از سایر مناطق شهر خواهد بود ، همچنین ، توجه داشته باشید که بیشتر قسمت ‌ها فقط برای عابر پیاده یا بسیار باریک هستند ، بنابراین پارک کردن ماشین در نزدیکی آن دشوار است.

محله آولاباری

نزدیکترین مترو: آولاباری

آولاباری یک منطقه عالی برای اقامت در تفلیس است ، این منطقه کمی خارج از مرکز شهر ، آن را به بهترین مکان برای اقامت با بودجه کم در تفلیس تبدیل می کند.

این منطقه نزدیک به محله قدیمی است اما بسیار محلی تر است و قیمت ها بسیار پایین تر است ، این منطقه در آن سوی رودخانه از شهر قدیمی است و دارای بسیاری از مغازه های کوچک و تعداد انگشت شماری رستوران محلی است.

چند هتل بزرگتر در این منطقه وجود دارد ، اما عمدتاً آپارتمان‌ های اجاره‌ ای هستند که نمی ‌توان آن ‌ها را از دست داد ، این منطقه گزینه های پارکینگ خوبی دارد و حمل و نقل عمومی از اینجا به سمت ایروان و منطقه کاختی حرکت می کند.

روستاولی

نزدیکترین ایستگاه مترو: روستاولی یا میدان آزادی

بسیار مرکزی و نزدیک به تعداد زیادی رستوران و جاذبه های بسیار خوب در تفلیس ، با بهترین هتل ها برای اقامت در تفلیس است.

روستاولی بلوار اصلی تفلیس است و در کنار مغازه ها ، کافه ها و هتل ها قرار دارد ، از میدان آزادی در مرکز تفلیس شروع می شود و تا چندین کیلومتر امتداد دارد ، چندین مورد از مجلل ترین هتل های تفلیس در خیابان و همچنین موزه ها و تئاترها وجود دارد.

خیابان‌ های درهم ‌پیچیده ‌ای که از تپه پشت روستاولی کشیده شده‌ اند ، حومه کوچک زیبای متاتسمیندا را تشکیل می ‌دهند که نام آن از تپه‌ای که روی آن قرار دارد گرفته شده است ، هاستل ها و مهمانخانه های بیشتری در این منطقه ایجاد می شوند و گزینه های بسیار خوبی نیز وجود دارد ، منطقه خوبی برای نزدیک بودن به کافه ها و رستوران ها است اما درست در وسط شهر نیست.

وبینار تحصیل بدون مدرک زبان 

شاید یکی از دلایلی که هنوز اقدام عملی برای تحصیل در دانشگاه های کشورهای خارجی نکرده اید ، ضعیف بودن زبان انگلیسی تان باشد ؛ اما نگران نباشید! ما راهکار هایی ارائه می دهیم که بدون نیاز به مدرک زبان ، بتوانید تحصیل در دانشگاه های خارجی را تجربه کنید ؛ وبینار ارائه شده توسط هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی را ببینید و بشنوید و سپس با درج شماره تماس در باکس مشاوره رایگان ، از مشاوران ما بخوانید تا شرایط شما را بررسی کرده و بهترین دانشگاه ها و کشورها را به شما پیشنهاد دهند ؛ بررسی اولیه شرایط شما در موسسه رجبی رایگان است!

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

انتخاب بهترین مقاصد تحصیلی و برترین اقامتگاه ها با یاری مشاوران آگاه و مجرب رجبی.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

محله های مناسب اسکان دانشجویی در باتومی

باتومی دومین شهر پر جمعیت گرجستان است ، این شهر نیز هر ساله پذیرای تعداد بسیار زیادی از دانشجویان بین المللی است ، محله های مناسب اسکان دانشجویی در باتومی را در ادامه بررسی می کنیم ، یکی از بهترین خیابان های این شهر کوتایسی است ، این محله سرسبز با جنگل های انبوه و طبیعتی بکر می تواند گزینه خوبی برای دانشجویان باشد.

خیابان کوتایسی سبکی ترکی دارد و زندگی در این محله می تواند برای شما بسیار آرامش بخش باشد ، در کنار مغازه های بسیار زیبا و خاص وجود رستوران های مختلف نیز این منطقه را به یکی از بهترین مکان ها تبدیل کرده است.

از دیگر خیابان های شهر باتومی می توان به خیابان گورگیلادزه اشاره کرد ، این محله نیز مکان خوبی برای اسکان دانشجویی است و هزینه های اجاره مناسبی دارد.

مزایای زندگی در خوابگاه های دانشجویی کشور گرجستان

همانطور که می دانید امروزه بیشتری از افراد خوابگاه های دانشجویی گرجستان ی را انتخاب می کند اما مهم ترین مزایای زندگی در خوابگاه های دانشجویی کشور گرجستان چیست؟

مزایای زندگی در خوابگاه های دانشجویی کشور گرجستان

نزدیکی بیشتر به دیگر دانشجویان

وقتی همه در خوابگاه های دانشجویی گرجستان زندگی می‌ کنند ، پیدا کردن دوست آسان ‌تر است ، بنابراین با زندگی در یک خوابگاه دانشجویی ، می ‌توانید از فضای دوستانه استفاده کنید و پیوند های نزدیک برقرار کنید ، حتی برخی از خوابگاه های دانشجویی گرجستان عمدتاً از دانشجویان بین ‌المللی تشکیل شده‌ا ند ، بنابراین اگر می ‌خواهید از سرتاسر جهان دوست پیدا کنید ، این یک فرصت عالی است

راحتی اسکان دانشجو

زندگی در یک خوابگاه های دانشجویی گرجستان ، جدای از فرصت های بیشتر برای دوست یابی ، برای تحصیل نیز می تواند مفید باشد ، هنوز ساعت 3 صبح بیدار هستید و باید در مورد امتحان فردا با کسی صحبت کنید – ببینید چه کسی هنوز چراغش را روشن است! به کتاب خاصی نیاز دارید که نتوانید آن را در کتابخانه پیدا کنید؟ یادداشتی را روی تابلوی اعلانات ارسال کنید تا ببینید آیا کسی در خوابگاه شما کپی دارد یا خیر.

افزایش استقلال

زندگی به تنهایی یا با هم اتاقی با زندگی در خانه بسیار متفاوت است ، بسیاری از ما ها به نوعی بزرگ شدیم که نیازی به انجام کارهای خانه ، تعمیرات یا پرداخت قبوض زیاد نداشتیم ، بنابراین اگر انتخاب شما بین ماندن در خانه یا خوابگاه های دانشجویی گرجستان است ، دومی فرصت خوبی است تا یاد بگیرید چگونه به خانواده خود کمتر وابسته باشید ، بدون اینکه کاملاً تنهایی باشید!

فاصله کم تا کلاس ها

در برخی موارد ، ممکن است  خوابگاه های دانشجویی گرجستان در دانشگاه باشد ، به همین دلیل نیازی نیست که صبح ها خیلی زودتر از خواب بیدار شوید و با سختی زیاد خود را به دانشگاه برسانید.

می توانید بین هر کلاس به خوابگاه برگردید و استراحت کنید.

سوالات پر تکرار خوابگاه های دانشجویی گرجستان

  • خوابگاه دانشجویی
  • اجاره خانه
  • ماندن با یک خانواده گرجی

این خوابگاه ها معمولا مبله هستند و دارای امکانات مختلفی نظیر وای فای ، مبل ، تلویزیون ، یخچال ، کولر ، آشپزخانه ، دستشویی و … هستند.

قیمت یک اتاق اجاره ای در یک خانه خانوادگی از 70 دلار تا 100 دلار شروع می شود و در بسیاری از موارد با صبحانه و شام ارائه می شود.

میانگین قیمت آپارتمان 40-60 متر مربعی از 300 دلار در ماه شروع می شود.

آپارتمان دو نفره ، قیمت 500 دلار در ماه ، ممکن است توسط دو دانشجو اجاره شود.

آپارتمان سه اتاقه، قیمت 600 دلار در ماه ، ممکن است توسط 3-5 دانش آموز اجاره شود.

  • محله قدیمی تفلیس
  • محله آولاباری
  • روستاولی

در این مقاله انواع خوابگاه های دانشجویی گرجستان را بررسی کردیم ، اگر شما نیز به زندگی در این کشور زیبا علاقه دارید می توانید از طریق شعبه های معتبر تهران و شیراز با مشاورین موسسه مهاجرتی رجبی در تماس باشد ، همچنین اگر می خواهید با تمام شیوه های مهاجرت قانونی به این کشور آشنا شوید ، مقاله مهاجرت به گرجستان را نیز بخوانید.

در مقالات زیر با شرایط و امکانات خوابگاه های دانشجویی در کشورهای دیگر هم آشنا می شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
منو
خانه