کار دانشجویی در گرجستان

کار دانشجویی در گرجستان ضمن ایجاد یک محیط اقتصادی قوی برای دانشجویان به آنها فرصت می دهد تا علاوه بر داشتن درآمد بتوانند در  همزمان با تحصیل تجربه کاری در زمینه های متعدد را به دست آورده و در نهایت به شغلی ایده آل پس از فارغ التحصیلی برسید.

کار دانشجویی در گرجستان می تواند مزیت های مختلفی را برایتان به همراه داشته باشد که خوب است از همان ابتدا از قوانین آن اطلاع داشته باشید و در اولین فرصت برای رسیدن به آن تلاش کنید ، زیرا رسیدن به شغل دانشجویی به آسانی که بسیاری تصور می کنند نبوده و در عین حال نیز نباید آن را امری دست نیافتنی تصور کرد.

تنها کافی است تا با دانستن قوانین و شرایطی که نقش اصلی را در رسیدن به شغل دلخواهتان ایفا می کنند ، اقدام کنید.

کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) نیز پاسخگوی تمامی سوالات شما در زمینه کار دانشجویی در گرجستان و سایر کشورهای جهان خواهند بود ، از این رو با دفاتر ما در تهران و شیراز تماس حاصل نمایید ، همچنین توصیه می کنیم مقاله تحصیل در گرجستان را حتما در کنار این مقاله بخوانید تا بدانید برای مهاجرت تحصیلی باید از کجا شروع کنید.

فهرست مطالب
کار دانشجویی در گرجستان

اجازه کار حین تحصیل در گرجستان

اجازه کار حین تحصیل در گرجستان به دانشجویانی که موفق به دریافت ویزای تحصیلی این کشور شده اند داده می شود و دانشجویان می توانند همراه با تحصیل خود به کار پاره وقت نیز مشغول شوند و نیازی به دریافت مجوز جدید ندارند . البته اشتغال به کار در این کشور آسان نبوده و دانشجویان باید فاکتورهای مهمی که برای کارفرمایان این کشور در الویت قرار دارند را فراهم سازند.

یکی از مهم ترین این فاکتورها صحبت به زبان بومی مردم است که شما را قادر به برقرار ارتباط با کارفرما و سایر مردم می سازد . فراموش نکنید که زندگی در تمامی کشورهای خارجی نیازمند یادگیری زبان آن کشور را در حد متوسط می طلبد و شما باید آن را به عنوان یکی از اصلی ترین نیازها به صورت جدی برطرف سازید.

کارفرمایان کشور گرجستان در رابطه با استخدام دانشجویان خارجی نیز تمایل دارند افرادی را به کار گیرند که بتوانند به راحتی با آنها صحبت کرده و مشکلی در درک و یا صحبت کردن نداشته باشند . البته شرکت های خارجی وجود دارند که به دنبال دانشجویان با مهارت زبان انگلیسی و یا برخی از زبان های دیگر هستند ، اما یافتن چنین شغل هایی معمولا دشوار بوده و نباید امید چندانی به آن داشت . بنابراین از همین امروز یادگیری زبان گرجی را آغاز کنید و در یافتن کار دانشجویی در گرجستان پشتکار داشته باشید و با چند تلاش ابتدایی خسته نشوید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

یافتن پردرآمد ترین کارهای دانشجویی در گرجستان با دریافت راهنمایی های مفید مشاوران رجبی.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

میزان درآمد کار دانشجویی گرجستان

در رابطه با میزان درآمد کار دانشجویی گرجستان نمی توان مبلغ مشخصی را به طور قطع اعلام کرد ، زیرا شرایط کاری تعیین کننده میزان درآمد است و هر فرد می تواند با توجه به ساعات و نوع کار میزان درآمد متفاوتی داشته باشند.

 اما به صورت میانگین دانشجویان شاغل در این کشور ماهیانه حدود 300 تا 400 لاری درآمد دارند که برای یک زندگی دانشجویی می تواند درآمد خوبی به شمار برود بخصوص در گرجستان کشوری که هزینه زندگی بالایی برای دانشجویان ندارد.

حداقل دستمزد برای مشاغل در گرجستان وجود ندارد و کارگران با صلاحدید کارفرما حقوق دریافت می کنند . هنگام یافتن کار شما و کارفرما هستید که ساعات ، قوانین و میزان دستمزد را مشخص می کنید و قوانین یکسانی به صورت کشوری وجود ندارد.

توصیه می کنیم تا حتما فارغ از میزان درآمد برای یافتن کار دانشجویی در گرجستان تلاش و همت خود را به کار بگیرید تا بتوانید زمینه ترقی تان را آسانتر فراهم سازید.

میزان درآمد کار دانشجویی گرجستان

انواع کارهای دانشجویی در بازار کار گرجستان

شما به عنوان یک دانشجوی تازه وارد به کشور گرجستان نباید از همان ابتدا به دنبال مشاغل خوب و یا درآمدهای قابل توجه باشید و بکوشید تا با امتحان مشاغل مختلف به آنچه که دوست دارید برسید ، انواع کارهای دانشجویی در بازار کار گرجستان می تواند از پیشخدمت ، بارمن ، آشپز ، صندوقدار ، فروشنده و کارمند بازاریابی شروع شده و تا کارهای پاره وقت در شرکت های مختلف برسد.

برخی از دانشگاه ها نیز با توجه به نیازشان از دانشجویان در بخش های مختلف اعم از کتابخانه تا پروژه های تحقیقاتی استفاده می کنند که می تواند فرصتی بسیار مناسب برای تجربه کار در محیط علمی و مرتبط با رشته تان به شمار برود.

تدریس نیز از دیگر حوزه های مناسب کاری برای دانشجویان است که توسط خانواده ها بسیار مورد حمایت قرار می گیرد ، معمولا دانشجویان می توانند با قوی بودن در یکی از زمینه های زبان‌های متعدد ، ریاضیات ، علوم و یا سایر دروس به درآمد خوبی برسند ، دقت داشته باشید که این گونه مشاغل در عین ارزشی که دارند مسئولیت بالایی را نیز به همراه دارند زیرا شما مرتب با افراد از سنین مختلف ( کودکان تا بزرگسالان ) در تماس هستید.

یکی از اصلی ترین گام هایی که به شما کمک می کند تا بتوانید کار دانشجویی در گرجستان را مدیریت کنید ، همانگونه که پیش تر بیان نمودیم ، تسلط به زبان گرجی است که نقش مهمی را ایفا می کند.

برای شناخت شرایط دقیق تحصیل در دانشگاه های گرجستان ، مقالات به روز زیر را مطالعه کنید.

کارفرماهای محبوب دانشجویان در گرجستان

کارفرماهای محبوب دانشجویان در گرجستان

توصیه اول ما در زمینه یافتن کار دانشجویی در گرجستان مراجعه به بخش های مختلف دانشگاه و یا تابلوی اعلانات است که آگهی های کارهای پاره وقت در آنها وجود دارند ، زیرا مشاغل دانشگاهی شما را بسیار به اولین هدفتان که تحصیل در دانشگاه های گرجستان است رسانده و کمک می کند تا در یک محیط علمی رشد کنید.

بنابراین چنانچه بتوانید در دانشگاه به کار مشغول شوید با یک تیر دو نشان زده اید و علاوه بر کسب تجربه درآمد نیز خواهید داشت.

کارفرماهای محبوب دانشجویان در گرجستان بسیار به مهارت شما بستگی دارد ، زیرا در نهایت شما به دنبال چیزی خواهید رفت که به مهارت تان مرتبط است ، به عنوان مثال چنانچه از علاقه مندان به رشته کامپیوتر هستید می توانید به برنامه نویسی روی آورده و با شرکت های خوب همکاری کنید.

در واقع ایده اصلی این است که اگر دانشجوی هستید ، پروژه ای را انجام دهید که به تخصص یا دوره تحصیلی شما مرتبط است و بر اساس تخصص شما قطعا کارفرماین ایده آلی وجود خواهند داشت که از همکاری با آنها لذت ببرید.

نحوه پیدا کردن کار دانشجویی

یافتن کار دانشجویی در گرجستان و یا هر هدفی دیگری که به عنوان یک دانشجو در این کشور دنبال می کنید ، به هیچ عنوان دشوار نبوده و با داشتن پشتکار قطعا به بهترین آن خواهید رسید ، همانگونه که عنوان نمودیم شما می توانید جستجوی فرصت های شغلی را از تابلوی اعلانات دانشگاه خود شروع کنید.

دانشگاه ، افراد هم خانه و یا  دوستانتان همگی فرصت های خوبی برای رسیدن به شغل دانشجویی موردنظر شما تلقی می شوند و تنها کافی است به پرس و جو از آنها بپردازید ، البته روش های متعدد دیگری نیز در نحوه پیدا کردن کار دانشجویی وجود دارند که هر یک می تواند شما را به شغل دلخواهتان در این کشور برساند ، به عنوان مثال مراجعه به سایت های کاریابی و یا روزنامه و آگهی های محلی از بهترین روش های ممکن هستند ، آژانس های کاریابی نیز وجود دارند که می توانید در آنها ثبت نام کرده و در ازای پرداخت مبلغی به کارفرمایان مختلف وصل شوید.

برخی از سایت های کاریابی که می توانید با نام نویسی در آنها در دسترس کارفرمایان قرار بگیرید شامل:

  • https://jobs.ge/
  • https://www.hr.ge/
  • myjobs.ge
  • cv.ge

شهرهای گرجستان مناسب کار دانشجویی

گرجستان از معدود کشورهای قدیمی و سنتی است که می توانید زیر ساخت های مدرن را به وضوح در آن ببینید ، این کشور میزبان شهرهای مختلفی است که سالانه افراد زیادی از سراسر دنیا با هدف های گوناگون برای سکونت در هر یک از آنها مهاجرت به کشور گرجستان را انتخاب می کنند.

دانشجویان نیز مانند سایر مهاجرین با درنظر گرفتن فاکتورهای مختلف یکی از شهرهای این کشور را انتخاب می کنند که دانشگاه محل تحصیل معمولا اولویت نخست بوده و سایر موارد در  اولویت های بعدی قرار می گیرند ، یکی از این موارد می تواند درنظر گرفتن فرصت های کار دانشجویی در گرجستان در شهرهای متعدد آن باشد.

معمولا در تمامی کشورهای دنیا شهرهای پایتخت به دلیل داشتن مهم ترین و البته بهترین زیر ساخت ها دارای فرصت های شغلی بیشتری هستند و در رابطه با گرجستان نیز همین قانون وجود دارد ، شهر تفلیس به عنوان بهترین مقصد در یافتن کار دانشجویی شناخته می شود و شما می توانید از همان ابتدا به کارهای پاره وقت هر چند کوچک بپردازید.

چنانچه بخواهیم شهرهای گرجستان مناسب کار دانشجویی را رتبه بندی کنیم پس از پایتخت به نام های زیر می رسیم:

  • زوگدیدی
  • کوتایسی
  • گادآری
  • برجومی
  • متسختا
شهرهای گرجستان مناسب کار دانشجویی

مزایای انجام کار دانشجویی در گرجستان

کار دانشجویی در گرجستان می تواند مزایای مختلفی را برای شما به همراه داشته باشد ، اما خوب است که در ابتدا تحصیل را اولویت قرار دهید و تنها در صورتی که هیچ گونه خللی در روند تحصیل شما ایجاد نمی شود به دنبال آن بروید ، مزایای انجام کار دانشجویی در گرجستان می تواند شامل:

  • کسب تجربه در زمینه های مختلف
  • تقویت مهارت زبان گرجی
  • آمادگی ورود به بازار کار پس از فارغ التحصیلی
  • یاد گرفتن مهارت های جدید
  • درآمدی هرچند اندک
  • بالا بردن اعتماد بنفس در جامعه ای جدید

معایب

  • دشواری یافتن کار در برخی از حوزه ها
  • تسلط کامل به زبان گرجی

شفاف بودن و صحت اطلاعات ، از اهداف والای ما در هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی است ، مهاجرت از موضوعاتی است که بسیاری از افراد در هر جمعی درباره آن نظر می دهند و اطلاعات و شنیده های صحیح و اشتباه خود را بیان می کنند ، مهاجرت مقوله ای پیچیده و تخصصی است که نیاز به داشتن آگاهی ، تجربه و علم دارد ، در کنار آن در اختیار داشتن مجوزهای لازم برای انجام اقدامات عملی جهت به نتیجه رساندن پرونده ها مورد نیاز است ، هیچ دو پرونده مهاجرتی شبیه به هم نیست و برای هر یک باید سناریو و شرایط خاصی در نظر گرفت و اقداماتی متفاوت انجام داد ، با ما در ارتباط باشید تا با بررسی اولیه شرایط تان بهترین ، امن ترین و ارزان ترین شیوه های مهاجرت را به شما نشان دهیم.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

برای رسیدن به هدف متناسب با شرایط خود، مشاوره مجانی دریافت کنید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

سوالات پر تکرار کار دانشجویی در گرجستان

خیر ، اجازه کار حین تحصیل در گرجستان به دانشجویانی که موفق به دریافت ویزای تحصیلی این کشور شده اند داده می شود و دانشجویان می توانند همراه با تحصیل خود به کار پاره وقت نیز مشغول شوند و نیازی به دریافت مجوز جدید ندارند

به صورت میانگین دانشجویان شاغل در این کشور ماهیانه حدود 300 تا 400 لاری درآمد دارند که برای یک زندگی دانشجویی می تواند درآمد خوبی به شمار برود بخصوص در گرجستان کشوری که هزینه زندگی بالایی برای دانشجویان ندارد.

انواع کارهای دانشجویی در بازار کار گرجستان می تواند از پیشخدمت ، بارمن ، آشپز ، صندوقدار ، فروشنده و کارمند بازاریابی شروع شده و تا کارهای پاره وقت در شرکت های مختلف برسد ؛ برخی از دانشگاه ها نیز با توجه به نیازشان از دانشجویان در بخش های مختلف اعم از کتابخانه تا پروژه های تحقیقاتی استفاده می کنند.

  • زوگدیدی
  • کوتایسی
  • گادآری
  • برجومی
  • متسختا

گرجستان از کشورهای بسیار مناسب برای آغاز تحصیل در یک مقصد خارجی است که در صورت دریافت مشاوره تخصصی از کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی بیشتر به آن پی خواهید بود ، با مشاورین ما در دفاتر تهران و شیراز تماس بگیرید تا بتوانید از بهترین مسیرهای ممکن به کار دانشجویی در گرجستان برسید ؛ توصیه می کنیم مقاله مهاجرت به گرجستان را نیز بخوانید و با روش های امن مهاحرت به این کشور آشنا شوید.

شرایط کار دانشجویی در کشورهای مختلف چه تفاوت هایی دارد؟ مقالات زیر را بخوانید و تفاوت ها را درک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
منو
خانه