بهترین دانشگاه های گرجستان

بهترین دانشگاه های گرجستان هر ساله مقصد بسیاری از دانشجویان بین المللی هستند که به دلیل مزایای بسیاری که برای دانشجویان بین المللی فراهم آورده اند مورد توجه متقاضیان بسیاری از سراسر جهان قرار گرفته اند.

دانشگاه های گرجستان با سطح علمی بالا و هزینه های تحصیل و زندگی پایین یکی از بهترین گزینه ها برای هر دانشجویی می باشند ، امروزه با توجه به افزایش دانشجوین بین المللی کشور گرجستان سیستم آموزشی خود را گسترش داده است و هر ساله سطح علمی موسسات این کشور افزایش پیدا می کنند.

اکثر دانشگاه های گرجستان برنامه های خود را به زبان گرجی برگزار می کنند ، هر چند در این کشور چندین دانشگاه وجود دارد که سخنرانی ‌ها و تدریس دوره ‌ها را به زبان انگلیسی یا روسی برگزار می‌کنند ، اگر شما نیز می خواهید در یکی از بهترین دانشگاه های گرجستان تحصیل کنید تا انتهای این مقاله با کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) همراه باشید. 

در گرجستان دانشگاه های بسیار زیادی وجود دارد که رشته های مختلف را تدریس می کنند ، اما از کجا بفهمیم بهترین و مناسب ترین دانشگاه برای ما کدام است؟ ما در این مقاله قصد داریم تا برخی از بهترین دانشگاه های گرجستان را بررسی کنیم ، لذا اگر شما نیز به تحصیل در این کشور علاقه دارید می توانید تا انتهای این مطلب با مشاورین هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی همراه باشید.

همچنین اگر می خواهید به صورت کلی با شرایط تحصیل در این کشور آشنا شوید می توانید به مقاله تحصیل در گرجستان مراجعه کنید.

فهرست مطالب
بهترین دانشگاه های گرجستان

اگر قصد تحصیل در بهترین دانشگاه های گرجستان را دارید میتوانید با مشاهده ویدئو ارائه شده توسط همکار ما در هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی اطلاعات به روز و کاملی را کسب کنید ، مقاله را نیز بخوانید تا با هزینه ها و امکانات دانشگاه های گرجستان بیشتر آشنا شوید.

پادکست بهترین دانشگاه های گرجستان

نمایش ویدیو درباره بهترین دانشگاه های گرجستان

10 دانشگاه برتر گرجستان

همانطور که پیش از این نیز گفتیم رای تحصیل در دانشگاه های کشور گرجستان باید ابتدا با 10 دانشگاه برتر گرجستان آشنا شویم ، ما در ادامه 10 مورد از این دانشگاه ها را بررسی می کنیم.

نام دانشگاه رتبه در گرجستان رتبه در جهان
دانشگاه دولتی ایوان جاواخیشویلی تفلیس 1 1392
دانشگاه دولتی ایلیا 2 3183
دانشگاه فنی گرجستان 3 3257
دانشگاه دولتی پزشکی تفلیس 4 4528
دانشگاه دولتی شوتا روستاولی باتومی 5 6014
دانشگاه بین المللی دریای سیاه 6 6277
دانشگاه دولتی آکاکی تسرتلی کوتایسی 7 6572
دانشگاه قفقاز 8 7359
دانشگاه دولتی ایاکوب گوگباشویلی تلاوی 9 7434
لوگوی دانشگاه دولتی سوخومی 10 8070
منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

مزایا ، معیاب و امکانات دانشگاه های گرجستان را از مشاورین باتجربه رجبی بخواهید.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

دانشگاه دولتی ایوان جاواخیشویلی تفلیس

دانشگاه دولتی ایوان جاواخیشویلی تفلیس اولین مورد در لیست بهترین دانشگاه های گرجستان می باشد ، همچنین این دانشگاه قدیمی ترین دانشگاه این کشور است و دانشجویان بین المللی می توانند به راحتی تحصیلات خود را در هر رشته ای ادامه دهند ، می توانید در این دانشگاه مدارک لیسانس ، فوق لیسانس و دکترا در رشته های مختلف مانند هنر ، زبان شناسی ، پزشکی ، داروسازی ، سیاست ، ریاضیات ، مهندسی و غیره به دست آورید.

شما می توانید در این دانشگاه به زبان های گرجی ، انگلیسی ، روسی ، فرانسوی و آلمانی به تحصیل بپردازید ، همچنین هزینه های تحصیل برای دانشجویان بین المللی 1130 و حداکثر 10380 دلار است ، همچنین این دانشگاه دارای برنامه های کمک مالی و بورسیه به دانشجویان است ، دانشگاه دولتی ایوان جاواخیشویلی در گرجستان رتبه یک و در دنیا رتبه 1392 را دارد.

اگر می خواهید با روش های مختلف اخذ بورسیه و یا کسب اقامت از طریق تحصیل به صورت رایگان آشنا شوید همین حالا پیج اینستاگرام گروه مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی را دنبال کنید.

دانشگاه دولتی ایلیا

دانشگاه دولتی ایلیا دومین مورد در لیست بهترین دانشگاه های گرجستان است ، این دانشگاه دارای برنامه های لیسانس و فوق لیسانس برای رشته های طراحی ، هنر ، سیاست ، علوم اجتماعی ، فرهنگ ، زبانشناسی ، پرستاری ، داروسازی ، پزشکی ، مهندسی ، ریاضیات و علوم طبیعی است.

زبان تحصیل در این دانشگاه انگلیسی می باشد و کادر تدریس بسیار مهربان و دلسوز هستند ، هزنیه های تحصیل در دانشگاه ایلیا تقریبا 3000 دلار در سال است که برای برخی از دانشجویان خارجی امکان پرداخت به صورت اقساط نیز وجود دارد.

این دانشگاه در گرجستان در رتبه دوم و در دنیا در رتبه 3183 قرار دارد لذا یکی از بهترین انتخاب ها برای تحصیل شما می باشد که با دریافت مدرک از آن در هر رشته تحصیلی می توانید آینده کاری خود را در حد بسیار بالایی تضمین نموده و در هر کجای جهان استخدام شوید.

رسالت دانشگاه ایلیا گرجستان شامل سه قاعده کلی اول ارائه آموزش و پژوهش ، ارائه آموزش لیبرال و آموزش حرفه ای و اتحاد دانشگاه و جامعه می باشد.

دانشگاه دولتی ایلیا

دانشگاه فنی گرجستان

دانشگاه فنی گرجستان سومین مورد در لیست بهترین دانشگاه های گرجستان است ، این دانشگاه رشته های مختلفی مانند هنر ، سیاست ، علوم اجتماعی ، فرهنگ ، زبانشناسی ، پرستاری ، داروسازی ، پزشکی و مهندسی و IT را در مقاطع لیسانس ، فوق لیسانس و دکترا در اختیار دانشجویان قرار می دهد.

دانشگاه فنی رشته ها و مقاطع مختلف را به چند زبان گرجی ، روسی ، انگلیسی، فرانسوی و آلمانی تدریس می کند ، هزینه تحصیل در این دانشگاه 3000 دلار در سال می باشد و برای دانشجویان بورسیه های تحصیلی مختلفی را در نظر می گیرید.

این دانشگاه در گرجستان در رتبه سوم و در دنیا در رتبه 3257 قرار دارد.

دانشگاه دولتی پزشکی تفلیس

Tbilisi State Medical University

دانشگاه دولتی پزشکی تفلیس

چهارمین دانشگاه پیشرو در گرجستان ، دانشگاه دولتی پزشکی تفلیس است که بیش از 85 سال تاسیس شد ، برای پذیرش در این موسسه آموزش عالی باید در آزمون ورودی شرکت کنید ، در این دانشگاه تقریبا 25 درصد دانشجویان از کشورهای خارجی هستند ، این موسسه آموزشی دانشجویان را در جهت اخذ فرصت های شغلی مناسب ، موفقیت های شغلی ، استفاده از شبکه مشاغل و عقد قراردادهای تجاری یاری خواهد کرد.

زبان تدریس در دانشگاه پزشکی تفلیس به گرجی ، روسی ، انگلیسی و فرانسوی محدود می شود ، شما می توانید در مقطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا در رشته های پرستاری ، سلامت ، داروسازی و پزشکی تحصیل کنید.

هزینه تحصیل برای دانشجویان بین المللی 3750 دلار 3750 دلار است ، این دانشگاه در گرجستان رتبه چهارم و در دنیا رتبه 4528 را دارد.

اگر می خواهید به صورت تخصصی در مورد تحصیل رشته پزشکی در این کشور اطلاع کسب کنید همین حالا مقاله تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در گرجستان را مطالعه کنید.

آیا با تحصیل رشته های مختلف در گرجستان آشنا هستید ؟ مطالعه مقالات زیر کمک بسیاری به شما خواهند نمود.

دانشگاه دولتی شوتا روستاولی باتومی

دانشگاه دولتی شوتا روستاولی باتومی پنجمین مورد در لیست بهترین دانشگاه های گرجستان است ، زبان تحصیل در این دانشگاه گرجی و انگلیسی است ، هزینه های تحصیل در این دانشگاه مناسب می باشد و همچنین مدرک شما در سراسر دنیا به رسمیت شناخته می شود.

رشته های تحصیلی در این دانشگاه بسیار گستره می باشد و دانشجویان می توانند بنا بر علاقه خود در یکی از برنامه های لیسانس ، فوق لیسانس و دکترای رشته های حسابداری ، مهندسی کشاورزی شیمی ، مهندسی عمران ، علوم کامپیوتر ، اقتصاد ، زبان های انگلیسی ، مطالعات اروپایی ، مالی ، فناوری غذایی ، جنگلداری ، فرانسوی ، جغرافیا ، مهندسی زمین شناسی ، آلمان ، تاریخ ، حقوق ، مدیریت ، بازاریابی ، ریاضیات مدیریت بازرگانی ، روانشناسی بالینی ، بوم شناسی ، اقتصاد ، مدیریت آموزشی ، قوم شناسی ، پزشکی و غیره ادامه دهند.

دانشگاه بین المللی دریای سیاه

دانشگاه بین المللی دریای سیاه

دانشگاه بین المللی دریای سیاه ششمین دانشگاه در لیست بهترین دانشگاه های گرجستان است ، درهای این دانشگاه به روی دانشجویان بین المللی باز است اما برای قبولی این دانشگاه باید آزمونی مشابه کنکور دهید و لیاقت خود را برای تحصیل در دانشگاه دریای سیاه نشان دهید.

رشته های محبوب در دانشگاه دریای سیاه شامل روابط بین الملل و دیپلماسی ، علوم سیاسی ، هنرهای لیبرال و علوم اجتماعی می باشد ، شما می توانید مقاطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا رار در این دانشگاه بگذرانید.

زبان تحصیل در این دانشگاه انگلیسی و گرجی می باشد و هزینه های تحصیل نیز حدود 3000 دلار در سال است ، همچنین این دانشگاه بورسیه های مختلف و خوابگاه را برای دانشجویان در نظر می گیرد.
دانشگاه دریای سیاه در گرجستان رتبه ششم و در دنیا رتبه 6277 را دارد ؛ البته این دانشگاه در سال های قبل موفق به کسب رتبه هایی بسیار بالاتر در سطح جهان نیز شده است و افراد بسیاری از این مرکز تاکنون موفق به کسب افتخارات و جوایزی گوناگون در سطوح بین المللی شده اند.

دانشگاه دولتی آکاکی تسرتلی

دانشگاه دولتی آکاکی تسرتلی هفتمین دانشگاه در بهترین دانشگاه های گرجستان و 6572 دانشگاه در دنیا می باشد ، این دانشگاه برنامه های خود را به زبان گرجی و انگلیسی ارائه می دهد.
دانشگاه آکاکی تسرتلی در محوطه دانشگاه دارای مسکن دانشجویی است و محل اسکان دانشجویان می باشد ، در این دانشگاه می توانید به راحتی به هر رشته ای که علاقه دارید تحصیل کنید.

تنوع رشته در دانشگاه آکاکی بسیار بالا است برای مثال این دانشگاه رشته های مهندسی کشاورزی ، شیمی کاربردی ، باستان شناسی ، هنر و علوم انسانی ، مهندسی خودرو ، زیست شناسی ، بیوتکنولوژی ، مدیریت بازرگانی ، مهندسی عمران ، علوم کامپیوتر ، طراحی ، بوم شناسی ، اقتصاد ، مهندسی برق ، انگلیسی ، مهندسی زبان های اوراسیا و شمال آسیا ، ادبیات ، مدیریت ، ریاضیات ، زبان های مدرن ، فارماکولوژ ی، داروسازی ، فیلولوژی ، فلسفه ، فیزیوتراپی ، فیزیک ، دکترای دندانپزشکی ، پزشکی و غیره را ارائه می دهد.

دانشگاه بین المللی قفقاز

دانشگاه بین المللی قفقاز ، دانشگاهی خصوصی در گرجستان است که گزینه بعدی در لیست بهترین دانشگاه های گرجستان می باشد ، برای قبولی در این دانشگاه باید در آزمون ورودی شرکت کنید ، دانشگاه قفقاز دارای امکانات مختلفی مانند کتابخانه ، کمک های مالی ، امکانات ورزشی و غیره است.

زبان تدریس در دانشگاه قفقاز گرجی و انگلیسی است ، همچنین دانشجویان می توانند در رشته هایی نظیر مطالعات رسانه ای ، روانشناسی ، مدیریت دولتی ، روابط عمومی ، جامعه شناسی ، فناوری ، گردشگری مدیریت بازرگانی ، روانشناسی بالینی ، مطالعات ارتباطات ، اقتصاد ، امور مالی ، مدیریت بهداشت ، مدیریت هتل ، فناوری اطلاعات ، حقوق ، مدیریت ، بازاریابی و غیره تحصیل کنید.

این دانشگاه در گرجستان رتبه هشتم و در دنیا رتبه 7359 را دارد ، این دانشگاه که توسط مرکز ملی ارتقاء کیفیت آموزش به رسمیت شناخته شده است ، یک موسسه آموزش عالی بسیار کوچک است و دوره ها و برنامه هایی ارائه می دهد که منجر به دریافت مدارک برتر آموزش عالی در چندین زمینه تحصیلی می شود که از اعتبار بسیار بالایی در جهان و آسیا برخوردار است.

بهترین دانشگاه های گرجستان

دانشگاه دولتی ایاکوب گوگباشویلی تلاوی

دانشگاه دولتی ایاکوب گوگباشویلی تلاوی نهمین دانشگاه در بین بهترین دانشگاه های گرجستان و رتبه 7434 در دنیا را دارست ، زبان تحصیل در این دانشگاه گرجی است و رشته های مختلف را در سه مقطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می دهد.

رشته های این دانشگاه شمال هنر ، سیسات ، فرهنگ ، زبان شناسی و بهداشت است ؛ در اینجا بهتر است به شما بگوییم که گرجستان دارای اقتصاد بسیار رو به رشدی در جهان است و یکی از بهترین کشورها برای کارآفرینی معرفی شده است ، پس مقاله سرمایه گذاری و ثبت شرکت در گرجستان را همین حالا بخوانید تا با شرایط انجام این کار هرچه سریع تر و بهتر آشنا شوید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

تحصیل در دانشگاه های برتر و معتبر گرجستان را با کارشناسان رجبی تجربه نمایید.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

دانشگاه دولتی سوخومی

دانشگاه دولتی سوخومی آخرین و دهمین دانشگاه در لیست بهترین دانشگاه های گرجستان است ، این دانشگاه غیر انتفاعی رشته ها و مقاطع مختلف را به 3 زبان آبخازی ، گرجستانی و روسی تدریس می کند.

سطح علمی بالا در کنار هزینه های تحصیل مناسب دانشگاه سوخومی را در این لیست قرار داده است.

شما می توانید یکی از رشته های مختلف مانند ریاضیات کاربردی ، باستان شناسی ، مدیریت بازرگانی ، مطالعات ارتباطات ، شبکه های کامپیوتری ، مطالعات فرهنگی ، آموزش ، روانشناسی آموزشی ، علوم تربیتی ، زبان های اروپایی ، فرانسوی ، حقوق ، زبان شناسی ، ادبیات ، میکروبیولوژی ، فیزیک ، علوم سیاسی ، آموزش زبان های اسلاوی ، روانشناسی اجتماعی ، مهندسی نرم افزار ، آمار ، فیزیک و غیره را انتخاب کنید.

سوالات پر تکرار بهترین دانشگاه های گرجستان

طبق آماری که در سال 2022 اعلام شده است ، دانشگاه دولتی ایوان جاواخیشویلی تفلیس موفق به کسب بالاترین امتیاز و رتبه در جهان شده است و این مرکز را به برترین دانشگاه گرجستان مبدل ساخته است.

این دانشگاه غیر انتفاعی که از برترین مراکز در لیست بهترین دانشگاه های گرجستان اعلام شده است ؛ رشته های خود را به زبان های آبخازی ، گرجستانی ، روسی به دانشجویان ارائه می نماید.

دانشگاه های کشور گرجستان رشته های مختلف را در مقاطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا به دانشجویان ارائه می نمایند.

باید بگوییم که اکثر دانشگاه های گرجستان از تنوع رشته ای قابل قبول و مناسبی برخوردار هستند ؛ اما در این میان دانشگاه دولتی آکاکی تسترلی دارای رشته های تحصیلی مختلف بسیاری در مقاطع گوناگون است.

بله دانشگاه دولتی پزشکی تفلیس درای اعتبار بالایی بوده و از حضور اساتید بسیار معتبری بهره می برد ، به همین خاطر تقاضای ورود و تحصیل در آن بسیار بالا بوده و برای پذیرشدر آن نیاز به شرکت در آزمون ورودی دانشگاه و قبولی در آن است.

ما در این مقاله لیستی از بهترین دانشگاه های گرجستان را بررسی کردیم ، اگر شما نیز به فکر مهاجرت از طریق تحصیل هستید می توانید با مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی در تماس باشید ، مشاورین ما در دو شعبه تهران و شیراز مستقر هستند و آماده کمک رسانی به شما عزیزان می باشند ؛ همچنین اگر می خواهید با راه های مختلف مهاجرت به این کشور آشنا شوید همین حالا مقاله مهاجرت به گرجستان را مطالعه کنید.

مقالات زیر سایر دانشگاه های معتبر و برتر اروپا را به شما عزیزان معرفی خواهند نمود.

اینک می بینیم و می شونیم تجربه برخی از عزیزانی را که ما را مورد اطمینان خود قرار داده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
منو
خانه