انتخاب استاد راهنما برای مقطع دکتری در آلمان

مشاور مهاجرت تحصیلی
مشاور مهاجرت تحصیلی
انتخاب استاد راهنما برای مقطع دکتری در آلمان
فهرست مطلب

مشاور مهاجرتی

تعداد زیاد فارغ التحصیلان دوره دکتری از دانشگاه های آلمان گویای برتری این کشور در زمینه تحصیل و آموزش است . زیر ساخت های قوی آلمان در زمینه آموزش و پژوهش تنها بخشی از پیشرفت های این کشور در حوزه اتحادیه اروپاست و در دیگر زمینه ها نیز می توان تفاوت های را احساس کرد . در این مقاله قصد داریم تا در رابطه با تحصیل و انتخاب استاد راهنما برای مقطع دکتری در آلمان صحبت کنیم و چنانچه به دنبال آسان ترین روش جهت دریافت ویزای دانشجویی آلمان هستید موسسه حقوقی وکلای مهر آفرین رجبی را فراموش نکنید .

دانشگاه های آلمان در رتبه بندی های جهانی همواره جایگاه بسیار خوبی را به خود اختصاص داده و از برترین ها به شمار می روند . وجود مزایای زیاد تحصیل در این کشور موجب گردیده تا افراد زیادی تلاش کنند برای ورود به مقاطع مختلف از جمله دکترا با یکدیگر به رقابت بپردازند . ارائه امکانات مناسب از جمله بورس های تحصیلی از مهم ترین انگیزه دانشجویان برای تحصیل در آلمان است . وجود کتابخانه های گسترده و زمینه انجام هرگونه تحقیق و پژوهش دانشجویان را در خود متخصص می سازد .

شرایط انتخاب استاد راهنما برای مقطع دکتری در آلمان

اولین قدم در زمینه انتخاب استاد راهنما برای مقطع دکتری در آلمان انتخاب هدف در زمینه تحصیلی ست . دانشجو باید بداند که به چه هدفی قصد تحصیل در دوره دکترا را دارد و در زمینه موضوع مورد نظر خود به خوبی تحقیق و جستجو کرده باشد .

این تحقیق باید به حدی کامل باشد که بتواند به تمامی سوالات استاد راهنما در جزئی ترین موارد نیز پاسخ دهد . انتخاب طرح اولیه به جهت ارائه به استاد راهنما باید بر طبق اصول خاص و به میزان مشخص شده صورت گیرد .

استاد راهنما فردی است که از لحاظ رتبه علمی در سطح بالاتری از دانشجو قرار گرفته و باید پروپوزال و موضوع انتخابی پایان نامه را تایید کند .

یافتن استاد راهنمای مناسب و داشتن حمایت از سوی یک هیئت علمی اصلی ترین بخش پذیرش در مقطع دکتراست و ادامه تحقیقات دانشجو در مقطع دکترا تنها در صورتی که یک استاد از موضوع پیشنهادی حمایت کند امکان پذیر می باشد . مختصر و یا طولانی بودن بیش از حد طرح اولیه نمی تواند نظر استاد راهنما را جلب نموده و پذیرش تحصیلی را به همراه داشته باشد .

مدارک لازم برای تحصیل دکترا در آلمان

دانشجویی که به دنبال دریافت پذیرش از یکی از دانشگاه های آلمان است باید در انتخاب موارد ارسالی به استاد مورد نظر و انتخاب استاد راهنما برای مقطع دکتری در آلمان نهایت دقت را به عمل آورد .

تمامی دانشجویان یک موضوع را برای تحقیق در دوره دکترا انتخاب کرده اند . چنانچه بتوانید در رابطه با این موضوع مقالات و تحقیق های بین المللی را انجام داده و در هنگام مکاتبه استاد راهنما برای وی ارسال کنید ، شانس بیشتری در جلب حمایت استاد خواهید داشت . کنفرانس ها و ژورنال هایی تایید شده دیگر اسناد قوی هستند که در نظر استاد راهنما بسیار موثر خواهند بود .

برخی از اساتید تمایل دارند تا از طریق یک مصاحبه اینترنتی سطح دانشجو را سنجیده و در رابطه با تز ارائه شده سوالات تخصصی تر بپرسند . از این رو اطلاعات خود را در رابطه با تز انتخابی تان به بیشترین حد ممکن برسانید .

مدارک لازم برای تحصیل دکترا در آلمان

همانگونه که می دانید دوره دکترا در دانشگاه های آلمان به زبان های انگلیسی و آلمانی امکان پذیر است که اکثر دانشجویان بین المللی تحصیل در آلمان به زبان انگلیسی را انتخاب می کنند . از این رو تلاش کنید تا حد ممکن تسلط به زبان انتخابی خود را ارتقا بخشیده و در مصاحبه بدون هیچ مشکلی حاضر شوید .

روش های انتخاب استاد راهنما در آلمان

روش های مختلفی برای تعیین و انتخاب استاد راهنما برای مقطع دکتری در آلمان وجود دارد که امکان اقدام از طریق هر یک وجود دارد .

در روش اول دانشجو می تواند از طریق یکی از اساتید داخل کشور یک توصیه و یا معرفی نامه برای استاد مورد نظر خود در دانشگاه های آلمان ارسال کرده و نظر وی را برای حمایت از موضوع خود جلب کند .

بسیاری از اساتید دانشگاه های ایران دوره ای از تحصیل خود را در کشورهای خارجی مانند آلمان سپری کرده اند ، از این رو راهنمای خوبی جهت پذیرش شما در دوره دکترا خواهند بود .

در روش بعد دانشجویانی که موفق شده اند دانشگاه های مورد نظر خود را انتخاب کنند به بررسی هیئت علمی و دپارتمان مخصوص به رشته خود بپردازد .

قطعا در بخش علمی دانشگاه مخصوص بیش از یک استاد در رابطه با موضوع پایان نامه متقاضی وجود دارد که دانشجو باید با بررسی سابقه علمی هر کدام مناسب ترین را انتخاب نموده و از طریق آدرس اینترنتی و ایمیل با استاد مربوطه ارتباط برقرار کند .

البته دقت داشته باشید که استاد موردنظر وب سایت خود را مرتب چک و به روز رسانی کند تا هم در بررسی رزومه وی و هم در برقراری ارتباط دچار مشکل نشوید .

موسسات آموزشی در آلمان

در کشور آلمان بیش از 370 دانشگاه و مرکز آموزشی قرار گرفته که امکان تحصیل رایگان در آلمان در دوره دکترا در بسیاری از آنها وجود دارد . پذیرش در دوره دکترا نیازمند پیمودن مراحل مشخصی است که باید به صورت دقیق طی شود .

در قدم اول دانشجو به عنوان متقاضی ورود به دوره دکترا باید مدرک فوق لیسانس خود را از یک دانشگاه معتبر دریافت کرده و به بررسی دانشگاه های آلمان بپردازد .

هر دانشگاه ارائه دهنده رشته های تحصیلی مختلف ست که دانشجو با توجه به رشته مورد نظر خود باید یکی از برترین آنها را انتخاب کند . قدم بعدی انتخاب استاد راهنما برای مقطع دکتری در آلمان یا سوپرایز در جهت حمایت علمی از موضوع شماست .

موسسات آموزشی در آلمان

چنانچه تمایل دارید تمامی اساتید مربوط به رشته خود را در دانشگاه های آلمان بررسی کنید می توانید در موتورهای جستجو تمامی اساتید مرتبط را یافته و سپس با مراجعه به وب سایت دانشگاه راه برقراری ارتباط با استاد مورد نظر را بیابید .

در این مواقع استفاده از مرورگرهای تخصصی مانند اسکپس ، وب آوساینس و مایکروسافت آکادمیک بهتر به شما کمک می کند تا در حوزه تخصصی خود به جستجو بپردازید .

بورس تحصیلی آلمان

دانشگاه های آلمان هر ساله تعداد زیادی از دانشجویان دوره دکترا را با ارائه بورس تحصیلی و پرداخت هزینه های لازم پذیرش می کنند . دریافت این بورس تا حد زیادی به استاد راهنما و نظر وی بستگی دارد .

چنانچه شما بتوانید نظر استاد را در رابطه با موضوع پایان نامه خود جلب کنید این شانس را خواهید داشت که بورس تحصیلی تامین کننده هزینه های دانشگاه و حتی موارد هزینه های زندگی را دریافت کنید .

همانگونه که از متن بالا مشخص است پذیرش از دانشگاه های آلمان به جهت تحصیل در مقطع دکترا مهم ترین بخش پذیرش است و دانشجو باید تمام تلاش خود را در این مرحله به کار گیرد .

پس از دریافت پذیرش از دانشگاه در قدم بعد نیز باید نسبت به اخذ ویزای اقامت این کشور اقدام کنید که با کمک مشاوران موسسه به راحتی قابل دستیابی است .

اگر از متقاضیان تحصیل در مقطع دکترا و انتخاب استاد راهنما برای مقطع دکتری در آلمان هستید و می خواهید در یکی از دانشگاه های این کشور به پذیرش برسید با مراجعه به موسسه مهر آفرین رجبی و دریافت مشاوره های لازم در خصوص شرایط تحصیل در آلمان در دانشگاه مورد علاقه خود به تحصیل مشغول شوید .

4.4/5 - (14 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه