بهترین دانشگاه های آلمان

بهترین دانشگاه های آلمان راه را برای تحصیل در برترین دانشگاه های دنیا و ساختن آینده ای درخشان باز می کنند ، چراکه مدارک معتبر دانشگاه های آلمان در رزومه شما خواهد درخشید.

بهترین دانشگاه های کشور آلمان در یک یا دو مورد خلاصه نشده و بیش از 80% از مراکز دانشگاهی این کشور را می توان در فهرست بهترین های اروپا و جهان یافت ، این کشور به عنوان یکی از اصلی ترین بنیانگذاران تاسیس تحصیلات دانشگاهی به شما فرصت می دهد تا تحصیلات خود را در هر رشته و مقطعی به بهترین شکل ممکن ادامه داده و به یکی از حرفه ای ترین ها در زمینه کاری تان مبدل شوید.

اما انتخاب تحصیل در آلمان تنها منحصر به یافتن رشته مناسب نبوده و شما باید از بهترین دانشگاه های کشور آلمان و نحوه پذیرش در هر یک از آنها مطلع شده و به درستی اقدام کنید تا از همان ابتدا قدم های رسیدن به آینده روشن کاری را به خوبی بردارید ، از این رو تلاش نمودیم تا برخی از بهترین مقصدهای تحصیلی در این کشور را به شما معرفی کنیم که در اکثر رشته های دانشگاهی صاحب نام هستند.

اما خوب است دقت داشته باشید که هر رشته تحصیلی دارای روندی متفاوت است و نمی توان یک دانشگاه را به صورت قطع در تمامی رشته ها معرفی نمود ، از این رو توصیه می شود تا با توجه به رشته مورد علاقه تان بهترین دانشکده را در این کشور بیابید ، کارشناسان ما در شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) به شما کمک می کنند تا به بهترین مقصد تحصیلی در کشور المان دست یابید.

فهرست مطالب
بهترین دانشگاه های آلمان

فرصت تحصیل در بهترین دانشگاه های آلمان

قرار گرفتن در رتبه چهارم پذیرش دانشجویان خارجی پس از کشورهایی همچون آمریکا ، انگلیس و استرالیا نشان از رتبه و جایگاه علمی کشور آلمان دارد که با استفاده از به روزترین متدهای آموزشی بهترین امکانات تحصیلی را در اختیار دانشجویان قرار می دهد ؛ کشور آلمان بیش از 370 مرکز آموزشی را در خود جای داده که در 165 منطقه این کشور واقع شده اند و در آنها بیش از ۱۳۵۰۰ رشته در زمینه های علمی و پژوهشی به دانشجویان تدریس می شود.

تحصیل در بهترین دانشگاه های آلمان به دو صورت تحصیل رایگان و پرداخت شهریه در دانشگاه های دولتی و خصوصی صورت میگیرد ، کیفیت آموزش ، هزینه های مناسب زندگی و امکان استخدام پس از پایان تحصیلات و زندگی با سطح رفاه مناسب همه از جمله شرایط تحصیل در آلمان است ، تحصیل به زبان آلمانی در این کشور بسیار آسانتر صورت می گیرد اگرچه فرصت تحصیل به زبان انگلیسی نیز وجود دارد.

از عمده ترین دلایل انتخاب آلمان به عنوان مقصد تحصیلی امکان تحصیل با هزینه بسیار پایین یا به صورت رایگان است این مورد در خصوص تحصیل در فرانسه هم صادق است که جزییات آن را در مقاله ای در همین وب سایت می توانید مطالعه کنید ، دانشگاه ها این شانس را به دانشجویان خارجی می دهند تا بتوانند با پرداخت حداقل شهریه و یا دریافت بورسیه در رشته و مقطع دلخواه خود به پذیرش برسند البته در دانشگاه هایی که دانشجویان نیاز به پرداخت شهریه دارند هزینه ای برابر با دانشجویان آلمانی را پرداخت می کنند.

به طور کلی تحصیلات دانشگاهی در دانشگاه های آلمان برای دانشجویان بین المللی را می توان به سه دسته تقسیم نمود که در ادامه به آنها می پردازیم.

انواع دانشگاه ها در آلمان​

Germany Universities 

انواع دانشگاه ها در آلمان

انواع دانشگاه های در آلمان کدامند؟ دسته اول که همان نام دانشگاه را برای آن ها بر می گزینیم ، روش های علمی و دانش تئوری را به دانشجویان خود آموزش می دهند و رشته هایی در شاخه های پزشکی و سلامت ، علوم طبیعی ، مدیریت و علوم اجتماعی مانند فیزیک ، ریاضیات ، شیمی ، حقوق ، پزشکی و … را در مقاطع لیسانس ، فوق لیسانس و دکترا برای متقاضیان تحصیل در کشور آلمان در نظر می گیرند.

دسته دوم که به دانشگاه های آموزش عالی حرفه ای ( Fachhochschule ) معروف هستند ، برای آن دسته از دانشجویانی مناسب است که در کنار تحصیل نظری ، به دنبال کسب تجربه به طور کار عملی نیز هستند.

ورود به بازار کار برای این دسته از دانشجویان بسیار راحت تر از دانشجویان دانشگاه های نظری ست هرچند تفاوتی در مدارک صادره این دانشگاه ها با سایر دانشگاه های کشور آلمان نیست.

دسته سوم از دانشگاه های آلمان را دانشگاه های هنر ، فیلم و موسیقی می نامند که تمامی رشته های مختلف هنرهای تجسمی ، فیلم ، طراحی صنعتی ، کارگردانی ، گرافیک ، مرمت آثار تاریخی ، مد ، فشن ، موسیقی ، آواز ، ساخت قطعات موسیقی و غیره را به علاقمندان تحصیل در آلمان ارائه می دهند.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

ارزان ترین دانشگاه انگلیسی زبان آلمان کدام است ؟ مشاوران ما اطلاعات به روز را در اختیار دارند.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

نظام آموزشی رایگان در آلمان

نظام آموزشی دانشگاه های رایگان در آلمان به نحوی ست که دولت با اختصاص بودجه های کلان به دنبال قوی ساختن هرچه بیشتر دانشگاه ها و مراکز آموزشی ست ، تحصیل در این کشور علاوه بر رایگان بودن امکان اقامت دائم و زندگی در یکی از بهترین کشورهای اروپا را برای شما فراهم می سازد ، دانشجویان می توانند پس از اتمام تحصیلات خود می توانند در بازار کار شغلی مناسب بیابند.

از جمله دانشگاه های دولتی که می توانید شانس خود را برای تحصیل با پرداخت حداقل شهریه امتحان کنید دانشگاه های لودویگ ماکسلمینز مونیخ ، دانشگاه هامبورگ . مدرسه رسانه هامبورگ است ، شهر هامبورگ از مهم ترین شهرهای اروپا و کشور آلمان است که بهترین دانشگاه های اروپا در آن قرار گرفته اند ، دانشگاه هامبورگ شامل دانشکده های مهمی همچون حقوق ، پزشکی ، مدیریت ، کسب و کار و روانشناسی است که پذیرای دانشجویان بین المللی از سایر کشورهاست.

در رابطه با کسب اطلاعات در رابطه مکان این مراکز می توانید به سایت موسسه تبادلات دانشگاهی کشور آلمان موسوم به DAAD مراجعه نمائید و بررسی دقیق تری داشته باشید.

آشنایی با بهترین دانشگاه های آلمان

در حدود ۴۴ دانشگاه آلمان در لیست بهترین دانشگاه های دنیا قرار دارند که در ادامه به اختصار نگاهی به برترین آنها خواهیم داشت ، هر یک از این دانشگاه ها شرایط متفاوتی را در جذب دانشجو دارند ، اما به طور کلی استعداد ، توانایی هنری بالا ، نمونه کارهای انجام شده و شرکت در مصاحبه های ورودی از شرایط ورود است ، در مقاله تحصیل در آلمان به طور کامل این گونه موارد را شرح داده ایم ، مطالعه آن مقاله را نیز اکیداً به شما توصیه می کنیم ، برای آشنایی با بهترین دانشگاه های آلمان در ادامه با ما همراه شوید.

دانشگاه مونیخ آلمان

دانشگاه مونیخ آلمان که با نام کامل دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ معرفی می شود ، به عنوان یک مرکز تحقیقاتی دولتی در سال 1472 در شهر مونیخ تاسیس شد و ششمین دانشگاه قدیمی این کشور می باشد که از زمان تاسیس تاکنون بی وقفه به فعالیت مشغول بوده است.

از لحاظ ظرفیت پذیرش دانشجویان این دانشگاه به عنوان دومین دانشگاه بزرگ آلمان شناخته می شود و دارای 18 دانشکده از جمله دانشگاه الهیات ، حقوق ، اقتصاد ، تجارت ، پزشکی ، دامپزشکی ، تاریخ و هنر ، فلسفه ، روانشناسی و غیره می باشد.

از رشته های اصلی این دانشگاه می توان به فیزیک ، بیوشیمی ، اقتصاد ، زمین‌شناسی و دیرینه ‌شناسی ، زمین‌شناسی ، ژئوفیزیک ، زیست‌ شناسی انسانی ، منطق و فلسفه علم ، مدیریت ، رسانه و فناوری دیجیتال ، هواشناسی ، روانشناسی ، عصب‌شناسی ، علوم گیاهی ، مهندسی نرم‌افزار و غیره اشاره کرد که به دلیل به کارگیری زبان انگلیسی به عنوان یکی از زبان های اصلی آموزش ، در رتبه های نخست بهترین دانشگاه های کشور آلمان شناخته می شود.

دانشگاه مونیخ آلمان

دانشگاه آزاد برلین

چنانچه علاقه مند به مهاجرت به آلمان هستید ، توصیه می کنیم تا با انتخاب مسیر تحصیلی در یکی از دانشگاه های این کشور به خصوص دانشگاه آزاد برلین به راحتی به اقامت یکی از مطرح ترین کشورهای اروپا دست یابید ، دانشگاه آزاد برلین یک دانشگاه تحقیقاتی در شهر برلین و یکی از برجسته ترین دانشگاه ها در آلمان است که برای رشته های علوم انسانی ، علوم اجتماعی و علوم طبیعی مشهور می باشد.

این مرکز علمی در سال 1948 تاسیس شد و در رشته های زیست شناسی ، شیمی ، داروسازی ، زمین شناسی ، تاریخ و مطالعات فرهنگی ، حقوق ، اقتصاد و تجارت ، ریاضیات و غیره دانشجویان بین المللی را پذیرش می نماید و برای قبولی باید مدرک دیپلم خود را ارائه داده و با زبان آلمانی نیز آشنایی نسبی کسب کنید.

تمامی مدارک تحصیلی در ابتدای درخواست به این دانشگاه تطبیق داده می شوند و در صورت نیاز از شما مدارک بیشتری درخواست می شود که البته روال متداول بهترین دانشگاه های آلمان است.

در ادامه برخی از مقالات مورد نیاز علاقه مندان تحصیل در آلمان را می خوانید.

دانشگاه هایدلبرگ

دانشگاه هایدلبرگ

این دانشگاه یک مرکز علمی تحقیقاتی دولتی در شهر هایدلبرگ است که در سال 1386 تاسیس گردید ، این دانشگاه از آن جهت در فهرست بهترین دانشگاه های کشور آلمان قرار می گیرد که قدیمی ترین دانشگاه این کشور و یکی از قدیمی ترین های جهان است و با 12 دانشکده شامل علوم رفتاری ، شیمی ، زمین شناسی ، اقتصاد ، علوم اجتماعی ، حقوق ، ریاضیات ، فیزیک ، نجوم ، فلسفه ، پزشکی و غیره دانشجویان بین المللی را در رشته های متعدد پذیرش می نماید.

جهت اخذ پذیرش باید مدرک دیپلم خود را با سیستم آموزشی آلمان یکسان سازی نموده و در صورت نیاز دوره پیش نیاز مورد تایید دانشگاه را پشت سر بگذارید ، جالب است بدانید که افراد مشهور زیادی از جمله وستاو کرخوف و ماکس وبر از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند.

دانشکده پزشکی دانشگاه هایدلبرگ بسیار بزرگ بوده و با دو پردیس بهترین امکانات را در اختیار دانشجویان قرار می دهد ، فرصت کار در آلمان به صورت پاره وقت نیز به دانشجویان این دانشگاه داده می شود ، شاید بخواهید سری به مقاله کار در آلمان بزنید و با قوانین و بازار کار آن بهتر آشنا شوید ؛ روی لینک آبی کلیک کنید.

دانشگاه هایدلبرگ  بیش از ۱۰۰ رشته تحصیلی در تمامی مقاطع را ارائه می دهد ، بیش از ۲۰% دانشجویان این دانشگاه از نقاط مختلف دنیا هستند ، این دانشگاه به نوآوری در زمینه های مختلف شهرت دارد  و فلسفه ، الهیات ، حقوق و پزشکی از اولین رشته های این دانشگاه بوده اند.

دانشگاه هایدلبرگ که همیشه در بین 50 دانشگاه برتر قرار می گیرد می کوشد تا دانشجویان دوره دکترای خود را با بهترین امکانات و رفاه تحصیلی پذیرش نماید البته بخاطر داشته باشید که اکثر دوره های تحصیلی در این دانشگاه به زبان آلمانی ارائه می شود و دانشجویان علاقه مند به این دانشگاه باید مدرک زبان آلمانی خود را دریافت کرده و به این زبان تسلط کافی داشته باشند

University of Hamburg

دانشگاه هامبورگ

دانشگاه هامبورگ بزرگترین موسسه آموزشی و تحقیقاتی در آلمان شمالی و یکی از گسترده ترین دانشگاه ها در آلمان است که دارای دانشکده های حقوق ، اقتصاد و علوم اجتماعی ، علوم پزشکی ، آموزش ، روانشناسی ، علوم انسانی ، ریاضیات و علوم کامپیوتر و مهندسی می باشد.

شاید این دانشگاه را بتوان جوان ترین دانشگاه در فهرست بهترین دانشگاه های کشور آلمان دانست که توانسته در مدت زمان کوتاهی به جایگاه تحصیلی و علمی بالایی در این کشور و اروپا دست یابد ، داشتن شش جایزه نوبل نیز نشان از پتانسیل قوی این دانشگاه در علوم مختلف دارد.

دانشگاه هامبورگ

شما با پر نمودن فرم درخواست دانشگاه ، باید مهارت زبان آلمانی خود را به اثبات رسانده و حتما در زمان مشخص شده از سوی دانشگاه درخواست خود را ارسال کنید ، بورسیه های موجود در مقطع دکترا نیز به صورت قابل توجهی شرایط مناسب زندگی و تحصیل در این کشور را برایتان فراهم خواهد ساخت.

دانشگاه فریه برلین آلمان

دانشگاه فریه برلین آلمان یکی از بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در آلمان و بزرگترین مرکز تحقیقاتی در برلین آلمان است که به صورت شگفت انگیزی نزدیک به یک سوم دانشجویان خود را از میان دانشجویان بین المللی انتخاب می کند و هر ساله در فهرست QS جزو صد دانشگاه برتر جهان قرار می گیرد.

رشته های هنر ، علوم انسانی و علوم اجتماعی در این دانشگاه شهرت جهانی داشته و در آمریکا ، بلژیک ، روسیه ، مصر ، چین و هندوستان با داشتن شعبه هایی فعالیت می کند و دانشجویان مستعد در این کشورها را جذب می نماید.

ده پژوهشکده فعال بخش های اصلی دانشگاه مرکزی در آلمان را تشکیل می دهند و از سال 2007 تاکنون به عنوان دانشگاه نخبه آلمان لقب گرفته است T

دانشگاه فریه یک دانشگاه دولتی بوده و با داشتن بهترین امکانات رشته های علوم پزشکی و مهندسی را به دانشجویان علاقه مند ارائه می دهد.

دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ (LMU مونیخ )

دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ (LMU مونیخ ) در سال ۱۴۷۲ تاسیس شده و برنده جایزه های نوبل زیادی در زمینه های مختلف تحصیلی شده است ، چنانچه به رزومه دانشگاه نگاهی داشته باشید متوجه خواهید شد که اشخاص بزرگی در این دانشگاه به تحصیل و تدریس مشغول بوده و هستند ، این دانشگاه که در قلب مونیخ قرار گرفته برای برخی از رشته ها آزمون ورودی برگزار می کند.

تقریبا تمام رشته ها در این دانشگاه به زبان آلمانی ارائه می گردد البته فرصت تحصیل به زبان انگلیسی در برخی از رشته ها به صورت محدود وجود دارد و داشتن مدرک زبان آلمانی برای ورود به این دانشگاه را فراموش نکنید.

این دانشگاه دو بار در سال دانشجویان متقاضی ورود به رشته های مختلف را می پذیرد و در اغلب رشته ها داوطلبان از طریق یک مصاحبه حضوری محک زده می شوند.

برخی از دانشگاه های مهم آلمان را با جزئیات بیشتر ، مرور کنید.

دانشگاه هومبولت برلین آلمان

دانشگاه هومبلت برلین آلمان به دلیل روش های تحصیلی و متدهای آموزشی خود به عنوان دانشگاهی منحصر به فرد شناخته می شود و تحقیقات و آموزش در این دانشگاه توسط اساتید و پژوهشگران بومی صورت می پذیرد ، در حدود 10 درصد دانشجویان این دانشگاه را متقاضیان بین المللی تشکیل می دهند و همچنین این دانشگاه یکی از بهترین های اروپا در زمینه هنر و علوم انسانی است.
کتابخانه این دانشگاه یکی از بهترین و قدیمی ترین کتابخانه ها در کل کشور است و هر ساله بالغ بر 30 هزار دانشجو در آن تحصیل می کنند.

دانشگاه هومبولت که طبق آخرین رتبه بندی توانسته در میان صد دانشگاه برتر جهان قرار گیرد برای افراد علاقه مند به تحقیقات علمی مناسب ترین گزینه است.

دانشگاه آخن آلمان

دانشگاه آخن آلمان

دانشگاه آخن آلمان که در سال ۱۸۷۰ تاسیس شده ، در شهر آخن غربی ترین شهر آلمان قرار گرفته و در شاخه علوم طبیعی و مهندسی مشهور است.

دانشگاه آخن موفق به اخذ ۵ جایزه نوبل در علوم مختلف شده و ارتباط زیاد با صنعت موجب گشته تا سرمایه های زیادی به سمت این دانشگاه برای پژوهش های علمی روانه شود.

دانشگاه آخن که در میان ده دانشگاه برتر آلمان قرار دارد ، بیش از ۱۴۴ رشته تحصیلی را به دانشجویان داخلی و خارجی ارائه می دهد . تحصیل به دو زبان آلمانی و انگلیسی در این دانشگاه امکان پذیر است.

دانشگاه بین‌المللی شیلر آلمان

دانشگاه بین المللی شیلر آلمان با داشتن پردیس های متعدد در اروپا و آمریکا یک دانشگاه بین المللی به معنای واقعی ست که قدیمی ترین پردیس خود را در هایدلبرگ آلمان دارد و در ابتدا هدف آن فراهم نمودن دانشگاهی برای دانشجویان آمریکایی در آلمان بود.

از این رو سیستم تحصیلی آن کاملا مطابق با ایالات متحده آمریکا بوده و مدرک آن نیز در این کشور پذیرفته شده می باشد ، یکی از ویژگی های مثبت پذیرش در دانشگاه بین المللی شیلر فرصت تحصیل به زبان انگلیسی در اکثر رشته ها و دوره های آموزشی ست.

دانشگاه فرانکفورت آلمان

دانشگاه فرانکفورت آلمان که با الهام از شاعر بزرگ آلمانی گوته نامگذاری شده بودجه قابل توجهی را برای جذب دانشجویان خارجی در نظر گرفته است ، رشته های پزشکی ، فیزیک ، اقتصاد و تجارت این دانشگاه شهرت جهانی دارد و اساتید زیادی در این رشته ها موفق به اخذ جایزه نوبل شده اند . دانشجویان از بیش از 125 کشور در این دانشگاه به تحصیل مشغول هستند.

دانشگاه کلن آلمان

ششمین دانشگاهی که در اروپای مرکزی تاسیس شده دانشگاه کلن آلمان است ، تاسیس این دانشگاه به سال 1388 میلادی باز می گردد و اکنون یکی از بزرگترین مراکز آموزش عالی در آلمان به شمار می رود ، امروز امکان تحصیل در بیش از 200 رشته تحصیلی در این دانشگاه وجود دارد ، رتبه جهانی این دانشگاه همواره در حدود 300 تا 350 بوده است.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

آیا بدون داشتن مدرک زبان آلمانی می توانم در دانشگاههای خصوصی آلمان تحصیل کنم؟

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

دانشگاه های دولتی آلمان

دانشگاه های دولتی آلمان گزینه اول شانس تحصیل به صورت رایگان هستند که امکان دسترسی به آموزش عالی را برای دانشجویان از تمامی نقاط دنیا فراهم می سازند ، آلمان می خواهد تمامی افراد با استعداد و باهوش در حوزه های مختلف را به سکونت و کار در خود تشویق کند از این رو می کوشد تا شرایط لازم را برای آنها فراهم سازد که امکان تحصیل به صورت رایگان یکی از آنهاست.

دانشگاه های دولتی بدون هزینه هستند و تنها شرط ورود داشتن مدرک زبان آلمانی و در برخی موارد قبولی در آزمون ورودی ست . از جمله برخی از دانشگاه های رایگان در آلمان به شرح زیر است:

 

  • دانشگاه دولتی برلین
  • دانشگاه فرانکفورت
  • دانشگاه هومبولت برلین
  • دانشگاه بین الملللی برمن
  • دانشگاه یوهانس گوتنبرگ
  • دانشگاه آگسبورک
  • دانشگاه بایروت
  • دانشگاه دورتموند
  • دانشگاه کاسل
  • دانشگاه کلن
  • دانشگاه روستوک
  • دانشگاه اشتوتگارت
  • دانشگاه ماربورگ
  • دانشگاه اولدنبورگ
  • دانشگاه کنستانس

اسامی نام برده برخی از دانشگاه های دولتی آلمان هستند که دانشجویان بای انتخاب آگاهانه و اقدام به روش های صحیح می توانند با پرداخت حداقل شهریه به پذیرش برسند.

دانشگاه های خصوصی آلمان

دانشگاه های خصوصی آلمان نیز متقاضیان بسیار دارند که با شهریه ای بین ۳۵۰۰ تا ۱۰۰۰۰ یورو در سال می توانند انتخاب شما باشند ، دانشگاه هایی که با ساختارهای بین المللی و بالا بودن کیفیت آموزشی سعی در برقراری ارتباط بین فارغ التحصیلان و کارفرمایان بازار کار هستند تا دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی راحت تر وارد بازار کار شوند.

در همین راستا این دانشگاه ها علاوه بر بررسی معلومات علمی متقاضی ، توجه بسیاری به قابلیت های فردی و تعهد کاری دانشجو دارند لذا شرایط ورود به این مدارس عالی در ایالات های مختلف ، متفاوت است و به متقاضیان توصیه می شود حتماً قبل از هرگونه اقدامی ، از شرایط دانشگاه ها اطلاعات کافی را کسب نمایند.

آنچه که در مورد دانشگاه های خصوصی آلمان اهمیت دارد ، توجه به مورد تائید بودن این دانشگاه ها توسط دولت آلمان است ، موسسه های آموزش عالی خصوصی آلمان باید در فهرست کنفرانس رئیسان دانشگاهی وجود داشته باشد در غیر این صورت مورد تائید نظام آموزش عالی آلمان نیستند.

دانشگاه های خصوصی آلمان

نقش زبان آلمانی در شهریه دانشگاه ها

نقش زبان آلمانی در شهریه دانشگاه ها چیست؟ همانگونه که در مطالب مرتبط با هر دانشگاه خواندید ، زبان تحصیل در دانشگاه های آلمان دو زبان آلمانی و انگلیسی ست که با توجه به شرایط دانشجو امکان انتخاب هر کدام از آنها وجود دارد اما زبان انتخابی در هنگام تحصیل از مهم ترین عوامل موثر در پرداخت شهریه دانشگاه نیز است و دانشجویانی که به دنبال تحصیل به صورت رایگان هستند باید زبان آلمانی را انتخاب کنند.

البته عوامل دیگری مانند مقطع تحصیلی نیز می تواند معافیت از پرداخت شهریه را به همراه داشته باشد به عنوان مثال دانشجویان دوره دکترا با دریافت بورس تحصیلی از شهریه معاف خواهند بود حتی اگر به زبان انگلیسی در دانشگاه پذیرفته شوند.

سایر دانشگاه های مطرح آلمان

در عنوان های قبل تنها به تعداد انگشت شماری از بهترین دانشگاه های آلمان اشاره نمودیم در حالی که در هر یک از شهرهای کشور آلمان مراکز علمی متعددی وجود دارند که آینده تحصیلی و کاری درخشانی را برایتان رقم خواهند زد ، از جمله سایر دانشگاه های مطرح آلمان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •  دانشگاه فرایبورگ
  • دانشگاه فنی درسدن ( TU)
  •  دانشگاه توبینگن
  •  دانشگاه فنی درسدن
  •  موسسه فناوری کارلسروهه
  •  دانشگاه چاریته


فراموش نکنید که تحصیل در هر یک از دانشگاه های آلمان تضمینی بر اینده روشن شما خواهد بود و ناچه تمایل دارید از سایر روش های مهاجرت به این کشور همانند سرمایه گذاری در آلمان مطلع شوید به کارشناسان ما در شرکت مهاجرتی رجبی مراجعه نموده و از اخرین قوانین مطلع شوید.

سوالات پر تکرار بهترین دانشگاه های آلمان

بله ، دانشگاه آلمان در صورتی که از شما شهریه بگیرند ، هزینه ای برابر با دانشجویان بومی کشور خودشان را از شما دریافت خواهد نمود.

به طور کلی استعداد ، توانایی علمی یا هنری بالا ، نمونه کارهای انجام شده و شرکت در مصاحبه های ورودی از شرایط ورود به دانشگاه های آلمان است.

رشته های فنی و مهندسی در دانشگاه مونیبه بهترین نحو ارائه می شود ، این دانشگاه بارها جایزه نوبل در زمینه های مهندسی را دریافت کرده است.

دانشگاه هایدلبرگ که همیشه در بین 50 دانشگاه برتر قرار دارد برای دانشجویان دوره دکترای بهترین امکانات و رفاه تحصیلی پرا فراهم کرده است ، البته تحصیل دکترا در این دانشگاه به زبان آلمانی ارائه می شود.

صفحه اینستاگرام موسسه مهاجرتی رجبی آخرین و به روزترین اطلاعات در زمینه مهاجرت را در اختیار علاقه مندان قرار داده و مشاوره های لازم را در اختیار شما عزیزان قرار می دهد ، تماس با دفاتر تهران و شیراز را نیز به خاطر داشته باشید ، همچنین می توانید مقالات به روز سایت را مطالعه و مقایسه کنید ، برای شروع ، مقاله جامع و کامل تحصیل در خارج از کشور را بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه