تحصیل آلمان بهتر است یا اتریش

تحصیل آلمان بهتر است یا اتریش ؟ در پاسخ به سوال تحصیل آلمان بهتر است یا اتریش می‌توان گفت که هر دوی این کشورها فرصتهای عالی برای تحصیل هستند و هر ساله میزبان دانشجویان بین‌المللی زیادی از سراسر جهان می‌باشند.

اتریش و آلمان هر دو دارای سیستم آموزشی بسیار قوی هستند و امکانات مناسبی را برای دانشجویان بین‌المللی فراهم آورده‌اند ؛ برای آشنایی بیشتر با شرایط تحصیل در کشور آلمان ، می‌توانید مقاله تحصیل در آلمان را مطالعه نمایید ؛ همچنین کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) آماده پاسخگویی به سوالات شما در این خصوص می‌باشند.

دانشگاههای آلمان و اتریش شرایط مطلوبی را برای دانشجویان ارائه می دهند که از جمله آن ها می توان به آموزش عمومی رایگان در این کشورها اشاره کرد ؛ آموزشی سطح بالا در کنار یک سیستم خوابگاهی توسعه یافته این دو کشور را انتخابی عالی برای تحصیل خواهند کرد ؛ همچنین ، آلمان و اتریش شرایط خوبی را برای کسانی که می خواهند در طی تحصیل در این دو کشور کار کنند ، فراهم آورده است.

اغلب برنامه های کارشناسی در این دو کشور به زبان آلمانی تدریس می‌شوند ، اما فرصت هایی برای تحصیل به زبان انگلیسی نیز وجود دارد ؛ متوسط ​​هزینه های تحصیل در دانشگاه های خصوصی نیز بین 10000 تا 15000 هزار یورو در سال متغیر است.

بنابراین ، اگر به فکر تحصیل در کشوری اروپایی هستید ، اما نمی دانید تحصیل آلمان بهتر است یا اتریش ، می توانید با ادامه مقاله همراه باشید ، همچنین پیشنهاد می کنیم برای مقایسه بهتر ، مقاله تحصیل در اتریش را هم مرور کنید.

فهرست مطالب
تحصیل آلمان بهتر است یا اتریش

مقایسه تطبیقی آلمان و اتریش برای تحصیل

هر دوی این کشورها چیزهای زیادی برای ارائه به دانشجویان بین المللی دارند ، اما در مواردی تفاوت های کلیدی وجود دارد که باید قبل از تصمیم گیری در مورد تحصیل در آلمان یا اتریش می بایست آن ها را در نظر داشت.

لذا بهتر است در بررسی تحصیل آلمان بهتر است یا اتریش ، به مواردی چون مقایسه دو کشور از نظر شهریه دانشگاه ها (دولتی یا خصوصی) ، موقعیت مکانی (شهر بزرگ یا شهر کوچکتر)، ایمنی (امنیت شخصی و نرخ جرم و جنایت) ، سیستم بهداشتی (کیفیت خدمات درمانی) ، شرایط کار و  استخدام پس از فارغ التحصیلی (درصد فارغ التحصیلانی که در عرض شش ماه به شغلی مشغول شده اند)، موانع زبانی (تا چه میزان باید به زبان آلمانی باید مسلط بود) ، آب و هوا (آب و هوا و دمای متوسط) و … پرداخته شود.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

تردید ها و ابهامات خود در زمینه مهاجرت را با دریافت مشاوره از حرفه ای ترین کارشناسان هلدینگ رجبی برطرف کنید.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

مقایسه هزینه های تحصیلی آلمان و اتریش​

 Education Costs / Germany or Austria

مقایسه هزینه های تحصیلی آلمان و اتریش

مقایسه هزینه های تحصیلی آلمان و  اتریش از دیگر موارد مهم در انتخاب تحصیل آلمان بهتر است یا اتریش می باشد ؛ هزینه های تحصیل در اغلب دانشگاه های دولتی آلمان و اتریش برای دانشجویان اتحادیه اروپا و غیر اتحادیه اروپا رایگان است ؛ اما با این وجود ، باز هم دانشجویان مجبور به پرداخت هزینه های ترم تحصیلی برای پوشش دهی هزینه های اداری ، عضویت در اتحادیه های دانشجویی و نیز حمل و نقل عمومی محلی خواهند بود ، هزینه هر ترم در آلمان بین 200 تا 500 یورو متغیر است ؛ در حالی که این هزینه در اتریش ، کمی بالاتر است و در حدود 726.72 یورو در هر ترم می باشد.

مقایسه زندگی دانشجویی آلمان و  اتریش

در مقایسه زندگی دانشجویی آلمان و اتریش می توان به این نتیجه رسید که هزینه های زندگی در اتریش کمی بالاتر از آلمان است ؛ به طوری که ، هزینه های زندگی در اتریش در حدود 1100 یورو در ماه تخمین زده شده است و این در حالی است که در آلمان این هزینه ها در حدود 861 یورو در ماه تخمین زده می شود.

اما با این وجود ، هزینه های مربوط به اجاره ملک در اتریش کم تر از آلمان است ؛ لذا ، دانشجو به راحتی می تواند با پرداخت ماهانه در حدود 400 یورو در یک اتاق یک خوابه در شهر بزرگی چون وین اقامت گزیند ؛ در حالی هزینه اجاره در برلین حدود 700 یورو در ماه برآورد شده است.

تفاوت نرخ پذیرش دانشگاه های آلمان و  اتریش

تفاوت نرخ پذیرش دانشگاه های آلمان و  اتریش نیز از عوامل مهم در مسئله تحصیل آلمان بهتر است یا اتریش خواهد بود ؛ در این رابطه می توان گفت ، نرخ پذیرش دانشگاه های اتریش در مقایسه با نرخ پذیرش دانشگاه های آلمان بسیار کم تر است.

این در حالی است که حتی دانشگاه های برتر اتریش نظیر دانشگاه وین ، حتی نرخ پذیرش خود را به طور عمومی اعلام نمی کنند ؛ لذا ، شانس شما برای پذیرش در دانشگاه های آلمان بیش تر خواهد بود ؛ چرا که تعداد دانشگاه ها و کالج ها در کشور آلمان بیش تر است.

تا این جای کار در بررسی تحصیل آلمان بهتر است یا اتریش ، شرایط تحصیل در کشور آلمان بهتر بوده است ؛ اما برخی دیگر موارد ممکن است بر این انتخاب تاثیر گذار باشند.

اگر در خصوص هزینه های زندگی در کشورهای اروپایی سوالی دارید ، می توانید با گروه مهاجرتی رجبی در تماس باشید.

تفاوت نرخ پذیرش دانشگاه های آلمان و اتریش

در این بخش برای مقایسه بهتر ، می توانید مقالات زیر را بخوانید و دو کشور را از لحاظ ویزای تحصیلی و بهترین دانشگاه ها قیاس کنید.

شرایط کار حین تحصیل در  کشورهای آلمان و  اتریش

شرایط کار حین تحصیل در کشورهای آلمان و اتریش در مقایسه تحصیل آلمان بهتر است یا اتریش بسیار مهم است ؛ چرا که بسیاری از دانشجویان بین المللی آن را ملاکی برای تحصیل در این کشورها می دانند و برای گذراندن زندگی و کاهش هزینه های تحصیل یا زندگی بر روی آن حساب می کنند.

در هر دوی این کشورها امکان کار حین تحصیل به دانشجویان داده شده است ؛ اما با این وجود ، دانشجویان بین المللی در اتریش با ملیت هایی خاص مجاز به کار در این کشور هستند و برای افرادی که مجاز به کار هستند ، محدودیت 10 ساعت در هفته برای دانشجویان مقطع کارشناسی و نیز 20 ساعت کار در هفته برای دانشجویان مقطع فوق لیسانس در نظر گرفته شده است.

اما کار حین تحصیل در کشور آلمان از شرایط بسیار ساده تری برخوردار است ؛ لذا ، همه دانشجویان بین المللی مجاز به کار پاره وقت برای 240 روز و یا تمام وقت برای 120 روز در سال می باشند.

اقامت پس از تحصیل در کشورهای اتریش و آلمان

اقامت پس از تحصیل در کشورهای اتریش و آلمان

اقامت پس از تحصیل در کشورهای اتریش و آلمان چگونه است؟ هر دوی این کشورها شرایط کار پس از تحصیل را برای دانشجویان بین المللی فارغ التحصیل فراهم آورده اند.

لذا دانشجو می تواند در مدت یک سال پس از فارغ التحصیلی از یکی از دانشگاه های اتریش ، با امکان تمدید تا 2 سال بعد از دریافت وضعیت دائم ، کسب و کار راه اندازی کرده و یا شغلی بیابد ؛ در آلمان ، پس از فارغ التحصیلی به دانشجو 18 ماه اقامت داده می شود که زمانی کافی برای پیدا کردن یک شغل تمام وقت مناسب است.

اما شرایط استخدام در آلمان و اتریش چگونه است؟ آلمان پس از فارغ التحصیلی ، چشم انداز شغلی بسیار خوبی را برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهد و نرخ اشتغال در این کشور نسبتاً بالا است ؛ اما متأسفانه، در اتریش شرایط استخدام به این صورت نیست و در حدود یک سوم از جمعیت دانشجویان بین المللی در اتریش تصمیم گرفته اند ظرف سه سال این کشور را ترک کنند.

یکی دیگر از جنبه های مثبت تحصیل در کشور آلمان برای دانشجویان بین المللی این است که داشتن زبان آلمانی به عنوان یک مهارت ، نیازی ضروری برای پیدا کردن شغل نیست که این یافتن شغل برای خارجی ها را در بازار کار آسان تر خواهد کرد.

همچنین برای رشته هایی همچون علوم اجتماعی ، اقتصاد و بیزینس باید کالج W-Kurs را که دروس زبان آلمانی ، ریاضی ، اقتصاد ، تجارت و جامعه شناسی ارائه می شوند را بگذرانید و نام کالج رشته های انسانی G-Kurs است که دروس زبان آلمانی ، تاریخ ، ادبیات آلمان ، جامعه شناسی و آمار در آن تدریس می گردد و در نهایت متقاضیانی که قصد تحصیل رشته های زبان را دارند باید دوره کالج S-Kurs را بخوانند که دروس زیان آلمانی ، تاریخ ، علوم اجتماعی به آن ها آموزش داده می شود.

افرادی که بتوانند یکی از دو شرط زیر را فراهم سازند می توانند به صورت مستقیم و بدون گذراندن دوره کالج به دانشگاه وارد شوند:

  • تحصیل حداقل ۴ ترم در دانشگاه های دولتی ایران
  • داشتن مدرک زبان DSH که فقط در آلمان برگزار می شود . البته برای حل مشکل مدرک زبان ، می توان مدرک TestDaf را به جای آن ارائه داد که آزمون آن در ایران نیز برگزار می شود.

هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی سالهاست موفق به اخذ انواع ویزاهای تحصیلی و کاری برای مراجعین خود شده است ، تصاویر برخی از ویزاهای کشور آلمان را در این ویدئوی کوتاه میبینید ، این تصاویر مربوط به دوره زمانی کوتاهی است و تعداد ویزاهای اخذ شده بسیار فراتر از این موارد است.

شما نیز شماره تماس خود را در باکس زیر درج کرده و تمام  سوالات مهاجرتی خود را از مشاوران حرفه ای رجبی بپرسید و یا به دفاتر موسسه در شهر های تهران و شیراز مراجعه نمایید ؛ کارشناسان ما شرایط شما را بررسی کرده و بهترین راه ها را به شما پیشنهاد خواهند داد و تا اخرین مرحله در کنار شما خواهند ماند.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

دریافت ویزای تحصیلی آلمان و اتریش در کمترین زمان ممکن با اعتماد به هلدینگ معتبر رجبی.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

شرایط ویزا در آلمان و اتریش

شرایط ویزا در آلمان و اتریش چگونه است؟ آلمان و اتریش هر دو کشورهای در منطقه شینگن می باشند ، لذا شرایط ویزا برای شهروندان کشورهای عضو اتحادیه اروپا و شینگن بسیار مشابه خواهد بود.

به طور کلی ، برای تحصیل در هر کدام از این کشورها ، به پاسپورتی معتبر ، مدارک منابع مالی کافی و بیمه درمانی اجباری نیاز خواهد بود ؛ مهم ترین تفاوت در این خصوص فقط زمان پردازش است ، چرا که معمولاً ویزای دانشجویی در اتریش سریع ‌تر پردازش می شود.

پردازش ویزاها در اتریش بین 2 تا 4 هفته و در آلمان بین 6 تا 12 هفته به طول خواهد انجامید.

دانشجویان بین المللی در آلمان و اتریش

تعداد دانشجویان بین المللی در آلمان و اتریش چگونه است؟ هر ساله در حدود 100 هزار دانشجوی بین المللی کشور اتریش را برای تحصیل انتخاب می کنند ؛ اما این در حالی است که تعداد دانشجویان بین المللی کشور آلمان سه برابر اتریش و در حدود 350 هزار دانشجو می باشند.

لذا، شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی با دانشجویان بین المللی کم تری در اتریش رو به رو خواهید شد و تجربه محلی بیش تری خواهید داشت ؛ اما به هر حال ، این مورد به سبک زندگی دانشجو نیز بستگی دارد ؛ بنابراین اگر می خواهید تجربه متنوع تری را کسب نمایید ، آلمان تنوع فرهنگ های بیش تری را ارائه می دهد.

Student security / Germany  or Austria

امنیت دانشجویان در آلمان و اتریش

امنیت دانشجویان در آلمان و اتریش یکی دیگر از موارد مهم در خصوص تحصیل آلمان بهتر است یا اتریش می باشد ؛ به طور کلی ، آلمان و اتریش ، هر دو از جمله کشورهای امن برای زندگی به شمار می آیند و میزان جرم و جنایت در این کشورها از نرخ پایینی برخوردار است ؛ اما باز هم جرایم کوچک نظیر جیب بری و سرقت در شهرهای بزرگ آلمان بیش تر از اتریش می باشد ، اما این موضوع در هر شهر دیگری از جهان می تواند رخ دهد.

امنیت دانشجویان در آلمان و اتریش​

سیستم سلامت و بهداشت در آلمان و اتریش

سیستم‌ سلامت و بهداشت در آلمان و اتریش از رتبه بالایی برخوردار است ؛ هر دوی این کشورها دارای بیمارستان ها و کلینیک های بسیار مجهزی می باشند و پزشکان و پرستاران از صلاحیت های بالایی برخوردار هستند.

کشورهای آلمان و اتریش دانشجویان بین المللی را ملزم به تحت پوشش قرار گرفتن بیمه درمانی جهت تایید ویزای دانشجویی می کنند ؛ در کشور اتریش ، در صورت اقامت بیش از 6 ماه ، می توان برای ثبت نام در طرح بیمه ملی درخواست داد.

جزئیات بیش تر در خصوص تحصیل آلمان بهتر است یا اتریش را از متخصصین هلدینگ مهاجرتی رجبی بخواهید.

ردیف فاکتورهای تاثیرگذار بر انتخاب کشور آلمان یا اتریش برای تحصیل شرایط بهتر
1 هزینه های تحصیل آلمان
2 هزینه های زندگی آلمان
3 نرخ پذیرش آلمان
4 کار حین تحصیل آلمان
5 کار پس از فارغ التحصیلی هر دو مناسب است.
6 مالیات ها آلمان
7 شرایط ویزا هر دو مناسب است ، اما پردازش ویزا در اتریش بهتر است.
8 تعداد دانشجویان بین المللی آلمان
9 امنیت هر دو کشورهایی امن هستند.
10 سیستم سلامت هر دو دارای شرایطی مناسب هستند.
11 محدودیت های زبانی شرایط در آلمان بهتر از اتریش است.
12 شرایط استخدام آلمان

مقایسه جدولی تحصیل آلمان بهتر است یا اتریش

آلمان یا اتریش ، کدامیک؟ وقتی صحبت از تصمیم گیری برای تحصیل در خارج از کشور می شود ، تشخیص این که کدام کشور مناسب تر است ، می تواند بسیار چالش برانگیز باشد ؛ اگر بخواهیم موارد بالا بصورت مقایسه جدولی تحصیل آلمان بهتر است یا اتریش در آوریم ، جدول ارائه شده را خواهیم داشت.

محدودیت های زبانی در آلمان و اتریش

محدودیت های زبانی در آلمان و اتریش نیز می تواند در مسئله تحصیل آلمان بهتر است یا اتریش مهم باشد ؛ به طوری که ، تسلط به زبان آلمانی برای تحصیل در دانشگاه های اتریش ضروری است ؛ چرا که اکثر دروس در این کشور به زبان آلمانی تدریس می شوند ؛ اما در آلمان شرایط به گونه ای دیگر است.

به طوری که ، بسیاری از دانشگاه ها در آلمان برنامه‌ های آموزش به زبان انگلیسی را نیز ارائه می دهند ؛ فراهم بودن تحصیل به زبان انگلیسی در آلمان می تواند این کشور را به یک انتخاب عالی برای دانشجویان بین المللی که آلمانی صحبت نمی کنند ، تبدیل کند ؛ اما با این وجود ، یادگیری حداقل برخی از اصول اولیه زبان برای داشتن زندگی آسان تر در آلمان باز هم توصیه می شود.

به طور کلی ، انتخاب کشوری مناسب برای تحصیل به اولویت ها و اهداف شما بستگی دارد ؛ لذا ، اگر به دنبال یک تجربه سنتی تر باشید ، کشور اتریش می تواند انتخاب مناسبی باشد ؛ اما اگر به زبان آلمانی مسلط نیستید و به دنبال تجربه ای جهانی هستید ، کشور آلمان گزینه بهتری خواهد بود.

سوالات پر تکرارتحصیل آلمان بهتر است یا اتریش

 اگر به دنبال یک تجربه سنتی تر هستید ، کشور اتریش برای شما بهتر است اما اگر به زبان آلمانی مسلط نیستید و به دنبال تجربه ای جهانی هستید ، کشور آلمان را انتخاب کنید.

آلمان برای هزینه ها بهتر خواهد بود ، بورسیه های بیشتر و هزینه های زندگی کمتر را تجربه خواهید کرد.

اتریش بهتر است ، هر دو کشور امن هستند و میزان جرم در آن ها کم است اما جرایم کوچک مانند جیب بری در آلمان بیشتر دیده شده.

پردازش ویزاها در اتریش بین 2 تا 4 هفته و در آلمان بین 6 تا 12 هفته به طول خواهد انجامید.

دانشجو می تواند در مدت یک سال پس از فارغ التحصیلی از یکی از دانشگاه های اتریش ، با امکان تمدید تا 2 سال بعد از دریافت وضعیت دائم ، کسب و کار راه اندازی کرده و یا شغلی بیابد ؛ در آلمان ، پس از فارغ التحصیلی به دانشجو 18 ماه اقامت داده می شود که زمانی کافی برای پیدا کردن یک شغل تمام وقت مناسب است.

آلمان بسیار بهتر است چراکه همه دانشجویان بین المللی در آلمان مجاز به کار پاره وقت برای 240 روز و یا تمام وقت برای 120 روز در سال هستند اما در اتریش محدودیت 10 ساعت در هفته برای دانشجویان مقطع کارشناسی و نیز 20 ساعت کار در هفته برای دانشجویان مقطع فوق لیسانس وجود دارد.

برای انتخاب این که تحصیل آلمان بهتر است یا اتریش ، می بایست فاکتورهایی را از جمله موارد ذکر شده ، در نظر گرفت و شرایط کشورها را در کنار اهداف خود قرار داد ؛ بدین ترتیب می توان انتخابی عالی برای تحصیل در خارج از کشور داشت ؛ اگر در سن تحصیل نیستید و یا راه های بهتری برای مهاجرت به اروپا نمیشناسید می تواند با مطالعه مقالات مهاجرت به آلمان و مهاجرت به اتریش علاوه بر تحصیل ، با راه و روش های دیگر مهاجرت که قانونی و امن هستند نیز آشنا شوید ، شاید شرایط شما با یکی دیگر از روش ها سازگاری بیشتری داشته باشد ، مشاوران موسسه مهاجرتی رجبی نیز در دفاتر تهران و شیراز می توانند در این زمینه به شما مشورت داده و مسیر صحیح را به شما پیشنهاد دهند.

 

تجربه چند نفر از مراجعین ما برای دریافت ویزای تحصیلی آلمان را در این بخش ببینید.

نمایش ویدیو درباره زهرا شعاعی کلاینت موسسه رجبی
نمایش ویدیو درباره میلاد مهدیان کلاینت موسسه رجبی
نمایش ویدیو درباره حنا حسین زاده کلاینت موسسه رجبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه