مقایسه تحصیل فوق لیسانس در آلمان و انگلیس

مقایسه تحصیل فوق لیسانس در آلمان و انگلیس ، موضوع مهمی برای تحقیق است که بسیاری از متقاضیان مهاجرت تحصیلی خواهان دریافت پاسخ مناسب برای آن هستند.

آلمان و انگلیس دو کشور مهم و برجسته در قاره اروپا هستند که بسیاری از واجدین شرایط ادامه تحصیل در مقطع تحصیلات تکمیلی را بر سر دوراهی انتخاب قرار می دهد.

به همین دلیل مشاوران شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) در این مقاله به مقایسه شرایط تحصیل فوق لیسانس در این دو کشور پرداخته و نتایج آن را به صورت مختصر اما مفید خدمت علاقه مندان عزیز ارائه کرده اند.

بریتانیا به خاطر بهترین دانشگاه‌های جهان شناخته شده است ، در حالی که آلمان برای تحصیل رایگان و آموزش با کیفیت محبوب است ، اگرچه ، هر دو گزینه‌های شگفت‌انگیزی هستند ، اما قبل از انتخاب کشوری برای تحصیل ، باید عوامل مهمی مانند واجد شرایط بودن ، هزینه تحصیل ، دانشگاه های برتر ، روند و سهولت دریافت ویزا و اقامت پس از تحصیل را در نظر بگیرید.

برای کسب اطلاعات اولیه مانند هزینه های تحصیل ، بهترین دانشگاه ها ، آزمون ها و بورسیه ها توصیه میکنیم ابتدا مقاله تحصیل در آلمان را بخوانید با اطلاعات شما تکمیل و به روز گردد.

فهرست مطالب
مقایسه تحصیل فوق لیسانس در آلمان و انگلیس

نگاه کلی بر رتبه بندی تحصیلی آلمان و انگلستان در اروپا

نگاه کلی بر رتبه بندی تحصیلی آلمان و انگلستان در اروپا که در سال 2018 بررسی شده ، نشان داده است که آلمان در سال های 2017 و 2018 در رتبه بندی کشورهای اروپایی بر اساس جذابیت آنها برای دانشجویان خارجی پیشتاز بوده است.

در آن سال ها آلمان به عنوان “بهترین کشور برای دانشجویان بین المللی” در جایگاه بالاتر از بریتانیا و فرانسه باقی مانده است ، در حالی که البته همیشه چنین بوده است که بسیاری از دانشجویان آینده نگر تمایل دارند ابتدا به بریتانیا و ایالات متحده فکر کنند زیرا این کشورها طبق اکثر رتبه بندی ها بهترین موسسات را دارند اما مطالعه جدید در سال 2018 استدلال می کند که آلمان اکنون بهترین آنها است.

این مطالعه که توسط Study.EU انجام شده بود ، نشان داد که آلمان با امتیاز کلی 80.7 از 100 امتیاز در صدر قرار گرفت و این جایگاه بسیار جلوتر از بریتانیا و فرانسه به ترتیب با امتیازهای 75.8 و 68.6 بود.

دلایل برتری آلمان نسبت به بریتانیا و فرانسه

در مقایسه تحصیل فوق لیسانس در آلمان و انگلیس می توان گفت در حالی که انگلستان همچنان در رتبه بندی دانشگاه ها در صدر قرار دارد اما مدارس آموزش عالی آلمان تاکنون نمرات آموزشی بسیار بهتری نسبت به رقبای خود در بریتانیا دریافت کردند.

رتبه بندی تحصیلی آلمان ، انگلستان و فرانسه در سال 2018

برای درک بهتر نمودار موجود، می توانید از لیست کشویی گزینه column را انتخاب کنید

No Data Found

شاید بسیاری فکر کنند که انگلستان به دلیل رسمی بودن زبان انگلیسی به آلمان ارجحیت دارد اما طبق بررسی معیارها یکی از دلایل برتری آلمان نسبت به بریتانیا و فرانسه تعداد دوره های ارائه شده به زبان انگلیسی است.

در حالی که بریتانیا و ایرلند تقریباً همه دوره‌ها را به زبان انگلیسی ارائه می‌کنند ، اما آلمان از نظر تعداد دوره‌هایی که دانشجویان می‌توانند به زبان انگلیسی تحصیل کنند ، پس از هلند در رتبه دوم قرار دارد.

با توجه به این موضوع که در آلمان تعداد فزاینده دانشجویان داخلی به خارج از کشور می روند و این کشور مجبور است دانشجویان بین المللی بیشتری را جذب کند؛ ارائه دوره های بیشتر و بیشتر به زبان انگلیسی چیزی است که آلمان مد نظر قرار داده و در سال های آینده نیز مهم باقی خواهد ماند.

مقایسه سیستم نمره دهی انگلستان و آلمان

مقایسه سیستم نمره دهی انگلستان و آلمان

مدت زمان تحصیل فوق لیسانس در آلمان دو سال اما در انگلستان یک سال است ، این موضوع در انگلستان از برخی جهات ایده آل است اما از نظر سختی کار و فشردگی مواد درسی فشار بیشتری به دانشجو می آورد.

مقایسه سیستم نمره دهی انگلستان و آلمان نشان می دهد که اکثر دانشگاه های آلمان از سیستم انتقال اعتبار اروپا (ECTS)  پیروی می کنند ، کمیسیون اروپا این سیستم درجه بندی را توسعه داده است ، ECTS یک روش استاندارد برای تعیین اعتبار تحصیلی برای دوره های بین المللی است ، به طور متوسط ، دانشجویان می توانند 30 واحد در هر ترم کسب کنند.

سیستم نمره دهی انگلستان بیشتر در مورد مهارت های خاص و نقاط قوت تحصیلی دانشجو می گوید ، همچنین به کارفرمایان کمک می کند تا پتانسیل واقعی متقاضی را درک کنند ، تحصیلات در بریتانیا از یک «مقیاس درجه حروف» پیروی می کند ، این مقیاس از A تا F متغیر است؛ حرف A  برای دانش برجسته اعطا می شود و حرف F مخفف کلمه fail یعنی شکست با نمره کم است ، یک دانشجو برای تحصیل در بریتانیا به حداقل 40 تا 45 درصد از کل نمره نیاز دارد ، در حالی که آلمان 50 تا 65 درصد برش بالاتری دارد.

واجد شرایط بودن برای ویزای دانشجویی

یکی از فاکتورهای مهم برای در مقایسه تحصیل فوق لیسانس در آلمان و انگلیس واجد شرایط بودن برای ویزای تحصیلی است ، برای تحصیل فوق لیسانس در انگلستان شما باید مدرک لیسانس از انگلستان یا خارج از کشور داشته باشید و برای تحصیل در مقطع کارشناسی باید حداقل 13 سال تحصیلی را پشت گذاشته باشید.

همچنین شما باید مدارک پیش دانشگاهی معادل A-levels انگلستان ، Scottish Highers  یا National Diploma  داشته باشید ، بیانیه هدف (SOP)، مقالات و توصیه نامه (LOR) هم مورد نیاز است ، برای شرط زبان در انگلستان یا باید 58 درصد یا بیشتر در موضوع انگلیسی در سطح متوسط داشته باشید یا باید در سیستم آزمون های بین المللی زبان انگلیسی  IELTS ،  TOEFL  و PTE شرکت کنید.

برای پذیرش در دوره های فوق لیسانس مدیریت در انگلستان حضور در GMAT الزامی است ، نمره GRE  نیز برای اطمینان از پذیرش در دوره های علمی مورد نیاز است و علاوه بر همه این ها ، دانشگاه‌های بریتانیا ترجیح می‌دهند دانشجویان بین‌المللی با تجربه کاری را بپذیرند.

واجد شرایط بودن برای ویزای دانشجویی

برای تحصیل فوق لیسانس در آلمان هر دانشگاه معیارهای واجد شرایط بودن خود را دارد ، Feststellungspruefung  یک آزمون ورودی برای دانشگاه های مختلف آلمان است.

ارائه مدرک کارشناسی رسمی ، ریز نمرات ، مدرک مهارت زبان (آلمانی یا انگلیسی) ، انگیزه نامه ، نامه پذیرش دانشگاه ، نامه تمکن مالی ، گواهی پوشش بیمه درمانی ، مدرک مهارت زبان و تجربیات کاری (اختیاری) باید مدارک ارسال شود.

در این ویدئو تصاویر ویزاهای اخذ شده توسط هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی را میبینید ، این ویزاها مخصوص کشور آلمان بوده و مربوط به دوره زمانی کوتاهی است ، برای آشنا شدن با تجارب برخی از مراجعین ما به بخش ” ما تا حالا چیکار کردیم ؟ ” بروید.

ضمناً اگر شماره تماستان را در باکس کرم زنگ زیر درج کنید ، کارشناسان مجرب موسسه رجبی با شما تماس خواهند گرفت و مشاوره اولیه رایگان را ارائه خواهند داد ؛ پس شماره را ثبت کرده و سوالاتتان را بنویسید تا آماده تر باشد.

در بخش دیدگاه هم می توانید شرایط خود را شرح داده و پاسخ مشاوران ما را در خصوص مقصد مهاجرتی خود دریافت کنید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

دریافت راهنمایی مشاوران رجبی در خصوص تحصیل فوق لیسانس در خارج با ثبت شماره تماستان در فیلد زیر.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

مقایسه شرط زبان برای فوق لیسانس در آلمان و انگلستان

مقایسه شرط زبان برای فوق لیسانس در آلمان و انگلستان نشان می دهد که آیلتس یا تافل هر دو توسط دانشگاه های آلمان و انگلستان مورد نیاز است و سطح زبان مورد نیاز آنها برای مقطع کارشناسی ارشد ، در هر دو کشور نمرات 6.5 تا 7 است.

با این حال ، کشور آلمان تسلط به زبان آلمانی در سطح B2/C1 را نیز الزامی کرده است؛ بنابراین اگر از این جنبه به مقایسه تحصیل فوق لیسانس در آلمان و انگلستان نگاه کنیم ، پذیرش فوق لیسانس در انگلستان راحت تر خواهد بود و انگلستان نسبت به آلمان از شرایط استاندارد بیشتری برای صلاحیت برخوردار است.

فرصت های کار در حین تحصیل در آلمان و انگلستان​

Work opportunities

فرصت های کار در حین تحصیل در آلمان و انگلستان

به طور کلی فرصت های کار در حین تحصیل در آلمان و انگلستان برای دانشجویان خوب است؛ برای انگلستان ، دانشجویی با ویزای دانشجویی Tier 4 می تواند 20 ساعت در هفته از دوشنبه تا یکشنبه کار کند اما اگر دانشجویی ویزای Tier 4 برای دوره پاره وقت داشته باشد ، در طول مدت تصدی خود مجاز به انجام هیچ کاری نیست.

در آلمان هم دانشجویان کشورهای غیر اتحادیه اروپا (از جمله ایرانی ها) با ویزای دانشجویی مجاز به کار 120 روز کامل یا 240 نیم روز در طول ترم خود یا در تعطیلات در سال هستند و اگر دانشجویی شغلی به عنوان دستیار دانشجویی در دانشگاه داشته باشد ، این قانون 120 روز کاری قابل اجرا نخواهد بود.

توجه داشته باشید که کار بیش از حد مجاز در آلمان توسط دولت مجاز نیست ، شما باید هزینه های بیمه درمانی ، پرستاری و بیمه مراقبت را بپردازید ، علاوه بر این ، نقض قوانین منجر به اخراج خواهد شد.

در ادامه برخی از مقالات مورد نیاز علاقه مندان تحصیل در آلمان را تقدیم کرده ایم ، پیشنهاد می کنیم حتماً مطالعه نمایید.

روند دریافت ویزای تحصیلی آلمان و انگلستان

از دیگر جنبه های مقایسه تحصیل فوق لیسانس در آلمان و انگلستان ، روند دریافت ویزای تحصیلی آلمان و انگلستان است ، یک دانشجوی ایرانی برای برنامه های تحصیلی بیش از 90 روز باید اجازه اقامت دریافت کند و تنها از طریق یک نوع ویزای تحصیلی اقامت ممکن می شود.

نکته مهم در مورد ویزای تحصیلی آلمان این است که دانشجو در زمان درخواست برای ویزای تحصیلی آلمان باید 10000 یورو در حساب داشته باشد و این مبلغ به مدت سه ماه قابل برداشت نمی باشد.
در حالیکه کشور انگلستان قوانین مهاجرت کاملاً متفاوتی دارد و دانشجویان باید انواع ویزای تحصیلی انگلستان را بشناسند و مطابق با شرایط خود یک مورد از آنها را درخواست بدهند ، انگلستان هزینه ویزای بیشتری دارد اما در عوض پول متقاضیان فقط 28 روز در حساب مسدود شده قرار می گیرد.

همچنین باید به این نکته اشاره شود که؛ دانشجویان متقاضی تحصیل فوق لیسانس در آلمان معمولا دو بار در سال فرصت درخواست دارند اما برای تحصیل در انگلستان ، چه مقطع کارشناسی و چه مقاطع بالاتر ، فقط یکبار در سال اجازه درخواست دارند ، خوب است در همین جا سری به مقاله تحصیل در انگلستان هم بزنید چراکه اطلاعات خوبی درباره مقاطع مختلف تحصیلی ، آزمون های ورودی ، مدارک زبان مورد نیاز و بسیاری مسایل مهم دیگر در اختیار شما قرار گرفته که دانستن آن ها واجب است.

شهریه تحصیل فوق لیسانس در انگلستان شهریه تحصیل فوق لیسانس در آلمان
شهریه دانشجویان انگلیس و اروپا 9000 پوند در سال شهریه دانشگاه های دولتی رایگان است (فقط 200 تا 300 یورو).
شهریه دانشجویان بین لمللی 10000 تا 25000 پوند در سال شهریه دانشجویان خصوصی 10000 تا 30000 یورو در سال*

مقایسه هزینه تحصیل فوق لیسانس در آلمان و انگلستان

مقایسه هزینه تحصیل فوق لیسانس در آلمان و انگلستان یکی دیگر از عواملی است که آلمان را نسبت به کشورهایی مانند بریتانیا ، فرانسه ، سوئیس و سوئد متمایز کرده است.

آلمان در بیانیه مطبوعاتی خود به رایگان بودن دانشگاه های خود افتخار می کند؛ دانشجویان دانشگاه های دولتی آلمان – چه دانشجویان داخلی و چه بین المللی – شهریه پرداخت نمی کنند ، بلکه هزینه های اداری ساده ای بین 100 تا 500 یورو در هر ترم می پردازند که هزینه های حمل و نقل عمومی آنها را نیز پوشش می دهد.

این در حالی است که انگلستان به دلیل «هزینه بالای زندگی و هزینه‌های تحصیل» در لیست کشورهای گران قرارمی گیرد.

* متقاضیان برای اطلاعات کاملتر درباره شهریه تحصیل فوق لیسانس در دانشگاه های خصوصی باید به وب سایت رسمی دانشگاه ها مراجعه کنند.

آینده شغلی فوق لیسانس ها در آلمان و انگلستان

در مورد آینده شغلی فوق لیسانس ها در آلمان و انگلستان پس از فارغ التحصیلی ، باید بگوییم باز هم پرچم کشور آلمان بالاتر است؛ آلمان تاکنون در زمینه زندگی و آینده شغلی فوق لیسانس ها واقعاً خوب عمل کرده است.

در مورد فصت پس از تحصیل برای جستجوی کار شواهد نشان می دهد که هر دو کشور مدت زمان مناسبی را برای فارغ التحصیلان در نظر گرفته است؛ فارغ التحصیلان در آلمان می توانند تا 18 ماه پس از پایان تحصیلات خود بمانند و با پیدا کردن موقعیت شغلی مناسب ویزای دانشجویی خود را به ویزای کاری تغییر دهند.

و در انگلستان قوانین جدید ویزا - The Graduate Route 2021 – به دانشجویان بین المللی که ویزای دانشجویی معتبر دارند اجازه داده می شود تا 2 سال پس از فارغ التحصیلی در بریتانیا بمانند ، این قانون قرار بود که از تابستان 2021 اجرایی شود.

طبیق این قانون شما باید مدرک فوق لیسانس یا بالاتر را در یک دانشگاه معتبر در انگلستان به پایان رسانده باشید ، فارغ التحصیلان Ph.D  می توانند تا 3 سال ادامه در بریتانیا بمانند ؛ در این مدت دانشجویان می توانند بازگردند و به جستجوی شغل بپردازند ، هنگامی که متقاضیان در این مدت شغلی پیدا کردند ، به راحتی می توانند به ویزای کار ماهر روی بیاورند.

آینده شغلی فوق لیسانس ها در آلمان و انگلستان

شرایط اقامت پس از تحصیل در انگلستان و آلمان

شرایط اقامت پس از تحصیل در انگلستان و آلمان ، در هر دو کشور نیازمند رعایت شرایط خاصی است؛ شما می توانید پس از اقامت در انگلستان و کار با درآمد ثابت به مدت 5 سال برای روابط عمومی در انگلستان اقدام کنید.

آلمان 2 گزینه در اختیار شما قرار می دهد که می توانید در عرض 2 سال یا بعد از 5 سال زندگی در آنجا برای ویزای روابط عمومی اقدام کنید.
آلمان به طور خاص بر کمک به صندوق های بازنشستگی تأکید دارد که بسته به مدت اقامت شما در این کشور متفاوت است ، در حالی که انگلستان این قانون را ندارد.

آلمان و انگلستان را از دو جنبه دیگر هم با هم مقایسه کنید ؛ هزینه های زندگی و اجاره و خرید ملک.

سوالات پر تکرار مقایسه تحصیل فوق لیسانس در آلمان و انگلیس

آلمان با امتیاز کلی 80.7 از 100 امتیاز در صدر قرار دارد و این جایگاه بسیار جلوتر از بریتانیا و فرانسه به ترتیب با امتیازهای 75.8 و 68.6 است.

 آلمان از نظر تعداد دوره‌هایی که دانشجویان می‌توانند به زبان انگلیسی تحصیل کنند ، پس از هلند در رتبه دوم قرار دارد.

یک دانشجو برای تحصیل در بریتانیا به حداقل 40 تا 45 درصد از کل نمره نیاز دارد ، در حالی که آلمان 50 تا 65 درصد کل نمره را لازم دارد.

برای تحصیل فوق لیسانس در آلمان هر دانشگاه معیارهای واجد شرایط بودن خود را دارد که معمولا با یک آزمون ورودی انجام میشود اما در انگلستان علاوه بر دارا بودن دیپلم 13 ساله و کارشناسی معتبر از انگلستان و سایر کشورهای خارج از ایران شما باید مدارک زبان بسیار معتبری ارائه کنید و گرفتن پذیرش بسیار دشوار تر است.

در هر دو کشور نمرات 6.5 تا 7 ایلتس را درخواست میدهند ، کشور آلمان تسلط به زبان آلمانی در سطح  B2/C1 را نیز ضروری میداند پس از نظر زبان ، آلمان سخت تر خواهد بود.

به طور کلی ما در موسسه مهاجرتی رجبی ، در مقایسه تحصیل فوق لیسانس در آلمان و انگلیس​ ، به این نتیجه رسیده ایم که در مجموع برای یک دانشجوی بین المللی از ایران ، به شرطی که بتواند زبان آلمانی را در حد متوسط صحبت کند ، کشور آلمان گزینه بهتری محسوب می شود ، حالا انتخاب با شما عزیزان است ، شما هر کدام از این کشورها را که برای ادامه تحصیل انتخاب کنید ، مشاوران موسسه مهاجرتی رجبی در دفاتر تهران و شیراز آماده ارائه خدمات حقوقی مهاجرت تحصیلی هستند ، پیشنهاد می کنیم مقاله مهاجرت به آلمان را نیز بخوانید تا با سایر روش های مهاجرت به جز تحصیل هم آشنا شوید.

در این بخش به صحبت های چند نفر از مراجعین ما در خصوص مهاجرت تحصیلی به آلمان توجه نمایید.

نمایش ویدیو درباره امیر امیری کلاینت موسسه رجبی
پخش ویدیو
نمایش ویدیو درباره حنا حسین زاده کلاینت موسسه رجبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
منو
خانه