تحصیل در یونان

تحصیل در یونان

بله، چنانچه پس از پایان تحصیلات تان بتوانید در این کشور در شغلی استخدام شده و 5 سال مالیات بپردازید ، مجاز به دریافت اقامت دائم می شوید.

خیر، تحصیل در یونان در تمامی مقاطع دانشگاهی با شهریه همراه می باشد، اما با دریافت بورسیه در مقاطع تحصیلات تکمیلی می توان به تحصیل رایگان دست یافت.

تحصیل در یونان در تمامی مقاطع دانشگاهی به زبان های یونانی و انگلیسی امکان پذیر می باشد.

 خیر، تحصیل در یونان یکی از گزینه های مقرون به صرفه و ارزان در اروپا شناخته می شود.

برخی از دانشگاه های یونان نیز مورد تائید وزارت علوم و بهداشت کشورمان می باشند که معادل سازی مدرک اخذ شده از این مراکز را در ایران کاملا مقدور ساخته و افراد به راحتی می توانند وارد بازار کار و کسب درآمد در کشورمان شوند.

نظام آموزشی کشور یونان

نظام آموزشی کشور یونان به طور کلی 3 مقطع را در بر می گیرد که شامل دوره ابتدایی ، متوسطه و آموزش عالی می باشد و دانشجویان و دانش آموزان می توانند در مراکز دولتی و خصوصی به تحصیل در مقاطع مختلف مشغول شوند. دوره ابتدایی از 6 سالگی تا 12 سالگی را در بر گرفته و دوره متوسطه پس از آن و به مدت 3 سال می باشد.

با ورود به دانشگاه های یونان ، دانشجویان می توانند دوره های کارشناسی 4 ساله، کارشناسی ارشد 2 ساله و دوره دکترا 3 تا 6 ساله را به ترتیب پشت سر بگذارند و مدارک معتبری را دریافت کنند . توجه داشته باشید که پذیرش در هر مقطع مدرک معتبر مقطع پیشین را طلب می کند.

علاوه بر این تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در یونان نیز در دانشگاه های مطرح این کشور امکان پذیر بوده که هرکدام به ترتیب نیازمند 6 و 5 سال زمان هستند . ضمن اینکه متقاضیان خارجی نظیر دانشجویان ایرانی ، جهت تحصیل در یونان باید پیش از ورود به دانشگاه یک دوره پیش نیاز 1 ساله را بگذرانند تا مدرک دیپلم شان معادل سازی شود . دقت داشته باشید که اکثر دانشگاه های یونان برای پذیرش در رشته های مختلف آزمون ورودی برگزار کرده و افراد منتخب قادر به ورود و تحصیل در رشته های مختلف خواهند شد که دوره پیش نیاز این آمادگی را به آنها می دهد.

شرط معدل برای دانشگاه های یونان

علاوه بر دوره پیش نیاز و شرکت در آزمون ورودی شما باید مراحل دیگر را نیز پشت سر بگذارید که یکی از مهم ترین آنها داشتن سطح معدل مشخص است . شرط معدل خاصی جهت ورود به دانشگاه های یونان تعریف نشده است و دانشگاه ها نیز معمولا حداقل معدلی را به عنوان شرط پذیرش اعلام نکرده اند ، اما معدل آخرین مدرک تحصیلی قطعا در پذیرش افراد تاثیر بسیاری خواهد داشت و در شرایط رقابتی و یکسان بین افراد می تواند نقشی تعیین کننده داشته باشد.

حال هرچه معدل شما بالاتر باشد، شانس پذیرش بالاتری خواهید داشت و به طور معمول پیشنهاد می شود که برای پذیرش در مقطع لیسانس ، حداقل معدل دیپلم کمتر از 12 نباشد . همچنین برای پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد معدل بالای 14 و مقطع دکترا معدل بالای 15 توصیه می گردد . البته این میزان معدل به معنای معدل مناسب و کافی نمی باشد، بلکه حداقل معدل توصیه شده است.

قطعا برخی از رشته های تحصیلی نظیر رشته های پزشکی و یا رشته های پر متقاضی نظیر حقوق و اقتصاد نیاز به ارائه معدل دیپلم بالایی دارند، شاید در برخی از دانشگاه های برتر نیاز به داشتن معدل بالای 18 داشته باشید . به همین خاطر حتما در رابطه با شرط معدل برای دانشگاه های یونان در مراکز مختلف با مشاورین هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی مشورت نمایید.

زبان تحصیل در یونان

مطلع هستید که زبان رسمی و عامه مردم زبان یونانی می باشد و این زبان را باید زبان اول در این کشور دانست که تمامی مقاطع تحصیلی از ابتدا تا انتها به آن تدریس می شوند.

اما خوشبختانه امکان تحصیل به سایر زبان ها نیز برای دانش آموزان و دانشجویان فراهم آمده است و دانش آموزان خارجی که تسلط لازم به زبان یونانی را ندارند، می توانند در مدارس بین المللی دو زبانه در این کشور به تحصیل مشغول شوند که علاوه بر زبان یونانی به زبان انگلیسی و یا سایر زبان های مادری آنان دروس را در تمامی مقاطع تدریس می کنند.

تحصیل در چنین مدارسی دانش آموزان را از تسلط زبانی لازم برای تحصیل در دانشگاه نیز برخوردار می سازد و آنان در ادامه تحصیلات آموزش عالی خود دیگر با مشکل زبانی مواجه نخواهند بود . اما تحصیل در دانشگاه های این کشور دانشجویان خارجی را ملزم به ارائه مدرک زبانی معتبری می سازد که اثبات کند شما از تسلط زبانی لازم برای تحصیل در دانشگاه برخوردار هستید . دانشجویان می توانند به زبان های یونانی یا انگلیسی به تحصیل در یونان مشغول شوند که شرایط آن در مقاطع مختلف و رشته های گوناگون متفاوت است و باید حتما از دانشگاه انتخابی تان شرایط آن را به طور کامل استعلام نمایید.

تحصیل به زبان انگلیسی در یونان

معمولا در دانشگاه های خصوصی گزینه های انگلیسی زبان بیش از دانشگاه های دولتی ارائه می شود و تحصیل به این زبان در یونان یکی از ویژگی های بسیار بزرگ و مورد علاقه اکثر دانشجویان خارجی است.

نکته مهمی که در این جا وجود دارد این که در دوره کارشناسی اکثر رشته ها به زبان یونانی و یا یونانی-انگلیسی ارائه می شود. اما در مقاطع تحصیلات تکمیلی گزینه های انگلیسی بسیار بیش تر وجود خواهند داشت، به خصوص دوره دکترا که داشتن تسلط به زبان انگلیسی بسیار مورد نیاز می باشد و دوره ها در اکثر دانشگاه ها به زبان انگلیسی ارائه می شوند.

مقطع تحصیلیمدرک زبان
کارشناسیآیلتس 6 مدرک زبان یونانی B1
کارشناسی ارشدآیلتس 6.5 مدرک زبان یونانی B2
دکتراآیلتس 7 مدرک زبان یونانی C1

باید توجه کنید که شما در صورت تحصیل به زبان انگلیسی در این کشور نیز باید تا حد مناسبی به زبان یونانی مسلط شوید، چون برای زندگی و ارتباط با مردم نیازمند دانستن زبان یونانی دارید . به همین خاطر برخی از دانشگاه ها پیش از شروع تحصیل یک دوره کوتاه زبان یونانی را نیز برای دانشجویان خارجی برگزار می نمایند . ضمنا حتما مدارک را از دانشگاه مدنظرتان استعلام نمایید، چون ممکن است دانشگاه ها با یکدیگر تفاوت هایی داشته باشند. 

شرایط تحصیل رایگان در یونان

شرایط تحصیل رایگان کشور یونان

در رابطه با تحصیل در یونان باید بدانید که تحصیل در مدارس این کشور در مقاطع ابتدایی و متوسطه به طور کامل رایگان است و حتی هزینه ای بابت کتاب نیز از دانش آموزان اخذ نمی شود.

اما در رابطه با هزینه تحصیل در دانشگاه های یونان باید بدانید که هزینه تحصیل در این کشور بسیار مقرون به صرفه بوده و در دانشگاه های دولتی متحمل هزینه های بالا نخواهید بود.

در صورتی که بتوانید به بورسیه های تحصیلی دست سابید ، هزینه تحصیل به صورت قابل توجه کاهش یافته و گاها می تواند به صفر رسیده و هزینه زندگی شما را دربرگیرد.

دریافت بورسیه تحصیلی در مقطع دکترا و کارشناسی ارشد شانس بسیار بالایی داشته و می توانید از طریق مکاتبه با دانشگاه و اساتید ف فرصت تحصیل به صورت رایگان را برای خود فراهم سازید.

هزینه های تحصیل در یونان

مانند دیگر کشورهای جهان شهریه تحصیل در دانشگاه های خصوصی گران تر از دانشگاه های دولتی یونان می باشد و همچنین شهریه تحصیل به زبان یونانی بسیار ارزان تر از تحصیل به زبان انگلیسی است.

برای تحصیل در دانشگاه های دولتی این کشور سالانه شهریه ای تا حداکثر سقف 5 هزار یورو از دانشجویان دریافت می شود ، در صورتی که در دانشگاه های خصوصی می تواند تا 25000 یورو نیز برسد . حتما از دانشگاه انتخابی خود شرایط و هزینه های مربوط به رشته تحصیلی انتخابی تان را استعلام کنید، چون شهریه دانشگاه ها بایکدیگر متفاوت هستند. 

خوب است که علاوه بر هزینه تحصیل ، هزینه انجام امور مهاجرت به یونان و هزینه های زندگی در یونان را مدنظر داشته باشید که البته برای دانشجویان بسیار مقرون به صرفه بوده و می توان با کار دانشجویی بخش قابل توجهی از آن را تامین نمود.

هزینه های تحصیل در یونان
موسسات اعزام دانشجو به یونان

موسسات اعزام دانشجو به یونان

موسسات اعزام دانشجو به یونان سال های بسیاری است که در حال فعالیت در کشورمان بوده و برخی از آن ها بدون داشتن مجوز و یا مجوز باطل شده  هنوز در حال فعالیت هستند که غیر قانونی و اعتماد به آن ها بسیار خطرناک است . باید بدانید که این موسسات اعزام دانشجو باید حتما از وزارت علوم کشور دارای تاییدیه و مجوز رسمی باشند و خوب است که در انتخاب موسسه موارد زیر را مدنظر داشته باشید:

  • تمامی این موسسات موظف هستند تا شرح کامل خدماتی که به متقاضیان ارائه می دهند را در قراردادی حقوقی با مبلغ کامل هزینه های دریافتی ، تنظیم و به دانشجویان ارائه کنند.
  • توجه کنید که موسسات اعزام دانشجو، تنها مجاز به پذیرش دانشجو و اعزام مخاطبان به کشورهایی هستند که مجوز اعزام برای آن ها صادر شده است. 
  • نرخ تعرفه و مشاوره ای که موسسات اعزام دانشجو از مخاطبان دریافت می کنند، طبق جداول و دستور العملی است که وزارت علوم تعیین می کند. می توان این تعرفه را از وزارت علوم استعلام کرد.
  • موسسات اعزام دانشجو باید در قرارداد متعهد شوند که در صورت عدم موفقیت در انجام پذیرش و یا دستیابی به نتیجه ایده آل مبلغ دریافت شده را به متقاضی بازگردانند یا با توجه به خدماتی که داده اند ، مقداری از وجه را دریافت و مابقی را به دانشجو بازگردانند.

همیشه سعی کرده ایم بهترین گزینه را با شرایط افراد به آن ها پیشنهاد دهیم،  تیم مشاوره هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی با در اختیار داشتن علم ، تجربه و تمام مجوز های لازم پرونده مهاجرتی شما را با موفقیت به نتیجه مطلوب می رسانند.

پس ابتدا درباره ما تحقیق کنید و سپس با اعتماد کامل قدم در این مسیر بگذارید.

یک جلسه مشاوره تلفنی رایگان که در آن می توانید با کمک کارشناس مهاجرتی ما شرایط اولیه خود برای مهاجرت را بسنجید از خدمات شرکت رجبی به شماست! کافیست فرم زیر را تکمیل کرده و منتظر تماس باشید.

نمایش ویدیو درباره ویزای کشورهای مختلف
دریافت اقامت پس از تحصیل در یونان

دریافت اقامت پس از تحصیل در یونان

خوشبختانه امکان گرفتن اقامت پس از تحصیل در یونان برای دانشجویان خارجی کاملا امکان پذیر می باشد، اما نه به صورت مستقیم . دانشجویان پس از اتمام تحصیل در یونان و دریافت مدرک حداکثر 6 ماه اجازه اقامت مازاد در این کشور را داشته تا به جستجوی شغل مناسب باشند.

اگر در این مدت موفق به استخدام نشوند ، باید این کشور را ترک نمایند ، اما اگر شغل مناسبی یافته و استخدام شوند، ویزای تحصیلی آنان به ویزای کار تغییر داده شده و می توانند در یونان ساکن شوند.

در صورتی که پس از دریافت ویزای کار بتوانند به مدت 5 سال در این کشور کار کنند و مالیات خود را کامل بپردازند، قادر به دریافت اقامت دائم یونان خواهند بود . پس از آن نیز پس از مدت زمان معلوم و شرایطی لازم می توانند برای تابعیت و دریافت پاسپورت این کشور نیز اقدام نمایند.

کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی در دفاتر مرکزی و غرب در تهران و یا دفتر شیراز آماده ارائه خدمات به شما جهت تحصیل در خارج از کشور می باشند . با مشاورین ما تماس بگیرید تا بهترین مقصد را با توجه به شرایط خود بیابید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *