انواع آزمون تولک TOLC ایتالیا

انواع آزمون تولک TOLC ایتالیا

انواع آزمون تولک TOLC ایتالیا مهارت و دانش متقاضیان تحصیل در دانشگاه های این کشور را، از طرق مختلف ارزیابی می کنند.

تولک در واقع آزمونی استاندارد است که برای اخذ پذیرش در برخی از برنامه های تحصیلی ایتالیا استفاده شده و از همین رو تمامی دانشجویانی که قصد تحصیل در این کشور را دارند؛ باید با ابعاد مختلف آزمون TOLC ایتالیا آشنا شوند.

انواع آزمون تولک TOLC ایتالیا وجود دارد که برای رشته های مختلف طراحی شده اند. از مهم ترین انواع این آزمون می توان به TOLC-I (مهندسی، علوم کامپیوتر، فیزیک، ریاضیات)، TOLC-E (اقتصاد، حقوق، علوم سیاسی)، TOLC-F (داروسازی، شیمی و فناوری های دارویی)، TOLC-S (ورزشی، روانشناسی و علوم تربیتی)، TOLC-A (معماری، طراحی، برنامه ریزی سرزمینی)، TOLC-B (زیست شناسی، علوم محیطی، زمین شناسی) و TOLC-L (مدرک زبان، ادبیات، فلسفه، تاریخ، گردشگری) اشاره کرد. برای اطلاعات بیشتر در مورد این آزمون، از طریق راه های ارتباطی با مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت 562051 (موسسه حقوقی رجبی ثبت 40451) در تماس باشید.

سوالات آزمون تولک ایتالیا برای هر دانشجو متفاوت است و گروه سوالات مختلف به صورت خودکار و تصادفی از طریق پایگاه داده CISIA انتخاب می شود. این آزمون به زبان انگلیسی و ایتالیایی برگزار می شود و دانشجویان برای شرکت در آن باید شرایط خاصی داشته باشند. چنانچه قصد دارید تا در دانشگاه های این کشور به تحصیل بپردازید توصیه می کنیم برای آشنایی با الزامات، قوانین و شرایط تحصیلی در این کشور، مطالعه مقاله تحصیل در ایتالیا را از دست ندهید.

فهرست مطالب

آزمون تولک چیست؟

سوالی که امروزه ذهن بسیاری از دانشجویان را به خود مشغول کرده این است که آزمون تولک چیست؟ در پاسخ به این سوال باید گفت TOLC در واقع مخفف CISIA Online Test است که در کشور ایتالیا برای اخذ پذیرش از برخی دانشگاه ها استفاده می شود.

آزمون تولک ایتالیا آزمونی اجباری است که برای متقاضیان ورود به دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد این کشور طراحی شده و هدف اصلی آن ارزیابی دانش پایه دانش آزمون می باشد. این آزمون انواع مختلفی دارد و دانشجویان با توجه به رشته مورد نظرشان می توانند در یکی از آزمون های مربوطه شرکت کنند و با اخذ امتیاز مناسب به دانشگاه مورد نظرشان وارد شوند.

انواع آزمون تولک TOLC ایتالیا شامل سوالات چند گزینه ای می شود که چهار حوزه ریاضیات پایه، منطق، علوم و درک کلامی را در بر می گیرد و مدت زمان و سختی امتحان نیز با توجه به نوع آزمون شما متفاوت می باشد. این آزمون در مقیاس 0 تا 50 امتیاز دهی شده و نتایج برای یک سال معتبر است و حداقل نمره قبولی نیز با توجه به رشته تحصیلی شما تعیین می شود.

هر چند سوالات آزمون تولک ایتالیا برای هر دانشجو متفاوت است و به صورت تصادفی انتخاب می شود اما تمامی سوالات سطح دشواری یکسانی دارند و با یکدیگر قابل مقایسه می باشند. از مهم ترین فواید شرکت در آزمون TOLC ایتالیا می توان به ارزیابی دانش پایه مورد نیاز برای موفقیت در انجام تحصیلات دانشگاهی و انتخاب مناسب ترین مسیر دانشگاهی اشاره کرد.

منابع و دروس آزمون تولک TOLC

با توجه به اینکه تولک آزمونی بسیار مهم است و اصولا برای قبولی در اکثر دانشگاه های ایتالیایی ضروری می باشد، بسیار مهم است که با مطالعه مستمر و متعهدانه خود را برای این آزمون آماده کنید. با این حال روند قبولی در آزمون TOLC ایتالیا  در واقع به مطالعه دروس و منابع مهم وابسته است و دانشجویان بدون مطالعه منابع صحیح نمی توانند خود را به خوبی برای این آزمون آماده کنند.

کتاب های آموزشی و آزمون های آنلاین بسیار زیادی جهت آمادگی دانشجویان برای آزمون تولک ایجاد شده و این موضوع روند مطالعه این آزمون را برای دانشجویان بسیار آسان می کند. دانشجویانی که قصد شرکت در آزمون  TOLC-F(پزشکی)، را دارند می توانند از کتاب های کمک آموزشی علوم زیستی و دارویی تولک اثر مارکو ریگامونتی و مارکو مدیچی، علوم زیستی و دارویی تولک اصل لوکا تورچتو و آلسیو زانین استفاده کنند.

از طرفی منابع و دروس آزمون تولک TOLC برای رشته های مهندسی شامل راهنمای آمادگی برای آزمون آنلاین CISIA توسط دانیله بیانچی و والنتینا کولا و تمرینات و تست ‌های تایید شده مهندسی تولک توسط لوکا تورچتو و آلسیو زانین می شوند.

منابع مفید برای آزمون اقتصاد و تجارت تولک شامل کتاب آموزشی 1000 آزمون توسط مارکو مدیچی و مارکو ریگامونتی و کتاب 500 تمرین و تست تأیید توسط لوکا تورچتو و آلسیو زانین می شوند. در نهایت شما می توانید اطلاعات بیشتر در مورد منابع و دروس را در وب سایت رسمی CISIA، وب سایت Skuola و پورتال Studenti.it مطالعه فرمایید.

آزمون تولک در کجاها برگزار می شود؟

یکی دیگر از مهم ترین سوال ها که هنگام شرکت در انواع آزمون تولک TOLC ایتالیا ایجاد شده این است که آزمون تولک در کجاها برگزار می شود؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که امروزه این آزمون با توجه به دانشگاه و برنامه انتخابی شما به صورت حضوری یا آنلاین برگزار می شود. ما در ادامه به برخی از مهم ترین محل های برگزاری آزمون تولک ایتالیا برای سال 2023 اشاره می کنیم.

با این حال لازم به ذکر است که این فهرست ممکن است در طول زمان دچار برخی تغییرات شود از همین رو توصیه می کنیم حتما برای کسب آخرین اطلاعات در مورد الزامات مکان و تاریخ آزمون TOLC ایتالیا به وب سایت رسمی دانشگاه مد نظر مراجعه کرده و برنامه های تحصیلی مختلف را بررسی کنید.

  • دانشگاه بولونیا
  • دانشگاه فلورانس
  • دانشگاه میلان
  • دانشگاه پادوآ
  • دانشگاه پیزا
  • دانشگاه رم La Sapienza
  • دانشگاه تورین
  • دانشگاه ونیز

آزمون تولک مهندسی

آزمون تولک مهندسی یا TOLC-I یک آزمون استاندارد است که برای ورود به رشته های مهندسی دانشگاه های ایتالیا ضروری است و مهارت و دانش متقاضیان را در زمینه های مربوط به مهندسی بررسی می کند. امروزه این آزمون توسط کنسرسیوم CISIA و توسط بیش از 70 دانشگاه و موسسه آموزشی در ایتالیا به صورت آنلاین یا حضوری برگزار می شود.

تولک برای پذیرش اکثر رشته های مهندسی مانند مهندسی عمران، مکانیک، برق، کامپیوتر، زیست پزشکی و مهندسی هوافضا استفاده شده و برخی از برنامه های خاص نیز نیاز به آزمون ها و مصاحبه جداگانه دارند و هزینه لازم برای شرکت در آن حدودا 30 یورو می باشد.

آزمون تولک ایتالیا برای رشته مهندسی شامل 60 سوال چند گزینه ای شده که به چهار بخش اصلی ریاضی، فیزیک، شیمی و استدلال منطقی تقسیم می شود. مدت زمان این آزمون حدودا 100 دقیق است و حداقل امتیاز نیز 100 می باشد. از مهم ترین سر فصل های این آزمون می توان به موارد زیر اشاره کرد.  

  • ریاضیات: مبانی جبر، هندسه، حساب دیفرانسیل و انتگرال، معادلات دیفرانسیل و توابع
  • فیزیک: اصول مکانیک کلاسیک، الکترومغناطیس، ترمودینامیک و اپتیک
  • منطق: داشتن استدلال انتقادی و تحلیلی، تشخیص الگوها و روابط بین داده، به کار بردن قوانین و استراتژی های استنتاج، تفسسیر نمودارها و جداول
  • علوم کامپیوتر: درک اولیه مفاهیم علوم کامپیوتر مانند سیستم های عددی، عملیات منطقی، زبان های برنامه نویسی، الگوریتم ها و ساختارهای داده، نوشتن یا تفسیر کد به زبان هایی مانند C یا Python

آزمون تولک حقوق، اقتصاد

آزمون تولک حقوق، اقتصاد شامل 50 سوال چند گزینه ای است که دانش متقاضیان را در پنج بخش ریاضیات، آمار، اقتصاد خرد، اقتصاد کلان و مدیریت بازرگانی مورد بررسی قرار می دهد. دانشجویان برای پاسخ به سوالات مختلف در آزمون TOLC ایتالیا حدودا 100 دقیق زمان دارند و حداکثر امتیاز در این آزمون نیز 100 می باشد که نمره منفی برای هر سوال 0.25 امتیاز در نظر گرفته شده است.

حداقل نمره کافی برای قبولی در این آزمون با توجه به دانشگاه مورد نظر دانشجویان متفاوت تعیین شده اما به طور کلی حدود 20 امتیاز است. برخی از مهم ترین سر فصل های آزمون تولک ایتالیا برای رشته اقتصاد شامل موارد زیر می شود.

  • اقتصاد خرد: عرضه، تقاضا، تعادل بازار، کشش، مازاد مصرف کننده و تولیدکننده، کارایی و شکست بازار
  • اقتصاد کلان: حساب های ملی، تولید ناخالص داخلی، تورم، بیکاری، مدل تقاضای کل، سیاست های پولی و مالی، نرخ ارز و تراز پرداخت ها
  • اقتصاد کسب و کار: مفاهیم کسب و کار، سازمان، استراتژی، حسابداری، بودجه بندی، تحلیل مالی، بازاریابی و مدیریت منابع انسانی
  • ریاضی: توابع، معادلات، نابرابری ها، مشتقات، بهینه سازی، ماتریس ها و عوامل تعیین کننده
  • آمار: مفاهیم پایه، متغیرهای تصادفی، توزیع احتمال، شاخص های توصیفی، استنتاج آماری و آزمون فرضیه

آزمون حقوق تولک نیز شامل چهار بخش منطق درک مطلب، فرهنگ عمومی و فرهنگ حقوقی می شود که دانشجویان باید در هر بخش این آزمون از خود عملکرد بسیار خوبی نشان دهند تا بتوانند با کسب نمرات بالا به بهترین دانشگاه های این کشور وارد شوند.

دانشجویان بسیاری در سال های اخیر مهاجرت تحصیلی به ایتالیا را انتخاب کرده اند خصوصا در مقاطع تحصیلات تکمیلی که دانشگاه های بسیار محبوب ایتالیا با ارائه بورسیه های جذاب برترین دانشجویان ایرانی را حمایت کرده و به سمت خود فرا می خواند.

 با ما در  هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی در تماس باشید تا بهترین شیوه های مهاجرت قانونی را دقیقا منطبق با شرایط و اهدافتان دریافت کنید.

برای شناخت بیشتر روند کاری ما در موسسه رجبی می توانید به بخش ما تا حالا چیکار کردیم از منوهای بالای همین صفحه بروید.

نمایش ویدیو درباره پذیرش کشورهای مختلف

آزمون تولک پزشکی

پزشکی نیز جزو رشته هایی است که برای مطالعه آن نیاز به شرکت در آزمون تولک دارید. آزمون تولک پزشکی حدودا 50 سوال چند گزینه ای دارد و بخش های خاص مانند منطق و دانش عمومی، زیست شناسی، شیمی و فیزیک را در بر می گیرد. چنانچه قصد تحصیل رشته های پزشکی در کشور ایتالیا را دارید اما با شرایط تحصیلی، هزینه ها و بهترین دانشگاه ها آشنا نیستید، مطالعه مقاله تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایتالیا را از دست ندهید.

پذیرش در آزمون  TOLC ایتالیا به خصوص در رشته پزشکی تضمین کننده پذیرش در بهترین دانشگاه ها نیز و برخی معیارهای دیگر مانند نمره امتحان نهایی، آزمون زبان و… نیز در برخی دانشگاه ها ضروری می باشند. از مهم ترین سرفصل های آزمون تولک می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • زیست شناسی: ساختار و عملکرد سلول ها، مولکول های بیولوژیکی، متابولیسم، ژنتیک، تکامل، اکولوژی، آناتومی و فیزیولوژی موجودات
  • شیمی: ساختار و خواص ماده، پیوندهای شیمیایی، واکنش های شیمیایی، موازنه های شیمیایی، محلول ها، اسیدها و بازها و…
  • ریاضیات: اعداد و جبر، توابع و نمودارها، معادلات و نامساوی ها، هندسه تحلیلی، مثلثات، ترکیبات و احتمالات، آمار توصیفی
  • فیزیک: مقادیر فیزیکی و واحدهای اندازه گیری، سینماتیک و دینامیک نقطه مادی، کار و انرژی، بقای انرژی مکانیکی و…
  • منطق: استدلال منطقی-قیاسی، حل مسئله، استدلال انتقادی

چه دانشگاه هایی نتایج آزمون تولک ایتالیا را می پذیرند؟

چه دانشگاه هایی نتایج آزمون تولک ایتالیا را می پذیرند؟ در پاسخ به این سوال باید گفت امروزه کشور ایتالیا میزبان دانشگاه های بسیار زیادی است که دارای شرایط و معیارهای مختلف برای پذیرش دانشجویان می باشند. با این حال برخی از این دانشگاه ها برای ارزیابی دانشجویان از آزمون تولک استفاده می کنند. ما در ادامه به برخی از مهم ترین این دانشگاه ها اشاره می کنیم. 

دانشگاه میلان (UNIMI) یکی از معتبرترین و قدیمی ترین دانشگاه های ایتالیا است که چندین دوره تحصیلی را ارائه می دهد و دانشجویان اصولا برای شرکت در دوره های مهندسی، اقتصاد، علوم سیاسی و اجتماعی، علوم ارتباطات و علوم انسانی نیاز به قبولی در آزمون TOLC ایتالیا دارند.

از طرفی دانشگاه روم نیز بزرگ ترین دانشگاه اروپایی است که از نتایج به دست آمده از آن تولک استفاده می کند. امروزه دانشجویانی که قصد شرکت در دوره های معماری، پزشکی، داروسازی، حقوق، روانشناسی و علوم ریاضی، فیزیکی و طبیعی این دانشگاه را دارند باید در آزمون تولک ایتالیا شرکت کنند.

در کنار این دانشگاه ها دانشگاه بولونیا قرار دارد که قدیمی ترین دانشگاه غرب است و امروزه جزو معتبرترین و مشهورترین دانشگاه های ایتالیا و اروپا به شمار می رود. این دانشگاه نیز جهت پذیرش دانشجویان برای رشته های کامپیوتر، شیمی، زیست شناسی، دامپزشکی، کشاورزی و علوم آموزشی به انواع آزمون تولک TOLC ایتالیا نیاز دارد. از دیگر دانشگاه های مهم ایتالیایی که آزمون تولک را می پذیرند می توان به دانشگاه پادوآ و دانشگاه ناپل اشاره کرد.

شرایط شرکت در آزمون تولک

شرایط شرکت در آزمون تولک اصولا بسیار ساده است و دانشجویان برای شرکت در این آزمون نیاز به شرایط خاصی ندارند. به طور کلی اولین شرط جهت شرکت در این آزمون داشتن شهروندی ایتالیا، دیگر کشورهای اروپایی یا داشتن مجوز اقامت معتبر برای اهداف تحصیلی می باشد. از همین رو هر متقاضی برای شرکت در آزمون تولک ایتالیا نیاز به اقامت موقت یا دائمی قانونی دارد.

روند ثبت نام آزمون تولک

روند ثبت نام آزمون تولک بسیار ساده است و دانشجویان برای ثبت نام در این آزمون باید چندین مرحله را به درستی انجام دهند. در اولین گام دانشجویان باید به وب سایت رسمی CISIA (https://www.cisiaonline.it/) مراجعه کرده و در این وب سایت حساب کاربری ایجاد کنند و سپس تمامی اطلاعات شخصی خود را به درستی پر کنند.

در مرحله بعدی متقاضیان باید از بین انواع آزمون تولک TOLC ایتالیا (TOLC-I، TOLC-E، TOLC-F، و…) گزینه مد نظر خود را انتخاب کنند و تاریخ و مکان ترجیحی خود را در وب سایت علامت بزنند. در گام بعدی دانشجویان باید هزینه های لازم برای شرکت در آزمون تولک را پرداخت کنند که این هزینه امروزه حدودا 30 یورو می باشد. هزینه شرکت در آزمون تولک ایتالیا می تواند از طریق سیستم پرداخت آنلاین یا از طریق حواله بانکی پرداخت شود.

در مرحله بعدی دانشجویان باید رسید پرداخت و ایمیل تایید ثبت نام خود را چاپ کرده و این مدارک به همراه کارت شناسی معتبر را در روز آزمون با خود به همراه داشته باشند. توصیه می کنیم حداقل 30 دقیقه قبل از شروع امتحان در محل آزمون حضور داشته باشید و در نهایت لازم به ذکر است که نمره آزمون حدودا دو هفته پس از آزمون از طریق سایت CISIA در دسترس خواهد بود.

ددلاین ثبت نام در آزمون تولک

ثبت نام آزمون TOLC ایتالیا چندین بار در سال و از ژانویه تا سپتامبر انجام شده و دانش آموزان می توانند از بین گزینه های مختلف مناسب ترین تاریخ و مکان را برای خود انتخاب کنند. ددلاین ثبت نام در آزمون تولک در سال 2023، 22 سپتامبر می باشد.

 شما می توانید در جدول زیر برخی از تاریخ های این آزمون به همراه آخرین مهلت ثبت نام را مشاهده فرمایید. تاریخ های جدول مربوط به آزمون تولک ایتالیا در دانشگاه میلان است و ما توصیه می کنیم اطلاعات و تاریخ های بیشتر را از سایت این دانشگاه به دست آورید.

تاریخ آزمون آخرین مهلت ثبت نام تاریخ آزمون آخرین مهلت ثبت نام
14 فوریه 2023 8 فوریه ساعت 2 ظهر 7 مارس 2023 1 مارس ساعت 2 ظهر
15 فوریه 2023 9 فوریه ساعت 2 ظهر 8 مارس 2023 2 مارس ساعت 2 ظهر
16 فوریه 2023 10 فوریه ساعت 2 ظهر 9 مارس 2023 3 مارس ساعت 2 ظهر
21 فوریه 2023 15 فوریه ساعت 2 ظهر 14 مارس 2023 8 مارس ساعت 2 ظهر
22 فوریه 2023 16 فوریه ساعت 2 ظهر 15 مارس 2023 9 مارس ساعت 2 ظهر

سوالات پر تکرار انواع آزمون تولک TOLC ایتالیا

هزینه لازم برای شرکت در این آزمون حدودا 30 یورو می باشد.

آزمون تولک ایتالیا آزمونی اجباری است که برای متقاضیان ورود به دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد این کشور طراحی شده و هدف اصلی آن ارزیابی دانش پایه دانش آزمون می باشد.

متقاضیان باید بالای 18 سال سن داشته باشند و دیپلم دبیرستان مدرک معادل آن را از کالج یا دبیرستانی معتبر اخذ کرده باشند و این مدرک دیپلم باید در ایتالیا به رسمیت شناخته شود. همچنین دانشجویان برای شرکت در انواع آزمون تولک TOLC ایتالیا باید دانش کافی از زبان ایتالیایی داشته باشند.

آخرین مهلت برای شرکت در این آزمون در سال 2023، 22 سپتامبر می باشد.

دانشجویان برای ثبت نام آزمون تولک دانشجویان باید به وب سایت رسمی CISIA (https://www.cisiaonline.it/) مراجعه کنند.

چنانچه قصد شرکت در انواع آزمون تولک TOLC ایتالیا را دارید توصیه می کنیم برای شروع روند ثبت نام از طریق دفتر غرب و دفتر مرکزی تهران یا دفتر شیراز با مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی در تماس باشید. شما همچنین اطلاعات بیشتر در مورد روش های اخذ اقامت این کشور را در مقاله مهاجرت به ایتالیا مطالعه فرمایید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *