تحصیل در مدارس مالزی

تحصیل در مدارس مالزی برای دانش آموزان خارجی در تمامی سنین امکان پذیر است و این کشور همه ساله میزبان دانش آموزان بین المللی بسیاری از تمام نقاط جهان با زبان ها ، فرهنگ و نژاد مختلف است که تجربه ای بسیار جذاب را برای شما رقم خواهد زد.

کشور مالزی در سال های اخیر به یک کشور پیشرفته و مدرن در آسیا تبدیل شده است که با برخورداری از ثبات اقتصادی و سیاسی که در حال حاضر در این کشور برپا است یک سیستم آموزشی پربازده و یک زندگی با ثبات را به وجود آورده است ، شما می توانید با تحصیل در مدارس مالزی از یک کیفیت آموزشی بالا برخوردار شوید و به مدارکی معتبر دست پیدا کنید.

یقینا مهاجرت به کشور مالزی و تحصیل در مدارس مالزی نیازمند کسب اطلاعات کامل و همه جانبه ای دارد که در مقالات مربوطه کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) برای شما عزیزان جدیدترین مدارک مورد نیاز و شرایط لازم را جمع آوری کرده و به صورت رایگان در اختیارتان قرار خواهند داد.

 در ادامه این مطلب ما شما را با مقاطع تحصیلی و نحوه آموزش در مدارس این دانشگاه و انواع مدارس موجود آشنا خواهیم کرد و اطلاعاتی در رابطه با هزینه های تحصیل و زندگی دانش آموزان و سرپرستان آنان را به طور خلاصه و مفید در اختیارتان قرار خواهیم داد ، برای کسب اطلاعات لازم و طرح سوالات خود با مشاورین ما در دفاتر تهران و شیراز تماس حاصل فرمایید و در گنار این محتوا حتما مقاله تحصیل در مالزی را هم بخوانید تا با سیستم آموزشی مالزی بیشتر آشنا شوید.

فهرست مطالب
تحصیل در مدارس مالزی

شرایط ورود به مدارس مالزی

به طوری کلی و عمومی شرایط ورود به مدارس مالزی چندان سخت و مشکل نیست ، اما نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید اینکه پذیرش در هر مقطعی نیاز به ارائه کارنامه و مدرک مقطع تحصیلی پیشین را دارد و همچنین دانش آموزان برای تحصیل در مدارس مالزی باید به همراه سپرست یا قیم خود در این کشور زندگی کنند ؛ یعنی حضور یکی از سرپرستان دانش آموز در حین تحصیل در مدارس مالزی به همراه وی الزامی است.

همچنین دانش آموزان باید با ارائه درخواست و مدارک تحصیلی خود به یکی از مدارس دولتی یا خصوصی این کشور موفق به پذیرش و ثبت نام در آن شوند تا بتوانند برای ادامه تحصیل به این کشور مهاجرت نموده و شروع به تحصیل در این کشور نمایند ؛ که توصیه می کنیم با تماس با کارشناسان موسسه رجبی و ارائه شرایط خود به طور کامل و از مراحل و مدارک لازم برای این امر مطلع شوید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

مهاجرت تحصیلی دانش آموزان و شروع راه موفقیت آن ها با راهنمایی مشاوران خبره رجبی.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

مدارک مورد نیاز جهت ورود به مدارس مالزی

مدارک مورد نیاز جهت ورود به مدارس مالزی شامل چه مواردی است؟ برای ثبت نام و پذیرش جهت تحصیل در مدارس مالزی باید مدارکی که هر مدرسه و یا مرکز آموزشی از متقاضیان درخواست می کند را برای آنان تهیه کرد که اطلاع دقیق یافتن از آن با مکاتبه با مرکز آموزشی امکان پذیر است ، اما در این میان برخی از مدارک همواره میان تمام مراکز و مدارس مشترک می باشد که به شرح زیر می باشند:

  • مدرک تحصیلی و ریز نمرات آخرین پایانه تحصیلی به همراه ترجمه
  • پاسپورت معتبر به همراه مدارک شناسایی و مدارک سجلی
  • فرم پذیرش و یا درخواست ثبت نام در مدرسه مربوطه
  • ارائه گواهی تمکن مالی
  • ارائه گواهی سلامت
  • ارائه انگیزه نامه قوی
  • ارائه مدرک زبان ( در صورت وجود )

مقاطع تحصیلی مالزی

مقاطع تحصیلی مالزی از دوره ابتدایی آغاز و تا دوره تحصیلات عالی ادامه دارد که در جدول زیر به صورت کامل برای شما عزیزان شرح داده شده است:

مقاطع تحصیلی سن ورود به مقطع مدت زمان دوره آموزشات
پیش دبستانی 4 یا 5 سالگی 2 تا 3 سال آماده سازی کودکان برای ورود به مدرسه و آموزش و تحصیل
ابتدایی 7 سالگی 6 سال فراگیری خواندن و نوشتن و یادگیری محاسبات ابتدایی و ساده
متوسطه مقدماتی 13 سالگی 3 سال فراگیری علوم پایه ، علوم انسانی ، هنر و صنعت
متوسطه تکمیلی 16 سالگی 3 سال فراگیری دروس تکمیلی و اساسی برای ورود به دانشگاه و تحصیلات عالی
دانشگاه 19 سالگی 4 تا 7 سال فراگیری تخصصی رشته های مختلف و مبدل شدن به کارشناس رشته

انواع مدارس در مالزی

تحصیل در مدارس مالزی در تمامی مقاطع تحصیلی به طور کلی در 3 نوع مرکز آموزشی صورت می پذیرد ، انواع مدارس در مالزی به شرح زیر می باشند:

  • مدارس دولتی: مدارس دولتی در مالزی ارزان ترین نوع مدارس و گاها نیز رایگان هستند و تمامی هزینه ها و مخارج آنان توسط دولت تامین می شود و عموم مردم که درآمد متوسط و پایین تری دارند این مدارس را انتخاب می کنند ، در این مدارس همواره تعداد دانش آموزان بالا است به همین خاطر کلاس ها تعداد بالایی دانش آموز را در خود جای می دهند.
  • مدارس خصوصی: این مدارس نیز پیرو سیستم آموزشی و آموزش پرورش مالزی هستند ، اما در آن ها شرایط و آموزش ها تکمیل تر و ایده آل تر می باشند و هزینه های گرانی نیز از دانش آموزان دریافت می نمایند ، این مدارس از معلمان زبده تر و با دانش تری بهره می برند و دانش آموزان در آن ها با نتیجه هایی معمولا بهتر و مناسب تر تحصیلاتشان را به پایان می رسانند.
  • مدارس بین المللی : این مدارس هزینه های بالایی دارند حتی بالاتر از مدارس خصوصی ، اما شرایط آموزش و تحصیل و تفریح دانش آموزان در آن ها از دو مدل مدرسه ذکر شده بازهم کامل تر است و اغلب آن ها به صورت دو زبانه و یا چند زبانه برگزار می شوند و معمولا توسط دانش آموزان بین المللی مورد استفاده قرار می گیرند.

با مطالعه مقالات زیر ، مدارس بین المللی مالزی را با مدارس بین المللی در سایر کشورهای جهان مقایسه کنید.

زبان تحصیل در مدارس مالزی

زبان تحصیل در مدارس مالزی به طور کلی و رسمی زبان مالایی است ، به خصوص مدارس دولتی این کشور زبان آموزش خود را این زبان قرار داده اند ؛ البته زبان های خارجی در مدارس دولتی آموزش داده می شود اما زبان رسمی آموزش نمی باشند ، پس دقت داشته باشید که با اینکه مدرک یا آموزش زبان برای تحصیل در مدارس مالزی اجباری نیست اما لازم است.

به طور قطع اگر دانش آموز خارجی قصد ورود به مدارس دولتی مالزی را داشته باشد و به زبان مالایی تسلط نداشته باشد ، نمی تواند نتیجه مطلوب را اخذ و دوره های تحصیلی را با موفقیت به پایان برساند ، اما در مقابل مدارس غیر انتفاعی و زبان آموزش خود را انگلیسی یا دو زبان قرار می دهند و دانش آموزان می توانند به زبان انگلیسی نیز آموزش ببیند.

علاوه بر این مدارس بین المللی هم زبان آموزش خود را انگلیسی قرار داده و حتی علاوه بر آن به زبان مادری نیز دانش آموزان می توانند به تحصیل پرداخته تا زبان مادری خود را فراموش نکرده و یا حتی یاد بگیرند ، به همین خاطر معمولا دانش آموزان خارجی برای تحصیل در مدارس مالزی مراکز بین المللی را بر می گزینند.

زبان تحصیل در مدارس مالزی

هزینه های تحصیل در مدارس کشور مالزی

هزینه های تحصیل در مدارس کشور مالزی را می توان یکی از مقرون به صرفه ترین هزینه های تحصیل در مدارس خارج از کشور معرفی کرد که با توجه به کیفیت بالا و اعتباری که دارد یک گزینه بسیار مناسب و فرصتی بسیار عالی برای علاقمندان و متقاضیان بر شمرده می شود ، اما باید دقت کنید که این هزینه ها با توجه مقاطع مختلف و مدارس مختلف با یکدیگر تفاوت بسیار دارد.

همانطور که در بالا گفتیم مدارس دولتی مالزی از پایین ترین هزینه ها و به نوعی هزینه های رایگان برخوردار هستند و شاید دانشجویان در طی یک سال تحصیلی برای برخی موارد خاص نیاز به پرداخت وجهی ناچیز داشته باشند ، اما مدارس خصوصی و بین المللی شهریه کاملی از دانشجویان می گیرند که این مدارس اکثرا توسط دانش آموزان خارجی برای تحصیل انتخاب می شوند.

هزینه تحصیل در مدارس خصوصی و بین المللی مالزی در دوره ابتدایی سالانه از 4 هزار تا 15 هزار دلار و برای مقطع متوسطه سالانه از 6 هزار دلار تا 25 هزار دلار متغیر است ، البته باید بگوییم که هزینه های اقامت و زندگی خود در مالزی را هم در نظر بگیرید که از این نظر نیز مالزی کشوری بسیار مقرون به صرفه و مناسب برای اققامت و زندگی می باشد.

بهترین مدارس بین المللی مالزی

باید بگوییم که تحصیل در مدارس مالزی برای دانش آموزان بین المللی در مدارس بین المللی و یا خصوصی بسیار بهتر و مناسب تر از مدارس دولتی است ، زیرا کیفیت آموزش و خدمات در آن در بالاترین حد ممکن است و دانش آموزان دیگر چندان اجبار و نیازی به یادگیری کامل زبان مالایی نخواهند داشت و با زبان انگلیسی کاملا قادر به آموزش خواهند بود.

بهترین مدارس بین المللی مالزی

ضمن اینکه محیط مدارس بین المللی برای دانش آموزان خارجی در نظر گرفته شده و آنان در آن چندان احساس غربت و تنهایی نخواهند کرد و ضمن اینکه با آداب و فرهنگ و رسوم متفاوت و بسیاری آشنا خواهند شد ، در ادامه اسامی چندی از بهترین مدارس بین المللی مالزی را مشاهده خواهید کرد:

  • مدرسه بین‌المللی سان‌ وی
  • مدرسه بین المللی نکسوس Nexus
  • مدرسه بین‌المللی ماهسا
  • مدرسه بین المللی ای ال سی ELC
  • مدرسه بین‌المللی سیفول
  • مدرسه بین المللی اِی آی اس ام AISM
  • مدرسه بین‌المللی معرفت ( مدرسه ایرانی زبان )
  • مدرسه بین المللی آلیس اسمیت Alice Smith
  • مدرسه بین‌المللی تیلورز

سوالات پر تکرار تحصیل در مدارس مالزی

  • مدرسه بین‌المللی سان‌ وی
  • مدرسه بین المللی نکسوس Nexus
  • مدرسه بین‌المللی ماهسا
  • مدرسه بین المللی ای ال سی ELC
  • مدرسه بین‌المللی سیفول
  • مدرسه بین المللی اِی آی اس ام AISM
  • مدرسه بین‌المللی معرفت ( مدرسه ایرانی زبان )
  • مدرسه بین المللی آلیس اسمیت Alice Smith
  • مدرسه بین‌المللی تیلورز

تحصیل در مدارس مالزی برای دانش آموزان بین المللی در مدارس بین المللی و یا خصوصی بسیار بهتر و مناسب تر از مدارس دولتی است ، زیرا کیفیت آموزش و خدمات در آن در بالاترین حد ممکن است و دانش آموزان دیگر چندان اجبار و نیازی به یادگیری کامل زبان مالایی نخواهند داشت و با زبان انگلیسی کاملا قادر به آموزش خواهند بود.

مدارس دولتی مالزی از پایین ترین هزینه ها و به نوعی هزینه های رایگان برخوردار هستند ، هزینه تحصیل در مدارس خصوصی و بین المللی مالزی در دوره ابتدایی سالانه از 4 هزار تا 15 هزار دلار و برای مقطع متوسطه سالانه از 6 هزار دلار تا 25 هزار دلار متغیر است .

زبان تحصیل در مدارس مالزی به طور کلی و رسمی زبان مالایی است اما در مدارس خصوصی زبان انگلیسی هم تدریس می شود.

  • مدرک تحصیلی و ریز نمرات آخرین پایانه تحصیلی به همراه ترجمه
  • پاسپورت معتبر به همراه مدارک شناسایی و مدارک سجلی
  • فرم پذیرش و یا درخواست ثبت نام در مدرسه مربوطه
  • ارائه گواهی تمکن مالی
  • ارائه گواهی سلامت
  • ارائه انگیزه نامه قوی
  • ارائه مدرک زبان ( در صورت وجود )

مدارس شناخته شده دیگری بریا دانش آموزان ایرانی وجود دارند که برای اطلاع از آنان با کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی تماس حاصل فرمایید ، چنان چه نیاز به مشاوره و راهنمایی بیشتری در رابطه با تحصیل در مدارس مالزی دارید با مشاورین ما در دفاتر تهران و شیراز ارتباط برقرار نمایید ، توصیه می کنیم مقاله امن ترین کشورهای جهان برای تحصیل را بخوانید و با کشور های امن جهان برای تحصیل فرزندانتان آشنا شوید.

2 دیدگاه در “تحصیل در مدارس مالزی

  1. تحصیل در مدارس مالزی نیلوفر عاشری گفت:

    راهنمایی تحصیلی درمالزی میخاستم برای دخترم مقطع۴ ابتدایی هست ممنونم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه