تحصیل در نروژ 2024

تحصیل در نروژ 2024 آرزوی بسیار از دانشجویان بین المللی از سراسر جهان است که می تواند پیشرفت تحصیلی و فرصت های شغلی عالی را برای شما به همراه داشته باشد. با توجه به اینکه بخش آموزش عالی نروژ بخاطر استانداردهای بالای آکادمیک، روش های آموزش نوآورانه و اساتید برتر شناخته شده، در این مقاله به شرایط تحصیلی در این کشور نروژ می پردازیم.

تحصیل در نروژ 2024

یکی از مهم ترین مزایای تحصیل در کشور نروژ امکان دسترسی برنامه های تحصیلی در سطوح مختلف از لیسانس تا دکترا و در طیف گسترده ای از رشته ها، مانند مهندسی، علوم اجتماعی، علوم طبیعی، علوم انسانی، هنر و علوم بهداشتی می باشد.

 اگر به فکر تحصیل در این کشور هستید، برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شرایط تحصیلی و نحوه اخذ پذیرش از بهترین دانشگاه ها از طریق راه های ارتباطی با کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت 562051 (موسسه حقوقی رجبی ثبت 40451) در تماس باشید.

امروزه بیش از 23000 دانشجوی بین المللی در دانشگاه های کشور نروژ مشغول به تحصیل هستند و بدین ترتیب شما با انتخاب این کشور می توانید در معرض محیطی بین المللی قرار گرفته و تجربیات بسیار ارزشمندی به دست آورید.

 نروژ دارای اقتصادی بسیار پویا است و فرصت های شغلی بسیار خوبی به فارغ التحصیلان دانشگاه های برتر ارائه می دهد. توصیه می کنیم برای اطلاع از شرایط و قوانین کار پس از تحصیل در این کشور مطالعه مقاله کار در نروژ را از دست ندهید.

نکته : در پایان همین مقاله می توانید سوالات و نظرات خود را در بخش دیدگاه ها درج کنید ، مشاوران ما در اسرع وقت پاسخ گوی آنچه درج کرده اید هستند.

فهرست مطالب

از سیستم آموزشی نروژ چه می دانید؟

از سیستم آموزشی نروژ چه می دانید؟ با مقاطع مختلف تحصیلی در این کشور آشنا هستید؟ سیستم آموزشی نروژ از چهار سطح اصلی مهدکودک، دبستان، متوسطه اول دانشگاه ها تشکیل شده است. آموزش کودکان نروژی در سنین 1 تا 5 سالگی آغاز می شود که البته این مرحله اختیاری است و هزینه ها به عهده خانواده ها می باشد اما دولت برای برخی خانواده های کم درآمد یارانه و کمک هزینه در نظر گرفته است. کودکان در این مقطع از طریق بازی های مختلف به یادگیری پرداخته و رشد اجتماعی را تجربه می کنند.

طبق نظام آموزشی نروژ مقطع دبستان اجباری است و حدودا 7 سال به طول انجامیده و سنین 6 تا 13 را پوشش می دهد. این مقطع از برنامه درسی ملی پیروی می کند که شامل موضوعاتی مانند نروژی، ریاضیات، انگلیسی، مطالعات اجتماعی، علوم، هنر و صنایع دستی، تربیت بدنی و موسیقی می شود.

تحصیل در نروژ 2024 در مقطع متوسطه و دبیرستان نیز اجباری است و پایه های 8 تا 10 (سنین 13 تا 16) را پوشش می دهد. پس از این مقطع دبیرستان وجود دارد که اختیاری بوده و 3 سال (سنین 16 تا 19) به طول می انجامد.

پس از اتمام مقطع متوسطه و دبیرستان دانش آموزان و علاقه مندان می توانند برای تحصیلات عالی در این کشور درخواست دهند. ساختار آموزش عالی کشور نروژ نیز به لیسانس، فوق لیسانس و دکترا تقسیم شده و در هر بخش دانشجویان علم و دانش خود را در زمینه مد نظرشان افزایش می دهند.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

تحصیل در نروژ تحصیل در کشوری امن و مرفه است ، با دریافت مشاوره صحیح به نروژ بروید و درس بخوانید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

مدارک و سطح زبان تحصیل در نروژ

مدارک و سطح زبان تحصیل در نروژ چه شرایطی باید داشته باشد؟ در سیستم آموزشی نروژ اطلاع از زبان های آموزشی موجود برای تمامی علاقمندان اجباری می باشد. زبان اصلی تدریس در مدارس نروژ، نروژی می باشد با این حال انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی اجباری از پایه اول در مدارس تدریس می شود.

تمامی مدارس متوسطه از کلاس هشتم به بعد یکی از زبان های اسپانیایی، آلمانی، روسی یا فرانسوی را به عنوان زبان خارجی انتخابی ارائه می دهند. بدین ترتیب جای تعجب نیست که نروژی ها دانش بسیار خوبی از زبان های خارجی دارند.

زبان تدریس در دانشگاه های نروژ نیز تا حد زیادی به رشته و مقطع تحصیلی مد نظر شما بستگی دارد. برای مثال امروزه اکثر برنامه های لیسانس به زبان نروژی تدریس می شوند اما برخی از موسسات دوره ها یا برنامه هایی را به زبان انگلیسی نیز ارائه می دهند. از همین رو دانشجویان با یادگیری زبان نروژی در این مقطع می توانند به طیف وسیع تری از فرصت های تحصیلی دست پیدا کنند. دانشجویان می توانند پیش از ورود به این کشور دوره های زبان را بگذرانند. مدرک زبان لازم تحصیل در نروژ Bergenstest یا Norskprøve می باشند.

برنامه های کارشناسی ارشد و دکترا تحصیل در نروژ 2024 به ویژه در رشته هایی مانند علوم، مهندسی، بازرگانی و علوم انسانی بیشتر به زبان انگلیسی ارائه می شوند و مدرک زبان مورد نیاز دانشگاه های نروژ برای زبان انگلیسی مدارکی مانند تافل، آیلتس، کمبریج و پیرسون می باشد.

مدارک و سطح زبان تحصیل در نروژ

تحصیل در کشور نروژ با مدرک دیپلم

تحصیل در کشور نروژ با مدرک دیپلم در مقطع لیسانس امکان پذیر است و تمامی دانشجویان با رعایت شرایط مناسب می توانند تحصیلات کارشناسی خود را در بهترین دانشگاه های کشور نروژ انجام دهد. دوره های کارشناسی در این کشور حدودا 3 سال به طول انجامیده و در ماه آگوست برای همه رشته های بین المللی شروع می شود. بدین جهت دانشجویان باید چندین ماه قبل، درخواست خود را برای دانشگاه های مختلف ارسال کنند.

علاقمندان به تحصیل در نروژ 2024 باید سوابق تحصیلی خود را ارائه دهند. علاقمندان باید دیپلم خود را از دبیرستان و کالجی معتبر به دست آورده باشند و روند معادل سازی مدارک را انجام دهند. این مدارک تحصیلی باید در نروژ به رسمیت شناخته شود. یکی دیگر از الزامات مهم، تسلط به زبان می باشد.

برنامه های تحصیلی مقطع لیسانس در نروژ اکثرا به زبان نروژی تدریس می شوند و معمولاً به نمره قبولی در آزمون کتبی و شفاهی سطح پیشرفته نروژی نیاز دارد. دانشجویانی که قصد تحصیل به زبان انگلیسی را دارند باید مدارک زبان معتبر ارائه دهند.

از دیگر شرایط مهم برای تحصیل در نروژ در مقطع کارشناسی می توان به نداشتن سو پیشینه و سابقه کیفری اشاره کرد. امروزه دانشجویان برای تحصیل در این مقطع نیاز به گواهی معتبر از پلیس دارند که نشان می دهد فرد در گذشته هیچ جنایت یا پیشینه کیفری ای نداشته است. همچنین با توجه به نوع دوره و دانشگاه ممکن است مجبور باشید عوامل دیگری مانند شرایط سنی یا حداقل معدل خاصی را ارائه دهید.

تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه های نروژ

تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه های نروژ فرصتی تکرار نشدنی برای دانشجویان بین المللی است که به آن ها کمک می کند بدون وجود موانع زبانی و تنها با اثبات مهارت های زبان انگلیسی در این کشور، تحصیل در دانشگاه های انگلیسی زبان نروژ را انجام دهند.

امروزه بیش از 200 از مدرک کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی در نروژ وجود دارد و همچنین برنامه های تحصیلی بسیار متنوعی برای مقطع دکترا نیز در دسترس است. بدین ترتیب چنانچه قصد تحصیل در مقطع فوق لیسانس یا دکترا کشور نروژ را دارید می توانید برنامه های تحصیلی بسیار متنوعی را پیدا کنید. 

با این حال این برنامه های تحصیلی اغلب در مقاطع بالا تر و همچنین در دانشگاه های خصوصی در دسترس هستند و بدین جهت دانشجویان برای تحصیل به زبان انگلیسی در نروژ باید هزینه های بالاتری بپردازند.

امروزه برای تحصیل در نروژ 2024 دانشجویان باید مهارت های زبان خود را با شرکت در آزمون های زبان معتبر نشان دهند. نوع مدرک زبان و همچنین نمره لازم با توجه به نوع مدرک تحصیلی مد نظر و همچنین دانشگاه تعیین می شود، اما شما می توانید برخی از آزمون های زبان به همراه حداقل نمره لازم که در اکثر دانشگاه ها برای تحصیل در نروژ به زبان انگلیسی یکسان است را در ادامه مشاهده فرمایید.

مدرک زبان لازم حداقل نمره آزمون
آیلتس 6.5
آزمون انگلیسی Duolingo 105
تافل 81 (آزمون مبتنی بر اینترنت)
آزمون انگلیسی کمبریج 500
آزمون پیرسون 58

مدارک لازم برای تحصیل در نروژ 2024

جمع آوری مدارک لازم برای تحصیل در نروژ 2024 یکی از مهم ترین مراحل برای ورود به دانشگاه های این کشور و اخذ پذیرش می باشد. طبق اطلاعات به دست آمده دانشجویان برای تحصیل در نروژ 2024 باید برخی مدارک را به زبان انگلیسی یا نروژی ترجمه کرده و به دانشگاه مد نظر ارائه دهند. نوع مدارک با توجه به مقطع تحصیلی و نوع دانشگاه متفاوت است اما به طور کلی شامل موارد زیر می شود:

  • گذرنامه معتبر
  • شناسنامه
  • تمام مدارک تحصیلی مقطع قبلی
  • نامه های مرجع
  • انتشارات (در صورت وجود)
  • بیمه سلامت با پوشش مناسب
  • اثبات وجوه کافی و تمکن مالی حداقل مبلغ مورد نیاز 137 907 کرون در سال
  • قرارداد اجاره یا تاییدیه اقامت در نروژ
  • مدرک بازگشت پس از تحصیل مانند بلیط برگشت، پیشنهاد شغلی یا تعهد خانوادگی
  • فرم درخواست دانشگاه
  • یک رسید مبنی بر پرداخت هزینه درخواست
  • دو عکس جدید به اندازه پاسپورت با پس زمینه سفید و بدون عینک یا روسری
حداقل معدل برای تحصیل در نروژ

حداقل معدل برای تحصیل در نروژ

یکی از سوالاتی که ممکن است ذهن بسیاری از متقاضیان را به خود مشغول کند این است حداقل معدل برای تحصیل در نروژ چقدر می باشد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که شرط معدل برای تحصیل در نروژ با توجه به عوامل مانند مقطع تحصیلی، رشته تحصیلی و نوع دانشگاه تعیین می شود. برای مثال امروزه طبق اطلاعات به دست آمده حداقل معدل ورود به کارشناسی نروژ در دانشگاه استاوانگر 15 یا بالاتر است و این معدل در سیستم نمره دهی نروژ C می باشد.

از طرفی دانشجویان علاقمند به تحصیل مقطع لیسانس باید شرط معدل مقطع ارشد کشور نروژ را که حداقل معدل 14.5 است را داشته باشند. اما لازم به ذکر است که این حداقل برای برخی رشته های تحصیلی برتر مانند پزشکی بسیار بالاتر است و بدین جهت تمامی دانشجویان باید اطلاعات بیشتر را در سایت دانشگاه مد نظرشان مشاهده فرمایند.  

در نهایت دانشجویان علاقمند به تحصیل در نروژ 2024 در مقطع دکترا باید معدل بالای 15 داشته باشند که معدل لازم این مقطع نیز به موسسه و رشته تحصیلی وابسته است و برخی دانشگاه ها ممکن است حداقل معدل 18 را از دانشجویان بخواهند.

تحصیل رایگان در مقاطع مختلف نروژ

تحصیل رایگان در مقاطع مختلف نروژ رویای بسیاری از دانشجویان بین المللی می باشد و می تواند فرصتی بسیار عالی برای تحصیل مقرون به صرفه و اخذ مدارک تحصیلی بسیار معتبر باشد. نروژ آموزش عالی رایگان را برای همه دانشجویان بدون توجه به ملیت و نوع شهروندی ارائه می دهد اما تحصیل رایگان در نروژ بیشتر در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و عمدتا به زبان نروژی امکان پذیر است و بدین ترتیب دانشجویان برای بهرمندی از این فرصت باید مهارت های زبان نروژی بسیار خوی داشته و این مهارت را با قبولی در آزمون های زبان ثابت کنند.

دانشجویان غیر اتحادیه اروپا برای تحصیل در این کشور نیاز به پرداخت برخی از هزینه های اداری یا هزینه های اتحادیه دانشجویی دارند که معمولا بسیار کم است و بسته به موسسه متفاوت می باشد. دانشجویان برای تحصیل در نروژ 2024 باید ثابت کنند که بودجه کافی برای هزینه های زندگی دارند بنابراین فارغ از نوع دانشگاه و هزینه های تحصیلی مورد تمکن مالی برای تحصیل در این کشور از بین نمی رود.

هر چند تحصیل مجانی در کشور نروژ فرصتی عالی است اما دانشجویانی که نتوانستند در دانشگاه های دولتی این کشور در دوره تحصیلی مد نظرشان قبول شوند می توانند از دیگر فرصت های موجود برای کاهش هزینه ها استفاده کنند. برخی دیگر از روش های تحصیل رایگان در دانشگاه های نروژ بهرمندی از بورسیه های تحصیلی موجود در این کشور یا کار دانشجویی حین تحصیل می باشد که باعث می شود تا هزینه های تحصیلی کاهش پیدا کند.

 حرفه ای بودن تیم مشاوره هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی در طول زمان به اثبات رسیده است و بارها شاهد بودیم که مراجعین ما سایر اعضای خانواده و یا دوستان و آشنایانشان را راهی شرکت مهاجرتی رجبی کرده اند تا به اهداف مهاجرتی برسند.

در فیلم ویزای کشورهای مختلف را میبینید که برای مراجعین ما در سنین و شرایط مختلف به لحاظ تمکن مالی ، جنسیت و رشته های مورد علاقه اخذ شده است.

شما می توانید با مطالعه و مرور مقالات و وبینارهای ما و یا تماس با مشاوران و کارشناسان رجبی ابهامات مهاجرتی خود را بر طرف کرده و گام هایی صحیح را در جاده امن مهاجرت قانونی بردارید.

ما همیشه درکنار شما خواهیم بود.

نمایش ویدیو درباره ویزای کشورهای مختلف
منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

برای رسیدن به هدف متناسب با شرایط خود، مشاوره حرفه ای دریافت کنید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در نروژ

انتخاب دانشگاه در نروژ مرحله ای بسیار مهم حین تحصیل در این کشور می باشد. نروژ مقر برخی از بهترین دانشگاه های جهان است که هر ساله در رتبه بندی های مختلف امتیاز های بسیار خوبی به دست می آورند. دانشگاه های موجود در نروژ دارای موقعیت عالی هستند که برنامه های تحصیلی عالی را ارائه داده و برخی از بهترین اساتید جهان را در خود جای داده اند. برخی از بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در نروژ 2024 شامل دانشگاه های دانشگاه اسلو، دانشگاه برگن و دانشگاه علم و صنعت نروژ می شوند.

در سال های اخیر اهمیت یافتن دانشگاه مناسب برای تحصیل برجسته شده است و تمامی افراد به دنبال بهترین مکان ها برای تحصیل در خارج به خصوص نروژ هستند. 

در این هنگام برخی از دانشگاه ها از طریق معیار هایی مانند شهرت تحقیقات، تعداد دانشمندان برنده جوایز، کیفیت تدریس و… دانشگاه های مختلف جهان را باهم مقایسه کرده و به آن ها رتبه می دهند. شما می توانید در جدول برخی از بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در نروژ بر اساس رتبه بندی های معروف جهان را مشاهده فرمایید.

نام دانشگاه رتبه بندی آموزش عالی دانشگاه تایمز رتبه بندی دانشگاه شانگهای جیائو تونگ رتبه بندی دانشگاه های برتر رتبه بندی اخبار و گزارش جهانی ایالات متحده
دانشگاه اسلو 127 73 117 89
دانشگاه برگن 251 301 281 199
دانشگاه علم و صنعت نروژ 301 101 292 267
دانشگاه قطب شمال نروژ 501 601 577 475
دانشگاه علوم زیستی نروژ 601 701 ----- 736

هزینه های تحصیل در نروژ 2024

هزینه های تحصیل در نروژ 2024 موضوع بسیار مهمی است که دغدغه بسیاری از دانشجویان خارجی می باشد. طبق اطلاعات به دست آمده هزینه های تحصیلی این کشور با توجه به دانشگاه، رشته و مقطع تحصیلی متفاوت می باشد اما به طور کل هزینه ها از 130000 کرون نروژ (13000 دلار آمریکا) تا 150000 کرون نروژ (15000 دلار آمریکا) در هر ترم تحصیلی متفاوت باشد.

در حال حاضر دانشجویان علاقمند به تحصیل در نروژ 2024 برای تحصیل فوق لیسانس برنامه های فناوری، علوم طبیعی و هنر های نمایشی باید حداقل 15000 کرون نروژ هزینه پرداخت کنند. این هزینه برای برنامه لیسانس و فوق لیسانس رشته های بازرگانی، علوم اجتماعی و علوم انسانی 125000 کرون در سال می باشد. شما می توانید در جدول، برخی از شهریه تحصیل در دانشگاه های نروژ و در مقطع تحصیلی مختلف را مشاهده فرمایید.

مقطع تحصیلی مدت زمان تحصیل حداقل نمره آزمون هزینه به کرون نروژ
مدرک لیسانس 3 سال 2,370,610 237,061
مدرک کارشناسی ارشد 2 سال 1,580,407 158,041
مدرک دکترا 3 سال 2,370,610 237,061

شهریه دانشگاه های نروژ نیز بسیار متفاوت می باشند برای مثال امروزه هزینه های تحصیل در دانشگاه اسلو بین 130000 کرون تا 500000 کرون می باشد. از طرفی هزینه های تحصیلی در دانشگاه استاوانگر حدودا 80000 کرون نروژ می باشد. در نهایت باید گفت تمامی دانشجویان صرف نظر از ملیت خود، باید هزینه ترم تحصیلی در حدود 100 یورو (110 دلار آمریکا) را به سازمان رفاه دانشجویان دانشگاه خود بپردازند.

بورسیه های تحصیلی در نروژ 2024

هر چند کشور نروژ هزینه ها تحصیلی مقرون به صرفه ای دارد اما برخی دانشگاه های این کشور بورسیه های تحصیلی و کمک هزینه هایی را برای دانشجویان شایسته در نظر گرفته اند تا تمامی دانشجویان بدون توجه به سابقه خانوادگی و میزان درآمد خود بتوانند به برنامه های تحصیلی باکیفیت و تحصیل در نروژ 2024 دسترسی داشته باشند. امروزه یکی از بهترین و مهم ترین بورسیه های تحصیلی در نروژ 2024 بورسیه های دانشگاه علم و صنعت نروژ می باشد. جالب است بدانید این بورسیه برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا طراحی شده و هزینه های تحصیلی و همچنین هزینه های زندگی حین تحصیل در این کشور را پوشش می دهد. برخی دیگر از مهم ترین بورسیه ها برای تحصیل در نروژ شامل طرح بورسیه سهمیه نروژ، برنامه شهریه برنامه شهریه دانشگاه هارستاد، کمک های مالی نروژ، بورسیه تحصیلی کامل نروژ، بورسیه تحصیلی اراسموس موندوس و… می شوند.

بورسیه های تحصیلی در نروژ 2024​

شرایط تحصیل در دانشگاه های اسلو

بدون شک اسلو یکی از بهترین شهرها برای تحصیل در نروژ  2024می باشد و برخی از مهم ترین دانشگاه های این کشور را در خود جای داده است. به طور کلی شرایط تحصیل در دانشگاه های اسلو با شرایط تحصیلی در دیگر شهرهای کشور تفاوت چندانی ندارد و به مقطع تحصیلی و رشته مد نظر شما وابسته است.

در حال حاضر دانشجویانی که قصد تحصیل لیسانس در بهترین دانشگاه های اسلو را دارند باید تحصیلات متوسطه خود را در کالجی معتبر به پایان رسانده باشند. این مدرک تحصیلی برای مقطع کارشناسی ارشد، کارشناسی و برای مقطع دکترا کارشناسی ارشد می باشد. از طرفی تمامی دانشجویان بین المللی برای ورود به دانشگاه های این کشور باید مجوز تحصیلی معتبر و اجازه اقامت داشته باشند.

همچنین متقاضیان تحصیل در نروژ  2024 و در دانشگاه های شهر اسلو باید از طریق پورتال آنلاین  Samordna opptak با پذیرش مشترک در مهلت های تعیین شده برای دانشگاه مد نظر خود اقدام کرده و کلیه مدارک و هزینه های مورد نیاز را ارسال فرمایید.

موسسات اعزام دانشجو به نروژ 2024

موسسات اعزام دانشجو به نروژ 2024

موسسات اعزام دانشجو به نروژ 2024 شاید برای شما عبارتی آشنا باشد که در روند مهاجرتی تحصیلی به این کشور بارها شنیده اید. اما موسسه اعزام دانشجو چیست؟ این موسسات چه تفاوتی با شرکت های مهاجرتی دارند؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که موسسه اعزام دانشجو در واقع موسساتی هستند که از وزارت علوم ایران مجوز دارند و تنها می توانند پذیرش تعداد محدودی از دانشگاه های نروژ را برای دانشجویان به دست آورند.

از طرفی امروزه بسیاری از موسسات اعزام دانشجو موجود در ایران بدون داشتن هیچ گونه مجوز قانونی به انجام فعالیت می پردازند و در مورد میزان هزینه ها و مسئولیت های خود نیز قراردادهای واضح و شفافی را به دانشجویان ارائه نمی دهند و در نهایت در صورت وجود مشکل و اختلاف شما امکان مراجعه قضایی را نداشته و شکایت شما به کار گروه ارجاع داده می شود. از همین رو اعتماد به این موسسات بسیار سخت است.

در این شرایط شرکت های مهاجرتی معتبر مانند شرکت مهاجرتی رجبی انتخاب بسیار خوبی هستند و به شما کمک می کنند که بدون هیچ گونه محدودیتی و به صورت کاملا قانونی روند مهاجرت تحصیلی خود را انجام داده و از هر دانشگاهی که علاقه دارید پذیرش بگیرید. از مزایای مراجعه به شرکت های مهاجرتی برای تحصیل در نروژ  2024 می توان به داشتن مجوز فعالیت، داشتن حوزه فعالیت مشخص و داشتن شعبه های متعدد، شفاف سازی روند مهاجرت تحصیلی توسط مشاورین و… اشاره کرد.

شرایط اقامت پس از تحصیل در نروژ

یکی از سوالاتی که ممکن است برای بسیاری از دانشجویان بین المللی پیش آید این است که آیا افراد می توانند پس از اتمام تحصیل در نروژ  2024 در این کشور بمانند؟ در پاسخ به این سوال باید گفت بله، امروزه دانشجویان دارای مجوز اقامت برای تحصیل هستند، می توانند پس از اتمام تحصیلات خود برای مجوز کاریابی اقدام کنند که به آنها اجازه می دهد تا حداکثر یک سال در نروژ بمانند تا به دنبال کار بگردند.

طبق شرایط اقامت پس از تحصیل در نروژ پس از آن نیز دانشجویان می توانند از طریق روش های مختلف مانند، روزنامه ها، شبکه های کاریابی و… شغل مورد نظر خود را پیدا کرده و با تغییر اقامت تحصیلی به اقامت کاری به زندگی در این کشور ادامه دهند. مدارک لازم برای کسب اقامت این کشور شامل گذرنامه، دو قطعه عکس سایز پاسپورت، اثبات اقامت در نروژ، اثبات تمکن مالی و درآمد لازم، قرارداد کاری، رزومه شغلی و… می شود.

سوالات پر تکرار تحصیل در نروژ

طبق اطلاعات به دست آمده هزینه های تحصیلی این کشور با توجه به دانشگاه، رشته و مقطع تحصیلی متفاوت می باشد اما به طور کل هزینه ها از 130000 کرون نروژ (13000 دلار آمریکا) تا 150000 کرون نروژ (15000 دلار آمریکا) در هر ترم تحصیلی متفاوت باشد.

زبان تدریس در دانشگاه های نروژ نیز تا حد زیادی به رشته و مقطع تحصیلی مد نظر شما بستگی دارد. برای مثال امروزه اکثر برنامه های لیسانس به زبان نروژی تدریس می شوند اما برخی از موسسات دوره ها یا برنامه هایی را به زبان انگلیسی نیز ارائه می دهند.

در حال حاضر دانشجویان برای تحصیل مقطع کارشناسی در دانشگاه استاوانگر باید مقطع دبیرستان خود را با حداقل معدل 15 یا بالاتر به پایان رسانده باشند. این معدل در سیستم نمره دهی نروژ C می باشد.

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در نروژ 2024 شامل دانشگاه های دانشگاه اسلو، دانشگاه برگن و دانشگاه علم و صنعت نروژ می شوند.

بله، نروژ آموزش عالی رایگان را برای همه دانشجویان بدون توجه به ملیت و نوع شهروندی ارائه می دهد اما تحصیل رایگان در نروژ بیشتر در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و عمدتا به زبان نروژی امکان پذیر است.

در این مقاله سعی کردیم تا حد امکان شما را با شرایط تحصیل در نروژ    2024 آشنا کنیم، توصیه می کنیم برای شروع روند مهاجرت تحصیلی و کسب اطلاعات کامل تر از طریق دفتر غرب و دفتر مرکزی تهران یا دفتر شیراز با مشاورین ماهر و معتبر شرکت مهاجرتی رجبی در تماس باشید. شما همچنین می توانید اطلاعات بیشتر در مورد روش های مهاجرتی این کشور و همچنین شرایط و الزامات مربوط به هر روش را به صورت کامل در مقاله مهاجرت به نروژ مطالعه فرمایید.

Rate this post

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه