تحصیل دکترا در لهستان

تحصیل دکترا در لهستان در میان گزینه های جذاب برای تحصیل در خارج از کشور وجود دارد ، phD یا دکترای فلسفه یک مدرک دکترا است که توسط چندین دانشگاه در سراسر جهان اعطا می شود.

دانشگاه های لهستان در رشته‌ های مختلف علوم مانند زیست ‌شناسی ، فیزیک ، ریاضیات و غیره  و علوم انسانی مانند تاریخ ، ادبیات انگلیسی ، موسیقی ‌شناسی و غیره  این مدرک را ارائه می دهند ، برای آشنایی بیشتر با شرایط پذیرش در این کشور می توانید به عنوان تحصیل در لهستان ما مراجعه کرده و یا با کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) تماس حاصل نمایید.

 یک دانشجو به جهت تحصیل دکترا در لهستان باید مدرک کارشناسی ارشد خود را با نمرات علمی بالا از یک دانشگاه معتبر اخذ کرده باشد تا بتواند به عنوان استاد دانشگاه یا محقق در زمینه های مختلف به کار مشغول شود. این دوره نهایتا با ارائه یک پایان نامه که با نظارت استاد راهنما تدوین شده است ، به اتمام خواهد رسید.  

تحصیل دکترا در لهستان به صورت تمام وقت در دانشگاه های این کشور معمولا بین سه تا چهار سال طول می کشد و دانشجو ملزم به گذراندن 240 واحد درسی می باشد ؛ البته امکان تحصیل در این مقطع به صورت پاره وقت نیز وجود دارد که البته با پرداخت شهریه بالاتر همراه است و دقت داشته باشید که کلیه شرایط با توجه به دانشگاه و رشته شما می تواند متفاوت باشد.

فهرست مطالب
تحصیل دکترا در لهستان

شرایط تحصیل مقطع دکترا در لهستان

همه داوطلبان دکترا باید دارای مدرک کارشناسی ارشد یا معادل آن باشند و سایر مدارک معادل معمولا در لهستان به رسمیت شناخته می شوند ، مشروط بر اینکه:

  • به تحصیلات دکترا در کشور اصلی ( یا یکی از کشورهای اصلی در مورد برنامه مشترک ) دسترسی داشته باشید.
  • توسط یک توافق بین المللی به رسمیت شناخته باشند.
  • توسط یک موسسه آموزش عالی معتبر که در یک کشور فعالیت می کند اعطا شده باشند.

شرایط تحصیل مقطع دکترا لهستان شامل ارائه نتایج مدرک دانشگاهی ، پرپوزال  تحقیق ، بیانیه شخصی ، رزومه و مراجع علمی است.

بیانیه شخصی بایستی مواردی مانند دلیل انتخاب دانشگاه لهستان و اینکه چگونه با آرزوهای شما برای آینده مطابقت دارد را بیان کند و نمونه هایی از هر تجربه علمی یا کاری مرتبط با رشته و علایق شما را در برگیرد همچنین نوشتن CV برای درخواست دکترا بخش مهمی از فرآیند رسیدن به پذیرش است ، رزومه های تحصیلی از چند جهت کلیدی با رزومه های سنتی متفاوت هستند زیرا فرصتی عالی را برای شما  فراهم می کنند تا سوابق تحصیلی و هر گونه تجربه تحقیقاتی مرتبط را به صورت کوتاه و مختصر به نمایش بگذارید.

تحصیل دکترا در لهستان در بسیاری از دانشگاه ها و رشته های تحصیلی به زبان انگلیسی تدریس می شود ، باید مدرک معتبری ( مانند آیلتس و یا تافل ) را نیز ارائه دهید.

از آنجا که رشته پزشکی یکی از محبوب ترین رشته ها برای دانشجویان بین المللی است برای شناخت بهترین دانشگاه های پزشکی لهستان می توانید مقاله کامل و به روزی که در همین وب سایت ارائه شده است را مطالعه نمایید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

رسیدن به بورسیه تحصیلی در مقطع دکترا را با کارشناسان رجبی تجربه کنید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

روش های تحصیل دکتری در لهستان

روش های تحصیل دکتری در لهستان

اغلب برنامه های تحصیل در دانشگاه های لهستان به صورت ساختارمند اجرا می شوند و شما باید ابتدا تعداد مشخصی واحدهای درسی را به صورت اجباری سر کلاس درس پشت سر بگذارید که الزامات عمومی برای رسیدن به نگارش پایان نامه به شمار می روند ؛ این دوره می تواند حدود دو سال تحصیلی زمان ببرد که ارائه برخی از کارهای پژوهشی و یا کارورزی در دانشگاه را نیز به همراه دارد البته هر دانشگاه می تواند با توجه به رزومه و رشته تحصیلی الزامات خاص خود را داشته باشد که می توانید ضمن مراجعه به مشاورین ما در هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی از تمامی جزئیات لازم در این رابطه مطلع شوید.

شروع ترم تحصیلی دکترا لهستان

سال تحصیلی در لهستان به دو ترم 15 هفته ای تقسیم می شود – ترم زمستانی و تابستانی  ؛ ترم زمستانی از اکتبر شروع می شود و در اواسط فوریه با حدود ده روز استراحت برای تعطیلات کریسمس به پایان می رسد. جلسه امتحان معمولا دو یا سه هفته طول می کشد که از ژانویه شروع می شود.

ترم تابستانی نیز از اواسط فوریه شروع می شود و در ژوئن به پایان می رسد ، با یک هفته استراحت برای عید پاک . تعطیلات تابستانی از ابتدای ژوئیه تا پایان سپتامبر به مدت سه ماه طول می کشد ، به خاطر داشته باشید که برای پذیرش و شروع ترم تحصیلی دکترا در لهستان باید در سپتامبر اقدام کرد.

اگر هنوز نمی دانید که ویزای تحصیلی لهستان را باید چطور بگیرید و چه مدارک و شیوه هایی در این مسیر وجود دارد مقاله لینک شده را با دقت مرور کنید.

استاد راهنما برای دکتری لهستان

هر دانشجوی دکترا یک سرپرست علمی یا استاد راهنما خواهد داشت که در زمینه تحصیلی و کاری خود متخصص بوده و باید در طول پنج سال گذشته دستاوردهای قابل توجهی را در زمینه علمی خود کسب کرده باشد.

استاد راهنما برای تحصیل دکتری در لهستان پیشرفت شما را زیر نظر خواهد داشت ، راهنمایی های لازم را در هر بخش ارائه می دهد و در مورد جنبه های فعالیت تحقیقاتی از جمله انتشار و حضور در کنفرانس توصیه های لازم را به شما می نماید . در واقع استاد راهنما به عنوان یکی از افراد مهم نگارش تز دکترای شما تلقی می شود که در نهایت شما با موافقت او قادر به دفاع از آن در مقابل هیئت علمی دانشگاه خواهید بود.

توجه داشته باشید که انتخاب استاد راهنمای مناسب نقش اصلی را در روند تحصیل دکترا در لهستان شما از همان ابتدا ایفا می کند ، زیرا هم می تواند بورسیه تصحیلی لازم را به شما اختصاصذ دهد و هم در روند نگارش پایان نامه نقش مهمی را برایتان ایفا کند.

استاد راهنما برای دکتری لهستان

انتخاب استاد راهنمای دکترا در لهستان

 پروسه انتخاب استاد راهنمای دکترا در لهستان روند مشخصی را می طلبد ، ابتدا شما بایستی اساتید عضو هیئت علمی دانشگاه مورد نظر خود را که در رشته مورد نظرتان دارای سابقه پژوهشی مناسبی هستند ، یافته و پروپوزال خود را برای آن ها ایمیل کنید ، خوب است که در رزومه خود تمامی دستاوردهای علمی به همراه اهداف تان را کامل برای او شرح دهید تا کاملا انگیزه تان را دریابد.

 در اغلب موارد اساتید از طریق مصاحبه و انجام مصاحبه صلاحیت فرد را محک می زنند و در نهایت درخواست شما رد و یا پذیرفته می شود . در صورتی که درخواست شما مورد تایید قرار گیرد با ارسال مدارک به دانشگاه روند پذیرش تحصیل دکترا در لهستان را آغاز خواهید نمود.

اگر قصد تحصیل در ارزان ترین کشور اروپا برای تحصیل را دارید مقالات زیر را بخوانید.

شرایط ویزای همراه دانشجو دکترا

دانشجویان محصل در مقطع دکترا در دانشگاه های لهستان می توانند پس از ورود به خاک این کشور برای ورود همسر و فرزندان زیر 18 سال خود اقدام به دریافت ویزا نمایند ، البته به شرط آن که توان مالی لازم جهت تامین هزینه های زندگی خود و اعضای خانواده شان را داشته باشند ، فرزندان و همسر فرد می توانند در لهستان تحصیل و کار کنند.

دقت داشته باشید که شرایط مالی یکی از شرایط ویزای همراه دانشجو دکترا در لهستان است و تاثیر قابل توجهی دارد ، در صورتی که همسر و یا فرزندان وی از بیماری خاصی رنج می برند نیز باید از ابتدا مشخص شود تا امکان دسترسی به دارو و درمان های لازم برای آنها وجود داشته باشد.

خوب است بدانید در لهستان می توانید بدون داشتن مدرک زبان هم تحصیل کنید ، برای این کار میتوانید در دوره های زبان در لهستان شرکت کرده و به آسانی مدرک زبان بگیرید ؛ مقاله لینک شده اطلاعات کامل این مسیر را به شما خواهد داد.

مدارک موردنیاز جهت اخذ ویزای همراه دانشجو دکترا در لهستان شامل موارد زیر است:

  • ارائه پاسپورت فرد متقاضی
  • ارائه گواهی تولد فرزندان
  • ارائه سند ازدواج زوجین
  • عکس متقاضیان دریافت ویزا
  • گواهی وضعیت مالی فرد دانشجو
  • ارائه آدرس محل سکونت
  • پرداخت هزینه ویزا

میزان حقوق و درآمد مقطع دکترا در لهستان

شاید این سوال نیز برای شما وجود داشته باشد که آیا می توان همزمان با تحصیل دکترا در لهستان به کار هم مشغول شد یا خیر ؟ در جواب باید بگوییم بله ، دانشجویان می تواند به صورت پاره وقت و تا 20 ساعت در هفته به کار مشغول شوید.

میزان حقوق و درآمد مقطع دکترا در لهستان چقدر است؟ شرایط کار دانشجویی در لهستان رعایت فاکتورهای خاص خود را می طلبد ، دستمزد برآورد شده برای یک دانشجوی دکترا 22615 زلوتی در ماه در منطقه ورشو با میانگین حقوق 3415 زلوتی در ماه است و با اضافه کاری می توان این مبلغ را نیز بالاتر برد.

البته در این مقطع نیازی به جستجوی کار در شغل های مختلف در این کشور نبوده و شما می توانید به کارهایی همچون تدریس در دانشگاه و یا به صورت خصوصی ، کارهای تحقیقاتی و پژوهشی در دانشگاه و غیره بپردازید که با رشته تحصیلی تان نیز ارتباط داشته و به عنوان سابقه نیز به شمار می رود.

میزان حقوق و درآمد مقطع دکترا در لهستان

کار و اقامت بعد از دکتری لهستان

به عنوان یک شهروند متعلق به یک کشور غیر اتحادیه اروپا / منطقه اقتصادی اروپا ، باید فرآیندی مشخص را برای درخواست ویزای کار پس از تحصیل در لهستان دنبال کنید ، می توانید اعتبار ویزای تحصیلی خود را با مراجعه به سفارت یا کنسولگری لهستان برای پیگیری برنامه های کاری پس از تحصیل تمدید کنید یا درخواست اجازه اقامت با ویزای کاری نمایید ، توجه داشته باشید که می توانید ویزای تحصیلی خود را فقط به میزان محدودی تمدید کنید و به دنبال کار در کشور لهستان باشید ، با یافتن کار می توایند برای تغییر تایپ ویزای خود اقدام کنید ؛ روش درخواست ویزای کار کاملا شبیه به درخواست برای ویزای معمولی نوع D است که در عنوان کار در لهستان به آن پرداخته ایم ، توصیه می کنیم حتما آن را مطالعه نمایید.

جهت رسیدن به کار و اقامت بعد از دکتری لهستان ، استخدام توسط یک کارفرما شرط اصلی به شمار می رود و شما باید نشان دهید که دارای یک شغل با درآمد مناسب هستید و می توانید از عهده هزینه های خود در این کشور برآیید . پس از سه سال کار و پرداخت بیمه مقدمات لازم جهت دریافت اقامت دائم برایتان فراهم می شود.

یکی از شیوه های آغاز راه مهاجرت تحصیلی شرکت در دوره های زبان در برخی کشورها مانند لهستان است ؛ اگر شما هم با چالش فراگیری و یا اخذ مدارک بین المللی و معتبر زبان های خارجی روبه رو هستید می توانید با دیدن وبینار ارائه شده در این بخش با روش های آسان و ارزان رفع این چالش آشنا شوید.

ارائه دهنده این وبینار 2 ساعته زهرا اشتیاقی ، کارشناس ارشد مهاجرتی از هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی است.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

تحصیل در ارزان ترین دانشگاه های اروپا با دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان رجبی.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

مزایای اخذ مدرک دکترا از لهستان

تحصیل دکترا در لهستان با مزایا و البته چالش های خاص خود همراه است و خوب است که هر دانشجوی آینده نگری از همان ابتدا از تمامی جزئیات آن اطلاع داشته باشد . مزایای اخذ مدرک دکترا از لهستان را می توان موارد زیر دانست:

  • امکان تحصیل به زبان انگلیسی
  • هزینه تحصیل مقرون به صرفه
  • وجود بورسیه تحصیلی و فاند های مختلف
  • کیفیت عالی دانشگاه ها
  • برنامه تحصیلی ساختارمند
  • زمینه های گسترده تحقیقاتی

معایب:

  • الزام به یادگیری زبان لهستانی
  • محدود بودن فرصت های شغلی

سوالات پر تکرار تحصیل دکترا در لهستان

 یک دانشجو به جهت تحصیل دکترا در لهستان باید مدرک کارشناسی ارشد خود را با نمرات علمی بالا از یک دانشگاه معتبر اخذ کرده باشد تا بتواند به عنوان استاد دانشگاه یا محقق در زمینه های مختلف به کار مشغول شود. این دوره نهایتا با ارائه یک پایان نامه که با نظارت استاد راهنما تدوین شده است ، به اتمام خواهد رسید.

سال تحصیلی در لهستان به دو ترم 15 هفته ای تقسیم می شود – ترم زمستانی و تابستانی ؛ ترم زمستانی از اکتبر شروع می شود و در اواسط فوریه با حدود ده روز استراحت برای تعطیلات کریسمس به پایان می رسد. جلسه امتحان معمولا دو یا سه هفته طول می کشد که از ژانویه شروع می شود.

ابتدا شما بایستی اساتید عضو هیئت علمی دانشگاه مورد نظر خود را که در رشته مورد نظرتان دارای سابقه پژوهشی مناسبی هستند ، یافته و پروپوزال خود را برای آن ها ایمیل کنید ، در اغلب موارد اساتید از طریق مصاحبه و انجام مصاحبه صلاحیت فرد را محک می زنند و در نهایت درخواست شما رد و یا پذیرفته می شود.

دانشجویان محصل در مقطع دکترا در دانشگاه های لهستان می توانند پس از ورود به خاک این کشور برای ورود همسر و فرزندان زیر 18 سال خود اقدام به دریافت ویزا نمایند ، البته به شرط آن که توان مالی لازم جهت تامین هزینه های زندگی خود و اعضای خانواده شان را داشته باشند.

. دستمزد برآورد شده برای یک دانشجوی دکترا 22615 زلوتی در ماه در منطقه ورشو با میانگین حقوق 3415 زلوتی در ماه است و با اضافه کاری می توان این مبلغ را نیز بالاتر برد.

در این مقاله مشاوران شرکت مهاجرتی رجبی با توجه به افزایش تقاضا برای تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور تحصیل دکترا در لهستان را بررسی کردند ، در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر با دفاتر موسسه در شیراز و تهران تماس بگیرید و جهت اطلاع از کلیه روش های مهاجرت به این کشور حتما بر روی عنوان مهاجرت به لهستان ما کلیک نمایید.

تحصیل دکترا در لهستان نسبت به سایر کشورها چه مزایا و معایبی دارد؟ پاسخ را با مقایسه بیابید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه