بیمه دانشجویی در پرتغال

بیمه دانشجویی در پرتغال توسط مشاوران متخصص موسسه مهاجرتی رجبی در این محتوا مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت تا شما با شرایط ، قوانین و مزایای بیمه دانشجویی در پرتغال بیشتر آَشنا شوید.

از مزایای تحصیل در دانشگاه های پرتغال می توان به هزینه های بسیار مناسب برای تحصیل ، عدم محدودیت سنی ، کیفیت بالای آموزشی ، امکان اخذ بورسیه تحصیلی ، اخذ ویزای همراه و… اشاره نمود.

پس اگر مشتاقید تا در دانشگاه های پرتغال مشغول به تحصیل شوید ، پس از خواندن مقاله تحصیل در پرتغال ، با وکلای مجرب و متخصص شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) در این زمینه مشورت نمایید.

دانشجویان یکی از اقشار مهم و تاثیرگزار در جوامع هستند و از افراد مفید در اکثر کشورها تلقی می‌شوند ؛ به همین دلیل ، دولت ها اهمیت زیادی برای این قشر قائل هستند ؛ یکی از مزایایی که دولت ها برای دانشجویان در نظر می گیرند ، بیمه دانشجویی می باشد.

فهرست مطالب

 بیمه های دانشجویی می توانند به عنوان کمک هزینه مالی دانشجویان محسوب شوند ؛ زیرا دانشجویان بیشتر وقت شان را برای تحصیل و کسب علم می گذارند و نسبت به بقیه اقشار جامعه ، زمان کمتری برای کار و کسب درآمد دارند ؛ بیمه دانشجویی در اکثر کشورها بسیار مهم و اجباری است ، پرتغال نیز یکی از این کشورها است ؛ در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا در مورد بیمه دانشجویی در پرتغال و نکات مهم مربوط به آن بیشتر صحبت کنیم.

بیمه دانشجویی در پرتغال

 انواع بیمه دانشجویی در پرتغال

بیمه دانشجویی در پرتغال را می توان به عنوان یکی دیگر از مزایای تحصیل در این کشور برشمرد ؛ منظور از بیمه های دانشجویی ، بیمه درمانی مختص دانشجویان می باشد.

تمامی دانشجویانی که قصد ثبت نام در دانشگاه های کشور پرتغال را دارند ، باید دارای قرارداد بیمه‌ای باشند ؛ دانشجویان خارجی می توانند با پرداخت حق بیمه ، از امکانات بهداشتی بالای کشور پرتغال استفاده کنند.

شرایط بیمه دانشجویی در پرتغال بدین گونه است که شما می توانید تا سن سی سالگی و پایان ترم چهاردهم از بیمه های دولتی استفاده نمایید ؛ این شرکت‌های بیمه‌ای شما را با تعرفه‌های دانشجویی و قیمتی پایین بیمه می کنند ؛ اما اگر سن شما بیشتر از 30 سال باشد ، باید بیمه را خودتان پرداخت کنید.

در واقع انواع بیمه دانشجویی در پرتغال وجود دارد که با توجه به سن و مقطع تحصیلی تعیین می شود ؛ این بیمه های دانشجویی عبارتند از :

انواع بیمه دانشجویی در پرتغال

1- بیمه درمانی عمومی یا دولتی

دانشجویان زیر سی سال که در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد تحصیل می کنند ، می توانند از بیمه درمانی عمومی استفاده کنند.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

شناخت انواع بیمه های دانشجویی و انتخاب برترین شرکت های بیمه با راهنمایی مشاوران رجبی.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

2- بیمه های درمانی خصوصی

 یکی دیگر از انواع بیمه دانشجویی در پرتغال ، بیمه های درمانی خصوصی می باشد ؛ دانشجویانی که شرایط زیر را دارند ، باید از بیمه های درمانی خصوصی در پرتغال استفاده کنند.

  • دانشجویانی که سن آنها بالاتر از سی سال است.
  • دانشجویانی که قصد تحصیل در کلاسهای آموزشی زبانهای مختلف مانند زبان پرتغالی و … را دارند.
  • دانشجویانی که در دوره های فاندیشن یا کالج های پیش دانشگاهی و آماده سازی برای ورود به دانشگاه شرکت می کنند.
  • دانشجویان مهمان
  • دانشجویان مقطع دکترا
  • دانشجویان دارای بورسیه تحصیلی

تعرفه‌ای که برای بیمه‌های دانشجویی در نظر گرفته شده ، حدود 30 یورو در هر ماه است که بسیار ارزان می باشد ؛ برای دانشجویان بالای سی سال ، این تعرفه بصورت آزاد محاسبه می شود که مبلغی در حدود 80 یورو خواهد بود ؛ تسهیلات درمانی برای دانشجویان ، توسط دولت پرتغال مشخص شده است و دانشجویانی که حین تحصیل در پرتغال دچار بیماری‌های لاعلاج گردند ، امکان این را دارند تا از رویکردهای درمانی مشخصی برای درمان استفاده کنند.

تفاوت بیمه مسافرتی با بیمه دانشجویی پرتغال

تفاوت بیمه مسافرتی با بیمه دانشجویی پرتغال

تفاوت بیمه مسافرتی با بیمه دانشجویی پرتغال​ چیست؟ بیمه مسافرتی یکی از مدارک لازم برای گرفتن ویزای دانشجویی می باشد ؛ شما برای رفتن به کشور پرتغال باید بیمه مسافرتی داشته باشید تا اگر در حین تحصیل یا سفر خود با مشکل یا بیماری روبرو شدید ، بیمه مسافرتی هزینه های درمان شما را تقبل کند ؛ البته برای رفتن به این کشور اروپایی و ارزان ، روشهای دیگری به جز تحصیل نیز وجود دارد که قبلا به آن ها پرداخته ایم.

بیمه‌نامه مسافرتی

برای دریافت ویزای کشور پرتغال باید بیمه مسافرتی معتبر داشته باشید ، زیرا سفارت پرتغال قبل از صدور ویزای شما ، بیمه نامه مسافرتی تان را بررسی و تایید می‌ کند.

در واقع این بیمه یکی از مدارک لازم برای سفارت خانه است ؛ زیرا اکثر سفارت‌خانه‌ها بدون داشتن بیمه مسافرتی ، بقیه مدارک شما را بررسی نخواهند کرد ؛ پس اگر قصد تحصیل در یک کشور خارجی مانند پرتغال را دارید و یا برای فرصت مطالعاتی ، گذراندن کارآموزی و… می‌خواهید به خارج از کشور سفر کنید ، باید بیمه مسافرتی دانشجویی داشته باشید.

در واقع بیمه های مسافرتی تمامی خسارت‌های احتمالی مانند هزینه درمان بیماری ، دندانپزشکی ، گم شدن مدارک و یا بار ، تاخیر در حرکت و تمامی موارد دیگری که در بیمه نامه مسافرتی شما ذکر شده را پوشش می دهند.

توجه داشته باشید که شما قبل از خروج از کشور باید بیمه نامه مسافرتی خود را خریداری کنید تا اجازه ورود به کشور پرتغال برایتان صادر شود.

بیمه دانشجویی

بیمه دانشجویی در پرتغال یکی از مدارک لازم برای ثبت نام در دانشگاه مورد نظرتان می باشد ؛ البته این بیمه با  بیمه نامه مسافرتی ، تفاوت زیادی دارد ؛ مهم‌ترین هدف این بیمه محافظت از دانشجویان می باشد ؛ به عنوان مثال ، چنانچه دانشگاه مورد نظر شما شرایط بیمه جداگانه را نداشته باشد و یا در طول دوران تحصیل خود به مشکلی برخورد کنید ، بیمه دانشجویی از شما محافظت می نماید.

همچنین اگر دانشجو در زمان ثبت نام دانشگاه ، مشکل خاصی مانند بیماری داشته باشد و نتواند در زمان مقرر برای ثبت نام اقدام کند ، بیمه دانشجویی هزینه ثبت نام مجدد را پوشش می دهد ؛ بیمه دانشجویی پوشش های دیگری نیز دارد ، البته میزان خدماتی که دانشجویان از بیمه های دانشجویی دریافت می کنند ، مرتبط با سطح پوششی است که بیمه نامه آنها دارد ؛ طرح‌های بیمه‌ دانشجویی در پرتغال از ابتدایی و مقرون‌به‌صرفه تا عالی و کامل متغیر می باشند و دانشجویان می‌توانند با توجه به هزینه ای که می توانند پرداخت کنند ، سطح پوشش مورد نظر خود را انتخاب کنند.

 نام شرکت های بیمه در پرتغال

شرکت‌های Allianz Care و Cigna Global دو شرکت بزرگ جهانی در زمینه بیمه هستند که خدمات زیادی را در این حوزه به مشتریان خود ارائه می‌دهند ؛ همچنین یک بانک پرتغالی بنام بانکو اسپریتو سانتو که دومین بانک بزرگ پرتغال نیز محسوب می‌شود ، خدمات بیمه را به افراد ارائه می دهد.

از دیگر شرکت های برتر بیمه در پرتغال می توان از AXA ، MetLife ،  BNP Paribas Cardif ، Hiscox ،
Liberty Mutual Insurance ، Aon و... نام برد ؛ اکثر این شرکت ها در سایر کشورها نیز شعبه دارند ؛ در پرتغال شعب این شرکت های بیمه در شهر لیبسون قرار دارد.

تمامی این شرکت ها به افراد مختلف جامعه از جمله دانشجویان خدمات درمانی و بیمه نامه را ارائه می دهند و دانشجویان خارجی می توانند از طرح های بیمه سلامت بین المللی که هزینه هایی مانند هزینه ویزیت پزشک ، درمانهای اورژانسی ، مشاوره دندانپزشکی ، جراحی و هزینه های سرپایی را پوشش می دهد ، استفاده نمایند.

نام شرکت های بیمه در پرتغال

چنانچه در حال تحقیق برای تحصیل در دانشگاه های پرتغال هستید ، مقالات زیر ، منبع اطلاعاتی به روز و کاملی برای شماست!

شرایط بیمه مورد تایید اداره مهاجرت پرتغال

شرایط بیمه مورد تایید اداره مهاجرت پرتغال چیست ؟ قبل از رفتن به کشور پرتغال باید بیمه سلامت خود را دریافت کنید ؛ برای دریافت خدمات درمانی پرتغال ، باید ابتدا در سیستم امنیت اجتماعی این کشور ثبت نام کرده و کد شناسایی مالیاتی یا NIF خود را دریافت نمایید.

اگر برای کار در کشور پرتغال به این کشور می روید ، کارفرما این کار را برای شما انجام می دهد ؛ اما اگر به عنوان کارآفرین به پرتغال می روید و یا شغل تان خصوصی است ، باید این کار را خودتان انجام دهید ، در همین راستا مقاله کار در پرتغال را بخوانید.

پس از دریافت کد NIF ، باید شماره تامین اجتماعی ، مشخصات پاسپورت و سایر مشخصات دیگر را وارد نموده و پس از تکمیل ثبت نام کارت سلامت خود را دریافت ‌کنید ؛ برای دریافت اطلاعات کامل در مورد خدمات درمانی پرتغال می توانید در پرتابل آنلاین SNS هم ثبت نام نمایید ؛ در این پرتال می توانید بصورت آنلاین نوبت ویزیت دکتر نیز دریافت کنید.

شرایط بیمه مورد تایید اداره مهاجرت پرتغال

در واقع برای دریافت ویزای پرتغال باید یک بیمه سلامت بین المللی حداقل به مدت یک سال تهیه کنید تا بتوانید به سفارت کشور پرتغال ارائه دهید ؛ گواهی این بیمه در هنگام دریافت ویزا از شما درخواست می‌شود ؛ پس در ابتدا شما تحت پوشش بیمه درمانی مسافرتی وارد پرتغال می شوید و باید این بیمه درمانی را به سفارت پرتغال ارائه دهید ، سپس از بیمه دانشجویی در پرتغال بهره مند خواهید شد ؛ هزینه بیمه مسافرتی حدود 30 تا 40 هزار یورو خواهد بود.

تفاوت بیمه دانشجویی با سایر بیمه ها در پرتغال

بیمه دانشجویی در پرتغال یکی از انواع بیمه ها می باشد که لازم است دانشجویان هنگام ثبت نام در دانشگاه مورد نظر خود ، گواهی آن را همراه شان داشته باشند ؛ همچنین کشور پرتغال بیمه های متنوع دیگری را برای رفاه حال شهروندان خود ایجاد نموده است که در اینجا به تفاوت بیمه دانشجویی با سایر بیمه ها در پرتغال اشاره می کنیم :

تفاوت بیمه دانشجویی با سایر بیمه ها در پرتغال

1- بیمه تامین اجتماعی که شامل سیستم همبستگی ، رفاه و حمایت از خانواده می باشد ؛ این بیمه مخارج مربوط به حوادث را در بر نمی گیرد.

2- بیمه خدمات درمانی که با داشتن این بیمه ، درمان بیماری ها بصورت رایگان یا با هزینه های بسیار کم انجام می گیرد.

3- بیمه وسایل نقلیه که شامل بیمه رانندگان برون مرزی ، بیمه خودرو ، بیمه جاده ای ، بیمه بین المللی و… می شود.

4- بیمه عمر که برای دوران بازنشستگی و از کار افتادگی بسیار مفید است.

5- بیمه دانشجویی که قبلا در مورد آن توضیح دادیم ؛ بیمه های دانشجویی مزایای بسیار زیادی دارند و از دانشجویان تا پایان دوران تحصیل حمایت می کنند ؛ در واقع دانشجویان می توانند با پرداخت هزینه ای کم بابت حق بیمه ، از سیستم با کیفیت خدمات درمانی پرتغال بهره مند شوند ؛ بر خلاف بیمه های دیگر که تنها یک یا چند مورد را پوشش می دهد ، این بیمه بسیار گسترده بوده و بسیاری از بیماری ها و حوادث را تحت پوشش خود قرار می دهد.

سوالات پر تکرار بیمه دانشجویی در پرتغال

شرایط بیمه دانشجویی در پرتغال بدین گونه است که شما می توانید تا سن سی سالگی و پایان ترم چهاردهم از بیمه های دولتی استفاده نمایید.

بیمه درمانی عمومی یا دولتی : دانشجویان زیر سی سال که در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد تحصیل می کنند ، می توانند از بیمه درمانی عمومی استفاده کنند.

  • دانشجویانی که سن آنها بالاتر از سی سال است.
  • دانشجویانی که قصد تحصیل در کلاسهای آموزشی زبانهای مختلف مانند زبان پرتغالی و … را دارند.
  • دانشجویانی که در دوره های فاندیشن یا کالج های پیش دانشگاهی و آماده سازی برای ورود به دانشگاه شرکت می کنند.
  • دانشجویان مهمان
  • دانشجویان مقطع دکترا
  • دانشجویان دارای بورسیه تحصیلی

تعرفه‌ای که برای بیمه‌های دانشجویی در نظر گرفته شده ، حدود 30 یورو در هر ماه است که بسیار ارزان می باشد ؛ برای دانشجویان بالای سی سال ، این تعرفه بصورت آزاد محاسبه می شود که مبلغی در حدود 80 یورو خواهد بود.

شرکت‌های Allianz Care و Cigna Global دو شرکت بزرگ جهانی در زمینه بیمه هستند که خدمات زیادی را در این حوزه به مشتریان خود ارائه می‌دهند ؛ همچنین یک بانک پرتغالی بنام بانکو اسپریتو سانتو که دومین بانک بزرگ پرتغال نیز محسوب می‌شود ، خدمات بیمه را به افراد ارائه می دهد.

در این مقاله از سایت موسسه مهاجرتی رجبی درباره بیمه دانشجویی در پرتغال بحث نمودیم ؛ امیدواریم برای دانشجویان و علاقمندان به کشور پرتغال مفید واقع شده باشد ؛ وکلای مجرب و زبده موسسه مهاجرتی رجبی در دو شعبه تهران و شیراز ، میزبان هموطنان خود بصورت حضوری می باشند ؛ همچنین وکلای متخصص رجبی برای سایر هموطنانی که امکان مشاوره حضوری ندارند ، بصورت رایگان مشاوره آنلاین ارائه می دهند ؛ شما می توانید در صورت هر گونه سوال و ابهامی با ما تماس بگیرید ، همچنین می توانید با مطالعه مقاله مهاجرت به پرتغال با تمامی شیوه های امن و قانونی مهاجرت به این کشور آشنا شوید.

برای مقایسه بیمه دانشجویی در پرتغال و سایر کشور های اروپایی می توانید مقالات زیر را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه