تحصیل دکترا در پرتغال

تحصیل دکترا در پرتغال به این معنا است که شما باید با ارسال رزومه تحصیلی خود به یک استاد راهنما موفق به دریافت پذیرش شوید ، روند قبولی و تحصیل دکترا در پرتغال به دلیل ماهیت پژوهشی که این دوره دارد ، کاملا با دو دوره قبلی متفاوت است و رزومه تحصیلی تان حرف اول را می زند.

دوره دکترا را می توان بهترین مقطع تحصیلی برای بهره مندی از سیستم تحصیلی اروپا با حداقل هزینه دانست که با اقدام به شیوه صحیح می توان به راحتی به آن دست یافت . کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) ضمن آگاهی از تمامی شرایط تحصیل دکترا در پرتغال می توانند پذیرش در بهترین دانشگاه ها را برای شما فراهم نموده و هزینه تحصیل را برایتان به حداقل برسانند.

دانشگاه های پرتغال در رشته های متعددی مقطع دکترا را در اختیار دانشجویان بین المللی قرار می دهند که با ارائه بورسیه می تواند زمینه ساز کار در پرتغال را به خوبی برای شما فراهم سازد.

باید توجه داشته باشید که موضوع کار در این کشور نه تنها به طور مستقل بلکه حتی پس از تحصیل نیز دارای اهمیت بالایی است ؛ زیرا با استفاده از دریافت ویزای کار کشور پرتغال می توانید به اقامت دائم این کشور دست پیدا کنید ؛ پس توصیه می کنیم که مقاله مربوطه به کار در این کشور را با دقت کافی مطالعه نمایید و از اطلاعات آن نهایت بهره را ببرید.

فهرست مطالب
تحصیل دکترا در پرتغال
نمایش ویدیو درباره روناک

تحصیل دکترا در پرتغال با دریافت بورسیه های تحصیلی و حقوق همراه است ، اطلاعات بیشتر را روناک ، همکار ما در هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی در اختیار شما قرار داده است ، ویدئو را ببینید و پادکست را برای استفاده های بعدی دانلود و ذخیره کنید.

پادکست تحصیل دکترا در پرتغال​

شرایط تحصیل مقطع دکترا پرتغال

برای تحصیل دکترا در پرتغال باید مجموعه ای از مدارک و شرایط را فراهم سازید تا بتوانید واجد قرار بگیرید ، معیارهای عمومی واجد شرایط بودن برای درخواست های دکترا در پرتغال مشابه اکثر کشورهای دیگر در اروپا است و شما باید مدرک زبان را به عنوان یکی از اصلی ترین فاکتورها درنظر بگیرید.

اکثر برنامه های دکترا در پرتغال به زبان انگلیسی تدریس می شوند اما زبان پرتغالی همیشه در اولیت قرار دارد ، در هر صورت افراد غیر بومی باید نمرات آزمون های زبان انگلیسی مناسب یا آزمون های زبان پرتغالی را ارائه دهند ؛ حتی اگر برای اهداف دکترا نیازی به یادگیری زبان پرتغالی نداشته باشید یادگیری برخی از چهارمین زبان پرگفتار در جهان همچنان مفید خواهد بود.

در رابطه با رده سنی نیز خوب است که زیر 45 سال داشته باشید تا امتیاز بیشتری را به دست آورید ، داشتن مدرک دوره کارشناسی ارشد در یک رشته مرتبط و یا معادل همراه با مدرک لیسانس مرتبط از اصلی ترین الزامات هستند ، فراموش نکنید که ارائه مدرک دانشگاهی حداقل الزام محسوب می شوند و چاپ مقالات و ارائه دستاوردهای بین المللی اصل رزومه شما به حساب خواهد رفت.

شرایط تحصیل مقطع دکترا پرتغال و معیارهای واجد شرایط بودن توسط هر دانشگاه تعیین می شود و می تواند بسته به موسسه و رشته تحصیلی متفاوت باشد ؛ همچنین ممکن است از شما خواسته شود که سایر مطالب درخواستی مانند بیانیه شخصی و منابع را ارسال کنید و یا در مصاحبه شرکت کنید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

تحصیل در بالاترین مقطع در دانشگاه های پرتغال را با کارشناسان رجبی بشناسید. 

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

روش های تحصیل دکترا در پرتغال

مدرک دکترا در پرتغال تنها توسط دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی این کشور اعطا می شوند که مطابق با فرآیند بولونیا طراحی شده و در سطح بین المللی متبر هستند ، روش های تحصیل دکتری در پرتغال کاملا شبیه به انگلستان است و تمامی دانشجویان به صورت فردی به تحصیل مشغول می شوند.

تحصیل دکترا در پرتغال به روش فردی بدین شکل است که شما با یک ناظر علمی و نهایتا یک ناظر مشترک تحقیقات خود را پیش می برید ؛ استاد راهنما با توجه به دانشگاه می تواند توسط خود شما تعیین شود و یا به صورت مشخص شده توسط دانشگاه تعیین شود.

در کشور پرتغال دانشگاه ها به صورت فردی و مستقل در رابطه با تحصیل دانشجویان مقطع دکترا تصمیم می گیرند و نمی توان یک قانون را به صورت یکسان برای تمامی دانشجویان و رشته ها درنظر گرفت ، این موضوع به این بستگی داشته که اگر بتوانید یک موضوع قوی و بسیار پر پتانسیل را به استاد مد نظرتان ارائه کنید قادر هستید تا وی را برای انجام تحقیق دکترا مجاب نمایید ؛ در غیر این صورت باید با ارسال رزومه خود یکی از اساتید را به قبول خود ترغیب کرده و در زمینه فعالیت وی شروع به همکاری و کار نمایید.

روش های تحصیل دکتری در پرتغال

شروع ترم تحصیلی دکترا پرتغال

مدت زمان تحصیل در پرتغال در مقطع دکترا بسته به رشته دانشجو متفاوت است اما دانشجویان در اغلب رشته ها بین 3 تا 5 سال به تحصیل مشغول می شوند ، شروع ترم تحصیلی دکترا پرتغال از 15 سپتامبر تا 15 نوامبر می باشد و معمولا هر دانشگاه تاریخ دقیق را در این محدوده زمانی اعلام می کند.

هر موسسه دانشگاهی در پرتغال مستقل است و از همان ابتدای ترم میزان دقیق دوره آموزشی و تعطیلات را مشخص می کند ، به طور معمول ترم از هفته دوم یا سوم سپتامبر آغاز شده و تا هفته دوم یا سوم دسامبر ادامه می یابد و ترم دوم نیز از هفته دوم فوریه شروع می شود و در پایان اردیبهشت ماه به پایان می رسد.

در بخش تدریس نیز معلمان و دانش آموزان کاملاً آزاد هستند که تاریخ امتحانات را به طور مشترک تعیین کنند که به طور معمول دو دوره وجود دارد:

  • بین پایان دسامبر و هفته اول فوریه
  • بین اوایل ژوئن تا پایان جولای

در اغلب تقویم های آموزشی سال تحصیلی معمولاً در 31 جولای به پایان می رسد.

استاد راهنما برای دکتری پرتغال

Supervisor for PhD in Portugal

استاد راهنما برای دکتری پرتغال

روند درخواست دکترا در پرتغال بدین صورت است که شما باید از طریق یک استاد راهنما به پذیرش برسید ، استاد راهنما برای دکتری پرتغال حرف نخست را در نحوه تحصیل و پذیرش شما می زند ؛ بدین صورت که شما باید در ابتدا دانشگاه های ارائه دهنده رشته درخواستی تان را پیدا کرده و اساتید مرتبط را در هر بخش آن بیابید ، معمولا هر دانشگاه در وب سایت خود سالانه ظرفیت پذیرش دانشجویان دکترا را اعلام می کند و راه های ارتباطی را که اغلب ارائه ایمیل اساتید به دانشجویان است را مشخص می کند ، دقت داشته باشید که در برخی از دانشگاه ها دانشجویان رزومه خود را مستقیما برای دانشگاه ارسال کرده و دانشگاه خودش برای شما سوپروایزر انتخاب می کند.

اما در برخی دیگر خود داوطلب باید شخصا سوپروایزر مناسب را یافته و با او مکاتبات لازم را انجام دهد ؛ پس از آنکه ایده های خود را مطرح کردید و توانستید استاد راهنما را موافق به پشتیبانی از خود نمایید ، باید نسبتا به تکمیل فرم درخواست در دانشگاه اقدام کنید.

توجه ویژه داشته باشید که تحصیل دکترا در پرتغال به صورت قطع با انجام یک مصاحبه همراه است و شما باید حضوری و یا آنلاین اهداف و انگیزه خود را شرح دهید ؛ پس از آن از شما چندین مدارک مانند فرم پذیرش تکمیل شده ، مدارک تحصیلی و مدارک مهاجرت خواسته می شود.

شرایط ویزای همراه دانشجو دکترا

پرتغال به عنوان یکی از اعضای اتحادیه و منطقه اقتصادی اروپا ( EEA) و یکی از امضاکنندگان توافقنامه شینگن کشوری نسبتاً ساده برای ورود و تحصیل دانشجویان بین المللی است اما دانشجویان بین المللی باید از کنسولگری یا سفارت پرتغال ویزای تحصیلی دریافت کنند.

ویزای دانشجویی این کشور به شما فرصت می دهد تا بتوانید با ویزای همراه همسر و فرزندان زیر 18 سال خود را نیز به این کشور ببرید . درخواست ویزای همراه باید با ویزای دانشجو ارائه شود و مدت زمانی برابر با ویزای دانشجویی خواهد داشت.

از اصلی ترین شرایط ویزای همراه دانشجو دکترا داشتن اجازه کار در این کشور است ، البته دلیل بالا بودن میزان بیکاری ، افراد همراه با شرایط و قوانین مشخص اجازه کار خواهند داشت ؛ البته بهتر است که دانشجویان ابتدا شخصا به پرتغال بروند و سپس درخواست پیوستن خانواده را داشته باشند ، اقدام بدین شیوه شانس دریافت ویزای دانشجویی را بسیار بالاتر می برد.

فرزندانتان اجازه تحصیل در مدارس پرتغال را دارند و همسرتان نیز با یافتن کارفرما می تواند به کار مشغول شود ، خدمات بهداشتی و درمانی نیز همانند شهروندان به همراهان تعلق می گیرد.

شرایط ویزای همراه دانشجو دکترا

میزان حقوق و درآمد مقطع دکترا پرتغال

پرتغال از جمله کشورهای اروپایی است که از افراد تا با تحصیلات عالیه استقبال می کند و دانشجویانی که درس خود را در یک رشته به پایان می رسانند می تواند به فرصت های شغلی خوبی برسند ؛ البته این کشور در سال های اخیر با درصد بیکاری بالاتری نسبت به سایر کشورهای اروپایی رو به رو بوده است ، اما افراد با مدرک دانشگاهی می توانند به یافتن شغل مناسبی امیدوار باشند.

میزان حقوق و درآمد مقطع دکترا پرتغال می تواند تا 85000 یورو در سال برسد که البته به رشته تحصیلی نیز وابسته است ، اما کسانی که در مقطع دکترا به تحصیل مشغول می شوند از همان ابتدای تحصیل به کار در دانشگاه و یا سایر موسسات تحقیقاتی مشغول شده و آینده کاری خود را از همان ابتدا تضمین می کنند.

حقوق دانشجویان دوره دکترا می تواند از 3000 یورو در ماه آغاز شده و تمامی هزینه های شما را پوشش دهد ، برخی از دانشجویان نیز ترجیح می هند که تنها در هنگام تحصیل دکترا در پرتغال به کار مشغول باشند و پس از آن به کشورهای برتر اروپا مهاجرت کنند که در این روش میزان حقوق شما می تواند به صورت قابل توجهی افزایش یابد.

آیا از شرایط و کیفیت تحصیل دکترا در دیگر کشورهای اروپایی مطلع هستید ؟! مقالات زیر را حتما مطالعه فرمایید.

کار و اقامت بعد از دکتری پرتغال

کار و اقامت بعد از دکتری پرتغال یکی از روش های اصلی برای رسیدن به اقامت این کشور است که تعداد متقاضیان ورود به دانشگاه را نیز افزایش می دهد . مهاجرت به پرتغال می تواند از طریق رسیدن به پذیرش در مقطع دکترا در یکی از دانشگاه های این کشور اتفاق افتد و در نهایت شما را به شهروندی این کشور برساند.

دقت داشته باشید که کشور پرتغال تنها به دانشجویان دوره دکترا اقامت دائم اعطا می کند و یافتن کار در کنار آن نیز ضروری است . پس از اتمام دوره دانشگاهی خود در صورتی که بتوانید کار مناسبی یافته و به مدت 5 سال در آن مشغول باشید ، می توانید درخواست اقامت دائم دهید.

پس از فارغ التحصیلی شما می توانید به مدت یک سال در پرتغال اقامت داشته باشید و به یافتن کار مرتبط با رشته تحصیلی تان بپردازید ، فراموش نکنید که تمدید ویزا تنها در صورت وجود پیشنهاد کاری امکان پذیر است و در ابتدا به مدت یک سال و سپس دو دوره دو ساله تمدید می شود تا شرط پنج سال شما برای رسیدن به اقامت دائم برآورده گردد.

کار و اقامت بعد از دکتری پرتغال

مزایای اخذ مدرک دکترا از پرتغال

پرتغال به عنوان قدیمی ترین کشور اروپا مکانی ایده آل برای تحصیل در خارج از کشور است و در این کشور فضای جذاب یک تعطیلات همیشگی را تجربه خواهید کرد ، در حالی که برای تبدیل شدن به یک متخصص در رشته تحصیلی انتخابی خود آماده می شوید . از مزایای اخذ مدرک دکترا از پرتغال می توان به موارد زیر اشاره نمود :

  • دانشگاه های برتر
  • امکان تبادل دانشجو در برنامه اراسموس
  • دوره تحصیل مقرون به صرفه
  • امکان انجام تحصیلات مستقل
  • داشتن حقوق و بورسیه مناسب
  • فرصت کار در سایر کشورهای اروپایی
  • وجود زبان انگلیسی در برنامه های دانشگاه

سوالات پر تکرار تحصیل دکترا در پرتغال

بله ، شما با تحصیل دکترا در پرتغال می توانید با یافتن شغل پس از اتمام تحصیلات خود به اقامت دائم این کشور دست پیدا کنید و یک زندگی ایده آل و مناسب را برای خود و خانواده تان به ارمغان آورید.

باید بگوییم که مقطع دکترا در پرتغال به همان سبک سنتی یا همان روش انفرادی است و دانشجویان باید تحت نظر سوپروایزر خود بر روی پروژه و تحقیقات خود فعالیت کرده و در نهایت موفق به دفاع از طرح و تز دکترای خود شوند.

باید گفت که زبان اصلی آموزش و تدریس رشته های مختلف در مقطع دکترا در اکثر دانشگاه ها به زبان انگلیسی است ، اما بازهم باید تا حد قابل قبولی نیز به زبان پرتغالی تسلط داشته باشید ؛ به نوعی تحصیل دکترا در پرتغال نیاز به تسلط به دو زبان انگلیسی و پرتغالی دارد.

خیر ، پذیرش و ثبت نام در مقطع دکترا در هر رشته ای که باشد در کشور پرتغال دارای هیچ محدودیت سنی نمی باشد ، اما یقینا افرادی که سن پایین تری داشته باشند از شانس و امتیاز بالاتری برای پذیرش برخوردار هستند ، سن ایده آل برای ثبت نام در این دوره معمولا زیر 45 سال می باشد.

تحصیل در دوره دکترای کشور پرتغال با توجه به گوناگونی رشته ها می تواند 3 تا 5 سال به طول بیانجامد ، ضمن اینکه زمان شروع ترم تحصیلی در این مقطع بازهم با توجه به رشته و دانشگاه های مختلف از 15 سپتامبر تا 15 نوامبر را در بر می گیرد.

در میان تمامی مقاطع تحصیلی می توان تحصیل دکترا در پرتغال را بهترین دوره دانشگاهی این کشور دانست که به شما فرصت تحصیل رایگان را می دهند ، کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی با اطلاع از آخرین تغییرات اعلام شده توسط دانشگاه های این کشور راهنمای شما در رسیدن به پذیرش در رشته دلخواهتان می باشند ؛ جهت هرگونه سوال با دفاتر تهران و شیراز تماس حاصل نموده و از مشاوره رایگان کارشناسان ما بهره مند شوید.

ویدیوهایی که مشاهده می نمایید ، حاصل تلاش کارشناسان رجبی را به شما نشان می دهد:

نمایش ویدیو درباره حسین عبدلی
نمایش ویدیو درباره مارال تقی پور
نمایش ویدیو درباره خانم تنها و پسرش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه