تحصیل رشته های مهندسی در پرتغال

تحصیل رشته های مهندسی در پرتغال به دلیل وجود دانشگاه های برتر به شما این فرصت را می دهد تا استداندارهای جهانی را در دوره دانشگاهی خود تجربه کنید.

تحصیل رشته های مهندسی در پرتغال می تواند هم در دانشگاه ها و هم در موسسات پلی تکنیک نیز اتفاق بیوفتد ، هر دو این مقصدها گزینه های ایده الی برای تحصیل هستند ، در موسسات پلی تکنیک شما به صورت کاملا عملی رشته انتحابی خود را فرا می گیرد و آماده ورود مستقیم به بازار کار می شوید ، در حالی که در دانشگاه ها تمرکز بر انجام تحقیقات است.

البته نگران نباشید چرا که هر دو مقصد آموزشی دارای هدف های مشترک هستند شما تنها باید بهترین گزینه ممکن را در رشته موردنظرتان بیابید ، این امکان نیز وجود دارد که برخی از رشته ها تنها در دانشگاه و یا موسسات پلی تکنیک وجود داشته باشند و شما موظف به ارائه درخواست تنها به یک نوع مرکز آموزشی باشید.

تحصیل رشته های مهندسی در پرتغال از مقطع کارشناسی آغاز شده و تا عالی ترین سطح یعنی دکترا ادامه می یابد ، هر یک از این مقاطع شرایط خاص خود را برای پذیرش دارند که در ادامه به آنها می پردازیم.

فهرست مطالب

شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) ضمن بهره مندی از مجرب ترین کارشناسان شما عزیزان را در رسیدن به پذیرش تحصیلی در دانشگاه های پرتغال یاری نمایند ، توصیه می کنیم مقاله تحصیل در پرتغال را در همین ابتدا مطالعه کنید تا با شرایط تحصیل و هزینه های آن در این کشور آشنا شوید.

تحصیل رشته های مهندسی در پرتغال

رشته های مهندسی در مقطع لیسانس پرتغال

برای ورود به رشته های مهندسی در پرتغال باید در دانشگاه و یا موسسات پلی تکنیک این کشور در مقطع کارشناسی ثبت نام کنید ، مقطع لیسانس نخستین گام برای آغاز یادگیری هر یک از گاریش های رشته مهندسی می باشد که تعداد واحدهای درسی آن بین 180 تا 240 واحد ( سه تا چهار سال ) برنامه ریزی شده اند.

ورود به رشته های مهندسی در مقطع لیسانس پرتغال نیازمند داشتن نمره قوی در دروس ریاضیات و فیزیک است که در طول کل دوره تحصیل با آنها سر و کار خواهید داشت ، شما باید مدرک پیش دانشگاهی خود را به صورت ترجمه شده با ریز نمرات ارائه دهید و ممکن است دانشگاه از شما بخواهد که در دوره پیش نیاز و یا آزمون ورودی شرکت کنید.

یکی از اصلی ترین شرایط رشته های مهندسی در پرتغال سپری کردن دوره پیش نیاز به مدت یک سال تحصیلی است که شما را با زبان بومی آشنا ساخته و در دروس پیش نیاز شما را قوی می سازند ، در برخی موارد دانشگاه آزمون ورودی را شرط اصلی ورود به مقطع کارشناسی می شناسد که امکان برگزاری آن در سفارت پرتغال نیز وجود دارد.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

تحصیل در ارزان ترین دانشگاه ها در هر سن و با هر نوع دیپلم ؛ مشاوره بگیرید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

شرایط مقطع ارشد مهندسی در پرتغال

تحصیلات تکمیلی در دانشگاه های پرتغال با دوره کارشناسی ارشد آغزا می شود که طی چهار ترم تحصیلی برنامه ریزی شده است ، اما در واقع ترم چهارم بیش از یک ترم تحصیلی بوده و به نوشتن پایان نامه اختصاص دارد ، دوره فوق لیسانس دوره ای است که می تواند شما را با بورسیه و به صورت کاملا رایگان در دانشگاه پذیرش نماید.

از شرایط مقطع ارشد مهندسی در پرتغال ارائه مدرک مقطع کارشناسی است که شما را واجد شرایط ورود به دوره تخصصی تر می سازد ، شما بیشترین زمان این دوره را به انجام تحقیقات می پردازید و حدود 90 تا 120 واحد را پشت سر خواهید گذاشت.

تحصیل رشته های مهندسی در پرتغال در مقطع فوق لیسانس با دفاع از پایان نامه تمام می شود و استاد راهنما می تواند زمان بیشتری را برای انجام تحقیقات در اختیار شما قرار دهد ، تنوع زبانی نیز در دانشگاه ها پرتغال در مقطع کارشناسی ارشد بیشتر می شود و دانشگاه این فرصت را به شما می دهد تا بتوانید با گذراندن دوره های زبان به سطح مورد نظر برسید.

رشته های مهندسی پرطرفدار ترین رشته های درخواستی در دانشگاه های پرتغال توسط مهاجرین هستند و می توان مهاجرت به پرتغال برای دوره های تحصیلات تکمیلی را بشتر از مقطع لیسانس دانست ، مقاله لینک شده را برای شناخت تمامی راه های مهاجرت به این کشور پر طذفدار بخوانید.

شرایط مهندسی ها در مقطع ارشد پرتغال
دکترا رشته های مهندسی در پرتغال

دکترا رشته های مهندسی در پرتغال

دکترای رشته های مهندسی در پرتغال تنها در دانشگاه های این کشور قابل دسترسی است و شما نمی توانید در موسسات پلی تکنیک این سطح از تحصیلات را بیابید ، بنابراین چنانچه از علاقه مندان به تحصیل رشته های مهندسی در پرتغال در مقطع دکترا هستید ، حتما مقصد خود را از میان دانشگاه های این کشور انتخاب کنید.

درنظر داشته باشید که دوره دکتری در می تواند از سه تا پنج سال زمان ببرد و در برخی دانشگاه ها دوره تحصیل به عنوان کار  نیز درنظر گرفته شده و دانشجو هر ماه از سوی مرکز تحصیلی خود حقوق دریافت می کند ، یکی از اصلی ترین فاکتورها در پذیرش مقطع Phd گپ و یا فاصله تحصیلی از آخرین مقطع سپری شده می باشد.

دانشجویانی که نهایتا یک سال از دریافت مدرک کارشناسی ارشدشان گذشته باشد بیشترین شانس را در دریافت بورسیه خواهند داشت و هر چه این فاصله بیشتر باشد ، شانس شما کمتر می شود ، البته دانشجویان به صورت جداگانه اجازه کار در این مقطع را دارند و در صورتی که در دانشگاه استخدام نشدند می توانند ساعاتی را در هفته به صورت پاره وقت به کار مشغول شوند ، برای تکمیل اطلاعات مقاله تحصیل دکترا در پرتغال را از دست ندهید.

زبان تحصیل رشته های مهندسی پرتغال

شاید یکی از موارد مهم در رابطه با تحصیل در دانشگاه های پرتغال در رشته های مهمی همچون مهندسی برای شما عزیزان زبان تحصیل در دانشگاه های این کشور باشد ، پرتغال کشوری با زبان رسمی پرتغالی است که در تمامی سیستم های رسمی خود از جمله دانشگاه ها این زبان را در اولویت اول قرار داده است.

اما به دلیل بین المللی بودن تحصیلات دانشگاهی این کشور زبان انگلیسی توانسته در رشته و مقاطع مختلف وارد شده و به عنوان زبان دوم در برخی از دانشگاه ها استفاده شود.

به صورت کلی باید بگوییم که چنانچه از علاقه مندان تحصیل در مقطع کارشناسی هستید به صورت قطع زبان پرتغالی را برای تحصیل خود فرا بگیرید ، زیرا زبان انگلیسی در این مقطع در دانشگاه و رشته های بسیار محدودی وجود دارد که رتبه بالایی در سطح بین المللی ندارند و توصیه می شود که خود را از تحصیل در دانشگاه های مطرح به دلیل انتخاب زبان انگلیسی محروم نکنید.

در دوره دکترا شرایط زبانی آسان تر بوده و با توجه به دانشگاه می توانید با ارائه مدرک زبان انگلیسی به بورسیه های خوبی دسترسی پیدا کنید.

زبان تحصیل رشته های مهندسی پرتغال

در رابطه با دوره کارشناسی ارشد و دکترا نیز می توان زبان تحصیل رشته های مهندسی پرتغال می تواند هردو زبان انگلیسی و پرتغالی باشد ، اما این نکته را بخاطر داشته باشید که در صورت علاقه به دریافت بورسیه با ارائه مدرک زبان پرتغالی شانس خود را بسیار افزایش خواهید داد.

بهترین دانشگاه های مهندسی پرتغال

پس از آشنایی با شرایط تحصیل رشته های مهندسی در پرتغال خوب است بدانیم که بهترین میزبانان این رشته ها کدام دانشگاه های پرتغال هستند ، این کشور میزبان برحی از قدیمی ترین دانشگاه های جهان می باشد ، اما این امکان نیز وجود دارد که تمامی رشته های مهندسی آن هم در مقاطع مختلف در برخی از آنها ارائه نشود.

از این رو خوب است که مقصد خود را حتما از طریق دریافت مشاوره از متخصصین این حوزه انتخاب کنید تا به بهترین مورد برسید ، بهترین دانشگاه های مهندسی پرتغال عبارتند از:

بهترین دانشگاه های مهندسی پرتغال
دانشگاه لیسبون دانشگاه پورتو
دانشگاه آویرو دانشگاه مینهو
دانشگاه کویمبرا دانشگاه بیرا داخلی
دانشگاه نوا د لیسبوا موسسه پلی تکنیک پورتو

جنبه های مختلف تحصیل در دانشگاه های معتبر پرتغال را بشناسید.

سوالات پر تکرار تحصیل رشته های مهندسی در پرتغال​

یکی از اصلی ترین شرایط رشته های مهندسی در پرتغال سپری کردن دوره پیش نیاز به مدت یک سال تحصیلی است که شما را با زبان بومی آشنا ساخته و در دروس پیش نیاز شما را قوی می سازند . در برخی موارد دانشگاه آزمون ورودی را شرط اصلی ورود به مقطع کارشناسی می شناسد که امکان برگزاری آن در سفارت پرتغال نیز وجود دارد.

یکی از اصلی ترین فاکتورها در پذیرش مقطع Phd گپ و یا فاصله تحصیلی از آخرین مقطع سپری شده می باشد ، دانشجویانی که نهایتا یک سال از دریافت مدرک کارشناسی ارشدشان گذشته باشد بیشترین شانس را در دریافت بورسیه خواهند داشت و هر چه این فاصله بیشتر باشد ، شانس شما کمتر می شود

چنانچه از علاقه مندان تحصیل در مقطع کارشناسی هستید به صورت قطع زبان پرتغالی را برای تحصیل خود فرا بگیرید . زیرا زبان انگلیسی در این مقطع در دانشگاه و رشته های بسیار محدودی وجود دارد.

  • دانشگاه لیسبون
  • دانشگاه پورتو
  • دانشگاه آویرو
  • دانشگاه مینهو

برای قطع لیسانس در دانشگاه و یا موسسات پلی تکنیک

با تحصیل رشته های مهندسی در پرتغال​ آشنا شدید ، معمولا پذیرش در بهترین دانشگاه ها با شرایط دشواری مانند آزمون ورودی همراه است و دانشگاه می کوشد تا بهترین دانشجویان را از میان تمامی داوطلبان انتخاب کند ، اما ما به شما این اطمینان خاطر را می دهیم تا در صورت دریافت راهنمایی و مشاوره از کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی بتوانید به آسانی به پذیرش در رشته دلخواه خود در دانشگاه های پرتغال برسید ، کارشناسان موسسه در دفاتر تهران و شیراز پاسخگوی تمامی سوالات شما هستند ، پیشنهاد می کنیم مقاله تحصیل رشته های مهندسی در خارج از کشور را نیز بخوانید.

رشته های مهندسی در کشورهای مختلف چقدر هزینه دارد و دانشگاه های کدام کشور بدون آزمون پذیرش می دهند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه