بهترین شهر روسیه برای تحصیل

بهترین شهر روسیه برای تحصیل کدام است؟ در این مطلب از شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) اطلاعاتی در مورد بهترین شهرهای دانشجویی در روسیه برای دانشجویان بین المللی آورده شده است ، با ما همراه باشید.

روسیه یکی از مهمترین مقاصد آموزشی برای دانشجویان بین المللی است و در یک و نیم دهه اخیر شاهد افزایش چشمگیر تعداد دانشجویان بین المللی بوده که تحصیلات تکمیلی خود را ادامه می دهند یا حداقل بخشی از تحصیلات دانشگاهی خود را در روسیه دنبال می کنند.

پیش تر هم در همین سایت مقاله تحصیل در روسیه را به شما تقدیم کردیم که حاوی تمامی اطلاعاتی است که یک دانشجو برای مهاجرت تحصیلی به آن نیاز دارد.

در روسیه شهر های زیادی هستند که توجه دانشجویان را به خود جلب می کنند ، با این حال اکثر دانشجویان خارجی ترجیح می دهند تحصیلات خود را در مسکو یا سن پترزبورگ ادامه دهند.

در ادامه مشاوران شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) بهترین شهر روسیه برای تحصیل را معرفی کرده اند ، برای انتخاب بهترین شهر ها رتبه بندی دانشگاه ها در هر شهر ، محل اقامت و قیمت ها ، فرصت های کارآموزی همراه با گزینه هایی برای وقت آزاد و اوقات فراقت را بررسی کرده ایم. از بسیاری جهات ، از رتبه بین المللی QS از شرکت انگلیسی Quacquarelli Symonds استفاده شده که برای انتخاب بهترین شهرهای برای دانشجویان ، معیارهای زیادی را در نظر می گیرند.

فهرست مطالب
بهترین شهر روسیه برای تحصیل

تحصیل در شهر نووسیبیرسک پایتخت سیبری

تحصیل در شهر نووسیبیرسک پایتخت سیبری چه شرایطی دارد؟ نووسیبیرسک در لیست بهترین شهر روسیه برای تحصیل قرار دارد ،  محل نهادهای تحقیقاتی و آموزشی قوی ، پایتخت سیبری با رشد سریع اقتصادی متمایز است ، تعداد زیادی از شرکت های صنعتی ، فناوری اطلاعات ، انرژی و مهندسی مکانیک در اینجا بسیار قوی هستند ، این شهر به دلیل آکادمگورودوک مشهور است ، جایی که ده ها موسسه تحقیقاتی ، شرکت های نرم افزاری و یک پارک فنی در آن قرار دارند.

در سال 2021 ، این شهر در رتبه بندی بین المللی QS وارد 100 شهر برتر شهرهای دانشجویی جهان شد و لازم به ذکر است فقط 3 شهر روسیه در این رتبه بندی حضور دارند ، این شهر بزرگترین مرکز علمی سیبری و یک مرکز واقعی جذب محققان در رشته های علمی است.

بیش از 20 دانشگاه در این شهر وجود دارد از جمله دانشگاه پزشکی NSMU ، دانشگاه مشاورزی NSAU ، دانشگاه حمل و نقل آب و کشتی سازی SSUVT و تئاتر قدرتمند NGTI ، که در سراسر کشور شناخته شده است.

NSU ، دانشگاه ایالتی نووسیبیرسک در رتبه بندی جهانی دانشگاه های ، QS در LLP-250 گنجانده شده و از دانشگاه فنی دولتی مسکو جلوتر است.

NSTU نیز از دیگر دانشگاه های معروف آن است که در رشته فیزیک خیلی معروف است ، و دائما در صدر جهان قرار دارد ، توجه NSTU به افراد دارای معلولیت مستلزم احترام خاصی است و تنها دانشگاه سیبری است که به دانشجویان خود بسیار اهمیت می دهد.

جدول بهترین شهرهای روسیه برای تحصیل
شهر تعداد انشگاه
نووسیبیرسک 20 دانشگاه
مسکو 200 دانشگاه
تومسک 8 دانشگاه
سنت پترزبورگ 80 دانشگاه
کازان 30 دانشگاه
یکاترینبورگ 20 دانشگاه
سامارا 30 دانشگاه

اوقات فراغت در نووسیبیرسک

نووسیبیرسک یک شهر بزرگ است ، بنابراین مطمئنا می توانید در وقت آزاد خود از تحصیل کارهای زیادی انجام دهید ، مدر زیرا فقط جاذبه های اصلی را لیست شده است:

  • کلیسای جامع الکساندر نوسکی
  • موزه فناوری راه آهن
  • تئاتر اپرا و باله نووسیبیرسک ( بزرگترین تئاتر روسیه )
  • پارک لافت ” زیرزمینی “
  • مخزن نووسیبیرسک – دریای اوب که توسط مردم محلی نامیده می شود
  • باغ گیاه شناسی Akademgorodok

فرصت های کارآموزی و کاری در نووسیبیرسک

هزینه زندگی دانشجویی در این شهر حدود 478.11 دلار در ماه می باشد و اجاره در این شهر از 7000 روبل شروع می شود. 

برخی از فرصت های کاری برای دانشجویان عبارتند از: 

  • شرکت های فناوری اطلاعات
  • صنایع غذایی
  • متالورژی
  • مهندسی مکانیک
  • مهندسی قدرت
منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

روسیه یکی از گزینه های پررنگ مهاجرت تحصیلی برای ایرانیان است ، مشاوره به روز بگیرید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

تحصیل در مسکو پایتخت روسیه

از دید بسیاری افراد مسکو بهترین شهر روسیه برای تحصیل است ، کلانشهر بزرگی که مشهورترین دانشگاه های روسیه در آن قرار دارند ، تحصیل در مسکو پایتخت روسیه با زیرساخت های حمل و نقل و اجتماعی توسعه یافته جذاب است ، مسکو دانشجویان با زندگی فرهنگی غنی را جذب می کند ، این شهر رویدادهای مهم و سرگرمی های زیادی دارد و قوی ترین مراکز علمی کشور در مسکو متمرکز شده است ، لازم به ذکر است که هزینه های تحصیل ، اسکان ، حمل و نقل و غذا در مسکو بیشتر از سایر شهرهای دانشجویی روسیه است.

این شهر نیز در لیست QS رتبه ۳۴ و بهترین شهر در روسیه است.

بیش از ۲۰۰ دانشگاه در این شهر وجود دارد که بسیاری از آنها در رتبه بندی های معتبر جهانی گنجانده شده اند ، از جمله دانشگاه دولتی لومونوسوف مسکو

دانشگاه اصلی کشور ، در بسیاری از رتبه بندی ها از جمله QS World University Rating، US News Education بهترین است.

موسسه فیزیک و فناوری مسکو نیز از دیگر دانشگاه های معروف در این شهر است و فارغ التحصیلان آن که در زمینه فناوری اطلاعات کار می کنند اغلب رتبه های بالاترین حقوق در کشور را دارند.

تحصیل در مسکو پایتخت روسیه

اطلاعات تحصیل در مسکو

  • اوقات فراغت : در مسکو موزه ها و گالری ها ( بسیاری از آنها به صورت رایگان دانشجو می پذیرند ) ، پارک های شهری و حومه ، مناطق و بناهای تاریخی ، کافه ها ، تئاترها و کلاب های موسیقی زیادی برای گذراندن اوقات فراغت وجود دارد.
  • هزینه زندگی در مسکو : به عنوان یک دانشجوی بین ۱۵۰۰۰ تا ۲۰۰۰۰ روبل در ماه متغیر است ، اجاره مسکن در مسکو بسیار گران است ، اما به دانشجویان غیر مقیم خوابگاه هایی داده می شود که به راحتی می توان آنها را با هتل های خوب در جاهای دیگر مقایسه کرد، قیمت اجاره در پایتخت از ۱۴۰۰۰ روبل در ماه شروع می شود.
  • فرصت های کاری : دفاتر و مقرهای اصلی شرکتهای اصلی در روسیه و جهان در این شهر متمرکز شده است ، بنابراین یافتن فرصتی برای تمرین یا کارآموزی دشوار نخواهد بود.

پیش تر در این سایت در مقاله دانشگاه دولتی مهندسی عمران مسکو ، به شرایط پذیرش و تحصیل در دانشگاه های مسکو پرداخته ایم.

تومسک قدیمی ترین مرکز علمی شرق روسیه​

تومسک قدیمی ترین مرکز علمی شرق روسیه

تومسک هم در فهرست بهترین شهر روسیه برای تحصیل جای دارد ، دارای مجموعه علمی و آموزشی است ( چنین نمونه دیگری در روسیه وجود ندارد ) ، که باعث می شود تومسک به قدیمی ترین مرکز علمی در شرق روسیه شناخته شود.

در مجموع ۸ دانشگاه و ۴ شعبه در این شهر وجود دارد از جمله دانشگاه دولتی تومسک که قدیمی ترین در سیبری و یکی از بهترین دانشگاه های جهان شامل ۲۲ موسسه و دانشکده است و در زمینه های فیزیک ، شیمی و علوم مواد ، ریاضیات ، جامعه شناسی ، روزنامه نگاری ، رادیوفیزیک معروف شده است.

دانشگاه دیگر دانشگاه پلی تکنیک تومسک یک دانشگاه فنی عالی است که دائما در رتبه در ده دانشگاه برتر رتبه بندی روسیه قرار دارد.

دانشگاه پزشکی دولتی سیبری نیز از جزء ده دانشگاه برتر روسیه است.

اطلاعات تحصیل در تومسک روسیه

  • اوقات فراغت در تومسک : این شهر کوچک ، اما بسیار دنج و توسعه یافته است و می توانید در امتداد خاکریز ، در باغ گیاه شناسی یا در ساحل دریاچه سفید ، که درست در مرکز تاریخی واقع شده است ، قدم بزنید و عصرها به کافه ها یا رستوران های شهر بروید.
  • هزینه زندگی و اجاره در تومسک : هزینه زندگی دانشجویی در این شهر ۵۰٫۳۳۷ روبل در ماه تخمین زده می شود ، قیمت اجاره از ۷۰۰۰ روبل در ماه شروع می شود.
  • فرصت های کاری و کارآموزی تومسک : دفاتر نمایندگی و دفاتر بیش از ۱۰۰ شرکت فناوری اطلاعات در این شهر وجود دارد ، بنابراین هیچ مشکلی در انتخاب وجود نخواهد داشت ، برای کارآموزی و کسب تخصص های بیشتر می توان در شرکت های پتروشیمی و شیمی ، مهندسی نیرو ، مهندسی مکانیک ، فلزکاری ، جنگلداری و نجاری در سطح شهر در سطح عالی تجربه کسب کرد.

درباره تحصیل در کشور روسیه چه اطلاعاتی نیاز دارید؟ مقالات مرتبط را در همین سایت را بخوانید.

تحصیل در سنت پترزبورگ پایتخت فرهنگی روسیه

سنت پترزبورگ با فضایی خاص از نظر بسیاری از دانشجویان بهترین شهر روسیه برای تحصیل حساب می شود ، این شهر دارای معماری زیبا ، تاریخ ، شهر موزه ها و خلاقیت است و در این شهر دانشجویان می توانند آموزش را با گشت و گذار ، سفرهای آموزشی به حومه سنت پترزبورگ ترکیب کنند.

دومین پایتخت روسیه ، شهر شاهنشاهی در نوا معروف به ونیز شمالی – سنت پترزبورگ توسط مردم محلی مورد ستایش قرار می گیرد ، مورد علاقه گردشگران و مورد احترام دانشجویان است و در رتبه بندی QS ، ۶۶ است.

بیش از ۸۰ دانشگاه بری تحصیل در سنت پترزبورگ روسیه وجود دارد و بسیاری از آنها دارای تاریخ فوق العاده و غنی هستند که در میان آن ها می توان دانشگاه ملی سنت پترزبورگ ( رتبه ۲۵۰ در بین دانشگاه های برتر جهان ) ، موسسه دولتی فیلم و تلویزیون سن پترزبورگ و دانشگاه پلی تکنیک سنت پترزبورگ و دانشگاه اقتصاد دولتی سنت پترزبورگ را نام برد.

اطلاعات تحصیل در سنت پترزبورگ

اوقات فراغت در سنت پترزبورگ :این پایتخت فرهنگی روسیه به هر فرد چیزی برای ارائه دارد و در ابتدا ، می توانید در شهر قدم بزنید تا از رودخانه ها ، کانال ها و معماری آن لذت ببرید ( مهمتر از همه ، چتر یا بارانی خود را فراموش نکنید ! ) ، سپس می توانید با موزه های محلی ( بیش از ۲۰۰ مورد ) آشنا می شوید و در پترهوف ، گچینا ، پریوزرک ، ویبورگ قدم بزنید ، در نیوهلند و در سواکابل استراحت کنید ، بسیاری از موسسات محلی تخفیف هایی برای دانشجویان ارائه می دهند.

هزینه زندگی دانشجویی و اجاره در سنت پترزبورگ : دانشجویان در سن پترزبورگ حدود ۸۰ – ۱۱۰ دلار در هفته در طول مدت اقامت خود هزینه می کنند و این هزینه شامل مواد غذایی ، حمل و نقل شهری ، وعده غذایی ، وسایل دانشگاه ، سرگرمی متوسط آخر هفته و سایر هزینه های عمومی زندگی می شود ، اجاره خانه در سنت پترزبورگ ارزانتر از مسکو است ، اگرچه خوابگاههای محلی بسیار مناسب هستند و هزینه اجاره مسکن در شهر حداقل ۱۰،۰۰۰ روبل است.

فرصت های کاری و کارآموزی سنت پترزبورگ:

توسعه یافته ترین صنایع برای کارآموزی یا کار برای متخصصان در قسمت های زیر وجود دارد :

  • مهندسی مکانیک
  • کشتی سازی
  • متالورژی
  • تجهیزات برقی
  • گردشگری
تحصیل در کازان شهری با سابقه هزار ساله​

تحصیل در کازان شهری با سابقه هزار ساله

کازان شهری چند ملیتی و دوستانه و از جمله بهترین شهر روسیه برای تحصیل است ، آثار معماری متعدد و فضای مثبت است ، بنابراین دانشجویان اغلب آن را انتخاب می کنند ، کازان ” سومین پایتخت روسیه ” نامیده می شود و این شهر به خاطر خوشه فناوری اطلاعات ، دستاوردهای ورزشی ، پارک های زیبا مشهور است ، کازان در آموزش علوم طبیعی ، ریاضیات و رشته های موسیقی قوی است.

حدود ۳۰ دانشگاه برای تحصیل در کازان روسیه وجود دارد از جمله ، دانشگاه فدرال کازان ، دانشگاه فنی تحقیقات ملی کازان ، دانشگاه مهندسی برق دولتی کازان.

اطلاعات تحصیل در کازان روسیه

  • اوقات فراغت در کازان : کازان یک شهر فوق العاده زیبا است و حتی پیاده روی های معمولی نیز لذت زیادی را به همراه خواهد داشت و بهترین قست های انین شهر برای گذراندن اوقات فراغت عبارتند از ساحل دریاچه کازان ، کرملین کازان و مسجد کول شریف ، اسلبودای تاتار قدیمی و مرکز فرهنگی Smena.
  • هزینه زندگی دانشجویی و اجاره در کازان : هزینه ماهانه زندگی دانشجویی در کازان حدود ۴۷۴٫۵۰ دلار برآورد می شود و دانشجویان از ۹۰۰۰ روبل در ماه برای مسکن در کازان هزینه می کنند.
  • فرصت های کاری و کارآموزی کازان : این شهر محل پارک IT است ، یکی از بزرگترین تکنوپارک های روسیه و صنایع سبک و شیمیایی ، صنعت نفت و مهندسی مکانیک به خوبی در آن توسعه یافته اند.

برای آشنایی بیشتر با قوانین کاری روسیه و نحوه پرداخت حقوق و دستمزد ، مقاله کار در روسیه را مطالعه نمایید.

با چهره های مختلف کشور روسیه بیشتر آشنا شوید.

تحصیل در یکاترینبورگ مرکز منطقه اورال

یکاترینبورگ یکی از بزرگترین مگاپولیس های بزرگ در روسیه و یکی از راحت ترین و مجهزترین شهرهای کشور است که عنوان یکی از ده شهر ایده آل جهان را از یونسکو دریافت کرده است ، یکاترینبورگ همچنین یک مرکز علمی با ده ها موسسه تحقیقاتی است و اغلب توسط دانشجویانی برای تحصیل انتخاب می شود که قصد دارند در آینده زندگی خود را با علم مرتبط کنند.

شهری باشکوه با تاریخ غنی و آینده امیدوارکننده و بسیار فعال در حال توسعه است ، زیرا مردم محلی صادقانه آن را سومین پایتخت روسیه می دانند.

بیش از ۲۰ دانشگاه برای تحصیل در یکاترینبورگ آماده پذیرش دانشجو از سراسر جهان و روسیه هستند از جمله دانشگاه فدرال اورال ، دانشگاه UrGAHU و دانشگاه پزشکی دولتی اورال.

اطلاعات تحصیل در یکاترینبورگ

  • اوقات فراغت در یکاترینبورگ : پلوتینکا جاذبه اصلی جوانان در کل این شهر است ، خانه سواستیانوف ، نمایشگاه های موزه ویسوتسکی و مرکز یلتسین و سالن های کنسرت نیز از دیگر جاذبه های آن برای دانشجویان است.
  • هزینه زندگی دانشجویی و اجاره در یکاترینبورگ : هزینه زندگی دانشجویی در این شهر ماهانه ۴۹۱ دلار بدون اجاره برآورد شده اسوت اجاره خانه در یکاترینبورگ حداقل ۸۰۰۰ روبل در ماه هزینه خواهد داشت.
  • فرصت های کاری و کار آموزی یکاترینبورگ : قوی ترین مناطق در این شهر برای کارآموزی انرژی ، متالورژی و مهندسی مکانیک هستند.
تحصیل در شهر سامارا

تحصیل در شهر سامارا

شهری زیبا ، مسکونی و مهمان نواز درست در ساحل ولگا که یک شهر دانشجویی کامل با کتابخانه ها و مراکز تحقیقاتی است و سامارا شهری سر سبز ، اصیل و دنج است و توسط دانشجویانی انتخاب می شود که به راحتی ، ریتم زندگی و آرامش اهمیت می دهند.

بیش از ۲۰ دانشگاه در این شهر فعالیت می کنند که شامل شعب دانشگاه های دیگر شهرها نیز است از جمله دانشگاه ملی تحقیقات سامارا ، دانشگاه پزشکی دولتی سامارا ( دارای رتبه سیزدهم در میان بهترین دانشگاه های پزشکی روسیه ) و دانشگاه فنی دولتی سامارا.

حدود ۳۰ دانشگاه برای تحصیل در شهر سامارا  وجود دارد از جمله ، دانشگاه فدرال کازان ، دانشگاه فنی تحقیقات ملی کازان ، دانشگاه مهندسی برق دولتی کازان.

اطلاعات تحصیل در سامارا روسیه

  • اوقات فراغت در سامارا : ساحل ولگا اولین جاذبه تفریحی این شهر است ، کلیسای لهستانی و موزه هنر نو ، پناهگاه استالین و موزه سامارا کوسمیچسکایا ، گالری ویکتوریا با نمونه های بسیار شگفت انگیز از هنر معاصر ، از دیگر جاذبه های تفریحی برای دانشجویان این شهر است.
  • هزینه زندگی دانشجویی و اجاره در سامارا : هزینه ماهانه یک دانشجو در این شهر ۵۲۷ دلار بدون اجاره و هزینه مسکن در سامارا از ۶۰۰۰ روبل در ماه شروع می شود.

فرصت های کاری و کارآموزی سامارا : چند صد شرکت صنعتی برای فارغ التحصیلان رشته های مختلف کارآموزی و ( و احتمالا محل کار ) را ارائه می دهند :

  • فلزکاری
  • صنعت فضایی و هوانوردی
  • بخش غذا ( در این شهرکارخانه شکلات سازی معروف روسیه واقع شده است )
  • مهندسی مکانیک

برای تحصیل در روسیه به ویزای تحصیلی نیاز دارید که ما در هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی در کمترین زمان ممکن تمام اقدامات لازم برای دریافت ویزا را انجام می دهیم.

کارشناسان ما در شرکت رجبی صفر تا صد پرونده شما را به عهده گرفته و با خبرهای خوب شما را شگفت زده می کنند.

ویدئوی ارائه شده در این بخش برخی از ویزاهای کشور روسیه را نشان میدهد که توسط موسسه رجبی اخذ شده است.

پخش ویدیو
منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

دریافت ویزای تحصیلی از کشور رویایی شما در کمترین زمان ممکن ، با ما در تماس باشید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

سوالات پر تکرار بهترین شهر روسیه برای تحصیل

بیش از 20 دانشگاه در این شهر وجود دارد از جمله دانشگاه پزشکی NSMU ، دانشگاه کشاورزی NSAU ، دانشگاه حمل و نقل آب و کشتی سازی SSUVT و تئاتر قدرتمند NGTI ، که در سراسر کشور شناخته شده است.

این شهر در لیست QS رتبه 34 و بهترین شهر در روسیه است.

دانشگاه دولتی لومونوسوف مسکو دانشگاه اصلی کشور ، در بسیاری از رتبه بندی ها از جمله QS World University Rating، US News Education بهترین است.

هزینه زندگی در مسکو به عنوان یک دانشجوی بین 15000 تا 20000 روبل در ماه متغیر است

حدود 30 دانشگاه در این شهر وجود دارد از جمله ، دانشگاه فدرال کازان ، دانشگاه فنی تحقیقات ملی کازان ، دانشگاه مهندسی برق دولتی کازان.

در پایان اگر در انتخاب بهترین شهر روسیه برای تحصیل مردد هستید ، با کمک مشاوران شرکت مهاجرتی رجبی می توانید به انتخاب درستی بر اساس بودجه و شرایط خودبرسید ، همکاران ما در دفاتر مرکزی و غرب تهران و دفتر شیراز آماده پاسخگویی و ارائه مشاوره به عزیزان علاقه مند به تحصیل در روسیه می باشند ، برای اگاهی بیشتر در خصوص شیوه های امن مهاجرت به روسیه مقاله لینک شده را بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (100 امتیاز)
منو
خانه