تحصیل در دانشگاه سچینوا روسیه

تحصیل در دانشگاه سچینوا روسیه به عنوان یک انتخاب ایده آل برای تحصیل علاقه مندان به تحصیل در رشته های مختلف در روسیه است که در ادامه به صورت مفصل به آن خواهیم پرداخت.

همانگونه که می دانید کشور روسیه به عنوان یکی از محبوب ترین مقصدهای تحصیلی در میان دانشجویان بین المللی بخصوص دانشجوین ایرانی ست و تمامی علاقه مندان به این کشور تلاش می کنند تا بتوانند در یکی از بهترین دانشگاه های این کشور به پذیرش برسند.

دانشگاه سچینوا به عنوان یک مرکز تحقیقاتی با تمامی مراکز علمی جهان همکاری داشته و در فراهم نمودن امکانات تحصیلی و رفاهی در میان برترین های کشور روسیه قرار می گیرد.

شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) با سال ها سابقه در زمینه اخذ پذیرش تحصیلی و اعزام دانشجو به تمامی کشورهای جهان در این مقاله بر آن شده است تا با بررسی تحصیل در دانشگاه سچینوا روسیه شما عزیزان را در رسیدن هرچه بهتر به هدفتان یاری نماید. شما می توانید پس از مطالعه این مقاله جهت دریافت مشاوره و یا انجام امور مهاجرتی خود به کارشناسان موسسه مراجعه و بهترین خدمات را دریافت نمایید.

همچنین توصیه می کنیم مقاله مهاجرت به روسیه را نیز بخوانید و با تمام راه و روش های قانونی و امن مهاجرت به این کشور آشنا شوید.

فهرست مطالب
تحصیل در دانشگاه سچینوا روسیه

معرفی دانشگاه سچینوا روسیه

دانشگاه سچینوا از قدیمی ترین دانشگاه های کشور روسیه است که در سال 1785 به عنوان مرکز اصلی علم پزشکی در مسکو بنا گردید.

این دانشگاه که بر اساس نام دانشمند بزرگ علم فیزیولوژی و مغز و اعصاب روسیه ایوان میخائیلویچ نامگذاری شده است ، نقش بسیار مهمی در علم پزشکی روسیه و جهان داشته و پزشکان ، جراحان و داروسازان مطرحی را به دنیای طب تحویل داده است.

بخش های مختلف این دانشگاه در بیش از 14 تخصص پزشکی – بیولوژی و داوریی فعالیت می نمایند که در نوع خود منحصر بفرد است ، این دانشگاه که به اختصار MSMU نامیده می شود در دوران جنگ جهانی نیز به فعالیت خود ادامه داده و آموزش پزشکی در آن متوقف نگردید.

گفتنی است که دانشگاه سچینوا تنها یک دانشگاه پزشکی نیست بلکه به عنوان یک مرکز کلینیک درمانی بسیار بزرگ به مردم کشور روسیه خدمات درمانی ارائه می دهد.

این دانشگاه پذیرای دانشجویان بین المللی از بیش از 70 است که تمامی سطوح آموزش از کارشناسی تا دکترای تخصصی و فوق دکترا را در اختیارشان قرار می دهد ، دانشجویان در این دانشگاه علاوه بر دوره های پزشکی ، دندانپزشکی و داروسازی فرصت تحصیل در رشته های گوناگون دیگری همچون پزشکی پیشگیری ، بهداشت عمومی ، امور اجتماعی و مدیریت و پزشکی اطفال به تحصیل بپردازند.

همچنین شانس ادامه تحصیل در  بیش از 100 گرایش تحصیلی در دوره های تحصیلات تکمیلی ( بالینی و دکترا ) برای متقاضیان از سراسر جهان وجود دارد.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

تحصیل در برترین دانشگاه های روسیه با دریافت مشاوره های به روز و صحیح از کارشناسان رجبی!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

موقعیت مکانی دانشگاه سچینوا

دانشگاه سچینوا در شهر مسکو روسیه قرار گرفته و دانشجویان زندگی در بهترین شهر این کشور را تجربه خواهند کرد ، شهر مسکو تمامی امکانات موردنیاز دانشجویان را به خوبی فراهم می نماید و یکی از مزایای اصلی سکونت در شهر مسکو گزینه های متعدد پیش روی دانشجویان برای زندگی است.

دانشجویانی که در طی تحصیل در دانشگاه سچینوا روسیه تمایل به سکونت در خوابگاه ندارند می توانند در آپارتمان و یا سوئیت های متعدد با قیمت های مختلف سکونت یابند همچنین رفت و آمد در سطح شهر مسکو و یا دسترسی به فرودگاه برای بازگشت به کشور به راحتی مهیا شده است.

باتوجه به اینکه معمولا متقاضیان از پروازهای ایرانی هواپیمایی ماهان استفاده می کنند برای سفر به این کشور ، باید بدانید که این هوایپیمایی در فرودگاه ونوکوا مسکو به زمین می نشیند و این فرودگاه بسیار به دانشگاه سچینوا نیز دسترسی راحتی دارد.

آدرس پستی دانشگاه به صورت جمهوری فدرال روسیه ، شهر مسکو ، خیابان Trubetskaya ، پلاک 2 – 8 با کد پستی 119991 می باشد و همچنین آدرس رکتور این دانشگاه در خیابان Bolshaya Pirogovskaya و پلاک 2 – 4 می باشد.

موقعیت مکانی دانشگاه سچینوا

دانشکده های دانشگاه سچینوا روسیه

تحصیل در دانشگاه سچینوا روسیه که حول محور رشته های پزشکی می چرخد دانشجویان علاقه مند را در دانشکده های مختلف به دانشجویان آموزش می دهد که تعداد آنها به 9 دانشکده می رسد.

علاوه بر دانشکده های دانشگاه سچینوا روسیه بخش های دیگری همچون 144 دپارتمان ، 69 سالن آموزشی ، 22 بیمارستان با بیش از 3500 تخت ، هفت مؤسسه پژوهشی و پنج واحد تحقیق و توسعه RAS ، بیش از 30 آزمایشگاه ، بزرگترین کتابخانه پزشکی در اروپا ، باغ گیاه شناسی و بسیاری از امکانات دیگر برای تحصیلات عالی است که به پیشرفت های نوآورانه و پژوهش های قدرتمند همراه با روش های پیشرفته پزشکی ختم می شود.

اسامی دانشکده های زیر به شرح زیر است:

دانشکده های دانشگاه سچینوا روسیه
دانشکده پزشکی دانشکده داروسازی
دانشکده دندانپزشکی دانشکده اطفال
دانشکده آموزش مقدماتی دانشجویان بین المللی دانشکده برنامه های تحصیلات تکمیلی
دانشکده تحصیلات عالیه دانشکده آموزش تخصصی فارغ التحصیلان پزشکی
دانشکده پزشکی پیشگیرانه

نحوه پذیرش در دانشگاه سچینوا

نحوه پذیرش در دانشگاه سچینوا  بر اساس رزومه تحصیلی داوطلبین صورت می پذیرد و داشتن معدل بالای 16 برای تحصیل در دانشگاه سچینوا روسیه در رشته های پزشکی الزامی ست.

دانشجویانی که دانش کافی زبان روسی و یا انگلیسی به همراه معدل بالا دارند شانس پذیرفته شدن در دانشگاه بدون آزمون ورودی را دارند در غیر این صورت باید طبق قوانین دانشگاه در آزمون ورودی شرکت نموده و امتیازات کافی در دروس زیست ، شیمی و فیزیک را به دست آورند.

جهت قبولی در این آزمون فرصتی به داوطلبین داده می شود تا با شرکت در یک دوره پیش نیاز به نام پادفک مهارت کافی جهت کسب نمره قبولی را به دست آورند ، تحصیل در این دانشگاه علاوه بر زبان روسی و انگلیسی به زبان فرانسوی نیز امکان پذیر است که البته محدود به رشته ها و مقاطع مختلفی می باشد.

بسیاری از شرایط تحصیل در این دانشگاه شبیه به دانشگاه های دیگر روسیه است که می توانید چگونگی آن را در مقاله تحصیل در روسیه مطالعه کنید.

تحصیل به زبان انگلیسی در سچینوا

تحصیل به زبان انگلیسی در سچینوا

همانگونه که در بالا گفته شد فرصت تحصیل به زبان انگلیسی در سچینوا امکان پذیر است که شرایط خاص خود را برای پذیرش دانشجویان لحاظ نموده است.

دانشجویان علاقه مند به تحصیل در دانشگاه سچینوا روسیه به زبان انگلیسی باید مدرک زبان معتبر بین المللی در حوزه این زبان همجون آیلتس و یا تافل را ارائه دهند و دانشگاه نیز در صورت لزوم یک مصاحبه حضوری را با آنها برگزار می نماید.

نمره مدرک ارائه شده در هر رشته و مقطع تحصیلی متفاوت است اما معمولا آیلتس از هفت به بالا و تافل نمره 85 را تقاضا می کند. رشته های پزشکی ، دندانپزشکی و داروسازی به صورت حتم علاوه بر زبان روسی ، زبان انگلیسی را نیز در برنامه خود دارند که البته خوب است درنظر داشته باشید که انتخاب زبان روسی برای این گونه رشته ها معقول تر است زیرا در رشته های علوم پزشکی که ارتباط مداوم میان دانشجو و محیط کار مملو از بیماران وجود دارد نیاز به زبان روسی به شدت حس می گردد.

بنابراین تحصیل به زبان انگلیسی جدا از زبان روسی نخواهد بود و شما در صورتی تحصیل موفقی را پشت سر خواهید گذاشت که بتوانید به زبان بومی تسلط خوبی داشته باشید ، ویزای دوره زبان در روسیه پیش تر در همین سایت توضیح داده شده است.

دوره پادفک دانشگاه سچینوا

دوره پادفک دانشگاه سچینوا که در کالج دانشگاه برگزار می شود دارای دو سطح مختلف بوده و دانشجویان با توجه به سطح زبان خود وارد یکی از این سه دوره می شود ، دوره پادفک برای رشته های علوم پزشکی از اهمیت ویژه ای برخودار است و برای دانشجویاین که به دنبال تحصیل به زبان روسی هستند اجباری ست.

در دوره اول پادفک دانشجویانی که هیچ گونه پیش زمینه ای از زبان روسی و یا انگلیسی نداشته وارد شده و در حدود 11 ماه به تحصیل می پردازند ، هزینه این دوره در حدود 225000 هزار روبل می باشد.

دوره دوم مخصوص افرادی ست که تحصیل در دانشگاه سچینوا روسیه را انتخاب کرده و دانش کمی از زبان تحصیل خود داشته و تنها نیاز به یادگیری زبان در سطح تخصصی و تحصیلات دانشگاهی دارند و 7 ماه زمان می برد ؛ تحصیل در این دوره در حدود پنج ماه زمان برده و شهریه ای کمتری را از دانشجو دریافت می کنند.

مقالات زیر می تواند اطلاعات نوشتار حاضر را تکمیل کند ، مطالعه آن ها را از دست ندهید.

تحصیل پزشکی دانشگاه سچینوا

ظرفیت تحصیل در دانشگاه سچینوا روسیه در رشته پزشکی  برای دانشجویان بین المللی 60 نفر است و شما هرچه رزومه تحصیلی قوی تری از خود ارائه دهید شانس بیشتری در قرار گرفتن در این ظرفیت داشته و حتی می توانید در میان 15 نفر دریافت کننده بورسیه تحصیلی نیز قرار بگیرید.

دوره عمومی تحصیل پزشکی در دانشگاه سچینوا روسیه بسته به پاره وقت و تمام وقت بودن تحصیل متغیر است ؛ در صورت تحصیل به صورت تمام وقت این دوره شش ساله و در صورت تحصیل به صورت پاره وقت هفت ساله می باشد.

بعد از اتمام دوره تحصیل در این دانشگاه بسته به رشته تحصیلی پزشکی دوره انترنی ۱ ساله و دوره رزیدنتی ۲ تا ۳ ساله ویا هر دو آن ها ارائه خواهد شد ، برای پذیرش رشته پزشکی باید دوره دبیرستان را به اتمام رسانده و مدرک پیش دانشگاهی خود را دریافت کرده باشید.

برای آگاهی از کلیه هزینه ها و شرایط تحصیل رشته های علوم پزشکی در کشور روسیه ، می توانید مقاله تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در روسیه را مطالعه کنید.

تحصیل پزشکی دانشگاه سچینوا

تحصیل دندانپزشکی دانشگاه سچینوا

تحصیل دندانپزشکی دانشگاه سچینوا همانند رشته پزشکی به دلیل آینده شغلی روشنی که پیش روی دانشجو قرار می دهد از گزینه های پرطرفدار در دانشگاه سچینوا است.

تحصیل در رشته دندانپزشکی در دانشگاه سپینوا 5 سال به صورت تمام وقت زمان می برد که در صورت انتخاب تحصیلات پاره وقت یک سال به طول دوره افزوده می شود البته در نظر داشته باشید که یک سال تحصیلی را نیز قبل از شروع دانشگاه به دوره پیش نیاز پادفک اختصاص می دهید.

دوره انترنی در بیمارستان و کلینیک های تحت نظارت دانشگاه برگزار شده و دانشجویان را در محیط واقعی کار پس از تحصیل قرار می دهد ، دانشگاه سچینوا دارای رابطه بسیار خوبی با کشورهای جهان بوده و کسانی که مدرک دندانپزشکی خود را دریافت می کنند از فرصت های شغلی خوبی در آینده برخودار خواهند شد.

تحصیل پرستاری در دانشگاه سچینوا

رشته پرستاری از رشته های حساس علوم پزشکی ست که دانشجویان باید تمامی صلاحیت های لازم جهت ورود به این رشته را به دست آورند ، در حال حاضر دانشگاه سچینوا طی یک دوره چهار ساله این رشته را به دانشجو ارائه و در نهایت مدرک کارشناسی را به او اعطا می کنند.

تفاوت تحصیل پرستاری در دانشگاه سچینوا با رشته های پزشکی و دندانپزشکی کوتاه تر بودن دوره تحصیل و همچنین مقطعی بودن آن است و دانشجویان هزینه کمتری را در طول تحصیل پرداخت می کنند.

فارغ التحصیلان رشته پرستاری می توانند د بخش های درمانی و بهداشت به کار مشغول شده و با دریافت مدارج بالاتر تحصیلات تکمیلی به عنوان مدیر و یا سرپرست بخش های مختلف به کار مشغول گردند.

هزینه تحصیل در دانشگاه سچینوا

هزینه تحصیل در دانشگاه سچینوا

یکی از دلایل اصلی انتخاب تحصیل در دانشگاه سچینوا روسیه توسط دانشجویان ایرانی مقرون به صرفه بودن کلیه مخارج در این کشور است به نحوی که دانشجویان در شهریه دانشگاه و همچنین هزینه های زندگی متحمل مخارج کمتری نسبت به کشورهای اروپایی می شوند و مدرکی با همان اعتبار را نیز دریافت می کنند ، هزینه های تحصیل در این کشور با دوره پادفک آغاز می شود که در حدود 3500 تا 4000 دلار است.

پس از آن که دانشجو به دانشگاه وارد شد باید هزینه ای در حدود 10000 دلار را برای رشته پزشکی و 11000 را برای رشته دندانپزشکی پرداخت نماید ، سایر رشته ها همچون پزشکی و علوم مهندسی نیز به صورت متغیر شهریه ای در حدود 6000 تا 8000 دلار بابت هر سال تحصیلی دارند.

البته این نکته را مدنظر داشته باشید که در طول دوران تحصیل دانشجو ممکن است با میزان کمی افزایش و یا کاهش شهریه نیز مواجه گردد ، معمولا دانشجویان در سال اول ورود به دانشگاه هزینه نسبتا بیشتری داشته و در رشته هایی همچون پزشکی در سال های 2 تا 6 تحصیل کمی کاهش هزینه تا 9000 دلار دارند. برای آگاهی از هزینه تحصیل در دانشگاه سچینوا می توانید سایت این دانشگاه را بررسی کنید.

این دانشگاه بورسیه های تحصیلی را نیز در اختیار دانشجویان بین المللی قرار می دهد که ظرفیت آنها کاملا به کشور متقاضی بستگی داشته و دانشجو برای رسیدن به آن باید در امتحان شرکت و با سایر دانشجویان رقابت نماید ، بورسیه های تحصیلی شهریه دانشگاه و گاها مخارج زندگی را در برگرفته و هزینه هایی همچون مسافرت و بیمه را شامل نمی شوند.

تیم هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی تا کنون موفق به اخذ پذیرش بسیاری از دانشگاه های تراز اول جهان شده است.

دانشگاه های روسیه هم در بین پذیرش های اخذ شده ما وجود دارند که بسته به خواست مراجعین اقدامات لازم انجام شده است.

تصاویر پذیرش های کشور روسیه را در ویدئوی ارائه شده در این بخش می بینید ، شما می توانید برای مشاهده تجربیات مراجعین ما با بخش ما تا حالا چیکار کردیم بروید.

نمایش ویدیو درباره پذیرش روسیه
منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

مهاجرت تحصیلی به محبوب ترین کشورهای دنیا ، از تخصص ما بهره ببرید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

خوابگاه های دانشگاه سچینوا روسیه

درون پردیس دانشگاه 4 خوابگاه کاملا مجهز وجود دارد که در تمامی انها اتاق های 2 تا 3 نفره دانشجویان را اسکان می دهند ، سرویس بهداشتی و حمام ها به صورت مشترک میان چند اتاق قابل استفاده بوده و وسایل استراحت و آسایش کاملا فراهم است.

دسترسی به اینترنت به عنوان یکی از ضروریات تحصیل همیشه و در تمامی محیط خوابگاه های دانشگاه سچینوا روسیه قابل دسترس است ، در هر اتاق لوازم مورد احتیاج یک فرد همانند کمد ، میز ، صندلی ، یخچال و تخت خواب وجود دارد ؛ از مهم ترین امکانات خوابگاه می توان به سالن مطالعه اشاره کرد که محیط آرامی را در ایام امتحانات برای دانشجو فراهم می سازند.

دانشجویان در حال تحصیل در دانشگاه سچینوا روسیه متقاضی دریافت خوابگاه باید در هنگام ثبت نام درخواست خود را ثبت نموده و هزینه ترم اول را همان ابتدا پرداخت نمایند.

در محوطه خوابگاه امکاناتی از قبیل سالن های ورزشی و فروشگاه وجود دارد تا دانشجویان در تامین نیازهای خود دچار هیچ گونه سختی نشوند ؛ هزینه سکونت در خوابگاه در حدود 200 دلار در ماه است.

وسایل نقلیه در دانشگاه سچینوا

وسایل نقلیه در دانشگاه سچینوا

وسایل نقلیه در دانشگاه سچینوا را بررسی می کنیم ، خوابگاه های دانشگاه سچینوا کاملا نزدیک به ایستگاه مترو واقع شده اند تا دانشجویان بتوانند در مدت زمانی کوتاه با هزینه اندک به راحتی در سطح شهر جا به جا شوند.

اگرچه امکان استفاده از تاکسی ها نیز برای دانشجویان وجود دارد ، اتوبوس شهری نیز در داخل دانشگاه سچینوا دارای ایستگاه است که دانشجویان با داشتن کارت دانشجویی می توانند نهایت صرفه جویی را به عمل آورده و برای رفتن به اقصی نقاط شهر از آن استفاده کنند.

قرار گرفتن دانشگاه سچینوا در پایتخت کشور روسیه شهر مسکو دانشجو را از بهترین امکانات این کشور بهره مند می سازد و دانشجویان می توانند از طریق قطار و یا فرودگاه به هر نقطه این کشور و یا جهان به راحتی سفر کنند ، سیستم ریلی روسیه نیز بسیار قوی بوده و بلیط های قطار همواره در دسترس هستند.

تحصیل در دانشگاه سچینوا تنها یکی از چند گزینه معتبر تحصیل در رشته های برجسته دانشگاهی در خارج کشور است و توصیه ما به شما عزیزان این است که ابتدا با جستجو و دریافت راهنمایی از افراد متخصص اطلاعات لازم را به درست ترین شکل ممکن دریافت نموده و سپس تصمیم نهایی خود را بگیرید.

شاید بخواهید با برخی دیگر از دانشگاه های معتبر روسیه آشنا شوید.

سوالات پر تکرار تحصیل در سچینوا روسیه

دانشجویانی که دانش کافی زبان روسی و یا انگلیسی به همراه معدل بالا دارند شانس پذیرفته شدن در دانشگاه بدون آزمون ورودی را دارند در غیر این صورت باید طبق قوانین دانشگاه در آزمون ورودی شرکت نموده و امتیازات کافی در دروس زیست ، شیمی و فیزیک را به دست آورند.

 

اصولاً دانشگاه های کشور روسیه سخت گیری برای سطح زبان انگلیسی و ارائه مدرک ندارند ، شما می توانید در آزمون تعیین سطح خود دانشگاه شرکت کنید

 

برای تحصیل در رشته های پزشکی شرکت در دوره پادفک اجباری است و همچنین برای کسانی که دانش بالایی در زمینه زبان روسی ندارند.

 

دانشجویانی که هیچ گونه پیش زمینه ای از زبان روسی و یا انگلیسی ندارند در حدود 11 ماه در دوره پادفک تحصیل می کنند ، هزینه این دوره در حدود 225000 هزار روبل می باشد.

 

بله ، در صورت داشتن رزومه قوی از هر 60 نفر دانشجوی بین المللی 15 نفر می توانند بورسیه شوند.

 

هزینه ای در حدود 10000 دلار برای رشته پزشکی و 11000 برای رشته دندانپزشکی نیاز است.

شما می توانید برای دسترسی به اطلاعات کامل تر به وب سایت رسمی دانشگاه سچینوا روسیه مراجعه کنید و یا با کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی از مجرب ترین کادر حوزه مهاجرت برای دریافت مشاوره رایگان در دفاتر مرکز و غرب تهران و دفتر شیراز تماس بگیرید ، پیشنهاد ما مطالعه مقاله کار در روسیه است ، اگر می خواهید بعد از تحصیل در دانشگاه های روسیه بمانید و کار کنید بهتر است نیاز های کاری جامعه و مشاغل پردرآمد را بشناسید.

2 دیدگاه در “تحصیل در دانشگاه سچینوا روسیه

  1. تحصیل در دانشگاه سچینوا روسیه Asu گفت:

    با معدل دیپلم 17.37 ولی بدون مدرک زبان شانس قبولی تو پذیرش بدون آزمون پزشکی روسیه رو دارم؟ «زبان انگلیسیم در حد متوسطه»
    «یعنی میشه بدون آزمون با معدل قبول شد و بعد دوره پادفک رو گذروند؟ یا اول مدرک پادفک رو میگیرن و بعد با مدرک اون و معدل درخواست پذیرش بدون آزمون پزشکی رو میدن؟ »

    1. تحصیل در دانشگاه سچینوا روسیه مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

      با سلام
      برای ورود به کورس اصلی به زبان انگلسی ، بدون مدرک زبان و آزمون ورودی و صرفا تسلط به زبان انگلیسی میتوانید پذیرش بگیرید ؛ اما در صورتی که کورس روسی مد نظرتان است در ابتدا باید در دوره پاتفک شرکت کنید و بعد از یادگیری زبان روسی و شرکت در آزمون وارد دانشگاه شوید .
      با تشکر از سوال شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (97 امتیاز)
منو
خانه